مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

مهمترین وظایف مرد در زندگی مشترک چیست؟

۵٫۰
۰۲

وظایف مرد زندگی مشترک جز مهمی از یک شراکت را تشکیل می دهد . این شراکت ابعاد مهمی از زندگی هر دو طرف را شامل می شود . مانند روابط عاطفی ، روابط خانوادگی ، روابط جنسی و غیره . توجه و مدیریت کردن تمام این ابعاد نیازمند مهارت های ویژه ا است . بی تردید یکی از وظایف مرد زندگی مشترک این است که به آرامی افکار و احساسات خود را بیان کند . این بیان ید به شیوه های بدون قضاوت صورت بگیرد . مرد می یست فهم خود را از گفته های شریک زندگی خود لا ببرد . هنگامی که هر دو طرف رابطه بدین صورت یکدیگر رفر می کنند زخورد خوبی دارد :

  • فرصت قابل توجهی برای ارزیابی و شناخت احساسات و افکار شریک زندگی است . بدین صورت سوتعبیر و سو تفاهمات بسیار کاهش می یابد .
  • این ز خود به هر یک از زوجین این فرصت را می دهد که بدانند به چه میزان بر رفر همسرشان ثیر می گذارند .
  • روی هم رفته زوجین شناخت کافی از دیدگاه های قبل و ز یکدیگر بدست می آورند .

ثیر تربیت بر وظایف مرد زندگی مشترک

مشاوره خانواد این احتمال نیز وجود دارد که ممکن است افراد کودکی معرض رفر تهدیدآمیز و تحقیرآمیز والدین شند . این موضوع عث میشود افراد قرنی راهکارهای ناکارآمد برای زندگی مشترک داشته شند . رابطه زناشویی و زندگی مشترک ید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که این تجربه ها هرگز فراموش نخواهند شد . مشاوره روانشناسی ید این راهکارهای ناکارآمد را شناسایی کند . همچنین برای جایگزین کردن آنها تلاش کند . برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات کارشناسان این حوزه را مطالعه نمایید .مشاوره قبل از ازدواج اوایل رابطه زوجین و هنگام طی کردن مراحل آشنایی این زمینه ها به آنها کمک میکند بتوانند روابط زناشویی خوبی داشته شند .

مهمترین وظایف مرد زندگی مشترک چیست؟

شاید سوال مهمترین وظایف مرد زندگی مشترک چیست؟برای خیلی از افرادی که آسنه ازدواج هستن خیلی پیش آمده شد. مهمترین وظایف مرد زندگی مشترک این است که هنگام زخورد دادن به طرف مقابل صادق و حمایتگر شد . یکی دیگر از مهمترین وظایف مرد زندگی مشترک این است هنگامی که متوجه منظور همسر خود شد بلافاصله پاسخ دهد . مرد رابطه نید وقت را تلف کند . خیر بیجا آثار همدلی و ک شما را کاهش میدهد . هر دو طرف رابطه البته وظیفه دارند احساسات و افکار خود را صادقانه بیان کنند . البته نید فراموش کنید زمانی که گفتیم مردان مییست حمایتگر شند این نیست که بی رحمی توام شود . مثلا به جای اینکه بگویید « همه چیز را خراب کردید » میتوانید بگویید « اینجا بهتر میتوانید عمل کنید » .


بیشتر بخوانید: راز زندگی موفق چیست؟


مهمترین وظایف زن رابطه زناشویی چیست؟

وظایف زن رابطه زناشویی از اهمیت والایی برخوردار است . مخصوصاً زمانی که تعامل زوجین واقعا آزاردهنده میشود . هنگامی که وظایف زن رابطه زناشویی را بررسی میکنیم این را نیز ید ذکر کنیم که فقط داد و فریاد نیست که به رابطه آسیب وارد میکند . کنایه صحبت کردن ، تحقیر کردن ، بد زنی و سخن خشونت آمیز رابطه را تهدید میکند . از جمله وظایف زن رابطه زناشویی ید به این نکته اشاره کرد که از بکار بردن واژه های دو پهلو پرهیز کنند . هنگامی که مثلا همسر به شوهرش میگوید « وای من چق بدبختم … » احساس ارزشمندی شوهرش را تخریب میکند .

این جملات میتواند به معنی این شد که شوهر او فردی مشکل دار و معیوب است . البته این فقط از وظایف زن رابطه زناشویی نیست و مردان نیز ید از این کار پرهیز کنند . وظایف زن رابطه زناشویی حیطه های بسیاری را پوشش میدهد . انجام هر یک از آنها به صورت ویژه ای به رابطه کمک میکند . زنان بهتر است از ابراز احساسات به عنوان سلاح بهره نگیرند . بهتر است شما احساساتن را برای همسرن توصیف کنید . حتی آنها را صراحت بیان کنید . « من واقعا حال حاضر احساس خنگی و انزوا میکنم … . از وظایف زن رابطه زناشویی آن است که استفاده از جملات نیشدار را متوقف کند .

متداول ترین اشتهات مورد وظایف مرد زندگی مشترک چیست؟

متداول ترین اشتهات مورد وظایف مرد زندگی مشترک چه زمانی رخ میدهند؟ اشتهات مردان رابطه زناشویی بیشتر هنگامی رخ میدهد که مورد موضوعی توافقی صورت میگیرد . اغلب مردان فراموش میکنند که جزئیات آن را مشخص کنند و به آن عمل ورزند . مهم است که بدانید بعضی اوقات این توافقات جنبه های دیگری هم دارند . از جمله مهم ترین اشتهات مردان این است که جنبه پنهانی توافقات را نظر نمیگیرند . آقایان ید بدانند همسرشان از این موقعیت برای ارزیابی میزان تعهد آنها بهره میگیرند . بعضی اوقات مسفانه مردان اینجا حس میکنند فریب خورده اند . عصبی میشوند . از وظایف زن رابطه زناشویی این است که به همسر خود بفهماند که او آب زیر کاه نیست . هدف او عث سوء تفاهم نشود .

اشتهات مردان مورد وظایف مرد زندگی مشترک اینجا میتواند بدتر هم شود . زمانی که آنها حس میکنند قرنی نیز شده اند . مردان نید حس کنند اینجا فقط منطق آنها ست است . نید بپندارند که این موقعیت اصل صداقت زیر سوال رفته است . یکی از موقعیت هایی که آنها ید ک کنند این است که گاهی خود را جای طرف مقابل بگذارند . از وظایف مرد زندگی مشترک میتوان به این اشاره کرد که آنها نید هم زمان خواست های مکرری داشته شند . شما بهتر است بر روی یک موقعیت تمرکز کنید . یک یا دو تغییر را خواست کنید . خواست های زیاد ، شما را پرتوقع نشان میدهد . شما نید فرد خودخواهی به نظر برسید .

وظایف مرد زندگی مشترک و علایق آنها روابط زناشویی چیست؟

علایق مردان رابطه زناشویی را میتوانید از لابه لای صحبت های آنها بدست آورید . مردان دوست دارند نقطه نظرات آنها مورد توجه قرار بگیرند . از بی اعتنایی متنفرند . یعنی همیشه تحسین کردن برای آنها خوشحال کننده است . بهتر است زنان به صورت مستقیم انتقادهای خود را مطرح نکنند . بحث کردن و تحسین کردن صحبت های آنها ، کمکی به حل مسئله خواهد کرد .

همدلی همسر از جمله علایق مردان رابطه زناشویی است . آنها ترجیح میدهند که همسرشان آنها را بی قید و شرط پذیرا شند . این علایق مردان از جمله وظایف مورد وظایف مرد زندگی مشترک نیز تلقی خواهد شد . زوجین ید بدانند که همدلی کمک میکند موقعیت و دیدگاه همدیگر را بهتر ک کنید . انتظار مردان از زنان رابطه زناشویی این است که نشان دهند خواسته های آنها مهم است . همسرشان به نیازهای او به اندازه کافی اهمیت نشان میدهد . انتظار مردان از زنان رابطه زناشویی بیشتر موارد این است که تهدید به ترک کردن رابطه نکنند . هنگام تنش سرزنش نکنند . انتظار مردان این است که زنان ، حمایت خود را هیچگاه قطع نکنند . اما ید توجه کرد که اینها تنها انتظارات مردان از زنان نیست . اینها میتواند وظایف مرد زندگی مشترک نیز شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: The Importance of the Common Duties of Daily Life Shown

مهمترین وظایف مرد زندگی مشترک چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۱:۵۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مشاوره مشکلات خانوادگی

۵٫۰
۰۱

مشاوره مشکلات خانوادگی از لازمه ها و نیازهای هر خانواده ای است که این دوران دارای خیانت است و نگران آینده اعضای خویش است .مشاوره خانواده از این رو لازم و واجب است که تغییر نسل ها و فرهنگ ها و گذار از فرهنگ بسته و سنتی گذشته به فرهنگی متشکل از خرده فرهنگ های بیشمار نیازهای خانواده نیز تغییر کرده است . یک خانواده میتواند بهره بردن از مشاوره زناشویی خود را از آسیب‌هایی گهگاهی به راحتی میتواند آن را ازبین ببرد حفظ کند . مشاوره مشکلات خانوادگی بسیاری از از زمینه هایی که یک خانواده ممکن است آن سر و کار داشته شد کمک کننده میشد .

برای مثال میتوان برای حل مشکلات به وجود آمده بین زن و مرد و مشکلاتی که برای کودکان و نوجوانان و جوانان خانواده پیش می‌آید ازمشاوره زناشویی و زندگی مشترک کمک گرفت . ادامه بیشتر به خدمات مشاوره مشکلات خانوادگی اشاره میکنیم .

مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین

مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین بسیار میتواند بعضی از فرهنگ ها و البته محیط های جغرافیایی مثمر ثمر شد . فرض بکنید زن و شوهری زندگی مشترک خود به مشکلات زیادی برخورد کرده اند و بن هر دلیلی نمی خواهند و یا نمیتوانند از مشورت گرفتن فرد دیگری از نزدیکانشان سود ببرند . این هنگام میتوانند به مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین روی بیاورند . مشاوره آنلاین از جمله بهترین ابزارهایی است که فضای مجازی اختیار افراد قرار داده است . این ابزار برای افرادی که نمیتوانند و یا راحت نیستند که به صورت حضوری از یک مشاور سوالات خود را بپرسند و راهنمایی بگیرند نیز میتواند بسیار کاربردی شد . مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین به این دلیل برای این افراد مهم و مفید است که حتی لازم نیست صدای طرف مقابل را بشنوند و تنها راه ارتطی ارسال پیام متنی است .

مشاوره مشکلات خانوادگی تلفنی

مشاوره مشکلات خانوادگی تلفنی از جمله انواع پرطرفدار مشاوره ها میشد که جامعه ما نیز هواداران خاص خودش را دارد میشد . مشاوره تلفنی نیز از ویژگی‌های مشاوره آنلاین برخوردار است . دیگر مهم نیست از لحاظ جغرافیایی چه حد از مشاوره خود دور شیم . مشاوره مشکلات خانوادگی تلفنی به راحتی و از هر فاصله ای میتواند صورت بگیرد . بعضی از افراد از این مورد آزار میبینند که نمیتوانند رو رو مشاوره و روانشناس خود صحبت کنند . مثلا این تجربه را داشته اند که مشاوره خود رو رو نشسته اند و پایان وقت جلسه یا نتوانسته اند به خوبی منظور خود را برسانند یا اینکه سکوت اختیار کرده اند . مشاوره تلفنی این مشکل را برای آنها سهل و آسان کرده است و به خوبی میتوانند از مشاوره بهره ببرند .

مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین آویژه

مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین آویژه از جمله بهترین مراکز مشاوره ای است که افراد میتوانند به آن مراجعه کنند و مشکلات خود را مشاوران به صورت مجازی میان بگذارند و از راهنمایی های آنها استفاده لازم را ببرند . آویژهاین کار معمولا اپلیکیشن مخصوص مراکز از طریق سایت انجام میشود . ابتدای ورود این نوع مشاوره به سبک های متنوع مشاوره این تصور می رفت که استقلی از این نوع مشورت گرفتن صورت نپذیرد اما دقیقا برعکس این مساله اتفاق افده است . افراد زیادی مشاوره گرفتن به صورت آنلاین را انتخاب کردند و اغلب نتیجه های خوبی هم حاصل شده است . مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین آویژه از جمله موفق ترین مراکزی است که این نوع خدمات را ارائه میدهند واین موفقیت به دلیل حساسیت روی انتخاب بهترین مشاوران است.

مشاوره مشکلات خانوادگی تلفنی آویژه

مشاوره مشکلات خانوادگی تلفنی آویژه از زمینه هایی است که این مرکز بسیار آن موفق عمل کرده است و این موفقیت ها روز به روز بیشتر میشود . همه افراد میتوانند به راحتی و از طریق سایت مرکز مشاوره آویژه مشاوران این مرکز ارتط بگیرند و مشکلات خود را بررسی کنند و برای حل مسائل مربوط به زندگی خود از راهنمایی های مشاوران این موسسه استفاده و بهره لازم را ببرند . برخی از فعالیت هایی که مشاوره مشکلات خانوادگی تلفنی آویژه به هموطنان ارائه میکند به شرح زیر میشد :

  • مشاوره قبل از ازدواج
  • مشاوره حین ازدواج
  • مشاوره برای کسب مهارت مدیریت زندگی زناشویی
  • مشاوره برای تربیت صحیح کودک حوزه روانی
  • مشاوره برخورد صحیح نوجوانان زمانی که گیر طوفانهای جسمی و روحی psycho )) متعددی میشوند

و…

ادامه راجع به برخی از زمینه های نام برده شده صحبت خواهیم کرد .

مشاوره ارتطات عاطفی

گستره مشاوره (counseling ) فقط به حل خانواده محدود نمیشود . گاهی اوقات سنین جوانی افراد گیر هیجانات خاص أین دوره میشوند و بعضا بدون هیچ تناسب و دلیل منطقی احساس میکنند تمام وجود و احساسات خود را به یک نفر خته اند . این زمان و به خصوص خانواده های جامعه ما که هنوز ریشه های سنتی آن موج میزند معمولا برخورد ستی این اتفاق دستور کار قرار نمی گیرد . اکثر مواقع این جوان که سر پا شور و احساس است جدی گرفته نمیشود .

عکس العمل های دیگری ممکن است خانواده پرخاشگری به او ابراز کنند که هنوز هیچ چیز از زندگی نمیداند . این شرایط جوانان میتوانند اعتماد به یک مشاور زبده و تجربه زندگی عاطفی خود را دسن او قرار دهند او بتواند علم و تجربه ای که دارد فرد را از این طوفان به سلامت عبور دهد . او میتواند نقش منطق که ذهن جوان عاشق ایرانی ندارد را به خوبی زی کند .

مهارت(skill ) مدیریت زندگی مشترک

زنان و مردان جوانی که زه به زیر یک سقف میروند نمیتوانند همان ابتدا برای همه لا و پایین ها و سختی های زندگی آمادگی کامل داشته شند . خیلی از تجربه ها زندگی مشترک به دست نمی آیند مگر زندگی مشترک و جریان روزمرگی رابطه زناشویی . این تفسیر چگونه میتوان از حجم تشنجات زندگی بعد از ازدواج (married )کاست ؟ .

پاسخ این است که : یک مشاور که سال های زیادی از عمر خود را صرف یادگیری و مطالعه این حوزه کرده است میتواند به خوبی تجربه ای که دارد زوجین را زودتر از این که آسیب ببینند از این اتفاقات و آسیب ها مطلع کند . زمانی که افراد نسبت به شرایط پیش روی خود اطلاعات و آگاهی داشته شند میتوانند هم به موقع از مشکلات پیشگیری کنند و هم این که برای مقابله و گیر شدن چالش مد نظر به طور کامل آمادگی داشته شند .

دلسوزی یا دخالت والدین

یکی از شایع ترین مسائلی که این روزها زوج های جوان آن گیر هستند ابن است که خانواده ها به اسم دلسوزی و مهرورزی زندگی مشترک آنها دخالت میکنند . گاهی این دخالت ها به قی شدید میشود که واقع زندگی مشترک دو جوان به صحنه مرزه پلدبن دختر و پسر تبدیل میشود . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و یا سایت های مشاوره آنلاین دوای د این افراد هستند . استفاده از خدمات مشاوره خانواده (family counseling ) میتواند جوانانی را که گیر چنین طوفان هایی سده اند به خوبی هدایت کنند . آنها میتوانند اگر به خاطر مواردی مثل دخالت خانواده ها از یکدیگر دور شده آند قرار گرفتن روند مشاوره زناشویی و زندگی مشترک ، مشکلات را از بین ببرند و دوره کنار یکدیگر بکوسند به بهترین وجه ممکن زندگی خود را بسازند .

مشاوره تحصیلی آنلاین برای فرزندان

از جمله دغدغه های مهم والدین زمانه حاضر زمانی هست که فرزندان آنها به جه ای از تحصیلات میرسند که دیگر نمیتوانند آنها را مدیریت کنند . برای مثال زمانی که نوجوانان به سال های قبل از کنکور میرسند ، واقع هم گیر تحولات بلوغ هستند و هم شرایط و نقطه ای حساس از زندگی خود هستند که ممکن است کاملا آینده تحصیلی و کاری آنها تعیین کننده شند . این شرایط یک مشاوره تحصیلی آنلاین به سادگی و البته به صورت حرفه‌ای خدمت برنامه ریزی را برای نوجوانان نسبت به خلق و خو و مدل شخصیتی آنها انجام میدهد .

سوالات متداول

آیا مشاوره دوسن و آشنایان مزیت بیشتری دارد یا روانشناس؟

روانشناس فردی متخخص و تجربه حیطه مشاوره است. از طزف دیگر روانشناس گیری عاطفی یا ملاحظات دیگری مشکلات دیگری رو به رو نیست. بدین ترتیب شما میتوانید کسی همفکری کنید که نگاه جامعی به مشکل شما دارد.

چه زمانی به یک مشاور نیاز دارید؟

هنگامی که مشکلی روبه رو هستید که عملکرد های شغلی ، اجتماعی . خانوادگی شما را تحت ثیر قرار داده است، شما ید به یک متخصص رجوع کنید.

آیا مشاوره فقط برای مشکلات است؟

خیر شما زمانی که دوراهی یا انتخاب یک تصمیم مهم هستید مانند انتخاب همسر قطعا به یک هم اندیشی نیاز دارید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Therapy for Family Problems, Family Therapist

مشاوره مشکلات خانوادگی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۱:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مهمترین مهارت های زندگی مشترک چیست؟

۵٫۰
۰۱

مهارت های زندگی مشترک توجه به حجم لای مترکه هیی که جامعه حال رخ دادن است، بسیاری ضروراست که مورد آموزش آن وقت بیشتری گذاشت. مهارت های زندگی مشترک ویژه خانم ها نیست و آقایون نیز می توانند به کار ببندند. سعی مشاوره خانواده این است که مهارت های زندگی زناشویی دوران قبل از ازدواج و آنجا که امکان پذیر است مشاوره ازدواج مطرح شود.

یک نکته ظریف مهارت های زندگی زناشویی

نکته ظریف مهارت های زندگی مشترک فن تعامل سازنده است. ما می خواهیم از طریق گفتگو طرف مقابل مان به افزایش عشق و محبت طرف مقابل بیفزاییم. اما مشکل اینجاست که خیلی از ما ها نمی توانیم هم صحبت می کنیم. اکثر جلسات مشاوره روانشناسی مشاهده میکنیم که بسیاری از کیس ها به ما میگویند میخواهیم صحبت کنیم ولی این کار را شروع میکنیم پس از گذشت دقایقی منتج به دعوا و دلخوری میشه پس ترجیح میدهیم حرف نزنیم.

((این خیلی بد است اگر دوطرف نتوانند حرف بزنند پس چه دلیلی برای ادامه رابطه زناشویی دارند))


بیشتر بخوانید: مشاوره زندگی مشترک


اینجا یک نکته مهم مهارت های زندگی مشترک که عث بهبود گفتگو رابطه زناشویی میشود مطرح میکنیم:

یکی از مهمترین مهارت های زندگی مشترک این است که زجویی نکنیم بلکه همدلی بدهیم. بسیاری از زنان و مردان نیت خیر اقدام به آغاز گفتگو هم می کنند و سوالاتی که ما میگویم شبیه زجویی است این نکته را آغاز میکنند.
مثلا مرد وارد خانه می شود و زن بلافاصله به استقل او می رود این سوال:
چه خبر؟

اینجا نهای این جواب مواجه میشود: اینجا نهای این جواب مواجه میشود: سلامتی!!!
خوب زنی که هدف ایجاد رابطه و توجه به خود آغاز گر یک دیالوگ بوده ناراحت میشود و دوره امتحان میکند و سوالاتی به دنل ایجاد رابطه و ادامه گفتگو است.
مثلا: امروز چه طور بود؟
جواب مرد : خوب بود یا مثل بقیه روزها!!!!

نکته بسیار مهم مهارت های زندگی مشترک:

((خانم ها نمیدانند معمولا مرد ها ادامه این گونه دیالوگ ها خواسر سکوت و کات شدن دیالوگ هستند.))

تکنیک همددلی مهارت های زندگی زناشویی

از طرف دیگر وقتی کلام یا زن بدن مرد برای این کار مواجه میشوند احساس شکست می کنند. پس چه ید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از تکنیک های مهارت های زندگی مشترک ارتط ایجاد همدلی است.

تصور کنید وقتی شرایطی را برای یک نفر توضیح میدهید، ولی تصور نهایت تصورمی کنید او از ک وضعیتی که شما آن شرایط داشته اید ناتوان است، چه حس بدی به شما دست می دهد ولی وقتی همین موضوع را کسی میان میگذارید و او کاملا شرایط شما را ک میکند چه حس خوبی دارید!
پس به هنگام مواجه طرف مقابل به جای زجویی به دنل همدلی شید. این یکی از مهمترین نکات مهارت های زندگی مشترک است.
به جای سوال کردن که چه خبر؟ بهتر است چکاری کنیم.
میتوانید به چهره او نگاه کنید و همانی که هست را به او برگردانید . اگر خسته است میشود همین موضوع را به او انعکاس داد به این شیوه:
عزیزم خسته نشی معلومه روز سختی رو داشتی ها!!!
اوه عزیزم چق خسته شدی !!!

توجه کنید مهارت های زندگی مشترک همدلی همدی کاملا متفاوت است

بعضی خانم ها به همسرشان میگویند:
عزیزم خسته شدی ها منم مثل تو خسته شدم….
وای چه جمله وحشتناکی برای مرد!!!!
مرد: مگه تو چه کار کردی و خودن آخرش رو میدونید که دعوا و ….
پس همدلی یکی از نکات ریز برقراری ارتط زناشویی و مهارت های زندگی مشترک است.

مشکلات رایج مهارت های زندگی مشترک

مهارت های زندگی مشترک مشکلاتی نیز وجود دارد که برای مقابله آنها مییست آموزش ببینید. یکی از مشکلات رایج ارتط زندگی زناشویی این است که زوجین سوگیری نسبت به یکدیگر ارتط را آغاز میکنند.
# مثلا مردی را تصور کنید که هنگام ارتط همسرش این پیش زمینه را دارد که او فردی غیر منطقی است. نتیجه: این صورت تجربه نشان داده که تمامی رفرها و سخنان همسر وی نگاه مرد غیر منطقی جلوه میکند حتی دوست داشتن او؟ از طرفی خود مرد نیز به رفرهای غیر منطقی نسبت به همسرش روی می آورد.

یا برعکس زنی را تصور کنید که فکر می کند مردش هیچ وقت احساسات او را ک نمیکند این عث می شود هر موقع مرد هم ابراز احساس انجام دهد از نگاه زن کاملا رفری فاقد احساس تصور می شود و به مرور زن نیز ابراز احساس نسبت به همسرش نمیکند .یکی از مهمترین نکاتی که ید مهارت های زندگی مشترک ید رعایت کنیم این است که روابط مان همسرمان هیچ پیش فرض قبلی نداشته شیم چرا که حتما ما را دچار سوگیری و به تبع آن قضاوت ناصحیح و نتیجه رفری ناصحیح و غلط که خود به توجیه آن خواهیم پرداخت می کند.
((این کار را پذیرش غیرمشروط ارتط می نامیم))

مهارت های زندگی مشترک به دنل تغییر شریک زندگی خود نشید

مهارت های زندگی مشترک هرگز به دنل تغییر طرف مقابلمان نشیم زندگی زناشویی ما نیاز داریم که بینمان جذابیت وجود داشته شد.
برخی زندگی زناشویی برای به دست آوردن دل طرف مقابل، یا سعی میکنند خصوصیات خودشان را سرکوب کنند یا سعی میکنند طرف مقابل را تغییر دهند.
برای نمونه مراجعی داشتیم که مرد دائم به همسر خود می گفت اینق حساس نش اینق گریه نکن!
زن نیز به خاطر بهبود رابطه خود هم سعی کرده بود احساسات خودش را کم کند یعنی سرکوب کند و هم سعی کرده بود مثل مرد رفر کند و این را یکی از مهارت های زندگی مشترک میدانست. نتیجه بعد از گذشت مدتی زن دیگر احساسات خود را بروز نمیداد و مرد اون شور و حرارتی را که از زن نیاز داشت نمیدید و نتیجه احساس شکست این رابطه ایجاد شده بود و دو طرف برای هم جذابیتی نداشتند.

یا مراجع دیگری داشتیم که مرد بیش از حد مطیع همسر خود بود و به مرور اون بخش از قاطعیت خود را کاسته و سرکوب کرده بود و سعی کرده بود شبیه همسرش شود که ابتدا برای زن خوب جلوه میکرد چرا که مسلط بر زندگی اش شده بود.
نتیجه: بعد از گذشت مدتی زن آن بخش از احساسات زنانگی اش را که میخواست حامی و پشتین داشته شد نمیدید و مرد نیز احساس اقتدار نمیکرد. رابطه این دو نفر بقی بحرانی شده بود که روزها و ساعتها خانه کنار هم بودند ولی هیچ لذتی از هم نمی بردند و هم مرد بی تعهد شده بود و هم زن از مرد متنفر گشته بود.

چه راه حلهایی مهارت های زندگی مشترک وجود دارد؟

راه حل: مهارت های زندگی مشترک، هیچ وقت به دنل تغییر طرف مقابل نشیم یا اینکه خود را سرکوب کنیم و شبیه اون شویم بلکه ید فقط و فقط به شناخت تفاوت ها بپردازیم. مهارت های زندگی مشترک ید طرف مقابل را آنگونه که هست و روز اول پذیرفته ایم قبول کنیم و مهارت های زندگی مشترک زمینه یافت خواسته هایمان را ایجاد کنیم این صورت است که همچنان برای هم جذاب خواهیم بود.

مهارت گفت و گو زندگی مشترک

مهارت گفت‌وگویکی از مهارت های زندگی مشترک است و بی نهایت مهم. انسان‌ها از وقتی توانستند حرف بزنند بسیاری از مشکلات خود را حل کردند اگر زن و مرد بتوانند هم گفتگو کنند بسیاری از تنش های زندگی بوجود نمی آید. از طریق گفت‌ و گو ید بتوانیم ارتط کلامی برقرار کنیم و نتوانیم فرهنگ گفت ‌و گو را حل کنیم مشکلات ما حل نمی‌شود.

ک متقابل ومهارت های زندگی مشترک

اکثریت فکر می‌کنند ک متقابل یعنی از بین بردن تفاوت‌ها صورتی که این چنین نیست ک متقابل یعنی همدیگر را شناختن و قابلیت این را داشته شیم که از نگاه او به زندگی نگاه کنیم. طرف مقابل ما متفاوت است چون می‌خواستیم کامل شویم کنار هم قرار گرفتیم و اگرقرار شد تفاوتی وجود نداشته شد لذتی نیز وجود ندارد. قرار نیست که شبیه شویم. متأسفانه مشکلی که وجود دارد شبیه شدن زن و مرد رفر، اخلاق و … است و همین عث تنفر از هم می‌شود.

مهارت های زندگی مشترک ید تفاوت ها ک و پذیرفته شود

بنابراین ق تفاوت‌ها را بدانید. اگر بنا شد گفت‌وگو بین زن و مرد برقرار شود که هر دو از این رابطه لذت ببرند ید زن و مرد همدیگر را بشناسند.
هدف مردان از گفت‌وگو کسب اطلاعات و هدف زنان صحبت کردن هم است.
خانم محترم! همسرت دنل کسب اطلاعات است پس میان صحبت‌هایت به او اطلاعات بده.
آقای محترم! خانم‌ها بیشتر از آنکه دنل کسب اطلاعات شند نیازمند آن هستند که او صحبت کنید و از گذشته یاد کنید که چه ق خوب و لذت‌بخش بود وقتی صحبت می‌کند گوش دهی ‌ن فعال شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : The 12 Important Life Skills I Wish I’d Learned In School

مهمترین مهارت های زندگی مشترک چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۴:۳۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علت پرخاشگری کودکان چیست؟

۵٫۰
۰۱

علت پرخاشگری کودکان را مشاوره تربیت کودک همسان سازی او والدینش میداند . واقع کودک محیط اولیه رشد تنها رفر پ و ما را الگو سازی میکند . روانشناسی کودک پرخاشگر نشان داده است که کودک بطور ناخودآگاه رفر والدین را تقلید می کند . حتی اگر کودک مورد پرخاش والدین قرار نگرفته شد ز هم کودک رفر آنها دیگران را میبیند و همین برخورد را دیگران دارد . علت پرخاشگری کودکان میتواند پذیرش نقش قرنی نیز شد . وقتی کودک تعاملات اجتماعی یا زی همسالان خود دچار ناکامی و شکست بشود به پرخاشگری روی می آورد . حتی کودک میتواند قرنی بی توجهی پ و ما شود . مثلا والدین نسبت به مرتبی لس کودک توجه نداشته شند . نتیجه کودک جمع دوسن خود مورد تمسخر واقع میشود و ناراحتی خود را پرخاشگری بیان میکند .

علت پرخاشگری کودکان پیش دبسنی

علت پرخاشگری کودکان پیش دبسنی را جه اول میتوان از اضطراب ناشی از جدایی والدین نظر گرفت . مشاوره کودک بیان میکند کودکی که به مهد کودک نرفته و همیشه خانه کنار ما بوده است میتواند روزهای اول دچار استرس شود . نتیجه رفرهای پرخاشگری که آن زمان نداشته بروز دهد . همچنین اگر دوره رشدی کودک مراحل اضطراب ناشی از جدایی بستی طی نشده شد این مرحله مشکلات جدی روبرو میشوید . مشاوره اختلال کودکان معتقد است سنین پیش دبسن چون کودک زه وارد یک محیط آموزشی میشود ممکن است از بچه های دیگر این رفرها را ببیند و انجام دهد . علت پرخاشگری کودکان میتواند یادگیری مهارت های جدید محیط دبسن یاشد . زیرا یادگیری این مقطع بصورت فشرده تری اتفاق می افتد که ممکن است عث عصبی شدن کودک شود .

علت پرخاشگری کودکان دبسنی

علت پرخاشگری کودکان دبسنی بخصوص مدارس پسرانه میتواند دیدن فیلم های اکشن و خشونت آمیز شد . فیلم هایی که عث همزاد پنداری بچه ها میشود و مسه محیط خوبی برای بیان و نشان دادن این هیجانات است . مشاوره تربیت کودک بیان میکند والدین نید از کیف و کفش هایی که تداعی کننده همان فیلم ها هستند استفاده کنند . فقر و بیکاری ، نابسامانی های خانوادگی و اعتیاد والدین از عواملیست که خشونت کودکان را مقطع دبسن سبب میشود . علت پرخاشگری کودکان را ید تربیت خانوادگی و محیط خانه پیدا کرد . هرچق والدین نسبت به ایجاد آرامش فضای خانه تلاش کنند به همان اندازه فرزند منعطف و آرامی را برای حضور مسه آماده می کنند . مشاوره کودک پرخاشگر دبسنی نشان داده است که احساس عدم امنیت دانش آموز کلاس هم عث این پرخاشگری میشود .

مهمترین علت پرخاشگری کودکان

مهمترین علت پرخاشگری کودکان عدم توانایی و سازش محیط جدید است . علت پرخاشگری کودکان پیش دبسنی ورود به محیط زه بدور از ما است . اگر این امر بدون زمینه سازی و صبر والدین انجام بشود کودک دچار اضطراب میشود و ناراحتی خود را پرخاش نشان میدهد . صورتی که اگر والدین ایجاد حس امنیت کنند بعد از مدت کوهی کودک به محیط عادت کرده و ارتط برقرار میکند . روانشناسی کودک علت پرخاشگری کودکان دبسنی مناطق محروم را خشونت خانگی میداند . اعتیاد و بی سوادی این مناطق مانع رشد سالم روحی کودک میشود . پرخاشگری البته مناطق مرفه و مدارس غیر انتفاعی هم وجود دارد و علت پرخاشگری کودکان این مناطق دیدن فیلم های خشن یا تربیت غیر اصولی است . عملکرد و رفر والدین یکدیگر ثیر مستقیم پرخاشگری کودکان دارد .

علت پرخاشگری کودکان چیست ؟

علت پرخاشگری کودکان چیست: اولین سوالی است که مشاوره اختلال کودکان از والدین می پرسد . زیرا والدین بیشترین اطلاعات را ره کودک خود دارند . مشاوره کودک بررسی محیط زندگی و تحصیلی کودک سعی پیدا کردن علت پرخاش را دارد . گاهی کودک قرنی یک خشونت پنهان است یا مسه مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته و ترس از بیان موضوع دارد . گاهی کودک مشکل یادگیری وس دارد . این ناتوانی عث نگرانی میشود که نهایت این نگرانی عث پرخاشگری کودک میشود . این نشان میدهد کودک بصورت موقعیتی دچار پرخاشگری میشود و وقتی مشکل برطرف میشود پرخاش تداوم ندارد . اما گاهی کودک بطور متناوب عصنی و پرخاشگر است که علت اول برای این موضوع الگو برداری از والدین است . ید مهمترین علت پرخاشگری کودکان را فهمید و به او مهارت کنترل خشم را آموزش داد .

رابطه مهارت و پرخاشگری کودکان

علت پرخاشگری کودکان پیش دبسنی مخصوصا خانوده هایی که والدین آرام هستند عدم یادگیری مهارت های ارتطی است . کودک ۵ ساله وقتی محیط مهد قرار میگیرد نمیخواهد کسی اسب زی های او را بردارد . تصور میکند این کار به او آسیب میزند نتیجه اعتراض خود را پرخاش نشان میدهد . بعضی رفرها این سن کاملا عادی است مثلا ممکن است به اسب زی دوست خود لگد بزند . ممکن است وسایل دیگران را پنهان کند بدون اینکه فکر کند کار بدی انحام میدهد . علت پرخاشگری کودکان گاهی تعارض موجود محیط است که عث کلافگی کودک میشود و کودک بر سر دوراهی میماند و نمیتواند ست تصمیم بگیرد . مشاوره تربیت کودک معتقد است آموزش مهارت های اجتماعی این سن ید آغاز شود . زمانیکه کودک وارد دبسن میشود دچار مشکل ارتطی نشود .

راه کارهای مقابله پرخاشگری کودک

بعد از اینکه متوجه شدیم علت پرخاشگری کودکان چیست ؟ ید بدنل راه حل شیم . به نظر مشاوره اختلال کودکان چون کودک نمیداند چگونه علت ناراحتی خود را بیان کند به پرخاشگری روی می آورد . وقتی پرخاشگری کودک بصورت کلامی است بهتر است هیچ واکنشی به او نشان ندهید . ابتدا معنی کلمه ای که بیان کرده را از او بپرسید اگر میدانست به او بگویید این حرف بد است و عث ناراحتی دیگران می شود . علت پرخاشگری کودکان پیش دبسنی گاهی این است که چون وارد فضای جدید شده اند احساس ناراحتی میکنند . اخلاقشان تغییر میکند و والدین بجای همدی به او میگویند اگر این رفر را انجام دهی دوستت ندارم . روانشناسی کودک نشان داده این جمله ر منفی زیادی برای کودک بهمراه دارد . بهتر است به کودک بگویید این رفر را دوست ندارم .

راهکارهای مقابله پرخاشگری فیزیکی کودک

مشاوره تربیت کودک برای مقابله پرخاشگری فیزیکی به والدین راه کارهای آرام سازی را پیشنهاد میکند . والدین اجازه ندارند کودک را کتک بزنند این مقابله به مثل عث میشود کودک رفر خود را بیشتر از گذشته تکرار کند . بخصوص مورد کودکان دبسنی ابتدا علت پرخاشگری کودکان دبسنی را شناسایی و حل کنید . اگر کودک مجدد این رفر را تکرار کرد از شیوه محروم کردن استفاده کنید . مثلا به کودک اجازه ندهید فیلم مورد علاقه خود را تماشا کند یا برای چند روز اسب زی مورد علاقه اش را از او بگیرید . مستقیم به کودک نگاه کنید و بگویید کار خیلی بدی انجام داده و او را متوجه کنید خودش را دوست دارید اما رفرش را نمی پسندید . نهایت مراجعه به مشاوره کودک میتوانید خیلی سریع این رفر کودک را مان کنید .

سوالات متداول

مهمترین دلیل پرخاشگری کودکان چیست ؟

عوامل اجتماعی مثل ناکامی و عدم داشتن مهارت های ارتطی عوامل موقعیتی مثل احساس گرسنگی عوامل محیطی مثل سر و صدا گرما و سرما میتواند مهمترین دلیل پرخاشگری کودکان شد .

چگونه یک کودک پرخاشگر را آرام کنیم ؟

تخلیه هیجانی کودک ، آموزش مهارت های ارتطی و حل تعارضات ذهنی کودک و نداشتن واکنش های سریع نسبت به رفر کودک میتواند آرام کردن کودک موثر شد.

بهترین راه برخورد کودک عصنی و پرخاشگر چیست ؟

ابتدا کودک را متوجه کار زشت خود کنیم و بعد از روش های منزوی کردن استفاده کنیم و بعد راهنمایی مشاور زی مانی را انجام دهیم و نهایت اگر لازم شد از دارومانی استفاده کنیم .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: What Are Some of the Causes of Aggression in Children?

علت پرخاشگری کودکان چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۸:۵۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علائم وسواس فکری چیست؟

۵٫۰
۰۱

علائم وسواس فکری میتواند تکرار فکرهای آزار دهنده شروع شود . مشاوره اختلال وسواس بیان میکند فردی که دچار وسواس فکری شده مدام افکار منفی و پریشان دارد . فرد دائم دچار دلشوره و اضطراب است و تمام طول روز تصور می کند اتفاق بدی حال افدن است . مشاوره زناشویی این افراد نشان می دهد که از تمرکز ستی برخوردار نیستند . عدم تمرکز از علائم وسواس فکری است که برای تشخیص اولیه بسیار مهم است . کارهای افراد مبتلا به وسواس فکری بیش از اندازه معمول طول میکشد زیرا مدام گیر افکار مزاحم هستند . وسواس فکری بیشتر نوان شیوع دارد زیرا زن ها توجه بیشتری به موضوعات دارند . ترس از اینکه به خود صدمه بزنند یا ترس از زدن حرف های رکیک و ترس از اینکه مسبب اتفاق بدی شند از جمله افکار وسواس گونه است .

علائم وسواس فکری کودکان

علائم وسواس فکری کودکان زیر سن مسه را میتوان از نقاشی و تعاملشان محیط متوجه شد . کودکان ۴ ۶ سال چون به لحاظ بیانی و رشدی توانایی ابراز ندارند زی ها و تعامل همسن های خود این علائم را بروز میدهند . مشاوره خانواده از جمله نشانه های وجود وسواس کودکان را نظم دادن و وارسی اشیا به روش خاص بیان میکند .کودکان دارای وسواس همیشه احساس می کنند کاری را فراموش کرده اند و مجبور هستند مورد آن فکر کنند .

شب ها برای این کودکان بدترین زمان است چون نگران هستند کاری را از قلم انداخته و انجام نداده شند .آنها میترسند صبح بیدار شوند و بخاطر کم کاری آنها اتفاقی برای خانواده اشان بیفتد . مدام این افکار گیر هستند و خود را مقصر همه اتفاقات اطرافشان میدانند . نتیجه ممکن است پرخاشگر هم بشوند البته همه این علائم مان وسواس از جهت شدت و فراوانی ید مورد بررسی قرار گیرند .

علائم وسواس فکری و عملی

علائم وسواس فکری و عملی چیزی بیشتر از یک نگرانی سطحی است . فرد دارای وسواس علائم خرافی و بیمارگونه از خود نشان می دهد . پس همیشه افکار و اعمال غیر منطقی و اغراق آمیز دارد مثلا فکر می کند دست زدن به دستگیره ی بدترین نوع بیماریها را مبتلا میشود . فرد مبتلا به وسواس تصور میکند هر لحظه ممکن است دزد ها به خانه آنها حمله کنند . مانجوی دارای وسواس فکری و عملی بود که بیان میکرد هرروز ید از لب جدول مسیری را طی کند چون اگر این کار را انجام نمیداد ممکن بود ماش بمیرد . یا مراجعی را داشتیم که ید تکالیف خود را میشست نتیجه مدام شستشو میکرد حدی که احساس رضایت کند این رفرها بیشتر از علائم وسواس فکری کودکان است .

علائم وسواس فکری نوجوانان

علائم وسواس فکری نوجوانان می تواند آگاهی کامل بروز کند یعنی حتی نوجوان آن اعمال را احمقانه بخواند اما خوا مجبور به انجام آن بداند . فرد نوجوان ممکن است انق نگران تمیزی و سلامت خانواده بشود که از آنها بخواهد روزی ۵ ر لسهایشان را بشویند . گاهی افکار آنها چنان گیر مسائل اضطراب آور میشود که یک کار ساده را نمیتوانند انجام دهند مثلا ممکن است ساعت ها طول بکشد از خانه خارج بشوند . چون فکر میکنند اگر به شیوه خاصی عبور نکنند دیگر خانواده خود را نخواهند دید . حتی ممکن است زمان خواب رها و رها بیدار شوند و از خوب بودن همه چیز اطمینان کسب کنند . علائم وسواس فکری آنق تکرار میشوند فرد احساس رضایت کند . مراجعه فوری به مشاوره اختلال وسواس کمک میکند میزان این علائم نوجوانان کمتر شود .

مهمترین علائم وسواس فکری

مهمترین علائم وسواس فکری احساس نگرانی و استرس زیاد افراد مبتلا است . مهمترین علائم وسواس فکری کودکان هم نظم بیش از اندازه ید نظر گرفت . کودک وسواسی کارهای معمول خود را بصورت مرتب اما فرم خاصی صورت میدهد . مثلا تمام اسب زی های خود را بصورت چهاریی نچیند خوابش نمیبرد . زیرا تصور میکند اگر چنین کاری نکند حتما اتفاق وحشتناکی می افتد . وسواس فکری یعنی وجود افکار مزاحمی که اگر به آن ها عمل نشود بدنلش حادثه ای رخ میدهد . از علائم وسواس فکری و عملی کمال گرایی و عدم انعطاف پذیری را میتوان نام برد . چون این افراد وجود خود احساس اجر میکنند نتیجه نسبت به انجام کارها اصرار دارند . این اجر عث زیاد شدن اختلال اضطرابی میشود و فرد برای کاهش اضطراب اعمال غیر طبیعی انجام میدهد .

چه زمانی وسواس را یک اختلال بدانیم ؟

علائم وسواس فکری زمانی جای نگرانی دارد که این رفرها زندگی روزمره را مختل کند . مثلا ممکن است علائم وسواس فکری نوجوانان آنق زیاد شود که فرد دیگر به مسه نتواند برود . یا کودک چنان احساس اضطراب کند که همه کارهایش را انجام ندهد نتوند بخوابد . مراجعه به مشاوره خانواده میتواند به افراد کمک کند میزان این اختلال را پایین بیاورند . حضور و مراجعه مرتب به روانشناس عث میشود کنترل افکار راحت تر شود . مراجعه به روانپزشک و مصرف داروها کمک زیادی به پایین آوردن علائم و رفرهای وسواس گونه میکند . مهمترین علائم وسواس فکری نا آرامی است که مانع انجام رفر عادی فرد میشود . زندگی پر از استرس شغلی و مالی از عوامل بوجود آورنده وسواس است . تغیرات شیمیایی بدن بخصوص کودکان عث ایجاد وسواس میشود .

سن شروع وسواس

علائم وسواس فکری و عملی میانگین سنی ۹ ۱۲ سال بروز میکند . دو نقطه اوج وسواس یکی اوایل کودکی و دومی اوایل نوجوانی میشد . مشاوره روانشناسی این افراد نشان میدهد افرادی که شروع وسواس آنها زودتر بوده زمینه وراثتی آنها وجود داشته است . گزارش شده که علائم وسواس فکری کودکان سن پایین مبهم تر از نشانه های وسواس سن لاتر است . زیرا کودکان احساس نمیکنند رفر و افکارشان نابهنجار است و اغلب ره ی آن بزرگترها صحبت میکنند . اما افراد بزرگسال چون نسبت به رفر خود و واکنش دیگران آگاه هستند سعی پنهان کاری و خفیف نشان دادن رفر ناستشان دارند . بیشتر کودکان تشخیص به موقع حدود زیادی بهبود پیدا میکنند و عده ای بخاطر عدم توجه کافی شمار افراد مبتلا به اختلال شدید قرار میگیرند .


بیشتر بخوانید: مان وسواس شستشو چیست؟


وسواس های فکری گوناگون

علائم وسواس فکری انواع وسواس یکسان بروز نمی کند . وسواس های فکری آلودگی ، فرد از بت پس مانده های چسبناک یا ترشحات بدن احساس نگرانی میکند . وسواس های فکری جنسی فرد افکار ، تصورات یا رفرهای جنسی ممنوع یا پرخاشگر دارد . مشاوره روانشناسی این افراد نشان میدهد فرد مبتلا به وسواس افکار مذهبی نگرانی بیش از اندازه نسبت به ست و غلط انجام دادن کارها دارد . فرد مبتلا به وسواس فکری ممکن است از بیان یک حرف یا عدد خاص یا حتی استفاده از لس یا وسیله ای رنگ زرد احساس اضطراب و ناراحتی کند . یا اینکه مدام تصور میکنند مسبب بروز اتفاق ناگواری میشوند . علائم وسواس فکری دلشوره و بیقراری زیادی همیشه همراه است .


بیشتر بخوانید: تمرین مان وسواس فکری


سوالات متداول

مهمترین نشانه های بروز وسواس فکری چیست ؟

عدم تمرکزکافی برای انجام کارهای روزمره و همینطور عدم توانایی تصمیم گیری بخاطر تشویش ذهنی ، وجود افکار پریشان که همه این موارد نشانه بروز وسواس است .

علائم جسمانی وسواس فکری چیست ؟

فردی که وسواس فکری دارد برای آرام کردن خود شروع به تمیز کردن افراطی میکند انق شستشو میکند جایی که ممکن است دست هایش زخم شود یا دچار تیک هستند و یا موها و پوست خود را میکنند .

آیا نشانه های وسواس فکری کودکان و بزرگسالان متفاوت است ؟

خیر تفاوت ندارد اما چون کودکان نمیدانند این کاری که انجام میدهند نا متعارف است آشکارا به رفر خودادامه میدهند اما بزرگسالان نگران برچسب خوردن هستند نتیجه رفرهای وسواسی خود را پنهان میکنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: Obsessive Compulsive Disorder (OCD) Symptoms: 10 …

علائم وسواس فکری چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۳:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مهمترین راه های درمان کودکان پرخاشگر چیست؟

۰٫۰
۰۰

کودکان پرخاشگر خود را چگونه به حالت قبل از پرخاشگری برگردانیم؟ چگونه کودکان پرخاشگر را از کودکانی که به صورت لحظه ای عصنی میشوند تشخیص دهیم؟ این ها سوالاتی هست که دائم دغدغه پان و ماان کودکان پرخاشگر تربیت کودک یا مشاوره اختلال کودکان میشد .کودک پرخاشگر زمانی به عنوان کودکانی شناخته میشوند که زمان مصاحبه لینی دارای تعداد قابل قبولی از نشانه ها و علائم پرخاشگری هستند .کودک پرخاشگر زندگی خود و اطرافیان خود را مختل میکنند و حتما نیاز به رسیدگی و مان دارند . اما این به أین معنی نیست که به محض این که یک رفر توأمم خشونت از فرزندان خود ببینیم سریعا برچسب کودک پرخاشگر را به آنها بچسنیم . ادامه بیشتر به علایم و نشانه ها و نحوه صحیح برخورد کودک پرخاشگر میپردازیم .

مان کودکان پرخاشگر

مان کودکان پرخاشگر بهتر است که هماهنگی یک فرد صلاحیت و مسیر مشاوره کودک و بر مبنای اصول روانشناسی کودک استوار شد و انجام شود . مان کودکان پرخاشگر ید کمک خود والدین (parents )به طور مستقیم انجام شود بتوان مان کودکان پرخاشگر را ثیرگذار دانست. حتما ید نکاتی که توسط مشاوره خانواده بیان میشود مییست ازجانب والدین رعایت شود آثار پرخاشگری کودک کم و کمتر شود . ادامه به برخی از این نکات اشاره مکنیم .

  • حتما به پرخاشگری کودک مخصوصا سنین ۴ ۵ سال سریع پاسخ دهید چون زود رفر های خود زنگری میکند.
  • برای بهتر پیش رفتن مان کودکان پرخاشگر جای ممکن از یک برنامه منظم و مشابه استفاده کنید . مثلا دائم به محض رفر پرخاشگرانه به او بگویید که خب ز دوستت رو زدی ، دوره جریمه میشی .
  • حتما خودن را کنترل کنید . اهمیت ندارد که شما چق لحظه از دست او عصنی هستید . حتما از برخورد فیزیکی و توهین به کودک دوری کنید چون دقیقا نتیجه عکس میدهد .

ویژگی های کودکان پرخاشگر

ویژگی های کودکان پرخاشگر میتواند راه هایی شد که شناخت آنها بتوانیم راحت تر و کیفیت تر مسیر مان کودکان پرخاشگر حرکت کنیم . حالا به برخی از ویژگی های کودکان پرخاشگر میپردازیم :

  • کودک پرخاشگر به صورت گسترده دیده میشود که اسب زی های دیگران را مبدزدد.
  • یکی از رفر های غالب کودکان پرخاشگر این است که هم زیان خود را کتک میزند و آنها به هر بهانه ای گلاویز میشود.
  • از دیگر ویژگی‌های کودکان پرخاشگر میتوان به پرخاش های کلامی آنها اشاره کرد . معمولا این اختلال و کودکانی که آن گیر هستند مشاهده میشود که حرکت های انفجاری ، فحاشی های کلامی از رفر های کودکان پرخاشگر میشد .

علت رفر کودکان پرخاشگر

علت رفر کودکان پرخاشگر میتواند ریشه مسائل و موارد مختلفی داشته شد . مثلا بعد از بررسی های لینی توسط یک روانشناس کارکشته و حرفه ای مشخص شود که پرخاشگری کودک مورد نظر مستقیما مربوط به والدین او میشود . تصور کنید کودک خانه ای حال رشد است که پ و ما یکدیگر رابطه خوبی ندارند . وقتی کودک میبیند که به عنوان مثال پش پیش گرفتن رفرهای پرخاشگرانه دائم ما او برخورد میکند قطعا این روش را بهترین روش برای به کرسی نشاندن حرف خود میابد .

به این صورت است که دیده میشود کودک جمع کودکان هم سن و سال خود نیز برای بدست آوردن قت یا هر خواسته دیگری بچه ها دعوا و حتی زدو خورد میکند . به همین دلیل است که همواره کید میشود که والدین یک منبع اصلی و مهم برای الگو برداری فرزند خود برای شکل دادن به شخصیت او هستند .

برخورد کودکان پرخاشگر

برخورد کودکان پرخاشگر ید به نحوی شد که هم کودکان ما از این رفر که آینده آنها را به خطر می اندازد دور تر شود و هم این که آسیبی به کودک پرخاشگر نرسد . همانطور که قبل گفته شد حتما ید پرخاش کودک صریح و سریع برخورد شود کودک بفهمد که کار و روشی که برای رفر و شخصیت خود برگزیده است اشته است .

البته برخورد کودک به دلیل دیگری هم توصیه میشود . کودکی که سن پرخاشگری میشد برخورد و واکنش پو ما (parents) به سرعت اعمال خود را آنالیز میکند و ممکن است که رفر خود تغییر ایجاد کند . والدین ید برخورد کودکان پرخاشگر بسیار مراقب شند که به هیچ وجه کودک را تنبیه بدنی نکنند . تنبیه بدنی کودک به او می فهماند و این برداشت را برای او به وجود می‌آورد که دعوا و فریاد و گیری فیزیکی میتوان به افراد دیگر مسلط شد .

کنترل نکردن پرخاشگری کودک

برخی از والدینی که کودک پرخاشگر منزل دارند عقیده دارند که پرخاش و رفرهای خشونت آمیز کودکان یک امر عادی میشد و گذشت زمان و بزرگتر شدن کودک این مورد نیز خود به خود حل میشود . صورتی که این افراد ید بدانند که اگر مشکل کودکان همان دوران کودکی حل و مان نشود زمینه ساز مشکلاتی میشود که ممکن است به این سادگی ها برطرف نشود . اگر حس پرخاش و خشونت کودک حل نشده قی بماند ممکن است کودک آن را به عنوان یکی از ویژگی‌های شخصیتی نهادینه کند و خود به دوره های بعدی رشد انتقال دهند . بسیار محتمل است که کودکان پرخاشگری که مان نشده اند ، به وفور دست به بزهکاری و رفر های پرخشونت مانند دعواهای خیانی را بروز بدهند .

ثیر خانواده بر پرخاشگری کودکان

خانواده بسیار بر روی رفر های پرخاشگرانه کودک موثر است . برای مثال اگر ما دوران رداری اوقات پر استرسی را گذرانده شد احتمال ابنکه کودک رفرهای خشن از خود بروز بدهد بسیار لا میرود . خانواده ای که دعوا و گیری ای فیزیکی جزو رفرهای غالب اعضای خانه شد خود به خود و به صورت اتوماتیک وار کودک نیز به سمت بروز چنین رفر هایی کشیده میشود . بعضی از خانواده ها و محله های فقیر تر از لحاظ فرهنگی به خصوص جامعه های شهری ما دعوا و گیری هرچق سابقه افراد ثبت شده شد از لحاظ ارزش آنها را جایگاه لاتری قرار میدهد .

بچه های طلاق نیز خیلی زیاد گیر این آسیب و اختلال میشوند . دیدن دعواهای دائمی پ و ما و این که بیشترین چیزی که زندگی انسان را به هدف خویش میرساند ، عث میشود کودک نیز دقیقا این رفر ها را کپی برداری کند و ارتطات خود اجتماع به کار ببندد .

ثیر هم زی ها بر پرخاشگری(violence) کودک

والدین علاوه بر مدیریت اتفاقات منزل ید به این نکته هم توجه کنند که کودک خردسال خود را به چه محیط های آموزشی میفرستد آموزش ببیند . کودکان دورهایی از رشد خود به شدت از محیط اطراف خود و بخصوص همسالان و هم زیان خود ثیر میپذیرند . برای مثال کودکی را تصور کنید که مسه یا مهدکودک دسته ای از بچها عضو میشود که آنجا هر کسی از لحاظ بدنی زور بیشتری داشته شد رئیس و سردسته گروه میشود . این شرایط احتمال زیادی را میتوان برای پرخاشگر شدن کودک قائل بود . البته همانطور که گفته شد سنین پرخاشگری کودک که اکثرا حدود ۵ سال شناخته میشود والدین میتوانند به راحتی و کمک یک روانشناس موضوعات و مشکلات پیرامون این آسیب را حل و فصل نمایند .

سوالات متداول

بهترین روش برخورد عصنیت یک کودک چیست ؟

والدین ید آرامش خود راحفظ کنند ام قاطعیت برخورد را نید فراموش کرد .

چه زمانی خشونت (violence)یک کودک اختلال تلقی میشود ؟

زمانی که خشونت کودک عث اختلال زندگی شخصیش شود و یا به افراد دیگر آسیب وارد کند خشونت او اختلال محسوب میشود .

آیا نوع تربیت کاهش خشونت کودکان موثر است ؟

قطعا نوع تربیت کاهش خشونت کودک موثر است و جزو عوامل محیطی تربیت کودک محسوب می‌شود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: ۱۰ Tips to Prevent Aggressive Toddler Behavior …

مهمترین راه های مان کودکان پرخاشگر چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۷:۳۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

اختلال دو قطبی در کودکان چه نشانه هایی دارد؟

۵٫۰
۰۱

اختلال دو قطبی کودکان مانند بزرگسالان است. علائم اختلال دو قطبی کودکان شدیدتر و مخرب تر است. دوره های نوسان کودکان سریعتر از بزرگسالان است. اختلال دو قطبی کودکان فقط ید توسط روانپزشک و یا روان مان تشخیص داده شود. هنگام مشاهده علائم بی نگ به مراکز مشاوره مراجعه نمایید. این اختلال خوشبخنه کودکان نیز مانند بزرگسالان قابل کنترل میشد. برای آشنایی بیشتر این اختلال بخشهای بعدی را به دقت مطالعه نموده و رفرهای کودک خود مقایسه نمایید. از پیش داوری و انگ زدن به کودک خود جدا بپرهیزید. این مطالب جهت آگاهی خانواده های محترم ارائه میشود. صورت مشاهده از پیشرفت بیماری پیشگیری شود.

اگر یک یا چند مورد از علائم را کودکن مشاهده نمودید دچار هراس نشوید. آرامش به روان مان مراجعه کنید و اجازه بدهید تشخیص ستی از روحیات و خلقیات کودکن به شما ارئه دهد. مشاوره خانواده پیشنهاد میکند به هیچ عنوان وجود این بیماری کودکانن را بین اقوام و دوسنش فاش نکنید. برخورد نا مناسب اطرافیان کودک ممکن است اختلالات دیگری وی بوجود بیاورد. مانند ترسیدن، عدم اعتماد به نفس و غیره. این برخوردها ممکن است شخصیت کودک خلل وارد نموده و کودک دچار اختلال شخصیت

شود. ما پیشنهاد میکنیم حتی برای کودکان به ظاهر سالم نیز مشاوره روانشناسی و مشاوره تربیت کودک بگیرید. از این راه شما برای تربیت کودک مطابق استعدادها و خلقیاتش موفقتر خواهید بود.

علائم اختلال دو قطبی کودکان

علائم اختلال دو قطبی کودکان مانند بزرگسالان شیدایی و افسردگی شدید است. اما تفاوت آن دیگر اختلالات مانند افسردگی همایند بیش فعالی موارد دیگر است که براین بیان میکنیم. علائم اختلال دو قطبی کودکان علاوه بر افسردگی و شیدایی توهم اوست. او ممکن است راجع به چیزهایی حرف بزند که اصلا وجود ندارند (توهم). آنها خاطراتی بیان میکنند و از کسانی حرف میزنند که وجود خارجی ندارند. تشخیص تفاوت آن رویا پردازی و تخیل به عهده پزشک و روان مان است. آنها خود محور هستند یعنی فکر میکنند تمام افراد وهمه جهان ید بنا به خواسته های شخصی آنها عمل کنند. غیر اینصورت یا شدیدا افسرده میشود یا دچار هیجان. یکی دیگر از علائم اختلال دو قطبی کودکان اینست که حرف از مرگ خویش و خودکشی میزنند.

توجه داشته شید اگر کودک یکی از این علائم را داشت دو قطبی نیست ولی زهم ید مشاوره بگیرد.

تعریف اختلال دو قطبی کودکان

تعریف اختلال دو قطبی کودکان : داشتن دو حالت کاملا متضاد روحی دوره تناوبی یک هفته ای. دیگر تعریف اختلال دو قطبی کودکان عرت است از پدیدار شدن افسردگی و حالت شیدایی یک فرد. اختلال دو قطبی کودکان ید این موارد را نیز گنجاند : علاوه بر علائمی چون کم خوابی یا بیخوابی، گریز از زندگی و داشتن حالت توهم و خود محوری افسردگی و شیدایی. برای آن دسته از عزیزانی که اصطلاحات روانشناسی آشنا نیستند توضیح میدهیم : حالت شیدایی یا مانیا حالتی است که فرد بدون دلیل بیش از اندازه نشاط و پر انرژی میشود. به اندازه ای که خستگی ناشی از تحرک مانع از خواب عمیق و به اندازه میشود. تصمیم های بلند پروازانه ای میگیرد که توان او همخوانی ندارد. احساس میکند برترین است. مدام دستور میدهد و نظرهای کسی را قبول ندارد.

ابتلا به اختلال دو قطبی کودکان

ابتلا به اختلال دو قطبی کودکان از چند جنبه قابل بررسی است.

  • این اختلال ممکن است یکی از افراد خانواده وجود داشته شد. طبیعی است که کودک از آنها الگو برداری میکند. نتیجه نشانه های این اختلال کودک ظاهر میشود.
  • محققان هنوز ژن خاصی را برای این اختلال کشف نکرده اند اما احتمال ژنتیکی بودن آن را داده اند.
  • دلیل بروز این اختلال ممکن است به دلیل جهشهایی ژنوم ها و کروموزوم ها شد
  • اختلال پیام رسانی مغز نیز ممکن است بوجود آمدن نشانه های این بیماری دخیل شد.
  • ابتلا به اختلال دو قطبی کودکان ممکن است براثر آزار جنسی و جسمی کودک شد.
  • استعمال دخانیات، مشروت الکلی و قرص های اکسزی ما هنگام رداری نیز بوجود آمدن این اختلال موثر هستند.

نشانه های اختلال دو قطبی کودکان

نشانه های اختلال دو قطبی کودکان از قبیل : نشاط وافر، دور سرخودچرخیدن و یا دویدن زیاد. خندیدن صدای بلند بدون دلیل. داد زدن و پرخاشگری. پاره کردن عروسک ها و یا پرت کردن اسب زی ها و حتی شکاندن آنها. حالیکه به آنها به شدت علاقه داشته است. این علائم مانند نشانه های اختلال بیش فعالی میشد.از نشانه های اختلال دو قطبی کودکان همسالان خود دستوری و حالت رئیس و مرئوس برخورد کردن است . وجود سن کم از خودکشی سخن گفتن، کم خوابی یا بیخوابی شنه. ترسو بودن عین حال خود محوری، عدم تمرکز و توهم.

مشکلات اختلال دو قطبی کودکان

مشکلات اختلال دو قطبی کودکان : این کودکان بیشتر تنها خواهند ماند. والدین و مربی از تربیت و آموزش آنها عاجز است. زیرا تمرکز ندارند. والدین شناخت سلیقه و علایق آنها عاجز میمانند زیرا زمانی به یک چیز علاقه دارند و زمانی دیگر نه. آنها محیطهای آپارتمانی برای همسایه ها مشکلات رفری ایجاد میکنند. نخوابیدن و یا دیر خوابیدن همراه هیجان استراحت همسایگان را دچار مشکل میکند. آنها خاطرات تنبیه یا بدخلقی والدین را حافظه خود نگهداری میکنند و از آن مانند یک گناه نابخشودنی یاد میکنند. از مشکلات اختلال دو قطبی کودکان میتوان از رها کردن مسه یا کلاس های آموزشی یاد کرد. کودکان نیز ممکن است زمانی به حالت بهت فرو بروند. این حالت نه به یک نقطه خیره شده و بی حرکت میمانند. اگر آنها را صدا بزنید پاسخی یافت نمیکنید.

مان اختلال دو قطبی کودکان

مان اختلال دو قطبی کودکان بستگی به منشا بوجود آمدن این اختلال دارد. مان اختلال دو قطبی کودکان اگر منشا شناختی و الگو برداری شد روانکاوی حل میشود. ممکن است دوزهای پایین و موقت دارو هم یافت کند. اگر منشا ژنتیکی داشته شد و یا مربوط به اختلال سیناپسها و نرون های عصبی شد ید دارو مصرف نماید. کید میکنیم به هیچ عنوان خودسرانه از داروهای تثبیت کننده خلق مانند ریسپریدون یا لیتیوم به کودک ندهید. این داروها بسته به شدت و ضعف بیماری دوزهای مختلف تجویز میشود. استفاده خود سرانه علاوه بر شدت بخشیدن به بیماری عوارض جانبی نیز به همراه خواهد داشت.

مشاوره و مراجعه به روانپزشک راه مان را آسانتر کنید. شما اگر به سلامت فرزندن اهمیت میدهید استفاده به موقع و به اندازه داروها که توسط پزشک تجویز شده به او یاری رسانید. کودک شما محیط خانه و اجتماع بتواند همسالان خود ارتط منطقی و خوبی برقرار نماید. بتواند از دوران کودکی لذت برده و خاطرات خوبی ذهنش نقش ببندد. مرکز مشاوره آویژه برای شما شادی روز افزون آرزومند است.

سوالات متداول

والدین چه کمکی میتوانند به کودک خود برای مان نمایند؟

بردن کودک به یک مرکز مشاوره برای تشخیص و مان. صورتیکه دارو تجویز شده حتما مصرف دارو به او کمک کنند. مهمترین مسئله این است که خود و افراد خانواده برای داشتن رفر ست کودک مشاوره بگیرند.

آیا این اختلال شدت و ضعف دارد؟

بله سه نوع خفیف، متوسط و شدید تعریف شده است که هرکدام نوع خود دوره مان خاصی دارد. البته اگر توصیه های مشاوران اجرا شده و داروهای پزشکان مصرف شود.

دوره تناوب رفری همه بیماران یکسان است؟

خیر برخی دوره تناوب هفته به هفته و برخی دیگر بخصوص کودکان یک هفته چند ر صورت میگیرد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال دوقطبی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Bipolar Disorder in Children: Symptoms of Pediatric Bipolar …

اختلال دو قطبی کودکان چه نشانه هایی دارد؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۲:۳۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چه کسانی اختلال احتکار دارند؟

۵٫۰
۰۱

اختلال احتکار یکی از انواع اختلال وسواس اجری است. پس میتوان گفت کسی که دچار اختلال احتکار است به نوعی وسواس به شمار می آید. بوجود آمدن این اختلال بع چند عامل میتواند شد. ممکن است اثر وارد آمدن یک استرس قوی به وجود بیاید. پس از یک سانحه یا اتفاق رنج آور پدیدار شود. رفر اطرافیان کودکی میتواند دلیل بروز این اختلال سنین لاتر شد. یا اثر همایندی یک بیماری روحی – روانی بروز میکند و نهایت ممکن است اثر توارث به نسل بعد انتقال بیابد. اختلال احتکار زیر شاخه او سی دی یا وسواس اجری است.

اختلال احتکار

این بیماری چون ریشه شناختی دارد مطمئنا به مشاوره روانشناسی نیاز دارد. ابتدا این بیماری ید ریشه یابی شود. لازم است مانگر بداند منشا اختلال چیست بتواند هر چه سریع تر نسبت به مان اقدام کند. مشاوره خانواده آویژه پیشنهاد میکند صورت مشاهده بروز این بیماری هر چه سریع تر مشاوره بگیرند. چون این اختلال ریشه روح و روان دارد. یک فرد روح بیمار نه تنها از یک زندگی ایده آل برخوردار نیست بلکه به دیگران نیز آزار خواهد رساند. او دیگر نمیتواند معاشرت اجتماعی خوبی داشته شد و نهایت این اختلال برای فرد منجر به اختلال شخصیت نیز خواهد شد.

علائم اختلال احتکار

علائم اختلال احتکار کاملا محسوس است. این افراد جمع آوری اشیا عطش دارند. عطشی که سیرابی ندارد. آنها هر چیزی را چه لازم شد و چه سالیان سال بدون استفاده بماند جمع آوری میکنند. دور ریختن اشیا مانند جدا شدن بخشی از وجود آنها میشد. برخی مشاهده میشود حتی کوچه و خیان به دنل اشیا میگردند. آنها حتی لسهای پاره و فرسوده را نیز دور نمی اندازند. از علائم اختلال احتکار میتوان به دارا بودن شخصیت اسکیزوئید اشاره کرد افرادی که تمایل به ارتط ندارند و دنیای خیالی سیر میکنند.

از دیگر علائم اختلال احتکار میتوان به دارا بودن شخصیت پارانوئید اشاره کرد. اینگونه افراد به هر رابطه مشکوک میشوند. احساس میکنند از طرف دیگران مورد پذیرش نیستند. نسبت به روابط عادی بسیار حساس هستند. حتی اگر اطرافیان به آنها برای معاشرت ابراز علاقه نمایند ور نمیکنند. آنها فکر میکنند هیچکس علاقه ای به همصحبت شدن آنها ندارد. هیچکس دوست ندارد آنها معاشرت کند و حرفهایشان برای این است که دلش نشکند.

تعریف اختلال احتکار

تعریف اختلال احتکار میتوان گفت : اختلال رفری که به موجب آن جمع آوری اشیا افراط میشود. این اختلال از دور ریختن هر شی مصرفی و غیر مصرفی بیمار را ناتوان میکند. مهم ریشه شناختی این بیماری است. واقع میتوان گفت فرد برای مقابله عامل بیماری روحی خود دست به چنین رفری میزند.عامل ممکن است سانحه، مرگ عزیزان و یا بیماریهایی مانند افسردگی و غیره شد. تعریف اختلال احتکار میتوان گفت تکانه های ناشی از یک استرس روحی شدید است که منجر به جمع آوری اشیا میشود. هر کسی برای مقابله وسواس های فکری به وجود آمده به رفرهایی پناه می آورد. برای تعریف اختلال احتکار میتوان یک مثال زد روشن تر بیان شود. کسی یک شی قیمتی شما را میشکند ذهنش یارای عذر خواهی ندارد. او مقابله این کارتند تند لس های شما را مرتب میکند.

مرتب کردن لسها واقع همان تکانه هایی است که به موجب یک اتفاق پیش آمده است. فرد این کار می خواهد ذهنش را تمرکز دهد و یا از شر حالت بدی که برایش پیش آمده رها شود. جمع آوری اشیا نیز ارتط وسواس فکری چنین حالتی دارد.


بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست


ابتلا به اختلال احتکار

ابتلا به اختلال احتکار دلایل مختلفی دارد. ممکن است یکی از اعضای خانواده به این اختلال دچار بوده و فرد بطور توارثی این رفر را کسب کرده است. برخی اثر یک واقعه طبیعی مانند زلزله، سیل و یا آتش سوزی که زندگی آنها را نابود کرده مبتلا میشوند. بعضی دیگر بعد از مرگ عزیزانی چون ما، فرزند، پ و یا همسر، محتکر میشوند. شدت وابستگی، بیماری شدیدتری را ایجاد میکند. ابتلا به اختلال احتکار اثر رفر ناخوشایند کودک نیز بوجود می آید. نظم دادن شدید به کودک جمع آوری وسایلش، داد زدنهای مکرر بر سر کودک و تنبیه بدنی.

نشانه های اختلال احتکار

نشانه های اختلال احتکار این است که خانه های آنها مانند انری مملو از اشیا قدیمی و جدید است. اگر آنها را نصیحت کنید از شما فاصله میگیرند. آنها به خاطر وضعیت زندگی شان علاقه ای به مهمانی دادن ندارند. به امور زندگی به خوبی علاقه نشان نمیدهند. وقتی شما چیزی را میخواهید دور بیاندازید وجود اینکه به آنها تعلق ندارد مخالفت میکنند. حتی ممکن است از شما بخواهند آن شی را به آنها بدهید. معمولا یا خیلی چاق میشوند یا خیلی لاغر و نحیف هستند. از دیگر نشانه های اختلال احتکار مشکوک بودن، عدم اعتماد به دیگران، سرد بودن روابط و یا افسردگی است.

مشکلات اختلال احتکار

مشکلات اختلال احتکار ممکن است دامنگیر تمام افراد خانواده شود. خانه ای شلوغ که برای یافتن هر چیز ضروری ید ساعتها به دنلش بگردند. کم آوردن جا برای زندگی . دست و پا گیر بودن وسایل اضافی. کم آوردن وقت برای زندگی. نداشتن نظم و ترتیب. رسیدگی نکردن به امور آشپزی، نظافت و مسائل اقتصادی. از مشکلات اختلال احتکار میتوان به کم توان شدن مالی اشاره کرد. تمام ذهن بیمار را اشیا اشغال میکنند و دیگر فرصت و توانی برای حل مشکلات اقتصادی قی نمی ماند. به مهمانی نمیروند چون نمی خواهند کسی وارد دنیای آنها شود.

مان اختلال احتکار

مان اختلال احتکار بستگی به منشا به وجود آمدن این بیماری دارد. نوع توارثی مشاوره قابل حل و مان است و میتوان گفت راحت ترین راه مان را دارد. مشکلی که مان اختلال احتکار وجود دارد عدم پذیرفتن اختلال توسط بیماران است. این افراد قبول نمیکنند که رفرشان ست نیست و بیمار هستند. کارشناسان و روانشناسان ابتدا ید بیمار بودن افراد را برایشان توجیه کرده و به اثت برسانند. بعد از این مرحله ریشه یابی بیماری است. پس از آن مان توامان که شامل روانشناختی ، مشاوره و دارو مانی است. بخش روانشناسی ید کارشناسان بر روی روش زندگی بیمار ثیر بگذارند. طرز تفکر و روش زندگی او. مشاوره، دارو مانی و اهمیت دادن به روش زندگی و نوع تغذیه میتواند به مان سرعت ببخشد. مرکز مشاوره آویژه برای شما شادی و نشاط آرزومند است.

سوالات متداول

توجیه مبتلایان به اختلال احتکار برای احتکارشان چیست؟

اینکه وسایلشان هنوز قابل استفاده است. ممکن است روزی به کار آیند. علاقه داشتن و وابسته شدن به مجموعه وسایلشان. مرور خاطرات غم انگیز و شاد دیدن وسایل جمع آوری شده. عدم توانایی شکستن قالبهای ذهنی ارتط اختلال.

چگونگی رفر اعضا خانواده مان چه ثیری دارد؟

آنها میتوانند رفرشان به بیمار اعتماد به نفس بخشیده و بردن به مسافرت و مکانهای تفریحی از وابستگی بیمار به اشیا بکاهند و به او اطمینان خاطر ببخشند که همیشه کنار او خواهند بود و نیازی نیست که برای روز مدا احتکار کند. حمایت عاطفی و حدی مالی میتواند مان موثر شد.

داروهای گیاهی چه ثیری بر روحیه بیمار دارد؟

گیاهان آرام بخش میتوانند کم شدن استرس، تنظیم خواب و آرامش بیمار موثر شند البته همراه روانشناسی و روانپزشکی. استفاده از هر نوع دارو چه گیاهی و چه شیمیایی ید مشورت پزشک شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Hoarding disorder – Symptoms and causes

چه کسانی اختلال احتکار دارند؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۰:۰۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

اختلال تیک توره چه علائم و نشانه ایی دارد؟

۵٫۰
۰۱

اختلال تیک توره به چند نوع تقسیم میشود : ۱- حرکتی ۲- صوتی ۳ – توامان ( صوتی و حرکتی همراه هم ) که موارد یک و دو تیک نامیده میشوند اما مورد سوم که حرکت و صوت هم هستند اختلال تیک توره نامیده میشود. تیک ها را استرس و فشار روحی شدت میبخشد. ژن خاصی برای آن شناسایی نشده اما توارث ممکن است ایجاد آن دخیل شد. تیک ها به دو دسته گذرا و مزمن تقسیم میشوند. مدت نوع گذرا چند هفته است. نوع مزمن آن ماه ها ممکن است ادامه پیدا کند. تیک ها ید مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرند. منشا ابتلا به تیک، گذرا یا مزمن بودن، دفعات و شدت تکرار مان اهمیت دارند.

اختلال تیک توره

به خاطر داشته شید مان روانی آرام به مراتب راحت تر از روانی پریشان است. همکاری بیمار برای مان اهمیت زیادی دارد همین طور رفر و کمک افراد خانواده بهبود ثیر زیادی دارد. مشاوره خانواده آویژه کای تحصیل کرده و مجرب آماده است برای شما لحظاتی همراه آرامش تدارک ببیند. حضور جامعه بیماری موجب پدید آمدن اختلالات جانبی کودک میشود. از جمله اختلال شخصیت. پس بهتر است مان به موقع مشکل کودکمان را نگذاریم بیشتر و پیچیده تر شود. یک مشاوره روانشناسی از عمق و شدت اختلال کودکمان مطلع شویم. شروع به برداشتن گام های اساسی برای مان کنیم.

علائم اختلال تیک توره

علائم اختلال تیک توره نوسانی و دوره ای است. یعنی پس از زمان مشخصی برطرف میشود. علائم اختلال تیک توره برخی موارد بزرگسالی همراه فرد میماند. برخی مواقع این تیک برطرف شده و نوع دیگری بروز میکند. وارد آمدن استرس میتواند علائم اختلال تیک توره را شدیدتر کند. معمولا طی دوره های زمانی شدت و نوع تیک ها تغییر کرده و هجده سالگی کاملا مرتفع میشوند. اما عواملی ممکن است پایداری تیک های مادام العمر ثیر بگذارند و رفع آنها را دچار مشکل کنند.

تعریف اختلال تیک توره

تعریف اختلال تیک توره بسیار ساده است. اختلال نوروبیولوژیک است که سنین ۳ پنج سالگی کودکان ظاهر میشود. این اختلال ممکن است مدت کوهی رفع شود یا سنین لا همراه وی بماند. تعریف اختلال تیک توره میتوان گفت : انقضات ماهیچه ای که همراه حرکات تکراری اصوات مکرر پدیدار میشوند. یا حرکات غیر ارادی و دوره ای که حرکت و صوت توامان کودک ظاهر میشود تعریف اختلال تیک توره میگنجد.

نام این اختلال از ژرژ ژیل دولا توره گرفته شده است. او برای اولین ر این اختلال را تعریف کرد. مطالب علم روانشناسی ممکن است از این سنوم نام اختصاری ( جی تی اس ) نیز یاد کنند.

ابتلا به اختلال تیک توره

ابتلا به اختلال تیک توره ریشه شناختی دارد اثر فشار روحی و استرس پیام رسانی مغز اختلال ایجاد شده و منجر به تیک میشود. موارد نا ابتلا به اختلال تیک توره ریشه توارث رفری دارد. فردی خانواده بخصوص ما یا پ و یا سرپرست دارای این اختلال بوده است. کودک از وی الگوی رفری گرفته و از وی به کودک ارث رسیده است. مان این نوع راحت تر خواهد بود. برخی موارد نیز احتمال داده شده جذب و دفع نا بهنجار نوروترانسمیترهایی چون دوپامین و سروتنین ابتلا به تیک دخیل شند.

نشانه های اختلال تیک توره

نشانه های اختلال تیک توره ۱- حرکتی شامل : لا انداختن شانه ها یا خم کردن محسوس گردن یا حرکات ناگهانی و مکرر کل بدن. از نشانه های اختلال تیک توره میتوان به چشمک زدن، پلک زدن و تکان دادن مکرر دست و پا اشاره کرد. موارد دیگر میتواند مربوط به حرکات بدن نشد. انجام دادن کارهای تکراری مانند : بو کردن غذا، چرخاندن کلید قفل یا ، خاموش و روشن کردن لامپ که بیشتر کودکان اوتیسم مشاهده میشود. ردیف چیدن الگوها به صورت قطاری یا افقی یا به صورت عمودی (برجی) ۲- صوتی : داد زدن، اصوات غیر مانوس از دهان خارج کردن، تکرار کلمات و به لکنت شدید افدن. اختلال تیک کودکان اوتیسم به صورت اکولالیا و کپرولالیا مشاهده میشود. تکرار حرفهایی که شنیده شده و تکرار ناسزاهایی که شنیده است.

پژواک گویی نیز زیر شاخه تیک قرار میگیرد. پژواک گویی فرد مبتلا کلمات آخر طرف مقابل را تکرار میکند. برخی نیز خندیدن صدای بلند و بی دلیل تیک میزنند.

۳- صوتی – حرکتی که به سنوم تیک توره یا تورت مشهور است. حرکات تکراری مانند چرخیدن به دور خود همراه داد زدن. ز و بسته کردن شدید پلکها همراه لکنت شدید… لا انداختن شانه همراه آواهایی از گلو.. خم کردن ناگهانی گردن همراه صاف کردن گلو ویا سرفه کردن

مشکلات اختلال تیک توره

مشکلات اختلال تیک توره بسته به شدت یا ضعف آن فرق میکند. این افراد بخصوص کودکان ممکن است توسط دوسن و همکلاسی ها مورد تمسخر قرار بگیرند. این رفرها ممکن است اعتماد به نفس کودکان را دچار مشکل کنند. حضور اجتماع برای این کودکان دشوار میشود. احتمال دارد وجود اینکه بخوبی به سهایشان مسلط هستند اما از هراس بروز تیک پاسخ ندهند. همین امر ممکن است کودکان عث افت تحصیلی و بزرگسالان ترک شغل و یا پایگاه های اجتماعی شود.

یکی دیگر از مشکلات اختلال تیک توره این است که فرد تقلا میکند تیک زدن مرزه کند حالیکه شدیدتر میشود. تیک زدن اگر یک بیماری همایند شد مشکلات مضاعفی پدید می آورد. اما جای هیچ نگرانی نیست. خوشبخنه علم روانشناسی و روانپزشکی بر تمامی این اختلالات اشراف دارد. مراجعه به یک روانشناس خوب میتوانید به مان امیدوار شده برای خود و کودکن زندگی شیرین و آرامی فراهم نمایید.

مان اختلال تیک توره

مان اختلال تیک توره بستگی به نوع و شدت آن دارد. برای مان اختلال تیک توره نیز ید روانشناس متبحر مشاوره شود. این مشاوره نوع و شدت تیک تشخیص داده میشود و صورت نیاز به یک روانپزشک ارجاع داده میشود. برخی موارد که تیکها یک بیماری روحی – روانی همایندی دارند مان دارویی ضروری است. تیک ممکن است افسردگی، وسواس، بیش فعالی و یا اوتیسم همایندی داشته شد. ابتدا ید بیماری مان شود بعد به تیک زدن پرداخته شود. همراه مان دارویی مشاوره میتواند به بهبود سرعت ببخشد و از تداوم آن بزرگسالی پیشگیری نماید.

سوالات متداول

وظیفه افراد خانواده صورت مشاهده تیک توره کودکان چیست؟

صورت مشاهده هر نوع تیک به روانشناس مراجعه نمایند. از تمسخر تیک های رفری و گفری جدا بپرهیزند. به او استرس وارد نکرده و محیط را آرام و به دور از استرس نگه دارند. به حرفهایش توجه نشان دهند و پیمودن راه مان او همکاری کنند.

آیا فشار آوردن به کودک برای تکرار نکردن موارد تیک کارساز است؟

خیر نه تنها کار ساز نیست بلکه تداوم وشدت بیشتر تیک ها اثر گذار میشد چون این تیک ها غیر ارادی بوده و از توان کودک خارج است که آن ها مقابله کند و فقط ید تحت مان قرار بگیرد. اما تذکر نرم و آرام ثیر دارد. مثلا بگوییم : عزیزم آرام ش و محل تیک او را آرام ماساژ دهیم. ماساژ بین دو ابرو و شقیقه موثر است.

تکه کلام ها زیر مجموعه تیک ها قرار میگیرند؟

بله اما به صورت خیلی ضعیف. کلا توجه داشته شیم برخی لکنت ها و یا تیک های موقت ممکن است وجود داشته شند که اثر خوردن غذاهایی طبع سرد بوجود بیایند و زود ازبین بروند که نیازی به مان پیدا نمیکنند ولی تیک های مدام و لکنت های ماندگار ید مان شوند.

خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Transient Tic Disorder

اختلال تیک توره چه علائم و نشانه ایی دارد؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۴:۳۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چگونه اختلال خوردن را ترک کنیم؟

۵٫۰
۰۱

اختلال خوردن به دو گونه بروز میکند : ۱- پرخوری عصبی ۲- کم خوری عصبی ( بی اشتهایی عصبی ) موضوع اختلال خوردن ببینیم آیا هر پر خوری یا کم خوری اختلال محسوب میشود یا خیر؟ برخی به دلیل اهمیت دادن به تناسب اندام از خوردن غذا و آن هم آگاهانه ممانعت میکنند. برخی دیگر برای سلامت بدن کم خوری میکنند سنین لا به چاقی و عوارض آن مبتلا نشوند. اگر کم خوری هدف شد اختلال محسوب نمیشود. بماند که برخی بدون مشورت پزشکان تغذیه رژیم گرفته و سلامت خود را به خطر می اندازند. ولی نخوردن بدون ریشه عصبی و آگاهانه اختلال نیست حتی اگر روش اشتهی را برگزینند . اما زمانی که یک شخص پس ازفشار روحی از خوردن دست میکشد اختلال خوردن محسوب میشود. این فشار روحی شامل سانحه، بلایای طبیعی و غم های عاطفی میشوند.

اختلال خوردن

عوامل موثر کم خوری مورد پرخوری عصبی نیز صدق میکند. برخلاف کم خورهای عصبی پرخورها هنگام استرس شروع به خوردن آن هم ولع میکنند. همین عث افزایش حجم معده شده و پرخوری حتی مواقع عادی نیز ادامه پیدا میکند. آنها نمی پذیرند که پرخور هستند چون متوجه خوردن خود نمیشوند و از مغز نیز پیام سیری ارسال نمیشود. مشاوره خانواده آویژه میتوانید برای کمک به فرد پرخور خانواده کمک نمایید. مشاوره روانشناسی این مرکز میتوانید از اختلال شخصیت فرد مورد نظر پیشگیری نمایید. چون بیمار پس از مدتی چاق شده و دچار افسردگی و نتیجه خلل شخصیت خواهد شد.

علائم اختلال خوردن

علائم اختلال خوردن همانطور که از اسمش پیدا است فرد پرخوری میکند. آنها ابتدا غذای کمی برای خود میکشند اما بعد از آن دوره به خوردن ادامه میدهند. طول روز مدام ریزه خواری میکنند. به غذای سر گاز ناخنک میزنند. مزه دهانشان همیشه بد است. فکر میکنند خوردن میتوانند مزه دهان را عوض کنند. حالیکه چون معده خیلی پر شده قا نیست حرکات دودی را که برای هضم غذاست انجام دهد. از دیگر علائم اختلال خوردن این است که همیشه احساس گرسنگی میکنند. بخصوص هنگام استرس تند تند غذا میخورند و حرف میزنند. بعد از غذا به خواب نیاز پیدا میکنند. تمام این رفرها مبولیسم غذا ثیر منفی دارند. بدن آنها متورم شده و راه رفتن و حرکات روزمره برایشان دشوار میشود. اغلب یا ترش میکنند یا نفخ. دفع نیز مشکل دارند.

از دیگر علائم اختلال خوردن چاقی پس سر است. دستگاه لیمبیک مغز مسئول تشخیص خطر است و پیام رساندن برای ترشح کورتیزول میشد. هنگام استرس این دستگاه به سیستم ترشح کورتیزول پیام داده و عث ترشح آن میشود. وقتی خون میزان کورتیزول لا میرود دستگاه لیمبیک دوره پیام خطر ارسال میکند. این چرخه تکرار شده و این دو عامل فعالیتشان چند برابر میشود. و این چرخه عث میشود فرد ترسو وهیجانی شود. پس افراد پرخور ترسو میشوند. فعالیت دستگاه لیمبیک عث کم شدن سروتنین نیز میشود که همین امر عث بروز افسردگی و اضطراب میشود.

تعریف اختلال خوردن

تعریف اختلال خوردن دست کشیدن از غذا و یا پرخوری بی رویه بطورغیر ارادی پس از یک فشار روحی است. تحقیقات میدانی دیده شده که کودکانی که از فقر شدید عاطفی رنج میبرند دچار کم خوری عصبی و نتیجه یبوست میشوند. نرون هایی که وظیفه پیام رسانی برای گرسنگی را دارند حالت خاموشی به سر میبرند. فرد همیشه احساس سیری میکند. مبولیسم مشکل مواجه شده و نهایت فرد دچار سو تغذیه میشود. اختلال خوردن فرا تر از خوردن معمولی است. این اختلال تمام بخشهای بدن ثیر میگذارد. نتیجه میتوان تعریف اختلال خوردن بگوییم : اختلال تمام سیستمهای بدن اثر پرخوری یا کم خوری غیر ارادی عصبی.

ابتلا به اختلال خوردن

ابتلا به اختلال خوردن ارتط سیستم عصبی بوجود می آید. ابتدا ببینیم چه عواملی سبب میشود شخص مبتلا به پر خوری یا کم خوری شود. هر وارد آمدن استرس به بدن، سیستم عصبی دستور آن گارد به تمام بدن ارسال میکند این دستور یا سیستم عصبی دستگاه گوارش را وادار به ایست میکند یا فعالیت زیاد. پس ابتلا به اختلال خوردن ارتط مستقیم این پیام های عصبی است. ست مانند زمانی که مثلا گلدانی از لای میز حال افدن است. شما یا سریع تر از همیشه میدوید گلدان را بگیرید یا بدن شما قفل میکند. این اختلال نیز دقیقا همین طور است استرس یا موجب پر خوری عصبی میشود یا کم خوری عصبی.

نشانه های اختلال خوردن

نشانه های اختلال خوردن واضح است. چاقی بیش از حد که هیکل متورم است و نفخ دارد. تنبلی و کم تحرکی. افسردگی و بیحوصلگی. خنده های بی اندازه و هیجانی. این افراد رده مهر طلب ها قرار میگیرند. چون نیاز به توجه و محبت دیگران پیدا میکنند بسیار هدیه میدهند و بی اندازه محبت میکنند. مسفانه چون محبت واقعی ولازم را یافت نمیکنند افسرده میشوند. از نشانه های اختلال خوردن کم خوری عصبی لاغری بیش از اندازه. این افراد معمولا غرولند میکنند. وسواسی میشوند. اینان نیز افسرده هستند.

مشکلات اختلال خوردن

مشکلات اختلال خوردن پرخورها و کم خورها تفاوت دارد. مشکلات اختلال خوردن پرخورها : عدم امکان حضور اماکن ورزشی، عدم حضور تفریحات تیمی و گروهی. عدم اعتماد به نفس به خاطر چاقی مفرط. سرد و دهایی عضلات. و اما مورد کم خورها د معده، لاغری مفرط، خود خوری و افسردگی این دو گروه کمتر میتوانند زوج دلخواه خود شند. به همین دلیل احساس تنهایی و فقر عاطفی دارند.

مان اختلال خوردن

مان اختلال خوردن از مشاوره آغاز میشود. تشخیص، مشاوره و صورت نیاز دارو مانی برای هردو گروه لازم است. ابتدا ید عامل استرس زا شناسایی شوند. سپس همگام روانشناسان راه مان پیموده شود. این بخش مراجعه به دکتر تغذیه نیز علاوه بر روانپزشک پیشنهاد میشود. چون پرخوری و کم خوری هر دو بدن کمبودهایی را موجب میشوند. تغذیه سالم میتوان رفع این موارد اهتمام ورزید. مان اختلال خوردن امکان پذیر میشد و این اختلال صعب العلاج نیست. نتیجه امیدواریم امید و پشتکار و همکاری مشاور، روانشناس، روانپزشک و دکتر تغذیه سالم و تنست به زندگی عادی خود ادامه داده و از آن لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا هر استرسی موجب اختلال خوردن خواهد شد؟

ابتلا به اختلال خوردن بستگی به قوت دستگاه عصبی، شدت استرس و نهایت عمق ثیر بر فرد بستگی دارد. پس ثیر یک سانحه افراد مختلف متفاوت است.

عوامل دیگری هم هستند که عث چاقی یا لاغری شوند؟

بله مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید که یکی موجب چاقی مفرط و دیگری موجب لاغری مفرط میشود. ولی لازم است بدانید برخی اوقات استرس بر غده تیروئید نیز ثیر میگذارد.

آیا ویژگی های پرخورها و کم خورهای عصبی ثابت و بی تغییر است؟

خیر هر عامل خارجی حدی میتواند بر بدن انسان ثیر بگذارد. عمق و شدت و ماندگاری ثیر بسته به مقاومت بدن دارد. تفریحات سالم، تغذیه سالم و نگاه مثبت و پذیرفتن واقعیت های زندگی میتوانیم روح و جسمی سالم داشته شیم.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Do’s and Don’ts for Eating

چگونه اختلال خوردن را ترک کنیم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۱:۱۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)