مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

از روانشناسی کودکان پیش دبستانی چه میدانید ؟

۵٫۰
۰۱

روانشناسی کودکان پیش دبسنی

روانشناسی کودکان پیش دبسنی به جهت سن حساسی که دارند به موشکافی های خاصی نیاز دارد . روانشناسی کودکان پیش دبسنی به دلیل دور افدن ازخانواده حتی برای ساعاتی بسیار حساس است . این کودکان به محیط جدیدی وارد میشوند که کمتر آن آشنایی داشته اند . این محیط برایشان زگی دارد و بسیار جذاب است . میان هم سن و سالان خود حس میکنند حرف های مطابق سنشان را میشنوند . آنها میتوانند دوسن جدید خود مورد زی ها و فعالیت هایشان حرف بزنند . روانشناسی کودکان پیش دبسنی از روی زی هایشان نیز امکان پذیر میشود . کسانی غیر از پ یا ما به آنها نظارت میکنند . تمامی این موارد برایشان زگی و جذابیت دارد . مگر برای کودکانی که وابستگی شدید به خانواده برایشان دشوار است و دوست ندارند از آنها دور شند . روانشناسی کودکان پیش دبسنی برای این دو متفاوت است .

یادگیری محیط پیش دبسنی فضای جدیدی برای کودکان است . آنها یک کلاس می نشینند که همه هم یک کار را انجام میدهند . آنها تفاوت را ک و احساس میکنند . برخی به رقابت میپردازند . برخی از همدیگر می آموزند . برخی گوشه گیری میکنند . بطور کلی این محیط کار گروهی را تجربه میکنند . آنها تعامل یکدیگر و نظارت مربیان همیاری و همزیستی را تجربه میکنند . روانشناسی کودکان پیش دبسنی تعاملات این محیط جدید به بسیاری از سوالات پاسخ میدهد . روانشناسی کودکان پیش دبسنی این دوره رادوره پر جنب و جوشی کودکان مینامد . کودکانی که آپارتمان ها زندگی میکنند و فرصت جست و خیز کافی ندارند از دویدن و هیجان محیط پیش دبسنی لذت میبرند . آنها میتوانند زنگ تفریح داد بزنند و هیجانات خود را بروز دهند . صدای بلند بخندند و بدوند .


بیشتر بخوانید:روانشناسی کودکان دبسنی چگونه است ؟


خصوصیات روانشناسی کودکان پیش دبسنی

خصوصیات روانشناسی کودکان پیش دبسنی یا وه سوم کودکی بسیار متفاوت است . از خصوصیات روانشناسی کودکان پیش دبسنی میتوان به علاقه شدید به زی نام برد . این دوره آنها از طریق زی علایق و احساسات خود را بروز میدهند . دختری که دوست دارد ما شد . یا پسری که دوست دارد یک قهرمان شد زی هایش این احساسات را بروز میدهد . از دیگر خصوصیات روانشناسی کودکان پیش دبسنی ظهور فرا خود آنها میشد . این دوره آنها همزاد پنداری نموده و احساسات دوست خود را ک میکنند . بروز همنوع دوستی این مرحله ظاهر میشود . آنها پیش دبسنی از چاشت خود به دوسنی که چیزی همراه نیاورده اند میدهند . به کودکی که قت یادگیری کمتری دارد آموزش میدهند . طبقات مختلف جامعه نه مفهومی بلکه به ظاهر آشنا میشوند .

از رزترین خصوصیات روانشناسی کودکان پیش دبسنی یادگیری مهارت های زندگی است . آنها این دوره همزیستی را می آموزند . کجا ید حالت تدافعی داشته شند و کجا همزیستی . کودکان ظهور وجدان یا فراخود شخصیت ممزی را تجربه میکنند . آنها حس برتری پیدا میکنند . رابطه فرمانروا و فرمانبر یا معلم و شاگرد این حس آنها را تتمیع میکند . آنها کمک به دیگران احساس خوبی دارند . این دوره بر گنجینه لغات خود می افزایند و جملات بیشتری به زن می آورند . سمبل سازی و ک نمادین اشیا تقویت میشود و آنها اشیا بیجان ارتط میگیرند . حس مالکیت را بطور مفهومی تجربه میکنند . حس مالکیت سنین چهار پنج سالگی ایجاد میشود اما نه به صورت مفهومی . چیزی را که متعلق به آنان است لحظه ای دیگر رها میکنند اما حالا آن را حفظ میکنند (مالکیت ) .


بیشتر بخوانید:خصوصیات روانشناسی فرزند آخر خانواده


تست روانشناسی کودکان پیش دبسنی

تست روانشناسی کودکان پیش دبسنی بسیار متنوع و شیرین است . تست ها علاوه بر مشخص کردن بهره هوشی کودک به تقویت هوش آنها کمک میکند . به روانشناسان داده هایی میبخشد که از طریق آن به روحیات ، علایق ، خصوصیات و علایق کودکان پی میبرند . یک تست روانشناسی کودکان پیش دبسنی ک اختلاف دو تصویر مشابه است . دو تصویر کاملا شبیه به هم که ده اختلاف کوچک دارند و کودک ید این اختلاف ها را پیدا کند . یک تست روانشناسی کودکان پیش دبسنی به ماز شهرت دارد . یک قسمت از یک نقاشی برداشته شده که این قسمت طرح های دیگر چند تعداد برابر کودک قرار دارد . کودک توجه به رنگ و طرح قسمت بریده شده شکل مناسب را جای خود قرار میدهد . سرعت و ست بودن انتخاب شکل بهره هوشی و روحیات او را مشخص میکند .

یک تست دیگر که مربوط به روانشناسی لینی میشود آزمون ریون است . این آزمون کودک یک آزمون مفهومی روبرو میشود . او سه تصویر مقابل دارد تصویر چهارم را توجه به مفهومی که تصاویر به او میدهند جای خود قرار میدهد . او برای انتخاب خود توضیح و تفسیر دارد . آزمون ها اولین مرحله مهم هستند . او آزمون های بعدی را توجه به تجربیاتش راحت تر پشت سر میگذارد . همین تعداد تجربه ها برای تشخیص ست نیز مهم هستند و این آزمون های بعدی آزمون پیشرفت نام دارند . تست دیگر یک کاغذ نقاشی شده است که شکلی خاص میان خطوط هم و پیچیده را ید کودک بیابد . زهم سرعت تشخیص و پیدا کردن شکل روانشناسی کودک موثر است .


بیشتر بخوانید:سوالات تست هوش کودکان


روانشناسی کودکان پیش دبسنی نقاشی

روانشناسی کودکان پیش دبسنی نقاشی حرف های زیادی برای روانشناسان دارد . قلم نقش خیال میزند بر لوح چه برای کودکان چه بزرگسالان . یک صفحه کاغذ سفید اختیار کودک بگذارید مهرنی از او بخواهید چند خط بکشد . حال اجر از او بخواهید چند خط بکشد . خواهید دید هنگام مهرنی خطوط نرم و منحنی هستند هنگام اجر خط ها تیز و شکسته و اگر عصنی شود قلم را فشار بیشتر حرکت میدهد و نهایت ممکن است نوک مداد کاغذ را سوراخ سوراخ کند . روانشناسی کودکان پیش دبسنی نقاشی از آنها میخواهند یک نقاشی بکشند . نوع خطوط بیان کننده یکسری روحیات ، رنگ ها هرکدام بیانگر روحیات دیگری خواهند بود . یک پرتره بچگانه کشیدن ماشین جزئیات نشانگر یک روحیه است و کشیدن سطحی ماشین به صورت چهارضلعی منظم یک روحیه دیگر را به روانکاوان میدهد .

تست های روانشناسی کودک برای شناخت روحیات و هوش او یک نقاشی از پیش آماده میشود . این نقاشی که ممکن است صورت ، خانه ، ماشین و یا هر شکلی شد چند جز را نمیکشند . مثلا نقاشی صورت ممکن است لب یا گوش نگذارند کودک ید آنرا کامل کند . حال یک کودک ممکن است فقط عضو جا مانده را بگذارد . ممکن است برای او گوشواره ، مو و زینت الات بگذارد و کودک پسر کلاه یا تفنگ بگذارد . به این ترتیب میتوان از نقاشی برای پی بردمن به ون یک کودک بهره برد و او را روانشناسی کرد .


بیشتر بخوانید:روانشناسی نقاشی کودکان چیست ؟


روانشناسی کودکان پیش دبسنی رشد

روانشناسی کودکان پیش دبسنی رشد همراه تحولات زیادی خواهد بود . یک کودک این دوران از نظر جسمی رشد میکند . این رشد او خصوصیات جدیدی چون حس استقلال پدید می آورد . او احساس میکند دیگر بزرگ شده و توقع دارد همه این موضوع را ک کنند . به او کمتر دستور بدهند . اجازه بدهند برخی کارهایش را به تنهایی انجام دهد و خریدهایش به سلیقه خودش شد . او از نظر برخی مهارت ها نیز توانایی پیدا میکند . مانند ورزش ها . او این دوره رشته ورزشی خود را انتخاب میکند البته ممکن است برخی انتخاب های او تحت ثیر دوسنش شد . ولی همین انتخاب نشانگر رشد تحرک پذیری کودک میشد . او این دوره توانایی تفسیر و تفهیم میابد . او قوه تحلیل پیدا میکند . یعنی به ک مفهومی میرسد . او مهارت های اجتماعی را می آموزد .

او دوست دارد از طرف دیگران مقبول واقع شود نتیجه برخی مهارت ها او تقویت میشود . مهارت روابط عمومی . ارتط برقرار کردن به نحوی که دیگران او را بپذیرند و او بتواند ارتط عاطفی برقرار کند . نتیجه این نیاز او یاد میگیرد برخی رفرها را که ناشی از احساسات ونی است بروز ندهد . روانشناسی کودکان پیش دبسنی رشد میگوید : شاید کودک کنترل احساسات و رفر ماهر نشد . اما شروع دوره جدیدی است برای تمرین کنترل احساسات . این دوران مشاوره خانواده لازم است . این مشاوره مشخص میشود برابر هریک از رفرها و خواسته های کودک چه واکنشی داشته شید . روانشناسی کودک این دوره حرف های زیادی برای گفتن دارد . چون کودک تغییرات زیادی را وجود خود و محیط مشاهده میکند . مشاوره کودک کمک بزرگی به تربیت کودک میکند .


بیشتر بخوانید:روانشناسی رنگها کودکان


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه روانشناسی کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :The Psychology of Preschool Children

از روانشناسی کودکان پیش دبسنی چه میدانید ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۸:۴۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)