مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

۵٫۰
۰۱

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج را میتوان توجه به آمار ازدواج های ناموفق ک کرد . طلاق عاطفی هنجاری است که بیشتر از جدایی زوج نگران کننده میشد و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج را توجیه میکند . شناخت کافی زوج از یکدیگر مسئله ای میشد که میتوان به وسیله آن موفقیت یا عدم موفقیت ازدواج را پیش بینی کرد اما این شناخت ید اصولی و حقیق شد .ضرورت مشاوره قبل از ازدواج به این دلیل است که به کمک آن میتوان به شناخت نسبی لازم دست پیدا کرد . اهمیت مشاوره قبل از ازدواج شرایطی مانند ازدواج سنتی ، ازدواج اینترنتی ، ازدواج مجدد و . . . دو چندان می شود چرا که این موارد از حساسیت های خاص خود برخوردار هستند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج


اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد همانطور که گفته شد دو چندان و جزء موارد حساس میشد . اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد به این دلیل است که به طور کل طلاق عث میشود آسیب های روحی روانی خاصی به فرد وارد شود و زمانی که فرد کاملا احیا نشود نید اقدام به ازدواج مجدد کند یعنی فرد ید کاملا آمادگی تشکیل زندگی مشترک را داشته شد . مشاوره قبل از ازدواج میتوان آمادگی فرد را برای ازدواج مجدد سنجید . طبیع حساسیت ازدواج مجدد بسیار لا تر از اولین تجربه میشد چرا که اگر انتخاب فرد اشته شد این ر آسیب روحی بسیار جدی تری را متحمل خواهد شد . از این رو اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد قابل ک است فرد بتواند معیارهای ازدواج خود را به ستی فرد مقابل تشخیص دهد و به شناخت لازم دست پیدا کند .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج به این خاطر میشد که زوج ید بتوانند تمام کلید های اصلی یک ازدواج موفق را تشخیص دهند . یعنی تمام مواردی که یک ازدواج ثیر گذار هستند و کیفیت ازدواج را تعیین میکنند ید برای زوج روشن شوند . همچنین زوج ید بتوانند معیار های ازدواج خود را به ستی و به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنند . توجه به مطالب فوق ضرورت مشاوره ازدواج قابل ک میشد . کنار مشاوره ازدواج میتوان مسیری ست به تصمیم ست دست پیدا کرد . چرا که آشنایی پیش از ازدواج اگر کنار مشاوره قبل از ازدواج نشد ممکن است از مسیر خود منحرف شود و نتیجه مطلوبی ندهد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


ک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ک اهمیت مشاوره قبل از ازدواج نید زمانی شد که اختلافات و مشکلات گرین گیر زندگی مشترک زوج شده اند . بسیاری از افراد پس از شروع زندگی مشترک به مرور و پی ناسازگاری ها به این نتیجه میرسند که تفاهم و تناسب لازم را همسر خود ندارند و زندگی مشترک آنان کیفیت لازم را ندارد اما این موارد فرصت تجدید نظر از دست رفته است اگر زوج توان ایجاد سازش و بهبود رابطه را نداشته شند دو حالت روی خواهد داد ، یا زوج تصمیم به جدایی خواهند گرفت و یا حالت بدتر از آن یعنی طلاق عاطفی رخ خواهد داد .

این جا متوجه ضرورت مشاوره قبل از ازدواج خواهید شد . مشاوره ازدواج میتوان توجه به شاخص ها میزان میوفقیت ازدواج را پیش بینی کرد چرا که این شاخص ها حاصل سال ها پژوهش ، تحقیق و تجربه روانشناسان زمینه ازدواج و زندگی مشترک میشند .

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج جوانان

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج جوانان به دلیل آسیب های جدی است که امروزه متوجه زندگی مشترک هستند . آسیب هایی که علاوه بر صدمه زدن به زوج قالب آسیب اجتماعی نیز نمود پیدا خواهند کرد . ازدواج های زود هنگام ، ازدواج دیر هنگام ، خیانت ، طلاق عاطفی و . . . برخی از این مشکلات میشند . بیشتر این مشکلات به دلیل نبود آگاهی کافی و ک ست از زندگی مشترک میشد .مشاوره خانواده میتواند دید زوج را به روی حقیقت زندگی مشترک ز کند . مسائل حائز اهمیت و ثیر گذار کیفیت زندگی مشترک را به آنان متذکر شود و مهارت های زندگی را به آنان آموزش دهد . همچنین این مشاوره میتواند تمام طول زندگی برای حفظ و ارتقا کیفیت زندگی ادامه پیدا کند .


بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : The Importance of Premarital Counseling

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۳:۰۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)