مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

معیارهای انتخاب همسر مناسب

۵٫۰
۰۱

معیار های انتخاب همسر مناسب

معیار های انتخاب همسر مناسب چیست ؟ چگونه می توانیم این معیار ها را تشخیص دهیم ؟ اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم معیار های انتخاب همسر مناسب دو دسته اصلی و فرعی قرار می گیرند . البته این چهار چوبی است‌ که نظر گرفته شده و ممکن است برای هر فردی به شکل خاصی شد . معیار های انتخاب همسر مناسب به طور اصلی شامل : تدین ، اخلاق و رفر نیکو ، شرافت و اصالت خانوادگی و سلامت جسمانی و روانی می شد . معیار های فرعی نیز شامل : تناسب میان ظاهر ، موقعیت اجتماعی ، سطح مادی ، تناسب سنی ، نقطه نظر ها ، علایق مشترک و . . می شند .

معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی

معیارهای ازدواج از دیدگاه روانشناسی ر ها مورد بررسی قرار گرفته است . روانشناسان معتقد هستند همسر خوب فردی است که مهارت های ست ارتط شما را بلد شد . معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی فردی است که بتواند از رویا ها و آرزو های شما حمایت کند . کسی که ارزش و شان شما را زندگی‌ مشترک بداند ، شیوه صحیح رفر شما را شرایط خوب و بد بداند . از دیگر معیار های همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی داشتن مهارت و توانایی لازم برای ایجاد سازگاری و تفاهم بین زوجین است . زندگی مشترک و تفاهم هیچ قانون و فرمول مشخصی ندارد و این خود ما هستیم که ید راه و روش یک ازدواج موفق را بفهمیم .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب

مهمترین معیار های انتخاب همسر مناسب شامل مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های خوب است که هر کسی به آنها تمایل دارد . همه ما زندگی مشترک به دنل شخصی هستیم که بتواند ما را از لحاظ مادی و معنوی به رشد و کمال برساند . فردی که بتواند زندگی به ما احساس امنیت و آرامش بدهد . کسی که ما خواسته ها ، علایق و اهداف مشترکی داشته شد . شاید همه ما آگاهی کافی را برای انتخاب یک همسر مناسب نداشته شیم و نیاز به یک مشاوره ازدواج اصولی و کارساز داشته شیم . به همین جهت مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج می تواند راه مناسبی را پیش روی شما بگذارد .

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه پسران ممکن است متفاوت شد . اما اکثر مردان به طور ذاتی به سمت دختران زی تمایل دارند . سپس به سمت بقیه معیار هایشان می روند . یکی از این معیار ها نجابت و وفاداری زن است . هر مردی دوست دارد جسم و روح همسرش فقط و فقط مختص او شد . نکته بعدی برای مردان داشتن اخلاق نیکو و عواطف زنانه است . تمام مردان به زنی که به آنها عشق بورزد و محبت کند نیاز دارند . معیار های دیگری مانند تحصیلات ، علایق ، طرز فکر ، پوشش و . . نیز وجود دارند . که ممکن است میزان اهمیت آنها برای هر مردی متفاوت شد .

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران

معیار های انتخاب همسر مناسب از نگاه دختران بسیار متفاوت است . شاید بتوان گفت به تعداد تمامی زن ها ملاک های مختلف وجود دارد . برای مثال موقعیت اجتماعی و شغلی ، ظاهر ، سطح خانوادگی و فرهنگی ، طرز فکر و عقاید ، اهداف و برنامه های زندگی ، تحصیلات و محل زندگی نمونه هایی از معیار های دختران می شند . اگر هنوز معیار های خود را نشناخته اید و یا جمع بندی از آن ها ندارید ، بهتر است برای داشتن یک ازدواج موفق از راهنمایی ها و مشاوره خانواده بهره بگیرید .

سوالات متداول

ملاکهای انتخاب همسر مناسب برای خانم ها چیست ؟

سلامت جسمانی و روانی ، موقعیت شغلی ، جایگاه اجتماعی و اخلاق و رفر نمونه هایی از ملاک های خانم ها می شند .

ملاکهای انتخاب همسر برای پسران چیست ؟

عفاف و نجابت ، زییی ، سطح فرهنگی و خانوادگی ،پوشش ، اخلاق و رفر و برخی ملاک های دیگر میشد .

مهمترین معیار های انتخاب همسر شایسته چیست ؟

معیار هایی مانند تدین ، اخلاق و رفر ، سلامت جسمانی و روانی ، اهداف و سبک زندگی طرف مقابل می شد .

مهمترین نکته تناسب بین زوجین چیست ؟

ممکن است بین هر زوجی متفاوت شد . اما می‌توان گفت تناسب بین اخلاق ، رفر ، عقاید و طرز فکر از مهم ترین نکات میشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Criteria for Choosing a Spouse

معیارهای انتخاب همسر مناسب

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۵:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)