مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

معیارهای انتخاب همسر از نظر قرآن چیست؟

معیارهای انتخاب همسر از نظر قرآن چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

انتخاب همسر از نظر قرآن

انتخاب همسر از نظر قرآن بسیار مهم و حیاتی است . انتخاب همسراز نظر قرآن به منزله انتخاب کسی است که میخواهند یکدل شند انتخاب همسر از نظر قرآن به منزله کامل شدن خود میشد . انتخاب همسر از نظر قرآن به منزله تکمیل دین است . انتخاب همسر از نظر قرآن معیارهای خاص خود را دارد که ید به انها توجه ویژه داشت . یک فرد زمانی میتواند بگوید مسلمان است که معیارهای انتخابش معیارهای قران همخوانی داشته شد . چون نقش همسر زندگی مسلمان بسیار مهم است . همسر یک زن تمام اختیارات اورا دارد و اگر این فرد شخص مثبتی نشد میتواند مسیر زندگی زن را تغییر دهد .

یک مرد ید همسری انتخاب کند که از عهده تربیت فرزندان و حفظحریم زندگی بتواند بر بیاید . انتخاب همسر از نظر قرآن به منزله انتخاب راه و مسیر زندگی است . بهتر است برای انتخاب همسر به خوبی بیاندیشیم . ست است که اسلام طلاق حرام نیست اما امری نکوهیده است . پس مشاوره و تحقیق همان ابتدا ست انتخاب کنیم . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی توجه به آیات ، احادیث و روایات شما را راهنمایی خواهد کرد . یادمان شد فرصت زندگی کم است . ید برای عمر خود احترام قایل شویم . ق لحظه به لحظه آنرا بدانیم . ما فرصت آزمون و خطا نداریم . برای خطا نکردن و شکست نخوردن فرصت و وقت بگذاریم .


بیشتر بخوانید:نکات مهم انتخاب ست برای ازدواج چیست ؟


ملاک های انتخاب همسر از نظر قرآن

ملاک های انتخاب همسر از نظر قرآن واضح و مبرهن است . یکی از ملاکهای انتخاب همسر از نظر قرآن مسلمان بودن او میشد . اگر همسر یک مسلمان هم کیش ، هم آیین و هم دینش شد خیلی از مسیرهای زندگی برایشان روشن است . بحث و اختلاف عقیده کمتر است و فرصتی را که برای توجیه هم ید بگذارند به مسایل دیگر خواهند پرداخت . رضایت پ دختر لازم است و بهتر است رضایت والدین دو طرف جلب شود . از دیگر ملاکهای انتخاب همسر از نظر قرآن عاقل و لغ بودن دو طرف میشد . به این معنا که هیچکدام مجنون نبوده و به سن بلوغ هم رسیده شند .

از نظر اسلام سن ازدواج برای دختر لای نه سال ، برای پسر لای پانزده سال است . این توضیح لازم است که دختر و پسر واجب نیست این سن ازدواج کنند . از این سن لاتر میتوانند رضایت و صلاحدید والدین صورت نیاز ازدواج کنند . از ملاک های انتخاب همسر ازنظر قرآن اینست که به سن ممیز رسیده شند . دختر و پسری که ازدواج میکنند ید به سن تمیز دادن و تشخیص رسیده شند . جوانانی که قت تشخیص ندارن به صلاح نیست که ازدواج کنند . جوانی ممکن است به سن بلوغ و سن ازدواج رسیده شند اما قت تشخیص بد از خوب را نداشته شند .


بیشتر بخوانید:ملاک های انتخاب همسر برای ازدواج مناسب


معیارهای انتخاب همسر از نظر قرآن

معیارهای انتخاب همسر از نظر قرآن یکی کفو بودن زوجین میشد . کفو بودن یعنی هم شان و همطراز بودن است . حال هم شان بودن یعنی چه ؟ اول از همه همدین و مذهب بودن است . یعنی بتوانند از نظر دینی هم تدل اندیشه کنند و کنار هم زندگی کنند . دیگر هم طراز بودن مالی و اقتصادی است . یا ید هم طراز شند یا مرد خانه بتواند برای دختر یک زندگی حد خانواده دختر میین کند . مثلا اگر خانه پ کارهای منزل به عهده نوکر یا کلفت بوده مرد هم کارگر بگیرد . از نظر فرهنگ معاشرت هم کفو شند . معیار دیگر علاقه و محبت است . دو نفر ید عشق و علاقه هم زندگی کنند .

معیار های انتخاب همسر از نظر قرآن بسیار ظریف است . اگر پسر یا دختر از نظرعلمی ومعلومات هم همسطح نشند هریک خانه احساس تنهایی میکنند . حرف همدیگر را متوجه نمیشوند . وقتشان به بی حوصلگی و بطالت میگذرد . نیاز به یک مصاحب پیدا میکنند . مصاحبی که بتوانند راجع به اطلاعات خود او حرف بزنند . معیارهای انتخاب همسر از نظر قرآن شاید به ظاهر به نکات ریزی توجه نکرده شد اما یک کلام آن دنیایی از معانی است . مانند همین کفو . که ظاهر یک لغت است اما شامل تمامی نکات زندگی است . یعنی از هر لحاظ یکدیگر را ک کرده و شان و منزلت هم شند .


بیشتر بخوانید:چگونگی انتخاب همسر برای زندگی مشترک


معیار انتخاب همسر از نظر قرآن چیست ؟

معیار انتخاب همسر از نظر قرآن چیست ؟ سوالیست که برای خیلیها پیش می آید . قران به انتخاب همسر خیلی کیید دارد . عین حال محدودیتی قایل نشده است . اما برای هر یک از این محدودیت ها راه دومی نیز نظر گرفته است . این راه دوم ها عمل به قوانین قران را ساده کرده است . حال این سوال پیش می اید معیار انتخاب همسر از نظر قرآن چیست ؟ به محدودیت ها عمل کنیم یا راه دوم را انتخاب کنیم . پاسخ ید گفت قران جز سعادت برای بشر نمیخواهد . اما زمانی پیش می آید که ما دچار احساسات شدید شده و هر حرف و راهی را فراموش میکنیم .بعضی اوقات احساساتمان بقی برایمان مهم است که برای آن هر کاری میکنیم . شاید این احساسات پاک بر دشواریها غلبه کرده و راهی از سعادت شد .

قران انسان اندیشمند را همیشه آزاد گذاشته است . اما قران به وضوح و رها و رها کید کرده است بیاندیشید . همچنین امر به مشورت نموده است . مسلما انسانی که به احساساتش ارج مینهد و کنار آن بسیار می اندیشد دچار اشته نمیشود . یا کمتر دچار اشته میشود . چنین انسانی از عالمان و عاقلان و دوره دیدگان مشورت میگیرند و بهترین راه را انتخاب میکنند . مشاوره ازدواج همیشه کارساز بوده وهست . اسلام مطلق گرا نیست . اختیار و اندیشه اسلام حرف اول را میزند . انسان مسلمان خوب می اندیشد و تصمیم میگیرد . او مشورت بهترین راه را انتخاب میکند . راه اسلام برای ازدواج راه روشن زندگی است .


بیشتر بخوانید:چگونگی انتخاب بهترین همسر برای ازدواج


اهمیت انتخاب همسر از نظر قرآن

اهمیت انتخاب همسر از نظر قرآن بقی زیاد است که ازدواج را تکمیل نیمی از دین میداند . شما وقتی میخواهید یک شریک اقتصادی بگیرید کاملا تحقیق میکنید . مشورت میکنید و تمام جوانب آنرا میسنجید . حال همسر، شریک یک عمر زندگیست . همسر یک خانه شما زندگی خواهد کرد . تمام نقاط ضعف و عطف شما آشنا خواهد شد . او اختیار دار روح و قلب و جسم شما خواهد شد . اهمیت انتخاب همسر از نظر قرآن بدین جهت بسیار زیاد است . ورود یک نفر به زندگی ممکن است مسیر زندگی شما تغییر پیدا کند . ازدواج اسلام امر مقدسی است به شرط اینکه ست بیاندیشیم و ست انتخاب کنیم . بیتفاوتی سرنوشت خود و دیگری زی نکنیم . برخی اوقات ما یک تصمیم فرصت انتخاب دیگر را از دیگری میگیریم .

ممکن است یک اشته سرنوشت یک نفر زی کنیم . ممکن است زندگی او را دگرگون نماییم . برخی اوقات پیش می اید که دختری یک نفر میخواهد ازدواج کند فرد ثالث از او خواستگاری میکند . او شرایط را میسنجد . ممکن است مثلا از نظر مادی بهتر شد . ازدواج میکند اما پس از چندی کار آنها به جدایی میکشد . آنجاست که میبینیم او یک شانس و یک مورد خوب را از دست داده است . واقع فرد ثالث فرصت انتخاب را از او گرفته است . پس ما یک تصمیم اشته هم به خود آسیب رسانده ایم وهم به دیگری . شاید ما برای خود بتوانیم اشتهمان را بپذیریم اما آیا دیگری نیز به آسانی ما را خواهد بخشید ؟ آیا میتوانیم فرصتی را که از او گرفته ایم برگردانیم ؟


بیشتر بخوانید:نکاتی مورد معیار انتخاب همسر


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه معیار های ازدواج تلفنی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Chapter Five: Criteria of Spouse Selection | Youth and … – …

معیارهای انتخاب همسر از نظر قرآن چیست؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۲:۵۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)