مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

اختلال هویت جنسیتی چه نشانه هایی دارد؟

5 / 5 ( 1 vote )

اختلال هویت جنسیتی نارضایتی از دختر یا پسر بودن آغاز میشود. یعنی فرد از جایگاهی که قرار دارد احساس خوشنودی ندارد . تمایل این افراد برعکس جنسیت و ظاهرشان است و دائم حال استفاده از لس ها و زیور آلات جنس مخالف خود هستند . این افراد از نظر مشاوره خانواده دوستیابی و قرار گرفتن جمع جنس مخالف خودشان است که احساس رضایت و راحتی دارند . گاهی این احساس تنها به دلیل شیوه تربیت غلط است و فقط یک احساس زود گذر یا حتی تنها به دلیل استفاده از امتیازات یک جنس است . این موضوع زمانی بصورت جدی ید پیگیری شود که این حس تبدیل به اختلال شخصیت شود . هویت جنسی از کودکی شروع و نوجوانی به اوج رسیده و ثت می یابد . شکل گرفتن هویت جنسی فرد تحت ثیر عواملی مثل خانواده و محیط است .

تعریف اختلال هویت جنسیتی

تعریف اختلال هویت جنسیتی که گاهی ترنس یا سکسوالیسم نامیده میشود. به معنای ناراحتی از هویت جنسی موجود و داشتن هویتی خلاف آنچه که واقعیت دیده میشود است . واقع این افراد فقط میل و هوس پوشیدن لس یک جنس را ندارند و تمایل دارند همان جایگاه قرار گیرند و اندام مردانه یا زنانه داشته شند . این افراد به لحاظ جنسی و کروموزومی دچار اختلال هستند و از جهت احساس و علاقه تمایل به بودن جایگاه جنس مخالف خود را دارند . مشاوره روانشناسی این افراد نشان داده است که آن ها احساس نارضایتی و ناراحتی از قالب خود را دارند و انجام فعالیت های اجتماعی مناسب جنس مخالف خود سعی ایجاد حس رضایت ونی دارند . بعضی افراد هم به دلیل تربیت ناست و حضور محیط های نا مناسب دچار این اختلال هویت میشوند .

علائم اختلال هویت جنسیتی

علائم اختلال هویت جنسیتی ید بصورت مکرر و مستمر اتفاق بیافتد مثلا همیشه تمایل شدید دارند زی های کاملا قالبی جنس مخالف شرکت کنند . ترجیح میدهند بطور مکرر دوسنی از جنس مخالف خود داشته شند . پسران توجه به ظاهر و لس زنانه و دختران پافشاری بر خریدن لس های کاملا پسرانه دیده میشود . کودکان پسر ابراز تنفر از آلت تناسلی دیده میشود و اصرار زیاد بر خرید عروسک و شرکت زی های کاملا دخترانه از علائم اختلال هویت جنسی است . نوجوانان نشانه هایی از ابراز تمایل و جا زدن بجای جنس مخالف خود و حتی زندگی هویت عکس خود دیده میشود . آنها مدام اصرار دارند که جنسیت اشتهی آفریده شده اند و احساسات و ااکاتشان جسم آنها تناسب ندارد .

ابتلا به اختلال هویت جنسیتی

ابتلا به اختلال هویت جنسی دوران بلوغ معمولا نشان داده میشود دقیقا زمانی که تغییرات جنسی دختر و پسر بروز میکند . این اختلال مردان بیشتر از زنان بروز می کند میانگین آن مردان تقری سه برابر بیشتر است . تعداد این افراد بر طبق گزارش پزشکی قانونی بیش از ۴۰۰۰نفر است مهم‌ترین عامل بوجود آمدن اختلال هویت جنسی مسئله ژنتیک است . از دیگر علل ابتلا به اختلال هویت جنسی اختلالات کروموزومی وتأثیرات هورمونی دوران رداری است . اگر این دوران تستوسترون بیش از حد معمول ترشح شود هورمون مردانگی مغز جنین دختر شکل می‌گیرد . اگر تستوسترون کم ترشح شود هورمون زنانگی مغز جنین پسر شکل می‌گیرد و همین علت موجب اختلال شخصیتی و دو جنسیتی افراد می‌شود . این افراد به دلیل این مشکل ممکن است دچار اختلالات روانی دیگر هم بشوند .

مشکلات اختلال هویت جنسی

مشکلات اختلال هویت جنسی افراد عث گوشه‌گیری و صورت مان نشدن به افسردگی و اضطراب شدید منجر می‌شود . این مشکلات به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم میشود . از لحاظ فردی افرادی که خانواده و از جانب والدین پذیرفته نمیشوند بیشتر احساس بی هویتی و طرد شدن میکنند . از لحاظ اجتماعی می توان به ترک تحصیل ، فرار از مسه و هم‌کلام نشدن دوسن و افراد دیگر اشاره کرد . این افراد بعلت از بین رفتن اعتماد به ‌نفس و سرگمی هویتی نمیتوانند روابط پایداری دوسن و اطرافیان خود داشته شند . جامعه کنونی ما چنین افرادی سرزنش و تحقیر می‌شوند و خانواده‌هایی که فرزندانی این اختلال دارند معمولاً بشدت به مقابله آنها میپردازند . این افراد به دلیل بفری دیگران و مورد پذیرش قرار نگرفتن احتمال زیادی دارد دست به خودکشی بزنند .

مان اختلال هویت جنسیتی

مان اختلال هویت جنسیتی تغییر هورمون و استفاده از جراحی امکان‌پذیر است . شخص و خانواده اشخاص تحت نظر مشاور و روان مانگر قرار می‌گیرند به لحاظ روانی آمادگی پذیرش را داشته شند . این افراد از طریق جراحی و تغییر جنسیت ویژگی‌های جنس مخالف را بدست آورده و ویژگی‌های و هویت کنونی خود را از دست می‌دهد . اما بدون عمل معمولا روان مانی و مانهای روان پزشکی به هیچ وجه جواب نمیدهد . افراد بعد از عمل کنار مشاوره بخشی ازاعتماد بنفس خود را بدست می آورند اما افرادی که خانواده آنها را طرد کرده است ز هم دچار مشکلات جدیدی میشوند . هورمون مانی معمولا افرادی که فقط میل به جنس مخالف دارند بسیار موثر است .

ارتط اختلال هویت جنسی هرمافرودیت و هم جنسگرا ها

تعریف اختلال هویت جنسی دسته دیگری از این افراد مشاهده میشوند که شامل هرمافرودیت یا دوجنسه ها هستند . یعنی این افراد اندام خارجی مردانه دارند ولی اندام داخلی زنانه مثل تخمدان و رحم را هم به صورت ناقص دارا میشند . این افراد رسیدن به ارگاسم دچار مشکل و سرگمی میشوند این افراد هم جراحی میتوانند یک هویت مستقل پیدا کنند . دسته بعدی شامل هم جنس گراها میشود مثل مردی که اندام و فیزیک مردانه دارد ولی هورمون های زنانه بدن او ترشح شود و کشش و میل او به سمت مردان است این افراد روان مانی و هورمو مانی هویت واقعی خود را بدست می آورند . البته بعضی افراد به لحاظ جسمی مشکلی ندارند و تنها دارای تفکر منحرف و غلط هستند که شامل این دسته بندی نمیشوند.

ارتط اختلال هویت جنسی و انحرافات جنسی

مشکلات اختلال هویت جنسی مربوط به اختلالات هورمونی و مشکل اندام های جنسی و کروموزوم ها میشود . اما این بین بعضی افراد سوء استفاده از این اختلال هم از این افراد استفاده ابزاری میکنند و هم اینکه افراد دیگر را نیز دچار انحرافات جنسی و اخلاقی میکنند . انحرافات جنسی شامل هم جنس گرایی و یا پیدا کردن انحرافات فکری جنسی است . خیال پردازی ها و فانتزی های جنسی مختلف اخلال هویت جنسی نقش زیادی دارد . اینها ریشه افکار بیمار افراد دارد و آنها به لحاظ جسمی مشکلی ندارند افرادی که دارای انحرافات جنسی هستند ممکن است به کودکان و افراد بی دفاع دست ازی کنند . صورتیکه افرادی که دارای اختلال هویتی هستند به هیچ وجه به دیگران به دیده بد نگاه نمیکنند و کسی را مورد سو استفاده جنسی قرار نمیدهند .

سوالات متداول

بروز علائم کودکان مبتلا به اختلال هویت جنسی چگونه است؟

کودکان مبتلا به این اختلال گوشه گیر هستند از جمع و فعالیت های مسه و خانواده دوری میکنند و بشدت از اندام جنسی خود تنفر دارند و سعی میکنند مانند جنس مخالف خود رفر کنند.

شیوع اختلال هویت جنسی کدام سن بیشتر است؟

معمولا دوره بلوغ انتظار انجام رفرهای خاص جنسی و ایجاد نشانه های مختص هر جنس میرود اما اگر فردی دچار این اختلال شد ویژگیهای رفری به ستی بروز پیدا نمیکند .

مان اختلال هویت جنسی به چه صورت امکان پذیراست؟

قبل از انجام هرگونه جراحی روی شخص تحت نظر مشاور مانگر قرار میگیرند از لحاظ روانی آمادگی لازم را پیدا کنند و بعد از هورمون مانی و سپس جراحی استفاده میشود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال شخصیت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Gender Dysphoria: Symptoms, Diagnosis, Treatment – …

اختلال هویت جنسیتی چه نشانه هایی دارد؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۹:۵۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مهمترین علائم آلزایمر چیست؟ چگونه پیشگیری کنیم؟

5 / 5 ( 1 vote )

آلزایمر یکی از بیماری‌های زوال عقل است که به کندی شروع شده و به مرور زمان علائم آن وسیع می‌شود . بیماری آلزایمر ،عملاً سلول‌های مغزی را از بین می‌برد و موجب رسوب ترکیت شیمیایی آسیب‌زا ون مغز و از بین بردن ارتط سلول های مغزی میشود . بیماری آلزایمر دو نوع مختلف دارد . نوع اول افراد لای شصت و پنج سال دیده می‌شود و بیشتر تحت ثیر عوامل محیطی است . نوع دوم آن شیوع کمتری دارد . این نوع بیشتر تحت تأثیر وراثت بوده و افراد پایینتر از چهل سال دیده می‌شود . این بیماری براساس سیر پیشرفت به سه مرحله تقسیم می شود : مرحله اول زوس یا خفیف ، مرحله دوم میانی و متوسط ، مرحله سوم پیشرفته یا شدید . می‌توانید مراجعه به مرکز مشاوره خانواده اطلاعات بیشتری را این زمینه یافت کنید .

تعریف آلزایمر چیست؟

تعریف آلزایمر را می‌‌توان چنین گفت : اختلالی مغزی است که بتیج حافظه و توانایی یادگیری شخص را مختل می‌کند . بیماری آلزایمر ، یک بیماری پیش‌رونده است که به مغز ، ذهن و رفر فرد آسیب می‌زند نتیجه افرادی که دچار این بیماری می شوند گیر اختلال رفری نیز هستند . از ویژگی‌های اصلی این بیماری می‌‌توان به از دست رفتن حافظه ، آشفتگی زن و عدم توانایی تشخیص اشیا اشاره کرد . البته این نشانه‌ها به مرور زمان شکل می‌گیرد . مشاوره روانشناسی دیده شده که شخصی به خاطر بی‌توجهی‌های همسرش ، او دچار مشکل شده . شکایت فرد این است که همسرش بی توجه و بی مسئولیت است و انجام خرید های روزانه ، آس خانه و حتی گاهی اسم فرزندانش را فراموش می‌کند . مصاحبه‌های لینی و انجام بررسی‌های فیزیولوژیک مشخص میشود که آن شخص دچار بیماری آلزایمر است.

علائم آلزایمر و چه نشانه هایی دارد؟

علائم آلزایمر از دست دادن حافظه کوه مدت شروع میشود . فرد بیمار اسامی و آس ها را فراموش می‌کند و جایی پیش می‌رود که دیگر خانه خودش را هم نمی‌شناسد . به مرور زمان علائم آلزایمر شدیدتر شده و فرد بیمار چهره‌ها را فراموش می‌کند و نزدیک‌ترین افراد زندگی‌اش را نمی‌شناسد . هرچه بیماری پیشرفت کند ناتوانی فرد مبتلا بیشتر می‌شود جایی‌که از عهده نظافت و لس پوشیدن خود برنمی‌آید و کنترل اار خود را از دست میدهد . تعریف آلزایمر بیان میشود که بعد از مدتی حافظه فرد دچار آسیب می‌ شود و ممکن است حوادث قدیمی را نیز فراموش کند مثلاً فراموش میکند که ماش فوت شده . معمولاً آلزایمر فعالیت‌های حرکتی بیمار را نیز تحت ثیر قرار می‌دهد . برای اینکه بهتر بتوانید رفر های فرد مبتلا به این اختلال را کنترل کنید میتوانید از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید .

ابتلا به آلزایمر چگونه ممکن میشود؟

ابتلا به آلزایمر می‌تواند تحت تأثیر وراثت یا عوامل محیطی شد . آلزایمر نوع دوم بیشتر وراثت مرتبط است به همین دلیل به آن آلزایمر خانوادگی نیز گفته می شود .دیده شده افراد مبتلا به این نوع از بیماری تعدادی از کروموزوم‌های خود دچار مشکل هستند . وراثت آلزایمر نوع اول هم بی‌ثیر نیست اما نقش عوامل محیطی این نوع پررنگ‌تر است . عوامل دیگری هم ابتلا به آلزایمر مؤثر هستند مثلاً پروتئینی به نام آمیلوئید وجود دارد که سلول‌های عصبی مرده رسوب می کند . این پروتئین بیماران مبتلا به این اختلال و همین‌طور بستگان جه یک آن‌ها وجود دارد . افزایش میزان آلومینیوم و نقص ایمنی هم ممکن است ابتلا به این بیماری نقش داشته شند . افراد مبتلا به آلزایمر حجم کورتکس مغز به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند .

مشکلات آلزایمر چیست؟

مشکلات آلزایمر فراوان است . نگهداری از افرادی این اختلال دسرساز و هزینه‌بر است . این افراد به خاطر فراموشی آس‌ها را به خاطر نمی‌آورند و ممکن است بیرون از خانه گم شوند برای همین به‌تنهایی نید از خانه خارج شوند. نگه داشتن آن‌ها خانه از مهم‌ترین مشکلات علائم آلزایمراست . پیشرفت بیماری فرد مبتلا دچار اختلال‌ رفری می‌شود و کنترل هیجان‌های کودکانه او دشوار می شود . فرد مبتلا ممکن است خانواده خود را نشناسد و آن‌ها را از خانه بیرون کند . همچنین موارد پیشرفته تر بیماری فرد قسمت‌های مختلف خانه ها تشخیص نمی‌دهد و ممکن است مثلاً آشپزخانه و دست‌شویی را هم اشته بگیرد . مشکل دیگر آسیب هایی است که خانه دچار آن میشوند ید وسایل خانه طوری قراربگیرند که کمترین آسیب متوجه فرد بیمار شود زیرا این افراد بسیار شکننده و حساس هستند .

مان آلزایمر امکان پذیر است؟

مان آلزایمر مسفانه کاملا امکان پذیر نیست اما راه هایی که برای مان این بیماری استفاده میشود حدی علائم آن را کاهش میدهد . دیده شده که هورمون جنسی مردانه (تستسترون) سبب بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلزایمر میشود . برای همین مواردی از هورمون مانی برای بیماران مبتلا به آلزایمر استفاده میشود . امروزه برای مان علائم آلزایمراز روش جدیدتری استفاده میکنند و آن تزریق آنتی دی به انسان است که عث جلوگیری از تجمع پروتئین آمیلوئید مغز میشود ‌ البته روش های مختلفی مثل انجام فعالیت های مغزی ، جلوگیری از اضافه وزن و رژیم غذایی مناسب میتوان از ایجاد و پیشروی آلزایمر جلوگیری کرد . مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان ها و ویمین های E وC و همینطور مصرف گوشت یا روغن ماهی که حاوی موادی مثل امگا ۳ میشد عث کاهش احتمال ابتلا به علائم آلزایمر می‌شود.

پیشگیری از آلزایمر!!

پیشگیری از علائم آلزایمر رژیم تغذیه ای مناسب ، ورزش و برنامه ریزی روزانه امکان پذیر است . مصرف موادی که حاوی سروتونین ، امگا۳ و ویمین E است مثل فندق ، ماهی ، میوه و لبنیات ، می‌تواند عث جلوگیری و مان آلزایمر شود . اگر می‌خواهید سنین لا از مشکلات حافظه و اختلال رفری رنج نبرید ، روزانه یک یا دو لیوان آب سیب مصرف کنید و غذاهاین از زردچوبه استفاده کنید . فعالیت‌های مغزی برای جلوگیری از اختلال حافظه بسیار توصیه می شود . خواندن کب ، حفظ کردن شعر ، آموختن یک زن جدید یا موسیقی می‌تواند این مورد مؤثر شد . همچنین برای این‌که از زوال عقل سنین لا جلوگیری کنید ، فشار خون و کلسترول خود را مرتب کنترل کنید ، ورزش را فراموش نکرده و از لا رفتن وزنن جلوگیری کنید .

خصوصیات افراد مبتلا به آلزایمر

خصوصیات افراد مبتلا به آلزایمر را می‌‌توان چنین خلاصه کرد : پایین بودن توانایی‌های شناختی . این افراد معمولاً توانایی یادگیری پایینی دارند و دیگران آن‌ها را کم‌هوش می‌دانند . به‌خاطر فراموش کردن خاطرات قدیمی ممکن است حرف‌های عجیبی بزنند یا کارهای عجیبی انجام دهند . وقتی اطلاعات قدیمی را به صورت جدیدی به آن‌ها نشان دهید توانایی تشخیص آن را ندارند . این افراد معمولاً متوجه علائم خود می‌شوند و برای جلوگیری از اشته ، از گفتن جزئیات خودداری می‌کنند . فرد دارای این اختلال معمولاً به‌شدت ون‌گرا می‌شود و علائم افسردگی او ظاهر می‌شود . مراحل پیشرفته بیماری فرد کنترل حرکات خود را از دست می‌دهد و موارد خیلی شدیدتر ، کاهش هوشیاری کما و به دنل آن مرگ رخ می دهد .

سوالات متداول

علائم آلزایمر را بیان کنید ؟

اختلال حافظه ، اختلال گفر ، اختلال قضاوت ، تغییرات شخصیتی ، جا به جا گذاشتن وسایل ، گم کردن زمان و مکان ، از دست دادن یا کاهش میل به زندگی از نشانه های مهم این بیماری است .

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است ؟

کنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری وجود نداشته اما انجام تمرینات فکری مثل جدول سودوکو یا تمرینات بدنی مثل پیاده روی و همچنین تغذیه حاوی سبزیجات و آب فراوان میتواند ثیر زیادی کند کردن بیماری داشته شد .

علت بیماری آلزایمر چیست ؟

علت بیماری آلزایمر زوال عقل یا بصورت عامیانه کوچک شدن مغز است یعنی رسوب پروتئین های مغزی عث مستعد شدن فرد به این بیماری میشود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال شخصیت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Alzheimer’s Disease – Symptoms & Causes

مهمترین علائم آلزایمر چیست؟ چگونه پیشگیری کنیم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۲:۴۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

آیا رابطه جنسی در دوران آشنایی صحیح است؟

5 / 5 ( 1 vote )

رابطه جنسی دوران آشنایی گذشته به هیچ وجه مرسوم نبوده است. حتی خانواده‌ها این امر به عنوان یک بو شناخته می شد. این مسئله برای مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج نیز به یک کلاف سر گم تبدیل شده است.اما به علت اینکه بسترهای ازدواج تغییر کرده است و ارتطات جوانان قبل از ازدواج بیشتر شده است. دیگر روابطه جنسی حد و حدود گذشته را ندارد . نتیجه این کمرنگ شدن مرزهای روابط عاطفی و جنسی مشکلاتی جامعه به وجود آمده است. این سوال که آیا روابط جنسی دوران آشنایی صحیح است یا نه؟ چه پاسخی می‌تواند داشته شد؟

اگر قصد شما تشکیل زندگی است و دوران آشنایی به دنل تکمیل شناخت خود از همدیگر هستید. ید بگوییم جواب سوال فوق خیر است.

شما برای شناخت یکدیگر جهت تشکیل یک زندگی به روابط جنسی دوران آشنایی نیازی ندارید حتی اگر زمینه روابط جنسی و داشتن دیدگاه‌های مشترک این زمینه دغدغه‌های دارید، می توانید سوالات و انتظارات خود را از طرف مقابل به وضوح و روشنی بپرسید. همچنین خواسته های خود را روابط جنسی به صراحت بیان کنید . اینجا منظور ما این نیست که رابطه جنسی دوران آشنایی شرعی است یا خیر؟ همچنین آیا ایرادی دارد یا نه؟ اگر به ثیر رابطه جنسی دوران آشنایی به بعد از تشکیل این زندگی فکر کنید خواهید را که حتی اگر رابطه شما دوران آشنایی چارچوب صیغه محرمیت شد و از لحاظ دینی، شرعی تلقی شوند ز رابطه جنسی دوران آشنایی به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما چرا؟ برای اینکه بدانید چرا این روابط نید دوران آشنایی شکل بگیرد ادامه مطلب ما همراه شید .

چرا رابطه جنسی دوران آشنایی نداشته شیم؟

  • جامعه ما جامعه ای است سنتی به رغم این که فاکتورهای من نیز به آن وارد شده است.
  • افراد مورد روابط جنسی دیده یکسانی ندارند.
  • افراد ممکن است معیارهای خود را مورد رابطه جنسی صداقت دوران آشنایی مطرح نکنند.
  • رابطه جنسی هنوز جامعه ما رنگ و بوی تعهد را دارد.
  • رابطه جنسی دوران آشنایی عث می‌شود که همه جوانب طرف مقابل را نظر نگیرید.
  • رابطه جنسی دوران آشنایی عث می‌شود که گیر عواطف و احساسات شوید و به صورت کامل منطقی تصمیم نگیرید.
  • برقراری رابطه جنسی دوران آشنایی خطر رداری را پی دارد که از لحاظ فرهنگ خانواده ها غیر قابل پذیرش است.
  • قطعاً روابط جنسی دوران عقد می تواند اضطراب آور شد و کنترل رابطه را برای شما سخت میکند.
  • روابط جنسی زودهنگام قطعاً روابط عاطفی را تحت ثیر قرار می دهد و شاید مواردی عث شود که روابط عاطفی کاهش یابند.
  • رابطه جنسی دوران عقد می‌تواند پرریسک شد زیرا مرکه هایی که این دوران صورت میگیرد،افشای رابطه جنسی برای خانواده ها بسیار دشوار و غیرقابل قبول است.

دلایل عدم تفاهم روابط جنسی چیست؟

  • متفاوت بودن فیزیک بدن افراد
  • عدم تناسب نیاز جنسی افراد از لحاظ زمانی
  • علائق جنسی متفاوت
  • تجربه های جنسی متفاوت داشت
  • داشتن گرایش های تنوع طلنه
  • داشتن علائق عاطفی نامرتبط
  • وجود اختلالات جنسی یک طرف رابطه

نادیده گرفتن مسائل جنسی آیا صحیح است؟

جواب این سوال خیر است. چه دوران نامزدی و چه دوران ازدواج نید نسبت به نیازهای جنسی بی تفاوت بود و یا حتی آن را انکار کرد. نیاز به روابط جنسی همپایه نیاز به رابطه عاطفی ید پاسخ داده شود. خلاءهای روابط جنسی یکی از دلایل اصلی خیانت روابط زناشویی چیست . به وفور جلسات مشاوره خانواده دیده شده است که نداشتنی ک یکسان از پاسخ های جنسی و ارضا شدن این نیاز عث بی وفایی و حتی گیری و مرکه زوجین شده است.

به روابط جنسی خود اهمیت دهید، زیرا؟

  • کناره گیری زوجین از یکدیگر را پی دارد
  • عث رنجش و کدورت زندگی مشترک می شود
  • زمینه خیانت جنسی و عاطفی ممکن است راه را برای افراد هموار سازد

توجه کنید که برای اینکه بدانید آیا به یکدیگر جاذبه جنسی دارید یا نه؟ لازم نیست قبل از ازدواج رابطه جنسی کامل داشته شید.علاقه و رابطه خوب خود تضمین محکمی برای روابط خود جنسی است. ید گفت روابط جنسی رضایت بخش و عالی از دل روابط حسنه عاطفی بیرون می آید .

چرا آقایان ابتدای آشنایی به دنل رابطه جنسی هستند؟

دیدگاه یک مشاور خانواده:

سلام،یکی از گلایه های دخترانی که زه نامزد شده اند این است که نامزدشان از اونا خواست رابطه دارد و این رفر برای اونا آزار دهنده است و حتی آنها را به شک وا میدارد که او را فقط برای رابطه جنسی میخواهد؟
پاسخ ید به یکی از تفاوت های اساسی بین زن و مرد اشاره کنم:

اگر از یک مرد و یک زن سوال شود اولویت بندی ارضای نیازهای جنسی و عاطفی برای شما ازدواج چیست؟
خواهید شنید که آقا نیاز جنسی و بعد عاطفی و خانم نیاز عاطفی و بعد جنسی رو مطرح خواهند کرد. به همین خاطر برای بسیاری از خانم ها سوال پیش میاد که چرا مردان اینگونه هستند؟
جواب ید بگم تصور کنید یه مرد اولویتش نیاز عاطفی یعنی دوست داشته شدن بود. آنوقت شما خانم ها ید دائم به ب خانه مردان میرفتید و ب رو از جا میاوردید و رها به مرد بیان میکردید که او را دوست دارید. آنها راضی شوند شما ازدواج کنند. دقیقا مثل مردان که این رفر را شما میکنند شما راضی به ازدواج او شوید چرا که اولویت شما میل عاطفی هست.

سوال اینجاست آیا حاضر به این کار بودید ؟؟

به همین جهت و برای جلوگیری از این رفر، اولویت مردان میل جنسی اونا قرار میگیره که فقط یک ر دیدن شما آنق بر روی غرور خود پا میگذارند که حتی چند ر بیایند خواستگاری شما و لذت ارضای میل عاطفی رو به شما بدهند.
اینگونه است که مرد میل جنسی اولویت اون میشه و هرکسی رو که پسندید و دیدش عاشقش میشود
حال چون میل جنسی اولویت نیاز مرد هست. پس جهت رفر او رو هم برای ارضای این میلش شکل میده و بهمین خاطر میبینید خلال آشنایی شما و پیشرفت مذاکرات و جلسات خواستگاری کم کم ادبیات و رفر او به سمت ارضای این میلش حرکت میکند و شما گاها شاهد خواست هایی هستید که به حال به آن فکر هم نمیکردید چراکه شما غرق ارضای میل عاطفی خود مسیر گفتگو کردن هستید.

این تعارض رفری عث میشه که یه خانم ابتدای آشنایی به شک و تردید بیفته که چرا شکل رفر نامزدش فرق کرده و رفری متفاوت آنچه او میخواد را از او طلب میکند. هرچند توصیه ما به آقایان این است که به هیچ عنوان ابتدای آشنایی و جلسات اولیه خواستگاری این خواست ها را نداشته شند. چرا که آسیب های جدی از جمله شک خانمتون به شما را هنگامی که آینده جنس مخالفن مشغول صحبت هستید را به دنل خواهد داشت ولی به خانم ها هم میگویم این مساله مرد طبیعی و بر اساس نیازش است و از شک و تردید و تفکرات غیرمنطقی به نامزدتون بپرهیزید.

سوالات متداول

چه زمانی ید به روابط جنسی و جذابیت آن به عنوان فاکتوری برای انتخاب همسر فکر کنید؟

بعد از ایجاد صمیمیت و روابط عاطفی دلخواه . زمانی که حداقل یک ک مشترک مورد خواسته های یکدیگر شکل گرفت می‌توان به دغدغه‌های روابط جنسی و خواسته‌های خود این زمینه فکر کرد.

آیا جاذبه جنسی برای شکل‌گیری یک زندگی کافیست؟

جاذبه های جنسی برای شروع یک رابطه نیاز هست ولی شرط کافی نیست شما علاوه بر اینکه نیاز به روابط جنسی دارید قبل از آن نیاز به روابط عاطفی و ک مشترک از این روابط داریم. تفاهم یکی از مسائلی است که ید قبل از همه چیز اولویت روابط قرار بگیرد

آیا فردی که از همان اوایل رابطه از صحبت های جنسی میکند رابطه‌مان را قطع کنیم یا خیر؟

قطعاً فردی که همان اوایل رابطه صحبت های جنسی را شروع میکند . ید حد و مرزهای خود را به روشنی برای طرف مقابل ترسیم کنیم اصولا فردی که از همان ابتدا شروع به صحبت مورد مسائل جنسی می کند مشکوک است و بهتر است دقت تمام مواضع خود را بیان کنید و به او بگویید این مرحله از آشنایی دو طرف زمان مناسبی برای طرح اینگونه مسائل نیست .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره روانشناسی و خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:The Dating Game: When Should You Have ***?

آیا رابطه جنسی دوران آشنایی صحیح است؟

از

09353000102


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۹:۴۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

درباره الکترو صنعت پارسه

درباره الکترو صنعت پارسه

تعمیرات تخصصی الکترونیک صنعتی ( تعمیر اینورتر درایو ، تعمیر سافت استارتر ، تعمیر تجهیزات اتوماسیون صنعتی و... )

الکترو صنعت پارسه با سالها تجربه و با همت و هم فکری تعدادی از مهندسین و کارشناسان باسابقه و مجرب در رشته های الکترونیک و برق و صنایع وارد بازار کار و تعمیرات تخصصی انواع بردهای الکترونیکی از جمله تعمیر اینورتر درایو ، سافت استارتر و تعمیرات تجهیزات اتوماسیون صنعتی شده است.

هدف و انگیزه اصلی در راه اندازی این مجموعه تلاش مستمر در راه ساختن و آبادانی میهن عزیزمان و بی نیازی کشورمان در زمینه تعمیرات و خدمات رسانی به صنعت بود است .

در همین راستا تکنسینهای فعال در الکترو صنعت پارسه با بهره گیری از نیروهای تحصیل کرده و مستعد در عرصه تعمیرات اینورتر درایو های AC - DC - SERVO ، تعمیر سافت استارت،تجهیزات اتماسیون صنعتی،PLC،HMI،تعمیر ایسیو و یونیت کنترولرها،تجهیزات مدرن صنعتی،برد لوازم پزشکی،لوازم خانگی در کشورعزیزمان نمودند.

همچنین الکترو صنعت پارسه در زمینه مشاوره و راه اندازی تجهیزات صنعتی فعالیت مستمری داشته و دارد.

سعی و تلاش مدیریت الکترو صنعت پارسه افزایش بهره وری همراه با توسعه امکــــــانات سخـــت افزاری و نرم افزاری در شرکت و نیز انجام اصولی و کارشناسی کلیه پروژه ها با استفاده از امکانات و دانش نیروهای متخصص بوده است .

همچنین مجموعه ما اماده عقد قرارداد با شرکتها - سازمانها و کارخانجات جهت امور گارانتی تامین و نگهداری محصولات تولیدی و وارداتی میباشد.

تعمیرات تخصصی در مجموعه الکترو صنعت پارسه :

تعمیرات اینورتر های صنعتی / سافت استارتر / کنترل دما / ایسیو و یونیتهای کنترل

  • اینورتر های AC                                 
  • اینورترهای DC
  • سروو درایوها
  • سافت استارتر ها
  • کنترل کننده های دما
  • ایسیو و مانیتورهای ماشیهای سنگین و راهسازی

تعمیرات درایو های صنعتی شامل موارد زیر میباشد :

  • تعمیر مدار قدرت
  • تعمیر مدار سوئیچینگ ( تغذیه )
  • تعمیر مدار DC BUS
  • تعمیر مدار گیت درایو IGBT
  • تعمیر مدار گیت درایو تریستور
  • تست و تعویض پل دیود و IGBT
  • تعمیر بانک خازنی
  • تعمیر مدار CPU
  • تعمیر  کارت های I/O
  • تعمیر کی پد و نمایشگر
  • رفع انواع خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری
  • تعمیرات اینورتر

تعمیرات سافت استارتر شامل موارد زیر میباشد : ( تعمیر سافت استارت )

  • تعمیر مدار سوئیچینگ ( تغذیه )
  • تعمیر مدار گیت درایو تریستور
  • تعمیر مدار بای پس
  • تعمیر مدار I/O
  • تست و تعویض تریستور
  • تعمیر CPU
  • تعویض رله های بای پس
  • تعمیر کی پد و نمایشگر
  • رفع انواع خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری

تعمیرات کنترل دما شامل موارد زیر میباشد :

  • تعمیر مدار سوئیچینگ ( تغذیه )
  • تست رله ها
  • تست سنسور و عملکرد کنترلر
  • تعمیر کی پد و نمایشگر
  • رفع انواع خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری

تعمیرات ایسیو و مانیتور های خودروهای سنگین و راهسازی : ( تعمیر ایسیو )

تعمیرات مدارهای الکترونیکی انواع ماشینهای راهسازی ، اتوبوس ، تریلر ، کامیون  جرثقیل و ... تمامی برندهای موجود

  • تعمیر یونیت کنترل موتور
  • تعمیر یونیت کنترل گیربکس
  • تعمیر یونیت مدیریت ترمز
  • تعمیر یونیت  سیستم تعلیق
  • تعمیر یونیت تولید باد
  • تعمیر یونیت سیستم هشدار
  • تعمیر یونیت فلاشر
  • تعمیر یونیت کنترل آلاینده های خروجی
  • تعمیر یونیت کنترل تجهیزات اتاق
  • تعمیر مدار کولر و تهویه مطبوع
  • تعمیر یونیت ریتاردر
  • تعمیر مانیتور
  • تعمیر کیلومتر
  • برنامه ریزی و تغییر پارامتری

 

امکان تعمیر بردهای در مجموعه الکترو صنعت پارسه به شرح زیر میباشد : ( تعمیرات اینورتر )

تعمیرات تخصصی اینورتر درایوهای AC - DC - SERVO در کیلوات مختلف ( تعمیرات اینورتر )

تعمیرات تخصصی سافت استارتر ها در کیلوات های مختلف ( تعمیر سافت استارت )

تعمیرات تخصصی انواع تجهیزات اتماسیون صنعتی ( HMI-plc و ... )

تعمیرات تخصصی انواع کنترل دما ها

تعمیرات تخصصی انواع بردهای صنعتی ( سویچینگ-منابع تغذیه و... ) ( تعمیرات درایو )

تعمیرات تخصصی تجهیزات ابزار دقیق

تعمیر تخصصی انواع یونیت کنترلرها - ecu خودروها و ماشین الات راهسازی – سنگین – خودروهای وارداتی و ایرانی

تعمیرات انواع بردهای الکترونیکی خودرو و ماشین الات صنعتی

تعمیر تخصصی انواع بردهای الکترونیکی لوازم خانگی

تعمیر تخصصی انواع بردهای صنعتی (cnc و ... )

تعمیر تخصصی اینورترهای جوش رکتیفایر

تعمیر تخصصی بردهای لوازم پزشکی

تعمیر تخصصی انواع سوِیچینگ

مهندسی معکوس طراحی ساخت و کپی مدارات الکترونیکی

و ...

برندهای اینورتر ( تعمیرات اینورتر ) ، سافت استارترها ( تعمیر سافت استارت ) و کنترل دماهای صنعتی:

کنترل تکنیک Control Techniques - امرسون Emerson - دلتا Delta - ال اس LS - کب KEB - ای بی بی ABB - پارکر Parker - یوروترم Eurotherm - یاسکاوا Yaskawa - امرن Omron - اشنایدر Schneider Electric - زیمنس Siemens - دانفوس Danfoss - امترون Emotron - تله مکانیک Telemecanique - وکن Vacon - الین Elin - سانفار Sunfar - جفران Gefran - پاترن Powtran - لنزه Lenze - بامولر Baumueller - سانترنو Santerno - اینوت Invet - هیتاچی Hitachi - ویچی Veichi - پاناسونیک Panasonic  - میتسوبیشی Mitsubishi - هیوندای Hyundai - تکو Teco - کینکو Kinco - پرتو صنعت - SEW - الن بردلی Allen Bradley - فوجی الکتریک Fuji Electric - وگ Weg - ریچ Rich - ای ایستار iAstar - لوری سومر Leroy somer - پاور الکترونیکس power electronics - بالدور Baldor - فانوک Fanuc - مولر Moeller - اتون Eaton - اوکام Aucom .

برندها های خودروهای سنگین و راهسازی ( تعمیر ایسیو ) :

اسکانیا Scania - ولوو Volvo - بنز Benz - مان MAN -  کاترپیلار Caterpillar - کماتسو Komatsu - هیوندای Hyundai - داف DAF - ایوکو Iveco - هینو Hino - دانگ فنگ Dongfeng - ماک Mack - ایسوزو Isuzu - رنو Reno - دوسان Doosan - کمنز Cummins - هیتاچی Hitachi - کامینز Cummins و...

در صورت داشتن هر گونه سوال ( تعمیرات اینورتر ) با کارشناس فنی تماس حاصل فرمائید : ۰۹۱۲۹۲۱۸۶۸۰ حیدری

اطلاعات تماس بیشتر :

تلفن : 02166386445 ------ 02166857821
همراه : 09129218680 
آدرس سایت منبع : www.e-s-p.ir
ایمیل : workshop.esp.ir@gmail.com
اینستاگرام : heydari_esp
 تلگرام : electrosp@


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۰:۵۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

در کمتر از 24 ساعت شمارشگر سایت خود را منفجر کنید

وقت معتبر شدن وب سایت شماست .

پیشنهاد می کنیم با پکیج های سامانه شیک رنک رتبه سایت خود را بصورت فوری و طبیعی افزایش دهید .

در کمتر از 24 ساعت شمارشگر سایت خود را منفجر کنید .

1- لینک سفارش پکیج افزایش ورودی گوگل

2- لینک سفارش خرید بک لینک

3- لینک سفارش بک لینک انبوه بیش از 7000

4- لینک سفارش رپورتاژ آگهی

5- لینک سفارش بک لینک خارجی

و ده ها خدمات حرفه ای دیگر ..

همین امروز شمارشگر سایت خود را منفجر کنید .

سامانه شیک رنک دارای لوگوی دیجیتال و نماد اعتماد الکترونیک 2 ستاره از وزارت صنعت و معدن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۲:۲۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

گوشه گیری نوجوانان ناشی از چیست؟

۵٫۰
۰۱

گوشه گیری نوجوانان واکنشی است که عث میشود نوجوان از نظر اجتماعی و گروهی منزوی و تنها بماند. بسختی دوسن خود همراه شد و فراگیری مهارت های لازم برای اجتماعی شدن بی انگیزه شود. برخی از نوجوانان برخورد پدیدها و برخوردی های عاطفی چه از طرف خانواده و چه از جانب اجتماع و عدم تلاش برای رهایی از ناکامی های فردی گوشه گیری را پیش میگیرند.

از نظر مشاوره خانواده آویژه ابتدای این دوران گوشه گیری نوجوانان میتواند طبیعی شد ولی اگر این رفر ادامه دار بود و یا اینکه رفرهای پرخاشگرانه همراه شد زنگ خطر برای خانوده به صدا خواهد آمد. نوجوانی دوره ایی است که آن هم فرد و هم خانواده بیشتر از پیش نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند. موفقیت یک نوجوان خانواده موفقیت خانواده های دیگر فرق دارد. نوجوانی که تنها فرزند خانواده است شرایط خاصی دارد.


بیشتر بخوانید: تربیت فرزند دختر از بدو تولد


تعریف گوشه گیری نوجوانان

تعریف گوشه گیری نوجوانان از نظر متخصصان روانشناسی و روان پزشکی به صورت های مختلفی مورد بحث قرار میگیرد. تعریف گوشه گیری نوجوانان عارضه ایی است که عث میشود نوجوان از برقرار کردن ارتط افراد و محیط خارج دوری میکنند. نوجوانان گوشه گیر از فعالیت و حضور فعالیت های اجتماعی سرز میزنند. این رفر ممکن از از همان مراحل رشد کودک شروع شود. بطوریکه خانواده براثرعدم آگاهی لازم این مورد موجب دوام این رفر کودک شود و این موضوع نوجوانی بروز کند.

پس بهتر است همین مراحل ابتدایی رشد کودک بهره گرفتن از مشاوره کودک، خانواده این مشکل و رفر را مان کند. گوشه گیری نوجوان ابتدا خود فرد را به شدت آزار میدهد و اگر مان نشود نوجوان به سمت دیگر مشکلات از جمله عدم اعتماد به نفس سوق پیدا میکند. نوجوان گوشه گیر بحران عدم احساس توانمندی دست و پنجه نرم میکند.


بیشتر بخوانید: روش های تربیت کودک نافرمان چیست؟


علائم گوشه گیری نوجوانان

علائم گوشه گیری نوجوانان مقایسه دیگر دوران رشد فردی متفاوت است. این مرحله از رشد انسان، مرحله ورود به اجتماع مواجه هستیم. نوجوان گوشه گیر از برخورد دیگران احتراز میکند و سعی میکند از آنها جدا شد و فعالیتهای گروهی همکاری لازم را نداشته یا اصلا شرکت نکند. علائم گوشه گیری نوجوانان به طور خلاصه عرت است از:

نوجوانان گوشه گیر بدبین و وسواسی هستند.

تنهایی و گوشه گیری را به معاشرت افراد مختلف ترجیح میدهند.

به طور دائم احساس خجالت دارد که اگر این احساس ریشه یابی نشود عدم اعتماد به نفس را به همراه دارد.

به دلیل گوشه گیری و خجالتی بودن ارتط دیگران را نمیتوانند برقرار کنند و این موضوع عث عدم آرامش آنها میشود و رفر های دیگر را آنها پدیدار میکند.

توجه به عدم اعتماد به نفس مواجه شکست، تعریف اغراق آمیزی از شکست دارند.


بیشتر بخوانید: چگونه به راه رفتن کودک کمک کنیم


ابتلا به گوشه گیری نوجوانان

ابتلا به گوشه گیری نوجوانان از همان ابتدای دوران کودکی شکل میگیرد. این اختلال اگر کودکی توسط مشاوره تربیت کودک رفع نشود، آینده مشکل آفرین میشود. از موارد ابتلا به گوشی گیری نوجوانان میتوان به این موارد اشاره کرد:

الگوهای تربیتی سخت گیرانه: والدینی که کمتر به فرزند خود استقلال میدهند آینده فرزند خود را گوشه گیر میکنند.

دوران اولیه رشد اگر کودک احساس خجالتی بودن را دارد ید خانواد به کمک مشاوره این مشکل و اختلال را بر طرف کنند سنین لاتر به مشکل جدیدی تبدیل نشود. چون برطبق تحقیقات ریشه گوشه گیری فرد، خجالتی بودن غیر طبیعی، دوران ابتدایی رشد است.

مشکلات خانوادگی: خانواده هایی که مشکلات زیادی مانند بدهی، طلاق، مشاجره بین پ و ما، اعتیاد و بزهکاری دارند، نوجوان را بستر گوشه گیری و انزوا قرار میدهد.

ترس از نتیجه کار: نوجوانی که قا به روبرو شدن شکست را ندارد و شکست را جزیی از واقعیت زندگی نمیداند برخورد این موضوع اقدام به گوشه گیری میکند.


بیشتر بخوانید: بهترین نحوه رفر کودک چیست ؟


مشکلات گوشه گیری نوجوانان

مشکلات گوشه گیری نوجوانان مختص حضوراو خانواده نیست. نوجوان گوشه گیر هر جایی ون خود احساس ناامنی و بی کفایتی و ناشادی میکند و بیشتر به ون خود پناه میبرد. مشکلات گوشه گیری نوجوانان محیط مسه بیشتر بروز میکند. جایی که نوجوان ید مهارت های لازم برای ورود به اجتماع رو فراگیرد و دوسن خود معاشرت کند و تجربه هایی بدست بیاورد مسفانه شاهد دوری گزینی از فعالیتها و عدم ارتط افراد هستیم.

نوجوان احساس عدم اعتماد به نفس و سابقه مشکلات خانواده نمیتواند دوسن خود ارتط سازنده برقرار کند و این موجوب بروز پرخاشگری و انزوای بیشتر نوجوان شود. خانواده این مرحله استفاده از تجارب مشاور میتواند نقش سازنده ایی حل این مشکل داشته شد. اگر خانواده عدم آگاهی خود و ایجاد فشار سعی حل این مشکل را داشته شد قطعا نتیجه عکس خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: راه های تربیت کودک لجز چطور است؟


مان گوشه گیری نوجوانان

مان گوشه گیری نوجوانان ید توسط روان مان و مشاوره فردی و خانوادگی رفع شود. فرآیند مان گوشه گیری نوجوانان ید عوامل زمینه ساز گوشی گیری مثل تحقیر شدن، یادآوری اشته و حس گناه را نوجوان از بین برد. ید به نوجوان کمک کرد توانمندی های خود را شناسایی کند. پذیرش شکست و اراده برای تغیر دادن آن، میتواند از ون به نوجوان قت ببخشد.

تفکرات منفی نوجوان را ید مورد ارزیابی قرارداد معلوم شود ریشه این تفکرات چه چیزی است رفع آن موارد گوشه گیری را به حداقل رساند. سعی شود نوجوان معرض ارتط دیگران قرار بگیرد بتواند تجربه این احساس را داشته شد. خانواده راهنمایی مشاور ید مهارت های لازم برخورد نوجوان اجتماع را به او بیاموزد. بسیاری از ترس ها و ادامه گوشه گیری نوجوان عدم کسب مهارت های لازم برای ورود به اجتماع است.

انزوا و رضایت از زندگی

به هر حال این حقیقت وجود دارد که نوجوانان منزوی بزرگسالی به انسانی ناشاد و و بی لیاقت از نظر اجتماعی تبدیل خواهد شد. مسئله گوشه گیری نوجوانان اجتماع از آنجا مهم و اهمیت است که اغلب خانواده ها این رفر را به عنوان یک اختلال نمیشناسند و برای آن اولویتی مان قائل نیستند. مسئله اصلی ادامه رفر گوشه گیری بروز اختلال پرخاشگری است زیرا نوجوان پرخاشگر برای دیگران مزاحمت ایجاد میکند.

ولی ید توجه داشت که نوجوان گوشه گیر ون خود احساس ناامنی میکند و بیشتر به خود و ون پناه میبرد، صورتیکه پرخاشگری به دنیای بیرون خود حمله ور میشود. پس ید به این دو موضوع به یک اندازه دقت و توجه شود و عوامل و ریشه های آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد بتوان مشکل را رفع کرد.اگر خانواده ایی خودش گوشه گیر یا انزوا طلب است ید مان را از خودش شروع کند.

گوشه گیری دانش آموزان

دوران مسه برای نوجوان بسیارمهم است و نقش مهمی آینده وی دارد. برخی نوجوانان این دوران به دلایل مختلف اقدام به گوشه گیری وانزوا میکنند. معلم و مشاور مسه ید برخورد این دانش آموزان به نحوی عمل کند بتواند حداقل مشکل گوشه گیری و انزوای دانش آموز را مسه حل کند. اولیا مسه بروز این انزوا میتوانند نقش داشته شند. نید فراموش کرد این نوجوانان روحیه بسیار حساسی دارند و ممکن است یک اشته مشکل این فرد بیشتر شود.

این نوجوانان گوشه گیر بین همسالان خود جای چندانی ندارند، حالیکه این سن نوجوان ید ارتط خوبی دوسن خود برقرار کند. به دلیل اینکه این افراد بین دوسن خود از جایگاهی برخوردار نیستند، احتمالا از طرف دوسنشان نقشی هم به آنها فعالیت های گروهی داده نمیشود. همین موضوع سبب تشدید انزوا و گوشه گیری نوجوان میشود که ادامه به عدم اعتماد به نفس و پرخاشگری تبدیل میشود.

طبق تحقیقات، گروهی از دانش آموزان دوران تحصیل، مجبور به تغییر محل تحصیل خود میشوند. حدود ۳۵صد از دانش آموزان قبل از نوجوانی دارای انواع اختلالات رفری محیط خود بوده اند. این میان انواع مشکلات، به خصوص ترس از رو به رو شدن جامعه و افراد از سایر ترس ها بیشتر است. افرادی که این نوجوانان سر و کار دارند بعد از تغییر محل تحصیل ید مهارت های برخورد این تغییر را به نوجوان ارائه دهند از شکل گیری رفرهای ناسازگارانه و اختلال شخصیت فرد جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید: مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید


سوالات متداول

گوشه گیری نوجوان یک اختلال شخصیتی شمرده میشود؟

گوشه گیری نوجوان از شکل گیری عدم اعتماد به نفس و عوامل دیگر شکل میگیرد و اگر مان نشود به اختلال شخصیت تبدیل میشود.

خصوصیات نوجوان گوشه گیر چیست؟

بدبین هستند.

تنهایی را به ارتط افراد ترجیح میدهند.

خجالتی هستند.

مشاوره روان مان حل این مشکل چه پیشنهادی دارد؟

مشاوره کمک خانواده نوجوان پی زمینه های شکل گیری این معضل هستند شناسایی این موارد مهارت لازم را برای مواجه شدن نوجوان آنها را ارائه دهند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره نوجوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: How Parents Can Help a Lonely Teen – Paradigm Malibu

گوشه گیری نوجوانان ناشی از چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۷:۲۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

همسر وفادار را بهتر بشناسیم

۵٫۰
۰۱

همسر وفادار از آرزوهای هر فردی است. بر طبق نظر مشاوره زناشویی هر کسی که ازدواج میکند و تشکیل خانواده میدهد از آرزوهایش داشتن همسر وفادار است. همسر وفادار هر آنچه که دارد برای همسرش است. تعهد دارد که قلب و روح او برای همسرش شد و این توقع متقابل است. همسر وفادار به استحکام پایه های زندگی کمک میکند. وفاداری به اطمینان و اعتماد برمیگردد. اگر همسری وفادار نشد طبیع پایه های این زندگی را سست و لرزان میکند. پس اصل مهم و انکار ناپذیر شروع و ادامه زندگی زناشویی وفادار بودن است.

اگر زندگی، زن و شوهر به هم وفادار شد و این وفاداری را آخر نگاه دارند، خانواده از خیلی از آسیب ها امان خواهد بود.وفاداری از محبت شروع میشود و جلب اعتماد میشود. نظر بگیرید خانواده ایی اعتماد نشد و زن و شوهر به دید بد، به هم نگاه میکنند، خوب این خانواده نید دنل وفاداری شیم.


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایگان


نشانه های همسر وفادار

نشانه های همسر وفادار را از نظر فرهنگ و سبک زندگی و ایده هایی که دو طرف برای زندگی دارند، میتوان تعریف کرد. از نظر مشاوره خانواده شخصی که زندگی وفادار و متعد به همسر خود است تمام تلاش خود را به کار میگیرد زندگی آرام شد و رابطه را به جنجال نمیکشاند. همسر وفادار به زندگی و تعهدی که به طرف مقابل دارد پایبند است.

تمام کارهای او راسی آرامش بخشیدن به زندگی است. از نشانه های همسر وفادار این است که هیچگاه بر سر مسائلی که عث از بین رفتن آرامش خانواده میشود بحث و جدال نمکیند و به طرف مقابل اجازه میدهد آرامش تصمیم بگیرد. یکی دیگر از این نشانه ها این است که همسر بتواند نیازهای طرف مقابل را بر طرف کند. البته ممکن است زمانی نتوانید برخی از نیاز های همسر را برطرف کنید. همین تقویت رابطه صمیمانه و نزدیکی بین دو نفر میتواند به وفادار بودن به همسر کمک کند.


بیشتر بخوانید: چگونه مصرف مشروت الکلی را ترک کنم؟


ویژگی های همسر وفادار

ویژگی های همسر وفادار این است که زمان بیشتری همسر و خانواده خود است. زمانی که میتواند افراد دیگری زمان را سپری کند، آن زمان را همسرش سپری میکند و ترجیح میدهد کنار او شد. زندگی زناشویی، بیشتر از هر چیز دیگری،به تعهد دو طرف نیاز است. یعنی شما نید نگران شید و مدام به این فکر کنید که همسر من خارج ار تعهد عمل کند. به نظر مشاوره خیانت یکی از مهمترین نشانه های و ویژگی های همسر وفادار این است که، همسر از طرف مقابل خود بدگویی نکند چه مقابل و چه زمانی که جمعی یا جایی حضور ندارد. همسر وفادار ید رازدار همسرش شد.

خانواده ایی که رازداری وجود ندارد، پایه های آن زندگی حال سست شدن است. همسر وفادار ید تمام رازهای خانه را خانه نگاه دارد. همسر وفادار کسی است که چیزی برای پنهان کردن از طرف مقابل ندارد.


بیشتر بخوانید: مشاوره آنلاین روانشناسی و خانواده


همسر وفادار بودن

همسر وفادار بودن زندگی زناشویی یکی از مهمترین واصلی ترین اصول پیوند زناشویی است. همسر وفادار بودن عث میشود که همسرن هم تشویق شود و به شما وفادار شد. وفادار بودن مهم ترین رکن پایداری زندگی است. ساده ترین و راحت ترین راه برای خاتمه دادن زندگی زناشویی ، خیانت است. همسر وفادار بودن عث میشود رابطه جنسی خوبی هم برقرار شود. زوجین ید توجه داشته شند که یک زندگی خوب و پر از عشق ساختتنی میشد.

هر دو نفر ید کمک کنند یک زندگی زناشویی کیفیت و پویا را بسازند. زوجین میتوانند مراجعه به یک روانشناس برای قرار گرفتن روند مثبت و تکاملی زندگی زناشویی خود، برنامه ریزی کنند. مطالعه کتب آموزشی مورد زندگی مشترک که امروه دسترس عموم قرار دارد نیز میتواند پیشنهاد مناسبی برای زوجین شد. بدیهی است که تعامل و همکاری هر دو نفر از ملزومات ساختن یک زندگی زناشویی موفق میشد.


بیشتر بخوانید: جدا کردن بستر خواب همسرم چه کنم؟


نکات مهم همسر وفادار بودن

نکات مهم همسر وفادار بودن مواردی است که ید رعایت شود این امر زندگی زناشویی محقق شود.

حتما چند ساعت روز را فقط به همسر خود اختصاص دهید و او به تعامل و گفتگو بپردازید.

میتوانید ارزش و احترام همسر خود را لا ببرید.

بهانه ای برای گذراندن هر چه بیشتر وقت بصورت مشترک همسر خود بیابید. این بهانه میتواند تفریح یا هدف مشترک شد.

از مواردی که به هر نحوی امکان بوجود آمدن سوتفاهم و شک و تردید زابطه میشود، پرهیز کنیم.

از دیگر نکات مهم همسر وفادار بودن میتوان به ک کردن همسر خود شرایط گوناگون اشاره کرد. این شرایط شامل هر موقعیتی اعم از مشکلات روحی وجسمی، مالی میشود.

دائم تلاش شید، همسرن متوجه اعتماد زیادی که به او دارید بشود. این مورد عث افزایش قوت قلب و اعتماد به نفس اومیشود.


بیشتر بخوانید: بهترین سایت روانشناسی خانواده


همسر وفادار ابدی

همسر وفادار ابدی برای هر کسی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده را سر میپروراند بسیار مهم و کلیدی است. همسر وفادار ابدی برای یک قالب و یا یک مفهوم سازگار نیست بلکه خو یک نوع مکتب است. اگر همسری به بهترین شکل وفاداری خود را نشان دهد این رفر جاودانه خواهد شد. موردی که ابدی شدن این وفاداری وجود دارد، داشتن صداقت است. اگر رابطه ایی صداقت وجود نداشته شد معلوم نیست آخر کار چه پیش خواهد آمد. چق زی میشود وقتی که زن وشوهر کمال صداقت کنارهم زندگی میکنند و میتوانند مشکلات زندگی را هم حل کنند و از لحظات زیی آن هم استفاده کنند.

این مهمترین رمز ابدی ماندن وفاداری بین زن و شوهر است. وفادار بودن و ماندن میتوان بسیاری از مشکلات زندگی را مرتفع کرد. اگر قالب یک جمله بخواهید بدانید که زندگی زناشویی از چه طریق و راهی میتواند اودانه و ابدی بماند میتوان به جرات گفت، فقط وفاداری میتوان این امر را محقق کرد.

گفت و گو زمان مناسب

اگر همسرن زمانی که از محل کار به خانه برمیگردد ومشخص میشود که خسته است، اجازه دهید اندکی استراحت کند و بعد اگر صحبت یا خواستی دارید عنوان کنید. این مواقع اگر همسر شما براثر خستگی مطلبی را صدای بلند و یا عصنیت بیان میکند، شما فقط شنونده خوبی شید. مجموعه انجام دادن این رفرها اگر صبر کردن همراه شد از شما همسری وفادار میسازد و همانطور که گفته شد وقتی شما وفادار شید به طبع، طرف مقابل هم از شما وفاداری یاد میگیرد. به یاد داشته شد به خاطر هیچ کاری حتی کارناخوشایند، از طرف همسرن او را قضاوت نکنید، سعی کنید خود را موقعیت همسر قرار دهید و ببینید اگر جای او بودید چه کار میکردید، بعد موقعیت مناسب و لحنی آرام از او ره علت کارش سوال بپرسید.

دیگر ویژگی های همسر وفادار

وفاداری میان زن وشوهر از اصلی ترین پایه های زندگی مشترک محسوب میشود. اگر این پایه ها سست شود قطعا زندگی دچار مشکل میشود. مرد و زن وقتی وارد رابطه زناشویی میشوند ید توجه داشتته شند که هدفشان به گونه ایی شد این رابطه را مستحکم تر کنند. از مدت دچار طلاق عاطفی نشوند. اگر آراستگی و صداقت بین زوجین نهادینه بشود و دو طرف ملزم به رعایت آن شوند علاقه بین زوجین افزایش میابد. سپس افزایش این علاقه، لذت و رضایتمندی زوجین نسبت به هم لا میرود که این امر موجب تقویت وفاداری زن و شوهر نسبت به هم میشود.

صداقت رابطه زناشویی

صداقت از اصول مهم غیر قابل چشم پوشی زندگی زناشویی میشد. زوجین ید یکدیگر را از کوچکترین اتفاقاتی که مربوط به زندگی مشترک میشود خبر سازند. مواقعی بنظر میرسد که یک موضوع از اهمیت چندانی برخوردار نشد به همین دلیل فرد لزومی نمیبیند که آن را همسر خود میان بگذارد. ممکن است نگفتن همین موضوع کوچک و به ظاهر بی اهمیت فرد را متهم به نداشتن صداقت و شفافیت کافی رابطه کند. بنابراین توصیه میشود که حد ممکن زوجین تمام اتفاقات رخ داده پیرامون زندگی مشترک را یکدیگر به اشتراک بگذارند دچار این گونه مسائل زندگی نشوند. صداقت از پایه های مهم یک زندگی عاشقانه و آرامش میشد.


بیشتر بخوانید: سایت مشاوره خانواده و ازدواج


سوالات متداول

تعریف همسر وفادار چیست؟

همسر وفادار هر آنچه که دارد برای همسرش است. تعهد دارد که قلب و روح او برای همسرش شد و این توقع متقابل است. همسر وفادار به استحکام پایه های زندگی کمک میکند

از نشانه های همسر وفادار به کدام مورد میتوان اشاره کرد؟

از نشانه های همسر وفادار این است که هیچگاه بر سر مسائلی که عث از بین رفتن آرامش خانواده میشود بحث و جدال نمکیند و به طرف مقابل اجازه میدهد آرامش تصمیم بگیرد.

یکی از اصول مهم زندگی زناشویی چیست؟

صداقت از اصول مهم غیر قابل چشم پوشی زندگی زناشویی میشد. زوجین ید یکدیگر را از کوچکترین اتفاقاتی که مربوط به زندگی مشترک میشود خبر سازند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Top Reasons Spouses Stay Faithful

همسر وفادار را بهتر بشناسیم

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۰:۰۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علت پرخاشگری در کودکان دبستانی چیست؟

۵٫۰
۰۱

پرخاشگری کودکان دبسنی از جمله دغدغه های مهمی است که والدین به خاطر آن به روانشناسی کودک و روانشناس مراجعه میکنند . شاید وقتی به مفهوم کودک فکر میکنیم اولین چیزی که به نظرمان برسد شادی و زی و نشاط شد . اما واقعیت این است که سنین اولیه زندگی پرخاشگری کودکان دبسنی از جمله موارد غیر قابل چشم پوشی و مهم مشاوره تربیت کودک میشد . پرخاشگری کودکان دبسنی میتواند دلایل خیلی زیادی داشته شد . مثلا سبک زندگی خانواده و فرهنگی که افراد آن رشد میکنند میتواند اندازه و مقدار پرخاشگری کودکان دبسنی ثیر زیادی داشته شد . پ و ما و خانواده جه اول میزان پرخاشگری کودکان دبسنی به طور مستقیم ثیرگذار هستند . ادامه بیشتر به پرخاشگری کودکان دبسنی میپردازیم و توضیح میدهیم .

علت پرخاشگری کودکان دبسنی

علت پرخاشگری کودکان دبسنی همانطور که گفته شد میتواند مثر از عوامل بسیار زیادی شد . تعدادی از عواملی که بسیار میتواند یافتن علت پرخاشگری کودکان دبسنی به ما کمک کند به شرح زیر است .

  • زی هایی که برای کودکان اولویت های اهمیت قرار دارند اگر زمینه خشونت داشته شند میتواند زمینه و علت پرخاشگری کودکان دبسنی شد .

گاهی یک فرد خانواده برای کودکان این سنین الگو میشود و این الگو میتواند برا یا خواهر بزرگتر شد . پرس و جو کردن از متخصص زمینه مشاوره کودک متوجه خواهیم شد که اگر او رفر پرخاشگرانه ای داشته شد و به خاطر رفرش جمع ها احترام داشته شد احتمالا کودک را به سمت پرخاشگری تحریک میکند .

  • اختلالات روانشناختی و عوامل وابسته به خلق نیز میتواند به عنوان علت پرخاشگری کودکان دبسنی شناخته شود . مثلا کودکانی که مبتلا به اختلال سلوک هستند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص لینی این رفر پرخاشگرانه را خود به صورت اتوماتیک وار بروز میدهند . بنابراین حتما به والدین پیشنهاد میشود که مراجعه به مشاوره اختلال کودکان را دستور کار خود قرار بدهند .

مان پرخاشگری کودکان

مان پرخاشگری کودکان میتواند به صورت های مختلفی انجام شود . اگر پرخاشگری کودکان به دلیل اختلالات روحی و روانی آنها به وجود آمده شد و رفر آنها تثبیت شده شد ید از طریق مصاحبه لینی توسط متخصص حوزه کودک و نوجوان راه و روش مان مشخص شود . مان پرخاشگری کودکان از این روش معمولا طی جلسات متداوم روان مانی انجام میپذیرد . سطوح پایین تر از مان پرخاشگری کودکان بعد از مشاوره کودک توسط روانشناس تمرین هایی به والدینparents یا سرپرست کودک داده میشود که بر طبق شخصیت خود کودک و مصاحبه ای که از تو گرفته شده تهیه شده و تدارک دیده شده است . این روش کنار حمایت والدین میتوان کاملا به تغییر رفر و بهبود شرایط پرخاشگری وی امید داشت و تغییرات مثبتی اعمال کرد .

راه های برخورد پرخاشگری کودکان دبسنی

راه های برخورد پرخاشگری کودکان دبسنی میتواند نسبت به فرهنگ و محیطی که کودک آن رشد و نمو یافته متغییر و متفاوت شد . ادامه به چند نکته که حتما ید زمان بروز خشم عصنت و پرخاشگری کودک رعایت شود اشاره میکنیم :

  • حتما صورت کودک را آب سرد خیس کنید . ابن کار بسیار روند فروکش کردن عصنیت کارساز است .
  • یکی دیگر از راه‌های برخورد پرخاشگری کودکان دبسنی اعمال جریمه هایی است که از قبل برای کودک پرخاشگر خود نظر گرفته ایم میشد . فراموش نشود کودک ید از جریمه ای که انتظار اوست خبر داشته شد .
  • از موثرترین راه های برخورد پرخاشگری کودکان دبسنی این است که حتما بعد از بروز پرخاشگری و فرو نشستن عصنیت آنها ، شما ید به عنوان والدین آنها صحبت و تدل نظر کنید . صحبت های شما به عنوان مرجع قت کاملا آنها ثیر گذار خواهد بود .

راه های کاهش پرخاشگری کودکان دبسنی

راه های کاهش پرخاشگری کودکان دبسنی امروزه کبهای تربیت فرزند که به وفور زار یافت میشود وجود دارد . اگر این کبها توسط نویسندگان معتبر نوشته یا گردآوری شده شد ، حتما برخورد والدین این مسائل کودکانشان موثر واقع میشود . البته استفاده از این راه مواردی قابل توجیه و یید است که عمق اختلال به وجود آمده زیاد نشد و یا کودک مرحله ای از پرخاشگری شد که بتوان برای پیشگیری از زیاد تر شدن آن کاری کرد . راه های کاهش پرخاشگری کودکان دبسنی عمق زیاد تر ید توسط روانشناس یا روانپزشک لینی طراحی شود که علاوه بر همخوانی شخصیت کودک به سایر ابعاد وجودی او آسیب وارد نکند . به این صورت خانواده ها به طور کلی میتوانند از بهبود شرایط کودکان این زمینه اطمینان کامل حاصل کنند .

ثیر محیط بر پرخاشگری کودک

همانطور که گفته شد پرخاشگری (violence)کودکان به دلایل مختلف میتواند بروز کند . یکی از این دلایل ثیر محیط بر بروز دادن پرخاشگری میشد . معمولا کودکانی که خانواده های پر تنش زندگی میکنند به احتمال بیشتری پرخاشگری را رفرشان نشان خواهند داد . پ و ما به عنوان الگوی اصلی فرزندان و کسانی که بیشترین ثیر را روی کودک میگذارند اصلی ترین عامل شکل گیری شخصیت کودک خود هستند . اگر والدین فضایی خوب و سلامت و پر از محبت و آرامش را برای فرزندان خود محیا کنند ، احتمال اینکه فرزندانشان گیر پرخاشگری شوند بسیار کمتر از خانه ای است آن والدین یکدیگر دائم گیر هستند و به یکدیگر پرخاشگر میکنند . همچنین خانواده هایی که دعوا و گیری جزو فرهنگ غالب است فرزندان به همان صورت تربیت میشوند .

ثیر فیلم ها بر پرخاشگری کودک

ثیر فیلم ها بر رفر و کردار کودکان به قی زیاد هست که قابل چشم پوشی نشد . خیلی این مورد دیده میشود که کودکانی سابقه دیدن فیلم های جنایی و اکشن شخصیت‌های آن فیلم همزاد پنداری میکنند و پرخاشگری را پیش میگیرند . از این رو است که همواره روانشناسی کودک و مشاوره تربیت کودک کید میشود که کودکان حتما ید برنامه هایی محتوای مناسب سن خود سرگرم شوند . علاوه بر میل به پرخاشگری (violence)خطر بلوغ زوس نیز کودکانی را که فیلم ها و تصاویر نامناسب سنشان را میبینند تهدید میکند . پ و ماانی که به تربیت اصولی فرزند خویش معتقد هستند ید تلویزیون و هر رسانه دیگر را چهارچوب های مشخص و متناسب سن و شخصیت فرزندشان اختیار او بگذارند مشکلات یاد شده او را تهدید نکند .

ثیر عوامل ژنتیکی پرخاشگری کودک

از جمله عوامل ثیر گذار وجود و شدت پرخاش کودکان که امروزه بسیار زیاد به آن پرداخته میشود بحث ثیر ژن بر رفر کودک میشد . همانطور که ابن مثال را برای مواردی مثل سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخ و الکل استفاده میکنند احتمال أین که فرزند کسی که رفر خود خشم و پرخاشگری را جای داده نیز مانند والد خود عمل کند بسیار لاتر از فرزند کسی است که به اصلاح آرام و خونسرد است . این که روانشناسان خیلی بیشتر از ژنتیک به محیط اهمیت میدهند ولی هیچگاه نمیتوان نقش زن را انسان نادیده گرفت .

خصوصیات شخصیتی کودکان

نکته قابل تأمل دیگر مورد علل پرخاشگری کودکان میتواند خصوصیات فردی او شد . معمولا کودکانی که نمیتوانند احساسات خود را چه مثبت و چه منفی به خوبی بروز دهند از پرخاش برای بروز این احساسات استفاده میکنند . کودکانی که نمیتوانند اتفاقاتی که زندگی روزمره کنار بیایند و آنها را مدیریت کنند نیز همین شیوه سعی حل این موضوع دارند . همچنین کودکانی که از حرف زدن زیاد می ترسند یا علاقه ای به ارتط این ابزار ندارند خیلی بیشتر پرخاشگری را بروز میدهند .

سوالات متداول

آیا کودکان دبسنی پرخاشگر تر میشوند ؟

نمیتوان این صراحت این مورد را یید کرد ولی کودکان دبسنی ایم مسئله بیشتر مشاهده شده است

چه چیزهایی عث میشود کودکان دبسنی زود از کوره بروند؟

برای پاسخ به این سوال میتوان به مواردی مثل خصوصیات شخصیتی ، ژنتیک و رفر والدین اشاره کرد.

آیا زود رنجی کودکان نشانه کاهش اعتماد به نفس است؟

البته که عوامل یاری میتواند عث بروز این مسئله کودک شود ولی به احتمال زیاد کاهش اعتماد به نفس میتواند زود رنجی کودک مرتبط شد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Aggressive Behaviors in Preschoolers

علت پرخاشگری کودکان دبسنی چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۱:۰۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

روانشناسی خانواده و ازدواج

۵٫۰
۰۱

روانشناسی خانواده و ازدواج از جمله زمینه های روانشناسی است که بین آحاد جامعه بسیار مراجعه کننده دارد . روانشناسی خانواده و ازدواج موضوعی را دنل و بررسی می‌کند که هر فردی جامعه هر سبک زندگی و اعتقادی لاخره زندگی آن سروکار پیدا میکند . روانشناسی خانواده و ازدواج به این دلیل مراجعان بیشتری پیدا کرده است که ازدواج دوران حاضر بسیار مقوله پیچیده تری نسبت گذشته میشد .مشاوره خانواده بیان میکند که فرآیند ازدواج امروزه ید پیرو یک ساخر مشخص اتفاق بیفتد و تعدادی فاکتور که توسط مشاوره روانشناسی معرفی میشود ید ازدواج توسط افراد مورد کنکاش و مقایسه قرار بگیرد . ادامه بیشتر راجع به روانشناسی خانواده و ازدواج توضیح خواهیم داد .


بیشتر بخوانید: مشاوره زندگی مشترک


روانشناسی خانواده و ازدواج تلفنی

روانشناسی خانواده و ازدواج تلفنی از جمله انواع مشاوره و راهنمایی میشد که بعضی از شرایط میتواند کمک شایانی به افراد بکند که ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم :

  • روانشناسی خانواده و ازدواج تلفنی محدودیت‌های مربوط به جبر جغرافیایی را از بین میبرد . برای مثال فرد یا افرادی که امکان مراجعه حضوری به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی را ندارند میتوانند به صورت تلفنی خدمات مورد نظرشان را یافت کند .
  • روانشناسی خانواده و ازدواج تلفنی برای افرادی که شاید به دلیل خجالت از رفتن به مشاوره خانواده امتناع میکنند بسیار مناسب است .
  • روانشناسی خانواده و ازدواج تلفنی به د افرادی هم که فرهنگ هایی زندگی میکنند که ممکن است به دلیل سنتی بودن از مراجعه افراد به مشاوره جلوگیری میکنند نیز خواهد خورد .

روانشناسی خانواده و ازدواج آنلاین

روانشناسی خانواده و ازدواج آنلاین از جمله امکاناتی است که چند سال گذشته به لطف وجود فضای مجازی و دسترسی همه افراد جامعه به آن اختیار افراد نیازمند به مشورت قرار گرفته است . این نوع مشاوره نیز مزایایی دارد که به دو مورد از آنها اشاره خواهیم کرد :

  • روانشناسی خانواده و ازدواج آنلاین نوعی از مشاوره است که دسترس بودن از ویژگی‌های اصلی آن است . فردی که لحظه به مشاوره نیاز دارد ممکن است ساعاتی این شرایط را تجربه کند که نتواند به صورت حضوری به مشاور مراجعه کند . این لحظات مشاوره آنلاین میتواند برای فرد بهترین انتخاب شد .
  • روانشناسی خانواده و ازدواج آنلاین توسط مشاوران زبده ای مدیریت میشود که میتوانند زمینه های مختلف به افراد کمک کنند . زمینه هایی مثل ازدواج ، طلاق ، خیانت ، موفقیت و…از جمله زمینه های فعالیت‌های سایت های مشاوره آنلاین است.

مشاوره روانشناسی خانواده و ازدواج

مشاوره روانشناسی خانواده و ازدواج پایین آوردن آمار طلاق میتواند بسیار موفق عمل کند و از میزان شیوع این آسیب به دلایل مختلف به مقدار قابل ملاحظه ای بکاهد . مشاوره روانشناسی خانواده و ازدواج بعد از راهنمایی و مشورت دادن به افراد زمان انتخابشان زوجین را رها نمیکند . دختر و پسری که کمترین تجربه وارد زندگی متأهلی میشوند گاهی طبیعی است که نتوانند مدیریت بحران های زندگی زناشویی را به دست بگیرند . این هنگام مشاوران میتوانند اداره امور زندگی افراد را یاری کنند و به عنوان یک نفر سوم آگاه کنار زوجین قرار میگیرند آنها را بدون تعصت خانوادگی که بسیار عث قضاوت اشته والدین میشود راهنمایی کنند . جوانانی که زه زندگی مشترکشان را شروع کردند میتوانند کیفیت زندگی مشترکشان را کمک مشاوران خانواده بسیار لا ببرند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی


مشاوره روانشناسی خانواده و ازدواج آویژه

مشاوره روانشناسی خانواده و ازدواج آویژه از بهترین مراکز مشاوره ای هست که حال حاضر زمینه های مربوط به خانواده و ازدواج فعالیت میکند . این مرکز مشاوره همواره ارتط تنگاتنگی مراجعان خود داشته و دارد . مشاوره روانشناسی خانواده و ازدواج آویژه به دلیل اهمیت زیادی که رضایت مراجعان از عملکرد موسسه انتخاب و گزینش مراجعان بسیار حساس و موشکافانه برخورد میکند . همچنین تمام تلاش مدیران آویژه این است که مشاوران هرکدا زمینه مخصوص به خود مشاوره بدهند که کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعان مقدار ممکن لا برود .

برای مثال یک تعداد از مشاوران فقط مشاوره تحصیلی ارائه بدهند و یک تیم دیگر زمینه ازدواج فعالیت کنند . مشاوره آویژه به دلیل همیشه دسترس بودن نیز محبوب است . مشاوران این مرکز از ساعات ابتدایی روز گاهی نیمه های شب پاسخگوی سوالات هموطنان عزیز هستند .

مشاوره خیانت (betrayed counseling)

علاوه بر مسئله ازدواج مرکز مشاوره آویژه فعالیت های خود را زمین های دیگر نیز ادامه میدهد . یکی از مواردی که این روز ها به شدت یک بیماری کشنده و مسری جامعه ما شیوع پیدا کرده است مسائلی پیرامون روابط فرازناشویی و خیانت میشد . سبک زندگی زمانه حال حاضر به گونه ای پیش میرود که دیگر برای تععهد قبح کمتری وجود دارد و خیانت به زن یا شوهر دیگر ام بوی چندین سال گذشته نیست .

اگر زنان و مردان متوجه زندگی خود نشند و از آن پاسداری و مراقبت نکنند به احتمال خیلی فراوان أین چالش د ناک رو به رو خواهند شد . این شرایط است که یک مشاور خوب و کیفیت هم میتواند قرار گرفتن کنار ما از بروز زمینه های این اتفاق زندگی ما جلوگیری کند و هم این که اگر ایت اتفاق برای ما افده شد بهترین گزینه ها و پیشنهادات را به ما غالب مشاوره خیانت ارائه کند .

مشاوره مدیریت زندگی مشترک

از جمله خدماتی که زوجین میتوانند بعد از از غالب مشاوره زناشویی و زندگی مشترک از روانشناسان یافت کنند مورد محثی است که زندگی مشترک بعد از گذشت مدتی از ازدواج معمولا اتفاق می‌افتد . برای مثال یکی از این موارد که تقری همه زندگی ها دیده میشود این مورد است که زن و مرد بعد از گذشت مثلا یک سال از ازدواج و زندگی مشترکشان گاهی احساس میکنند که أین زندگی دیگر جذابیت روزهای اول را برایشان ندارد .

این امر بسیار شایع است و دلیل آن هم بیشتر به عدم توانایی زوجین مدیریت زندگی مشترکشان برمیگردد . این اتفاق میتواند یک برنامه ریزی برای زندگی مشترک به خوبی مدیریت شود و از شدت آن بسیار کم شود ویا اصلا اتفاق نیفتد . این برنامه ریزی بهتر است توسط یک روانشناس (psychologist)انجام شود چون او برای این مواقع آموزش دیده است و هنگام برنامه ریزی تمام جوانب را نظر می‌گیرد و همچنین طول زمان اجرای برنامه کنار زوجین به عنوان ناظر قی میماند .

مشاوره کودک و نوجوان

کودکی و نوجوانی از دوره های رشدی بسیار حساس اسن است و به راحتی میتواند آینده یک شخص را تعیین کند . مخصوص عصر حاضر به دلیل پیچیدگی ذهن کودکان و نوجوانان آنها میتوانند مدت زمان کمتری نسبت نسل های گذشته خود به موفقیت ها و پیروزی ها زمینه ای مختلف برسند . اما این امر بستگی به این دارد که برای آنها یک برنامه مدون و مرتب نظر گرفته شده شد که همواره نیازرهای روز به روز رسانی شود . ید حتما این نکته را نیز نظر داشت که پیگیری و نظارت بر کیفیت عملکرد فرد و برطرف کردن نقاط ضعف weakness))و پرورش نقاط قوت او نیز بسیار مهم است . تمام این کارهای ذکر شد توسط مشاوران انجام میگیرد و کودکان و نوجوانان کمترین آسیب و ضربه مسیر خود رشد میکنند .

مشاوره تحصیلی

از جمله فعالیت‌های یک مشاور (counselor) میشود به مشاوره تحصیلی نیز اشاره کرد که انجام دادن آن نیازمند ااطلاعات و تخصص خاصی است . وظیفه یک مشاور تحصیلی فقط أین نیست که به صورت ساده یک سری از س ها و عنوان ها را برای دانش‌آموزان مرتب کند و مثلا بگوید که این س ها را چه روز هایی از هفته مطالعه کند . واقع کار اصلی و مهم مشاور این زمینه میتواند این شد که یک مشاوره حرفه‌ای برای هر شخص به صورت منحصر به فرد برنامه ریزی میکند . مثلا نوجوانانی که گیر کنکور هستند و از طرفی طوفان های دوره بلوغ مقابله میکنند قطعا برنامه متفاوتی نسبت به افرادی که سنین پایین به سر میبرند خواهند داشت.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Marriage and Family Therapy

روانشناسی خانواده و ازدواج

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۴:۳۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

با راه های آرام کردن نوزاد آشنا شوید

۵٫۰
۰۱

آرام کردن نوزاد برای هر پ و مای یک ویژگی محسوب میشود. آرام کردن نوزاد برای والدینی که حوصله و صبر کافی را ندارند بسیار مشکل و سخت است. تمام نوزادان از بدو تولد شروع به گریه کردن میکنند. گریه کردن و بیقراری نوزاد امری طبیعی است. خانواده ید به این نکته توجه داشته شند که نوزاد بدو تولد که نمیتواند حرف زدن خواسته های خود را بیان کند پس به وسیله گریه یا بیقراری خواسته و یا مشکل خود را مطرح میکند.

این هنر والدین است که کمک گرفتن از افراد تجربه متوجه این خواسته ها شوند. البته والدین قبل از فرزند دار شدن ید مهارت های لازم برای این موقعیت ها را فراگیرند. فرزند آوری و نحوه تربیت و نگهداری از فرزند از اهمیت لایی برخوردار است. اگر خانواده به هر دلیلی این امر کوهی کنند ضربه های جبران ناپذیری به کودک وارد میشود. بهتر است خانواده قبل از فرزندآوری از یک متخصص و مشاوره خانواده بهره مند شوند.


بیشتر بخوانید: تربیت کودک شش ساله و خصوصیات این کودکان


راه آرام کردن نوزاد

راه آرام کردن نوزاد مرحله اول مربوط به پ و ما نوزاد میشود. مقوله راه آرام کردن نوزاد پ و ما میتوانند از مشاوره کودک، راهنمایی فراد متخصص استفاده کنند. ما نوزاد نقش مهمی آرام کردن کودک دارد. طبق تحقیقات بعمل آمده مراکز علمی و آزمایشی که بر روی ماان صورت گرفته است، بدو تولد چند ماهگی نوزاد فقط ما خود را تشخیص میدهد و او را میشناسد. همین موضوع بر اهمیت آرام کردن نوزاد توسط ما میافزاید.

زمانیکه نوزاد بیقرار است و گریه میکند ما بصورت غریزی او را بر میدارد و مورد نوازش قرار میدهد. پس یکی از راه های آرام کردن نوزاد مرحله اول خود ما است. نوزاد وقتی بیقرار است ما میتواند نوازش و آغوش گرفتن نوزاد او را آرام کند. این اولین راه برای آرام کردن نوزاد است. پ هم میتواند برای تکمیل این فرآیند به ما کمک کند.


بیشتر بخوانید: نکات تربیت فرزند پسر و دختر


روش آرام کردن نوزاد

روش آرام کردن نوزاد به تنهایی خود یک تکنیک محسوب میشود. روش آرام کردن ید به تمام جزئیات توجه و دقت داشت. چرا که خود یک روش تربیت کودک است، و ممکن است یک اشته به نوزاد آسیب جدی برسد. بیشتر مواقع بیقراری و گریه نوزاد، ما را بیش از کودک ناراخت و عصنی میکند. اولین چیزی که والدین بخصوص ما ید رعایت کند حفظ آرامش خود است.

بیشتر مواقع وقتی ما حال آرام کردن نوزاد است افرادی دیگر هم جلوی نوزاد حاضر میشوند و سعی میکنند او را آرام کنند. اغلب همین کار عث میشود کودک بیقرارتر بشود و گریه او ادامه پیدا کند. بهتر است چنین موقعیت هایی ما، نوزاد را به مکانی خلوت ببرد و سرگرمی هایی بغیر از انسان کودک را آرام کند. قبل از اینکه نوزاد خواسته اش را گریه ویا بیقراری مطرح کند ما خواسته نوزاد را برطرف کند، مانند زمانی که نوزاد جای خود را کثیف کرده است.


بیشتر بخوانید: تربیت فرزند از دیدگاه روانشناسی و نکات مهم آن


دسرهای آرام کردن نوزاد

دسرهای آرام کردن نوزاد به اندازه آرام کردن خود کودک میتواند اهمیت شد. اگر مراقب عوارض برخی از روشهای آرام کردن کودک نبود ممکن است دسرهای آرام کردن نوزاد گرین والدین را بگیرد. تصور کنید هر ر که نوزاد گریه میکند ما و یا اطرافیان کودک بدون نگ کودک را به آغوش میگیرند و سعی میکنند دست به دست کردن نوزاد ساکت نمودن او نقشی ایفا کنند. غافل از انکه ابتدا این کار برای نوزاد امری طبیعی است ولی ادامه فهمیدن این موضوع شروع به بهانه گیری میکند و اصطلاح بغلی میشود. برخی از خانواده ها پ و ما برای آرام کردن نوزاد خود از پسنک استفاده میکنند.

گرچه این روش هم میتواند نوعی آرام کردن نوزاد شد ولی اگر مدام از این روش استفاده شود، ممکن است به فک و دهان کودک ضربه وارد شود و بیماری های دهان از طریق پسنک آلوده به نوزاد منتقل شود.


بیشتر بخوانید: اهمیت تربیت کودک از دیدگاه قرآن


آرام کردن نوزاد گرسنه

آرام کردن نوزاد گرسنه میتواند به ما برای آرام بودن کودک برای مدتی کمک کند. آرام کردن نوزاد گرسنه نید به هر قیمتی شد. اولین موضوعی که هر گریه نوزاد به فکر والدین میرسد گرسنگی نوزاد است. برخی از نشانه های گرسنگی نوزاد، بهانه گیری، قرار دادن انگشت خود دهان، گریه های طولانی و جست و جوی سینه ما است. اولین کاری که برای رفع گرسنگی نوزاد ید انجام داد، تغذیه کودک به وسیله شیر ما است.

شیر ما بهترین و کامل ترین غذا برای نوزاد میشد. از دادن هرگونه غذای آماده که مناسب بزگسالان است، به نوزادان ید جدا خودداری کرد. ما نید به هیچ وجه شرایط خوابیده هنگام شب به نوزاد شیر بدهد چرا که ممکن است خوابیدن ما و طرز غلط شیردهی، نوزاد دچار خفگی بشود. مجموع بهترین روش آرام کردن نوزاد شیر ما است و مواقع خاص تجویز متخصص تغذیه کودک ، میتوان از مکمل هم استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: تربیت کودکان ده ساله و نحوه برخورد آنها


آرام کردن نوزاد بد خواب

آرام کردن نوزاد بد خواب برای کسانیکه زه پ و ما شده اند سخت و دشوار است. یادگیری مهارت ها بمنظور آرام کردن نوزاد بد خواب برای کودکی که زه متولد شده، بخش زیادی از نگرانی و ناراحتی پ و ما را میتواند کاهش دهد. نوزادان را قبل از خواب هیجان زده نکنید و قبل از خواب محیطی آرامش برایش مهیا کنید. ما یا پ قبل از خواب نوزاد خود ارتط چشمی برقرار کنند. ارتط طولانی و معنادار چشم نوزاد یکی از محرکهای خواب نوزاد است.

والدین از سیر بودن نوزاد قبل از خواب اطمینان حاصل کنند. قبل از خواب نوزاد را نوازش کنید حس آرامش به نوزاد منتقل شود. از پوشاندن لس نامناسب هنگام خواب به نوزاد خودداری کنید و حتما سعی شود لس راحت برای نوزاد هنگام خواب نظر گرفته شود. حتما سعی شود اق نوزاد و یا مکانی که برای خواب نوزاد است، کاملا ریک شد.


بیشتر بخوانید: روش های تربیت فرزند اسلام


قولنج و دهای شکمی

یکی دیگر ازعواملی که عث گریه و بیقراری کودک میشود، قولنج دهای شکمی است. نوزاد بدو تولد و مدتی هنوز سیستم گوارشش کامل نشده است. مشکلات شکمی که همراه گاز شکم و یا قولنج شد میتواند به گریه های زیاد نوزاد منجر شود. پس از اینکه مامطمئن شد که گریه نوزاد از د شکم یا قولنج است میتواند مشورت متخصص کودک از قطره های ضد نفخ نوزادان استفاده کند. علت دیگر دهای شکمی نوزادان، ریفلاکس معده است. ریفلاکس، به برگشت اسید معده به مری گفته میشود. اگر برای مدت طولانی این مشکل ماندگار بود، احتمال آنفولانزای معده، آلرژی نوزاد به لاکتوز شیر و یا حتی یبوست داده میشود که حتما ید به متخصص نوزادان مراجعه شود.


بیشتر بخوانید: تربیت کودک دو ساله و خصوصیات این کودکان


ماساژ دادن نوزاد

کولیک یا همان دل پیچه نوزاد میتواند برای طولانی مدت بیقراری کودک را به دنل داشته شد. این مورد میتواند بسیار برای پ و ما آزار دهنده شد چرا که نوزاد بدون هیچ نوع دلیل ظاهری گریه میکند و معمولا شب و هنگام استراحت پ و ما رخ میدهد. ماساژ دادن به عنوان یکی از راههای موثر مان کولیک نوزادان است. برای این کار کودک را به آرامی ماساژ دهید و بعد از هر وعده شیر دادن نوزاد را به صورت ایسده قرار دهید و آرام به پشتش بزنید. نوزاد میتواند همزمان هم غذا بخورد و هم نفس بکشد و به این دلیل است که بدون وقفه توانایی شیر خوردن دارد. همین موضوع عث تولید گاز معده میشود، این ماساژمیتواند به خارج شدن این گاز از معده نوزاد کمک کند.


بیشتر بخوانید: مشاوره کودک: انواع زی کودکان


راههای دیگر آرام کردن نوزاد

یکی از علل ناآرامی نوزاد، پوشک کودک است. اگر کودک پوشک راحت نشد و یا اینکه نوزاد به جنس پوشک حساسیت داشته شدف ممکن است موجب اذیت نوزاد شود و گریه و بیقراری کودک را بهمراه داشته شد، لذا والدین ید هم از تمیز بودن پوشک اطمینان حاصل کنند و هم از جنس پوشک که کودک به آن پوشک حساسیت نداشته شد.


بیشتر بخوانید: نشانه های بیش فعالی کودکان چیست؟


سوالات متداول

اولین راه آرام کردن نوزاد چیست؟

یکی از راه های آرام کردن نوزاد مرحله اول خود ما است. نوزاد وقتی بیقرار است ما میتواند نوازش و آغوش گرفتن نوزاد او را آرام کند. این اولین راه برای آرام کردن نوزاد است. پ هم میتواند برای تکمیل این فرآیند به ما کمک کند.

برای خواندن کودک بد خواب ید چه کاری انجام داد؟

نوزادان را قبل از خواب هیجان زده نکنید و قبل از خواب محیطی آرامش برایش مهیا کنید. ما یا پ قبل از خواب نوزاد خود ارتط چشمی برقرار کنند. ارتط طولانی و معنادار چشم نوزاد یکی از محرکهای خواب نوزاد است.

کولیک یا دلپیچه نوزاد چیست؟

نوزاد میتواند همزمان هم غذا بخورد و هم نفس بکشد و به این دلیل است که بدون وقفه توانایی شیر خوردن دارد. همین موضوع عث تولید گاز معده میشود، ماساژ و گرفتن آرغ میتواند به خارج شدن این گاز از معده نوزاد کمک کند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:How to Soothe a Crying Baby

راه های آرام کردن نوزاد آشنا شوید

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۸:۳۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)