مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

حدود معاشقه قبل از ازدواج چیست ؟

۵٫۰
۰۱

معاشقه قبل از ازدواج چه حدودی ید شد ؟ این مطلب جز اولین سوالات دختر و پسر زمان مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج است . قدم اول بهتر است تعریف معاشقه را بدانیم . معاشقه قبل از ازدواج محبت و هم آغوشی قبل از رابطه جنسی است . معاشقه قبل از ازدواج صحبت های عاشقانه و نوازش های خاص مو و بدن است . معاشقه قبل از ازدواج هنر برانگیخته کردن همسر بدون رابطه جنسی کامل است . معاشقه قبل از ازدواج می تواند کلامی و لمسی شد . معاشقه قبل از ازدواج دوستت دارم می تواند آغاز شود و لمس اندام و زی مو و لب ادامه پیدا کند . معاشقه قبل از ازدواج منحصرا ید احساس آرامش روحی و جسمی به همسر بدهد و اورا برای داشتن یک رابطه جنسی کامل آماده کند .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


خواست معاشقه قبل از ازدواج

خواست معاشقه قبل از ازدواج و البته دورن نامزدی امر کاملا عادی است . تغییرات فرهنگی که این روزها اتفاق افده دختر و پسر پیش از ازدواج یکدیگر را میبینند و هم به مسافرت می روند . و معمولا خواست معاشقه قبل از ازدواج را دارند . خواست معاشقه قبل از ازدواج و حتی پیش ازینکه حتی به خواستگاری بیایند هم ممکن است اتفاق بیفتد که فرهنگ ایرانی اسلامی ما پسندیده نیست . خواست معاشقه قبل از ازدواج هم آدابی دارد و اگر مراحلش بستی طی نشود عث ماندگار شدن خاطرات بدی از دوران پیش از ازدواج می شود . خواست معاشقه قبل از ازدواج معمولا از طرف مرد ها صورت می گیرد . آقایون ید این مسئله را نظر داشته شند که حتی خواست معاشقه قبل از ازدواج نید عجله کنند . ابتدا ید از طریق کلام معاشقه را آغاز کنند و سپس بصورت لمسی خواست معاشقه کنند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


داشتن معاشقه قبل از ازدواج

داشتن معاشقه قبل از ازدواج نیاز به مهارت دارد . برای فراگیری و دانستن زمان ست داشتن معاشقه قبل از ازدواج بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنیم . داشتن معاشقه قبل از ازدواج و قبل از عمل دخول عث بوجود آمدن آرامش خاطر مخصوصا زن است . معاشقه قبل از ازدواج جز لحظات و خاطرات دوست داشتنی دختر و پسر است . معاشقه قبل از ازدواج عث افزایش حس دوستی و صمیمیت بین زن و شوهر می شود . مشاوره قبل از ازدواج فقط برای بررسی شخصیت دختر و پسر نیست . یک مشاوره ازدواج حرفه ای حتی تکنیک های خواست معاشقه قبل از ازدواج را هم آموزش می دهد . برای داشتن معاشقه قبل از ازدواج حتما ید دختر و پسر میل و آمادگی داشته شند . برای داشتن یک معاشقه قبل از ازدواج خوب مکان عاشقانه ای را انتخاب کنید و هر جایی خواست معاشقه نکنید .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


حکم معاشقه قبل از ازدواج

حکم معاشقه قبل از ازدواج توجه به فرهنگ و دین یک کشور متفاوت است . اما ایران حکم معاشقه قبل از ازدواج توجه به شرایط دختر و پسر داده شده است . اگر دختر و پسر دوره نامزدی و به شرط عقد موقت یا عقد دائم هستند هیچ مانعی برای خواست معاشقه قبل از ازدواج وجود ندارد . اما اگر دختر و پسر دوره آشنایی و خواستگاری بسر میبرند حکم معاشقه قبل از ازدواج آنها مانند دو فرد غریبه و نا محرم وجود است . داشتن معاشقه قبل از ازدواج و دوره ی خواستگاری به هیچ وجه جایز و پسندیده نیست . معاشقه قبل از ازدواج حتی دوره نامزدی هم نید از یک سری حدود خارج شود . حکم معاشقه قبل از ازدواج ست است که زمان عقد جایز و حلال است اما بهتر است این معاشقه منجر به دخول نشود .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج

روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج و ثیرات آن داشتن یک ازدواج موفق اهمیت زیادی دارد . روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج نکته مهم و کلیدی چگونگی آغاز معاشقه است . از لحاظ روانشناسی برای داشتن یک رابطه جنسی موفق و شاد ید قبل آن یک معاشقه ست و کامل داشت . روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج این نکته را نشان داده که زوجینی که قبل از انجام رابطه جنسی پیشنوازی کامل و ستی داشتند رضایت مندی بیشتری از زندگی خود داشته اند . روانشناسی معاشقه قبل از ازدواج بیان می شود که زنان بوسیله صدا و مردان از طریق تصویر به لذت و احساس برانگیختگی دست می یابند . مشاوران خانواده به کیفیت و مدت زمان معاشقه کید زیادی می کنند . مشاوران خانواده معتقدند برای داشتن یک رابطه زناشویی خوب و یک ازدواج موفق طولانی مدت ، معاشقه ثیر بسزای دارند .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


چگونگی یک معاشقه کامل

مدت زمان و توجه به نقاط خاص یک معاشقه اهمیت زیادی دارد . عمل معاشقه از طرف زن و مرد لذت بخش است . اما برای خانم ها انجام معاشقه لذت بیشتری دارد و هر چه مدت زمان معاشقه افزایش یابد زودتر آماده انجام رابطه جنسی می شوند .

مسفانه بعضی آقایون حتی گذشت چندین سال از عمر زندگی مشترکشان نسبت به این مسئله توجه کامل را ندارند . مدت زمان معاشقه میتواند از بیست چهل دقیقه طول بکشد یا حتی از پیامک زدن قبل از آمدن به خانه شروع شود و حتی شامل بوسه های کوچک یا دوستت دارم هم می شود . اما بعضی به غلط تصور می کنند معاشقه محدود به تخت خواب و چند دقیقه قبل از انجام رابطه جنسی است . مرد ها بهتر است به غیر از نقاط خاص بدن به نرمه گوش ، گردن و حتی ماساژدادن همسر هم توجه کنند بتوانند رابطه لذت بخشی را برای همسرشان آغاز کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


ید و نید های قبل از معاشقه و رابطه جنسی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید به ور های غلط قبل از انجام معاشقه و نزدیکی ید بی توجه بود . بعضی به غلط تصور می کنند استفاده از نوشیدنی ها و مواد انرژی زا به بهبود لذت یک رابطه کمک می کند . صورتیکه استفاده از مواد و نوشیدنی های انرژی زا از اصل این عمل که رسیدن به ارامش است دور می شوید . از خوردن غذای چرب و پر انرژی دوری کنید و وعده غذایی سبک و حتی آجیل و میوه را جایگزین کنید . از بحث و جدل همسرن پرهیز کنید رابطه عاشقانه ای برقرار کنید . زمان معاشقه از حرف زدن مورد شارژ و مشکلات ساختمان و امور روز مره فاصله بگیرید و مورد عشق به زندگی ن صحبت کنید . از دیدن فیلم های پورن بشدت دوری کنید و تخیل و توقع لا وارد رابطه نشوید .

نکات مهم معاشقه قبل از ازدواج

قبل از ازدواج ید مورد مسائل و حد وحدود رابطه جنسی هم صحبت کنید . آموزش ست رابطه جنسی معمولا کشور ما توسط خانواده ها صورت نمی گیرد . بهتر است برای آشنایی نکاتی که یک رابطه جنسی سالم ید رعایت شود به یک مشاور موفق مراجعه کنید . حدود معاشقه حدود یک رابطه جنسی کامل فرق دارد . معاشقه همخوابگی کاملا متفاوت است . معاشقه کلام آغاز و فقط به هم آغوشی ختم می شود . ورها و دانسته های غلط رابطه جنسی می تواند ضربه جبران ناپذیری به زندگی زناشویی وارد کند . فانتزی های جنسی که این روزها زندگی زوجهای جوان ب شده می تواند عمر یک زندگی موفق را کوه و نابود کند . خلاق بودن معاشقه می تواند هیجان یک رابطه را افزایش دهد و عث دلبستگی بیشتر بین زوجین شود .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


تفاوت معاشقه و رابطه جنسی قبل و بعد از ازدواج

معاشقه و داشتن رابطه جنسی دختر و پسری که فقط قصد ازدواج دارند کسی که دوره نامزدی قرار دارد کاملا متفاوت است . زمانیکه دختر و پسر قبل از ازدواج و خواستگاری به دنل معاشقه و رابطه جنسی کامل بروند ، این عمل فقط از روی کنجکاوی و هوس است . اما معاشقه بعد از عقد این عمل عث دلبستگی و علاقه می شود . تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج عث لا رفتن توقعات رابطه بعد از ازدواج می شود . و اگراین توقع رفع نشود شکاف عاطفی بین زن و شوهر اتفاق می افتد . تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج عث ایجاد مهارت فرد می شود . و زمانیکه این فرد تصمیم به ازدواج بگیرد قاعد به سراغ همسری خواهد رفت که این تجربه را ندارد و این ناهماهنگی عث ناکامی ازدواج می شود .

آسیب های معاشقه و رابطه جنسی فانتزی ازدواج

این روزها پیشرفت سریع تکنولوژی و دسترسی به اینترنت مسفانه آسیب های ازدواج هم افزایش یافته است . دسترسی به فیلم هایی که روابط نامشروع و پی آن تکنیک های فانتزی و ناست را آموزش می دهند ، عث ایجاد آسیب زندگی زناشویی شده است . افزایش تولید فیلم های پورن و تماشای آن ها توسط دختران و پسران تصورات جنسی یک رابطه را تغییر داده است . الگو برداری غلط از این فیلم ها عث شده توقعات جنسی از یک رابطه سالم لا برود . و اگر طرف مقابل قا به پاسخگویی این نیاز نشد مسفانه روابط زوجین دچار تنش می شود . این تنش خاص زندگی زوج های جوان نیست و مسفانه این بحران گرین خانواده های میانسال جامعه را هم گرفته است . این شرایط بهتر است برای افزایش آگاهی و لابردن سواد یک رابطه ست به مشاور خانواده مراجعه کنیم .

اصول کلی رابطه زناشویی

رابطه جنسی و معاشقه از کسی الگوبرداری نکنید و توجه به توانایی های خودن پیش بروید . زمانی وارد رابطه جنسی شوید که هم خودن آماده شید هم بتوانید خواسته های طرف مقابل را برآورده کنید . رابطه زناشویی را محدود به نزدیکی نکنید و به پیش نوازی و آماده کردن همسرن هم توجه کنید . سعی کنید از روش تکراری استفاده نکنید و انجام این مراحل توجه به خصوصیات و علایق همسرن پیش بروبید .

وارد روابط آسیب زننده و فانتزی های جنسی غلط نشوید . بهداشت بدن و دندان را رعایت کنید از قرص های خوش بو کننده دهان استفاده نکنید . قرص سطح هورمون ها ی جنسی را بدن کاهش می دهد . به شرایط مکانی که برای انجام رابطه نظر دارید توجه کنید که بیش از اندازه گرم یا سرد نشد . از نور مناسب اق استفاده کنید و حتی از نور شمع و شمع آرایی غافل نشوید . توجه داشته شید که بعد از رابطه هر دو طرف به اوج لذت جنسی رسیده شند که اگر چنین اتفاقی نیفده شد بی میلی به رابطه وجود زن یا مرد اتفاق خواهد افد .

سوالات متداول

آیا معاشقه قبل از ازدواج صحیح است ؟

معاشقه اگر دوره نامزدی که عقد موقت یا دائم خوانده شده صورت بگیرد کاملا ست است و عث دلبستگی بین دختر و پسر می شود . اما دوره آشنایی به هیچ وجه جایز نیست .

ثیر معاشقه قبل از ازدواج زندگی مشترک چیست ؟

قبل از ازدواج دوره نامزدی بهتر است فقط معاشقه صورت گیرد که عث می شود زوجین برای شروع شدن زندگی مشترک و داشتن رابطه کامل ذوق و عطش بیشتری داشته شند ، بهتر است انجام رابطه کامل جنسی به بعد از ازدواج موکول شود .

مرز معاشقه قبل از ازدواج کجا تعریف می شود ؟

حدود معاشقه توجه به فرهنگ و نظر دختر وپسر تعریف می شود اما معاشقه شامل عشق زی کلامی ، لمسی و نوازش می شود و انجام رابطه جنسی کامل آن تعریف نشده اصل معاشقه یعنی ایجاد برانگیختگی هیجانی .

آیا خواست معاشقه قبل از ازدواج را ید پذیرفت ؟

زمانیکه دختر و پسر تصمیم قطعی برای ازدواج گرفتند و محرم شدند این خواست کاملا بجا و ست است اما بهتر است قبل از ازدواج رسمی و زمانیکه زندگی مشترک زناشویی را شروع نکردند فقط به معاشقه اکتفا کنند .

داشتن معاشقه قبل از ازدواج خوب است ؟

بله اصلا خود ازدواج و انجام رابطه کامل ست به کیفیت معاشقه قبل از آن بستگی دارد ، زمانیکه معاشقه صورت میگیرد سطح هیجان و دلبستگی و عشق لا می رود و این عث داشتن یک رابطه سالم و لذت بخش جنسی می شود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Married and Flirting: What’s Healthy vs. What Crosses the …

حدود معاشقه قبل از ازدواج چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۴:۱۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راز زندگی موفق چیست ؟

۵٫۰
۰۱

راز زندگی موفق یک سوال بزرگ ذهن تمام زوج‌ هایی است که مادام احساس می کنند که زندگی مشترک آن ها وضعیت ایده آل خود نمی شد . راز زندگی موفق هرگز محدود به یک جنبه خاص مانند عشق یا وضعیت مالی نمی شد . بلکه راز زندگی موفق نکاتی اصولی هستند که تمام جوانب زندگی را تحت شعاع قرار می دهند . راز زندگی موفق گنجینه ای از مهارت ها می شد که بخش بزرگی از آن اکتسابی و قابل آموختن است . مشاوره خانواده میتواند تحلیل وضعیت و شرایط زندگی مشترک شما و توجه به نقاط قوت و ضعف موجود ، راز زندگی موفق را به شما بیاموزد .

راز زندگی موفق زناشویی

راز زندگی موفق زناشویی دنیای امروزی که به کرات شاهد طلاق عاطفی ، جدایی و زندگی های پر از اختلاف ،کشمکش ، و نزاع هستیم میتواند نجات بخش شد . راز زندگی موفق زناشویی همان ید ها و نید هایی هستند که زوجین ید نسبت به یکدیگر و نسبت به زندگی شرایط مختلف به جا بیاورند . راز زندگی موفق زناشویی دارای اصول و ارکان مشترکی است اما هرگز از زندگی دیگران قابل کپی برداری نمی شد چرا که هر زوج زندگی منحصر به فرد خود را دارند پس نمی‌توان به دنل تقلید کورکورانه از زندگی دیگران انتظار یک زندگی زناشویی موفق را داشت .

راز زندگی موفق زوجین

راز زندگی موفق زوجین اگر بخواهد به صورت سوال از زوج های مختلف پرسیده شود ممکن است پاسخ های متعدد و متنوعی را شاهد شیم چراکه راز زندگی موفق زوجین توجه به شخصیت زوج ، سن زوجین ، وضعیت اجتماعی زوج ، عقاید ، افکار ، فرهنگ و علایق زوج ، وضعیت مالی زوج و . . . ممکن است متفاوت شد . یعنی زوج توجه به وضعیتی که آن قرار دارند و شکل رابطه آن ها ، ممکن است راز موفقیت رابطه خود را گرو موارد خاصی بدانند به همین دلیل است که نمیتوان راز زندگی موفق را کپی برداری کرد اما میتوان آن را الگوی خود قرار داد .

اصلی ترین راز زندگی موفق

اصلی ترین راز زندگی موفق می تواند شامل موارد زیر شد . ابراز علاقه کلامی ، بیان واضح احساسات ، افکار ، نظرات و عقاید ، گوش دادن بجا و به اندازه به یکدیگر ، توجه به کیفیت و کمیت رابطه زناشویی ، قدانی از یکدیگر ، شناخت مسئولیت ها و پذیرش آن ها ، ک تفاوت های فردی و فطری زن و مرد ، احترام متقابل ،بیرون رفتن و گذراندن وقت به صورت دو نفره ، کمک به پیشرفت فردی و اجتماعی یکدیگر ، داشتن هدف و برنامه ریزی برای آن ، اختصاص دادن وقت برای توجه به نقاط ضعف و قوت زندگی مشترک ، واقع گرایی و حذف توقعات غیر معقول از یکدیگر ، پذیرش اشتهات و تلاش برای رفع آن ها و . . .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


راز خوشبختی زندگی زناشویی

راز خوشبختی زندگی زناشویی به دیدگاه و تعریف فرد از خوشبختی نیز بستگی دارد . طبیع فردی که به شدت مادی گرا است وضعیت مالی آنچنانی را خوشبختی میداند و کار و سرمایه گزاری را راز خوشبختی . اما اگر تعریف از خوشبختی تعالی همه جانبه زوج شد پایه ها و اصول مشترکی دارد که برخی از آن ها مانند دوران شناخت ، مربوط به قبل از ازدواج است و میتوان از طریق مشاوره قبل از ازدواج آن ها را فرا گرفت . برخی دیگر نیز مربوط به مهارت های زندگی مشترک است و مشاوره ازدواج میتواند راهنمای ما این زمینه شد . راز های ازدواج موفق و خوشبختی به راحتی قابل یادگیری و اجرا می شند فقط نیازمند مطالعه این زمینه و استفاده از تجربه افراد متخصص مانند کارشناسان مشاوره خانواده میشد .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


سوالات متداول

زندگی مشترک موفق چگونه است ؟

زندگی مشترک موفق بگونه ای است که زوج از نظر شخصیتی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، روحی روانی رو به پیشرفت و تکامل شند .

اصول زندگی موفق چیست ؟

کسب مهارت های زندگی مشترک برای داشتن واکنش مناسب شرایط مختلف از اصول زندگی موفق است .

ویژگی زندگی خوب چیست ؟

علاقه پایدار دو طرفه ، صمیمیت و نشاط ، تعهد و وفاداری ، هدف ، برنامه ریزی ، پیشرفت ، انگیزه و امید به آینده و . . . از نشانه های زندگی خوب می شند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:What is the Secret to Success in Life?

راز زندگی موفق چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۳:۳۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

۵٫۰
۰۱

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج را میتوان توجه به آمار ازدواج های ناموفق ک کرد . طلاق عاطفی هنجاری است که بیشتر از جدایی زوج نگران کننده میشد و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج را توجیه میکند . شناخت کافی زوج از یکدیگر مسئله ای میشد که میتوان به وسیله آن موفقیت یا عدم موفقیت ازدواج را پیش بینی کرد اما این شناخت ید اصولی و حقیق شد .ضرورت مشاوره قبل از ازدواج به این دلیل است که به کمک آن میتوان به شناخت نسبی لازم دست پیدا کرد . اهمیت مشاوره قبل از ازدواج شرایطی مانند ازدواج سنتی ، ازدواج اینترنتی ، ازدواج مجدد و . . . دو چندان می شود چرا که این موارد از حساسیت های خاص خود برخوردار هستند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج


اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد همانطور که گفته شد دو چندان و جزء موارد حساس میشد . اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد به این دلیل است که به طور کل طلاق عث میشود آسیب های روحی روانی خاصی به فرد وارد شود و زمانی که فرد کاملا احیا نشود نید اقدام به ازدواج مجدد کند یعنی فرد ید کاملا آمادگی تشکیل زندگی مشترک را داشته شد . مشاوره قبل از ازدواج میتوان آمادگی فرد را برای ازدواج مجدد سنجید . طبیع حساسیت ازدواج مجدد بسیار لا تر از اولین تجربه میشد چرا که اگر انتخاب فرد اشته شد این ر آسیب روحی بسیار جدی تری را متحمل خواهد شد . از این رو اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد قابل ک است فرد بتواند معیارهای ازدواج خود را به ستی فرد مقابل تشخیص دهد و به شناخت لازم دست پیدا کند .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج به این خاطر میشد که زوج ید بتوانند تمام کلید های اصلی یک ازدواج موفق را تشخیص دهند . یعنی تمام مواردی که یک ازدواج ثیر گذار هستند و کیفیت ازدواج را تعیین میکنند ید برای زوج روشن شوند . همچنین زوج ید بتوانند معیار های ازدواج خود را به ستی و به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنند . توجه به مطالب فوق ضرورت مشاوره ازدواج قابل ک میشد . کنار مشاوره ازدواج میتوان مسیری ست به تصمیم ست دست پیدا کرد . چرا که آشنایی پیش از ازدواج اگر کنار مشاوره قبل از ازدواج نشد ممکن است از مسیر خود منحرف شود و نتیجه مطلوبی ندهد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


ک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج نید زمانی شد که اختلافات و مشکلات گرین گیر زندگی مشترک زوج شده اند . بسیاری از افراد پس از شروع زندگی مشترک به مرور و پی ناسازگاری ها به این نتیجه میرسند که تفاهم و تناسب لازم را همسر خود ندارند و زندگی مشترک آنان کیفیت لازم را ندارد اما این موارد فرصت تجدید نظر از دست رفته است اگر زوج توان ایجاد سازش و بهبود رابطه را نداشته شند دو حالت روی خواهد داد ، یا زوج تصمیم به جدایی خواهند گرفت و یا حالت بدتر از آن یعنی طلاق عاطفی رخ خواهد داد .

این جا متوجه ضرورت مشاوره قبل از ازدواج خواهید شد . مشاوره ازدواج میتوان توجه به شاخص ها میزان میوفقیت ازدواج را پیش بینی کرد چرا که این شاخص ها حاصل سال ها پژوهش ، تحقیق و تجربه روانشناسان زمینه ازدواج و زندگی مشترک میشند .

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج جوانان

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج جوانان به دلیل آسیب های جدی است که امروزه متوجه زندگی مشترک هستند . آسیب هایی که علاوه بر صدمه زدن به زوج قالب آسیب اجتماعی نیز نمود پیدا خواهند کرد . ازدواج های زود هنگام ، ازدواج دیر هنگام ، خیانت ، طلاق عاطفی و . . . برخی از این مشکلات میشند . بیشتر این مشکلات به دلیل نبود آگاهی کافی و ک ست از زندگی مشترک میشد .مشاوره خانواده میتواند دید زوج را به روی حقیقت زندگی مشترک ز کند . مسائل حائز اهمیت و ثیر گذار کیفیت زندگی مشترک را به آنان متذکر شود و مهارت های زندگی را به آنان آموزش دهد . همچنین این مشاوره میتواند تمام طول زندگی برای حفظ و ارتقا کیفیت زندگی ادامه پیدا کند .


بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : The Importance of Premarital Counseling

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۳:۰۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معایب ازدواج فامیلی

۵٫۰
۰۱

معایب ازدواج فامیلی دو بحث را پیش می آورد . ابتدا اینکه هر زن و مردی دوست دارد برخی از مسائل خانواده اش را از همسرش پنهان نگه دارد . این کتمان کردن صداقت منافاتی ندارد . هر کسی میتواند بدون اینکه احساس گناه یا کذب کند رازهایی برای خود داشته شد . این رازها نید مواردی شند که آینده و زندگی فعلی آنها دخیل شد . مثلا اینکه یکر ازدواج کرده شد ، یا فرزندی داشته شد . اما اگر فقط یک مراسم نامزدی داشته و خیلی زود به هم خورده دلیلی ندارد همسر بداند . از معایب ازدواج فامیلی اینست که اینگونه اسرار برملا است . از معایب ازدواج فامیلی همین بس که مثلا نوجوانی برای کسی قلبش تپیده هیچ ارتطی هم نداشته اند . همه فامیل از آن مطلعند لزومی ندارد همسر آینده این را بداند ولی میداند .

نقص های خانوادگی

از دیگر معایب ازدواج فامیلی اینست که زندگی جدید ممکن است مدام زندگی خانوادگی مقایسه شود . جوانی زندگی خود میخواهد به گونه ای دیگر زندگی کند . متفاوت زندگی خانواده هسته اول . اما به او از طرف زوج تذکر داده میشود من زندگی تو را آنگونه دیده ام . این هم یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی است . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی اینست که عیوب و نقصهای خانوادگی ممکن است به رخ کشیده شود . حال آنکه این عیوب ممکن است مربوط به سالهای گذشته شد . پس لازم است برای اینگونه ازدواجها که اصلا پیشنهاد نمیشود حتما مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . مشاوره ازدواج شروط ازدواج را یاداوری میکند . اینکه چه شرایطی تعیین کنیم و چه قرارهایی بگذاریم بتوانیم آرامش زندگی کنیم .


بیشتر بخوانید: بهترین ازدواج فامیلی


مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی

مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی حتما ید رسانه های کشور مورد کید قرار بگیرد . جملات عوامانه ای مانند «عقد دختر عمو پسر عمو آسمانها بسته شده » اقوام را تحت ثیر قرار میدهد . پسرعمو و دختر عمو بدون تعقل اقدام به ازدواج فامیلی میکنند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی انتفال بیماری هایی که اجداد وجود دارد به فرزندان است . هر کسی دوست دارد فرزندانی سالم بدنیا بیاورد اما غافل ازاینکه یک اشته فرزندش را از سلامت محروم میکند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی اینست که تشویقهایی برای ازدواج صورت میگیرد . وقتی حرف از بیماری زده میشود میگویند ما نسل خود بیمار نداشته ایم که منتقل شود . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی میتوان به ازهم پاشیدن یک فامیل اشاره کرد .

یک فامیل وقتی ازدواجی پیش می آید اگر این ازدواج دوام و بقا نداشته شد . تصمیم به جدایی گرفته میشود میان همه فامیل اختلاف بوجود می آید . یک فامیل میتوان همسر خود را برمبنای معیارهای ازدواج مورد نظر سنجید و انتخاب کرد . اما به نظر میرسد خطرات و معایب بیشتری دارد . لازم است علاوه بر مشاوره ازدواج ، مشاوره ازدواج موفق نیز انجام داد.

معایب ازدواج فامیلی برای رداری

معایب ازدواج فامیلی برای رداری از نظر سلامت به بیماری های ژنتیکی و توارثی برمیگردد . سلامت فرزندان این خانواده ها اگر نسل بیماری وجود داشته شد معرض خطر جدی است . معایب ازدواج فامیلی برای رداری را از نظر ار هاش یا گروههای خونی میتوان بررسی کرد . یک فامیل بخصوص فامیل جه دو احتمال هم گروه بودن خون ار هاش های مختلف وجود دارد . لازم به ذکر است هم گروه بودن خون مشکل ساز نیست . ولی ار هاشهای مثبت و منفی قابل بررسی هستند . مشاوره ژنتیک و آزمایش خون برای قبل از رداری بخصوص برای ازدواج های فامیلی واجب است .

مثلا اگر ار هاش خون مرد مثبت شد و ار هاش زن منفی شد . برای جنینی که گروه خونی ار هاش مثبت دارد بدن ما آنتی دی هایی بر علیه گلبولهای قرمز جنین ترشح میشود . شاید این عارضه برای جنین اول مشکل زیادی بوجود نیاوردچون مقدار انتی دی ها قابل توجه نیست . اما برای جنین دوم احتمال سقط جنین وجود دارد . یا ممکن است کودک زردی شدید دست و پنجه نرم کند چون میزان تماس خون ما جنین بیشتر شده است . . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی برای رداری احتمال بروز بیماری های توارثی خونی میشد . برای اطلاع بیشتر بخش معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی را مطالعه بفرمایید .


بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی


معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی

معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی تمام رسانه های ید آگاهی رسانی کامل شود . زیرا خطرات ناشی ازآن به فرزندانی منتقل میشود که حق سالم زندگی کردن از آنان گرفته شده است .آنهم بر اثر بی اطلاعی و بی تفاوتی پ و ما . بیماری های ژنتیکی بر اثر جهش یکی از کروموزومها و یا جفت کروموزوم بوجود می آِید . این جهش ممکن است نسل اول به صورت پنهان بماند . ولی نسل بعد بروز خواهد کرد و نتیجه آن تولد فرزندی است بیماری . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی همین بس که احتمال بروز بیماری فرزندان زیاد است . اثر بروز چنین واقعه ای پ و ما مدام احساس گناه کرده و به بیماری های روحی مبتلا میشوند . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی برکسی پوشیده نیست ولی ید جدی گرفته شود .

بی تفاوتی نسبت به نسبت فامیلی

هستند کسانی که نسبت به ازدواج فامیلی بیتفاوت هستند .یک زوج ممکن است به ظاهر سالم شند و مشکلی نداشته شند برای بیماران مبتلا به لاسمی مینور دوران مجردی هیچ مشکلی وجود ندارد . اما اگر یک نفر که او هم به ظاهر سالم ولی مینوراست ازدواج کند خطرناک میشود . بیست وپنج صد احتمال بروز لاسمی ماژور فرزندان میرود . یک مینور نیازی به مراقبت ندارد به همین دلیل برای جلوگیری از ارعاب و ترس پزشکان به فرد تذکری نمیدهد . اما یک لاسمی ماژور ید مدام تحت مان شد . یک جنین ب لاسمی ماژور ممکن است ناقص یا عجیب الخلقه بدنیا بیاید . مینور یک بیماری کم خونی ارثی است که فقر آهن تفاوت دارد . اما لاسمی ماژور به دلیل نقص گلبولین خون ظاهر میشود و گلبولهای قرمز را کوچک میکند . سقط این کودکان هفته های اول منع قانونی ندارد البته تشخیص پزشک قانونی .

مشکلات و معایب ازدواج فامیلی

مشکلات و معایب ازدواج فامیلی علاوه بر مطالبی که عرضه شد اینست که تعداد افراد فامیل دیر به دیر زیاد میشود . ورود یک فرد جدید به حیطه اقوام عث شادی و نشاط میشود . عث تنوع فرهنگ معاشرت میشود . این فرد جدید حرفهای جدید و سلایق جدید خود به همراه می آورد . از مشکلات ومعایب ازدواج فامیلی همین است که دیگر این تنوع و زییی وجود ندارد .

سوالات متداول

بدترین نسبت فامیلی برای ازدواج چیست ؟

بدترین نوع ازدواج فامیلی ازدواج فرزندان خاله ها هم ، فرزندان عموها ، فرزندان عمه و دایی هم است . بدتر از آن اینست که فرزندان اینها هم جه دومیها ازدواج کنند . یعنی فامیل فامیل . مثلا پ وما پسر خاله دختر خاله هستند نوه ها هم نسبتهای فامیلی ازدواج کنند .

ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام چیست ؟

هیچ آیه ، حدیث و روایتی بر ازدواج فامیلی کید نشده است بلکه تشویق به زیاد شدن مسلمانان شده است یعنی تزویج به تعداد مسلمانان افزوده شود . حتی ازدواج فردی از ادیان دیگر به شرط مسلمان شدن آنها آزاد است این نشانگرآن است که اسلام بر ازدواج فامیلی کید نداشته است .

پرخطرترین ازدواج فامیلی ؟

ازدواجهایی است که هم پ وهم ما ناقل بیماریهای نهفته و پنهان هستند که شاید به ظاهر سالم شند اما بیماری را به فرزندان انتقال میدهند .

چه کشورهایی ازدواج فامیلی ممنوع است ؟

کشور امریکا ازدواج فرزندان عموها ، خاله ها و دایی ها یک بو محسوب میشود و عموم مردم این رابطه مخالف هستند . ولی قانونی برای منع ازدواج ندارند . کشور جیکسن ازدواج فرزندان خاله ، عمه ، دایی و عمو ممنوع است چون بیست وپنج صد تولد معلولان این کشور اثر ازدواج فامیلی بوده است .

چرا ازدواج فامیلی بد است ؟

عدم ازدیاد فامیل ، عدم تنوع و ورود افراد جدید به فامیل ، احتمال بیماریهای توارثی فرزندان ، احتمال بروز بیماریهای ژنتیکی فرزندان و برهم خوردن آرامش و آسایش زوجین .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :What are the disadvantages of marrying a relative?

معایب ازدواج فامیلی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۳:۲۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

سن مناسب ازدواج برای پسران چند سال است؟

۵٫۰
۰۱

سن مناسب ازدواج برای پسران نیز از دیدگاه های مختلف قابل بررسی است مانند سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه روانشناسی ، سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام و . . . تفاوت های فطری عث شده است که سن مناسب ازدواج برای پسران دختران متفاوت شد . از طرفی تفاوت های فردی عث شده است که این سن از فردی به فرد دیگر متفاوت شد . بدون شک عواملی مانند محیط خانوادگی ، شرایط زندگی ، عوامل فرهنگی و . . . بر روی سن مناسب ازدواج برای پسران ثیرگذار هستند . همانطور که می دانید پسران قالب نقش شوهر و پ متحمل وظایف جدی هستند ، بخش مهمی از این وظایف به مین مالی زندگی مشترک بر می گردد ، نیاز به شغل و آمد برای برطرف کردن نیاز های همسر و فرزندان از جمله موارد مهمی است که بر ازدواج پسران به خصوص سن ازدواج آنان ثیر می گذارد .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


سبک زندگی و تحولات فرهنگی

البته افزایش سن ازدواج به تغییر سبک زندگی و تحولات فرهنگی نیز مربوط می شود . سن مناسب ازدواج برای پسران را میتوان از دو جنبه بررسی کرد . مرحله اول جنبه مادی مسئله است که پسران ید برای ازدواج از استقلال مالی لازم برخوردار شند یعنی بتوانند داشتن شغل و موقعیت اجتماعی ثابت از پس مخارج زندگی مشترک بر بیایند . اما اگر بخواهیم سن مناسب ازدواج برای پسران را از جنبه معنوی آن بررسی کنیم ید گفت سن مناسب زمانی است که فرد به ثت احساسی ، فکری ، روانی و شخصیتی رسیده شد یعنی به بلوغ لازم برای ک ازدواج و پذیرش مسئولیت آن دست پیدا کرده .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


مناسب ترین سن ازدواج برای پسران

مناسب ترین سن ازدواج برای پسران مسئله ای است که هم برای خود پسران و هم برای خانواده آنان بحث برانگیز است . سوال بسیاری از والدین این است که چه سنی برای ازدواج فرزند آن ها مناسب است و احتمال ازدواج موفق چه سنی بیشتر خواهد بود . گاه خود فرد نیز به علت نداشتن خودشناسی کافی نمی تواند تشخیص دهد که آیا سن مناسب برای ازدواج قرار دارد یا خیر . از این رو لازم است برای تشخیص مناسب ترین سن ازدواج برای پسران به نظر کارشناسان مشاوره خانواده روانشناسی توجه کنیم . مشاوره ازدواج تنها محدود به جلسه ضروری پیش از عقد نمیشد بلکه افراد می‌توانند به تنهایی یا همراه خانواده به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند تمام سوالات و ابهامات آنان خصوص جوانب مختلف ازدواج برطرف شود و به کمک کارشناسان ازدواج به آمادگی نسبی لازم برای تشکیل زندگی مشترک دست پیدا کنند .

طبق نظر روانشناسان حوزه ازدواج ، مناسب ترین سن ازدواج برای پسران زمانی خواهد بود که به تعادل و ثت شخصیتی لازم دست پیدا کرده شند و از هیجانات دوران نوجوانی گذر کرده شند بتوانند پذیرای مسئولیت زندگی مشترک شند و دچار پشیمانی نشوند . این سن به طور میانگین برای پسران از ۲۷ ۲۹ سالگی نظر گرفته شده است و احتمال میرود که ازدواج برای پسران این رنج سنی موفقیت آمیز تر شد و به طور طبیعی پسران ید این سن به تکامل شخصتی لازم برای ازدواج رسیده شند . تعیین این رنج سنی به این معنا نمیشد که اگر فرد خارج از محدوده سنی تعریف شده اقدام به ازدواج کند ازدواج ناموفقی خواهد داشت چرا که سن مناسب ازدواج بع بلوغ فرد است و بلوغ نیز امری نسبی میشد که افراد مختلف سنین متفاوت به وجود می آید .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران

اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران نیز طبیعً متناسب اختلاف سن مناسب ازدواج برای دختران است یعنی از نظر روانشناسی اختلاف سنی ۵ سال اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران میشد . به طور طبیعی انتظار میرود که ازدواج ، سن پسر از دختر بزرگتر شد که این مورد هم می تواند توجیه روانشناسی داشته شد و هم توجیه فرهنگی ، مورد اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران مطلب مهمی که همیشه وجود داشته است این است که آیا اگر دختر از پسر بزرگتر شد از نظر روانشناسی قابل قبول است یا خیر و اینکه آیا اگر دختر از پسر بزرگتر شد به اندازه حالت عکس آن احتمال ازدواج موفق وجود دارد یا خیر .

ید گفت که اختلاف سنی ازدواج امری نسبی است و نمی‌توان قطعیت مورد آن اظهار نظر کرد . اینکه زوج چه اندازه ک متقابل یکدیگر موفق عمل کنند و اینکه چه حد تفاهم نظر و سازگاری داشته شند بیش از اینکه به اختلاف سنی مربوط شد به انعطاف پذیری شخصیت آنان نسبت به یکدیگر بستگی دارد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام

سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام به صورت دقیق مشخص نشده است و اسلام ازدواج برای پسران را به سن مشخصی محدود نکرده است . به طور کل از دیدگاه اسلام هرگاه فرد آمادگی جسمی و روانی لازم برای ازدواج را داشته شد و همینطور تمایل به ازدواج او وجود داشته شد می تواند ازدواج کند . پس سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام مختص به عدد خاصی نمی شد اما حداقل سن لازم را برای ازدواج پسران ۱۵ سال نظر گرفته است .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


سن مناسب ازدواج برای پسران از نظر روانشناسی

سن مناسب ازدواج برای پسران از نظر روانشناسی همانطور که پیش از این نیز گفته شد محدوده سنی ۲۷ ۲۹ سال قرار دارد و طبق پژوهش ها مشخص شده است که پسران سن ۲۷ سالگی آمادگی روحی کامل را برای پذیرش مسئولیت پ شدن دارند . رنج سنی مشخص شده برای حالتی است که شخصیت فرد به صورت نرمال تکامل و رشد پیدا کرده شد . بسیاری از پسران پیش از این که ازدواج مشکل داشته شند این مسئله مشکل دارند که نمی توانند تشخیص دهند سن و شرایط مناسب برای ازدواج هستند یا خیر ، این زمینه مشاوره ازدواج می‌تواند فرد را از تردیدها و دوراهی هایی که مورد ازدواج دارد خارج کند .

سن مناسب ازدواج برای پسران از نظر روانشناسی طبیعً به دلیل تفاوت های فردی ، از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت شد . تعیین سن مناسب ازدواج بیش از هر چیزی به آمادگی همه جانبه فرد برای تشکیل زندگی مشترک بستگی دارد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


سوالات متداول

سن مناسب ازدواج برای پسران چیست ؟

سن مناسب برای ازدواج پسران زمانی است که فرد شناخت کافی را از ازدواج و مسئولیت های آن داشته شد و بینش لازم این زمینه تمایل به ازدواج را خود احساس کند .

مناسب ترین سن ازدواج برای پسران از دیدگاه روانشناسی چیست ؟

روانشناسی ازدواج ، هرگز هیچ رنج سنی خاصی را برای ازدواج به تمام افراد تحمیل نمیکند اما بنا بر تحقیقات انجام شده رنج سنی ۲۷ ۲۹ سال را مناسب نظر گرفته است .

سن مناسب ازدواج برای پسران چق ازدواج موفق ثیر دارد ؟

طبیع ازدواج زود هنگام و دیر هنگام هر دو پیامد های منفی خاص خود را به همراه دارند اما اگر پسران سن مناسب اقدام به ازدواج کنند پذیرش مسئولیت ها برای آن ها راحت تر خواهد بود و روبرو شدن جدیت های زندگی مشترک آن ها را دلزده و پشیمان نخواهد کرد .

سن مناسب ازدواج برای پسران چگونه محاسبه میشود ؟

پسران از ویژگی های شخصیتی خاص خود برخوردار هستند برای مثال به نسبت دختران دیرتر به بلوغ فکری میرسند و دیرتر آمادگی مسئولیت پذیری را پیدا میکنند از این رو توجه به ویژگی های شخصیتی ثیر گذار ، سن مناسب ازدواج را محاسبه میکنند .

سن مناسب ازدواج برای پسران دختران مشابه هست ؟

بدون شک سن مناسب ازدواج برای پسران دختران به دلیل تفاوت های ذاتی و متفاوت بودن مسئولیت های هر کدام زندگی مشترک متفاوت است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriageable age

سن مناسب ازدواج برای پسران چند سال است؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۵:۰۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

رابطه های بی سرانجام چیست ؟

۵٫۰
۰۱

رابطه های بی سرانجام به رابطه هایی اطلاق میشود که به نوعی نا متناسب و یا مطابق عرف نیستند . رابطه های بی سرانجام رابطه هایی هستند که از همان ابتدا قراری برای ازدواج گذاشته نمیشود . رابطه های بی سرانچام رابطه هایی هستند که آن یک نفر استفاده میبرد و دومی غم سر میکند . البته استثناهایی هم وجود دارند . رابطه های بی سرانجام پس ازمدتی خاتمه میابند . مدت آن به توافق ، احساس نیاز و بدست آمدن موقعیت جدید برای یکی از آنها بستگی دارد . رابطه های بی سرانجام هم هستند که هردو از جدایی ناراحت و غم آلود میشوند . رابطه های بی سرانجام هم ممکن است شد که برای هردو نفراستفاده و بهره داشته بعد از جدایی هم غم زیادی برای آنها پی نداشته است . اکنون هم به بررسی این موارد مینشینیم .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


نیاز های عاطفی

رابطه های بی سرانجام معمولا از جانب کسانی پیشنهاد میشود که احساس نیاز میکنند . نیاز به جنس مخالف ، نیاز به گریز از هسته اولیه خانواده وافرادی هم هستند که بدنل کسانی هستند که از موقعیت و پول آنها استفاده و بهره ببرند .بهترین راه برای اینکه مورد سو استفاده قرار نگیریم اینست که یک روانشناس یا مشاور مشورت کنیم . مرکز مشاوره آویژه بهترین راه برای انتخاب ست را مشاوره خانواده میداند . این روش صرف وقت کمتر شناخت پیدا میکنیم . راهنمایی میشویم و دست به انتخاب میزنیم . اینگونه آشناییها بسته به هدف از آشنایی یکی سود و دیگری ضرر میکند . یکی از زوجها میداند که ابتدا اگر بخواهد از کسی استفاده کند طرف مقابل به او سودی نخواهد رساند . او نقش یک عاشق را زی میکند دل او را بدست آورد و بعد به اهدافش برسد .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


علائم رابطه های بی سرانجام

علائم رابطه های بی سرانجام ابتدا بی اعتمادی به یکدیگر است . این ارتطات چون یکی از آنها مطمئن است که این رابطه دائمی نیست هیچگاه اعتماد نخواهد کرد . این روابط معمولا هدفدار هستند . و هدف فقط سو استفاده است . ممکن است سواستفاده مالی ، عاطفی و یا جنسی شد . از دیگر علائم رابطه های بی سرانجام سر به مهر نگاه داشتن مشخصات افراد خانواده و یا محل سکونت و حتی محل کار است . حال ممکن است هردو طرف برای ازدواج هم رابطه داشته شند اما تفاوت آنها به طرز فاحشی نمود داشته شد . ممکن است از طرف خانواده ها ممنوعیت ازدواج پیدا کنند . مشاوره قبل از ازدواج میتواند کمک خوبی به آنها شد . مشاوره ازدواج و بررسی وضعیت خانواده ها میتوان پی برد این رابطه میتواند به سرانجام برسد یا خیر .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


نشانه های رابطه های بی سرانجام

نشانه های رابطه های بی سرانجام برای هر فرد تجربه ای مشخص است . این رابطه ها سست و بی اساس هستند . از نشانه های رابطه های بی سرانجام بی اطلاعی هسته اول خانواده از این ارتط است . اگر هم اطلاع داشته شند آنها معاشرت ندارند . به نوعی رابطه آنها رسمی نیست نه از نظر قانونی نه از نظر عرف و نه خانوادگی . از دیگر نشانه های رابطه های بی سرانجام نداشتن انسجام بین زوج میشد . آنها برنامه ای برای آینده ندارند و یا اگر دارند از مدت نیست . آرمانها و اهدافشان مشترک نمیشد . از دیگر نشانه های رابطه های بی سرانجام اینست که آنها هم متناسب نیستند . ممکن است از نظر سنی ، خانوادگی ، سطح فرهنگ ، سطح مالی و یا سواد هم سطح نشند به عرتی یک یا چند مورد کفو هم نشند .

انواع رابطه های بی سرانجام

انواع رابطه های بی سرانجام میتواند ازدواج موقت شد . میتواند دوستی های کوچه خیانی شد ، میتواند دوستی های اینترنتی و مجازی شد . از انواع رابطه های بی سرانجام میتوان به ارتط زنان شوهر دار پسران مجرد یا مردان مهل اشاره کرد . ازدواج موقت که ازنامش پیداست ازدواجی است که به مدت معلوم دو نفر هم معاشرت میکنند . دوستی های کوچه خیانی هم رابطه هایی است که بدون شناخت و بیرون از خانواده شکل میگیرند . از انواع رابطه های بی سرانجام که احساسات و روح طرفین زیچه قرار میگیرد رابطه دنیای مجازی است . این روابط منشی دکتر خود را به جای پزشک جا میزند . راننده خود را به جای جر . بهیار پرسر و پرسر رزیدنت میشود . نه اینکه یکی از این مشاغل پست شند و دیگری برتر اما بدی آن به اینست که واقعی نیستند .

وجود انواع سیستمهای ارتطی دنیای مجازی که هزینه زیادی هم نمیخواهد حرفها گل می اندازند . ابتدا هردو عاشقانه و بیقرار هم ارتط دارند اما پس از چندی دانه به دانه حرفهای کذب از جایی سر بر می آورند . توجیه کردنها و وغهای بعدی برای توجیه وغ اول شروع میشوند . البته ز هم استثناهایی وجود دارند . اما خیلی از این روابط به ظاهر عاطفی منجر به اخاذی ، ریختن آبرو وحیثیت و غم واندوه میشوند . پسر بیست و اندی ساله که خود را عاشق تمام عیار زنی لای چهل سال وانمود میکند . مردی که گذاشتن عکس دختر بر روی پروفایلش طرف مقابل را تخلیه اطلاعاتی میکند و ازتمام رازها و مسائل خانوادگی او مطلع میشود . وکسانی که خود را خیر معرفی کرده و دادن یک شماره کارت از طرف مقابل سو استفاده مالی میکند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


تفاوت عشق واقعی رابطه های بی سرانجام

تفاوت عشق واقعی رابطه های بی سرانجام اینست که یک رابطه عشق واقعی حتی اگر خاتمه پیدا کند ایجاد عقده نمیکند . یک شکست شیرین خواهد بود . اما زمانی که یک دختر یا پسر احساس میکنند زیچه شده اند بسیار ناراحت کننده است ثیرات بد روحی بر روی افراد خواهد گذاشت . تفاوت عشق واقعی رابطه های بی سرانجام اینست که امکان وصال زیاد است . عشق به انسان انرژی میبخشد حال آنکه رابطه های بی سرانجام انرژی را میگیرند . بهتر است برای عشق واقعی نیز مشاوره خانواده بگیریم اگر منجر به ازدواج شد یک ازدواج موفق شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


سوالات متداول

نشانه های یک رابطه اشته چیست ؟

همگون نبودن زوج . مخالفت شدید خانواده های طرفین . نداشتن موقعیت مناسب برای هم بودن . عدم اعتماد و اطمینان به هم . استفاده از راههای کم هزینه و رایگان برای ارتط . تقاضای پول یا سوییچ ماشین و خواست ایجاد یک موقعیت خوب .

نشانه های رابطه عاطفی سالم چیست ؟

آنها یکدیگر را دوست دارند . از هم شناخت دارند . حدودی خانواده ها از این رابطه مطلع هستند . قصد ازدواج دارند . برای آینده شان آرزوها و آرمانهای مشترک دارند . وجود خود آنها را دوست دارند نه موقعیتشان را . منتظر اولین فرصت برای آغاز زندگی مشترک هستند ممکن است این انتظار چندین سال هم طول بکشد .

نشانه های اصلی برای پایان یک رابطه کدام است ؟

سردی رابطه ، سردی کلام ، سردی دیدار و سردی معاشرت . نا امیدی برنامه ای مشترک . نداشتن رویا و فانتزی های مشترک . سر گمی ارتط ، ابراز نا خرسندی از وضعیت موجود و یا رفر و موقعیت طرف مقابل .

عواقب نا خوشایند رابطه های بی سرانجام چیست ؟

اولین ثیر بد آن شکست هردو یا یکی از آنها است . ه رفتن لحظات عمر ، آسیب رسیدن به اعتماد به نفس ، احتمال بروز بیماری های روحی – روانی ، اتلاف وقت و صدمه دیدن اعتر رفر زناشویی و خانوادگی . انگ خوردن جامعه .

چگونه از رابطه های بی سرانجام پیشگیری کنیم ؟

بهترین راه پیشگیری مشاوره است . شناخت به کمک یک روانشناس . تحقیق ، قبل از رابطه دقت و تیزهوشی ، احساساتی عمل نکردن و مشورت کارشناسان کارامد ، مورد رابطه های مجازی پاسخ ندادن به هر کلام و سلام .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه ازدواج سفید به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ۱۰ Things You MUST Know About Relationships

رابطه های بی سرانجام چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۹:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟

۵٫۰
۰۱

روابط سرد زناشویی به چند دلیل ممکن است زندگی اشخاص شد . دلایل فردی مانند سرکوب غرایز بنا به دلایل مختلف . اهمیت ندادن به نیاز جنسی همسر به دلیل توجه وافر به دیگر امور مانند امور مالی و امور منزل . توجه نکردن به نیازهای فردی به دلیل اولویت دادن به نیازهای خانواده . توجه نداشتن به رفر و یا ظاهر خود که منجر به روابط سرد زناشویی میشود . داشتن پارتنر جنسی بیرون از چارچوب خانواده . روابط سرد زناشویی علاوه بر این دلایل ممکن است به دلیل بیماریهای روحی مانند افسردگی شد . روابط سرد زناشویی ممکن است به دلیل ضعف جنسی یکی از طرفین بوجود آید . روابط سرد زناشویی ممکن است اثر کمرنگ شدن اعتماد و اطمینان بوجود بیاید . بحران اقتصادی خانواده نیز ممکن است عث بوجود آمدن روابط سرد زناشویی شود .

مشکلات روابط سرد زناشویی

مشکلات روابط سرد زناشویی میتواند به خاتمه دادن به زندگی مشترک بیانجامد . ازمشکلات روابط سرد زناشویی سرکوب نیاز عاطفی و جنسی است . وقتی روابط شما سرد است همسر شما ممکن است هنگام نیاز نتواند شما همبستری کند . یا رابطه عاطفی از شما بگیرد . این رابطه به خیانت منتهی میشود . از راه حقیقی و یا مجازی . یکی دیگر از مشکلات ، شک کردن و انگ زدن به همسراست . روابط سرد منجر به انزوای روحی میشود . خود ماندگی ایجاد میکند . همسران به محض اینکه احساس کردند روابط زناشویی به سردی میگراید ید مشاوره خانواده انجام دهند . حتی اگر مشاوره ازدواج انجام داده شند . حتی اگر زمان مجردی مشاوره قبل از ازدواج شند . یادمان شد پیشگیری از مشکلات راحت تر از حل مشکلات است .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


عوامل اصلی روابط سرد زناشویی

عوامل اصلی روابط سرد زناشویی ریز و شت هستند . عوامل ریز نیز ممکن است به مرور زمان به یک عامل شت و عین حال لاینحل تبدیل شود . یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی اینست که هنوز فرهنگ سکس خانواده ها یک بو به نظر میرسد . هنوز ور نداریم سکس یکی از ارکان خانواده و حق افراد است . وقتی این ور را داشته شیم یاد میگیریم از همسرمان بخواهیم و به خواسته همسرمان اهمیت بدهیم . این فرهنگ خانواده ها جملاتی مانند « وای همسر من خیلی شهوتیه » کمرنگ میشود . چه مورد زن و چه مورد مرد . مرد یا زن اگر این نیاز را ازهمسرش نخواهدید به دامان چه کسی پناه ببرد ؟ این نیاز نیز مانند نیاز به خوردن و آشامیدن ید مرتفع شود . آنهم چارچوب خانه .

شما اگر همسرن بیرون از خانه هرکسی نهار یا شام بخورد و یا نوشیدنی بیاشامد کمتر دلخور میشوید . اما هرروز بساط خوردن و آشامیدن هر خانه بنا به وسع پا برجاست . ولی اگر از نظر عاطفی و یا جنسی کوچکترین شک کنید ممکن است مدت زیادی او رفر خوبی نداشته شید . ولی اینهمه نیاز او را برآورده نمیکنید . پس یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی براورده نکردن نیاز همسر چارچوب خانواده است . یکی دیگر از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی برطرف نکردن نیاز همسر آنگونه که او میخواهد است . یعنی برخی روشهای متداول تحریک نمیشوند و یا خوب ارضا نمیشوند . مثلا دوست دارند همسرشان لس خوابی رنگهای خاص بپوشد و یا جوراب نازک به پا داشته شد . ید نیاز او را مطابق میلش برطرف کرد .

علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی

علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی هر عاملی ممکن است شد . شما ید روحیات همسر خود آشنا شید . روحیات خود آشنا شید . سالهای اول بستر سازی خانوادگی کنید . برای اینکه محیط خانه خلقیات شما و همسرن هماهنگ شد . روحیاتن را به هم نزدیک کنید ولی هیچوقت نخواهید که او تبدیل به شخص ثانوی شود . به خود نیز فشار نیاورید که بخواهید کلا تغییر کنید و به شخص دیگری تبدیل شوید . همان روحیات بستر سازی کنید . ید بیاموزید هر فرد را آنگونه که هست بپذیرید . اگر او میپسندد دیزاین خانه کلاسیک شد و شما من ، بهتر است دیزاین خانه نئوکلاسیک شد . این محیط هم شما لذت میبرید و هم همسرن

اگر او طالب مهمانی رفتن و دعوت کردن است مدتی به مهمانی بروید و مهمان دعوت کنید مدتی نیز ب میل دیگری نه مهمانی بدهید و نه بروید . بدین ترتیب خانه محل آسایش و آرامش هردو خواهد شد و بهترین روابط جنسی را خواهید داشت . دیگر علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی رفر تهاجمی خانواده همسر است . یک فرد هرچق خانواده ارتط خوبی نداشته شد دوست دارد همسرش احترام خانواده را حفظ کند . دوست دارد همسرش به جای دامن زدن به اختلافات به آنها آرامش دهد . اما مسفانه خیلی ها از فرصت سو استفاده کرده و سعی میکنند بین آنها فاصله را عمیقتر کنند . یک علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی سعی فرمانپذیر کردن همسر میشد . از او بخواهیم هر آنچه را ما میخواهیم اجرا کند . احساس زندانی شدن و بردگی نمیتواند به او لذت ببخشد .

اثرات روابط سرد زناشویی زندگی

اثرات روابط سرد زناشویی زندگی کاملا خود را نشان میدهد . اول رخت بر بستن شادی و نشاط است . چنین خانه ای فضا سنگین است . صدای خنده کمتر به گوش میرسد حرفها مرور خاطرات گذشته است . برای تفریح آینده برنامه ای چیده نمیشود . اثرات روابط سرد زناشویی زندگی حتی آشپزخانه و یا محل کار نیز مشهود خواهد بود . غذا بر سر میز قالب بشقابها میگنجد . هیچ تزیین و یا سلیقه ای آن بکار نمیرود . محل کار هیچ فکر زه و یا اندیشه بکری ارائه نمیشود . همه چیز تکراری به نظر میرسد و ذوق و شوق فرهنگی ، هنری و اجتماعی روزمرگیها گم میشود . از هیجان های لذتبخش خبری نیست . مانند رودی که مرداب آرام گرفته شد . کسانی که مشاوره ازدواج موفق میگیرند دچار روزمرگی نمیشوند .

سوالات متداول

علت سرد شدن مرد رابطه زناشویی چیست ؟

مردان دوست دارند همسری صبور ، اطاعت پذیر و خوش برخورد داشته شند غیر اینصورت سرد میشوند . اگر همسرشان روابط جنسی شارپ و تند و تیز نشد ممکن است این رابطه به سردی بگراید . مردان دوست دارند همسرشان هنگام همبستری متفاوت و زی شد .

نشانه های سرد شدن زن از مرد روابط زناشویی چیست ؟

فقط منتظر ارضا شدن مرد میشود و خود ارضا نمیشود . هنگام همبستری ذوق و شوق نیست . کمتر همسرش را میبوسد . وقت کمتری برای تحریک و عشقزی صرف میکند . بعد از همبستری پشت به همسر میخوابد و کلا شاد به نظر نمیرسد .

مان سردی رابطه زناشویی چیست ؟

مرد ید به زن بفهماند که حامی و تکیه گاه محکم همسرش میشد . زن ید به مرد بفهماند ق همسرش و کارهای اورا میداند . مرد ید وفاداری کند . زن ید محیط خانه را مهر و محبت تلطیف کند . مشکلات را هم حل کنند و نشان بدهند هم علاوه بر همسر دوست و معشوقه هستند . مورد رفرهای جنسی اطلاعات خود را کامل کنند .

مهمترین علت سردی زندگی مشترک چیست ؟

اینکه همسری احساس کند بود ونبودش زندگی از نظر افراد خانواده یکسان است . احساس کند نیازهای عاطفی و غرایزش خانه مین نمیشود . احساس کند همسرش به او خیانت میکند . خیانت جنسی ، مالی و عاطفی . دوست داشتن را زندگی حس نکند

نشانه های سرد شدن زن از زندگی مشترک چیست ؟

هنگامی که همسر را میبیند لبخند نمیزند . به خواسته هایش زود پاسخ نمیگوید . غرولند میکند . ایرادگیری میکند . صرفه جویی نمیکند . نیازهایش را همسر میان نمیگذارد و رفر دوسنه ای ندارد . بی حوصله است . به تنهایی به تفریح میرود .


بیشتر بخوانید: دلایل خیانت مردان مهل چیست؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Marriage Psychology and Therapy: The Science of …

علت روابط سرد زناشویی زندگی مشترک چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۴:۵۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای انتخاب همسر مناسب

۵٫۰
۰۱

معیار های انتخاب همسر مناسب

معیار های انتخاب همسر مناسب چیست ؟ چگونه می توانیم این معیار ها را تشخیص دهیم ؟ اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم معیار های انتخاب همسر مناسب دو دسته اصلی و فرعی قرار می گیرند . البته این چهار چوبی است‌ که نظر گرفته شده و ممکن است برای هر فردی به شکل خاصی شد . معیار های انتخاب همسر مناسب به طور اصلی شامل : تدین ، اخلاق و رفر نیکو ، شرافت و اصالت خانوادگی و سلامت جسمانی و روانی می شد . معیار های فرعی نیز شامل : تناسب میان ظاهر ، موقعیت اجتماعی ، سطح مادی ، تناسب سنی ، نقطه نظر ها ، علایق مشترک و . . می شند .

معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی

معیارهای ازدواج از دیدگاه روانشناسی ر ها مورد بررسی قرار گرفته است . روانشناسان معتقد هستند همسر خوب فردی است که مهارت های ست ارتط شما را بلد شد . معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی فردی است که بتواند از رویا ها و آرزو های شما حمایت کند . کسی که ارزش و شان شما را زندگی‌ مشترک بداند ، شیوه صحیح رفر شما را شرایط خوب و بد بداند . از دیگر معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی داشتن مهارت و توانایی لازم برای ایجاد سازگاری و تفاهم بین زوجین است . زندگی مشترک و تفاهم هیچ قانون و فرمول مشخصی ندارد و این خود ما هستیم که ید راه و روش یک ازدواج موفق را بفهمیم .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب

مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب شامل مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های خوب است که هر کسی به آنها تمایل دارد . همه ما زندگی مشترک به دنل شخصی هستیم که بتواند ما را از لحاظ مادی و معنوی به رشد و کمال برساند . فردی که بتواند زندگی به ما احساس امنیت و آرامش بدهد . کسی که ما خواسته ها ، علایق و اهداف مشترکی داشته شد . شاید همه ما آگاهی کافی را برای انتخاب یک همسر مناسب نداشته شیم و نیاز به یک مشاوره ازدواج اصولی و کارساز داشته شیم . به همین جهت مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج می تواند راه مناسبی را پیش روی شما بگذارد .

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران ممکن است متفاوت شد . اما اکثر مردان به طور ذاتی به سمت دختران زی تمایل دارند . سپس به سمت بقیه معیار هایشان می روند . یکی از این معیار ها نجابت و وفاداری زن است . هر مردی دوست دارد جسم و روح همسرش فقط و فقط مختص او شد . نکته بعدی برای مردان داشتن اخلاق نیکو و عواطف زنانه است . تمام مردان به زنی که به آنها عشق بورزد و محبت کند نیاز دارند . معیار های دیگری مانند تحصیلات ، علایق ، طرز فکر ، پوشش و . . نیز وجود دارند . که ممکن است میزان اهمیت آنها برای هر مردی متفاوت شد .

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران بسیار متفاوت است . شاید بتوان گفت به تعداد تمامی زن ها ملاک های مختلف وجود دارد . برای مثال موقعیت اجتماعی و شغلی ، ظاهر ، سطح خانوادگی و فرهنگی ، طرز فکر و عقاید ، اهداف و برنامه های زندگی ، تحصیلات و محل زندگی نمونه هایی از معیار های دختران می شند . اگر هنوز معیار های خود را نشناخته اید و یا جمع بندی از آن ها ندارید ، بهتر است برای داشتن یک ازدواج موفق از راهنمایی ها و مشاوره خانواده بهره بگیرید .

سوالات متداول

ملاکهای انتخاب همسر مناسب برای خانم ها چیست ؟

سلامت جسمانی و روانی ، موقعیت شغلی ، جایگاه اجتماعی و اخلاق و رفر نمونه هایی از ملاک های خانم ها می شند .

ملاکهای انتخاب همسر برای پسران چیست ؟

عفاف و نجابت ، زییی ، سطح فرهنگی و خانوادگی ،پوشش ، اخلاق و رفر و برخی ملاک های دیگر میشد .

مهمترین معیار های انتخاب همسر شایسته چیست ؟

معیار هایی مانند تدین ، اخلاق و رفر ، سلامت جسمانی و روانی ، اهداف و سبک زندگی طرف مقابل می شد .

مهمترین نکته تناسب بین زوجین چیست ؟

ممکن است بین هر زوجی متفاوت شد . اما می‌توان گفت تناسب بین اخلاق ، رفر ، عقاید و طرز فکر از مهم ترین نکات میشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Criteria for Choosing a Spouse

معیارهای انتخاب همسر مناسب

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۵:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

کلاس های قبل از ازدواج چند جلسه است ؟

۵٫۰
۰۱

کلاس های قبل از ازدواج طی چند جلسه و چگونه تشکیل میشوند ؟ بسیاری از افراد پیش از ازدواج تنها یک جلسه مشاوره خانواده که پیش از عقد برای عموم زوجین تشکیل می شود شرکت می کنند . ناگفته نماند که چندی پیش اکثر زوجین به دلیل محث محدود و پیش پا افده از حضور کلاس های قبل از ازدواج امتناع می کردند . اما امروزه وجود گسترش محث و کید مسئولین ، شرکت این کلاس ها برای پسر و دختر اجری است . اما برخی افراد کلاس های قبل از ازدواج که دفاتر مشاوره و به صورت خصوصی برگزار می شوند شرکت می کنند .

کلاس های قبل از ازدواج یکی از راه های آگاه سازی و آموزش های اولیه ازدواج ، روابط زناشویی ، روش های رداری و پیشگیری از رداری و برخی نکات زناشویی دیگر است . کلاس های قبل از ازدواج ایجاد نگرش صحیح زمینه هل ، زندگی مشترک عث تحقق ازدواج موفق و کاهش آمار طلاق می شوند .

دوره کلاس های قبل از ازدواج

دوره کلاس های قبل از ازدواج ارائه محث آموزشی زمینه ازدواج و انتخاب همسر خوب توانسته سطح آگاهی جوانان را امر ازدواج ارتقا دهد . دوره کلاس های قبل از ازدواج ، جوانان مسائلی مانند هدف از ازدواج ، معیارهای ازدواج و ملاک های مهم ازدواج ، اشتهات رایج زمینه ازدواج ، ید ها و نید های آشنایی پیش از ازدواج ، شیوه ست آشنایی قبل از ازدواج ، مهارت های زندگی مشترک و . . . آشنا خواهند شد . دوره کلاس های قبل از ازدواج که توسط مشاوران و متخصصان زمینه ازدواج ارائه می شود زوجین می توانند کسب آگاهی و شناخت لازم برای شروع یک رابطه و ازدواج موفق زندگی مشترک خود قدم بردارند .

فواید کلاس های قبل از ازدواج

فواید کلاس های قبل از ازدواج برای هر زوجی متفاوت است . چرا که میزان زدهی و و استفاده ازمشاوره ازدواج به خود زوجین بستگی دارد . اینکه چه میزان توانسته اند از آموزش های ارائه شده بهره بگیرند . آیا هر دو طرف آموزش های یافتی را به ستی زندگی اجرا نموده اند ؟ به همین دلیل نمی توان به طور دقیق میزان زدهی و فواید مشاوره قبل از ازدواج را بیان کرد .

اما قطعا این دوره از کلاس ها نکات و تکنیک های لازم جهت شروع یک زندگی موفق ارائه خواهد شد . به طور مثال آشنایی هرچه بیشتر دختر و پسر همدیگر و خانواده ها ، زگو کردن شرایط خاصی که زوجین برای هم نظر دارند از قبیل ادامه تحصیل ، محل سکونت و یا شرایط شغلی و مسائل دیگر ، برنامه ریزی و شناخت اهداف مشترک زندگی ، ایجاد نگرش منطقی و اصولی تر به مسئله ازدواج از جمله فواید کلاس های قبل از ازدواج می شد .

آموزش کلاس های قبل از ازدواج

آموزش کلاس های قبل از ازدواج ید به گونه ای شد که زوجین بتوانند مهارت ها و روش های تشکیل یک زندگی‌ مشترک را بیاموزند . این آموزش ها ید محث کلیدی و کاربردی را شامل شوند . زوجین ید تکنیک های روابط زناشویی را بیاموزند . روش مواجهه مشکلات و مسائل زندگی مشترک را یاد بگیرند . بتوانند نقاط مشترک و تفاوت های همدیگر را بفهمند . این آموزش ها ید چارچوب الگوهای علمی و فلسفی خود اجرا شوند . دزوجین ید معیارهای ازدواج ، خواسته ها ، اهداف و برنامه های بلند مدت همدیگر آشنا شوند .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


بهترین کلاس های قبل از ازدواج

بهترین کلاس های قبل از ازدواج کلاس هایی هستند که آن ها زوجین بتوانند معیار های ازدواج خود را به ستی اولویت بندی کنند و تشخیص دهند که آیا این معیار ها طرف مقابل وجود دارند یا خیر . همچنین این کلاس ها ید مهارت های زندگی حد اولیه آموزش داده شود . قطعا این کلاس ها ید چنان کیفتی برگزار شوند که زوج دیگر مراحل زندگی مشترک و برخورد مسائل و مشکلات مختلف برای مراجعه به مشاور راغب شند . بهترین کلاس های مشاوره قبل از ازدواج قطعا توسط مراکز مشاوره معتبری برگزار میشوند که کای مجرب از کارشناسان و مشاوران تجربه را اختیار دارند .

خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Everything You Need To Know About Premarital

کلاس های قبل از ازدواج چند جلسه است ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۰:۱۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای ازدواج آسان چیست ؟

۵٫۰
۰۱

معیار های ازدواج آسان به گونه‌ای نظر گرفته شده اند که هم ضروری ترین معیار ها برای ازدواج موفق مورد توجه شد و هم توجه به این معیار ها به سادگی بتوان زندگی مشترک را شروع کرد . معیار های ازدواج آسان به این معنا نمی شد که فرد معیار های اصلی برای ازدواج را نادیده بگیرد بلکه معیار های ازدواج آسان به این معنی است که معیار ها بر اساس اهمیت و ثیر گذاری زندگی مشترک دسته بندی شوند . انتخاب معیار های آسان برای ازدواج به طور حتم بیشترین توجه به معیار های معنوی می شد نه معیار های مادی و سطحی .

اصلی ترین معیار های ازدواج آسان

اصلی ترین معیار های ازدواج آسان بر اساس ارزش های حقیقی و ارکان ازدواج موفق تعیین می شوند . اصلی ترین معیار های ازدواج آسان روانشناسی ازدواج توجه به پژوهش های فراوان مشخص شده اند . از اصلی ترین معیارهای ازدواج میتوان به مواردی مانند تناسب جهان بینی ، تفاهم اعتقادات دینی مذهبی ، علاقه متقابل ، داشتن شخصیت مکمل و موازی ، تفاهم سبک زندگی ، ک متقابل ، پذیرش ارزش ها و خط قرمز های یکدیگر و . . . اشاره کرد . به طور حتم ملاک های فوق کیفیت زندگی مشترک و تعالی آن بسیار ثیر گذار هستند .

معیار های ازدواج آسان چیست ؟

معیار های ازدواج آسان چیست ؟ پاسخ به این سوال برای تمام افرادی که به دنل ارزش های حقیقی زندگی مشترک هستند و هدف از زندگی مشترک را تعالی همه جانبه می‌دانند بسیار مهم است . افرادی که ک ستی از ازدواج را دارند و زندگی مشترک به دنل پرورش روح و روان خود هستند می توانند به این سوال پاسخ دهند اما برای کسانی که قا به پاسخگویی نمی شد یا به پاسخ خود اعتماد ندارند یک کارشناس مشاوره خانواده می تواند مشاوره قبل از ازدواج به صورت جامع و دقیق به این سوال پاسخ دهد که معیار های ازدواج آسان چیست .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


ملاک ها و معیار های ازدواج آسان از نظر اسلام

ملاک ها و معیار های ازدواج آسان از نظر اسلام شامل مواردی است که می تواند ضامن یک زندگی سلامت و کیفیت شد چرا که هر کدام از این معیار ها ریشه روانشناختی خاص خود را دارد و عدم هر کدام می تواند زندگی مشترک را مشکل روبرو کند . برخی از این ملاک ها و معیار ها شامل پایبند بودن به اعتقادات دینی و مذهبی ، اعتقاد به ارزش های حقیقی مانند هم نوع دوستی ، داشتن اخلاق نیکو و رفر پسندیده ، مسئولیت پذیر بودن برای پیشبرد زندگی ، داشتن فضایل اخلاقی مانند تعهد و وفاداری ، پشتکار بودن و اهل کار تلاش و . . . می شد . به طور کل اسلام به معیار های اخلاقی و تناسب و توازن مورد انتخاب همسر بسیار توجه شده است و ر ها به هم کفو بودن اشاره شده است .

معیار های ازدواج آسان از نظر خانواده ها

معیار های ازدواج آسان از نظر خانواده ها مسفانه به دلیل خرده فرهنگ های نابجا و ارزش های پوچ حال کمرنگ شدن است و سطحی نگری و تجمل گرایی ازدواج را به مسئله پیچیده تبدیل کرده است پس نیاز است که نهادینه کردن فرهنگ ساده زیستی معیار های ازدواج آسان خانواده جایگزین شرایط سخت و معیار های بی ارزش شود . برگزاری جلسات مشاوره ازدواج حضور خانواده ها می تواند کمک کند خانواده‌ ها معیار های اصلی که ضامن خوشبختی فرزندان آن ها است آشنا شوند .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


مهم ترین معیار های ازدواج آسان

این معیار ها به ترتیب از معیار های معنوی و اخلاقی به طرف معیار های مادی و ظاهری اولویت بندی میشوند .

سوالات متداول

مهم ترین معیار های ازدواج موفق چیست ؟

بدون شک تناسب همه جانبه ، هم سطح بودن و هم مسیر بودن گزینه های کلی این معیار ها هستند .

معیار های همسر مناسب چیست ؟

این معیار ها هم شامل موارد غیر مادی مانند اخلاق نیکو ، سلامت روانی ، بلوغ شخصیتی است و هم شامل موارد مادی مانند استقلال مالی و تناسب ظاهری می شد .

مهم ترین معیار ازدواج از نظر قرآن چیست ؟

مهم ترین معیار داشتن ایمان و پایبندی که اصولی تعیین کننده میشد .

معیار های ازدواج آسان ایران ؟

این معیار ها شامل سلامت اخلاقی و رفری ، توان مالی لازم برای میین مخارج زندگی ، وجه اجتماعی مثبت ، پایبند بودن به اصول و ارزش های اخلاقی و . . . می شد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Marriage Rules – Marriage Advice for Women

معیارهای ازدواج آسان چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۱:۴۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)