مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

تاثیر ارتباط قبل از ازدواج بر زندگی زناشویی چیست ؟

۵٫۰
۰۱

ارتط قبل از ازدواج ید به چه شکلی شد ؟ این رابطه ید چگونه پیش برود که به یک ازدواج موفق ختم شود ؟ مشاوره قبل از ازدواج به جوانان توصیه می شود ارتطات قبل از ازدواج خود را کنترل کنند . اصول و موازین یک رابطه را رعایت کنند بیشترین تأثیر مثبت و کمترین تأثیر منفی را ببیند . مشاوره ازدواج راهکارها و تکنیک های یک رابطه سالم آموزش داده می شود ، که ممکن است بسیاری از جوانان آنها آشنایی نداشته شند . ارتط قبل از ازدواج برای هر پسر و دختری لازم است به شرطی که رابطه ای سالم و چهارچوب موازین اخلاقی و رفری شکل بگیرد . این صورت می توانیم بگوییم که رابطه قبل از ازدواج خوب است .

بعضی موارد عرف جامعه و یا برخی از خانواده های جوانان ارتطات قبل از ازدواج را نمی پسندند و برای دختران و پسران محدودیت هایی به وجود می آورند . به همین خاطر دختر و پسر امکان آشنایی مخاطب خود را ندارند . این موارد دختر و پسر می توانند همراه والدین خود به مشاوره خانواده مراجعه کنند و راهنمایی‌ های افراد متخصص زمینه ازدواج یک رابطه سالم را زمینه سازی کنند .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


مهم‌ ترین اشتهات ارتط قبل از ازدواج

مهم‌ ترین اشتهات ارتطات قبل از ازدواج رعایت نکردن اصول و موازین شرعی و اخلاقی می شد . ما می گوییم که ارتطات قبل از ازدواج برای همه جوانان لازم است . اما امروزه جوانان از این رابطه استفاده ستی نمی کنند و عث می‌شوند عواقب منفی و زیان ر آن بیشتر از ثیرات مثبت و سازنده این رابطه شد . از مهم ترین اشتهات ارتطات قبل از ازدواج ، کنترل نکردن روابط عاطفی ، جسمی و جنسی بین دختران و پسران می شد . که مسفانه صدمات جبران ناپذیری را از لحاظ روحی و جسمی به وجود می آورد .

امروزه گسترش زمینه‌ های ارتط جوانان و ثیرات شبکه های مجازی بر ارتطات قبل از ازدواج ، می‌‌ بینیم که برخی از جوانان برای سرپوش نهادن بر روابط ناسالم خود از عنوان ارتطات قبل از ازدواج استفاده می کنند . افزایش دوستی های مجازی یا روابطی که پایه و اساس محکمی ندارند ، دچار آسیب های روحی و جسمی می شوند. که این زمینه دختران بیشتر از پسران لطمه می خورند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


حد و مرز ارتط قبل از ازدواج

حد و مرز ارتطات قبل از ازدواج چه میزان است ؟ یک رابطه کجا می توانیم پیش برویم ؟ آیا حد و مرز ارتط قبل از ازدواج قاعده و قانون خاصی دارد ؟ رعایت کردن این مرزها چه فایده ای رابطه دختر و پسر دارد ؟ همانطور که گفتیم از مهم‌ ترین اشتهات ارتطات قبل از ازدواج رعایت نکردن حد و مرزهای بین دختر و پسر می شد. روابطی که خارج از شرع و عرف پیش می روند ، نهایت به یک رابطه نافرجام و شکست خورده منتهی می شوند . همین امر عث می شوند ارتطات قبل از ازدواج که می تواند زمینه ساز آشنایی و شناخت جنس مخالف از همدیگر شود و عث آشنایی جوانان خلق و خو ، اخلاق و رفر ، طرز فکر و عقاید ، اهداف و برنامه ها و مسائل مهم یک زندگی مشترک شود.

رعایت نکردن چهارچوب های اخلاقی و رفری عث ایجاد یک رابطه بدون هدف که سرانجام به صدمات روحی ،جسمی و جنسی ختم می شود تبدیل گردد. معمولا جوانانی که به چنین رابطه ای تن می دهند انگیزه و هدف مشخصی برای آینده رابطه خود ندارند و صرفا به منظور سرگرمی ، لذت های جنسی ، کمبودهای عاطفی ، وقت گذرانی و مواردی از این قبیل جنس مخالف روابطه بر قرار می کنند . که همین ها نمونه هایی از مهم ترین اشتهات ارتطات قبل از ازدواج هستند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


فواید ارتط قبل از ازدواج

فواید ارتط قبل از ازدواج صورتی نمایان می شود گه یک رابطه از ابتدا سالم و اصولی برقرار شود . همانطور که گفتیم‌ رعایت کردن حد و مرز ارتط قبل از ازدواج موفقیت یک رابطه و یا برعکس شکست آن‌ بسیار موثر است . چرا که یک رابطه همان اندازه که می تواند مفید و سازنده شد ، اگر‌ چهارچوب اخلاقی و موازین شرعی خود پیش نرود می تواند مخرب و زیان ر شد .

پس دختر و پسری که به شعور عقلی و ک ست از رابطه پیش از ازدواج رسیده شند می توانند از فواید ارتطات قبل از ازدواج یعنی آشنایی طرف مقابل ، شناخت از اخلاق و رفر ، طرز فکر و عقاید ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، اهداف و برنامه های همدیگر بهره مند شوند ‌. ست است که نمی توان کسی را طی زمانی محدود به طور کامل شناخت اما این رابطه عث می شود که زوجین شناخت نسبی از همدیگر وارد یک زندگی‌ مشترک شوند . این آشنایی سبب کاهش ناسازگاری و اختلاف نظرها بین‌ زن و مرد می شود .‌ از طرفی زن و مرد حدودی مزایا و معایب همدیگر آشنا هستند نتیجه طی زندگی مشترک منطقی تر و شناخت قبلی مسائل و مشکلات همدیگر برخورد می کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


مشکلات ارتطات قبل از ازدواج

مشکلات ارتطات قبل‌ از ازدواج معمولا دامن گیر افرادی است که به ستی طرف مقابل را نشناخته اند و آگاهی کافی از هدف و انگیزه مخاطب خود ندارند . افرادی که گیر روابط پوچ و بی هدف می شوند و مشکلات خاص این روابط روبرو می شوند . از دیگر مشکلات ارتطات قبل از ازدواج اعتماد به فردی است که وعده و وعید های وغ و پنهان کردن حقایق سعی جلب اعتماد شما دارد . این گونه افراد معمولاً اهداف و افکار ناسالم وارد رابطه میشوند و جز وقت گذرانی ، لذت و‌ سوء استفاده های جنسی و عاطفی هدف دیگری ندارد .

همین روابط عث می شوند شاهد اتفاقات بد و جبران ناپذیری روابط دختران و پسران شیم . دخترانی که اعتماد به طرف مقابل و دل بستن به این جمله که قصد ما ازدواج است ، روح و جسم خود را اختیار جنس مخالف قرار می‌دهند و زمانی که از حقیقت این رابطه خبر می شوند و شکست روبه رو می شوند .دچار صدمات روحی ، عاطفی و جسمی شدیدی می شود . به همین خاطر می گوییم تنها صورتی یک رابطه قبل از ازدواج سالم و سازنده است که دختر و پسر نیت خیر و هدف مشخص یک رابطه را تشکیل دهند ، به بلوغ عقلی و جنسی رسیده شند ، از انتخاب خود مطمئن شند ، خانواده ها جریان این رابطه شند و دختر و پسر به دنل روابط مخفیانه و پنهانی نشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


حد و مرز رابطه های قبل از ازدواج چق ید شد

دختر و پسر ید زمان رابطه قبل از ازدواج مرزهای اخلاقی و رفری خود را رعایت کنند ، موازین شرعی را از لحاظ عاطفی ، جسمی و جنسی رعایت کنند و هرچند قصد دختر و پسر ازدواج شد نامحرم هستند و نید حد و مرزها را بشکنند .

سوالات متداول

رابطه قبل از ازدواج داشته شیم یا خیر ؟

آشنایی قبل از ازدواج برای هر زوجی لازم است به شرطی که شناخت کامل از طرف مقابل و اهداف و نیت او وارد رابطه شویم ، خانواده ها را جریان رابطه خود قرار دهیم و نگذاریم از احساس و جسم ما سوء استفاده شود .

رابطه عاطفی قبل از ازدواج چه ثیری بر زندگی زناشویی دارد ؟

معمولا زوجینی که قبل از ازدواج هم رابطه داشته اند صمیمیت بیشتری دارند . از علایق ، خواسته ها ، انتظارات و سلیقه هم دیگر آشنایی بهتری دارند و زودتر از زوج های دیگر هم سازگاری پیدا می کنند .

روابط پنهانی قبل از ازدواج صحیح است ؟

اصولا هر چیزی که به صورت پنهانی و مخفی کاری شد از لحاظ شرع ، قانون و یا عرف مورد پسند نیست . به همین خاطر اگر روابط ما سالم و هدفمند شد و اصول شرعی و اخلاقی را رعایت کنیم نیازی به مخفی کاری از خانواده ها و یا دیگران نداریم .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : How your premarital experiences can affect your future …

ثیر ارتط قبل از ازدواج بر زندگی زناشویی چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۶:۲۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)