مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

عکس العمل در برابر خیانت مردان چگونه باید باشد؟

5 / 5 ( 1 vote )

خیانت مرد(betrayal of man’s)

خیانت مرد از جمله آسیب های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی است که ابعاد مختلف فردی و جمعی افراد ثیر گذار است . خیانت مرد میتواند به راحتی یک خانواده را از نقطه امن و شکوفایی به نابودی و نیستی بکشاند . مشاوره خیانت کید میشود که خانمها اگر به خیانت مرد خود شک کردند یا از این اتفاق مطمئن شدند هرچه زود تر برای جلوگیری و برخورد مناسب خیانت مرد از راهنمایی‌های یک مشاوره خانواده کمک بگیرند . خیانت مرد گاهی میتواند قابل کنترل و سطحی شد و امکان هدایت و خارج کردن مرد از راه اشته وجود دارد .

مثلا زمانی که خیانت مرد حد پیام های اینترنتی و تلفنی است . این صورت نیز اگر سریعا جلوی این رفر گرفته نشود میتواند به خیانت سطوح عمیق‌تر منجر شود . بنابراین خانمها نظر داشته شند که چشم پوشی و گذشت های بی مورد این تفکر که خود به خود ست خواهد شد بیشتر موضوع را پیچیده میکنند . این زمان بهتر است به جای خو مانی از توصیه مشاور ه روانشناسی یک کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟


خیانت مردان

خیانت هر دو جنس به وقوع می پیوندد و این آسیب خانمان سوز به قی گسترده است که برخی از روانشناسان شاخه اصلی فعالیت خود را به آن اختصاص می دهند. خیانت نیز مانند سایر آسیب های مربوط به زندگی زناشویی دلایلی دارد و به نت اتفاق می‌افتد. این ور به هیچ عنوان صحیح نیست که فرد شرایط کاملا طبیعی ناگهان تصمیم به خیانت میگیرد و وارد یک رابطه عاطفی فرازناشویی میشود. این بخش به موضوع خیانت مردان میپردازیم و جای ممکن جوانب مختلف آن را بررسی خواهیم کرد. مهمترین دلیل ازدواج بشر از ابتدای خلقت آدم رفع نیازهای مختلف بوده است و بعد از برطرف شدن خواسته های جسمانی و روحی افراد ازدواج کمال انسانی هویدا خواهد شد. پس بنا بر تعریف ذکر شده منطقی به نظر میرسد که خیانت را حاصل برآورده نشدن نیاز افراد رابطه زناشویی خود بدانیم.

خواسته های مردان از رابطه چیست و چگونه به تعهدات خود زندگی مشترک پایبند میمانند؟

برای پاسخ به این سوال ادامه به عمومی ترین دلایل و ریشه های به وجود آورنده خیانت مردان اشاره میکنیم:

  • مردان به دلیل اینکه معمولا برای کار و امرار معاش خانواده ید محیط خارج از خانواده کار کنند دوست دارند که محیط خانه محیط خارج از آن متفاوت شد. مرد هر شغلی که داشته شد حد و اندازه های آن شغل متحمل استرس، فشارهای روانی و بحث و جدل های مختلف میشود و این گیری ها انرژی ذهنی او را تخلیه میکند و به نوعی عث فرسودگی ذهن مرد میشود. مرد به خانه ای گرم و همسری نیاز دارد که موجت آرامش را زندگی و حریم خصوصی او فراهم کند. این وظیفه به صورت فطری برعهده زن است و زمانی که انجام این کار کیفیت عمل نکند ممکن است مرد طولانی مدت از زندگی زناشویی خود دلسرد شود.
  • احتیاج به مورد محبت قرار گرفتن شاید مسائله ای شد که بیشتر به عنوان نیاز زنان رابطه به آن پرداخته شده است اما حقیقت این است که این موضوع مورد مردان نیز بسیار ثیر گذار است. مردان شدیدا از محیط داخل خانه ثیر میپذیرند. مردانی که رابطه های احساسی و زناشویی خود دائما از سمت طرف مقابل انرژی مثبت و اعتماد به نفس و ئید میگیرند معمولا بسیار موفق تر از مردانی هستند که همسرانشان خانه را برای آنها به میدان کارزار تبدیل میکنند. این دسته از مردان بلند مدت یا کوه مدت به احتمال زیاد به سمت اولین محبت زنانه سوق پیدا میکنند.
  • ارضای نیاز جنسی مردان نیز چند اولویت اول نیاز های آنهاست و بر هیچ انسانی پوشیده نیست که عدم ارضای این خواسته قطع به یقین پای خیانت را به زندگی زناشویی ز خواهد کرد.

خیانت مرد به زن (betrayal of man’s)

خیانت مرد به زن همانطور که لا گفته شد میتواند کانون زندگی زناشویی و بنیان خانواده را هدف قرار دهد و نابود سازد . ابعاد خیانت مرد به زن بسیار گسترده است و وقت محدود و کم نمیتوان به همه آنها پرداخت . اما بعضی از این ابعاد عمومیت بیشتری نسبت به جنبه های دیگر خیانت دارند و اکثر موقعیت ها و شرایطی که خیانت مرد به زن اتفاق می افتد این زمینه ها میشد .

ادامه به صورت مفصل به شرایط و زمینه هایی که احتمال خیانت شوهر به زن را لا میبرد ، خواهیم پرداخت . زمینه ها و شرایطی مثل مسائل مالی و اقتصادی ، طلاق عاطفی ، طلاق جنسی ، سرد مزاجی و ….. از این دست زمینه ها هستند . ما دانستن این اطلاعات و به دست آوردن شناخت این زمینه ها میتوانیم صورت بروز مشکل به خوبی بحران به وجود آمده را کنترل کنیم .

خیانت مرد به همسرش

خیانت مرد به همسرش به چه دلایلی ممکن است اتفاق بیفتد ؟ . این سوالی است که ذهن اکثر افرادی که گیر کسب اطلاعات این رابطه هستند ممکن است شکل ببندد . خیانت شوهر به همسرش قطعا به صورت ناگهانی و خلق الساعه اتفاق نمی افتد . این روند قطقا یک روند تکمیلی و پیوسته است . اما سردعت این روند از آغاز تکمیل بستگی به نوع خیانت و شرایطی که زوجین آن قرار دارند بستگی دارد . خیانت شوهر به همسرش میتواند بنا به فرهنگ و یا سطح اجتماعی و حتی نقطه جغرافیایی محل زندگی زوجین متفاوت شد . اما نکته‌ای که هیچگاه نید فراموش کنیم این است که حتی بروز خیانت نیز یک طرف مقصر نیست و مانند تمام مشکلات و چالش های زندگی زناشویی هر دو طرف بروز مشکلات شریک و ثیر گذار هستند .

دلایل خیانت مرد

دلایل خیانت شوهر بنا به شرایط زندگی و حتی نسبت به ویژگی های زن خیانت دیده میتواند متنوع و متفاوت شد . البته زنان خیانت دیده یا خانم هایی که تصور میکنند اعتماد آنها زندگی زناشویی مورد خیانت قرار گرفته , سریعا ید از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی برای کنترل خود و گرفتن تصمیم ست بهرمند شوند . از مهمترین دلایل خیانت شوهر میتوان به موارد و نکات زیر اشاره کرد :

  • وجود مشکل و نقص برقرای رابطه جنسی سطحی که مرد از این نیاز به خوبی ارضاء شود . نیاز جنسی هر انسانی از مهمترین و حیاتی تر نیاز هاست ولی مردان طاقت کمتری برابر نبود این نیاز دارند .
  • عدم توانایی نه گفتن به پیشنهاداتی که به مرد میشود .
  • وجود تنوع طلبی مرد که گاهی ریشه مشکلات روانی او دارد .
  • تحقیر شدن توسط همسر نیز از نکاتی است که حتما خانمها ید مواظب آن شند .

    بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


نحوه برخورد مرد خیانتکار

نحوه برخورد مرد خیانتکار توسط زن خیانت دیده هر چق که سخت شد ید کاملا منطقی و دور اندیش اتفاق بیفتد . گاهی نمیتوان سریعا برای خیانت اتفاق افده حکم و مجازات طلاق صا کرد . نحوه برخورد مرد خیانتکار ید به گونه ای صورت بگیرد که تمام جوانب آن سنجیده شده شد و تمام عواقب نظر گرفته شده شد . خیانت شوهر به زن قطعا میتواند سطوح و ابعاد گونان اتفاق می‌افتد . خیانت مردان مهل و همچنین زنان امروزه فضای مجازی بسیار به چشم می‌خورد . این نوع خیانت گاهی حتی دوطرف به دلیل فاصله جغرافیایی هیچگاه یکدیگر را نمی بینند . آیا برای این نوع از خطا سریعا میتوان گفت که طلاق تنها چاره خیانت است ؟ . بنابراین بهترین تصمیم این است که موضوع را یک مشاور میان بگذاریم و کمک او به بهترین نحو أین موضوع برخورد کنیم .

دور بودن زن و شوهر از هم

گاهی نشانه خیانت مردان زمانی دیده میشود که شرایط زندگی زوجین به نحوی است که دور بودن زن و شوهر از هم را نمیتوان این اتفاق بی ثیر دانست . مثلا فرض کنید زنی که شوهرش بنا به موقعیت و شرایط کاری مجبور است که دائم سفر شد . خب این زن احتمالا هم خودش از وجود لذت جنسی و جسمی حضور شوهر محروم میشود و هم اینکه نبودن کنار شوهرش صد بروز رابطه جنسی و یا عاطفی همسرش فردی غیر را لا میبرد . از دیگر دلایلی که مشاوره خیانت زناشویی به آن پرداخته میشود این است که ما ید سلیقه جنسی همسر خود را بدانیم که او کنار ما هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی ارضاء شود . ادامه این موضوع را بیشتر بررسی میکنیم .

سلیقه جنسی (*** tastes)

قبل از اینکه ما حکم خیانت مرد به زن صا کنیم ، آیا بهتر نیست که به موضوعاتی بپردازیم که برای دوام رابطه و جلو گیری از روبرو شدن زوجین عاقبت خیانت به همسر موثر و مفید هستند ؟ روانشناسی خیانت به این موضوع اشاره میشود که زوجین قبل از ازدواج مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی حتما بدون خجالت و شرم صحبت کنند و یکدیگر به تتدل نظر بپردازند . بسیاری از اتفاقات و آسیب‌های مربوط به خیانت شوهر به زن به این دلیل است که دو طرف از نظر جنسی هیچ تناسب و تفاهمی یکدیگر ندارند . مواردی مشاهده میشود هر دوطرف انسان های نجیب و شریفی هستند و از روی شرارت یا رذیلت اخلاقی دست به خیانت نمی زنند . ولی به دلیل عدم تفاهم این مورد به مشکل بر می خورند .

مان خیانت زناشویی (betrayal of marriage)

گاهی خانمها به روانشناس مراجعه میکنند و دائم پی یافتن این جواب این سوال هستند که خیانت همسرم چه کنم ؟ همانطور که لا اشاره کردیم ما نید صرفا به خاطر نام خیانت فقط طلاق را به عنوان راه حل برسی کنیم . گاهی نیز امکان مان خیانت زناشویی وجود دارد . وقتی روانشناس تشخیص دهد که زندگی مورد آسیب واقع شده میتواند ادامه پیدا کند حتما ید این را به مراجعان پیشنهاد کند . طلاق حتی اگر بهترین راه هم شد قطعا آسیبهای مخربی را خود به دنل خواهد داشت . ابتدا زنان ید از مشاوره خود بخواهند که بهترین عکس العمل برابر خیانت مردان را به آنها پیشنهاد کند . یک عکس العمل سنجیده نمیتوان رابطه را روند ترمیم قرار داد .

راه های مان خیانت زناشویی

ادامه بحث به این موضوع خواهیم پرداخت که مان خیانت زناشویی به چه اشکالی میتواند انجام شود . ابتدا همانطور که گفته شد زنان ید دلایل خیانت مرد به زن را بدانند . بعد از آن رفر شوهر خیانتکار میتواند راه را برای شروع ترمیم زندگی زناشویی هموار سازد . حالا به چند نکته که زوجین طول مان ید به آنها توجه کنند میپردازیم .

  • هیچگاه فرد خیانتکار را که تلاش برای جبران گذشته است را تحقیر نکنید .
  • از قصد فرد خیانتکار برای اصلاح و ادامه دادن سالم زندگی پیش از آغاز مطمن شوید .
  • تمام تلاش خود را بکنید فرد مقابل از تلاش برای اصلاح خود دلسرد نشود .
  • از بحث و صحبت حضور دیگران مورد خطاهای فرد مقابل بپرهیزید .
  • صبر نکنید مشکل به کلی حل شود . از همان ابتدای راه مان سعی عادی سازی را بین خود و همسرن را آغاز کنید.

    بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


خیانت به دلیل اعتیاد جنسی (***ual addiction)

یکی دیگر از دلایل خیانت ، خیانت به دلیل اعتیاد به رابطه جنسی است . افرادی که گیر این نوع بیماری میشوند ید نسبت به نیازی که به رابطه جنسی دارند به صورت غیر منطقی این نیاز خود را برطرف کنند . معدان به رابطه جنسی نمیتوانند کمتر از نیاز خود رابطه داشته شند و آرام بگیرند . ست مثل افرادی که به مواد مخ اعتیاد دارند ، آنها نیز ید طبق برنامه و سطحی که به این موضوع اعتیاد دارند رابطه جنسی برقرار کنند . وقتی مردی مثلا هر روز رابطه جنسی را از همسر خود خواست میکند ، قطعا زن نمیتواند دائم به او پاسخ مثبت بدهد . مردی که به اعتیاد رابطه جنسی مبتلا شده است ، خیلی زود از همسر خود نا امید میشود و به سراغ زنان دیگر صرفا به خاطر برقرای نیاز جنسی روی می آورد .

انواع اعتیاد به رابطه جنسی افراد

همانطور که لا اشاره کردیم ، اعتیاد به رابطه جنسی دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخ است . یعنی بعضی از افراد دو روز یک ر حتما ید رابطه داشته شند و بعضی هر روز . چیزی که قطعی است این است که عدم ارضای نیاز ، دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخ برهم خوردن نظم زندگی فرد و همچنین زندگی زناشویی زوجین همراه خواهد بود . بعضی از مردان معد به رابطه جنسی وضع وخیم تری قرار دارند . آنها اعتیاد به رابطه جنسی افراد مختلف را دارند .

مثلا دوست دارند زنان تیره پست رابطه برقرار کنند . عداز ارضا شدن دقیقا ذهنشان معطوف به این نکته میشود که زنانی پوست روشن شاید لذت بیشتری را بتوانند تجربه کنند . شاید اعتیاد آنها از این جهت هم تنها را وسوسه کند که زنانی رنگ موهای مختلف را رابطه جنسی امتحان کنند به آرامش مد نظر دست پیدا کنند .

صدمات فردی و جمعی خیانت مردان

خیانت آسیب ها و صدمات خود را به زندگی فردی و زناشویی زوجین وارد میکند . زنی که مورد خیانت واقع شده شد ، اگر از شوهرش جدا شود قطعا دچار یک نوع سرخوردگی و افسردگی زندگی خود میشود . حتی صورت مان این مشکلات دیگر نمیتواند به هیچ مردی اعتماد کند و به دوره به زندگی مشترک یک مرد فکر کند . حتی اگر این تصمیم را بگیرد هیچگاه از شک و تردید مورد وفاداری شوهرش کاملا و صد صد مطمئن نخواهد بود .

فرزندانی که محیطی نا امن از لحاظ عاطفی رشد میکنند و دائم حال تماشای دعوای پ و ما خود مورد اعتماد و خیانت هستند نیز قطعا از این موضوع ضربه می‌خورند . آنها می آموزند که جنس مخالف به احتمال زیاد خیانتکار است و یا آینده به جنس مخالف اعتماد نخواهند کرد و یا انتقام والددخیانت کار خود را از دیگران میگیرند .

اسلام و موضوع خیانت

اسلام نیز به مردان و زنان پیرو دین بسیاری از آموزه‌های خود بر منسجم نگه داشتن ساخر خانواده کید میکند . اسلام خانواده را مهمترین پایگاه اجتماعی برای یک جامعه سالم میداند . دین مبین به تمام زوجین توصیه میکند که اگر به دنل سعادت دنیا و آخرت هستند ، کسب رضایت همسر خود را دستور کار قرار دهند . خیانت مرد به زن از نظر اسلام کار بسیار زشت و گناه آلودی به شمار میرود و صورت مطالعه خواهیم دید که راههای بسیار زیادی نیز برای جلوگیری از این اتفاق اسلام پیشنهاد شده است . اسلام آموزه‌های خود که توسط اهل بیت علیهم السلام به ما ارائه شده است به خانمها راههای کشف خیانت مردان و همچنین راه حل ها و س هایی برای جلوگیری از أین مسائل را آموزش میدهد .

سوالات متداول

آیا خیانت مردان زندگی زناشویی فقط به دلیل کمبود زندگی مشترکشان اتفاق می‌افتد؟

خیر خیانت مردان به همسرشان زندگی مشترک فقط به دلیل وجود کمبودی از سمت همسرشان اتفاق نمی‌افتد. دلایل دیگری مثل لااولی گری اخلاقی یا جنسی و همچنین وجود بیماری ها و اختلالات روانی نیز میتواند عث این اتفاق شد.

آیا زنان میتوانند از وقوع خیانت رابطه جلوگیری کنند؟

زندگی مشترک زن و مرد نسبت به یک دیگر وظایفی دارند که اگر آنها را به خوبی انجام دهند میتوانند از ز شدن پای خیانت به رابطه خود جلوگیری کنند. زنان شناخت نشانه های خیانت مردان و راه های جلوگیری از آن میتوانند از حریم زندگی زناشویی خود مراقبت کنند.

چند نیاز اصلی که ممکن است مردان به دلیل نبود آنها به سمت خیانت بروند!

#نیاز به محبت و لطافت زنانه #نیاز جنسی که از مهمترین نیازهای مردان به شمار میرود.#نیاز به ثیر گذار بودن زندگی مشترک#نیاز به ارزشمند شمرده شدن و قدانی توسط همسر.

امروزه شایع ترین خیانت از سمت مردان چگونه اتفاق می‌افتد؟

فضای مجازی به دلیل سهولت ارتط وجود فایده های زیاد میتواند رابطه هایی را نیز به صورت ناسالم به وجود بیاورند که کانون خانواده و اصل تعهد را تهدید میکند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: ۷ Types Of Marriage Betrayal That Are Often Overlooked

عکس العمل برابر خیانت مردان چگونه ید شد؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۵:۳۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)