مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

راه های شناخت قبل از ازدواج چیست ؟

۵٫۰
۰۱

راه های شناخت قبل از ازدواج متعددی وجود دارد . توجه به فرهنگ حاکم بر موقعیت های مکانی مختلف ، برخی از این راه ها متعارف و برخی ممکن است غیر متعارف شند . راه های شناخت قبل از ازدواج از دیدگاه روانشناسی نیز برخی مثبت هستند و نتیجه بخش و برخی ممکن است پیام های منفی داشته شند . راه های شناخت قبل از ازدواج ید فرد را به شناختی نسبی ، بدون پیامد منفی برسانند چراکه انتخاب راه های شناخت قبل از ازدواج اگر اصولی و منطقی نشد ممکن است پیامد های جبران ناپذیری داشته شد . پس ید از آن دسته از راه های شناخت قبل از ازدواج بهره ببریم که کمترین پیامد منفی را به دنل دارند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج


بهترین راه های شناخت قبل از ازدواج

بهترین راه های شناخت قبل از ازدواج راه هایی میشند که اگر فرد به هر دلیلی از ازدواج طرف مقابل منصرف شد ، کمترین آسیب و پشیمانی متوجه فرد شود . بهترین راه های شناخت قبل از ازدواج راه هایی هستند که فرد زمان مناسب بتواند معیارهای ازدواج خود را طرف مقابل تشخیص دهد . یعنی فرد به اطمینان لازم برای تصمیم گیری دست پیدا کند . بهترین راه های شناخت قبل از ازدواج به طور هم راه هایی هستند که رابطه دو نفر چارچوب و حدود تعریف شده ، هدفمند و به قصد کشف وجوه مشترک یا متقابل شد . زوج ید این فاصله زمانی پی کسب شناخت هرچه بیشتر از یکدیگر شند و تمرکز رابطه نید بر ایجاد علاقه و ابراز احساسات شد چرا که علاقه پیش از شناخت قت تشخیص و اراده تصمیم گیری فرد را سست میکند .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


توصیه ها و راه های شناخت قبل از ازدواج

توصیه ها و راه های شناخت قبل ازدواج را میتوانید به راحتی طی جلسات مشاوره قبل از ازدواج و از زن کارشناسان تجربه مشاوره خانواده بشنوید ، قطعا ید ها و نید های مهمی این ره وجود دارد که رعایت یا عدم رعایت هر کدام بر روند آشنایی و نتیجه آن بسیار ثیر گذار است از این رو می توانید از طریق مشاوره ازدواج توصیه ها و راه های شناخت قبل از ازدواج را به ستی تشخیص دهید مسیری را انتخاب کنید که شما را به سمت ازدواج موفق هدایت کند . توجه به مشاوره قبل از ازدواج می تواند بسیاری از نکات مهم را که از ذهن ما دور مانده اند را برای ما روشن کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


راه های شناخت قبل از ازدواج جوانان

راه های شناخت قبل از ازدواج جوانان مسئله ای است که هم برای جوانان هم برای خانواده آنان و هم برای آسیب شناسان اجتماعی بسیار حائز اهمیت است چرا که روند رو به رشد آمار طلاق جامعه مورد ازدواج نگرانی هایی را به وجود آورده است و از آن جایی که بیشترین عامل طلاق عدم شناخت کافی و لازم زوجین از یکدیگر است از این رو مسئله شناخت قبل از ازدواج اهمیت ویژه ای پیدا میکند .

توجه به تحولات فرهنگی و پیچیدگی شخصیتی انسان ها و تغییر سبک زندگی ، هرگز نمیتوان منکر لزوم شناخت قبل از ازدواج شد و از طرفی دیگر ارتط خارج از چارچوب و بدون اصول و استندارد های لازم قبل از ازدواج نمیتواند نتیجه مطلوب را داشته شد از این رو انتخاب راه های ست و نتیجه بخش شناخت قبل از ازدواج بسیار مهم میشد که بدون شک یکی از بهترین راه ها بهره مندی از مشاوره قبل از ازدواج می شد .

راه های شناخت قبل از ازدواج و انتخاب همسر

راه های شناخت قبل از ازدواج و انتخاب همسر دو مسئله میشند که اثر متقابل و مستقیم بر یکدیگر دارند به این صورت که هر اندازه که ما مسیر منطقی تر و اثر بخش تری را برای شناخت قبل از ازدواج انتخاب کنیم به همان اندازه میتوانیم به ستی تصمیم خود برای انتخاب همسر اطمینان داشته شیم . نید فراموش کرد که شناخت قبل از ازدواج برای یافتن نقاط مشترک و تشخیص میزان تفاهم و تناسب بین زوج است پس زوج ید معیارهای ازدواج خود را بتوانند طرف مقابل این فاصله زمانی تشخیص دهند . همچنین طبق تشخیص کارشناس مشاوره ازدواج احتمال موفق و یا عدم موفقیت ازدواج زوج حدود زیادی قابل پیش بینی می شد . پس میتوان برای اطمینان هرچه بیشتر از تصمیم گیری خود به کارشناسان مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کرد .


بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۹ Important Things Everyone Should Know Before Getting

راه های شناخت قبل از ازدواج چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۶:۲۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

برای شناخت قبل از ازدواج چه توصیه هایی میشود ؟

۵٫۰
۰۱

شناخت قبل از ازدواج چه پیامد هایی دارد ؟ طی چه مدت و به چه شکلی ید این ارتط برقرار شود ؟ آیا شناخت قبل از ازدواج برای شروع یک زندگی لازم است ؟ و سوال های دیگری که شاید بسیاری از ما ذهن داشته شیم . شناخت قبل از ازدواج ید به گونه ای شد که نهایت دختر و پسر از ویژگی‌ های اخلاقی و رفری هم شناخت پیدا کنند . طرز فکر و عقاید یکدیگر آشنا شوند و ملاک ها و معیار های همدیگر را برای ازدواج بفهمند . به عرتی شناخت قبل از ازدواج صورتی مفید است ، که بتواند اطلاعات و آگاهی لازم را مورد مخاطبمان به ما بدهد .

شناخت قبل از ازدواج و چگونگی برقراری این ارتط یک مهارت است . ممکن است افراد بسیاری نتوانند آن را به شکل ست انجام دهند و مرحله ای که برای زمینه سازی یک ازدواج موفق بسیار مهم است ، توانایی کافی را نداشته شند . اگر این زمینه آگاهی ندارید بهتر است به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید و استفاده از راهنمایی ها و اطلاعات متخصصین و کارشناسان زمینه مشاوره ازدواج بهترین تصمیم را بگیرید .

راه های شناخت قبل از ازدواج

راه های شناخت قبل از ازدواج ممکن است به شکل های مختلفی انجام شود . نحوه آشنایی افراد محدودیتی وجود ندارد . چرا که راه‌ های آشنایی ممکن است طی یک اتفاق ساده و یا شکل های پیچیده ای پیش بیاید . اما راه های شناخت قبل از ازدواج بهتر است چهار چوب و اصول خاص خود انجام شود . از آنجایی که معمولاً افراد دوران دوستی و آشنایی پیش از ازدواج سعی می‌ کنند وجهه خوبی از خود نشان دهند . ممکن است بعضی از ویژگی های منفی پنهان بماند . لذا از راه های شناخت قبل از ازدواج مواردی از قبیل رفت و آمد بیشتر ، که این رفت و آمد بهتر است اطلاع خانواده ها و محیط های مناسب انجام شود ، دیدار های خانوادگی و یا تماس های تلفنی بین والدین آشنایی و شناخت خانواده ها را فراهم می کند .

آشنایی محیط کار و دوسن می تواند شناخت بعضی از ویژگی های افراد کمک کند . تحقیق از اقوام و یا آشنایان ، البته بهتر است این تحقیق از افراد خیر خواه و مناسب صورت بگیرد . یکی از مهمترین راه های شناخت قبل از ازدواج مراجعه به مشاوره خانواده و بهره گیری از راهکار ها و تکنیک های اصولی و تخصصی افراد مجرب این زمینه می شد .

نکات مهم شناخت قبل از ازدواج

نکات مهم شناخت قبل از ازدواج شامل مسائلی می شوند که لازم است همه جوانان زمینه ازدواج خود مورد استفاده قرار بدهند . از آنجایی که ازدواج‌ یکی‌ از مهترین مراحل زندگی هر شخصی است . پس بهتر است‌ قبل از رسمی شدن و شروع زندگی مشترک شناخت کافی بین دختر ، پسر و خانواده ها به وجود بیاید .

از نکات مهم شناخت قبل از ازدواج آشنایی اخلاق و رفر ، اطمینان از سلامتی جسمانی و روانی ، طرز فکر و عقاید ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، وضعیت اقتصادی و اشتغال می شد . آشنایی علایق ، خواسته ها ، انتظارات طرف مقابل ، بیان معیار ها و ملاک ها ، میان گذاشتن شرایط مهم مانند وضعیت اشتغال و آمد . وضعیت مسکن و محل سکونت بعد از ازدواج ، شرایط ادامه تحصیل ، پوشش و برخی دیگر از مسائل نمونه هایی از نکات مهم شناخت قبل از ازدواج هستند . البته ممکن است هر فردی توجه به ملاک ها و معیار هایش نکات و شرایط خاصی را نظر داشته شد .

سوالات شناخت قبل از ازدواج

سوالات شناخت قبل از ازدواج ید مورد چه مسائلی و به چه شکل مطرح شوند ؟ این سوالات ید کدام جلسه ها و توسط چه کسی پرسیده شوند ؟ بیان این سوالات بهتر است کدام مواد را خانواده‌ ها و کدام موارد را دختر یا پسر مطرح کنند ؟ شاید همه ما آگاهی کامل زمینه سوالات شناخت قبل از ازدواج و یا چگونگی مطرح کردن آن ها را نداشته شیم . اینجا به برخی از این سوالات اشاره خواهیم کرد . بهتر است پیش از هر چیزی هدف از ازدواج و تشکیل خانواده برای دختر و پسر مشخص شود . اینکه طرفین به چه دلیلی تصمیم به ازدواج گرفته اند ؟

یا اینکه دلیل انتخاب شما چه بوده بسیار مهم است . سوالات دیگری مانند اهداف و برنامه های آینده ، نگرش و طرز فکر مورد زندگی مشترک ، برنامه های کاری و تحصیلی ، تقسیم بندی مسئولیت ها و وظایف ، چگونگی برقراری روابط اجتماعی و معاشرت خانواده ها و آشنایان ، حتی بیان مسئله بچه دار شدن و زمان آن نیز مهم است . مسائلی مانند اینکه به چه چیزهایی علاقه دارید ؟ چه رفر هایی را می پسندید ؟ از چه کارهایی خوشن نمی آید ؟ چه برنامه ها و تفریحاتی دوست دارید ؟ و برخی سوال های دیگر که ممکن است هر کدام به نحوی زندگی مشترک مهم شند .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج

جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج ید چند جلسه و به چه شکلی برگزار شود ؟ بهتر است این جلسات چه سوالاتی و توسط چه کسانی مطرح شوند ؟ آیا حضور خانواده های الزامی است ؟ از آنجایی که شناخت یک فرد و یا خانواده او چیزی نیست که طی یک یا دو جلسه به دست بیاید ، از طرفی افراد هم سعی می کنند این جلسات از هر لحاظی خود را بهتر نشان دهند . پس ممکن است برخی از زوایا ی شخصیتی و رفری پنهان بماند .

اما بهتر است جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج والدین و یا افراد بزرگتر و تجربه خانواده نیز حضور داشته شند . بیان پرسش های زیرکانه و پرسیدن سوال هایی از جوانب مختلف دختر ، پسر و یا خانواده‌ ها را بسنجند . سوالاتی که خانواده ها مطرح می کنند معمولاً مورد وضعیت اشتغال ، سطح تحصیلات ، نوع کار و امد ، وضعیت مسکن و سلامت جسمانی و روانی می شد .

مشاوره خانواده

لذا دختر و پسر لازم دارند که چند جلسه به طور خصوصی همدیگر مورد مسائل ریز تر و محرمانه تر صحبت کنند . حال این جلسات می تواند خانه و جدا از اعضای خانواده شد .یا دیدار بیرون از خانه که بهتر است این جلسات مکان های عمومی بین دختر و پسر شد . که دختر و پسر بتوانند راحت تر و دقت بیشتری سوالات ، شرایط ، ملاک ها و معیار های خود را بیان کنند و زمینه‌ ساز یک ازدواج موفق شدند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


سوالات متداول

چگونه قبل از ازدواج شناخت پیدا کنیم ؟

شناخت قبل از ازدواج می تواند از طریق رفت و آمد خانوادگی ، دیدار دختر و پسر ، رفتن به محیط کار همدیگر و یا انجام تحقیقات محلی به دست بیاید .

روش کسب شناخت قبل از ازدواج چگونه است ؟

این زمینه کمک خانواده ها و افراد تجربه می‌توانید جلسات مختلف آشنایی و پرسیدن سوالات کلیدی و مهم زمینه ازدواج شناخت نسبی را پیدا کنید .

بهترین راهنمای شناخت قبل از ازدواج چیست؟

می‌تواند توسط خانواده ها و یا تحقیقات اصولی از محل زندگی محیط کار و آشنایان شد . دوران نامزدی نیز یکی از بهترین راه های شناخت فرد مقابل است .

مدت زمان شناخت قبل از ازدواج چق است ؟

اگر این شناخت زمان نامزدی شد ، هرچه دوران نامزدی بیشتر طول بکشد دختر و پسر می توانند بهتر همدیگر را بشناسند . البته نید بیش از حد معمول طول بکشد .

اهمیت جلسات آشنایی قبل از ازدواج چیست؟

این جلسات آنق مهم هستند که اگر به شکل ست و اصولی خود پیش بروند می‌توانند زمینه‌ ساز یک ازدواج موفق شوند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: What to know before getting married: Advice from a couples

برای شناخت قبل از ازدواج چه توصیه هایی میشود ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۵:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

۵٫۰
۰۱

سوالات مشاوره قبل از طلاق ید شامل چه محثی شد ؟ این پرسش و پاسخ ها چه میزان روند طلاق ثیر گذار هستند ؟ پروسه طلاق می بینیم که بیشتر زوج هایی که به مرحله جدایی رسیده اند پیش از ازدواج و انتخاب همسر ، بدون مشاوره ازدواج و شناخت از معیار های ازدواج موفق وارد زندگی مشترک شده اند . به همین خاطر است که مشاوره پیش از طلاق می تواند شفاف سازی ، ایجاد نگرش اصولی و مثبت زندگی مشترک ، ایجاد سازگاری و کاهش تفاوت ها و اختلاف نظرها حدودی از روند افزایش آمار طلاق جلوگیری کند .

معمولاً افراد شرف طلاق از اوضاع روحی نابسامانی برخوردار هستند . لذا شرایط مورد سوال قرار دادن خود و طرف مقابل را ندارند . ثیر سوالات مشاوره قبل از طلاق بر روند کار چیست ؟ سوالات مشاوره طلاق ید ست و منطقی ، کلیدی و مثمر ثمر شند . این بخش می خواهیم به برخی از سوالات مشاوره قبل از طلاق اشاره کنیم .

رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق

رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق شامل مواردی است که ذکر خواهیم کرد . آیا مشکلات و نگرانی های خود را به ستی فهمیده اید ؟ آیا مورد وظایف و نقش هایی که از همسر خود انتظار دارید همدیگر بحث کرده اید ؟ از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق این است که آیا راه های نجات زندگی‌ مشترکن را امتحان کرده اید ؟ مطمئن هستید که بدون همسرن زندگی شاد و موفق تری خواهید داشت ؟ و مهمتر از همه آیا هنوز هم به همسرن علاقه دارید و یا تمام احساس و محبت بین شما از بین رفته است . و موارد دیگری از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج که ادامه ذکر خواهیم کرد .

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی خصوص پاره‌ ای از مسائل ضروری است که قبل از طلاق توافقی توسط مشاوره پرسیده می شود . که زوجین ید به آنها پاسخ دهند . به طور مثال سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی شامل سوالاتی از این قبیل است . آیا زن و مرد هر دو میل و خواسته قلبی خود اقدام به طلاق نموده اند و این امر هیچ گونه اجر و تهدیدی صورت نگرفته و هر دو رضایت کامل دادگاه حضور پیدا کرده اند . از دیگر سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی این است که آیا طرفین طلاق از شرایط و ضوابط طلاق توافقی به طور کامل آگاهی دارند و مورد مسائلی مانند حضانت فرزندان ، نفقه ، مهریه و موارد دیگر به توافق رسیده اند ؟ و برخی شرایط و سوالات دیگر که ید مطرح شود .

جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق

جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق ید به گونه ای شد که صورت امکان زوجین را از جدایی منصرف کند . مشاوران طلاق ید بدانند معیارهای ازدواج زوجین چه چیزهایی بوده و اکنون کدام یک از این خواسته ها برآورده نشده است . ید بفهمند که مهم ترین دلیل طلاق زن و مرد چیست ؟ و یا این که نقطه مشترکی که بتواند مانع از جدایی زوجین شود وجود دارد ؟ این جلسات ید به گونه ای برگزار شوند که زن و مرد به طور کامل از عواقب ، مشکلات و پیامدهای مثبت و منفی طلاق مطلع شوند .
مورد زوج هایی که صاحب فرزند هستند زن و مرد ید از بیشترین لطمه روحی و عاطفی و تنش های منفی برای فرزندان خود آگاه شند .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی هدف روشن سازی ، تجزیه و تحلیل مشکلات ، ایجاد سازگاری و پیشگیری از افزایش آمار طلاق تشکیل می شود . این جلسات مشاوره خانواده یا همان مشاوره طلاق ید ارائه سوالات تکنیکی و اصولی زمینه طلاق و مشکلات قبل و بعد از آن آگاهی لازم و ک نسبی را اختیار زوجین قرار دهد . برای مثال مطرح می شود که آیا هر دو زوج از مشکلات و مسائل بعد از طلاق آگاهی دارند ؟ برای برخورد مشکلات اجتماعی و مختلف پس از طلاق آمادگی دارند ؟ آیا هر دو به این نتیجه رسیده اند که طلاق بهترین راه برای آن ها است ؟ آیا مرد و زن هر دو مورد تمام شروط طلاق به توافق رسیده اند ؟

خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ۹ Divorce Counseling Questions to Ask Before Parting Ways

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۲:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عوامل ازدواج موفق

۵٫۰
۰۱

عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا تمامی افراد موفق یک سبک زندگی دارند ؟ آیا برای داشتن یک ازدواج موفق راهکار های خاصی وجود دارد ؟ شاید همه ما زندگی به دنل پاسخ این سوال ها بوده ایم . مورد یک ازدواج موفق هیچ تضمین خاصی وجود ندارد . هیچ کسی نمی تواند ادعا داشته شد که یک ملاک خوب حتماً عث ازدواج موفق می شود . برای مثال مادیات و وضع اقتصادی از ملاک های بسیار مهم ازدواج هستند .


بیشتر بخوانید: ازدواج همسن


عوامل ازدواج موفق

اما گاهی شاهد اختلاف بین زوج هایی هستیم که از لحاظ مادی تمکن کامل را دارند . اما می‌توان رعایت اسندارد ها و نظر داشتن مزایا و معایب یک فرد ، احتمال اشته انتخاب را کاهش داد . ممکن است هر کسی بنا بر تجارب خود نظرات مختلفی مورد ازدواج موفق داشته شد . اما تمام ویژگی ها و ملاک های خوب مشخص و شناخته شده هستند . این ما هستیم که ید صفات خوب و بد طرف مقابل را تشخیص دهیم و تصمیم بگیریم . از عوامل ازدواج موفق انتخابی است که آگاهی ، شناخت و منطق صورت بگیرد . از مهمترین عوامل ازدواج‌ موفق انتخاب فردی است که بیشترین تناسب و نقاط مشترک را شما داشته شد .


بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین


مهمترین عوامل ازدواج موفق

مهمترین عوامل ازدواج موفق چه چیز هایی هستند ؟ چگونه می توانیم یک ازدواج موفق داشته شیم ؟ طبیعً برای ازدواج موفق فاکتور هایی وجود دارد که ید نظر بگیریم .ید ها و نید هایی که همه ما حدودی آنها آشنا هستیم . چهار چوب ها و سنت هایی که رعایت آنها می تواند مسیر خوشبختی را هموار سازد . برای مثال از مهمترین عوامل ازدواج موفق سلامت جسمانی و روانی طرف مقابل می شد . چرا که یک فرد سالم می تواند یک خانواده سالم را به وجود بیاورد . این مورد سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است . موضوع مهم دیگر شرافت و اصالت خانوادگی فرد است .

وصلت یک خانواده شریف و سالم می تواند نقش مهمی داشته شد . یکی دیگر از مهمترین عوامل ازدواج موفق نوع آمد و شغل فرد می شد . اینکه چه میزان و از چه راهی آمد کسب می کند . موارد دیگری مانند نیت و هدف فرد از تشکیل خانواده ، تناسب میان سن ، فرهنگ ، تحصیلات ، ظاهر ، سطح خانوادگی زوجین ، اهداف و برنامه های طرف مقابل از مهمترین عوامل ازدواج موفق می شند .

اصلی ترین عوامل ازدواج موفق

عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا طرف مقابل ید تمام ویژگی ها و ملاک های خوب را داشته شد ؟ اصولاً نید توقع داشته شیم که طرف مقابل تمام خواسته ها و ملاک های ما را داشته شد . چرا که هیچ شخصی به طور صد صد تمام و کمال نیست . اما می توانیم بسنجیم که آیا مزایای مخاطب ما بر معایبش برتری دارد یا خیر ؟ آیا خوبی های او آن ق هستند که بتوانیم از برخی کاستی های او چشم‌ پوشی کنیم ؟ نکته مهم دیگر اینکه مخاطب خود به تفاهم برسیم ، چرا که از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق تفاهم بین زوجین است .

تفاهم به این معنا نیست دختر و پسر از همه نظر شبیه هم شند . بلکه تفاهم یعنی ایجاد سازگاری و پذیرفتن نقاط ضعف و قوت هم دیگر است . یکی دیگر از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق نبودن اختلاف های چشمگیر بین زوجین است . هیچ زمینه ای نید اختلاف بیش از حد مجاز شد ، چرا که ممکن است خطرساز شود .

عوامل ازدواج موفق دختران

عوامل ازدواج موفق دختران ممکن است به دقت و جزئی نگری آنها مرتبط شد . معمولا دختر ها بیشتر مسائل را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند . از آنجایی که دختران بسیار احساسی هستند ، از عوامل ازدواج موفق دختران عاقلانه و منطقی تصمیم گرفتن است . گاهی می‌ بینیم که خانم ها منطق را کنار گذاشته و صرفا از روی احساسات تصمیم می‌ گیرند . ازدواج موفق نظر گرفتن اخلاق و رفر ، وضعیت اقتصادی و کاری ،سطح فرهنگی و خانوادگی و موارد دیگری میسر است . این زمینه مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج و بهره گیری از تجارب و راهنمایی های متخصصین مشاوره ازدواج بسیار مفید است . به خصوص برای افرادی که شناخت یا جمع بندی و نظم خاصی از ملاک ها و معیارهای ازدواج خود ندارند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


عوامل ازدواج موفق پسران

عوامل ازدواج موفق پسران بیشتر به شرایط و شخصیت خود آنها برمیگردد . برای مثال آقایان ید بدانند که آیا به رشد عقلی و ک ست از ازدواج رسیده اند ؟ آمادگی پذیرش این مسئولیت یعنی تشکیل خانواد و یا پ شدن را دارند ؟ از لحاظ مادی به رشد و استقلال کافی رسیده اند ؟ از آنجایی که آقایان تنوع طلب هستند ید انتخاب خود به اطمینان کامل برسند . آیا این زن همان کسی است که همیشه دوست خواهند داشت ؟ آیا از لحاظ ظاهر ، اخلاق و رفر ، تحصیلات ، فرهنگ ، خانواده ، عفاف و حجاب همان شخصی است که می ‌خواهند ؟ اینها مواردی از عوامل ازدواج موفق پسران هستند .

برخلاف خانمها آقایان سطحی نگر هستند . اما ممکن است هنگام انتخاب همسر دقت و آگاهی کافی را نداشته شند . بنا بر مسائل کلی تصمیم بگیرند و از کنار مسائل مهم و کلیدی بدون توجه رد شوند . لذا مبحث ازدواج مشاوره خانواده میتواند برای آنها زمینه ساز یک ازدواج موفق شد .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟

ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ چگونه می توانیم بفهمیم که یک ازدواج موفق داشته ایم یا نه ؟ آیا یک ازدواج موفق شکل خاصی دارد ؟ نمی توانیم بگوییم ازدواج موفق لزوماً این ویژگی ها را دارد . چرا که ممکن است هر فردی به شکل خاصی احساس موفقیت و خوشبختی کند . به طور کلی پاسخ به این سوال که ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ میتوان گفت ازدواجی که آن رشد و سازندگی زوجین وجود دارد .

عث پیشرفت و شکوفایی استعداد زوجین شود . ازدواجی که مسیر رسیدن به خواسته ها ، اهداف و آرزوها شد . زمانی که احساس کنیم به سمت موفقیت و پیشرفت حرکت می کنیم . هنگامی که زوجین کنار یکدیگر احساس آرامش و عشق و علاقه داشته شند . به همدیگر افتخار کنند و از هم بودن لذت ببرند . برای زندگی و فرزندان خود برنامه های سازنده و هدفمند داشته شند و بسیاری از موارد دیگر که یک ازدواج موفق ثیر گذار هستند را می توان نام برد .

سوالات متداول

عوامل موثر ازدواج موفق چیست ؟

عوامل بسیاری ازدواج موفق ثیر گذار هستند . برخی از این موارد شامل : ازدواج فردی که از لحاظ تدین ، فرهنگ ، اخلاق و رفر ، سن ، تحصیلات و خانواده شما هم سطح شد .

مهم ترین ملاک ازدواج چیست ؟

مهم ترین ملاک این است که زوجین هم تفاهم داشته شند . از لحاظ عقاید ، طرز فکر ، اهداف ، برنامه های زندگی ، علایق و خواسته ها هم سازگاری و نقطه نظر مشترک داشته شند .

شروط ازدواج موفق چه میتواند شد ؟

ممکن است هر کسی شرایط خاص خود را داشته شد ‌ . اما شرایطی از قبیل استقلال مالی ، وضعیت مسکن ،موقعیت شغلی ، توقعات و انتظار ها شروط مهمی هستند که ید بیان شوند .

ازدواج سالم و موفق به چه ازدواجی گفته میشود ‌ ؟

ازدواجی موفق است که زوجین آن امنیت و آرامش داشته شند . ازدواجی که عث پیشرفت و موفقیت زندگی بشود . زوجین از همدیگر احساس رضایت و عشق و محبت داشته شند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۸ Essentials for a Successful Marriage

عوامل ازدواج موفق

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۹:۱۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟

۵٫۰
۰۱

عشق قبل از ازدواج موضوعی پر از حاشیه ، پر از بحث ، پر از ید ها و شاید ها است . کارشناسان مشاوره خانواده تحقیقات گسترده ای انجام داده اند به نتیجه ای قابل اعتماد برسند که عشق قبل از ازدواج بهتر است یا عشق بعد از ازدواج . اگر شما به عنوان فردی که آمادگی ازدواج را دارد نمی دانید که ید به دنل عشق قبل از ازدواج شید یا عشق بعد از ازدواج می توانید به کمک مشاوره ازدواج و تحلیل کامل مسئله عشق ازدواج موفق ، این دو راهی را برای خود برطرف کنید و تصمیمی قاطعانه بگیرید .

عشق قبل از ازدواج

پیش از هر چیزی شما ید تعریف ستی را از عشق داشته شید و آن را هر احساس گذرا و متزلزلی اشته نگیرید چرا که بسیاری از موارد فرد احساس پر حرارت و سریع الوقوع خود را عشق میپندارد حالی که عشق به مرور به وجود خواهد آمد . پس از این مرحله می توانید به ستی عشق قبل از ازدواج را تحلیل و قضاوت کنید .

بر اساس نظریه یکی از روان شناسان آمریکایی به نام رابرت استرنبرگ هرگاه سه مولفه صمیمیت ، تعهد و کشش جنسی را خود احساس کردید میتوانید این ادعا را داشته شید که احتمالاً عاشق شده اید . طبیع این سه مولفه ید به میزان قابل قبولی شما وجود داشته شد . عشق قبل از ازدواج همان چیزی است که اکثر جوان های امروزی به دنل آن هستند اما ید بدانید که عشق قبل از ازدواج تضمین کننده خوشبختی نمی شد و تنها یکی از عوامل تأثیرگذار بر خوشبختی است .

دوام عشق قبل از ازدواج

دوام عشق قبل از ازدواج به عوامل متعددی بستگی دارد . اینکه چه اندازه توانسته ایم طرف مقابل را بشناسیم و یا اینکه چه اندازه مهارت لازم را برای حفظ کیفیت زندگی مشترک داریم از این عوامل میشند . مطالبی که اینجا مطرح میشوند هرگز برای نهی عشق قبل از ازدواج نمیشد و هدف این نیست که دوام عشق قبل از ازدواج زیر سوال برده شود . نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از ما شیفتگی یا هر احساسی را عشق اشته میگیریم . شیفتگی همان دوست داشتن کورکورانه بی چون و چرا است که فرد قا به دیدن نقاط ضعف و ویژگی های منفی طرف مقابل نمیشد . طبیعی است که وقتی این احساس به اشته عشق تلقی شود دوام عشق بعد از ازدواج چندان نمیشد .

عشق قبل از ازدواج صورتی دوام خواهد داشت که منطق و شناخت نیز انتخاب آن دخیل شد غیر این صورت پس از شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات احساسی پایه های این عشق هر شناخت سست و سست تر خواهد شد . برای داشتن ازدواج موفق و دوام عشق قبل از ازدواج میتوان به کمکمشاوره قبل از ازدواج ، حقیقی بودن یا نبودن و ستی عشق خود را سنجید .

خصوصیات عشق قبل از ازدواج

خصوصیات عشق قبل از ازدواج همیشه بد نیستند و نمیتوان گفت که این احساس هیچ زب مثبتی ندارد . اما اگر این احساس فردی که به بلوغ فردی ( شخصیتی ، فکری ، روحی روانی ، احساسی ) نرسیده است شکل بگیرد قطعا جنبه منفی خصوصیات عشق قبل از ازدواج از جنبه مثبت آن بیشتر خواهد بود . قابل انکار نیست که یکی از ارکان مهم خوشبختی وجود عشق و محبت بین زوج است اما اگر این احساس حالت شیفتگی داشته شد و به اصطلاح تبی تند شد قرار گرفتن متن زندگی مشترک و پیش آمدن موقعیت های مختلف ، اگر طرف مقابل آنچه که ما مورد او تصور کرده ایم مغایرت داشته شد قطعا از بین خواهد رفت .

پس از خصوصیات عشق قبل از ازدواج این است که اکثر آن ها این عشق پیش از شناخت طرف مقابل شکل میگیرد . اما مواردی نیز وجود دارد افراد لغ پس از شناخت نسبی به یکدیگر علاقه مند شده اند و رفری منطقی رابطه را مسیر ست هدایت کرده اند و توانسته اند این عشق را ازدواج به کمال برسانند .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


نقش عشق قبل از ازدواج

نقش عشق قبل از ازدواج به گونه ای است که هم میتواند عث سعادت فرد شد و به یک ازدواج موفق منتهی شود و هم میتواند شقاوت فرد را به دنل داشته شد . اینکه نقش عشق قبل از ازدواج بر زندگی شما کدام یک از این دو مورد شد به خود شما بستگی دارد . عشق و علاقه هرگز مسئله ای نکوهیده نبوده اند اما اگر عشق را به ستی برای خود هجی نکنیم و انتخاب طرف مقابل یچه عقل خود را ببندیم قطعا سرانجام خوشی نخواهد داشت .

احساس های افراطی که هیچ منطقی پشت آن ها نشد نمیتواند عشق حقیقی شد و کمال انسان را به دنل داشته شد . پس لازمه عشق واقعی شناخت است . از طرفی ید بپذیرید که عشق تنها مولفه خوشبختی نمیشد و کنار عشق چیز های مهم دیگری نیز ید وجود داشته شد . تناسب فرهنگی ، خانوادگی ، شخصیتی ، ظاهری ، تحصیلی ، مالی و . . . مواردی هستند که ید کنار عشق و علاقه وجود داشته شند این عشق تداوم داشته شد .

اهمیت عشق قبل از ازدواج

اهمیت عشق قبل از ازدواج داشتن ازدواجی موفق و یک زندگی شاد به اندازه ای نمیشد که فقط به دلیل وجود علاقه قبل از ازدواج ، ازدواج کنید و یا موقعیت های معقول ازدواج خود را انتظار عشق قبل از ازدواج از دست بدهید . واقع عشق و علاقه برای شروع زندگی مشترک لازم است اما کافی نمیشد . طبیعی است که عشق مدت زمان کوهی به وجود نمی آید و عشقی که یک نگاه شد شیفتگی و سراب است پس اینکه انتظار داشته شیم همان ملاقات اول عاشق شویم اشته است اما ید ببینیم که طرف مقابل پنسیل این را دارد که بر اساس معیار هایمان ما را به خود علاقه مند کند یا نه .

اهمیت عشق قبل از ازدواج زمانی قابل توجه است که دیدی ز و منطقی طرف مقابل خود را انتخاب کرده شیم و تمام نقاط ضعف و قوت او را به ستی شناخته شیم . اگر زندگی خود را بی شناخت یا بی ملاحضه دیگر ملاک های انتخاب همسر تنها بر اساس عشق قبل از ازدواج شروع کرده شیم مدتی پس از ابتدای ازدواج کاستی ها خود را نشان خواهند داد و عث میشوند به ستی انتخاب خود شک کنیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


سوالات متداول

عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟

پاسخ این سوال به طور قطع نمیتواند فقط یکی از دو حالت فوق شد بلکه هم میتواند خوب شد و هم بد . خوب بودن یا بد بودن عشق قبل از ازدواج به میزان حقیقی بودن و منطقی بودن آن بستگی دارد .

عاشقی قبل از ازدواج بهتر است یا بعد از ازدواج ؟

طبق آنچه که بر اساس پژوهش ها به عمل آمده است میتوان گفت که عشق پس از ازدواج حقیقی تر است و دوام بیشتری خواهد داشت چرا که شرایط واقعی زندگی مشترک و شناخت به وجود آمده است .

نقش عشق قبل از ازدواج موفقیت زندگی مشترک چیست ؟

قطعا وجود عشق و علاقه کنار سایر ملاک های ازدواج موفق میتواند نتیجه فوق العاده ای داشته شد اما عشق قبل از ازدواج هرگز نتوانسته است به تنهایی خوشبختی را به ارمغان بیاورد .

انتخاب عاشقانه بهتر است یا عاقلانه ؟

ید گفت که تعادل هر زمینه ای لازم است و مورد انتخاب همسر نیز همینطور ، انتخابی که فقط عاقلانه یا فقط عاشقانه شد نمیتواند سعادتمندی را به دنل داشته شد پس انتخاب همسر آینده ید عاقلانه عاشق شد و شناخت ، لازمه یک عشق عاقلانه است .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Which is true love, love before marriage or love after

عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۰:۰۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مرکز مشاوره اینترنتی خانواده و ازدواج

۵٫۰
۰۱

مشاوره اینترنتی خانواده امروزه از مسائلی است که خیلی زیاد بر سر زن ها افده و شاید این شهرت بخاطر سهولت ارتط گیری مشاوره اینترنتی خانواده میشد . از جمله ویژگی های مشاوره اینترنتی خانواده میتوانبم به موار

د زیر اشاره کنیم .

  • مشاوره اینترنتی خانواده میتواند محدویت هایی مثل دسترسی جغرافیایی و مکانی و حتی زمانی به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی را از بین میبرد .
  • مشاوره اینترنتی خانواده میتواند صرفه جویی های قابل توجه و مفیدی را مورد مشاوره گرفتن برای افراد به ارمغان می آورد .
  • مشاوره اینترنتی خانواده میتواند فضایی را اختیار کاربران و مراجعان خودشان قرار دهند که هر زمان که احساس کردند از مشاوران مشورت بگیرند .
  • مشاوره اینترنتی خانواده میتواند زمان اضطرار به کمک افراد بیاید .

مشاوره اینترنتی خانواده آنلاین

مشاوره اینترنتی خانواده آنلاین واقعا از لحاظ ثیر گذاری مثبت یک ابزار قتمند برای افراد نیازمند به کمک میشد . مشاوره اینترنتی خانواده آنلاین این ویژگی را دارد که میتواند به صورت لحظه ای و به صورت مجازی کاملا از احوال حال حاضر کاربر یا مراجع خود اطلاع و آگاهی داشته شند . برای مثال تصور کنید خانمی که احساس میکند همسرش به او خیانت میکند و برای همین نمیتواند بدون استرس و حال بد کنار همسرش زندگی کند . او ممکن است گاهی از شدت عصنیت دست به کارهای نسنجیده‌ای بزند و البته که کار های او میتواند عواقب بذتری زندگی او و همسرش به همراه بیاورد . مشاوره خانواده میتوانند لحظه به صورت یک راهنما و کنترل کننده قوی کنار زوجین حضور داشته شد . ادامه بیشتر مورد خدمات مشاوره اینترنتی خانواده آنلاین توضیح خواهیم داد .

مرکز مشاوره اینترنتی خانواده

مرکز مشاوره اینترنتی خانواده همان طور که لا به آن اشاره شد میتواند تمام خدمات مرکز مشاوره را به مراجعان و خواست کنندگان ارائه کند . اما یک مرکز مشاوره اینترنتی خانواده خوب چه ویژگی هایی ید داشته شد . ادامه متن به برخی از ویژگیهای یک مرکز مشاوره اینترنتی خانواده حرفه ای اشاره میکنیم .

  • حساسیت انتخاب مشاوران (counselors)
  • اصل رازداری را به هیچ وجه نید از قلم انداخت
  • حضور مشاوران متعدد سایت مشاوره زمینه های کاری متفاوت
  • مراجعه کنندگان نید بعد از پایان جلسات مشاوره به حال خود رها شوند و حتما ید توسط مشاوره مربوطه خود پیگیری شوند به طور کلی مشکلشان برطرف شود .
  • دسترس بودن مشاوران نیز از فاکتورهای مهمی است که یک سایت مشاوره ید حتما داشته شد .

مرکز مشاوره اینترنتی خانواده آویژه

مرکز مشاوره اینترنتی خانواده آویژه از جمله مراکزی است که زمینه روانشناسی خانواده بسیار خوب و موفق عمل کرده و همچنان مسیر رو به پیشرفت خود را ادامه میدهد . این موفقیت ها دلایلی نیز دارد که ید جزو فاکتورهای یک سایت حرفه‌ای حتما وجود داشته شد . مرکز مشاوره اینترنتی خانواده آویژه دارای مشاورانی است که حتما به سختی آنها را گزینش کرده اند . ابن سختی و حساسیت انتخاب به این دلیل است که این سایت مشاوره اینترنتی اولویت های خود سلامت و حل مشکلات مراجعان خود را بر اهداف سایت ارجحیت قرار داده است . مشاوره خانواده (family counseling) زیر شاخه های زیاد و متعددی دارد . حل مشکلات زناشویی ،مشاوره قبل از ازدواج ،مسائل مربوط به دوره های رشدی کودکان و نوجوانان و … از جمله این زمینه هاست که ادامه مطالب حتما برخی از آنها را شرح خواهیم داد .


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره روانشناسی


مشاوره اینترنتی خانواده تلفنی آویژه

مشاوره اینترنتی خانواده تلفنی آویژه این امکان را برای افرادی که زمینه های روحی و روانی و خانوادگی احساس نیاز به مشورت میکنند فراهم آورده است که بتوانند هر لحظه مشاوران خود ارتط بگیرند . برای مثال فردی که سر مسائل مربوط به روابط زناشویی همسرش مشکل دارد گاهی احساس میکند که به معنای واقعی یک بن بست گیر کرده است . مدیریت خشم و هیجانات منفی این شرایط گاهی میتواند واقعا سخت شد .

ممکن است فرد آن لحظه که عصنی و پرخاشگر است تحت ثیر حال آن لحظه خویش حرفی را بزند که رابطه خود و همسرش را بحرانی تر از قبل کند . اما به دلیلی دسترسی انسان فرد میتواند تماس گرفتن مشاوره اینترنتی خانواده تلفنی آویژه همان لحظه مشاور مورد نظر خود ارتط بگیرد و از او برای کنترل خشم خود و همچنین مدیریت آن لحظه خاص راه حل های کارآمد را یافت کند .

اختلاف همسر ابتدای زندگی

اختلاف همسر ابتدای زندگی زناشویی به خصوص مورد زوجین جوان و کم تجربه امری بسیار طبیعی میشد . دختر و پسری که چند مدت پیش به صورت کاملا آزاد و بدون مسئولیت کاملا خودمخر زندگی فردی خود را مدیریت می کردند حالا موضوع تعهد و مسئولیت قل یک فرد دیگر رو به رو می شوند . ممکن است این شرایط هر دو نفر دچار موقعیتی شبیه شوک بشوند و نتوانند گاهی به خوبی بحران های به وجود آمده را کنترل و مدیریت کنند .

این موقعیت ها و شرایط مشابه وجود یک مشاور کنار زوج کم تجربه میتواند کمک زیادی به آنان بکند . زندگی زناشویی عصر حاضر بسیار پیچیده تر از آن است که همیشه بتوان امیدوار بود که فقط والدین بتوانند مثل گذشته مسایل زوجین را حل و فصل کنند . بنابراین حضور یک فرد متخصص این مورد قطعا بسیار برای زوجین کمک کننده خواهد بود .

آموزش و کمک برای فرزند پروری

زندگی عصری که آن روزگار می‌گذرانیم به دلیل وجود ابزارآلات و امکانت پیچیده مربوط به این دوره کمی از حالت سادگی گذشته خود خارج شده است . حالا فرض کنید بزرگ کردن فرزند و تربیت یک کودک این دوره چه پروسه پیچیده‌ای خواهد بود . معمولا نگاه اول ممکن است به خانواده ها پیشنهاد شود که برای برخورداری از مشاوره خانواده (family counseling) مورد فرزندان و تربیت آنها به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کنند . اما صورتی که خانواده ها به دلیل محدودیت های جغرافیایی یا فرهنگی امکان مراجعه حضوری را به مرکز مشاوره نداشته شند تکلیف چیست ؟ . این شرایط مشاوره آنلاین یا تلفنی میتواند برای والدین کودکان و نوجوانان مشکل گشا شد و آنها را راه تربیت و تعلیم و آموزش فرزندان خود به خوبی یاری کند .

دخالت والدین

از جمله مشکلاتی که خیلی زیاد از سمت زوجین به عنوان بیشترین موردی که آنها را آزار میدهد زمان مشاوره زناشویی و زندگی مشترک بحث دخالت والدین است . گاهی والدین خواسته یا ناخواسته زندگی مشترک فرزندان خود را به میدان رقابت و حتتی گاهی جنگ تبدیل میکنند . این شرایط معمولا بیشترین آسیب را از این اوضاع آشفته دختر و پسری متحمل میشوند که هزار امید و آرزو زندگی خود را آغاز کرده اند .

زن و شوهر جوان به نوعی بین دو خانواده خود و همسرشان گیر میکنند و این موضوع آشفتگی و حالت سرخوردگی را طولانی مدت برای زوج به وجود می‌آورد . قطعا برای مقابله این شرایط تجربه کافی لازم است که زوجین میتوانند ابتدای زندگی مشترک از راهنمایی های یک مشاور برای کنترل این موضوع استفاده کنند که هم از بروز اختلاف جلوگیری کنند و هم به روابطشان خانواده ها آسیبی وارد نکنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


مشاوره خیانت

همه زندگی های زناشویی این احتمال وجود دارد که اتفاقاتی رخ دهد که زن و مرد از لحاظ عاطفی از یکدیگر فاصله بگیرند . این فاصله میتواند صورت مدیریت صحیح از سوی یک یا هر دو طرف به خیر و خوشی به پایان برسد و هم میتواند به سردی بیشتر و انتها حتی به خیانت منجر شود . بهترین الذامی که فردی که مورد خیانت قرار گرفته و یا حساس میکند شاید این اتفاق افده شد ، مراجعه به مشاور است . یک مشاوره خیانت (betrayed counseling) هم به افراد کمک میکند که راه های پیشگیری از خیانت را دستور کار قرار دهند و هم صورت رخ دادن این اتفاق بهترین تصمیمات و بهترین واکنش ها را به فرد خیانت دیده ارائه میدهد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage and Family Counseling Service

مرکز مشاوره اینترنتی خانواده و ازدواج

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۱۴:۳۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

۵٫۰
۰۱

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی بیماری های شناخته شده ای هستند . علاوه بر این بیماریها مانند بیماری های روحی – روانی ، ب لاسمی ماژورو سی به چند سنوم اشاره میکنیم . بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی شامل : سقط جنین ، معلولیت و نقص ایمنی هستند . تمام این بیماریها ناشی از ازدواج فامیلی میشند . از دیگر بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی میتوان به بیماری های عفونی اشاره کرد . یکی دیگر از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سقط جنین و مرده زایی است . که اگر این بیماریها چند مرحله تکرار شوند نهایت به تولد نوزاد معلول منتهی خواهد شد . یکی از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سنوم داون میشد . این بیماری بسیار خطرناک است که بخشهای بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت .

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سنوم های دیگر هستند . سنوم کلاین فلتر ، سنوم فنیل کتونوریا ، سنوم نونان همه اثر ازدواج فامیلی بوجود می آیند . فلج مغزی نیز بر اثر ازدواج فامیلی نوزادان دیده میشود . چاره چیست ؟ اگر هر زوجی خود را برای داشتن ازدواج موفق ترغیب به مشاوره قبل از ازدواج کند مسلما اطلاعات بهتری یافت خواهد کرد . مرکز مشاوره آویژه سعی بر این دارد که فرهنگ مشاوره را خانواده ها ارتقا دهد . شما برای رسیدن به کسی که معیارهای ازدواج شما تطبیق داشته شد حتما ید مشاوره نمایید . حتی بعد از ازدواج برای اثر گذاشتن بر روی خانواده مشاوره ازدواج ضروری است . عامل بعدی که قبل ازازدواج ضروری است مشاوره ژنتیک میشد . این مشاوره شما کمتر نگران فرزندان برای ابتلا به بیماریهای توارثی و ژنتیکی خواهید بود .

بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را لاسمی مینور آغاز میکنیم . اگر پ و ما هردو به بیماری مینور مبتلا شند که نیاز به مراقبت ندارند فرزندشان قطعا ب لاسمی ماژور خواهد بود . بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را سنوم کلاین فلتر ادامه میدهیم . این سنوم کودک پسر یک نسخه اضافی کروموزوم ایکس بدنیا می آید . و امابررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی به سنوم ترنر برمیخوریم . این سنوم برای زنان است . زنان بطور طبیعی دارای جفت کروموزوم جنسی ایکس هستند این سنوم زن یک کروموزوم ایکس کم دارد . سنوم بعدی فنیل کتونوریا است که اثر کمبود یک آنزیم کبد بوجود می آید . سنوم نونان هم عث میشود اعضای بدن رشد طبیعی نداشته شد و رشد قسمتهای مختلف بدن اختلال مواجه میشود .

بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را بیماری های روحی – روانی ادامه میدهیم . بیماری های روحی – روانی کمتر منشا ژنی دارند . اما توارث آنها دخیل هستند . کمبود یا اضافه داشتن تعدادی از امینو اسید ها عث بروز برخی اختلالات رفری و مغزی میشوند . این نقصان به فرزندان منتقل میشود . اگر دو نفر هردو این اختلال را داشته شند ولی بیماری آنها نمود نداشته شد فرزندان شدید میشود و احتمال بروز بیماری های شدیدی میرود . ازجمله شیزوفرنی ، اسکیزوفرنی ، اوتیسم و افسردگی .

خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی

خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی بسیار زیاد است . یکی از خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی به دنیا آمدن کودک معلول است . احتمال به دنیا آمدن این کودکان ازدواجهای فامیلی سه برابر ازدواجهای غیر خویشاوندی است . البته ازدواجهای نسبی . نکته مهم اینجاست که این معلولیت احتمال دارد نسلهای بعدی یعنی نوه و نتیجه تکرار شود . چهار صد از مرگ و میر نوزادان مربوط به ازدواجهای فامیلی است حتی ازدواجهای فامیلی دور . یکی دیگر از خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی ابتلا کودکان به سنوم داون است . این کودکان به جای ارث بردن دو نسخه از کروموزوم ، سه نسخه توارثی دارند . این بیماری سبب اختلال رشد نوزاد دارد . عث اختلال یادگیری ، افزایش ابتلا به ناراحتیهای قلبی ، اختلال شنوایی و بینایی میشود . این بیماری به تریزومی ۲۱ نیز مشهور است .

انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی

انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی بر دو نوع جسمی و روحی تقسیم میشود . انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی جسمی بردو نوع ژنتیکی و مازادی تقسیم میشود . انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی روحی نیز بر دو نوع وراثتی و محیطی تقسیم میشود که هرکدام جای خود نیاز به بررسی و توضیح دارند . بیماریهای ژنتیکی را که به تفصیل گفتیم . اما بیماری های مازادی بیماری مربوط به ژن نمیشد و جهش ژن مشاهده نمیشود . اما اختلالاتی مانند کم کاری تیروئید بر سلامت کودکان اثر میگذارد . بیماریهای ما زادی ممکن است دیابت ، سرخجه و کم کاری تیروئید دامنگیر فرزندان شود . بیماری مازادی به معنای انتقال از ما به فرزند نیست .

بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان

بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان را بخشهای گذشته نام بردیم . اکنون به نمود آنها فرزندان میپردازیم . بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان سنوم کلاین فلتر است . این سنوم پسر بچه یک نسخه اضافی کروموزوم ایکس متولد میشود که سبب ثیر منفی بر بیضه ها و هورمون های جنسی تستوسترون میشود . سینه برجسته ، کم بودن موهای زائد ، کوچک بودن آلت مردانه و کم ترشح شدن اسپرمها میشد . سنوم ترنر برعکس سنوم قبل برای زنان میشد . علائم ثانویه زنان کم است سینه صاف و بدون برجستگی ، اختلال ترشح هورمونهای زنانه و بدنل آن عدم قاعدگی و رداری میشد . این زنان یک کروموزوم ایکس کمتر دارند و تک کروموزومی هستند .

بیماری فنیل کتونوریا به دلیل نبودن نوعی آنزیم کبد نوزاد ایجاد میشود که نوزاد شیرو مواد پروتئینی را نمیتواند هضم کند و حالت تهوع پیدا میکند . سنوم نونان اختلال رشد جسمی کودکان میشود . علائم آن قامت کوه ، نقص قلبی و عقب ماندگی ذهنی است .

سوالات متداول

مشکلات ژنتیکی کدام ازدواج ها بیشتر است ؟

ازدواجهای فامیلی نزدیک ، ازدواجهای فامیلی که همخونی دارند و ازدواجهای فامیلی که از نظر ژنتیکی به هم نزدیکتر هستند و یا شبیه تر هستند . ازدواجهایی که اجداد بیماری داشته اند و اکنون دو نفر اجداد مشترک هم ازدواج میکنند احتمال بروز بیماری دو برابر میشود .

بیماریهای حاصل ازازدواج فامیلی چیست؟

مهمترین آنها لاسمی است که اثر ازدواج فامیلی بوجود می آید . دو لاسمی مینور هم ازدواج میکنند فرزندشان لاسمی ماژور میشود . بیماری خطرناکی که آخر عمر نیاز به مراقبتهای ویژه پزشکی دارد .

انواع بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی ؟

بیماریهای تک ژنی ، بیماریهای چند عاملی که یکی از عوامل ان ژن است یعنی چند عامل عث بروز بیماری میشود که یک عامل آن دی ان ای میشد . بیماریهای کروموزومی که یک یا جفت کروموزوم جهش ایجاد شده است که عث اختلال یکی از بخشهای بدن بوجود می آید .

بیماریهای رایج ازدواج فامیلی چیست ؟

معلولیت ، شبکوری مازادی ، نقص ایمنی ، انواع سنوم ها ، لاسمی ، سقط جنین ، فلج مغزی و بیماری های عفونی از جمله بیماری های رایج ازدواج فامیلی هستند . یکی دیگر از بیماریهای رایج مرده بدنیا آمدن مکرر نوزادان است که اگر نوزادان بعدی زنده بمانند قطعا معلول خواهند بود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج فامیلی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Marrying close relatives offers genetic risks and benefits for

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۸:۰۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام

۵٫۰
۰۱

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام نیز تعریف شده است . دین اسلام که کامل ترین راهنمای زندگی انسان ها است تمام امور زندگی راه و روش ست را نشان داده است و آخر انتخاب را به عهده اراده و خواسته انسان قرار داده است . همانطور که می دانید ازدواج یکی از اموری است که زندگی انسان بسیار سرنوشت ساز است نتیجه غلفت آن آسیب های جبران ناپذیری را به ر می آورد .

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام

دین اسلام توجه به اهمیت ازدواج زندگی ، کب راهنمای قرآن بسیار به آن پرداخته و همچنین پیامبران و ائمه رابطه چگونگی شرایط ازدواج و آداب اسلامی آن احادیث زیادی گفته اند . بهترین سن ازدواج از نظر اسلام نیز تعریف شده است . واقع بهترین سن ازدواج از نظر اسلام تنها نظر گرفتن سن بلوغ جنسی مشخص شده است به همین دلیل پایین ترین سن ازدواج نظر گرفته شده برای دختران از نظر اسلام ۹ سالگی و برای پسران ۱۵ سالگی می شد .

احادیث و گفته های پیامبران نیز بسیار به بلوغ فکری و داشتن ک ست از زندگی و مشکلات اشاره شده است . بهترین سن ازدواج از نظر اسلام توجه به شرایط زندگی و ک مردم آن دوران ذکر شده است و مل بیشتر آیات و احادیث می توان به جزئیات بیشتری از شرایط و آداب ازدواج دست پیدا کرد .

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام و قرآن

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام و قرآن بیشتر نظر گرفتن شرایط جسمی انسان ها نظر گرفته شده است . خداوند که خالق انسان است از تمام خواسته های انسان آگاه است نتیجه آگاهی از غرایز جنسی انسان سن ازدواج برای انسان ها را مشخص کرده است . بهترین سن ازدواج از نظر اسلام و قرآن برای خوشبختی انسان ها مشخص شده است نتیجه پیروی از گفته های اسلامی می توانید راه ست زندگین را پیدا کنید . به طور مثال یکی از احادیث اسلامی اشاره به اموال یتیمان به زمان ازدواج و آغاز زندگی اشاره شده است آن سن مال و اموال یتیمان را به آنها زگردانند و شرایط آغاز زندگی مشترکشان را فراهم نمایند .

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام و قرآن سنی است که دختر و پسر شرایط مقابله مشکلات زندگی را داشته شند ، نتیجه سنی که فرد از خود شناخت کاملی داشته شد و ملاک های ازدواجش را به طور کامل مشخص کرده شد شرایط ازدواج را دارد . برای آگاهی از این شناخت و ک ست از معیارهای ازدواج بهتر است از یک مشاوره قبل از ازدواج راهنمایی گرفت .

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام برای پسران

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام برای پسران سنی است که مرد توان اداره یک خانواده را داشته شد . یکی از نکات مهمی که ملاک های بهترین سن ازدواج از نظر اسلام برای پسران نظر گرفته شده است شجاعت برابر مشکلات مالی است . اسلام بسیار به قناعت سفارش شده است و از انسان خواسته شده است که مدا به دلیل ترس از فقر از ازدواج خوداری کنید چرا که این کار به رزاق بودن خداوند شک کرده اید و ایمانن را سست کرده اید .

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام برای دختران

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام برای دختران زمانی است که دختر به بلوغ فکری و جنسی رسیده شد و واقع توانایی تولید مثل و تربیت کودکان را پیدا کرده شد . دین اسلام برای ازدواج دختران محدودیت هایی قائل شده است که از جمله ی آن ممنوعیت ازدواج سن پایین تر از ۹ سال است همچنین اسلام اجازه ی پ برای ازدواج دختر لازم و ضروری است .

دختر به دلیل احساساتی بودن گاهی ممکن است برخی حقایق را نادیده بگیرد و به دلایل کاملا احساسی تن به ازدواج شخصی که مناسب نیست بدهد نتیجه دین اسلام ضرورت اجازه پ ازدواج دختر از این اتفاق به نوعی جلوگیری کرده است . برخی این قوانین را دین اسلام محدود کردن دختران می دانند حالی که این قوانین به دلیل بهتر شدن کیفیت زندگی زنان نیز شکل گرفته است و تنها هدف از این شروط رسیدن به یک ازدواج موفق است .

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام برای جوانان

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام برای جوانان همانطور که پیش تر گفتیم زمانی است که پسران توانایی اداره یک زندگی و دختران توانایی همراهی همسر مشکلات و تربیت فرزندان را داشته شند و به بلوغ جنسی و فکری رسیده شند . مشاوره ازدواج تخصص و تجربه می تواند تشخیص سن مناسب ازدواج شما را راهنمایی نماید .

خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Is there a set age for marriage in Islam? – Islam Question …

بهترین سن ازدواج از نظر اسلام

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۷:۴۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

تست روانشناسی قبل از ازدواج

۵٫۰
۰۱

تست روانشناسی قبل از ازدواج از تستهای مهمی است که حتما قبل از ازدواج ید انجام شود . بعد از اینکه سوالات قبل ازازدواج مطرح شد بهتر است تست روانشناسی قبل از ازدواج هم انجام شود . سوالات مطرح میشوند و پاسخها معمولا به گونه ای است که هردو طرف راضی به نطر میرسند . اما صحت و صغم این پاسخها تست روانشناسی قبل از ازدواج مشخص میشود . آیا هنگام پاسخ دادن طرف مقابل خود روراست بوده ایم ؟ و یا مهم تر از آن خود رو راست بوده ایم ؟ برخی اوقات ما به رفرهای خود واقف هستیم و تصمیم داریم برخی از آنها را تغییر دهیم . زمان این تغییر چه هنگام است ؟ ست ساعاتی یا هفته ای قبل از خواستگاری ؟ اگر اینگونه است زمان مناسبی به نظر نمیرسد . زمان تغییر حداقل یکسال قبل از خواستگاری است .

تست روانشناسی قبل از ازدواج

لازم است مدتی رفر جدیدمان ید زندگی کنیم . خود را تغییرات جدید محک بزنیم . آیا ما ایجاد این تغییرات موفق هستیم یا زمان هیجانات به همان رفر گزشته برمیگردیم ؟ این همان چیزی است که تست روانشناسی قبل از ازدواج مشخص میشود . هم برای ما و هم برای مشاورانی که قرار است راهنمای ما شند . تست روانشناسی قبل ازازدواج صد آمادگی مارا برای زندگی مشترک مشخص میکند . تست روانشناسی قبل از ازدواج میزان اشتراکات مارا همسر آینده مان معلوم میکند . این تستها مشخص میشود پاسخهای ما به سوالات قببل ازازدواج از روی مصلحت بوده یا واقعی ؟ پاسخهای ما وغ بوده یا از روی خجالت و رویستی ؟ و همینطور میزان شناخت ما از رفرهایمان مشخص میشود . برخی اوقات ما وغ نمیگوییم اما ره رفرهای خود ناآگاه هستیم . خود را خوب نمیشناسیم . رفرهای خود به خوبی آشنا نیستیم .

سوالات تست روانشناسی قبل از زدواج

سوالات تست روانشناسی قبل ازازدواج زیرکانه تر از سوالات قبل ازازدواج میشد . این سوالها شما را به چالش میکشاند . سوالات تست روانشناسی قبل از ازدواج عمیق تر هستند . سوالهایی که ون شما را به برون ریزی وادار میکند . شما ممکن است به سوالی از نظر خودن پاسخ خوبی داده شید اما پاسخهای دیگرن تناقض داشته شد . ممکن است پاسخ شما تعریفی که ازخود دارید هماهنگ نشد . یک روانشناس ماهر طرح سوالات دیگر واقعیت ون شمارا کشف میکند . سوالات تست روانشناسی قبل از ازدواج بعد از سالها تحقیق و تجربه طرح شده اند واقعیت ون هرکس هویدا شود . سوالات تست روانشناسی قبل از ازدواج برروی چندین نفر آزمایش شده اند روانشناسان به ماهیت پاسخها دست بیابند .

چالش های تست های ازدواج

پس برای اینکه چالشهای عمیقتری تست نشوید بهتر است روراست شید . این روراستی شاید شما فردی که انتخاب کرده اید ازدواج نکنید اما خود را محک زده اید . به این ترتیب میتوانید پی زوج مناسب خود شید پس از مدتی دچار شکست و پشیمانی نشوید . انجام این تستها متوجه خواهید شد ونگرا هستید یا برو نگرا . همسر آینده شماهم همینطور . از وضعیت خود و همسر آینده خود مطلع خواهید شد . اهل تفکر هستید یا عجولانه تصمیم میگیرید .

کسانی که به سوالات بدون فکر پاسخ میدهند معمولا انسانهای سطحی و عجول هستند . آنها زود تصمیم میگیرند و زود هم پشیمان میشوند . زندگی دغدغه دارند . این دغدغه ها اثر تصمیم های عجولانه بوجود می آیند . اینگونه افراد استرس دارند و همیشه نگران هستند . بعد از تصمیمگیری حتی اگر اتفاق بدی نیفتد دچار تشویش میشوند . به همین ترتیب شاید نمیدانستید از سرعت پاسخ دادن به یک سوال میشود به خصوصیات و رفر شخص پی برد .

هزینه تست روانشناسی قبل از ازدواج

هزینه تست روانشناسی قبل از ازدواج هزینه لایی نیست . شما میتوانید مراجعه به یکی از مراکز روانشناسی مانند آویژه این تست را انجام دهید . هزینه تست روانشناسی قبل از ازدواج آنق مهم نیست که انجام ندادن آن ، همه هزینه های ازدواجمان ه برود . مرکز روانشناسی آویژه انجام دادن تستهای مختلف شما را برای یک ازدواج موفق همراهی میکند . این مرکز مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج به صورت حضوری ، تلفنی و آنلاین انجام میشود . توجه به معیارهای ازدواج شما مشاوره میدهد . شما پس از مشاوره بهتر تصمیم میگیرید . چون میدانید توجه به خصوصیاتن چه کسی ازدواج کنید خوشبخت تر میشوید . چه کسی ، چه ویژگیها و خصوصیاتی . واقع تکلیفن دلن و آینده ن روشن میشود . مانند کلاف سرگمی نخواهید بود که همیشه از خود میپرسد چگونه بهتر است .

تست روانشناسی قبل از ازدواج آنلاین

تست روانشناسی قبل از ازدواج آنلاین بسیار زیاد و معتبری وجود دارند که شما میتوانید خود را محک بزنید . البته خود و کاندیدای همسرین را . تست روانشناسی قبل از ازدواج آنلاین میتواند شامل انواع تستها شد . تست بلوغ عاطفی ( ای ام اس ) ، تست عشق استرنبرگ ( اس تی ال اس ) ، تست عشق هاتفیلد و استرچر ( پی ال اس ) . به هرحال تستهای زیادی هست که میتوانید انجام دهید اما بهترین آن اینست که مراجعه به یک مرکز مشاوره تست زدن را به عهده آنها بگذارید . چون ما ممکن است به عشق اهمیت بدهیم اما تست سازگاری را فراموش کنیم . به هر حال روانشناسان و مشاوران تستهای توام را انجام میدهند و بهتر و زودتر به نتیجه میرسید . تست روانشناسی قبل از ازدواج آنلاین هم فرصت مناسبی است برای اینکه بتوانید خود را بهتر و دقیقتر بشناسید .

مرکز مشاوره آویژه تلفیق چند تست روانشناسی توانسته تست خاصی را دست داشته شد که زمان کمتر نتیجه بهتری یافت نمایید . به شما پیشنهاد میکنیم از تستهای مرکز آویژه بهره ببرید . تمام تستهایی که مربوط به ازدواج و روانشناسی هستند تلفیقی جالب و علمی نتیجه خوبی را داشته است . تستهای روانشناسی برای هریک از فاکتورهای ازدواج جداگانه طراحی شده است . هر تست بردارنده سوالات مختلفی است که به شناخت روح وروان و رفرهای مختلف کمک میکند . شما حتی اگر تصمیم ازدواج ندارید بهتر است مرکز روانشناسی آویژه تست بزنید . این تستها برای اینست که شما بدانید چه حد برای ازدواج آمادگی دارید ، چه گونه افرادی ازدواج کنید براین بهتر است . این تستها نشانگر اینست که مکمل زندگی شما چه خصوصیاتی یدداشته شد. اگر هنوز کسی را برای ازدواج نظر نگرفته اید حتما تست بزنید .

تست روانشناسی قبل از ازدواج موفق

تست روانشناسی قبل از ازدواج موفق برای یک زندگی آرمانی نیست بلکه این تست برای داشتن آسودگی و آرامش بیشتر است . تست روانشناسی قبل از ازدواج موفق میتواند از خوشبخت بودن خانواده فراتر شد . این موفقیت نه آرمانی ولی به آرمانی نزدیک است . این تستها برای کسانی است که خود را زندگی فراتر از یک پ یا ما میدانند . برای کسانی که جز به خوشبختی خود می اندیشند . آنها دلخوشی را زندگی برتر و شادی دیگران میدانند . تست روانشناسی قبل از ازدواج موفق به افقهای ز زندگی چشم دوخته است . کسانی که از آرامش دیگران لذت میبرند . ایده آلهایشان تمام جامعه را بر میگیرد . مسلما چنین کسانی نمیتوانند کسانی زندگی کنند که آرمانهایشان چارچوب خانه و خانواده میگنجد . البته تست ازدواج موفق را به همه پیشنهاد میکنیم . سنجیدن خود همیشه مفید است .

شاید ما انسانهای خاصی نشیم اما همیشه دوست داریم ازاینی که هستیم بهتر شیم . میخواهیم انگیزه تر و شادتر شیم . وحتی میخواهیم خاص تر شیم . میخواهیم کنار زندگی معمولی خود و رفع مشکلات خود قدمی هم فراتر بگذاریم حد وسعمان . تست روانشناسی قبل ازازدواج برای کسانی است که حتی هوش همسر آینده شان برایشان مهم است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Psychometric Testing

تست روانشناسی قبل از ازدواج

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۷:۴۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

انتخاب همسر مناسب

۵٫۰
۰۱

انتخاب همسر مناسب جز مهم ترین انتخاب های زندگی است که می تواند کل مسیر زندگی هر فرد را تغییر دهد . انتخاب مناسب همسر زندگی می توانید به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید و آرامش را بیش از هر زمان دیگر احساس کنید و اما برعکس انتخاب غلط کسی که قرار است عمری همراه شما شد آرامش را از خود صلب می کنید و مدام ید به دنل فرار از شرایطی شید که خودن آن را خلق کرده اید .

انتخاب همسر مناسب ابتدا نیازمند این است که خود شما از لحاظ اجتماعی و اقتصادی جایگاه مناسبی شید بتوانید یک انسان شایسته را برای زندگی مشترک متقاعد کنید . پس این انتخاب ید لزوما دو طرفه صورت بگیرد . به قولی ضرب المثل کبوتر کبوتر… نیز این جا صدق می کند هرچند استثنا همیشه وجود دارد .

انتخاب همسر مناسب

امروزه ملاک انتخاب همسر مناسب بیشتر مادیات است و الویت جوانان برای ازدواج تغییر یافته و این شاید جز غلط هایی است که جامعه امروز رواج پیدا کرده و بسیاری از موارد بعد از چند ماه یا چند سال به طلاق ختم می شود . جالب است بدانید مواردی که هنگام ازدواج جز الویت ها نمی دانند و از آن غافل می شوند همان مواردی هستند که آینده ابتدا موجت دعوا را فراهم می کنند و چشم به هم زدنی قرار دادگاه و طلاق را می گذارند و اینگونه به خود می آیند یک تجربه تلخ از شکست را چشیده اند . حالی که پیش از ازدواج مشورتی ساده از مشاوره قبل از ازدواج می توان از تمام این اتفاقات و طبعاتش جلوگیری کرد .

معیار های انتخاب همسر مناسب

معیار های انتخاب همسر مناسب برای هر فرد دیگری متفاوت است . اگرچه ممکن است برخی معیارهای ازدواج همه افراد مشترک شد اما اگر دقت و آگاهی کامل معیار های ازدواج هر فرد را بسنجیم می یابیم که شرایط زندگی و اخلاق های متفاوت سبب ایجاد خواسته های متفاوت هرکس از همسر آینده اش شده است که شاید نگاه اول به چشم نیاید .

معیار های انتخاب مناسب همسر اگر به ستی مشخص شوند موجت یک ازدواج موفق را فراهم می کند . اگر به دنل پیدا کردن بهترین معیار ها سایت ها و کب ها می گردید ید بگویم این کار تنها می توانید راه های مشخص کردن ملاک هاین را پیدا کیند زیرا هیچکس نمی تواند برای شما تعیین کند که همسری این ویژگی ها برای شما مناسب است بلکه به شما کمک می کند ابتدا خودن را بهتر بشناسید سپس معیار های انتخاب مناسب همسر برای شما مشخص می شود و این شما هستید که نسبت به این معیار ها برای انتخابن مرزی مشخص می کنید پس قبل از هر کاری نگاهی به خودن بی اندازید .اگر فکر می کنید این راه احتیاج به یک راهنما دارید و شاید خودشناسی ستی از خودن ندارید بهتر است از یک مشاوره ازدواج کمک بگیرید .

ملاک های انتخاب همسر مناسب

ملاک های انتخاب همسر مناسب به تیج شکل می گیرد واقع آنچه که امروز به عنوان ملاک برای انتخاب همسر نظر دارید بر گرفته از تجربه ها و نگاهی است که شما طول زندگین به امروز یافت کرده اید و توجه به آنچه زندگی اطرافیانن دیده و شنیده اید تصمیم گرفته اید برای زندگی خودن چارچوبی قرار دهید به مشکلی که روزی اطرافیانن آن دست و پنجه نرم کرده اند برخورد نکنید . اما ممکن است این نگاه شما به زندگی گاهی به غلط شکل گرفته شد پس بهتر است این چارچوب گذاری ها حتما یکمشاوره خانواده آگاه مشورت کنید شرایط ست تری ملاک های انتخاب همسر مناسب مشخص کنید .

انتخاب همسر مناسب برای پسران

انتخاب همسر مناسب برای پسران گذشته بیشتر به عهده ما یا خواهر بود اما امروزه تغییر شرایط جامعه پسران ترجیح می دهند همسر آینده شان را خود انتخاب کنند . این حالت قبل از ازدواج شناخت بیشتری نسبت به هسرشان پیدا می کنند و بهتر می توانند او را معیارهایشان بسنجند انتخاب آگاهانه تری داشته شند .

معیارهای انتخاب همسر مناسب برای پسران

معیارهای انتخاب همسر مناسب برای پسران نید تنها رابطه مادیات و یا زییی های ظاهری شد . ازدواج هایی که صرفا به دلیل ثروت صورت می گیرد نمی تواند ازدواج موفقی شد چرا که پول به تنهایی نمی تواند ضامن خوشبختی شد و تنها می تواند برای شما زندایی بسازد نمای قصری از طلا که هیچ سودی برای شما ندارد . پس برای داشتن یک زندگی همراه آرامش و نشاط به دنل کسی شید که نوید خوشبخین را برای همیشه بدهد نه فقط برای روزهایی که همه چیز مهیای آرامش است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :۱۰ Tips for Choosing the Right Partner

انتخاب همسر مناسب

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۹:۵۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)