مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

سن مناسب ازدواج برای پسران چند سال است؟

۵٫۰
۰۱

سن مناسب ازدواج برای پسران نیز از دیدگاه های مختلف قابل بررسی است مانند سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه روانشناسی ، سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام و . . . تفاوت های فطری عث شده است که سن مناسب ازدواج برای پسران دختران متفاوت شد . از طرفی تفاوت های فردی عث شده است که این سن از فردی به فرد دیگر متفاوت شد . بدون شک عواملی مانند محیط خانوادگی ، شرایط زندگی ، عوامل فرهنگی و . . . بر روی سن مناسب ازدواج برای پسران ثیرگذار هستند . همانطور که می دانید پسران قالب نقش شوهر و پ متحمل وظایف جدی هستند ، بخش مهمی از این وظایف به مین مالی زندگی مشترک بر می گردد ، نیاز به شغل و آمد برای برطرف کردن نیاز های همسر و فرزندان از جمله موارد مهمی است که بر ازدواج پسران به خصوص سن ازدواج آنان ثیر می گذارد .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


سبک زندگی و تحولات فرهنگی

البته افزایش سن ازدواج به تغییر سبک زندگی و تحولات فرهنگی نیز مربوط می شود . سن مناسب ازدواج برای پسران را میتوان از دو جنبه بررسی کرد . مرحله اول جنبه مادی مسئله است که پسران ید برای ازدواج از استقلال مالی لازم برخوردار شند یعنی بتوانند داشتن شغل و موقعیت اجتماعی ثابت از پس مخارج زندگی مشترک بر بیایند . اما اگر بخواهیم سن مناسب ازدواج برای پسران را از جنبه معنوی آن بررسی کنیم ید گفت سن مناسب زمانی است که فرد به ثت احساسی ، فکری ، روانی و شخصیتی رسیده شد یعنی به بلوغ لازم برای ک ازدواج و پذیرش مسئولیت آن دست پیدا کرده .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


مناسب ترین سن ازدواج برای پسران

مناسب ترین سن ازدواج برای پسران مسئله ای است که هم برای خود پسران و هم برای خانواده آنان بحث برانگیز است . سوال بسیاری از والدین این است که چه سنی برای ازدواج فرزند آن ها مناسب است و احتمال ازدواج موفق چه سنی بیشتر خواهد بود . گاه خود فرد نیز به علت نداشتن خودشناسی کافی نمی تواند تشخیص دهد که آیا سن مناسب برای ازدواج قرار دارد یا خیر . از این رو لازم است برای تشخیص مناسب ترین سن ازدواج برای پسران به نظر کارشناسان مشاوره خانواده روانشناسی توجه کنیم . مشاوره ازدواج تنها محدود به جلسه ضروری پیش از عقد نمیشد بلکه افراد می‌توانند به تنهایی یا همراه خانواده به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند تمام سوالات و ابهامات آنان خصوص جوانب مختلف ازدواج برطرف شود و به کمک کارشناسان ازدواج به آمادگی نسبی لازم برای تشکیل زندگی مشترک دست پیدا کنند .

طبق نظر روانشناسان حوزه ازدواج ، مناسب ترین سن ازدواج برای پسران زمانی خواهد بود که به تعادل و ثت شخصیتی لازم دست پیدا کرده شند و از هیجانات دوران نوجوانی گذر کرده شند بتوانند پذیرای مسئولیت زندگی مشترک شند و دچار پشیمانی نشوند . این سن به طور میانگین برای پسران از ۲۷ ۲۹ سالگی نظر گرفته شده است و احتمال میرود که ازدواج برای پسران این رنج سنی موفقیت آمیز تر شد و به طور طبیعی پسران ید این سن به تکامل شخصتی لازم برای ازدواج رسیده شند . تعیین این رنج سنی به این معنا نمیشد که اگر فرد خارج از محدوده سنی تعریف شده اقدام به ازدواج کند ازدواج ناموفقی خواهد داشت چرا که سن مناسب ازدواج بع بلوغ فرد است و بلوغ نیز امری نسبی میشد که افراد مختلف سنین متفاوت به وجود می آید .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران

اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران نیز طبیعً متناسب اختلاف سن مناسب ازدواج برای دختران است یعنی از نظر روانشناسی اختلاف سنی ۵ سال اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران میشد . به طور طبیعی انتظار میرود که ازدواج ، سن پسر از دختر بزرگتر شد که این مورد هم می تواند توجیه روانشناسی داشته شد و هم توجیه فرهنگی ، مورد اختلاف سن مناسب ازدواج برای پسران مطلب مهمی که همیشه وجود داشته است این است که آیا اگر دختر از پسر بزرگتر شد از نظر روانشناسی قابل قبول است یا خیر و اینکه آیا اگر دختر از پسر بزرگتر شد به اندازه حالت عکس آن احتمال ازدواج موفق وجود دارد یا خیر .

ید گفت که اختلاف سنی ازدواج امری نسبی است و نمی‌توان قطعیت مورد آن اظهار نظر کرد . اینکه زوج چه اندازه ک متقابل یکدیگر موفق عمل کنند و اینکه چه حد تفاهم نظر و سازگاری داشته شند بیش از اینکه به اختلاف سنی مربوط شد به انعطاف پذیری شخصیت آنان نسبت به یکدیگر بستگی دارد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام

سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام به صورت دقیق مشخص نشده است و اسلام ازدواج برای پسران را به سن مشخصی محدود نکرده است . به طور کل از دیدگاه اسلام هرگاه فرد آمادگی جسمی و روانی لازم برای ازدواج را داشته شد و همینطور تمایل به ازدواج او وجود داشته شد می تواند ازدواج کند . پس سن مناسب ازدواج برای پسران از دیدگاه اسلام مختص به عدد خاصی نمی شد اما حداقل سن لازم را برای ازدواج پسران ۱۵ سال نظر گرفته است .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


سن مناسب ازدواج برای پسران از نظر روانشناسی

سن مناسب ازدواج برای پسران از نظر روانشناسی همانطور که پیش از این نیز گفته شد محدوده سنی ۲۷ ۲۹ سال قرار دارد و طبق پژوهش ها مشخص شده است که پسران سن ۲۷ سالگی آمادگی روحی کامل را برای پذیرش مسئولیت پ شدن دارند . رنج سنی مشخص شده برای حالتی است که شخصیت فرد به صورت نرمال تکامل و رشد پیدا کرده شد . بسیاری از پسران پیش از این که ازدواج مشکل داشته شند این مسئله مشکل دارند که نمی توانند تشخیص دهند سن و شرایط مناسب برای ازدواج هستند یا خیر ، این زمینه مشاوره ازدواج می‌تواند فرد را از تردیدها و دوراهی هایی که مورد ازدواج دارد خارج کند .

سن مناسب ازدواج برای پسران از نظر روانشناسی طبیعً به دلیل تفاوت های فردی ، از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت شد . تعیین سن مناسب ازدواج بیش از هر چیزی به آمادگی همه جانبه فرد برای تشکیل زندگی مشترک بستگی دارد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


سوالات متداول

سن مناسب ازدواج برای پسران چیست ؟

سن مناسب برای ازدواج پسران زمانی است که فرد شناخت کافی را از ازدواج و مسئولیت های آن داشته شد و بینش لازم این زمینه تمایل به ازدواج را خود احساس کند .

مناسب ترین سن ازدواج برای پسران از دیدگاه روانشناسی چیست ؟

روانشناسی ازدواج ، هرگز هیچ رنج سنی خاصی را برای ازدواج به تمام افراد تحمیل نمیکند اما بنا بر تحقیقات انجام شده رنج سنی ۲۷ ۲۹ سال را مناسب نظر گرفته است .

سن مناسب ازدواج برای پسران چق ازدواج موفق ثیر دارد ؟

طبیع ازدواج زود هنگام و دیر هنگام هر دو پیامد های منفی خاص خود را به همراه دارند اما اگر پسران سن مناسب اقدام به ازدواج کنند پذیرش مسئولیت ها برای آن ها راحت تر خواهد بود و روبرو شدن جدیت های زندگی مشترک آن ها را دلزده و پشیمان نخواهد کرد .

سن مناسب ازدواج برای پسران چگونه محاسبه میشود ؟

پسران از ویژگی های شخصیتی خاص خود برخوردار هستند برای مثال به نسبت دختران دیرتر به بلوغ فکری میرسند و دیرتر آمادگی مسئولیت پذیری را پیدا میکنند از این رو توجه به ویژگی های شخصیتی ثیر گذار ، سن مناسب ازدواج را محاسبه میکنند .

سن مناسب ازدواج برای پسران دختران مشابه هست ؟

بدون شک سن مناسب ازدواج برای پسران دختران به دلیل تفاوت های ذاتی و متفاوت بودن مسئولیت های هر کدام زندگی مشترک متفاوت است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriageable age

سن مناسب ازدواج برای پسران چند سال است؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۵:۰۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)