مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

بزرگتر بودن زن از مرد در ازدواج

۵٫۰
۰۱

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج امروزه جز ازدواج های نامتعارفی است که حال افزایش است . این روند افزایشی به دلایل متعددی صورت می گیرد که ید به تحلیل آنها بپردازیم ست یا غلط بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج را بسنجیم . جامعه امروز به دلیل روابطی که بین دختر و پسر مکان هایی مانند دانشگاه صورت گرفته طبیعی است که این گفت و گو ها و این دیدارها که ممکن است برخی موارد دختر از پسر نیز بزرگتر شد رابطه ای عاطفی به وجود بیاید نتیجه عشق و علاقه از سن و سال پیشی خواهد گرفت و معمولا وجود مخالفت های خانواده های هر دو طرف ، این ازدواج ها صورت خواهد گرفت .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج گاهی واقعا برخلاف دیدگاه جامعه به هیچ عنوان بد نیست و حتی تحقیقات نشان داده بسیاری موارد پایدار هستند و به طلاق ختم نمی شوند .

نظر بگیرید یک ازدواج که زن و مرد تمام موارد هم تفاهم دارند و برای یکدیگر زوج های مناسبی هستند و تنها مشکل آنها اختلاف سنی بین آنها است آیا منطقی است که به دلیل مشکلی که تنها یک عدد است و صرفا آسیب دیگری نمی رساند از این ازدواج دوری کنند ؟ اینگونه موارد اشته بزرگ این است که از خواسته خود دست بکشند و به وصال یکدیگر نرسند زیرا این کار حتما برایشان چیزی جز پشیمانی و افسوس ندارد . زمانی که دختر و پسر اطمینان داشته شند که از لحاظ بلوغ فکری یک سطح هستند و این تفاوت سن آنق نشد که به روابطشان آسیب برساند بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج مانعی ایجاد نمی کند .


بیشتر بخوانید:ازدواج اختلاف سنی زیاد


بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج گذشته

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج سال های گذشته اتفاقی بسیار عجیب بود و حتی تقری جز ازدواج های نامتعارف نا بود و تقری به دلیل نحوه زندگی و فرهنگ خانواده ها همیشه ور همه جا افده بود که مرد ید از لحاظ سن بزرگ تر ، از نظر قدی ترجیحا بلند تر شد به عرتی مردانگی اش ظاهر نسبت به همسرش آشکار شد اما این طرز تفکر به مرور زمان و رفته رفته دچار تغییراتی شد اینکه امروزه شاهد شرایط جدید بسیاری هستیم از جمله بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج ، یا کار کردن زن خارج از خانه که امروزه آنق تکرار شده که کار زنان بیرون نیز کاملا عادی تلقی می شود .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج همیشه آسیب تلقی نمی شود و از نظر روانشناسان زیادی اگر این اختلاف سنی کم تر از سه سال شد مانعی ندارد .


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از جمله نگرانی هایی است که والدین آنها مخصوصا والدین پسر دارند . یکی از عمده ترین حالت هایی که اینگونه ازدواج های نا موفق اتفاق می افتد زمانی است که اختلاف سنی بین دختر و پسر بیش از سه سال می شد این حالت به اصطلاح گفته می شود که پسر به دنل ما می گردد نه همسر ، نتیجه همین احساس گاهی موجب می شود زن از این روند .

زندگی خسته شود و به دنل یک پشتوانه بگردد نه کسی که خود به او وابسته است و تیکه کرده است . از جمله مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این است که اگر دختر به این موضوع حساس شد یا توسط گفته های اطرافیان حساس شده شد هر مسئله و اختلاف کوچکی زندگی را به بزرگ تر بودن خود از همسرش تعمیم می دهد . به طور مثال گاهی همسر ترجیح می دهد کارهایی از جمله خرید برای منزل و یا برخی کار های اداری را به دلیل مشغله های دیگر خود به همسرش بسپارد اما ممکن است برداشت همسر از این کار این شد که چون من از او بزرگتر هستم او همه وظایف را بر دوش من گذاشته صورتی که این اتفاق ممکن است برای هر زوجی کاملا معمولی بنظر برسد .


بیشتر بخوانید:آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام


زمان های بروز مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج ممکن است زمان های مختلفی خود را نشان دهد ، یکی از این زمان ها هنگامی است که چند سال از زندگی مشترک این زوج گذشته شد و به زمانی رسیده شند که اختلاف سن خود را نشان بدهد این اتفاق زمانی آشکار می شود که زن دیگر شور و شوق گذشته را ندارد و ممکن است پا به دوره میانسالی گذاشته شد اما مرد که کوچک تر است همچنان سرحال است و از همسر خود انتظار همان اندازه شور و اشتیاق را دارد و این می تواند شروع مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج شد .


بیشتر بخوانید:آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟


بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی اندازه ای که تفاوت نسلی نشد و اختلاف سن حدودا دو سه سال شد مانعی ایجاد نمی کند مخصوصا زمانی که مولفه های دیگری مثل تحصیلات لا ، داشتن یک شغل مناسب ، خانواده ی خوب و … وجود داشته شد .

نکته ی حائز اهمیت بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی این است که این تفاوت سنی نید به اندازه ای شد که زن احساس ما بودن داشته شد نه همسر بودن . اینگونه ازدواج ها اغلب زن گذشته رابطه ای ناموفق داشته و برای همین ترجیح می دهد رابطه ی جدید سکان زندگی را خودش بدست بگیرد و به دلیل ضعفی که این تفاوت سنی خود احساس می کند و همیشه صدای سرزنش کننده ی ونی اش این را زمزمه می کند که ممکن است همسرت از این ازدواج پشیمان شود و یک زن همسن خودش را ترجیح بدهد نتیجه همواره سعی می کند همسر خود را راضی نگه دارد و همه ی کاستی های زندگی سازگار شد . و این شاید یکی از دلایلی شد که این ازدواج ها کم تر منجر به طلاق می شوند .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی همواره آسیب شناخته می شود و این اتفاق را بیشتر به دلیل تغییرات جامعه تلقی می کنند .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج شامل موارد زیر می شود :

  1. اغلب مرد هایی که وارد رابطه ای می شوند که زن از خودشان بزرگ تر است مسولیت پذیر نیستند و ر زندگی بیشتر روی دوش زن قرار می گیرد .
  2. گاهی این روابط زن که قبلا یک رابطه نا موفق داشته است برای جبران شکست قبلی و ایجاد یک رابطه بی دسر ؛ و مرد به دلیل موقعیت مالی زن و آگاهی از تمام شرایط زن به این ازدواج راضی می شوند و اینگونه ازدواج ها واقع یک قرار داد نانوشته بین زن و مرد وجود دارد و هریک ازای سودی شخصی به این زندگی راضی هستند و هردو به دلایل یکدیگر آگاه هستند .
  3. یکی دیگر از عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این است که اغلب خانواده ها این ازدواج موافق نیستند و همین نارضایتی ممکن است آینده مشکل ساز شود و تکرار حرف هایی مثل شما به د هم نمی خورید اون مثل مارته یا برعکس اون شبیه پسرته ممکن است بر زندگی شخصی و رفر زن و مرد هم ثیر بگذارد زیرا به طور ناخود آگاه ذهن شما حرف هایی که شنیده اید گیر می شود و این گیری ذهنی نیز بر رفر شما بی ثیر نیست .

    بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج


توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این مقاله لازم به ذکر است . مهم ترین توصیه این است که اگر شما حال حاضر این موقعیت قرار دارید بهترین راه این است که تمام شرایط ن را برای یک مشاوره خانواده و یا مشاوره قبل از ازدواج زگو کنید و طی جلسات مشاوره ازدواج آگاهی مشاورن از رفر شما و همسر مورد نظرن به این موضوع دست پیدا کنید که آیا این ازدواج منطقی است .

توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج را جدی بگیرید انتخاب ستی برای زندگین داشته شید .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Is it ok for a man to marry a woman 12 years older than him …

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

9099072025


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۸:۳۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)