مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان

۵٫۰
۰۱

کمرویی کودکان یکی از دغدغه های مهم والدین است. مورد این عارضه ید گفت این کودکان اغلب متعلق به پ و ما کمرو هستند. به این دلیل که مانند سایر موضوعات ارثی مانند رنگ چشم و قد و هیکل، کمرویی هم میتواند به ارث برسد. کمرویی کودکان از آن جهت برای پان وماان اهمیت دارد که ثیر مستقیمی فعالیت های ومشارکت های فردی و اجتماعی کودک میگذارد. کودکان بعد از شش ماهگی قت تشخیص افراد را پیدا میکنند که البته این ایام کمرویی طبیعی است ولی ید مراقب بود که این موضوع پایدار نشود و ادامه پیدا نکند.

خانواده از همان ابتدا ید به فکر این موضوع شد چرا که این کودک ید آینده وارد جامعه بشود و ید از پس مشکلات خود بر بیاید. از این رو استفاده از مشاوران مجرب این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است. مشاوره خانواده آویژه داشتن مشاورانی تجربه بهبود تربیت کودک میتواند کمک شایانی به خانواده کند.


بیشتر بخوانید: از روانشناسی کودکان پیش دبسنی چه میدانید ؟


تعریف کمرویی کودکان

تعریف کمرویی کودکان از نظر روانشناسی به حالتی گفته میشود که کودک ترجیح بدهد که مدام کارهای خود را به تنهایی و بدون حضور دیگران انجام بدهد و کمتر حضور دیگران ظاهر بشود. سنین ابتدایی یعنی بین سن یک دو سال شخصیت کودک شکل میگیرد و از این به بعد کودک ید کودکان هم سن خود راه تعامل را آغاز کند. تعریف کمرویی کودکان از دید الگوی رفر شناسی یک الگوی طبیعی است چرا که کودک مواقع لزوم مثل ترس و اضطراب از خود نشان میدهد.

این کودکان به نوعی یک نوسان برای ارتط یا عدم ارتط افراد و جامعه وجود دارد. این کودکان ابتدا برای برقراری ارتط نیاز به زمان دارند بتوانند بر کمرویی خود غلبه کنند. خانوادهای این کودکان ید مهارت لازم برای برخورد چنین مواقعی رو داشته شند، چرا که بدون داشتن مهارت لازم موجب بوجود آمدن هنجاری جدید کودک میشود. به همین جهت خانوده ید از مشاوره روانشناسی بهره ببرند.


بیشتر بخوانید: روش های صحیح آموزش کودکان چیست ؟


علائم کمرویی کودکان

علائم کمرویی کودکان احساسی دو سویه است. احساسی مرکب از دو حس مانند اضطراب و خجالت. این نوع کودکان علائم مشترکی وجود دارد که ید به آنها توجه داشت. مهمترین علائم کمرویی کودکان عرت است از:

  • عدم تمایل برای برقراری ارتط دیگران: کودکان کم رو ارتط برقرار کردن مشکل اساسی روبرو هستند. البته ممکن است این عدم برقراری ارتط به دلیل خجالتی بودن کودک شد اما اگر این حالت ادامه دار بود ید نگاه ویژه ایی به آن پرداخته شود.
  • ون گرا هستند: از مهمترین مشکلات این کودکان عدم مهارت لازم برای فعالیت های اجتماعی است. این نقص میتواند یک حس خجالت و کمرویی پدید بیاورد و کودکان را به یک حس دورن گرایی سوق بدهد.

فرار از مشکل بجای حل آن: این کودکان اضطراب کاملا مشهود است. بطوریکه مواجهه شرایط نا آشنا به جای رفع مشکل اضطراب و حتی توجه به دارا بودن مهارت های لازم بدون ابراز آنها از مسئولیت خود شانه خالی میکنند.


بیشتر بخوانید: روانشناسی کودک ۸ ساله


ابتلا به کمرویی کودکان

ابتلا به کمرویی کودکان حاصل ارتط ناست مسائل اجتماعی مراحل ابتدایی رشد است. از نظر روانشناختی عواملی مانند حس تحقیر شدن، عدم داشتن عزت نفس، عدم داشتن مهارت های لازم، تبیه بدنی سنین کودکی از موارد ابتلا به کمرویی کودکان میشد. دیدگاه روانشناختی ضمن مطالعه بر مراحل شکل گیری شخصیت کودک، حالت انفعالی داشتن کودکان کمرو زیاد دیده میشود. کمرویی توجه غیر عادی و مضطرنه به خود یک موقعیت است.

کم رویی کودکان پدید هایی گسترده و متنوع است. نتیجه اجرای مقادیری از پارامترهای ابتلا کودکان کمرو آمریکا و چین حاکی ازآن است که کودکان چینی به طور قابل توجهی از کودکان آمریکایی کمرو تر هستند. مواردی کودک قا به ارتط دوسن خود نیست و احساس میکند از دوسن خود جداست و احساس تنهایی میکند. احساس تنهایی هم خود یک اختلال شخصیت است که برای رفع آن ید راهکاری اندیشید. پس این کم رویی عث بروز اختلالات دیگر کودک میشود.


بیشتر بخوانید: راه های مان اضطراب کودکان و نوجوانان


مشکلات کمرویی کودکان

مشکلات کمرویی کودکان اگر سنین و مراحل ابتدایی رشد آنها و مسیر بزرگ شدن مرتفع نشود عث بروز مشکلات بعضا غیر قابل مان میشود. به طوریکه این کودکان ید ابتدای مراحل رشد مهارت های لازم برای ورود به اجتماع را کسب کنند و توانایی حل مشکلات و پذیرش مسئولیت را دارا شند. مشکلات کمرویی کودکان همان سنین کودکی خلاصه نمیشود بلکه هر چق کودک مراحل زندگی را پشت سر میگذارد و بیشتر وارد روابط اجتماعی میشود این مشکلات و کمبود ها هم خود را بیشتر نشان میدهند.

نقش خانواده کنترل این عارضه و اختلال تعیین کننده میشد. خانواده کسب مهارت های لازم برخورد چنین کودکانی ید مانع این بشوند که این اختلال کودک پایدار بماند. قطعا اگر خانواده همان ابتدا متوجه بروز این رفر از کودک بشوند انتخاب مسیر ست زیر نظر مشاور میتوانند رفع این اختلال به کودک خود کمک کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین روش آموزش کودکان


مان کمرویی کودکان

مان کمرویی کودکان که این اختلال و مشکل رو دارند میتواند آینده کودک نقش مهمی داشته شد. فرض کنید کودک کم رو آینده به خاطر این کمبود نتواند موقعیت اجتماعی پیدا کند و مسئولیت کارهای خود را بپذیرد. برای مان کمرویی کودکان میتوان از راهکارهایی استفاده کرد و به او رفع این مشکل کمک کرد.

برای کودک موقعیتهایی رو بوجود بیاورید که بتواند همسن و سالهای خود تعامل کند و بتواند خواسته های خود را به آنها اعلام کند.

این موقعیتها به کودک خود راه تعامل و ارتط برقرار کردن دیگران را آموزش بدهید.

هر موقعیتی به کودک خود اجازه بدهید اظهار نظر کند.

هر زمانی که لازم بود کودک خود را موقعیت های جدید آشنا کنید.

به کودک خود مسئولیت بدهید و تشویق کنید آن مسئولیت رو انجام بدهد اما اگر به هر دلیل انجامش نقص داشت به هیچ وجه کودک خود را سایرین مقایسه نکنید.

تشخیص کودکان کمرو و خجالتی

برخی ویژگی های لینی کودکان کمرو مقایسه کودکان دیگر به راحتی قابل تشخصی است. از نظر زیستی هم این موارد قابل تشخیص هستند. این ارتط میتوان به تند شدن ضرن قلب، سرخ شدن چهره، به علت توجه زیاد بخود تنش عضلانی زیاد، اختلال تنفس اشاره کرد. همچنین برخی از ویژگی ها نظیر گریه کردن، فرار از غریبه ها، مدام آغوش پ یا ما ماندن را میتوان مشاهده کرد. خود توجهی مواردی ممکن است غافل شدن از محیط شد مثل مشغول شدن وسایل خود. پدیده کمرویی کودکان به عنوان یک معلولیت اجتماعی اگر موقع خود تشخیص ومان نشود میتواند آثار نامطلوبی آینده به همراه داشته شد.

بسیاری از مواقع استعداد سرشار کودک میتواند پشت این کمرویی پنهان شد که این مورد میتواند آینده موجب بروز تنش و ترس عمومی بشود. و همین امر عث شود که هیچ فعالیتی از خود نشان ندهد و بصورت مستقیم سطح عملکرد کودک به سطح پایینی برسد.


بیشتر بخوانید: روانشناسی کودک ۹ ساله دختر و پسر


ویژگی های کودکان کمرو

کودکان کمرو اغلب دچار افسردگی و اضطراب هستند و برقرای ارتط موثر همسن و سالهای خود ضعف دارند. کودکان کمرو به سبب ترس همیشگی از غریبه ها و اینکه اگر این حالت پایدار بماند به تیج عث بروز زمینه ایی میشود که کودک از هر موقعیت زه و جدیدی ترس داشته شد و نتواند خود را آن شرایط منطبق کند.

کودکان کمرو سهم زیادی گروههای خود ندارند و حضوری غیر فعال این گروهها پیدا میکنند. گرچه به خاطر ذات ترسو بودن و تبعیت بی کم و کاست از طرف گروه طرد نمیگردند ولی غال مورد کم توجهی قرار میگیرند. به دلیل اینکه به خاطر ترس افراد تعاملی ندارد و افراد هم او کمتر صحبت میکنند. کمرویی کودک عث میشود علی رغم داشتن توانایی فردی یا حتی علمی بسیار لا نتواند رهبری گروهی را برعهده بگیرد حالی که رهبری گروه یا اجتماع میتواند رشد اجتماعی فرد نقش بسزایی داشته شد.

نقش تربیت کودکان کمرو

کمرویی خانواده های تک فرزند و بعضا فرزند اول بیشتر نمایان است. بخصوص خانواده هایی که مهارت لازم برای رفع مشکل کمرویی کودک را ندارند عث تشدید این موضوع و یا حتی زمینه بروز مشکلات و اختلالات دیگر کودک خود میشوند.به همین دلیل تک فرزندها و فرزند اول بیشتر خود را بزرگترها همانند سازی میکنند و این خود زمینه بروز مشکلات دیگر را فراهم میکند.

اعمال فشارهای روانی به کودک برای برطرف کردن نیازهای غیر ضروری از طرف والدین میتواند زمینه کمرویی کودک را تشدید کند.این کودکان وقتی وارد مسه میشوند تمایل زیاد دارند معلم خود ارتط برقرار کنند همکلاسی های خود که اگر این مشکل از طرف خانواده یا معلم مرتفع نشود میتواند آینده عث تخریب شخصیت اجتماعی کودک بشود. اظهار نگرانی مدام مورد کودکان کمرو از طرف پ وما هم میتواند برعکس عمل کند و به جای حل این اختلال موجب تشدید کمرویی کودک بشود.


بیشتر بخوانید: روش های تقویت خلاقیت برای کودکان


سوالات متداول

آیا کمرویی کودکان یک اختلال محسوب میشود؟

کمرویی کودکان یک اختلال شخصیت است که اگر مراحل ابتدایی رشد تشخیص و مان نشود موجب بروز مشکلات زیاد آینده میشود.

آیا خانواده به تنهایی میتواند کمرویی کودک را مان کند؟

مرحله اول ید این اختلال تشخیص داده شود که این مهم ید توسط مشاوران خانواده صورت گیرد و خانواده هم ید طول مدت مان مشارکت داشته شد.

آیا کمرویی کودک قابل مان است؟

بله قطعا اگر مراحل اولیه تشخیص داده شود و بهره گیری از روش های مانی به راحتی این کمرویی قابل مان است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Children and shyness

راهکارهای عملی برطرف کردن کمرویی کودکان

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۰:۲۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چه کسانی مبتلا به بدشکلی بدن هستند؟

۵٫۰
۰۱

اختلال بدشکلی بدن یا BDD عث میشود فرد اکثر ساعات روزانه را جلو آینه شد. او مرتب سایز خود را چک میکند. دور سینه ، دور سن و حتی قد آنها را اندازه میگیرد . اختلال بد شکلی بدن عث میشود او مرتب یا سالنهای بدنسازی شد یا مطب ها و کلینیک ها ی زییی . او هر جا که میرود فکر میکند همه به نقص خیالی او می اندیشند . صورتیکه این نقص شاید آنق کوچک شد که حتی دیده نشود و یا مهمتر اصلا چنین نقصی وجود نداشته شد . البته دنیای امروزی چون برای استخدامی و برای ازدواج به ظاهر اهمیت فراوانی داده میشود . نمیتوان گفت هر کس به ظاهر خود رسیدگی بیشتر میکند دارای اختلال است. کسانی که بیش از اندازه به این موضوع می اندیشند و زندگی روزمره آنهامختل شده نیاز به مان دارند .

اختلال بدشکلی بدن فرد کمالگرا میشود . یعنی خود را بدون کوچکترین نقص میخواهد . سایز خود را هنرپیشه ها و مانکن ها میسنجد و نهایت راضی نمیشود . چون نگرانی بیش از اندازه دارد آن قسمت را لس یا شیی تزیینی میپوشاند . آرایشهای غلیظ که بیشتر گریم هستند یک نظافت ملایم و زی نشانگر این اختلال است . البته این اختلال شدت و ضعف دارد . مشاوره خانواده اطلاع رسانی به مردم سعی دارد اعتماد به نفس جامعه را لا ببرد . مشاوره روانشناسی میتواند رفع این اختلال موثر شد . اینگونه افراد شخصیت ثابتی ندارند چون ذهنشان مدام گیر یک موضوع است کمالگرایی بدن . لذا ممکن است دچار اختلال شخصیت نیز بشوند .

علائم اختلال بدشکلی بدن

علائم اختلال بد شکلی بدن عرتند از : عدم اعتماد به نفس ، استرس ، پرخاشگری و داشتن ظاهری غیر معمول . آنها چون از نازی بودن خیالی خود رنج میبرند سعی میکنند پوشیدن لسهای غیر معمول عث توجه دیگران شوند . یا از زینت آلات غیر معقول استفاده میکنند . ظاهری شلوغ دارند و عین حال زهم احساس رضای

ت نمیکنند . از علائم اختلال بدشکلی بدن میتوان به ایرادگیری از دیگران اشاره کرد . آنها حتی از زیترین هنرپیشه ها و یا مانکن ها ایراد میگیرند . از دیگر علائم اختلال بدشکلی بدن میتوان از حسادت وافر یاد کرد . آنها ممکن است ظاهری زی داشته شند اما از این زییی هیچگاه لذت نمیبرند و مدام عذاب هستند .

تعریف اختلال بدشکلی بدن

تعریف اختلال بدشکلی بدن یا دی دیسمورفیک دیسور (بی دی دی) گفته میشود : اختلالی است که فرد گمان میکند دارای نقص است . صورتیکه این نقص خیالی و یا بسیار اندک میشد . اما فرد همیشه از وجود این نقص عذاب میکشد و هر شکست یا پذیرفته نشدن را به حساب داشتن این نقص میگذارد . این فکر تمام ذهن فرد را اشغال کرده و هرروز به آن می اندیشد . تعریف اختلال بد شکلی بدن حدی این اختلال آشنا شدید . خود زشت انگاری نیزشامل تعریف اختلال بدشکلی بدن میشود.

ابتلا به اختلال بدشکلی بدن

ابتلا به اختلال بدشکلی بدن مانند همه بیماریهای روحی – روانی زمینه شناختی دارد . ابتلا به اختلال بد شکلی بدن ممکن است اثر افسردگی حاد و اضطراب شد . یا تغییرات هورمونی همراه تغییر ارگانیزم جنسی بدن دوران بلوغ . نوع تربیت والدین نیز بی ثیر نیست . وقتی والدین هر کاری از فرزند میخواهند بی نقص شد اوکمالگرا ر می آید . و این کمالگرایی به اموری که پرداخت آنها توان خودش نیست نیز تعمیم پیدا میکند . چون فرد قا به پرداخت و ترمیم این امور نیست دچار استرس و اضطراب همایند اختلال زشت انگاری میشود . یک لک کوچک صورت یا کمی مرتب نبودن ردیف دندانها به او صدمه وارد میکند . قد بلند نبودن یا کوچکترین انحراف بینی یا لب عث آزار روحی کودک ، جوان یا بزرگسال میشود .

نشانه های اختلال بدشکلی بدن

نشانه های اختلال بدشکلی بدن عرتند از : آرایشهای غلیظ حد گریم ، پوشاندن نقاط ضعف که نظرشان نقص دارد .از دیگر نشانه های اختلال بد شکلی بدن اجتناب از صحبت ره ارگانیزم بدنشان میشد . اگر کسی از زییی آنها تمجید کند عصنی شده و فکر میکند مورد تمسخر قرار گرفته اند . آنها از رفتن برای مصاحبه حضوری امتناع میکنند چون میپندارند به خاطر نقصی که دارند پذیرفته نخواهند شد. آنها اگر پسر شند به مراسم خواستگاری نمیروند و اگر دختر هستند از پذیرفتن خواستگار امتناع میکنند . اگر هم به نحوی راضی شوند که این مراسم شرکت کنند اول از نقصشان میگویند . « من یک ایراد دارم لبهام خیلی ریک هستند شما این نقص من رو میپذیرید ؟ » که شاید شنیدن این حرف طرف مقابل به خنده بیوفتد . چون اصلا این نقص یا وجود ندارد یا حدی نیست که از آن یاد شود .

مشکلات اختلال بدشکلی بدن

مشکلات اختلال بدشکلی بدن واضح است . مهمترین مشکلات اختلال بدشکلی بدن عدم اعتماد به نفس جامعه و آزار روحی است فرد هر روز آنرا به خود وارد میکند . نظر بگیرید آستین لس شما مسیر محل کارن پاره میشود . شما به محل کار میرسید برای همه توضیح میدهید که مسیر پاره شده . تمام روز وقتی به منزل میرسید موذب هستید . حال مقایسه کنید شخصی که هر روز این حس جامعه ظاهر میشود . این فرد از آرامش ونی برخوردار نیست . هر پچ پچی را بشنود گمان میکند مورد نقص او صحبت میشود . هر صدای خنده ای رابشنود فکر میکند اورا به سخره گرفته اند . و این حس نا بجا و بی مورد او را آزار میدهد .

مان اختلال بدشکلی بدن

مان اختلال بدشکلی بدن ابتدا ید از روح و روان فرد آغاز شود . او بپذیرد که یا اصلا نقصی ندارد یا اگر هست آنق که او فکر میکند جالب توجه نیست . رو ش مواجهه سازی میتواند مان اختلال بد شکلی بدن موثر شد . این روش میتوان تصویر اورا برنامه هایی مانند فتوشاپ از آنچه که هست معیوبتر کرد اما بطوریکه خیلی مشخص نشد سپس به او یاداوری کنیم که حتی اگر اینگونه هم شد زهم قابل قبول و زی است . یا فردی را که عضوی از بدنش اسندارد نیست ولی مورد توجه و محبوب مردم است را به او بنمایانیم . میتوان از فوتلیستها یا خوانندگان و هنرپیشه ها استفاده نمود . دیگر تجویز دارو توسط روانپزشک است که اگر بیماری همایندی نیز دارد آنرا مان کند . مشاوره روان مانگر موثرترین راه مان اختلال بد شکلی بدن میشد .

سوالات متداول

آیا همیشه یک نقطه معیوب یا دارای نقص موجب ایجاد اختلال زشت انگاری میشود ؟

خیر برخی اوقات یک عضو بسیار زیی بدن بیمار مورد وسواس قرار میگیرد . او دوست دارد این عضو کوچکترین ایراد نیز نداشته شد . و کل این افکار خیالی هستند و واقع هیچ عضو معیوب یا نازی وجود ندارد .

چه عوامل دیگری عث بروز بیخت انگاری میشود ؟

عوامل فرهنگی و نژادی نیز موجب این اختلال میشود . مثلا رنگ پوست کشورهای نژاد پرست . یا رنگ چشم برخی اقوام که به رنگ خاصی تعصب دارند . مثلا چشمان شت و سیاه را مظهر زییی و چشمان سبز را شور چشم میدانند .

وظیفه والدین بوجود نیامدن این اختلال فرزندان چیست ؟

والدین ید به فرزندشان یاداوری کنند که تمام زییی انسان به بی نقص نبودن چهره خاتمه پیدا نمیکند بلکه انسان رفر نیک و داشتن مدارج علمی و شعور لا میتوالند هر نقص ظاهری را جبران کند . دیگر اینکه مورد تغییرات جنسی زمان بلوغ برای نوجوانان توضیح بدهند نوجوان دچار استرس نشود . از مسخره کردن ظاهر کودکشان جدا بپرهیزند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال شخصیت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:

چه کسانی مبتلا به بدشکلی بدن هستند؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۲:۰۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چه عواملی باعث شکست عشقی پسران می شود؟

۵٫۰
۰۱

شکست عشقی پسران سخت تر و عمیق تر از دختران است. البته اگر عشق شد نه هوس. پسران بیشتر جاذبه جنسی خود را عشق اشته میگیرند. اما اگر واقعا عاشق شوند آخر عمر عشق اول را فراموش نمیکنند. دیده شده پسری آخر عمر به خاطر شکست عشقش ازدواج نکرده است. چون عشق پسران عمیق بوده و از روی احساسات نیست. همین عث میشود شکست عشقی پسران عمیق تر و شدیدتر شد. برای تشخیص میان عشق و میل جنسی، عشق را از نظر معنایی تعریف میکنیم: عشق از گیاه عشقه گرفته شده است. عشقه گیاهی است که به دور گیاهان دیگر میپیچد و گیاه را میخشکاند. کسی که عاشق میشود ذهن و روحش گرو نگاه معشوق است. بی ب و بی قرار یک نگاه، لبخند و یک کلام معشوق است. وقتی یک پسر ذهن و روح خود را به یک دختر میزدفقط به او می اندیشد.

عشق مجازی

عشق مجازی به دو گونه است: عشقی که محبت آغاز و به روابط جنسی ختم میشود. نوع دیگر عشق افلاطونی است که مانند داسن ها فقط و فقط دل ختن است و دیگر فرد به رابطه جنسی نمی اندیشد. این نوع دل کندن مانند جان کندن است. شکست عشقی پسران اینگونه، عواقب خطرناکی دارد که ادامه به آن خواهیم پرداخت. شکست عشقی پسران به مراتب سخت تر از دختران است. پسرها نمیخواهند غرور خود را بشکنند و به همین دلیل غمهایشان را خود نهان میکنند. مشاوره خانواده آویژه پیشنهاد میکند بعد از جدایی مشاوره بگیرند. این روش راحت تر و منطقی تر این موضوع برخورد میکنند. بهتر میتوانند به زندگی عادی ادامه دهند. ادامه به عوارضی که ممکن است پس از جدایی دامنگیر پسران شود خواهیم پرداخت. شکست عشقی ممکن است مسیر زندگی پسران را تغییر دهد. آن را جدی بگیرید.

دلایل شکست عشقی پسران

دلایل شکست عشقی پسران عرتند از ۱- نا همگون بودن موقعیت دختر و پسر. این ناهمگونی ممکن است از نظر تحصیلی، مالی، زییی، و یا موقعیت اجتماعی شد. ۲- احساساتی بودن. ممکن است دختر بسیار احساساتی بوده و عث شود پسر نتواند به کارهای عقلایی خود برسد. واقع همان احساس مالکیت م دختر نسبت به پسر. این مواقع او میبیند به جای پیشرفت جا زده و یا پس رفت میکند. ۳- هدف از رفاقت. پسر برای رفاقت هدف داشته مثلا رابطه جنسی و میبیند نیازش از این طریق مرتفع نمیشود. ۴- وغ. پسرها و دخترها ابتدای آشنایی به دلیل احساس ضعف وغ میخواهند خلا زندگیشان را نظر دوست خودپر کنند. همین عث عدم اعتماد میشود و به جدا یی منجر میشود. ۵- دخالت خانواده. برخی موارد نیز خانواده ها به دلایل مختلف دخالت میکنند.

تحمل شکست عشقی

۶-یکی دیگر از دلایل شکست عشقی پسران طولانی شدن مدت دوستی است. خانواده دختر فشار می آورند ولی بعضی وقتها بدون دخالت خانواده هم بین پسر و دختراثر طولانی شدن مدت دوستی اختلاف بوجود می آید. ۷- موقیت پسر برای ازدواج. پسر موقعیت ازدواج نداشته و دختر از طفره رفتن پسر ناراحت شده و احساس میکند مورد سواستفاده قرار گرفته است. ۸- تعصبی بودن. تعصب نیز از دلایل جدایی است. پسر یا دختر گمان میکند شخصی که او رابطه داشته ممکن است دیگری نیز رابطه داشته و یا خواهد داشت و بد دل میشوند.

یکی دیگر از دلایل شکست عشقی پسران ممکن است سرد شدن رابطه شد. آنها هیجان به دوستی تن میدهند ولی به مرور زمان هیجان اول آشنایی عادی شده و رابطه کم کم سرد میشود. شکست عشقی پسران فقط به این نیست که دختر او را ترک کند وقتی پسر از رابطه نا امید میشود نیز احساس شکست میکند.

عوارض شکست عشقی پسران

از عوارض شکست عشقی پسران ۱- سرخوردگی میشد. او احساس میکند مورد پسند نیست. ۲- افسردگی. همانگونه که دختر و پسر هم احساس آرامش میکنند نبود یکی از آنها افسردگی می آورد. ۳- پرخاشگری. رفر پسر تغییر کرده و پرخاشگر میشودچون بخشی از آرامشش را از دست داده است. ۴- جایگزین کردن. او یا رفقایش را برای جایگزین کردن بیشتر ملاقات میکند یا به دنل دختری دیگر خواهد بود. ۵- پناه آوردن به دخانیات یا مشروت الکلی. ۶- سرگمی کار و امور زندگی۷- رها کردن تفریحاتی چون ورزش، کلاس های متفرقه و هنر آموزی. ۸- افت قوای جسمانی. ۹- بی خوابی شبها و افزایش خواب روزانه۹ – دوری از اماکن و کسانی که اورا به یاد معشوق می اندازد. ۱۰- پسرانی که وضعیت مالی یا موقعیت اجتماعی خوبی ندارند والدین رفرشان عوض میشود. ۱۱- خود فرو رفتیگی عمیق.

از عوارض شکست عشقی پسران بسته به عمق و شدت عشق میتوان به نا امیدی و حتی اقدام به خودکشی نام برد. اما تمام این تفاصیل میتوان از این عوارض پیشگیری کرد. به شرط اینکه اقدام سرعت عمل داشته و از طریق روانکاوی و روانشناسی از عمق نفوذ این عوارض پیشگیری نماییم. واما دلیلی که برخی اوقات عث شکست عشقی میشود تنوع طلبی آنان است . وجود یک دختر که عاشقش هستند برخی اوقات زیگوشی کرده و دیگری ارتط برقرار میکنند. از قدیم گفته اند و تجربه نیز نشان داده که دخترها مورد رقیب حس ششم دارند. البته شاید حس ششم نشد اما از رفر و طرز برخورد پسر متوجه میشوند که رقیبی کار است. بعد از آن شروع به تحقیق و امتحان کردن میکنند. و جایی مچ آقا پسر زیگوش را میگیرند.

عبور از شکست عشقی پسران

عبور از شکست عشقی پسران صبر و آگاهی خانواده میسر میشد. خانواده ها به جای دلداری دادن از مشاور کمک بگیرند و گام های اساسی برای بهبود حال جوان بردارند. خود او را برای مشاوره به یک مرکز معتبر برده و بگذارند او از راه ست زودتر بهبود حاصل نماید. مواقعی که خود فرو رفته حرف های عامیانه او را ناراحت نکنند. اصرار برای مهمانی بردن، اورا موذب نکنند. وقتی که بیخواب است جملاتی مانند« وای تو هنوز نخوابیدی.. یا بخواب پسرم » اورا عصبی نکنند. زیرا او اگر میتوانست میخوابید. به خاطر داشته شید روان او مانند تنی که زخمی است حساس شده و ید مراقب رفر و گفرمان شیم. عبور از شکست عشقی پسران را نید سرسری گرفت. چون ممکن است رفر نا بجا اثر بدی بر روان و آینده او بگذارد. مشاوره روانشناس و روانپزشک مسیر زندگی اورا تغییر میدهد.

زمان شکست عشقی پسران

زمان شکست عشقی پسران بستگی به سن تمایل به جنس مخالف دارد. پسران از یازده سالگی به ارتط جنس مخالف تمایل پیدا میکنند. زمان شکست عشقی پسران از پانزده بیست و پنج سالگی است. مردان مسن تر نیز عشق و شکست دیده میشود. اما عمق آن به زمان جوانی نمیرسد. عوارض این شکست نیز مانند جوانی نیست یا کمتر است.

جلوگیری از شکست عشقی پسران

جلو گیری از شکست عشقی پسران به تربیت والدین بستگی زیادی دارد. والدینی که پسر را مادی ر می آورند. یا تنوع طلب بزرگش میکنند و اعتقاد دارند پسر حق بی وفایی داردید منتظر شکست او هم شند. والدینی که اعتقاد دارند عشق هم ید مادیات را نظر بگیرندمسلما پسر دختری را انتخاب میکند که والدین متمولی داشته شد. جلو گیری از شکست عشقی پسران به تربیت صحیح بستگی دارد . والدین دختر ید همزاد پنداری کنند. فکر کنند اگر دختر ما بود از پسر و خانواده اش چه توقعی داشتیم.

اما تمام این صحبت ها گاه نیز پسر معصومانه عاشق میشود و دختر او را ترک میکند. خواستگار بهتر یا بی تفاوتی نسبت به عشق پسر میتواند دلیل جدایی شد. برای پیشگیری ید ره دختر شناخت پیدا کرد. علاقه اورا سنجید و ید دید نسبت به پسر علاقه دارد و حاضر است برای ماندگاری عشقشان سازگار شد؟ یا عشق برای او تفریح و سرگرمی بیش نیست.

سوالات متداول

آیا فقط عشقهای احساسی دچار شکست میشوند؟

خیر عشق هم مانند هر مورد دیگرزندگی نوع عقلانی هم ممکن است دچار شکست شود. عواملی مانند دخالت، تغییر وضعیت شغلی و اجتماعی و ورشکستگی مالی که ظرفیت تحمل افراد سازگار نیست.

زییی چق عشق و شکست عشقی موثر است؟

زییی یعنی دلپسند بودن. قشنگ و خوشگل تفاوت دارد. اصولا وقتی شما کسی را میبینید و از نگاه کردن به آن لذت میبرید یعنی برای شما زی است. که ممکن است برخی موارد عث جدایی هم بشود. مثل سوختن صورت یا بدن، معلول شدن و یا هر نقصی که زییی را از بین ببرد.

آیا عشق یکطرفه ماندگاری دارد؟

برخی موارد بله. عشق نسبت به کسی که عاشق نیست ولی به دوست داشته شدن نیاز دارد. روابط ماندگار همیشه هم عاشقانه نیست.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Why You Shouldn’t Love Your Kids More Than Your Partner …

چه عواملی عث شکست عشقی پسران می شود؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۴:۰۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نکات ضروری در دوست داشتن همسر تان چیست؟

۵٫۰
۰۱

چرا دوست داشتن همسر ضروری است؟ چرا مدام این مورد صحبت میشود؟ پاسخ واضح است چون دوست داشتن همسر یعنی دوست داشتن زندگی. خانواده به عنوان اولین و کوچکترین واحد اجتماعی نقشی اساسی تولید فرهنگ، انتقال و پرورش آن دارد. ارکان خانواده پیوند یک زن و مرد آغاز می شود. این پیوند فقط به ارتط عاطفی و اغنا تمایلات شخصی ختم نمیشود. بلکه نقش انتقال دهنده قوانین، هنجارها و فرهنگ را نیز برعهده دارد. بر مبنای خانواده سالم، اساس جامعه شکل میگیرد. پس خانواده نقشی فراتر از همزیستی مسالمت آمیز دو نفر بر دارد. خانواده ای میتواند رکن یک جامعه ارمانی شد که خود کامل و نزدیک به ایده آل های جامعه شد.

هر کسی آرزو دارد کسی ازدواج کند که او هم سو و هماهنگ شد. کسی که اوشادی های مشترک داشته شد. کسی که هنگام غم، غمخوار و موقع تنهایی مونس او شد. براستی بجز همسر چه کسی محرم پیدا و نهان ما است؟ البته که همسر. به شرط اینکه هر دو آیین همسرداری آشنا شیم. هردو، دو تن یک روح شیم. دوست داشتن همسر یعنی داشتن یک زندگی تفاهم. دوست داشتن همسر یعنی زندگی آرامش. این تفاهم و آرامش چگونه بوجود می آید؟ چگونه به همسر خود اعتماد کنیم؟ و اعتماد او را جلب کنیم؟ چگونه میتوانیم ابراز عشق و محبت زندگی کنیم؟ عشق چه حد خوشبختی ما نقش دارد؟

عشق و علاقه متقابل

سوال های زیادی مورد زندگی مشترک مطرح است. شاید رسیدن به پاسخ بتواند به ما کمک کند. کمک کند خیال راحت پشت پنجره خوشبختی بنشینیم و به افق های روشن زندگی نگاه کنیم. به این سوالات هر کس بسته به نوع نگرشش به زندگی پاسخ میدهد. صد البته پاسخ به این سوالات به خصوصیات فردی نیز بستگی دارد. دوست داشتن همسر از نظر روانشناسی به انسان احساس امنیت روحی میبخشد. از طرفی این حس خوب عث ترشح اکسی توسین و نتیجه سبب نشاط و جوانی میشود. همسر یکی از ارکان مهم زندگی است. براین اساس سنگ بنای خانواده چیده میشود. رفر والدین نسبت به همسر تربیت، و سلامت روح و روان کودکان ثیر به سزایی دارد. پیشرفت و موفقیت خانواده بستگی به عشق و علاقه متقابل زوجین دارد. لذا پیشنهاد مشاوره خانواده آویژه این است که هرچه میتوانید میزان علاقه به همسرن را تقویت کنید.

نکات دوست داشتن همسر

نکات دوست داشتن همسربسیار ساده و واضح است. ازدواج ید شناخت کامل شد. او را واقعا و از ته قلب دوست داشته شیم. آمادگی داشته شیم که برای زندگی مشترکمان گام های موثر برداریم. برای خوشبختی و خوشحالی او تلاش کنیم. به موفقیت او زمینه های مختلف مانند شغل، علایق و موقعیت های اجتماعی کمک کنیم. مشکلات زندگی یار و همراه او شیم. او د دل کنیم. به حرفهایش تمرکز گوش کنیم. از صحبت او لذت ببریم. او را همانگونه که هست بپذیریم. این نکات دوست داشتن همسر برای کسانی است که شناخت کامل ازدواج کرده اند. تحقیق کرده و مشاوره قبل از ازدواج گرفته اند.

اما نکات دوست داشتن همسر برای کسانی که عجله، بدون تحقیق و مشاوره ازدواج کرده اند تفاوت دارد. اینگونه موارد که شناختی از همسر خود ندارند شاید شرایط کمی مشکل تر شد. همسری که نسبت به آینده خانواده بی تفاوت است. همسری که زوج خود را دوست ندارد. کسی که اگر بتواند دارایی زوجش را از آن خود میکند. اعتماد کردن به چنین کسانی به دور از عقل است. دوست داشتن یکطرفه یعنی به فنا رفتن. اینگونه موارد ید نوع رفر و اعتماد ما بسته به رفر همسر متفاوت شد. اینگونه زندگی ها نیز میتوان مشارکت متقابل داشت اما احتیاط و ایت. مثلا برای همسری که مادی است نوع رفر ما به گونه ای، و برای همسری که بی محبت است به گونه ای خواهد بود. به او اعتماد مادی نکنیم و به دیگری اعتماد احساسی.

ضروریات دوست داشتن همسر

ضروریات دوست داشتن همسر: اول اینکه عمری او ید مراوده عاطفی داشته شیم . این امر بدون دوست داشتن بر روابط عاطفی لطمه میزند. دوم این که او شریک زندگی ما است. بدون محبت هر یک به دنل منافع شخصی و نه مشترک خواهند بود. ما به عنوان همسر او زناشویی خواهیم داشت. زناشویی بدون دوست داشتن لذت کافی بر نخواهد داشت. روح و روان ما افسرده و تنها خواهد بود. پی آن ممکن است دچار بیماری های روحی و روانی مانند افسردگی شویم.

دوست داشتن همسر اعتماد متقابل به ر می آورد. از دیگر ضروریات دوست داشتن همسر داشتن مونس و غمخوار زندگی است. داشتن تکیه گاه امن . احساس امنیت عاطفی که امنیت مادی را نیز به همراه خواهد داشت. برنامه ریزی برای دوران کهولت.اگر همسرمان را دوست نداشته شیم طراوت جوانی را زود ازدست خواهیم داد. از زندگی او لذت نخواهیم برد. منتظر امدنش نخواهیم بود. خستگی و غرولندش را تحمل نخواهیم کرد و خلاصه بیشتر از اینکه او رنج ببرد زندگی برای ما عذاب آور خواهد شد. یکنواخت و کسل کننده.

دوست داشتن همسر ن

دوست داشتن همسرن به شما کمک میکند مانند رودی جاری تمام تشنگی های زندگی را سیراب کنید. زندگی فعال و پر انژی شید. هر جایی که لازم است برای زندگین تلاش کنید و الهام بخش شید. دوست داشتن همسرن به زندگی شما روح میبخشد. هنگام سختی ها همراه او خواهید بودچون اورا دوست دارید. او هم مواقع لزوم یارین خواهد کرد.غم های اورا تسکین خواهید داد. فقط به منافع شخصی خود فکر نخواهید کرد. موفقیت او را از آن خود خواهید دانست. و این یعنی ترقی و پیشرفت زندگی مشترک. دوست داشتن او عث خواهد شد زودتر به اهداف مشترکن برسید. فرزندانن را تفاهم بزرگ کنید و از موفقیت آنها لذت ببرید. و تمام این موارد برای شما نیز صدق میکند. او هم نسبت به شما شفیق خواهد بود.

دانستنی های دوست داشتن همسر

دانستنی های دوست داشتن همسر به شما کمک میکند عشق دو طرفه داشته شید. شما برای اینکه محبت همسرن را عشق خودن همراه کنیدلازم است مهارت داشته شید. هر از گاهی سیاست و مهارت اورا متوجه عملکرد خود زندگی بکنید. دانستنی های دوست داشتن همسر: ابتدا شما ید از او شناخت داشته شید. بدانید چه چیزهایی او را شاد و چه مواردی او را ناراحت میکند. ید بدانید او به عنوان همسر از شما چه توقعاتی دارد. او کدام ویژگی های شما را میپسندد. سپس خواسته های خود را مطابق توقعات او هماهنگ نمایید. داشتن مهارت زندگی به شما کمک میکند هردو از زندگی مشترک لذت ببرید.

دوست داشتن عاشقانه همسر

دوست داشتن عاشقانه همسر خوب است به شرط اینکه همسرن ظرفیت فداکاری داشته شد. چون شما عاشقانه او را دوست دارید او نید فکر کند ید فداکار شید. اگر اینگونه است عشقن را پنهان کنید. نگذارید او متوجه شود که شما بی قرار او هستید. این به این معنی نیست که به او محبت نکنید بلکه به این معنی است حد ظرفیت او محبتن را نمایان کنید. اما اگر او ق عشق شما را می داند و خوشحال است از اینکه همسرش اورا عاشقانه دوست دارد بییغ عشق بورزید و فداکاری کنید.

اما نه حدی که بعد از گذشت زمان ببینید خود را ضعیف و ناتوان کرده اید. طرح های خوبی برای پیشرفت زندگی بدهید افکار شما همسر دلبندن جانی زه بگیرد. مرکز مشاوره آویژه برای شما زندگی سرشار از عشق و محبت آرزو میکند. دوست داشتن عاشقانه همسر به این معنا است که شما همیشه خودن را سالم و سرحال نگه دارید همسرن از وجود شما لذت ببرد.

سوالات متداول

آیا عشق برای خوشبختی دو فرد بسنده میکند؟

خیر عشق همراه منطق است که زندگی را شیرین و دلپذیر میکند. عشق ید اعتماد و شناخت همراه شد. عشق زندگی مشترک ید همراه منافع مشترک شد نه فدا شدن یک طرف .

چه کنیم محبت زندگی ماندگارتر شد؟

احساس تعلق شدید نداشته شید و نسبت به همسرن احساس مالکیت م نکنید. بی توقع محبت کنید. جایی هم از او توقع داشته شید وظیفه همسریش را ست انجام بدهد. نخواهید که او بطور کلی تغییر کند. به تفاهم و همفهمی برسید. نکات مشترکن را پرورش داده و جایی هم بگذارید او به علائق شخصی اش برسد.

فداکاری زندگی چه جایگاهی دارد؟

فداکاری مفرط یعنی شما از تمام علائق و خواسته هاین چشم پوشی کنیدو این یعنی بعد از مدتی کنار زده خواهید شد. محبت خانواده به شما از روی دلسوزی خواهد بود. اما فداکاری منطقی یعنی همسو کردن خواسته ها منافع مشترک خود و خانواده.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: ۸ Keys to a Successful Marriage – Our Best Marriage Advice

نکات ضروری دوست داشتن همسر ن چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۴:۰۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

نشانه های عاشق شدن چیست؟

۵٫۰
۰۱

نشانه های عاشق شدن این است که احساس نیازبه دوست داشتن و دوست داشته شدن میکنید. بیقرار دیدار و صحبت کردن معشوق هستید. اگر تمام روز کنار شما شد زهم خلا روحی شما پر نمیشود. حس شما نسبت به زندگی تغییر میکند. به اجزای طبیعت علاقه مند میشوید. چون عشق بدن عث تولید اکسی توسین میشود ظاهر شما نیز تغییراتی حاصل میشود. از همیشه زیتر میشود و احساس میکنید قلبن رئوف تر و حساس تر شده است. عشق نگاه نوع نگرش شما به زندگی تغییر میکند. به هر حال نشانه های عاشق شدن زی و قوی هستند.

برای شما که میخواهید بدانید فرزندن، خواهر یا بران عاشق است یانه؟ نشانه های عاشق شدن را میگوییم: !- بیشتر اوقات خود را به خواب میزند رویا فرو رود. ۲- آرام تر و صبورتر برخورد میکند اما به حرفهای شما عمیق گوش نمیکند. ۳- حواسش پرت است. ۴- کارها و سهایش افت کرده است ۵- سر گم است ۶- احساس آرامش و امنیت بیشتری میکند. اما برای مطمئن شدن بهتر است به مشاوره خانواده بروید و مشاوره روانشناسی عشق بگیرید.

اولین نشانه های عاشق شدن

اولین نشانه های عاشق شدن این است که احساس میکنید چیزی زندگی کم دارید. اما وقتی او را میبینید پر میشوید. یکی دیگر از اولین نشانه های عاشق شدن این است که به علایق او علاقه مند میشوید. مثلا او نقاشی میکشد یا ویولن میزند. شما گذشته نسبت به این موارد بی تفاوت بوده اید. ولی الان هر جا نقاشی میبینید عمیق نگاه میکنید. یا به شنیدن آهنگهایی که ویولن نواخته میشوند گوش میدهید. حتی وقتی ساز ویولن را پشت ویترین ببینید می ایستید و تماشا میکنید. یکی دیگر از اولین نشانه های عاشق شدن این است که تمام روز به او و کارهایش فکر میکنید و ممکن است برای خانواده و یا دوستن لذت تعریف کنید. وقتی اورا میبینید وجود اینکه آرامش دارید دچار هیجان هم میشوید. به رویای هم بودن فرو میروید. او را خیلی زیتر و برتر از خود میدانید.

نشانه های عاشق شدن پسران

نشانه های عاشق شدن پسران احساس تملک و بقول معروف غیرتی شدن نسبت به معشوق ظاهر میشود. معمولا کم حرف تر میشوند. آرام هستند. به دنل گوشه دنجی میگردند برای فرو رفتن رویاهایشان. عین حال که حوصله شنیدن حرف های روزمره را ندارند به ما خود محبت بیشتری میکنند. شبها دیرتر میخوابند. لاغرتر میشوند. روش زندگیشان کمی تغییر میکند. مثلا از نظافت خانه یا دیزاین لوازم منزل ملایمت ایراد میگیرند. از دیگر نشانه های عاشق شدن پسران این است که کمتر بیرون میروند. روزها به بهانه خواب رختخواب هستند ولی نمیخوابند. وقتی وارد اقشان میشوید گارد میگیرند یعنی مزاحم نشوید.

نشانه های عاشق شدن دختران

نشانه های عاشق شدن دختران هیجان رفرشان مشخص میشود. آنها اگر رابطه داشته شند خیلی خوشحال به نظر میرسند غیر اینصورت تمایل دارند بیشتر بیرون بروند. به مکانی که احتمال دیدار اتفاقی پسر دلخواهشان میرود. اگر هم رابطه داشته شند ساعت های مشخصی می خواهند بیرون بروند. تفاوت ساعات خاص است. دختری که رابطه ندارد هنگام دلتنگی و بدون برنامه ریزی بیرون میرود. اما دیگری از ساعاتی قبل یا روز قبل خانواده هماهنگ میشود. اما هنگام بیرون رفتن ساعاتی جلوی آینه به ظاهر خود میرسد. دختری که رابطه دارد سرخوش و زی غرور راه میرود.

دختری که رابطه ندارد مدام از ظاهر خود ایراد میگیرد. خاموش تر و آرام تر رفر میکند. زمان بیرون رفتن اوبدون برنامه ریزی است. منزل مدام جای مبل ها و وسایل خانه را عوض میکند. بیشتر از قبل آهنگ گوش میکند و البته آهنگهای عاشقانه. برخی اوقات حلقه اشک چشمانش دیده میشود خود فرو میرود و گهگاهی آه میکشد. به معشوق که میرسد سر به زیر نگاهی زیر چشمی رد میشود. برخی دیگر نیز به عاشق شدن خود امیدوارتر هستند. دخترانی که اعتماد به نفس دارند و همیشه موقعیت خود را احساساتشان وفق میدهند. دخترانی که اعتماد به نفس دارند معمولا زودتر به خواسته هایشان میرسند.

نشانه های عاشقی

نشانه های عاشقی بطور کلی تغییر رفر محسوس است. برخی رنگ پریده میشوند. برخی دیگر سرخوش و سرحال. برخی خود فرو میروند برخی به بیرون رفتن علاقه نشان میدهند. برخی بیشتر به ظاهر و آراستگی و پیراستگی خود میرسند (پسرها لس میخرند به موهایشان میرسند و به مد روز پیرایش میکنند.دخترها آرایش میکنند حتی خانه، رنگ لاک ناخنشان را عوض میکنند و به نظافت خانه اهمیت بیشتری میدهند). از نشانه های عاشقی تمایل به کارهای هنری دختران و تمایل به نواختن ساز پسران است. برخی پسران به کلاس های زییی اندام میروند و برخی مسفانه به دخانیات تمایل پیدا میکنند. دختران به کلاس های هنری میروند زندگی معشوق نمایی بهتر داشته شند.

برخی دیگر ظاهر خود رها میکنند. پسران ریش هایشان بلند میشود دیرتر به آرایشگاه میروند. لس هایشان را معمولی و اتفاقی انتخاب مبکنند. دختران موهایشان کمی به هم ریخته میشود. زیر ابرو نمیچینند و مواقعی دیرتر دوش میگیرند.آنها هم انتخاب لس کمتر دقت میکنند. کمتر به مهمانی میروند و اگر مهمان بیاید بیشتر اق خودشان هستند مهمانان. دختران دوسنشان مورد عشقشان حرف میزنند و برخی اوقات برای بزرگنمایی از معشوقشان مورد او وغ میگویند. پسران کمتر حرف میزنند.

نشانه های عاشق شدن واقعی

نشانه های عاشق شدن واقعی شدید تر و عمیق تر است. برخی شدیدا ناامید هستند و غم هایشان سنگین تر است ( وقتی رابطه ندارند) برخی دیگر هیجان زیادی رفرشان دیده میشود. اما نکته مهم این است که وقتی دو نفر فکر میکنند عاشق هم شده اند نید به این شیفتگی اعتماد کنند. عشق چند نوع است. عشق جوانی: این عشق هردو میخواهند کنار هم شند. تفریح کنند و نیازهای عاطفی و حد معقول جنسی یکدیگر را مرتفع کنند. واقع میتوان گفت کشش نسبت به جنس مخالف است همراه تفریح و خوشگذرانی. یک نوع دیگر عشق فواره ای است. عشق فواره ای اولش سرشار از دلتنگی، عاشقی و هیجان فراوان است اما مانند فواره همانق که تند آغاز شده و لا میرودهمانق نیز زود فروکش میکند.

نشانه های عاشق شدن واقعی به مرور زمان مشخص میشود. دو نفر که عشق و علاقه هم آشنا میشوند اگر به تفاهم و همدلی بیشتر رسیدند عاشق هستند. اگر به مرور زمان پیوندشان محکمتر شدو عشقشان هدفمند شد میتوان گفت به عشق واقعی دست پیدا کرده اند. اما اگر روز به روز از شدت عشقشان کاسته شد و از هم فاصله گرفتند مشخص میشود عشق آنان از روی احساسات زودگذر بوده است. آنها هر روز از یکدیگر گله خواهند کرد. یکدیگر را به وغ، تظاهر، بی وفایی و صفات نه چند خوب محکوم خواهند کرد. اما عشق واقعی هر روز فاصله ها را کمتر میکند. نقاط مشترکشان افزایش پیدا میکند و غرق شور و نشاط خواهند شد.

سوالات متداول

آیا عشق واقعی هم ید هم کفو بود؟

مسلما بله کفو هم بودن یعنی هم طراز بودن از نظر فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و خانوادگی. هم کفو بودن یکی از نشانه های عشق واقعی است که به آن دوام و ماندگاری میبخشد.

تفاوت سنی عشق واقعی چه جایگاهی دارد؟

تفاوت سنی نیز زیر شاخه کفو بودن قرار میگیرد. نظر بگیرید یک جوان بیست ساله چه خواسته هایی دارد، چه چیزهایی تفریح میکند، ورزش و کارهای هنری و فرهنگیش به چه گونه است و فردی چهل ساله به چه گونه. مسلما این دو نمیتوانند خلا های زندگی یکدیگر راپر کنند.

عشق واقعی هم خیانت شکل میگیرد؟

ممکن است کسی که عاشق است تنوع طلب شد و وجود شدت علاقه زهم خیانت کند ولی زمره عشق واقعی قرار نمیگیرد. چون عشق واقعی، شخص بیشتر ایجاد شادی برای معشوق تلاش میکند خود. البته خود نیز از تفریحات سالم و خوب بهره میگیرد ولی همیشه معشوقش را فکر و نظر خود دارد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ابراز عشق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:۱۱ signs that you’re falling in love, according to science

نشانه های عاشق شدن چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۸:۰۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چه عواملی باعث شکست عشقی دختران می شود؟

۵٫۰
۰۱

شکست عشقی دختران عمیق است . زیرا دختران بیشتر عشق، احساسی برخورد میکنند. آنها وقتی عاشق میشوند تمام روح و ذهن خود را معشوق پر میکنند. احساس نیاز به دیدار و هم کلامی آنها به اوج خود میرسد. هنگام شکست این خلا کمتر پر میشود. نتیجه بیقرار میشوند. احساس شکست به دست آوردن عث میشود تمام قوا تلاش کنند این شکست را به پیروزی تبدیل نمایند. اما هر چه پیش میروند نا امید تر میشوند. البته برخی نیز مشاوره و مهارت های زندگی ممکن است بتوانند این شکست را به پیروزی تبدیل نمایند. شکست عشقی دختران اگر ترمیم نشود اعتماد به نفس آنها را پایین می آورد. عزت نفس آنها نیز زیر سوال میرود چون میخواهند این شکست را انتخاب جایگزین جبران نمایند. مسفانه این کار عجله میکنند. آنها این زمان کم نمیتوانند انتخاب خوب و ستی داشته شند.

شکست عشقی واقع یعنی عشق یکطرفه. علاقه ای که از یک طرف بسیار شدید است و طرف مقابل به این علاقه بی توجه است. یا علاقه ای که بین دوطرف بوده و بعد از مدتی از بین رفته است. به حدی که طرف مقابل دیگر حتی دوست ندارد او همکلام شود. اینگونه پیوندهای عاطفی از چند جنبه قابل بررسی هستند. به هر حال برای دختری که نتوانسته محبتی را جلب کند شکست محسوب شده و بر اندوه او افزوده میشود. عامل شکست عشقی دختران همان روح عاطفی است که اثر احساسات عاطفی و نه عقلانی آنها را آزار میدهد. بهتر است اینگونه مواقع به یک مشاوره خانواده مراجعه کنیم. بهتر است راه های رها نمودن دل از این عشق یکطرفه را کمک مشاوران طی نماییم. اگر روح خود را به ستی ترمیم ننماییم این حس و عواقب آن آینده دامنگیرمان خواهد شد.

دلایل شکست عشقی دختران

دلایل شکست عشقی دختران اثر چند فاکتور صورت میگیرد: ۱- دختران به دلیل نیاز عاطفی طالب عشق دو طرفه هستند. آنها عشقهای یک طرفه احساس شکست میکنند. ۲- احساس مالکیت. احساس مالکیت و تعلق عث میشود پسران حس کنند بند و گرفر شده اند و سعی میکنند خود را از این حس اسارت برهانند. ۳- بوجود آمدن توقع. دختر مقابل کنش هایش توقع واکنش متقابل دارد. ۴- رمانتیک بودن. دختر دوست دارد رفر رمانتیک پسر دائمی و همیشگی شد. ۵- حساس میشوند.

توقع دختران برای وفاداری شدید. دختران روحیه حساسی که دارند نمیخواهند معشوقشان مورد توجه جنس مخالف یاشد. ۶- بوجود آمدن شک و داسن پردازی. آنها نگران جایگزین کردن هستند و ذهن داسن پرداز به آنها امکان میدهد بتوانند داسن خیانت سر بپرورانند بیشتر دلایل شکست عشقی دختران عدم آگاهی از روانشناسی عشق است آنها چون کمال گرا هستند نتیجه طالب عشق بی کم و کاست هستند.

یکی دیگر از دلایل شکست عشقی دختران دلبستگی نا ایمن است. کودکانی که فقدان یکی از والدین مواجه بوده اند ذهنیت تکراری پیدا میکنند. یعنی همیشه نگران ترک شدن از سوی کسانی هستند که به آنها دلبستگی دارند. واقع به دلیل شکست عاطفی که کودکی آن مواجه شده اند دام الگوی تکراری می افتند. احساس نا امنی و ترک شدن پیام های ترانسمیتری و پیام رسان مغز تکرار میشود. این پیامها از سوی هیپوکامپوست که مرکز پیام رسان عاطفی است مدام مخابره میشوند. یکی دیگر از دلایل ناامنی الگو برداری از اطرافیان میشد. کسانی که اطراف او شکست عشقی مواجه شده اند. شکست به دلیل ابراز عشقی وغین و مورد ترک واقع شدن دختری از دوسن یا اقوام.

عوارض شکست عشقی دختران چیست؟

عوارض شکست عشقی دختران :

  • افسردگی: دختری که بیشتر روزش را عشقش میگذراند اکنون جای خالی او را حس میکند. او برایش سرگرم کننده بود اکنون او را هیچ چیز سرگرم نمیکند.
  • سرخوردگی: او احساس میکند مقبول واقع نشده و چیزی وجودش برای جذب پسر کم دارد.
  • بدبینی: نسبت به جنس مخالف بدبین میشود
  • حس انتقام: او همه پسرها را منفی میداند و هرکس صحبت میکند از نامردی و بی احساسی پسرها میگوید.
  • تغییر شخصیت: او بعد از رنج های زیادی که برای ترک عادت خود میبرد تغییر شخصیت میدهد. او دیگر نمیخواهد مورد سواستفاده قرار بگیرد بلکه میخواهد سو استفاده کند.
  • نا امیدی از زندگی و حتی اقدام به خودکشی
  • اختلال هراس عشقی: از هر وابستگی عاطفی میترسند.
  • کاهش توان جسمی و روحی: پرخاشگری و افسردگی، تحلیل رفتن قوای جسمی، ضعف بینایی و ریزش مو

از عوارض شکست عشقی دختران احساس گناه است. دیگراینست که آنها همیشه نیمه گمشده ای دارند. به دنل او هستند و جذب محبت های جنس مخالف میشوند. میخواهند دوره لحظه های قشنگ عاشقی برایشان تکرار شود. برخی نیز به صورت افسردگی نهان میماند و این حس به صورت های مختلف مانند افسردگی پس از زایمان یا برخورد مشکلات زندگی بروز میکند.

عبور از شکست عشقی دختران

عبور از شکست عشقی دختران زمان بر است. اگر کسی اطراف شما دچار شکست شده بهتر است او را دلداری ندهید. به جای این کار حتما او را به یک مرکز مشاوره برده و بگذارید راه مان را طی کند. اگر او کلاس های مختلف ثبت نام میکند یا دوسن جدید میگیرد گمان نکنید حال دل او خوب است. او به دنل راهی برای التیام د خویش است. بهترین راه سرگرم کردن او موسیقی است. چون عشق و موسیقی از یک جنس هستند بهتر میتوانند جایگزین هم شوند. راه دیگر انس گرفتن یک حیوان خانگی است. پرورش گل کمک خوبی به فراموشی است. بهتر است به هیچ عنوان فراموش کردن معشوقه سابق به دنل جایگزینی برای او نشید. عبور از شکست عشقی دختران صبوری و تحمل میخواهد. تغییر روش زندگی یا لایف اسیل مفید است. استفاده از مدیتیشن و ریلکسیشن و فعالیت یک مرکز خیریه .

زمان شکست عشقی دختران

زمان شکست عشقی دختران را زمان شروع احساس عشق دختران آغاز میکنیم. هر دختری از زمان کودکی کشش خاصی نسبت به جنس مخالف دارد. اما زمانی که هیجان عشق او بوجود می آید بین نه ده سالگی است. این زمان است که تولید و ترشح هورمون های جنسی دختران آغاز میشود. نگاه ها به جنس مخالف و دوست داشتن و عادت کردن به طور پنهانی و نه البته خیلی جدی شروع میشود. سنین دوازده چهارده سالگی میل به دوست داشته شدن و حتی رابطه جنسی آغاز میشود. و از سنین شانزده هجده سالگی نیاز به رابطه عاطفی دختران پدید می آید. این یعنی آغاز دوران عاشقی. برخی این عشق به سرانجام میرسد. برخی نیز به قطع رابطه می انجامد که اگر این کات کردن از طرف پسر شد برای دختر منجر به شکست عشقی میشود.

میتوان گفت زمان شکست عشقی دختران از سنین پانزده بیست و پنج سالگی است. بماند که نوان آنق احساساتی هستند که دیده شده نوان شصت ساله نیز عاشق شده و واضح است که شکست هم میخورند.( شوگر مامی)

جلوگیری از شکست عشقی دختران

جلوگیری از شکست عشقی دختران شاید به جرات بتوان گفت به والدین بستگی دارد. مراقبت ما و بخصوص پ از نیاز عاطفی دخترشان بسیار مهم است. دادن شناخت و آگاهی از نحوه رفر پسران دختران. آگاهی دادن از نیاز جنسی پسران که نیاز عاطفی دختران تفاوت دارد. جلوگیری از شکست عشقی دختران بسیار دشوار است زیرا آنان ممکن است پسری اصلا رابطه نداشته شند و دورادور عاشق شوند. پس بهتر است دخترانمان رااز نظر عاطفی اشع کنیم. آنها ید دور از هیجانات کاذب شند بتوانند روح سالمی داشته و مورد جنس مخالف تصمیم ستی بگیرند. مرکز مشاوره خانواده آویژه برای شما و دختران خوب سرزمینمان آرزوی شادی دارد.

سوالات متداول

آیا دختران ارتط خود جنس مخالف هنگام شکست یداحساس گناه کنند؟

خیر بلکه ید آنها را از این حس دور کنیم. منطق به آنها بفهمانیم میل و کشش دو جنس مخالف طبیعی است و نیازی است که همه موجودات طبیعی و زیستی وجود دارد و گناه نیست.

آیا دختران را پس از شکست از ارتط بعدی بترسانیم؟

خیر بلکه آرامش از آنها بخواهیم از این شکست س گرفته و انتخاب بعدی خود دقت و هوشیاری و مشورت مشاوران آگاه و خانواده تصمیم ستی بگیرند.

آیا این شکست را خواستگار دختر میان بگذاریم؟

خیر چون رابطه آنها حد تدل احساس و عاطفی بوده و گفتن این ماجرا هم عث شک و تردید داماد آینده شده و هم اعتماد به نفس دختر را پایین می آورد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Top 10 Reasons for Relationship Break-Ups

چه عواملی عث شکست عشقی دختران می شود؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۲:۵۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علائم و مشکلات عشق یک طرفه چیست؟

۵٫۰
۰۱

عشق یک طرفه آری یا نه؟

عشق یک طرفه میتوان به آمال و آرزو ها رسید یا خیر؟

عشق یک طرفه میتواند خلا های عاطفی ما را پر کند؟

این عشق چق از آرزوهایمان دور میمانیم؟

میتوانیم عمر داریم پایبند دلمان شیم یا به مرور زمان تغییر خواهیم کرد؟

آیا کوبیدن بر بسته صاحب خانه را ملزم به ز کردن خواهد کرد یا دستهایمان د خواهد گرفت؟

سوالهای زیادی برای این نوع عشق مطرح است. رسیدن به یک پاسخ ست است که تصمیم گیری به ما کمک میکند. تصمیم برای یک عمر زندگی. پاسخ مناسب و ست راچه کسی میداند؟ مرکز مشاوره روانشناسی آویژه پیشنهاد میکند قبل از هر تصمیمی روانشناسی عشق بگیرید. بدانید شکست نخورید. آگاهی پیدا کنید پشیمان نشوید. ای کاش ها زندگی زیاد گفته میشوند. عمری را که دیگر ز نمیگردد پشیمانی سپری کردن جزو آرزوهای هیچ کس نیست.

شکست عشقی

هر کسی وقتی زندگی شکست مواجه میشود یا به بن بست برمیخورد به دنیال مقصر میگردد. اما مقصر کیست؟ کسی جز خود ما که تصمیم گیرنده نهایی هستیم؟ پس بدانیم و علم و آگاهی تصمیم بگیریم. عشق های یک طرفه مهم است که طرف مقابل ما دارای چه روحیاتی شد. چه وضعیتی داشته شد. برخی شاید عاشق نشند اما وقتی از جانب طرف مقابل محبت بی شائبه ببینند او را میپذیرند و ق محبتهایش را میدانند. از اینکه یک نفر به آنها علاقه دارد راضی هستند و حد توان خود تلاش میکنند این محبت به ثمر برسد. عده ای دیگر مغرور شده و او را به دنل خود میکشانند یا آزار و اذیت میکنند . برخی دیگر فقط دوست دارند به کسی ابراز عشق کنند که علاقه و سلیقه آنها تطبیق داشته شد. برخی دیگر این علاقه را تحقیر میکنند. ما همراه شید.

علائم عشق یک طرفه

علائم عشق یک طرفه روشن است. یک نفر گویا، دیگری خاموش. این یکی سرشار، آن یکی خالی. یکی عاشق، دیگری فارغ. یکی بی ب و بیقرار، دیگری آرام و بیتفاوت. یکی ایثار و فداکاری میکند دیگری یغ از یک قدم برداشتن. علائم عشق یک طرفه شاید خیلی زود مشخص نشود اما به مرور زمان رد پای خود را زندگی نشان میدهد. زمانی که ما به محبت او نیاز پیدا میکنیم. زمانی که برای کاری از او میخواهیم پیشقدم شود.

زمانی که نیاز داریم محبت ها و کارهایی را که میکنیم ببیند. اما مسفانه نیازهای ما برآورده نمیشوند. ما میمانیم یک قلب ترک خورده. البته مواردی نیز طرف مقابل میبیند، پیشقدم میشود، و همراهمان می ماند. اما نمیتوان اطمینان داشت. وقتی که از روحیات او آگاه شیم و بدانیم شاید عاشق نشد اما فارغ هم نیست. ک و شعوری لا دارد. این عشق زمانی دو طرفه خواهد شد.

نشانه های عشق یک طرفه

علائم عشق یک طرفه مهر ورزیدن، پذیرفتن، دلسوزی نشان دادن مشخص میشود. نوع دیگری از این نوع علاقه عشق ذهنی است که هیچگونه ابراز یا تعاملی آن نیست. یک نفر ذهن خود از دیگری بت میتراشد و آن یک نفر مشغول زندگی روزمره خود است و از این علاقه و عطش هیچ اطلاعی ندارد. او از این بیخبری آگاه است اما ز هم این عشق اصرار دارد. یا اینکه فکر میکند او هم عاشق است. افکار خود از هر برخورد کوچک ماجرایی عشقی میسازد. اگر او احترام به این فرد مینگرد عاشق برای خود سناریوی عشقی میسازد. صورتیکه طرف مقابل شاید لحظه ای هم به او نیاندیشد. این نوع بی نتیجه ترین عشق است. شاید اگر ابراز میشد صد رسیدن به نتیجه کمی لاتر میرفت. جذب معشوق نیز مهارت میخواهد. یکی از مهارت های زندگی رسیدن به حالت های مطلوب است.

مشکلات عشق یک طرفه

مشکلات عشق یک طرفه زمانی است که هر چه تلاش میکنیم دیده نمیشود. ما این رابطه ارزش خود را از دست داده ایم. به مرور عزت نفسمان نیز فروکش میکند. برخی از عاشق ها میخواهند عشق خود را پنهان کنند. چون احساس میکنند عشقشان یک طرفه است و غرورشان پایمال شده است. این حالت به جای ابراز عشق به وارونه گویی متوسل میشود. مثلا اگر معشوقش قد بلند است از قد بلند کس دیگری ایراد میگیرد. یا الفاظ تند عشقش را پنهان میکند. واقع بر چهره عشقش نقاب میگذارد. حال بستگی به زیرکی طرف مقابل دارد که این حس را ک کند یا نه. ( اگر دیگرانش بود میلی چرا جام مرا بشکست لیلی) برخی دیگر نیز زیادی خوش بین هستند.

مثلا اگر طرف مقابل یک جمع او را برای انجام دادن کاری انتخاب کند فکر میکند از روی عشق این کار را انجام داده است.مشکلات عشق یک طرفه بیشتر به خاطر نگرش احساسی است که به وجود می آید. اگر کسی عقلانی و منطقی به قضیه نگاه کند مسلما به کسی عشق نمی ورزد که هیچ حسی به او ندارد. یک نوع دیگر به گونه ای است که طرف مقابل از عشق او لذت میبرد. اما نه برای وصل بلکه برای اینکه یک برده عشقی دارد. لذت میبرد جمع دوسن و آشنایان فخر فروشی کند لذا میبند طرف مقابل دل عشق و علاقه خود را گم میکند.یا برعکس یک نگاه، یک جمله و یا یک حرکت او را دوره به سمت خود میکشد. عاشق دل پاک فکر میکند توانسته است دل او را به دست بیاورد.

معایب عشق یک طرفه

ازمعایب عشق یک طرفه همین بس که یک نفر بیش از حد تلاش میکند و دیگری نه. عاشق خود را تحقیر شده حس میکند. هیچ وقت به این عشق مهات نمی ورزد. همیشه احساس میکند عزت نفسش پایین و رو به زوال است. از معایب عشق یک طرفه این است که ممکن است برای برگرداندن غرورش دست به کارهایی بزند که لایقش نیست. مثلا کسی دیگر ارتط برقرار کند خلا ها را پر کند. نتیجه مورد سواستفاده قرار میگیرد و وجهه خود رانیز از دست میدهد. هم نزد معشوق، هم پیش خودش و هم اجتماع.

مزایای عشق یک طرفه این است که چون عاشق میداند معشوق به او علاقه چندانی ندارد برای به دست آوردن او تلاش میکند. یکی دیگر از مزایای عشق یک طرفه فداکاری برای معشوق است. خود عاشق نیز از جهاتی آسوده تر است . چون نوع عشق خود را میشناسد بی توقع است. کمتر از او می رنجد. احساس مالکیت نمیکند. این نوع معمولا عاشق پیچیدگی های رفری خود را کنار میزند. مانند یک کودک ساده و بی آلایش میشود. از مهر ورزیدن به معشوق لذت میبرد بی آنکه توقع داشته شد. خلاصه نهایت سعی خود را میکند.

اطمینان از عشق یک طرفه

اطمینان از عشق یک طرفه به آزمایش نیاز دارد. میخواهید بدانید او واقعا شما را نمی پسندد؟ ممکن است مدتی از دید او خود را پنهان کنید بسنجید دلش برای شما تنگ میشود یا نه؟ چه بسا دو نفر که عمری کنار هم عاشق هم مشغول زندگی هستند اما یکی از آن دو نمیداند. شاید چون ابراز نمکند. شاید نمیخواهد عشقش رو شود. برخی فکر میکنند اگر سادگی کنند ید وان پس بدهند. یا ممکن است معشوقشان ناز بیاورد. یا میترسند عشقشان یک طرفه شد و ابراز عشق عث ضایع شدن آنها شود. ولی اطمینان از عشق یک طرفه شهامت رفری میخواهد. این که بدانیم طرف مقابل مارا عاشقانه دوست دارد یا خیر. آیا میتوانیم سایه سار عشق او کمی بیاساییم یا همچنان داغی عشق خود و سردی قلب او ید بسوزیم؟

صبحدم مرغ چمن گل نوخواسته گفت ناز کم کن که این غ بسی چون تو شکفت

گل بخندید که از راست نرنجیم ولی هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت

عشقن پایدار لبن خندان و دلن شاد.

سوالات متداول

عشق یک طرفه مختص نوان است یا آقایان؟

البته نوان به دلیل غالب بودن احساسات بر منطق بیشتر جلوه میکند ولی بیشتر عشق نیست بلکه اصرار به دست آوردن است. اما آقایان عمیق تر و پاینده تر است و واقعی تر. عشق نوان اثر یاس زودتر فروکش میکند.

عشق یک طرفه آری یانه؟

بستگی دارد عاشق چه کسی شیم. اگر ق دان، انعطاف پذیر و عاشق شخص دیگر نشد چرا که نه؟ ولی اگر قرار شد او به تنهایی و ضعف های ما بیافزاید ، یانه بهتر است بگوییم ما ضعف ایجاد کند واقع مانند یک مجسمه ضربه خورده به یکره فرو خواهیم ریخت. حال انتخاب شما است.

خطرات عشق یک طرفه چیست؟

اثر ناامیدی: اقدام به خودکشی، اقدام به فنا کردن زندگی آینده، رو آوردن به مشروت الکلی و موادمخ، تمارض روحی دائم العمر و حالت دیگر: اقدام به انتقام از طرق مختلف، برهم زدن زندگی آینده معشوق بعد از گذشت زمان، وارد آوردن خسارات مادی ( مانند ریختن تینر روی رنگ ماشین، ویترین مغازه و … ) اسید پاشی و موارد نا اقدام به قتل.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: ۸ Painful Signs That Could Mean You’re In A One-Sided …

علائم و مشکلات عشق یک طرفه چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۷:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره تلفنی خیانت

۴٫۲
۰۴

مشاوره تلفنی خیانت اصولا برای چند منظور انجام میشود . اول احساس تمایل به خیانت وجود خود . احساس خیانت پارتنر که ممکن است همسر و یا شریک جنسی شخص شد . مشاوره تلفنی خیانت فقط برای مسائل جنسی انجام نمیشود . مشاوره تلفنی خیانت ممکن است برای خیانت عاطفی ، خیانت مالی و حتی خیانت اجتماعی صورت بگیرد . مشاوره تلفنی خیانت ممکن است برای کشور و از نظر سیاسی انجام شود که هریک جای خود بحث برانگیز است . خیانت جامعه ما دو نوع خیانت ملی و خیانت عاطفی تعریف میشود . مشاوره تلفنی خیانت میتواند از بحثهای شیرینی شد که هر کسی علاقه مند به پیگیری شد . پیش از هر تعریفی اجازه بدهید چیزی بگویم که شاید خیلی کم شنیده شید . آیا میدانید که کارهایی که ر منفی دارند مانند وغ و یا خیانت نیاز به هوش خاصی دارند ؟


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


مشاوره تلفنی خیانت

ما سه نوع هوش را به شما معرفی میکنیم اول آی کیو یا هوش تحلیلی دوم ای کیو یا هوش روابط عمومی یا تند وتیز بودن آنی واکنش به کنشها و سوم سی کیو که به هوش بزهکاری مشهور است . دزدی ، وغگویی ، خیانت و این قبیل نیاز به سی کیوی لا دارند . شما بدون این که متوجه شید ضمیر ناخوداگاه خود طرفدار کسانی هستید که سی کیوی لایی دارند . بیشترین معشوقه ها کسانی هستند که هیجان فرد را برمی انگیزند . شما به فیلمهایی بیشتر نگاه میکنید که آن خیانت صورت میگیرد . صفحه حوادث روزنامه هاطرفداران بیشتری از صفحه خبرها دارند . اینهمه چرا همه خیانت نمیکنند ؟ ما به شما میگوییم که همه خیانتکارند اما به نسبت لا یا پایین بودن سی کیو اقدام میکنند . برخی هم به نسبت قوی بودن یا ضعیف بودن انگیزه شان خیانتکارند .

مشاوره خیانت تلفنی

مشاوره خیانت تلفنی میزان خیانت شما را برای شما روشن میکند . میزان خیانت به خودن و به خانواده را میتوانید از طریق مشاوره تلفنی خیانت یابید . خیانت به وقت ، به منابع طبیعی ، به کشور و به خیلی مسائل دیگرازراه مشاوره خیانت تلفنی مشخص میشود . ممکن است شما از کنار خیانتهای زندگین ساده عبور کنید . شاید الان ذهن شما به یک علامت سوال بزرگ تبدیل شده شد . ابتدا میخواهیم یک تعریف کلی از خیانت بکنیم بعد ببینیم هر یک از ما به چه میزان متهم به خیانت میشویم . خیانت لغت به معنای عهد شکنی است . وقتی ما یک قرارداد تدوین شده میبندیم گسستن هر یک از بندهای آن خیانت محسوب میشود . شما ازای آزمون راهنمایی و رانندگی گواهینامه یافت میکنید هر ر که خلاف کنید یعنی خیانت کرده اید .

مشاوره خیانت تلفنی به شما یادآوری خواهد کرد که شما ازای عقد نامه خیلی از قراردادها را امضا میکنید . حتی اگر بندی عقدنامه نشد و شما به صورت عاطفی و حسی پذیرفته شید زهم ملزم به رعایت آن هستید . مشاوره خیانت تلفنی نمیخواهد شما ایجاد احساس گناه کند . اما یادمان شد خیانتهایی هستند که قابل بخشش و کوچک هستند اما وقتی تل انر میشوند نتیجه ناخوشایندی خواهند داشت . مانند قطره های زیی ران که ممکن است به سیل ویرانگری تبدیل شود . وقتی ما راحت از همسرمان بد گویی میکنیم یعنی یک حس نارضایتی . ما ممکن است این حس را یا سرکوب کنیم و یا آن را به یک گره روحی و ذهنی تبدیل کنیم . مشاوره تلفنی خیانت به شما خواهد گفت که اگر شما هوش هیجانی لایی داشته شید این گره ممکن است تبدیل به خیانت شود .

مرکز مشاوره خیانت تلفنی

مرکز مشاوره خیانت تلفنی هم یک مرکز روانشناسی است برای راهنمایی شما . زنگ زدن به مرکز مشاوره خیانت تلفنی میتوانید به روح خود کمک کنید . حس خیانت را که ممکن است آرام آرام وجود شما ریشه بدواند مهارکنید . مرکز مشاوره تلفنی خیانت شما را راهنمایی میکند از سی کیو نه برای خیانت بلکه برای ریشه کن کردن خیانت استفاده کنید . مرکز مشاوره تلفنی خیانت به شما خواهد گفت که نق زدن شما خانه خیانت است . شما نتوانسته اید مدیریت خوبی داشته شید نق زدن محیط خانه را متشنج میکنید . اینکار شما ممکن است هوش هیجانی شما و همسرن را برانگیزد و سبب خیانت یکی از شما شود . یکی از دلایل خیانت جنسی و یا عاطفی زنان و مردان نق زدن همسر است . یکی دیگر از دلایل خیانت نزاع و مجادله دائمی است .

هر یک از ما سازگاری زندگی را ممکن است سرکوب اشته بگیریم . از بحث دور نشده ایم یکی از دلایل خیانت سرکوب است . سازگاری بسیار پسندیده و خوب است سازگاری برخی کمبودهای اقتصادی . حالیکه میبینیم همسرمان نهایت تلاش خود را میکند ، اینده نگر است لازم است سازگار شیم . وقتیکه برای رسیدن به پیروزی ید مدتی سازگار شیم . اما وقتی که همسر ما فکر اقتصادی خوبی ندارد . کسی که مدام به دنل گنجهای افسانه ای است که از سقف خانه بر سرش فرود بیاید خیرسازگاری یعنی شکست . یعنی سرکوب تمام آمال و آرزوها . اولین اتفاق خیانت روحی به همسر است . شما حتی دیدن یک ساختمان مجلل ذهنن به همسرن خیانت میکنید نه خیانت جنسی . شما از او ذهنن به عنوان یک انسان لا الی و خیالپرداز یاد میکنید .

مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین

مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین میگوید شما ید از او بخواهید که به تعهدات خود از نظر اقتصاد خانواده عمل کند . عمل به اصطلاح سازگارین مهر یید بر کارهایش میزنید اما ذهنن محکومش میکنید این یعنی خیانت . واقعیت را به گونه ای دیگر جلوه دادن . از خود قهرمان سازگار میسازیم و از طرف مقابل یک موجود ضعیف . دوست دارید کسی شما اینگونه رفر کند ؟ مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین به شما خواهد گفت سرکوب یا سوپرسیون نادیده گرفتن خودآگاه امیال است . یعنی شما کنترل خواسته های خود آنها را واپس رانده میکنید . امیال واپس رانده مانند فنری جمع شده عمل میکنند آن را خود آگاه جمع میکنید اما به طور نا خودآگاه عمل خواهند کرد . چون این خواسته ها و امیال ضمیر نا خودآگاه شما انشته شده اند منتظر یک تلنگر هستند .

مرکز مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین یک امکان اینترنتی است برای همه . کسانی که میل به خیانت دارند ، خیانت میکنند و یا به آنها خیانت میشود . یادمان شد ما میتوانیم . این یک واقعیت است نه یک شعار . کافیست ما از هوش وتواناییهایمان استفاده کنیم . البته به جا و به موقع . خیانت خانواده ابتدا از خیانت ذهنی آغاز میشود . فردی که از نظر عاطفی ، جنسی ، روحی و اقتصادی سرکوب شده ذهن دچار اختلال میشود . این تکانه های ذهنی به صورت تخیل و رویا بروز میکند . این رویاها فانتزی های ذهنی خود زندگی تخیلی را آغاز میکنند . اینجاست که امیال واپس رانده مانند فنری جمع شده بسوی ذهن شلیک میشوند . اکنون شخص محاصره فانتزی ها و امیال واپس رانده قرار میگیرد . این بحث ز ادامه دارد …

مشاوره خیانت تلفنی آویژه

مشاوره خیانت تلفنی آویژه کای مجرب و متخصص کنار شماست . مشاوره تلفنی خیانت آویژه استفاده از تجربیات افراد جامعه به شما کمک میکند ذهنی آرام همراه زندگی خوبی داشته شید . مشاوره خیانت تلفنی آویژه مشاور شماست فرصتهای زندگی شما به مجال موفقیتها تبدیل شوند . اگر هر یک از ما قبل از بروز هرگونه تکانه عملی یا فکری وذهنی مشاوره خانواده داشته شیم زندگی آرامی خواهیم داشت . علم روانشناسی که مطالعه رفرها است هیچ چیزی صد صد نیست . انسان هوشمند محیطهای مختلف بسته به پیشینه ونی ومحیطی رفر متفاوتی از خود بروز میدهد . هر شخص واکنشهای متفاوتی که دارد دسته و رده خاص خود نیز قرار میگیرد . بحث خیانت را پی میگیریم و به دنیای مجازی میرسیم . کسی که محاصره فانتزیها و امیال واپس رانده قرار گرفته استچه خواهد کرد ؟

شخصی که نتوانسته است خواسته های خود را ازهمسرش یافت کند میانه یک چند راهه قرار میگیرد . چون مدیریت او ضعیف است ممکن است همچنان به سرکوب ادامه داده و افسرده شود . چنین شخصی مدام خود فرو رفته و کمتر ارتط برقرار میکند ، نظم ندارد یا گریه میکند یا خنده های بیجا . او ممکن است هیجان بیموقع به مقابله افسردگی برود . به نیازهای جنسی و عاطفی خود توجه نشان نمیدهد . اومدام احساس میکند چیزی یا کسی زندگی او ید شد که نیست . او یا ون ویا محیط مدام غرغر میکند . این موارد مشاوره خانواده تلفنی لازم است . روانشناسی خانواده نیز لازم است . کلینیک مشاوره تلفنی خیانت آویژه آماده است شما را زندگی آشتی دهد . شما بهره گرفتن از مشاوره خانواده میتوانید افسردگی خود را به نشاط تبدیل کنید .

مشاوره زناشویی

مشاوره زناشویی برای کسانی که احساس میکنند به خیانت تمایل پیدا کرده اند بسیار مفید است . گفتیم کسانی که امیال خوا سرکوب میکنند ممکن است دچار افسردگی شوند . زندگی شخص افسرده بسیار سخت است . مطمئن شید یک شخص افسرده نمیتواند رابطه خوب عاطفی و جنسی برقرارکند . همسر یک شخص افسرده به احتمال نود صد مجبور به خیانت خواهد شد . راه دیگری که ممکن است اینگونه افراد برگزینند ارتط مجازی یا اینترنتی است . مجاز همانگونه که از اسمش پیداست کمتر واقعی است . دنیای مجاز شما ر اول ممکن است اعتماد کنید اما این اعتماد معمولا شکست مواجه میشود البته مورد هیچ چیز نمیتوان صد صد احتمال داد . اما نود صد افراد دنیای مجازی خود را آنگونه که هستند بروز نمیدهند . این ارتط به نظر شما چه ثیری بر روح و ذهن انسان خواهد گذاشت؟

مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج ارتط مجازی کمک خوبی است . یک ارتط صرفا اینترنتی نمیتواند نیازهای واقعی شما را برآورده کند . این ارتط برای شما سوالاتی ذهنن ایجاد خواهد کرد . احساسات من متعلق به کدام است همسرم یا دوست مجازی ؟ آیا من محکوم به خیانت هستم ؟ آیا این رابطه میتواند وقتی نیاز دارم پایدار بماند ؟ این ارتط نیز خیانت مجازی صورت خواهد گرفت . شما حال چت کردن پارتنر خود هستید متوجه میشوید او مدام از صفحه شما خارج میشود . احساس میکنید اینجا نیز به شما خیانت میشود . او را مواخذه میکند اول توجیهن میکند … « نت ضعیفه …. دارم تو گروهها میچرخم … جواب فلان دوستم یا فلان فامیلمو میدم ..» . چه بلایی سر خود آورده اید ؟ نمیدانید او ست میگوید یا شما . میان دو راهی هستید ادامه بدهید یا شکست را بپذیرید …

مشاوره ازدواج آنلاین

مشاوره ازدواج آنلاین ارتط مجازی راهگشای مشگل شماست . شما یا پارتنرن بسته به روحیات تمایل به رابطه واقعی پیدا میکنید . رابطه جنسی و یا عاطفی مانند قدم زدن پارک یا رفتن به دل طبیعت آیا این حال شما زندگی واقعی پیمان شکنی نکرده اید ؟ این همان خیانت است . آیا میتوانید کنار همسرن طوری که او متوجه تدل کلامن شود ارتط داشته شید ؟ اگر پاسخ نه است بدانید دارید خیانت میکنید . این ارتط عث سردی ارتط واقعی خواهد شد و این سردی عث خیانت همسرن به شما . البته او هم ممکن است افسرده شود . ممکن است نیازی را که شما برآورده نکردید سرکوب کند . پس شما فقط به همسرن خیانت نمیکنید به کل زندگی و خودن خیانت میکنید .

مشاوره کودک

مشاوره کودک این هنگام واجب است . شما لازم است بدانید خیانت چه ثیری بر زندگی شما خواهد داشت . چه خیانت عاطفی ، چه جنسی ، چه خیانت به وقت و چه خیانت اقتصادی چه ثیری بر کودک شما خواهد داشت . کودکی که سر پ یا ماش مدام به گوشی گرم است .. پ یا مای که نیاز عاطفی اش جایی بجز خانواده مین میشود … پ یا مای که وقتش نیز کم فروشی میکند … پ یا مای که چه بسا برای یک نفر آنسوی دیوارهای خانه هزینه میکند چه روحیه ای خواهد داشت ؟

مشاوره طلاق

مشاوره طلاق را بسیار خوبی برای یافتن حقیقت است . برخی اوقات اگر ما طلاق بگیریم بهتر از ادامه دادن به خیانت است . کودکی که یک نفر از والدین اما محیطی سالم پرورش میابد مسلما آسیبهای کمتری بزرگ میشود . آسیبهای روحی ماندگارتر از آسیبهای جسمی هستند . همانگونه که برخی اعتقاد دارند خیانت جسمی پاک تر از خیانت روحی است . برخی از آسیبها ممکن است آخر زندگی مانند یک پاندول ساعت حرکت رفت و برگشت داشته شند . یکی دیگر ازموارد خیانت ، خیانت اقتصادی است . شما هم مانند هر شخص دیگر میخواهید زندگی اقتصادی خانواده موثر شید اما چگونه ؟ مشاوره شغلی ، شغلی را که متناسب توانایی ، استعداد و موقیت شما مناسب است پیدا کنید . این مشاوره کمک میکند شما علاقه کار کنید و علاقه موجب تداوم شغل و بهره وری بیشتر میشود .

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین فرصت خوبی است برای استفاده بهینه وقت و هزینه . شما محل کارن و یا منزل هنگام بیکاری میتوانید از مشاوره آنلاین بهره ببرید . مشاوره آنلاین آویژه انواع مشاوره ها همراه همیشگی شماست . مشاوره هایی از قبیل مشاوره ازدواج تلفنی ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره نظام وظیفه و غیره … ما برای شما زندگی سالمی آرزومندیم . شاد زی.

سوالات متداول

تعریف خیانت چیست؟

خیانت یکی از ناگوارترین وقایعی است که یک انسان میتواند طول زندگی خود تجربه کند و این ناگواری به حدی است که قا است سایر جنبه های زندگی زناشویی و همچنین زندگی فردی فرد را تحت ثیر قرار دهد تعریف خیانت می تواند به این ترتیب شد که یک فرد نسبت به تعهدات زندگی خود نقض عهد کند. حال این تعهدات چیست .۱روابط جنسی۲روابط عاطفی۳روابط شراکت خانوادگی

ثیر خیانت بر افراد چیست؟

خیانت اولین چیزی که تخریب میکند اعتماد است. اهمیتی ندارد خیانت چه روابطی رخ داده شد. خیانت میتواند روابط دوستی، خانوادگی، زناشویی و سایر روابط اتفاق بیفتد. اما نکته ای که تمامی این خیانت ها مشترک است. مفهومی است که شکسته میشود. بله اعتماد ! این مفهوم به حدی مهم است که پاره شدن دانه های آن شیرازه ی رابطه ممکن است به کلی از هم بگسلد.

مان خیانت چیست؟

مان خیانت به فاکتور های مهمی بستگی دارد، مانند: ۱انگیزه افراد برای بهبود رابطه ۲ک صدمه وارد شده از طرف خیانت کنند۳ پیوند های روابط عاطفی قبلی ۴تلاش برای ایجاد اعتماد۵ سایر جنبه های خارج از رابطه مانند فرزندان و خانواده و دید فرهنگی نسبت به مرکه

فردی که خیانت میکند بهترین کاری که میتواند انجام دهد چیست؟

بهترین کاری که فردی که خیانت کرده میتواند انجام دهد این است که حداقل به پنهان کاری روی نیاورد و مسئولیت کار خود را برعهده بگیرد. مراحل بعدی ید به فردی که خیانت کرده تضمین دهد که رر خیانت آمیزش تکرار نخواهد شد. خود نیز ید تلاش کند که از خیانت بعدی پیشگیری کند.

آیا خیانت همسر قابل مان است؟

اینکه یک رابطه شانس حیات مجدد دارد بستگی به انگیزه خود افراد دارد نمیتوان به این سوال یک جواب کلی داد. ولی مجموع زمانی میتوان برای یک رابطه زگشت را متصور شد که اعتماد را هر دو سوی رابطه برای ساختنش تلاش کنند. از طرفی اعتماد به نفس فرد صدمه دیده ترمیم شود. فردی خیانت میکند ید بداند اولین چیزی که همسرش تخریب کرده اعتماد به نفس اوست. پس سعی کنید به همسر خود توضیح دهید که این خیانتی که اتفاق افده بی گناه است. بنابراین مسئولیت کار را خیانتکار ید بپذیرد شانسی برای ادامه رابطه وجود داشته شد.

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Counselor Online | Chat, Video, and Phone Therapy

مشاوره تلفنی خیانت

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۱:۲۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

خدمات مشاوره وسواس چیست؟

۵٫۰
۰۱

مشاوره وسواس امروزه به یکی از مهم ترین خدمات بهداشت روان جامعه تبدیل شده است. این به خاطر این است که شیوع اختلال وسواس جامعه ۲ صد نیز برآورد شده است. توجه به یافته های سازمان جهانی بهداشت وسواس فکری و عملی به عنوان دهمین علت ناتوانی افراد زمینه های اجتماعی، اقتصادی و تحصیلی برآورد شده است. نتیجه این اختلال کیفیت زندگی افراد را کاهش می دهد. یکی از اهداف مشاوره وسواس لا بردن کیفیت زندگی از طریق مان اختلال وسواس است. اختلال وسواس جبری پیش از دهه ۷۰ میلادی، بیماری ای قلمداد میشد که نسبت به مان مقاوم است. اما توجه به پژوهش هایی که اخیرا انجام شده است؛ روش های موثری برای مان وسواس تعبیه شده است. از جمله این مان ها شامل :

  • مان مواجهه و زداری از پاسخ
  • مان رفری – شناختی
  • مان های فراشناختی

چالش های این مان ها می تواند دسترس بودن مشاوره روانشناسی برای بیمار شد.

مشاوره وسواس جبری برای بیماران مبتلا به این اختلال مزمن

مشاوره وسواس جبری از این جهت مهم است که اختلال وسواس یک بیماری مزمن و ناتوان کننده است و بیشتر موارد کارکردهای شناختی، شغلی و خانوادگی فرد مختل می شود. ید بدانید این بیماری بعد از ترس، وابستگی به مواد و اختلال افسردگی شایع ترین تشخیص های بیماری روانپزشکی را به خود اختصاص داده است. فرضیه مان اختلال وسواس این است که افکار وسواسی اضطراب و استرس پیوند خورده اند و پیوند آنها ناشی از شرطی سازی است. پس مشاوره وسواس فکری جبری مییست این شرطی سازی خاموش شود و افراد برای کاهش استرس و اضطراب خود از اعمال وسواسی مانند شستشو و وارسی جلوگیری به عمل آید.

نیج پژوهش ها نشان داده است که روش مواجهه سازی افراد محرک های اضطراب زا و همچنین جلوگیری از پاسخ به افکار وسواسی موثر بوده است. پژوهش های این نوع روش مانی بهبود قابل ملاحظه ای بیماران مبتلا به این اختلال حاصل شده است.


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس


مشاوه وسواس فکری عملی

مشاوره وسواس فکری و عملی اختلالات مربوط به این بیماری را ید به دقت بررسی کند. بیماری وسواس شامل اختلالات مختلفی می شد که مشاوره وسواس فکری و عملی نسبت به تشخیص افتراقی آنها ید بسیار دقیق عمل کند زیرا نشانه های این اختلالات، همچنین نحوه مان آنها یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. هنگام مراجعه به مشاوره خانواده دقت تمامی شکایات خود از بیماری را به طور کامل شرح دهید او بتواند تشخیص ستی ارائه دهد.

اختلالات وسواس شامل اختلال:

  • اختلال وسواس فکری عملی
  • اختلال بد شکلی بدن
  • اختلال ذخیره کردن
  • اختلال مو کنی
  • اختلال پوست کنی
  • اختلال وسواس فکری عملی ناشی از مصرف دارو و مواد
  • اختلال وسواس فکری عملی ناشی از بیماری های جسمانی

مشاوره وسواس فکری و وسواس های عملی

مشاوره وسواس فکری و وسواس های عملی نخست ید نشانه های این اختلال را تعریف کرد. وسواس های فکری شامل فکرهایی هستند که به صورت مداوم و مستمر افراد آنها را تجربه می کنند. تصوراتی که به صورت عودکننده و مزاحم به افراد هجوم می آورند عث ناراحتی لینی بسیاری برای این افراد می شوند. از سویی دیگر وسواس های عملی شامل رفرهایی می شد که فرد احساس می کند مییست پاسخ به وسواس های فکری خود این رفرها را نظم خاصی به انجام برساند. البته انجام این اعمال حس اختیاری ندارد و ور دارد که وادار به انجام آنها می شود و صوتی که آنها را انجام ندهد این احساس به او دست می دهد که اتفاق بدی رخ خواهد داد و نتیجه استرس و اضطراب قابل ملاحظه ای را تجربه خواهد کرد.

اصولا وسواس های فکری و عملی دیگر رفرهای عودکننده ای هستند که بیشتر متمرکز بر جسم افراد است مانند وسواس مو کنی و پوست کنی. نکته ای که اینجا قابل ذکر است این است که افراد مبتلا به این اختلال حس می کنند تلاش های مکرر آنها برای کاهش دادن یا متوقف کردن این رفرهای تکراری بی نتیجه است.


بیشتر بخوانید: علت وسواس فکری چیست؟


مشاوره وسواس اختلال بد شکلی بدن

مشاوره اختلالات بد شکلی بدن بر ملاک های تشخیصی این اختلال کید دارند. ملاک های تشخیصی ای که مشاوره اختلال بد شکلی بدن بر آن کید می شود شامل موارد زیر است:

  • مشغولیت ذهنی یک فرد نسبت به یک یا چند نقص یا عیب هایی که آنها حس می کنند بدن شان وجود دارد البته این نقطه ضعف ها برای دیگران مشهود نیست یا بسیار جزئی هستند.
  • طول دوره بیماری اختلال وسواس بد شکلی بدن افراد رفرهای مکرر گوناگونی را انجام می دهند مانند اینکه روبروی آینه می ایستند و بدن خود را وارسی می کند. آرایش برای این افراد بیش از حد است، پوست خود را می کند و … . اعمال ذهنی این اختلال شامل قیاس کردن ظاهر خودش ظاهر دیگران و این فکر پاسخ به استرس هایی است که فرد ره ظاهر خود دارد.
  • اختلال بد شکلی بدن، ناراحتی و اختلال قابل توجهی عملکردهای شغلی خانوادگی و تحصیلی و دیگر عملکردهای فرد ایجاد می کند.
  • این اختلال ذهنی نگرانی هایی که فرد مورد افزایش وزن دارد که مورد اختلال خوردن نمود پیدا می کند؛ متفاوت است.

مشاوره وسواس اختلال ذخیره کردن

مشاوره وسواس اختلال ذخیره کردن ملاک های تشخیصی ای را مدنظر ید بگیرد شامل موارد زیر:

  • مشکل این افراد اختلال ذخیره کردن این است که به طور مداوم اموال و اشیایی که حتی ارزشی ندارند را دور نمی اندازند و یا دل کندن از آنها برای این افراد بسیار مشکل است.
  • این افراد فکر می کنند اگر این اشیا را دور بیندازند، ناراحتی زیادی را تجربه خواهند کرد.
  • افرادی که اختلال ذخیره کردن را دارند عث می شود که مکان زندگی آنها متراکم از اشیاء بی ارزش می شود و به صورت قابل ملاحظه ای مکان زندگی آنها شلخته و بهم ریخته است.
  • ذخیره کردن این اموال بی ارزش عث اختلال قابل توجهی عملکردهای اجتماعی – شغلی یا سایر عملکردهای فرد می شود.
  • اختلال ذخیره کردن، اصولا ناشی از بیماری جسمانی مانند صدمه مغزی نیست.

مشاوره وسواس اختلال مو کنی

ملاک های تشخیصی مشاوره وسواس اختلال مو کنی شامل موارد زیر است:

  • مو کنی به صورت مکرر افراد انجام می شود که نتیجه این کار بی مویی کلی یا جزئی اعضای بدن است.
  • این افراد مکررا برای کاهش دادن و متوقف کردن کندن موی خود تلاش می کنند.
  • رفر مو کنی قطعا ید اختلال قابل توجهی عملکردهای مهم فرد ایجاد کند.
  • مو کنی می تواند هر ناحیه ای از بدن که مو رشد می کند اتفاق بیفتد. مهم ترین قسمت هایی از بدن که اختلال مو کنی آن روی می دهد؛ کاسه سر، ابروها و پلک ها می شد.

مشاوره وسواس اختلال پوست کنی

ملاک های تشخیصی مشاوره وسواس اختلال پوست کنی شامل موارد زیر است:

  • کندن پوست به صورت پیش رونده به صدماتی به قسمت های مختلف پوست منجر می شود.
  • افراد مکررا برای کاهش رفرهای این اختلال تلاش می کنند.
  • پوست کنی، ناراحتی قابل ملاحظه ای عملکردهای مهم فرد ایجاد می کنند.

مشاوره وسواس اختلال پوست کنی ید به این نکته توجه کرد رایج ترین نواحی که افراد پوست خود را می کنند شامل صورت، دست ها و زوها است. این افراد ممکن است حتی ناخن های خود را بکنند و ممکن است برای این کار از وسایلی مانند موچین، سوزن یا قیچی و اشیای دیگر استفاده کنند. ضایعات پوستی این افراد به خوبی قابل مشاهده است. البته این افراد سعی می کنند این صدمات که به پوست خود وارد آورده اند را پنهان کنند.

مشاوره وسواس اختلال وسواس فکری عملی ناشی از مصرف دارو و مواد

ملاک های تشخیصی ای که مشاوره اختلال وسواس فکری عملی ناشی از مصرف دارو و مواد ید نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

  • وسواس های ناشی از مصرف دارو یا سوء مصرف مواد افراد ممکن است به وسواس های فکری، وسواس های عملی، وسواس پوست کنی، وسواس پوست کنی یا سایر رفرهای تکراری روی بیاورند.
  • ممکن است نشانه های وسواس طول دوره مصرف مواد یا ترک آن یا پس از قرار گرفتن معرض آن ایجاد شوند.
  • این اختلال حد قابل ملاحظه ای عملکردهای شغلی، تحصیلی و موارد دیگر مشکلاتی ایجاد می کند.

نشانه های اختلال وسواس این مورد ید مدت سوء مصرف مواد یا ترک مواد یا به سرعت پس از قرار گرفتن معرض دارو یا مواد ایجاد شوند.

سوالات متداول

شیوع همزمان اختلالات وسواسی سایر اختلالات روانپزشکی چگونه است؟

زمینه همزمانی اختلال وسواس سایر اختلالات ید گفت که تقری ۷۵ صد افراد مبتلا به وسواس از اختلالات خلقی و اضطرابی رنج می برند. رایج ترین اختلال همزمانی که افراد دارای وسواس تجربه می کنند؛ اختلال افسردگی اساسی است. بیش از ۵۰ صد افرادی که اختلال وسواس دارند، دارای افسردگی هستند.

اختلال وسواس فکری و عملی چگونه است؟

شاید برای شما ور این قضیه سخت شد ولی آنچه که مشاوره اختلال وسواس فکری عملی مشاهده شده است حاکی از این است که رفرهای وسواسی به صورت ناخواسته روی می دهند و این رفرها برای خود فرد بسیار ناراحت کننده است. نتیجه فرد هیچ لذتی از آن نمیبرد.

افراد مبتلا به وسواس چه ویژگی های خلقی ای دارند؟

اکثر افرادی که دارای اختلال وسواس هستند تصمیم گیری مردد هستند. دودلی ویژگی برجسته این افراد است و همچنین نزدیکان جه یک آنها اغلب افراد وسواسی هستند. افراد مبتلا به اختلال وسواس گذشته ای آسیب زا و استرس زا را پشت سر گذاشته اند.

آگاهی افراد وسواسی نسبت به بیماری شان به چه میزان است؟

مشاوره وسواس ما ۳ گروه از افراد روبه رو هستیم. ۱- افرادی که نسبت به بیماری شان بینش خوبی دارند. این افراد قا به تشخیص این هستند که ورهای آنها مورد اختلال وسواس فکری قطعا یا احتمالا ست نیستند. ۲- افرادی که مورد اختلال وسواس شان بینش ضعیفی دارند. این افراد فکر می کنند عقایدشان مورد وسواس فکری و عملی احتمالا ست و ورپذیر است. ۳- افراد فاقد بینش و عقاید هذیانی: این افراد به صورت قطعی به این نتجه رسیده اند که ورهایشان مورد وسواس هایشان کاملا صحیح است.

محتوای افکار وسواسی چیست؟

محتوای افکار وسواسی شامل ترس از آلودگی، انجام تکراری رفرهای نظافتی، منظم کردن، شمردن، افکار مربوط به تقارن، افکار ممنوعه و بوهای جنسی، ترس از بیمار شدن، ترس از صدمه زدن به دیگران و وارسی کردن بدن.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Lifelines Counseling Services

خدمات مشاوره وسواس چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۶:۱۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چگونه پرخاشگری کودک ۳ساله را کنترل کنیم؟

۵٫۰
۰۱

پرخاشگری کودک ۳ساله چگونه شناسایی می‌شود ؟ پرخاشگری کودک ۳ساله چگونه مان میشود و کمتر و کمتر میشود ؟ اینها سوالاتی است که والدین مورد بروز پرخاشگری کودک این سنین ذهن دارند . قطعا بهترین تشخیص و مان توسط یک متخصص لینی کودک انجام میپذیرد . برخی از والدین تکیه بر دانش اندک و گاها اشته خود پرخاشگری کودک ۳ساله را قضاوت میکنند و برعکس عث ضربه و آسیب او میشوند . مشاوره تربیت کودک توسط مصاحبه های اسندارد مشخص میکند که آیا علایم لینی که کودک از خود بروز میدهد ، شامل پرخاشگری کودک ۳ساله میشود یا خیر؟ مشاوره کودک همچنین بعد از تشخیص بیمار را رها نمیکند بلکه پیش گرفتن راه های مانی متناسب شخصیت فرد پرخاشگری کودک ۳ساله را مان می کند .

مان پرخاشگری کودک ۳ساله

مان پرخاشگری کودک ۳ساله مستلزم رعایت یک سری نکات مهم است که کنار نکاتی که روانشناسی کودک به والدین کودک پرخاشگر گوش زد میکند که ید به آنها توجه شود . ادامه به تعدادی از این نکات اشاره میکنیم :

  • برای مان پرخاشگری کودک ۳ساله خود حتما آرامش خودن را حفظ کنید . کودکان سن سه سالگی به نوعی احساس نیاز به استقلال طلبی میرسند . این هنگام آرامش شما این که ممکن است از دست آنها عصنی شید به الگوی مناسبی از شخصیت پرخاشگر برای کودک خود تبدیل میشوید .
  • برای مان پرخاشگری کودک ۳ساله تقویت رفرهای مناسب او نیز میتواند کمک شایانی به او بکند . هر رفر خوب او جهت حل پرخاشگری میتواند یک تشویق همراه شود .
  • مشاوره تربیت کودک برای اینکه مان پرخاشگری کودک ۳ساله بهتر پیش برود حتما برای رفر های پرخاشگرانه او جریمه نظر بگیرید . مثلا اگر او کودکان دیگر را کتک زد حتما او را از چیزی که دوست دارد مثلا برای چند ساعت محروم کنید .

بهترین روش برخورد پرخاشگری کودک ۳ساله

بهترین روش برخورد پرخاشگری کودک ۳ساله میتواند بنا به شخصیت کودک متفاوت شد . به گفته روانشناسان کودک آرامش صحبت کردن کودکان پرخاشگر بعد از فرو نشاندن خشم آنها میتواند بهترین روش برخورد پرخاشگری کودک ۳ساله شد . اگر پرخاشگری کودک خود عصنیت و تندی برخورد کنید او می آموزد که یکی از راه های برخورد اطرافیان که انسان را به مقصد و منظور خود میرساند همین است که از تندی و خشونت برخورد سایر افراد محیط پیرامون استفاده شود . شاید پایداری تربیت نظر گرفته شده برای کودک نیز بتواند بهترین روش برخورد پرخاشگری کودک ۳ساله شد . حتی اگر جمع حضور داشتید و این نوع رفرها را از فرزند خود دیدید به هیچوجه از سیاستی که برای برخورد او نظر گرفته اید کوه نیایید .

راههای کاهش پرخاشگری کودک ۳ساله

راههای کاهش پرخاشگری کودک ۳ساله میتواند بنا به دلایل به وجود آمدن این مورد کودک متفاوت و متنوع شد اما به چند مورد از راههای کاهش پرخاشگری کودک ۳ساله اشاره میکنیم .

  • به صورت کودک حال پرخاشگری آب بزنید ،آب به صورت ذاتی آرامش بخش میشد این کار بسیار آرام تر شدن کودک موثر است .
  • یک موسیقی مناسب آن لحظه نیز میتواند کارساز شد . لحظه عصنت کودک یک موسیقی شاد و کودکانه حتما توصیه میشود
  • حتما بخاطر داشته شید که نفس عمیق کشیدن کودک میتواند بسیار کارساز و تأثیر گذار شد .
  • تحریک حس بویایی کودک از دیگر راهکارهای مناسب برای آرام کردن کودک است . مثلا یک گل زی و خوشبو را به کودک بدهید بو کند .
  • از دیگر پیشنهادات موثر برای این لحظات آموزش این موضوع است که کودک حتما برای بیان احساسات خود یک نقاشی بکشد . حداقل سود این موضوع این است که حرص و غضب کودک از طریق کشیدن نقاشی کاملا تخلیه میشود .

علت پرخاشگری کودک ۳ساله

علت پرخاشگری کودک ۳ساله میتوان از جهت های متفاوت و مختلفی مورد توجه و بررسی قرار داد . ابتدا به چند مورد از این علتها اشاره میکنیم و بعد ادامه به توصیف و توضیح آنها میپردازیم :

  1. تجاوز به مالکیت کودکان میتواند از جمله مهمترین علل پرخاش کودک شد . مثلا کودک دیگری دفتر نقاشی اش را بدون اجازه برمیدارد .
  2. آزار دادن کلامی کودکان توسط دیگران از جمله عوامل به وجود آورنده علائم پرخاشگری آنها میشد .
  3. اگر کودک مورد حمله جسمی قرار بگیرد نیز به احتمال زیاد رفر های همراه پرخاش را از خود بروز میدهد .
  4. اجر به انجام کار یا کارهایی که کودک به آن علاقه ندارد میتواند علت پرخاشگری کودک ۳ساله شد . کودک آن سن به شدت علاقمند به استقلال طلبی و خودمخری میشد بنابراین هیچگاه نید او را آن دوره سنی مجبور به کاری کرد .

محیط روانی خانواده عث پرخاشگری کودک

گاهی اوقات خانواده ها از این موضوع غافل میشوند که محیط خانه و خانواده اندازه زیادی شکل گیری رفرهای کودکان موثر است . برخی از خانواده ها که افراد آن دائما یکدیگر پرخاش و تندی ارتط میگیرند ، احتمال بروز اینگونه رفر ها کودکان بسیار بیشتر است . برای مثال تصور کنید که کودک ناظر این مورد و مسئله میشد که پ او دائم ما او دعوا میکند و پرخاشگری مطالت خود را ابراز میکند . ما هم برای اینکه پ از پرخاشگری خود آن لحظه دست بردارد هر چیزی که او میگوید را قبول میکند . کودک این شرایط پرخاشگری و خشونت را به عنوان یک ابزار قتمند برای رسیدن به خواسته ها و نیازها شناسایی میکند . بنابراین والدین حتما ید توجه کنند که محیطی که کودکی زندگی میکند خیلی ید مراقب رفر و کردار خود شند .

شکسته شدن حریم مالکیت کودکان موثر پرخاشگری آنان

والدین حتما ید به خاطر داشته شند که شکسته شدن حرییم مالکیت میتواند بر پرخاشگری (violence) کودک بیفزاید . برای مثال اگر وسایل کودک را بی اجازه او برداریم یا اینکه اجازه بدهیم افراد دیگر این کار را انجام دهند احتمالا مقدمات این کار را فراهم کرده ایم . برخی از پ و ما ها تصور میکنند که کودکان بخاطر سن پایین ک ستی از مفهوم مالکیت ندارند حالی که این تعبیر به کلی اشته است . حتما برای جلوگیری از بروز پرخاش کودکان به ابزار و وسایل که مالکیت آنها است بدون اجازه دست نزنید .

حمله های کلامی و غیر کلامی

همانطور که لا اشاره شد حمله های کلامی و غیر کلامی میتواند زمینه بروز پرخاشگری کودک ۳ساله را به وجود بیاورد و برای آینده او مشکل ساز شود . حالا به چند نکته که والدین ید حتما این مورد رعایت کنند اشاره میکنیم :

  • از توهین به کودکان مخصوصا جمع به شدت خود داری کنید . این مورد به شدت احتمال پرخاشگری کودک را لا میبرد .
  • از تحقیر کردن زنی کودک ید پرهیز شود چون تحقیر از عوامل اصلی نهادینه شدن این آسیب کودک میشد .
  • تنبیه بدنی نیز از جمله مواردی است که برخی از فرهنگ ها کاملا طبیعی است صورتی که تنبیه بدنی میتواند کاملا پرخاش را کودک نهادینه کند . کودک تنبیه بدنی می آموزد پرخاشگری میتواند ابزاری شد برای رسیدن اهداف و خواسته های او.

سوالات متداول

آیا کودک ۳ساله بیشتر پرخاشگری میکند ؟

کودک از ۳سالگی متوجه مفهومی به نام استقلال طلبی میشود و این آگاهی میتواند عث بروز رفری مثل استقلال طلبی بشود . اما أین که چه زمانی بیشتر پرخاشگری کند بستگی به خیلی از موارد و مسائل دارد و سن نمیتواند به تنهایی عث بیشتر اتفاق افدن آن شود .

چه موقع عصنیت کودک خود را جدی بگیریم ؟

زمانی که عصنت کودک ما به طور غیر عادی ادامه پیدا کند یا اینکه زندگی او را از حالت عادی خارج کند ما ید حساسیت بیشتری را این مورد بروز دهیم .

بهترین روش تربیت کودک ۳ساله پرخاشگر چیست ؟

شاید بهترین روش تربیت کودک این سن استفاده از تنبیه و تشویق متناسب سن او شد

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Aggression in children: Why it happens and what to do …

چگونه پرخاشگری کودک ۳ساله را کنترل کنیم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۳:۰۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)