مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک

5 / 5 ( 6 votes )

آداب زندگی زناشویی را میتوان مجموعه ای از احساسات ، کنش و واکنش ها ، برخورد ها و رفر ها دانست . آداب زندگی زناشویی گستره بزرگی از نکات ریز و شت اخلاقی است و نمیتوان آن را به سادگی و چند ستر بیان کرد چرا که آداب زندگی زناشویی هر مرحله تفاوت هایی مرحله دیگر دارد . مشاوره خانواده می تواند به شما زمینه فراگیری آداب زناشویی و مهارت های زندگی مشترک کمک نماید.

از آنجا که از زمان عقد به بعد پسر و دختر رسما زن و شوهر شناخته میشوند پس میتوان گفت آداب زندگی زناشویی میتواند به چند مرحله تقسیم شود .

  • آداب زندگی زناشویی دوران عقد .
  • آداب زندگی زناشویی اوایل شروع زندگی مشترک
  • آداب زندگی زناشویی ادامه زندگی مشترک .

اما چون اینجا هدف بیان نکاتی مورد آداب زندگی زناشویی پس از شروع زندگی مشترک است از بحث مورد دوران عقد پرهیز خواهیم کرد . اما چه کسی قرار است این ید ها و نید های آداب زندگی زناشویی را برای ما تعیین کند ؟ آیا این نکات واقعا میتواند زندگی مشترک ما را به سمت تعالی سوق دهد ؟ و پرسشی بزرگ تر . . .آیا آداب زندگی زناشویی تشریح شده این مطلب مورد تمام زوجین صدق میکند و میتوان آن را به هر رابطه زناشویی تعمیم داد ؟ احتمالا این ها سوالاتی هستند که شمای خواننده خود مرور خواهید کرد . جواب ید گفت که قرار نیست هیچ کلمه ای گفته شود که از نظر روانشناسی قابل قبول نشد . مطالبی که شرکت جلسات مشاوره زناشویی و زندگی مشترک کمی پس و پیش آنها را خواهید شنید .

بهبود کیفیت زندگی زناشویی

اندکی مل به این نتیجه خواهید رسید هدف از ارائه این مطالب چیزی به غیر از کمک به بهبود کیفیت زندگی زناشویی شما نیست و آنق به زن ساده بیان میشوند که خواننده بتواند به راحتی ک و تحلیل کند و آن را واقعیت زندگی خود تطبیق دهد پس جای نگرانی قی نمی ماند . اما جواب سوال آخر ، ید صادقانه اقرار کرد که هیچ فرد ، هیچ زوج و هیچ زندگی مشترکی صد صد مشابه دیگری نیست و به طبع نمیتوان گفت که مشکلات ، نوع اختلافات و مسائل پیش آمده یک رابطه شبیه به دیگری است پس راه حل ثابتی را نمیتوان ارائه داد که چندین زندگی مشترک نتیجه ثابتی را از خود نشان دهد . آداب زندگی زناشوی نیز به همین منوال است .

چرا که حتی مورد یک مشکل خاص مانند شکاک بودن ، چون نوع رابطه زوجین هم فرق دارد پس نحوه برخورد این مسئله هم متفاوت است . اما اینجا سعی شده از نکات پایه ای حرف به میان آورده شود که رمزهای صندوقچه خوشبختی است و به آداب زندگی زناشویی کمک میکند . مطمئن شید همه شما گوشه ای از خانه خود صندوقچه خوشبختی را دارید . هیچ کس از آن محروم نیست اما چیزی که لازم است کلید آن است . پس کنار هم سعی میکنیم قدم به قدم کمک رمز ها ، کلید خوشبختی و آداب زندگی زناشویی و خود را پیدا کنیم .

آداب زندگی زناشویی موفق

آداب زندگی زناشویی موفق آنق گسترده و دارای نکات ریز است که وجود کب های بسیاری که این زمینه لیف شده ز هم نمیتوان ادعا کرد هرآنچه که لازم است به رشته تحریر آمده است . این بخش سعی بر آن است که حداقل مواردی که آداب زندگی زناشویی موفق عمومیت و اهمیت بیشتری را دارند به زنی ساده بیان کنیم . اما بهترین راهکار برای کسب مهارت های لازم زندگی مشترک این است که مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی از هر اختلال نامطلوبی روند زندگی خود پیش گیری کنیم و یا حداقل شرکت جلسات مشاوره زناشویی بهترین و کارآمد ترین راه حل را برای حل مشکلات خود انتخاب کنیم .

برخی از آداب زندگی زناشویی موفق بین زن و مرد مشترک است و هردو طرف ید جهت رعایت آن احساس مسئولیت کنند و برخی دیگر از آداب زندگی زناشویی موفق به طور خاص به زن یا مرد مرتبط میشود . به طور کل به آن دسته از برخورد ها ، واکنش ها ، انتظارات ، رفر ها و حتی قسمتی از زن بدن که یک رابطه زناشویی ید رعایت شود به کیفیت مطلوبی از رابطه زناشویی برسیم آداب زندگی زناشویی موفق گفته میشود . رفر هایی مانند احترام متقابل ، ک متقابل ، پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک و تعهد به هل آداب زندگی زناشویی موفق بسیار اهمیت دارد . اولویت قرار دادن خانه و خانواده و بسیاری از موارد دیگر از آن دسته از اصولی است که بین زن و مرد مشترک است و جزء ارکان آداب زندگی زناشویی موفق میشند .

مفهوم و چیستی زندگی مشترک

قبل از هر چیزی ید برای ما مفهوم و چیستی زندگی مشترک روشن شود . بسیاری از ما شاید سالها شد قدم زندگی مشترک گذاشته ایم اما هنوز الفی آن را یاد نگرفته و نگاه و فکری بسته آن قدم برمیداریم . شاید هنوز سقفی شد و ما زیر آن به اسم خانواده کنار هم شیم . شاید هیچ گاه صدای جر و بحث ما و دعواهایمان همسایه ها را کنج کاو نکرده شد . . . اما آیا هنوز زندگیمان هیجان مثبتی وجود دارد ؟ هنوز هم تلاش میکنیم که چشم همسر خود ایده آل شیم ؟

هنوز دور شدن از هم به مدت چند روز مارا کلافه میکند ؟ هنوز هم شوق رابطه چیزی هم صحبت میکنیم ؟ بله شاید به ظاهر زندگی ما آرام و عادی شد اما نید فراموش کنیم که همین ریتم یکنواخت و روزمره شدن زندگی و همین عادی شدن ها خود به دلیل شکاف احساسی است که بین ما و همسرمان افده . گاهی شاید یک اختلاف کوچک نشان دهنده این شد که زندگی ما هنوز نبض دارد . هنوز چیزی آن پیدا میشود که ما را مجبور به واکنش نسب به هم میکند . اینجا شناخت آداب زندگی زناشویی موفق ضرورت میابد . پس طلاق عاطفی را آرامش زندگی تلقی نکنید . اینجا است که آداب زندگی زناشویی موفق به کمک شما می آید و زندگین را ر دیگر احیا میکند . گاهی به زندگی خود یک نیشگون بزنید ببینید زنده است یا نه .

آداب زندگی زناشویی خانواده

آداب زندگی زناشویی خانواده را شاید ید به عنوان یک کب حیاتی دبیرسن یا دانشگاه به ما آموزش میدادند . شاید اگر به آداب زندگی زناشویی خانواده به ق جبر و احتمال و زندگی آغازیان اهمیت داده میشد اکنون شاهد آمار سر سام آور طلاق و داسن های ناامید کننده از خیانت ها و جدایی ها نبودیم . اما اکنون وقت آن رسیده قالب انسان های متمدن نگاهی کارشناسانه تر و عمیق تر به حقیقت زندگی مشترک خود داشته شیم . آداب زندگی زناشویی خانواده امر ضروری است .

معنی گوش دادن

آیا به حال به همسر خود گوش داده اید ؟ حتما میگویید مسلماً ما هر روز این کار میکنیم ! اما آیا معنی گوش دادن را برای خود توضیح داده اید ؟ اشته نکنید هنگامی که پیش روی همسر خود هستید و او حال صحبت است اگر ذهن خود مشغول مرور حرف هایی هستید که قرار است پاسخ به او بگویید . اگر حال تلاش برای خواندن ذهن او هستید . اگر میخواهید منظور پنهان شده پس کلام او را پیدا کنید و توجهی به وضوح حرف های او ندارید اگر فقط میخواهید هدف او از این مکالمه را بفهمید مقابل هدف او واکنش مناسب نشان دهید اگر برای جر و بحث فقط گوش میدهید اگر فقط به قسمت هایی از حرف های همسرن که دلخواه شماست گوش میدهید یا فقط منتظرید که حرف هایش تمام شود که دلسوزی و نصیحت بکنید ….

ید بدانید که واقع شما اصلا به او گوش نداده اید و آداب زندگی زناشویی خانواده را رعایت نکرده اید . چرا که گوش دادن زمانی معنا پیدا میکند که هدف شما ک کردن و لذت از هم کلامی و نهایت کمک کردن شد . ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی عدم گوش دادن صحیح است . اگر قرار شد که به همسر خود آنگونه که ید گوش ندهید هرگز نمیتوانید منظور واقعی و نیاز همسرن را بفهمید و این امر به مرور عث میشود همسرن رغبتش را برای حرف زدن شما از دست بدهد و عث دور تر شدن هرچه بیشتر شما از هم و بروز مشکلات حاد تر میشود . نتیجه یادگیری آداب زندگی زناشویی خانواده مهم است .

همسرن روی چه چیزهایی حساس است ؟

پس اولین قدمی که برای بهبود رابطه و آداب زندگی زناشویی خود نیاز است که بردارید یاد گرفتن گوش دادن است . چرا که انسان ها بیشتر از هرچیزی کلام ارتط برقرار میکنند و اگر راه بر کلام بسته شود بی راهه هایی خود را نشان میدهند که فقط شما را سرگم میکنند . اکنون وقت آن رسیده که راه نفوذی خود را پیدا کنید . سعی کنید قطعات پازل را کنار هم بچینید ، همسرن روی چه چیزهایی حساس است ؟ چه چیزهایی او را عصنی میکند ؟ چه چیزهایی عث میشود او نرمش بیشتری نشان دهد ؟ نقطه ضعف و نقطه قوت او چه چیز هایی هستند ؟ چه چیزی او و عواطف او را تحت ثیر قرار میدهد ؟ و . . .

حال که پازل شخصیتی همسرن را کامل کردید وقت آن رسیده که راه نفوذ به قلب و ذهن همرسن را پیدا کنید . اشته نکنید قرار نیست شما همسرن را فریب دهید شما فقط قرار است شناخت ابعاد مختلف شخصیتی او بهترین راه را برای بیان نیازها ،عواطف و خواسته های خود پیدا کنید . راهی که کوه ترین زمان و کمال مسالمت شما را به هدف برساند .یادگیری آداب زندگی زناشویی خانواده اینجا راهگشاست.

چشمن را ز کنید !

میدانید شما کی و کجا نه تنها همسرن بلکه خودن را نیز زیر سوال میبرید ؟ زمانی که شریک زندگی خود را خمیر مجسمه اشته میگیرد ست همان جا است که دارید همه چیز را خراب میکنید . چشمن را ز کنید ! مقابل شما کسی است که شما او را یک روز برای تمام عمر انتخاب کرده اید کسی که شاید سختی های بسیاری را تحمل کردید که زندگی مشترک را او تجربه کنید کسی که قرار است پ یا ما فرزندانن شد ! پس اگر او دوست دار خانواده است و مشکل اخلاقی حادی ندارد و فرد ناهنجاری جامعه نیست .

دست بردارید از تلاش های نافرجام که او را صد صد شبیه چیزی که میخواهید بکنید . این نکته مهمی آداب زندگی زناشویی خانواده است .همسر شما دارای کاراکتر منحصر به فرد خود است که از نحوه لس پوشیدن آداب معاشرت و سرگرمی های مورد علاقه و چیز های دیگر را شامل میشود . اگر او را آنگونه که هست دوست نداشته شید هم هستی او را زیر سوال برده اید هم انتخاب خود را . پس اگر همسرن فردی نرمال است او را همانطور که هست بپذیرید .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی


همسرن را نادیده نگیرید

خانم x ، آقای y . . . منصف شید . . . نسبت به همرسن منصف شید . خانم خانه منصف شید همسرن تمام طول روز برای رفاه شما تکاپو است پس او را از نظر مالی مقایسه نکنید . منصف شید که او مدت ها است دوسنش به فوتل نرفته وقت آزادش را کنار شما شد . منصف شید که تمام خستگی های محل کار فرزندن زی میکند و کنار شما وقت میگذراند . آقای خانه منصف شید که همسرن تمام تلاشش را میکند که فرزندن را به بهترین نحو تربیت کند . که تمام خستگی اش از مسئولیت های ریز و شت خانه لبخند از شما استقل و پذیرایی میکند. که اینکه وظیفه ای ندارد پا به پای شما برای پیشرفت مالی زندگین تلاش میکند . بله تلاش های همسرن را نادیده نگیرید بی ارزش نشمارید .

این ها داشته هایی هستند که اگه جزء نداشته ها شوند زه به ارزش آنها پی میبرید . شناخت آداب زندگی زناشویی خانواده دشوار نیست . مورد بعد این است که هرگز نید شریک زندگی خود را دیگری مقایسه کنید . شما هرگز زندگی دیگران زندگی نکرده اید و فقط ظاهر آن را دیده اید . مشخص است که قرار نیست آدم ها زندگی زناشویی همانی شند که برخورد شما به عنوان یک دوست یا همکار هستند پس دست از مقایسه همسر خود دیگران بردارید این کار عث میشود او سرخورده و بی اعتماد به نفس شود . همچین روز به روز چشم شما کمتر از ایده آل هین فاصله بگیرد . پس دست از مقایسه بردارید و ور کنید که هیچ کس ارزش تر از همسرن نیست . شما حتما ید به آداب زندگی زناشویی خانواده اهمیت دهید .

آداب زندگی زناشویی برای مردان

آداب زندگی زناشویی برای مردان دارای بعد های قوی تر و ملموس تری است . اولین سوالی که شما جایگاه یک مرد زندگی مشترک ید از خود بپرسید این است که زن ها از مردان چه میخواهند ؟ بله همین سوال به ظاهر ساده خود نیمی از آنچه که ید بدانید است . پاسخ ساده و شفاف است پس به دنل چیز عجیبی نشید . یک زن چیزی جز توجه ، ک شدن ، حمایت واحساس امنیت نمیخواهد . یکی ازآداب زندگی زناشویی برای مردان توجه به همسر خود است . سعی کنید تغییرات او را ببینید . اگر ظاهر خود تغییری ایجاد میکند ، اگر چیدمان خانه را عوض میکند ، اگر غذای جدیدی را سر میز میبینید یا اگر حس میکنید امروز شاد تر از دیروز است و هرچیز دیگری که نشان دهنده یک تغییر شد آن را دنل کنید و بی توجه از کنار آن نگذرید .

اجازه دهید همسرن بفهمد که هنوز نگاه شما متوجه تغییرات میشود این کار عث میشود او برای تنوع زندگی بیشتر تلاش کند و سرخوش از این شد که اگر تلاشی میکند کسی هست که آن را بفهمد . مورد ک شدن ید بدانید که زنان مخلوقاتی بسیار ظریف و حساس هستند پس حساسیت های آن ها را نسبت به امور بپذیرید . از آداب زندگی زناشویی برای مردان این میتواند شد که اگرهمسر شما به ظاهرش بیش از حد حساس است به او بگویید همه حال برای شما زی و جذاب است . اگر دیدن یک فیلم غمگین اشک میریزد به او نگویید مثل بچه ها رفر نکن این فقط فیلم است بلکه بگویید عزیزم من هم تحت ثیر قرار گرفتم اما دوست ندارم بخاطر یک فیلم اشک بریزی . . . همین که بپذیرید یچه نگاه زنان بسیار لطیف تر و ریز بین تر است خود عث ک بیشتر شما میشود .


بیشتر بخوانید: مشاوره مسائل زناشویی


حساس امنیت

از آداب زندگی زناشویی برای مردان حمایت است . حمایت واژه ایست که همه انسان ها از داشتن آن لذت میبرند و زن ها این مورد بسیار بیشتر از مردان احساس نیاز میکنند . به همسرن بفهمانید میتواند روی شما حساب کند . اینکه اگر بخواهد کار مثبتی را انجام دهد هرچه که شد حمایت شما را دارد . اینکه مقابل دیگران جایی که حق او شد از او حمایت میکنید . ور کنید حمایت از زنان موجوداتی قتمند و سازنده میسازد . . . و اما احساس امنیت ، هرگز خود را مقابل مشکلات ضعیف نشان ندهید و اجازه ندهید که ترس بر شما غلبه کند . همسر شما ید کنارن احساس امنیت کند او ید دلگرم به شجاعت و تدبر شما شد .

یکی ازآداب زندگی زناشویی برای مردان این است که نگاه همسرن یک کوه استوار شید نه یک سنگ لغزنده . این به این معنا نیست که یک تنه تمام مشکلات را به دوش بکشید و ناملایمات بجنگید بلکه به این معنا است که سختی ها به همسرن بگوید که هر اتفاقی بیفتد هم ستش خواهید کرد و اجازه نمیدهید که چیزی خوشبختین را تهدید کند . آداب زندگی زناشویی برای مردان به همین نکات ختم نمیشود اما این چهار اصل از شما نگاه همسرن یک مرد ایده آل خواهد ساخت .

آداب زندگی زناشویی برای زنان

آداب زندگی زناشویی برای زنان قواعد لطیف تری دارد و شما هم جایگاه یک زن زندگی مشترک ید بتوانید به این سوال پاسخ دهید که مردان از زنان چه میخواهند ؟ پاسخ این سوال هم چیزی جز توجه ، ک شدن ، ایمان و اعتماد و آرامش نیست . مشکل این جا است که زنان فکر میکنند مردان به توجه و ک شدن نیاز ندارند . . . ور کنید این موجودات به ظاهر زمخت و قوی گاهی بسیار حساس تر از زنان میشوند. از آداب زندگی زناشویی برای زنان همینکه شما هم سعی کنید خستگی ها و دغدغه های او را ک کنید .

به گرفری های فکری او توجه کنید و به او بگویید که کش میکنید اگر به حال نتوانسته فلان خواسته فرزندن را براورده کند یا متوجه اید که چند وقت است شرایط کاری اش رو به راه نیست و او را کلافه کرده است . . . چیزی که یک مرد را میتواند شکست دهد این است که او را ور نداشته شیم . اگر همسرن دارد یک وضعیت سخت را سامان دهی میکند . اگر یک فعالیت شغلی جدید را شروع کرده است . اگر میخواهد تغییر مثبتی را خود ایجاد کند . حتی نگاهن به او بفهمانید که به او ایمان دارید و او حتما موفق خواهد شد و این آداب زندگی زناشویی برای زنان است . به او بگویید که تو از پسش برخواهی آمد . همسر شما نیاز دار بفهمد که به او اعتماد دارید . ور و اعتماد شما از او مقابل مشکلات یک غول شکست ناپذیر خواهد ساخت .

غایت زندگی

اما آرامش . . . نهایت تمام جدال ها برای رسیدن به این واژه پنج حرفی است و خداوند تورا خلق کرده منشا آرامش شی که وسعت بی انتهای قلبت ، محبت بی بدیلت ، اعجاز کلام و نگاهت و بکارت روح بزرگت منبع آرامش خانه ات شی . . . مرد ها تشنه ی آرامش خانه اند پس آرامش را به آنها هدیه دهید همه ی خوبی ها را از همسرن طلب کنید . ید توجه کنید که نکات گفته شده پخش کوچکی از آداب زندگی زناشویی است چرا که برای تمام آن چندین کب هم کفایت نمیکند .

اما سعی بر آن بود نکاتی گفته شود که کارآمد و مهم هستند و نیاز است که برای کسب آداب زندگی زناشویی و مهارت زندگی مشترک مطالعات بیشتر این زمینه و مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و همچنین صحبت مشاور خانواده و یافت مشاوره زناشویی به علم کافی مورد آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک دست پیدا کنید . آرزوی ما برای شما خانه ای مملو از حس ناب آرامش است .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات کارشناسان ما را مطالعه نمایید . مرکز مشاوره آویژه این زمینه ها به شما کمک میکند بتوانید روابط زناشویی خوبی داشته شید .

منبع : Life Skills – Catholic Charities of Southwest Kansas

آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۰:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)