مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟

عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت زن (betrayal of women)

خیانت زن میتواند طوفانی از آسیب های ویرانگر را برای خانواده به همراه بیاورد . خیانت زن میتواند ابعاد مختلفی داشته شد . عموم اینگونه برداشت میشود که خیانت زن فقط زمانی به وقوع می پیوندد که او یک مرد بیگانه رابطه جنسی برقرار کند . البته خیانت جنسی از انواع شایع خیانت زن محسوب میشود ، اما این نمیتواند دلیلی شد برای اینکه انواع دیگر خیانت را نادیده بگیریم . یکی دیگر از پرشمار ترین انواع خیانت زن خیانت عاطفی میشد که قطعا صورت عدم مان عواقب جبران ناپذیری برای زندگی زناشویی و همچنین فرزندان زوجین به همراه میآورد . بنابراین زمانی که حال بررسی مقوله خیانت هستیم ید تمام زوایای پیدا و پنهان خیانت را بررسی کنیم . ادامه محث و نکات بیشتری را مورد خیانت زن مطرح میکنیم .

خیانت زن به مرد

خیانت زن به مرد از جمله آسیب های اجتماعی است که خود میتواند عث و زمینه ساز آسیب های دیگری که زندگی جسمی و روحی کل خانواده را تهدید میکند شد . آسیبی که خیانت زن به مرد پی خواهد داشت تنها متوجه زوجین نمیشود . فرزندان حاصل از این زندگی نیز تحت ثیر مستقیم کیفیت رابطه زناشویی بین پ و ما قرار دارند . اعتیاد موردی است که از اولین و بیشترین عواقب خیانت زن به مرد است که ابتدا متوجه شوهر میشود .

بعد از برملا شدن خیانت زن به مرد ر و فشار روانی زیادی متوجه مرد میشود . گاهی این مواقع مرد برای آرامش و خلاص شدن از افکاری که او را زجر میدهد به مواد مخ روی می آورد . اعتیاد به مواد مخ معمولا بیکاری تنبلی و نتیجه تمام شدن منابع مالی همراه میشود . این زمان است که پای آسیب های دیگری مثل دزدی و زورگیری به زندگی فرد ز میشود .

خیانت زن به همسرش

خیانت زن به همسرش تبعات و عواقب زیادی جه اول برای خود زن ازمدت و کوه مدت خواهد داشت . برای مثال تصور کنید که خیانت زن به همسرش دیگر برای او به شکل عادت آمده است و به نوعی به خیانت معد شده است . پس از مدتی که از خیانت زن به همسرش میگذرد و او رابطه عاطفی و جنسی خود را مردان متعددی برقرار کرده است یک نوع احساس سرخوردگی و افسردگی او به وجود می‌آید . واقع زن خود را گرفر منجلابی میاید که روح و جسم او را بر گرفته است . اگر زن صاحب فرزند نیز شد قطعا این آسیب به فرزندان او نیز رحم نخواهد کرد . تعجبی ندارد اگر دختر یک زن خیانتکار آینده نتواند به یک مرد وفادار شد . او چگونه میتواند نجابت را زندگی زناشویی خود بدون الگو رفرهای خود نهادینه کند .

شک به خیانت زن

شک به خیانت زن ممکن است حالت و شرایطی شد که برای هر مردی پیش بیاید . گاهی افراد به دلیل دیدن تغییر رفر همسر خود یا نشانه های خیانت او کمی صبر به او شک میکنند . مثلا احساسات میکنند همسرشان به صورت مخفیانه فردی ناشناس تلفنی صحبت میکند یا اینکه حواس همسرش دیگر مثل سابق دنل زندگی زناشویی خودشان نیست . شک به خیانت زن گاهی از آن جهت که میتواند از بروز خیانت یا سایر آسیب های زندگی زناشویی جلوگیری کند آنچنان هم بی فایده نیست .

مثلا مردی را نظر بگیرید که مدتی به هر دلیلی به زندگی زناشویی خود لیتوجه شده است . اگر او ناگهان متوجه تغییر رفر همسرش بشود و مثلا به این موضوع فکر کند که ممکن است به دلیل کم کاری من زندگی ، همسرم به فکر ارضای نیاز های خود فرد دیگری بیفتد تصمیم میگیرد که به وظایف همسری خود به طور کامل عمل کند .

کشف خیانت زن

کشف خیانت زن و مطمئن شدن از این موضوع که او واقعا دست به چنین کاری زده یا میزند مقوله آنچنان ساده ای هم نیست . یکی از اصلی‌ترین کارکرد های مشاوره خیانت واقع رسیدگی به همین موضوع است . وقتی مردی به همسرش شک میکند اکثر مواقع خود ابزارها و راههایی که به نظر خودش ست و منطقی می آید پی کشف خیانت زن اقدام میکند . صورتی که مردی که دچار چنین مسئله ای میشود ید از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی برای حل و مدیریت مشکل خود کمک بگیرد . یک روانشناس حاذق به دلیل تجربه و حرفه‌ای بودن میتواند بر نحوه تصمیم گیری شما برای این موضوع ثیر مثبت داشته شد . گاهی افراد به دلیل احساساتی برخورد کردن موضوع فقط به خاطر یک شک ساده و قابل برطرف شدن زندگی زناشویی خود را نابود میکنند .

نشانه های خیانت احتمالی زن به شوهر (the signs of women’s betrayed)

خیانت زن به شوهر مانند هر آسیب دیگری میتواند نشانه های مخصوص به خود را داشته شد . خیانت زن شوهردار از آن جهت بسیار موضوع مهمی است که علاوه بر شوهر میتواند به بنان خانواده نیز آسیبهای جدی وارد کند . بنابراین شناخت نشانه های خیانت به همسر قطعا میتواند برای هر مردی مفید شد . ادامه به بعضی از این نشانه ها اشاره می کنیم :

  • مکالمه‌های طولانی و گاه و بیگاه که زن سعی میکند آنها را مخفی کند .
  • عدم خواست رفع نیازهای معمول که گذشته برای او مهم بوده است . مثل ارضای نیاز جنسی یا عاطفی
  • انتقال دادن حس دلسردی نسبت به زندگی زناشویی .
  • به وجود آمدن بی‌تفاوتی نسب به شوهر .
  • عدم تمایل به وقت گذراندن شوهر صورتی که سابقا اینگونه نبوده .
  • قرار های پنهانی افراد نامشخص از جمله نشانه هایی است که حتما ید جدی گرفته شود .

    بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات مشاوره خانواده

اگر مردی به همسر خود شک کرد بهترین راه که بتواند از صحت این موضوع مطعل شود و همچنین آسیبی متوجه رابطه زناشویی آنها نشود استفاده از خدمات مشاوره خانواده میشد . همانطور که لا به آن اشاره کردیم ، زن خیانتکار نشانه‌هایی رفر خودش بروز میدهد . شناختن نشانه های خیانت زن میتواند خیلی بهتر و مطمئن تر انجام بگیرد اگر یک مشاور کنار مرد قرار بگیرد . یک مشاور علاوه بر کمک این زمینه جهت حفظ آرامش و تمرکز و خویشتنداری شما نیز مفید واقع میشود . گاهی مردان به دلیل تعصبی بودن و یا ترس از حیثیت و آبروی خود این مواقع زود عصنی میشوند و کنترل خود را از دست میدهند و پل های پشت سر را کاملا خراب میکنند . سپس صورتی که خیانت به شوهر از طرف زن اتفاق نیفده شد همه چیز بیهوده بین آنها خراب شده است .

ثیر تغییرات سبک زندگی خیانت

زمانه و روزهایی زندگی میکنیم که از لحاظ فرهنگی سبک و نوع زندگی تغییرات بسیار زیادی را نسبت به گذشته نه چندان دور احساس میکنیم . پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به جامعه سنتی ایران هرچند که کمک شایانی زندگی راحت تر مردم بر داشت ولی بدون ضرر نیز نبود . آزادی زنان به ناگاه جامعه ما جدی گرفته شد و زنانی که چندی پیش فقط به کارهای مربوط به داخل خانه محدود می شدند وارد جامعه شدند و اجتماع ز تری را تجربه کردند . أین فضای ز صورت عدم توانایی خانمها کنترل روابط اجتماعی گاهی نیز دچار آسیب های متفاوتی میشوند . خیانت زنان مهل از جمله این آسیب ها است . برای مثال یکی از مواردی که آقایان زمان مراجعه به منظور مشاوره خیانت همسر از آن ابراز نگرانی میکنند خطراتی است که همسرشان را محیط کارشان تهدید میکند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


مواردی که دو طرف برای جلوگیری از خیانت ید انجام دهند؟

بعضی از زنان هنگام مراجعه به روانشناس به منظور مشاوره مورد خیانت شوهر از اتفاقات پیش آمده احساس بد خود را مشاور میان میگذارند . شاید دلایلی که آنها را ناراحت کرده است دلایل ستی شند . ام زوجین ید بدانند که هر دو طرف موظف هستند که از رابطه خود مراقبت کنند ، نه اینکه فقط یک نفر ر تمام مسئولیت را به دوش بکشد برای مثال گاهی به دلیل دور بودن زن و شوهر از هم احتمال بروز خیانت بین زوجین لا میرود . زن این مواقع حدالامکان ید از این اتفاق جلوگیری کند و همراه همسر خود بماند . خیانت زن به شوهر از نظر اسلام گاهی به این دلیل است که مرد ، زن را از نظرات مختلف مین نمیکند پس مرد نیز ید به وظایف خود عمل کند رابطه زناشویی از آسیب هایی مانند خیانت حفظ شود .

وظایف زنان

مشاوره خیانت زن صورتی ست و دقیق و کارآمد خواهد بود که توسط فردی متخصص ارائه شود . فردی که سالها از عمر خود را صرف تحصیل و کسب تجربه این راه کرده است . روانشناسان علاوه بر شرایط ثیر گذار وقوع خیانت به وظایف زن و مرد نیز این رابطه اشاره میکند . ادامه به برخی از وظایف زنان میپردازیم :

  • تلاش جلب رضایت و ارضاء نیاز جنسی شوهر .
  • دادن اعتماد به نفس و عزت نفس به شوهر .
  • ساختن خانه به عنوان محلی برای آرامش همسر نه جایی برای جنگ و جدال دائمی .
  • توجه به همسر خود این پیغام را به صورت غیر کلامی انتقال میدهد که تو تنها مرد زندگی من هستی .
  • کمک و یاری رساندن به مرد حل مشکلات مختلف زندگی بسیار گرم شدن و گرم ماندن رابطه زناشویی مهم و ثیر گذار است . مردان ذا از زنانی که پا به پای آنها جهت رشد زندگی تلاش میکنند بیشتر خوششان می‌آید .

وظایف مردان

مردان نیز مانند زنان ید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن جهت نگهداری و مراقبت از رابطه زناشویی انجام دهند . مرد ید برای اینکه از آسیب‌هایی مانند خیانت جلوگیری کند ، اطلاعات کافی برای برخورد أین موارد را از قبل جمع آوری کرده شد . یکی از بهترین راهها راجعه به روانشناسی است که حوزه تخصصی فعالیتش این موضوع است . برای مثال مردانی که گمان میکنند که رابطه زناشویی به آنها خیانت میشوند ید از خدمات مشاوره خیانت همسر استفاده کنند . مشاور علاوه بر اینکه کمک میکند که فرد قبل از قضاوت کاملا راجع به حدس خودش مطمئن شود به او کمک میکند که مراحله بعدی برخورد مناسبی داشته شد . ضمن مشاور میتواند اطلاعات مختلفی مثل راههای اثت خیانت زن ، تکلیف مهریه صورت خیانت زن به مرد و حکم خیانت زن شوهردار را اختیار مرد قرار دهد .

روانشناسی زنان خیانتکار

از دیگر خدمات روانشناسی این است که به روانشناسی زنان خیانتکار میپردازد . اگر افراد مورد مشاوره خیانت زناشویی اطلاعات کسب کنند ، میبینند که مثلا مورد زنان نکاتی را به مردان توصیه میکند که از وقوع خیانت زن جلوگیری میکند . جای دیگر نحوه برخورد زن خیانتکار یا اینکه اصلا چگونه متوجه خیانت زن شویم بررسی میشود . مشاور گاهی توجه به شرایط موجود به شما پیشنهاد میدهد که به صلاح هر دو طرف است که شخص خیانتکار بخشیده شود . مثلا مواردی که خیانت مرد یا زن حد پیام های تلفنی بوده این موضوع صدق می‌کند .

گاهی نیز برعکس روانشناس برای مرد یا زن خیانت دیده جدایی را پیشنهاد میدهد . گاهی اوقات به یک فرد خیانتکار چندین ر فرصت اصلاح این عادت و رفر بد را میدهیم اما او به خیانت خود ادامه می‌دهد که این صورت مشاور اعلام میکند که تنها طلاق تنها چاره خیانت این موارد است .

تنوع طلبی (diversity ism)

خیانت دلایل زیادی میتواند داشته شد و بررسی چند مورد یا چند زمینه نمیتوان گفت که کامل أین موضوع و آسیب را بررسی کرده ایم . اما یک موضوع که معمولا به سادگی از کنار آن میگذریم بحث تنوع طلبی افراد است . این تنوع طلبی نید فقط به صورت یک ویژگی اخلاقی بد بررسی شود . گاهی افراد تنوع طلب دارای بیماری های روانی هستند که این رفر را به عنوان عوارض بروز میدهند .

مثلا زنی که از بیماری پارانویا رنج میبرد و دائم تصور میکند که شوهرش دارد به او خیانت میکند . بنابراین صدد تلافی بر می آید . گاهی نیز تنوع طلبی به أین دلیل رخ میدهد که فرد زن نیاز جنسی بیشتری نسبت به مرد دارد . و زن نمیتواند فشار حاصل از این کمبود را تحمل کند و برای اولین ر رابطه فرازناشویی را تجربه میکند . بعضی از موارد افراد دام و تلاق خیانت گرفر میشوند و دائم رابطه های مختلف اسیر میشوند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Betrayal: a psychological analysis

عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۷:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

علت خیانت مردان چیست؟

علت خیانت مردان چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

علت خیانت مردان (the cause of betrayal of men)

علت خیانت مردان رابطه زناشویی مسئله زه ای نیست و همیشه مطرح بوده است . خیانت رابطه زن و شوهری مردان بسیار شایع تر از زنان است . علت خیانت مردان میتواند ریشه مسائل مختلف روحی و روانی داشته شد . گاهی نیز علت خیانت مردان مشکلات خانوادگی و حل نشدن تعارضات زناشویی بین زن و مرد میشد . تجربه های زندگی نیز میتواند علت خیانت مردان شد . مثلا وقتی فرد تجربه خیانت از جنس مخالف را داشته شد گاهی تصمیم میگیرد از فرد جدید انتقام بگیرد . علت خیانت مردان را میتوان زمینه های گسترده مورد برسی قرار داد . خیانت به اندازه ای مهم و ثیر گذار است که بسیاری از دانشگاه های روانشناسی معتبر موضوع مورد تحقیق خیلی از دانشجو ها مثلا علت خیانت مردان است . ادامه بیشتر به أین موضوع میپردازیم .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


علت خیانت مردان دوره رداری (the cause of betrayal of men during pregnancy)

علت خیانت مردان دوره رداری نیز از جمله خیانت هایی است که بسیار زیاد بخاطر آن به کلینیک های مشاوره مراجعه میشود . واقعا علت خیانت مردان دوره رداری چیست ؟ اگر بخواهیم خیلی کوه و مختصر به این سوال پاسخ بدهیم ید بگوییم که نا آگاهی و عدم پختگی لازم برای میت یک زندگی زناشویی میتواند علت خیانت مردان دوره رداری شد . برخی از زنان که بدون هیچ مشکلی دار میشوند و دوره رداری را آرام و طبیعی میگذرانند میتوانند حتی ماه هشتم حاملگی هم رابطه جنسی داشته شند که البته فقط ید مراقب بود که به شکم ما فشار وارد نشود . اما خانم ها به دلیل نا آگاهی مرد را از حق طبیعی خود منع میکنند که أین کار عث لا رفتن احتمال خیانت میشود . گاهی نیز عدم ک همسر و نداشتن پختگی و تعهد علت خیانت مردان دوره رداری میشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


علت خیانت مردان مهل (the cause of betrayal of married men)

علت خیانت مردان مهل همان طور که گفتیم میتواند زیاد شد . به قی زیاد که اینجا نتوان به همه آن دلایل پرداخت . اما ادامه به برخی از شایع ترین علت خیانت مردان مهل اشاره میکنیم :

  • برخی از مردان اگر کنترل کننده ای را لای سر خود حس نکنند به سرعت به سمت خیانت جذب میشوند . این مشکل میتواند فرد به صورت یک خصلت نهادینه شده شد .
  • سرد مزاجی زنان رابطه عاطفی و جنسی بین زوجین میتواند حتی به نابودی زندگی مشترک ختم شود .
  • از دیگر مواردی که میتوان به عنوان علت خیانت مردان مهل نام برد عدم قت نه گفتن به پیشنهاد های مطرح شده میشد . شاید ورش سخت شد اما این کاملا حقیقت دارد که گاهی اوقات مردان به دلیل خجالت و تعارف و این که به اصطلاح کم نیاورند ناخواسته وارد یک رابط ناهنجار میشوند .

علت خیانت مردان چیست ؟

علت خیانت مردان چیست ؟ این سوالی است که ذهن همه زنانی که برای مشاوره خیانت نزد روانشناس میروند وجود دارد . برخی از زنان به أین نکته اعتراض میکنند که : من برای شوهرم یک زن کامل و بی نقص هستم . برای او غذا ست میکنم ، خانه را تمیز نگه میدارم ، برای او بچه آورده ام و نیاز جنسی اورا نیز برطرف میکنم . وقتی که فرد چنین همسری داشته شد پس علت خیانت مردان چیست ؟

زنان أین سوال را نیز از خود بپرسند که آیا از نظر عاطفی نیز حواسم به همسرم بوده یا نه ؟ گاهی اوقات مرد ها فقط توجه و احساسات همسرشان را مان خستگی ها و ماندگی های خود میدانند . مرد ها دوست دارند که مرتب از طرف همسر خود سیش شوند و مردانگی آنها یید شود . اگر مرد از أین لحاظ دچار کمبود شد ممکن است به اولین فردی که از جنس مخالف برمیخورد و نیازش را برطرف میکند متمایل شود .

علت خیانت مردان دوره نامزدی

علت خیانت مردان دوره نامزدی گاهی به این دلیل است که مرد هنوز به بلوغ کافی برای ازدواج ،شروع و مدیریت یک رابطه را ندارد . مثلا فرهنگ ما دوران نامزدی یک سری محدودیت های فرهنگی بر رابطه حاکم است . لزوم عدم رابطه جنسی این دوران از شروط اصلی خانواده های دختر و پسر است . اما گاهی مردان این توقع را داشته شند که برای نیاز جنسی هرگونه مانع دوران نامزدی معقول نیست . بنابراین حق خیانت را به خود میدهد .

گاهی نیز مرد به بلوغ هیجانی لازم دست پیدا نکرده و نمیتواند بحث ها و دعواهایی که دوره نامزدی طبیعی هستند را کنترل و مدیریت کند . این عدم مهارت عث میشود این بحث ها به جای سازنده بودن رابطه را به سمت سردی سوق بدهد و علت خیانت مردان دوره نامزدی خواهد بود . البته این سردی رابطه احتمال خیانت زن رانیز به وجود می آورد .

دور بودن از یکدیگر عامل خیانت

گاهی خیانت مرد به زن به دلیل دور بودن زن و شوهر از هم اتفاق می‌افتد . برای مثال مرد به دلیل شرایط شغلی مجبور می‌شود که مدتی را به عنوان ماموریت شهر یا کشور دیگری سپری کند و از همسرش دور شد . مردان به صورت فطری دارای نیاز شدید جنسی هستند و کمتر مردی میتواند این نیاز را نادیده بگیرد و ریتم و تعادل زندگی خود را حفظ کند . خیانت مردان مهل به دلیل فاصله زیاد جغرافیایی از همسر گاهی بعد جنسی اتفاق نمی‌افتد بلکه از نظر عاطفی فرد به یک فرد دیگر وابسته میشود . مشاوره خانواده این زمان میتواند زن را از این احتمالات مطلع سازد و امکان جلوگیری از این اتفاق را لا می رود . مشاوره خانواده و روانشناسی همچنین میتواند افراد را از نشانه خیانت مردان آگاه کند و به خاطر این نکته میتواند بسیار مفید و کارآمد شد .

تصمیم به جدایی به خاطر خیانت

برملا شدن خیانت بین زن و شوهر مانند ترکش میتواند به ابعاد مختلف زندگی زناشویی آسیب برساند . یک زندگی که مقدار زیادی عشق و امید آغاز شده ، حالا یک اتفاق تلخ به سردی رسیده . نگاه اول بعد از اینکه یکی از طرفین از خیانتی که به او شده مطلع میشود ، خود میگوید که طلاق تنها چاره خیانت است . اما اگر زن قبل از یک تصمیم عجولانه و شاید ناست یک روانشناس مشورت کند ، ممکن است راههایی از طرف مشاور روبه رو شود که حتی به ذهنش نیز نرسیده شد . شاید گاهی اگر به دقت و آرامش و تمرکز به موضوع نگاه کنیم به أین نتیجه برسیم که میتوانیم به طرف مقابل فرصت جبران بدهیم . گاهی نیز زن صورت جدایی و طلاق عواقب و مشکلات بیشتری رو به رو می شود .

فضای مجازی (cyberspace)

فضای مجازی قطعا یکی از پدیده های قرن حاضر میشد . این امکان برای افراد به وجود آمده که به صورت نامحدود به یایی از اطلاعات دسترسی دارند . افراد میتوانند به صورت رایگان کسب و کار راه بیندازند یا خدمات خود را ارائه کنند . اما اینکه این فضا میتواند حریم ها را برای آشنایی بردارد خطر بروز روابط نا سالم را لا میبرد . ید بحث های مربوط به مشاوره خیانت زناشویی به این پدیده به اندازه کافی پرداخته شود . شیوع استفاده از برنامه های ارتطی مختلف جامعه گزارشات مربوط به خیانت های زناشویی که به واسطه فضاهای مجازی شروع شده است نیز پر تکرار تر شده است . اگر افراد فرهنگ ستی از فضای مجازی استفاده نکنند قطعا سلامت و امنیت روانی خانواده ها به خطر می‌افتد .

عاقبت خیانت

حکم خیانت مرد به زن از لحاظ عرفی و شرعی و قانونی هر چه که شد و هر مجازاتی داشته شد به اندازه از دست رفتن یک زندگی زناشویی که شاید سالها برای ساختن آن زحمت کشیده شده است و از آن مراقبت شده سخت نخواهد بود . عاقبت خیانت به همسر به جز تهی و نابودی فردی و جمعی خانواده نیست . روانشناسی خیانت گاهی به این نکته برمیخوریم که افراد گرفر خیانت فقط اوایل رابطه فرا زنا شویی حال خوبی دارند . اما بعد از گذشته مدتی خود نیز از کار خود نادم و پشیمان می شوند .

بعضی از افراد زمانی پشیمانی رخ می دهد که دیگر دیر شده و آنها از ترس آبرو یا موارد مشابه آن به این رابطه ادامه میدهند . بنابراین به افرادی که قصد شروع یک رابطه خارج از رابطه زناشویی را دارند پیشنهاد می شود که عواقب أین خیانت را به خوبی بررسی کنند .

مان خیانت زناشویی (treating marital infidelity)

بسیاری از خانم هایی که مورد خیانت قرار گرفته اند یا احساس می کنند که به آنها خیانت شده است ، نز روانشناس و مشاور میآیند و میگویند حالا که از این اتفاق خبر شدم خیانت شوهرم چه کنم ؟ پاسخ به این عزیزان ید به نکته آی توجه شود و آن این است که خیانت شوهر به زن ناگهان اتفاق نمی‌افتد و رابتدا زمینه های آن فراهم میشود و یک روند آهسته یا تند این اتفاقات صورت میگیرد .

مان خیانت زناشویی ابتدا به صحت و واقعیت داشتن این مسئله و اتفاقی که افده پی میبرند . بعد بررسی میکنند که خیانت چه مرحله و عمقی قرار دارد . اگر مرد ابتدای رابطه شد به مراتب راحت تر از زمانی که به طرف مقابل وابستگی یا دلبستگی پیدا میکند میتوان از این آسیب جلوگیری کرد .

برخورد خیانت اسلام

خیانت مرد به زن اسلام نیز بسیار بررسی و به آن پرداخته شده است . خیانت زناشویی اسلام یک امر کاملا زننده و آسیب رسان معرفی میشود . اسلام به مردان حق داشتن چند همسر همزمان داده شده است . اما یک رابطه خارج از شرع و عرف مجازات های سنگینی روبه رو می شود . قطعا عکس العمل برابر خیانت مردان به نحوی خواهد بود که س عبرتی برای مردان دیگری که مخفیانه این کار را میکنند یا قصد آن را دارند خواهد شد . اسلام برای خیانت مردان و زنان مهل جزاهای سنگینی از جمله سنگسار و شلاق و حبس زندان نظر گرفته است .

از نظر پیشگیری نیز اسلام قرآن و آموزه های اهل بیت برنامه ها و مان های زیادی برای محکم تر شدن پایه های زندگی زناشویی ارائه کرده است . اسلام اعتقاد دارد که اگر ما یک جامعه سالم میخواهیم ید خانواده سالم داشته شیم .

رفر شوهر خیانتکار

بعد از این که زن مطمئن شد که شوهرش به او روابط زناشویی خیانت میکند ، شاید اولین سوالی که برایش پیش میاید نحوه رفر شوهر خیانتکار است . ما لا به دلایل خیانت مردان پرداختیم . حالا به نکاتی مورد برخورد خیانت اشاره میکنیم .

  1. هیچگاه همان ابتدا که متوجه خیانت همسران شدید برخورد او تمام احترام ها را از این نبرید . چون ممکن است بخواهید او ادامه دهید .
  2. قبل از قضاوت حتما از تمام موضوع و حدس و گمان های خود مطمئن شوید .
  3. از عمق اتفاق پیش آمده آگاه شوید . ممکن است هنوز ابتدای خیانت متوجه موضوع شده شید .
  4. حتما برای تصمیم‌گیری ره این موضوع از یک روانشناس کمک بگیرید . زیرا او موارد مشابه مورد شما را طول کار و کسب تجربه این زمینه زیاد دیده است و میتواند راههایی آسیب کمتر را پیشنهاد کند .

راه های کشف خیانت مردان

راههای کشف خیانت مردان میتواند بسیار مفید و کاربردی شد . اما به شرطی اینکه این نکات عث به وجود آمدن شک و تردید و زیاده روی مراقبت و کنترل شوهر نشود . بنابراین خانم ها ید دقت داشته شند که حفظ تعادل نسبت به قضاوت مورد همسرانشان دقت کنند . گاهی حساسیت زیاد نسبت به این قضیه عث بوجود آمدن یک شکاف عاطفی بین زن و مرد میشود . برخی از نشانه هایی که ممکن است نشانه خیانت یا بروز خیانت شوهر شد عرت اند از :

  1. بی میلی یا کم میلی جنسی
  2. بی تفاوت بودن به همسر اگر قبل وجود نداشته
  3. دائم دنل بهانه بودن برای آنکه فضای خانه نشد
  4. تلفن ها و پیام های مخفیانه زیاد

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Betrayal: What’s Wrong With Men?

علت خیانت مردان چیست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۹:۴۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت مرد(betrayal of man’s)

خیانت مرد از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی است که بسیار ابعاد مختلف فردی و جمعی افراد ثیر گذار است . خیانت مرد میتواند به راحتی یک خانواده را از نقطه امن و شکوفایی به نابودی و نیستی بکشاند . مشاوره خیانت کید میشود که خانمها اگر به خیانت مرد خود شک کردند یا از این اتفاق مطمئن شدند هرچه زود تر برای جلوگیری و برخورد مناسب خیانت مرد از راهنمایی‌های یک روانشناس کمک بگیرند . خیانت مرد گاهی میتواند قابل کنترل و سطحی شد و امکان هدایت و خارج کردن مرد از راه اشته وجود دارد .

مثلا زمانی که خیانت مرد حد پیام های اینترنتی و تلفنی است . این صورت نیز اگر سریعا جلوی این رفر گرفته نشود میتواند به خیانت سطوح عمیق‌تر منجر شود . بنابراین خانمها نظر داشته شند که چشم پوشی و گذشت های بی مورد این تفکر که خود به خود ست خواهد شد بیشتر موضوع را پیچیده میکنند .


بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟


خیانت مرد به زن (betrayal of man’s)

خیانت مرد به زن همانطور که لا گفته شد میتواند کانون زندگی زناشویی و بنیان خانواده را هدف قرار دهد و نابود سازد . ابعاد خیانت مرد به زن بسیار گسترده است و وقت محدود و کم نمیتوان به همه آنها پرداخت . اما بعضی از این ابعاد عمومیت بیشتری نسبت به جنبه های دیگر خیانت دارند و اکثر موقعیت ها و شرایطی که خیانت مرد به زن اتفاق می افتد این زمینه ها میشد .

ادامه به صورت مفصل به شرایط و زمینه هایی که احتمال خیانت مرد به زن را لا میبرد ، خواهیم پرداخت . زمینه ها و شرایطی مثل مسائل مالی و اقتصادی ، طلاق عاطفی ، طلاق جنسی ، سرد مزاجی و ….. از این دست زمینه ها هستند . ما دانستن این اطلاعات و به دست آوردن شناخت این زمینه ها میتوانیم صورت بروز مشکل به خوبی بحران به وجود آمده را کنترل کنیم .

خیانت مرد به همسرش

خیانت مرد به همسرش به چه دلایلی ممکن است اتفاق بیفتد ؟ . این سوالی است که ذهن اکثر افرادی که گیر کسب اطلاعات این رابطه هستند ممکن است شکل ببندد . خیانت مرد به همسرش قطعا به صورت ناگهانی و خلق الساعه اتفاق نمی افتد . این روند قطقا یک روند تکمیلی و پیوسته است . اما سردعت این روند از آغاز تکمیل بستگی به نوع خیانت و شرایطی که زوجین آن قرار دارند بستگی دارد . خیانت مرد به همسرش میتواند بنا به فرهنگ و یا سطح اجتماعی و حتی نقطه جغرافیایی محل زندگی زوجین متفاوت شد . اما نکته‌ای که هیچگاه نید فراموش کنیم این است که حتی بروز خیانت نیز یک طرف مقصر نیست و مانند تمام مشکلات و چالش های زندگی زناشویی هر دو طرف بروز مشکلات شریک و ثیر گذار هستند .

دلایل خیانت مرد

دلایل خیانت مرد بنا به شرایط زندگی و حتی نسبت به ویژگی های زن خیانت دیده میتواند متنوع و متفاوت شد . البته زنان خیانت دیده یا خانم هایی که تصور میکنند اعتماد آنها زندگی زناشویی مورد خیانت قرار گرفته , سریعا ید از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی برای کنترل خود و گرفتن تصمیم ست بهرمند شوند . از مهمترین دلایل خیانت مرد میتوان به موارد و نکات زیر اشاره کرد :

  • وجود مشکل و نقص برقرای رابطه جنسی سطحی که مرد از این نیاز به خوبی ارضاء شود . نیاز جنسی هر انسانی از مهمترین و حیاتی تر نیاز هاست ولی مردان طاقت کمتری برابر نبود این نیاز دارند .
  • عدم توانایی نه گفتن به پیشنهاداتی که به مرد میشود .
  • وجود تنوع طلبی مرد که گاهی ریشه مشکلات روانی او دارد .
  • تحقیر شدن توسط همسر نیز از نکاتی است که حتما خانمها ید مواظب آن شند .

    بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


نحوه برخورد مرد خیانتکار

نحوه برخورد مرد خیانتکار توسط زن خیانت دیده هر چق که سخت شد ید کاملا منطقی و دور اندیش اتفاق بیفتد . گاهی نمیتوان سریعا برای خیانت اتفاق افده حکم و مجازات طلاق صا کرد . نحوه برخورد مرد خیانتکار ید به گونه ای صورت بگیرد که تمام جوانب آن سنجیده شده شد و تمام عواقب نظر گرفته شده شد . خیانت مرد به زن قطعا میتواند سطوح و ابعاد گونان اتفاق می‌افتد . خیانت مردان مهل و همچنین زنان امروزه فضای مجازی بسیار به چشم می‌خورد . این نوع خیانت گاهی حتی دوطرف به دلیل فاصله جغرافیایی هیچگاه یکدیگر را نمی بینند . آیا برای این نوع از خطا سریعا میتوان گفت که طلاق تنها چاره خیانت است ؟ . بنابراین بهترین تصمیم این است که موضوع را یک مشاور میان بگذاریم و کمک او به بهترین نحو أین موضوع برخورد کنیم .

دور بودن زن و شوهر از هم

گاهی نشانه خیانت مردان زمانی دیده میشود که شرایط زندگی زوجین به نحوی است که دور بودن زن و شوهر از هم را نمیتوان این اتفاق بی ثیر دانست . مثلا فرض کنید زنی که شوهرش بنا به موقعیت و شرایط کاری مجبور است که دائم سفر شد . خب این زن احتمالا هم خودش از وجود لذت جنسی و جسمی حضور شوهر محروم میشود و هم اینکه نبودن کنار شوهرش صد بروز رابطه جنسی و یا عاطفی همسرش فردی غیر را لا میبرد . از دیگر دلایلی که مشاوره خیانت زناشویی به آن پرداخته میشود این است که ما ید سلیقه جنسی همسر خود را بدانیم که او کنار ما هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی ارضاء شود . ادامه این موضوع را بیشتر بررسی میکنیم .

سلیقه جنسی (*** tastes)

قبل از اینکه ما حکم خیانت مرد به زن صا کنیم ، آیا بهتر نیست که به موضوعاتی بپردازیم که برای دوام رابطه و جلو گیری از روبرو شدن زوجین عاقبت خیانت به همسر موثر و مفید هستند ؟ روانشناسی خیانت به این موضوع اشاره میشود که زوجین قبل از ازدواج مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی حتما بدون خجالت و شرم صحبت کنند و یکدیگر به تتدل نظر بپردازند . بسیاری از اتفاقات و آسیب‌های مربوط به خیانت شوهر به زن به این دلیل است که دو طرف از نظر جنسی هیچ تناسب و تفاهمی یکدیگر ندارند . مواردی مشاهده میشود هر دوطرف انسان های نجیب و شریفی هستند و از روی شرارت یا رذیلت اخلاقی دست به خیانت نمی زنند . ولی به دلیل عدم تفاهم این مورد به مشکل بر می خورند .

مان خیانت زناشویی (betrayal of marriage)

گاهی خانمها به روانشناس مراجعه میکنند و دائم پی یافتن این جواب این سوال هستند که خیانت همسرم چه کنم ؟ همانطور که لا اشاره کردیم ما نید صرفا به خاطر نام خیانت فقط طلاق را به عنوان راه حل برسی کنیم . گاهی نیز امکان مان خیانت زناشویی وجود دارد . وقتی روانشناس تشخیص دهد که زندگی مورد آسیب واقع شده میتواند ادامه پیدا کند حتما ید این را به مراجعان پیشنهاد کند . طلاق حتی اگر بهترین راه هم شد قطعا آسیبهای مخربی را خود به دنل خواهد داشت . ابتدا زنان ید از مشاوره خود بخواهند که بهترین عکس العمل برابر خیانت مردان را به آنها پیشنهاد کند . یک عکس العمل سنجیده نمیتوان رابطه را روند ترمیم قرار داد .

راه های مان خیانت زناشویی

ادامه بحث به این موضوع خواهیم پرداخت که مان خیانت زناشویی به چه اشکالی میتواند انجام شود . ابتدا همانطور که گفته شد زنان ید دلایل خیانت مرد به زن را بدانند . بعد از آن رفر شوهر خیانتکار میتواند راه را برای شروع ترمیم زندگی زناشویی هموار سازد . حالا به چند نکته که زوجین طول مان ید به آنها توجه کنند میپردازیم .

  • هیچگاه فرد خیانتکار را که تلاش برای جبران گذشته است را تحقیر نکنید .
  • از قصد فرد خیانتکار برای اصلاح و ادامه دادن سالم زندگی پیش از آغاز مطمن شوید .
  • تمام تلاش خود را بکنید فرد مقابل از تلاش برای اصلاح خود دلسرد نشود .
  • از بحث و صحبت حضور دیگران مورد خطاهای فرد مقابل بپرهیزید .
  • صبر نکنید مشکل به کلی حل شود . از همان ابتدای راه مان سعی عادی سازی را بین خود و همسرن را آغاز کنید.

    بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


خیانت به دلیل اعتیاد جنسی (***ual addiction)

یکی دیگر از دلایل خیانت ، خیانت به دلیل اعتیاد به رابطه جنسی است . افرادی که گیر این نوع بیماری میشوند ید نسبت به نیازی که به رابطه جنسی دارند به صورت غیر منطقی این نیاز خود را برطرف کنند . معدان به رابطه جنسی نمیتوانند کمتر از نیاز خود رابطه داشته شند و آرام بگیرند . ست مثل افرادی که به مواد مخ اعتیاد دارند ، آنها نیز ید طبق برنامه و سطحی که به این موضوع اعتیاد دارند رابطه جنسی برقرار کنند . وقتی مردی مثلا هر روز رابطه جنسی را از همسر خود خواست میکند ، قطعا زن نمیتواند دائم به او پاسخ مثبت بدهد . مردی که به اعتیاد رابطه جنسی مبتلا شده است ، خیلی زود از همسر خود نا امید میشود و به سراغ زنان دیگر صرفا به خاطر برقرای نیاز جنسی روی می آورد .

انواع اعتیاد به رابطه جنسی افراد

همانطور که لا اشاره کردیم ، اعتیاد به رابطه جنسی دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخ است . یعنی بعضی از افراد دو روز یک ر حتما ید رابطه داشته شند و بعضی هر روز . چیزی که قطعی است این است که عدم ارضای نیاز ، دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخ برهم خوردن نظم زندگی فرد و همچنین زندگی زناشویی زوجین همراه خواهد بود . بعضی از مردان معد به رابطه جنسی وضع وخیم تری قرار دارند . آنها اعتیاد به رابطه جنسی افراد مختلف را دارند .

مثلا دوست دارند زنان تیره پست رابطه برقرار کنند . عداز ارضا شدن دقیقا ذهنشان معطوف به این نکته میشود که زنانی پوست روشن شاید لذت بیشتری را بتوانند تجربه کنند . شاید اعتیاد آنها از این جهت هم تنها را وسوسه کند که زنانی رنگ موهای مختلف را رابطه جنسی امتحان کنند به آرامش مد نظر دست پیدا کنند .

صدمات فردی و جمعی خیانت مردان

خیانت آسیب ها و صدمات خود را به زندگی فردی و زناشویی زوجین وارد میکند . زنی که مورد خیانت واقع شده شد ، اگر از شوهرش جدا شود قطعا دچار یک نوع سرخوردگی و افسردگی زندگی خود میشود . حتی صورت مان این مشکلات دیگر نمیتواند به هیچ مردی اعتماد کند و به دوره به زندگی مشترک یک مرد فکر کند . حتی اگر این تصمیم را بگیرد هیچگاه از شک و تردید مورد وفاداری شوهرش کاملا و صد صد مطمئن نخواهد بود .

فرزندانی که محیطی نا امن از لحاظ عاطفی رشد میکنند و دائم حال تماشای دعوای پ و ما خود مورد اعتماد و خیانت هستند نیز قطعا از این موضوع ضربه می‌خورند . آنها می آموزند که جنس مخالف به احتمال زیاد خیانتکار است و یا آینده به جنس مخالف اعتماد نخواهند کرد و یا انتقام والددخیانت کار خود را از دیگران میگیرند .

اسلام و موضوع خیانت

اسلام نیز به مردان و زنان پیرو دین بسیاری از آموزه‌های خود بر منسجم نگه داشتن ساخر خانواده کید میکند . اسلام خانواده را مهمترین پایگاه اجتماعی برای یک جامعه سالم میداند . دین مبین به تمام زوجین توصیه میکند که اگر به دنل سعادت دنیا و آخرت هستند ، کسب رضایت همسر خود را دستور کار قرار دهند . خیانت مرد به زن از نظر اسلام کار بسیار زشت و گناه آلودی به شمار میرود و صورت مطالعه خواهیم دید که راههای بسیار زیادی نیز برای جلوگیری از این اتفاق اسلام پیشنهاد شده است . اسلام آموزه‌های خود که توسط اهل بیت علیهم السلام به ما ارائه شده است به خانمها راههای کشف خیانت مردان و همچنین راه حل ها و س هایی برای جلوگیری از أین مسائل را آموزش میدهد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:۷ Types Of Marriage Betrayal That Are Often Overlooked

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۳:۳۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟

ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۲

مشاوره خیانت (betrayal advice)

مشاوره خیانت یعنی جلسه ای یک روانشناس مورد خیانت طرف مقابل برگزار می‌شود . حال مشاوره خیانت ممکن است فرد از خیانت طرف مقابل مطمئن شد یا اینکه به خاطر شکی که به خیانت همسرش دارد مشاوره خیانت را برای گرفتن تصمیم ره این موضوع انتخاب کرده است . گاهی بعضی از افراد مشاوره خیانت را جدی نمی گیرند و از روی نا آگاهی مسائل خصوصی خود و همسرشان را دوسن و نزدیکان خود مطرح میکنند . نظر داشته شید که مشاوره خیانت فقط ید توسط روانشناس به شما ارائه شود . غیر این صورت ممکن است افراد مشورت اشته به زندگی شما آسیب برسانند . بنابراین مشاوره خیانت را بسیار جدی بگیرید بتوانید از راهنمایی های یک فرد صالح ببرید . خیانت مطرح شده ید از ریشه بررسی شود بتوان مورد آن تصمیم سنجیده گرفت . این بررسی معمولا توسط یک روانشناس ید انجام گیرد .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


مشاوره خیانت همسر (counseling wife betrayal)

مشاوره خیانت همسر معمولا به این صورت است که فردی که مورد خیانت قرار گرفته است یا این حدس را میزند که به او رابطه خیانت میشود ، نزد یک روانشناس میرود . قصد فرد از أین مراجعه قرار گرفتن روند مشاوره خیانت همسر أین است که یک فرد متخصص او را تصمیم گیری این زمینه یاری کند . جریان مشاوره خیانت همسر معمولا روانشناس ابتدا کاملا به صحبت های مراجع خود گوش میدهد و نکته هایی که بنظر برای مشاوره خیانت همسر و گرفتن نتیجه مثبت آن لازم است را ظبت میکد . بعد توجه به اطلاعاتی که از صحبت های فرد کسب کرده است ، به بررسی وضعیتی که دو طرف آن گیر هستند میپردازد . بعد از بررسی کامل زندگی زوجین روانشناس سعی پیدا کردن راه حل و انتخاب بهترین راه حل برای زن و شوهر میکند .

مشاوره خیانت شوهر

مشاوره خیانت شوهر مقابل مراجعه برای بررسی خیانت زن به شوهر از فراوانی کمتری برخوردار است . اگر از مشاوران تجربه تر بپرسید خواهند گفت که خواست مراجعان خانم آنها برای داشتن جلسات مشاوره خیانت شوهر بسیار زیاد بوده است . جلسه مشاوره خیانت شوهر مشاور ید دقت داشته شد که ابتدا گرفتن اطلاعاتی که مراجع به صورت خود آگاه و نا خودآگاه اختیارش قرار میدهد از وقوع یا احتمال وقوع خیانت مطمئن شود . صورت اطمینان و راستی آزمایی مراجع آنگاه میتواند پیشنهادات خود را برای کمک به مراجع ارائه کند .

گاهی اوقات افراد دچار یک سوءتفاهم ساده میشوند . روانشناس ممکن است تشخیص اشته اوضاع را پیچیده تر و حتی بحرانی تر کند . گاهی نیز مراجع ممکن است دچار توهم و اختلالات روانی شده شد و خودش از آن بی خبر شد . برای مثال اختلال پارانویا افراد را به چنین شک هایی وا میدارد .

مشاوره خیانت زن

مشاوره خیانت زن نیز به مانند مواردی که لا اشاره شد ید انجام شود . گاهی جریان مشاوره خیانت مانگر تشخیص میدهد که ید هر دو نفر جلسه حضور داشته شند . مثلا جریان مشاوره خیانت زن روانشناس ممکن است نتواند به صحبت های شوهر اعتماد کامل داشته شد . مثلا زمانی که شوهر مبهم صحبت میکند یا اینکه حرف هایی که به همسرش نسبت میدهد اغراق آمیز به نظر میرسد . این شرایط معمولا روانشناس های حرفه‌ای به این ترتیب عمل می‌کنند که : بصورت جدا گانه چند جلسه ابتدایی را طفین صحبت میکنند . بعد از روشن تر شدن بیشتر قضایا زمان آن فرا می‌رسد که هر دو طرف جلسات مشاوره مشترک شرکت کنند مشاور حرف های آنان را حضور یکدیگر نیز بررسی و آنالیز کند . بعد از بررسی موارد ذکر شده , مشاور میتواند راه حل بسیار دقیق تر و موثر تری را ارائه کند.

مشاوره خیانت تلفنی متخصص

مشاوره خیانت تلفنی متخصص نیز از دیگر راه هایی است که افراد میتوانند برای یاری گرفتن مورد خیانت به همسر از آن استفاده کنند . مشاوره خیانت تلفنی متخصص معمولا زمانی کارآمد است که فرد متقاضی مشاوره امکان استفاده و دسترسی به مشاوره خانواده را نداشته شد . مثلا مردی را نظر بگیرید که خیانت به شوهر از سمت همسرش حس کرده یا از آن مطلع است . اما بنا به دلایلی مثل اینکه نزدیکی خود یا شهر و روسیی که زندگی میکند مشاوره و روانشناسی وجود ندارد برایشان بهتر است که از این امکان استفاده کنند . یا بعضی از شرایط خاص مثلا بعضی از فرهنگ ها امکان مراجعه حضوری افراد به روانشناس وجود ندارد . این شرایط مشاوره روانشناس میتواند موثر شد .

انواع خیانت زن به شوهر

شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن خیانت زن شوهر دار میشنویم خیانت جنسی شد . اما این گمان کاملا اشته است .خیانت انواع و ابعاد گسترده ای دارد . ادامه به چند مورد از خیانت زن به شوهر اشاره میکنیم .

  • خیانت عاطفی : زمانی که زن رابطه احساسی و عاطفی خود را به کسی جز شوهر خود اختصاص میدهد واقع به احساسات شوهر خود خیانت کرده است .
  • خیانت مالی : زمانی که زن بدون اجازه موردی خارج از امور زندگی و برای غیر هزینه کند نمونه خیانت مالی به شوهر محسوب میشود .
  • خیانت جنسی : زمانی که زن بدن و اندام جنسی خود را کسی جز همسرش شریک میشود و فردی غریبه رابطه جنسی برقرار میکند .
  • خیانت راز داری : خیانتی که زمانی رخ میدهد که زن اسرار و اتفاقات حریم خصوصی شوهرش را خارج از زندگی فاش میکند .

عواقب خیانت زن شوهردار

عواقب خیانت زن شوهر دار تنها به رابطه خودش و همسرش لطمه وارد نمی کند . بلکه ابعاد فردی نیز زندگی خود زن و خانواده‌اش را تحت ثیر قرار می دهد . مردی که دچار خیانت از طرف همسرش شده است سرخورده میشود . احتمال بروز افسردگی این فرد بسیار لا میشد . صورتی که زوجین از هم طلاق بگیرند نیز ، مرد دیگر نمیتواند به راحتی به هیچ زنی برای تشکیل خانواده اعتماد کند .فرزندان زن خیانتکار نیز از اعمال او آسیب میبینند . آنها از کودکی سرمشقی مثل ما خیانتکار خود را سر لوحه رفر خود قرار میدهند . مثلا دختر خود میگوید مام خیانت می کرد پس من هم این کار را میکنم . پسر چنین مای نیز از تمام زنان کئنه به دل میگیرد که میتواند او را به فرد خطرناکی برای جامعه تبدیل کند .

نشانه های خیانت زنان به شوهر خود

خیانت به شوهر زنان رفر هایی را مشخص میکند که میتوان آنها را به عنوان نشانه‌های خیانت زنان رابطه زناشویی مورد توجه قرار داد . شاید اولین نکته ای که زمان خیانت تغییر میکند سردی روابط جنسی است . به طور معمول زنان نسبت به رابطه جنسی همسر خود خیلی حساس هستند یعنی اینکه اگر طبق عادت هر چند روز یکر رابطه جنسی نداشته شند آزرده میشوند . زنانی که رابطه جنسی خود را فرد سومی برقرار میکنند دیگر آنچنان میلی به رابطه همسر خود ندارند و اگر او از زن تقاضا نکند شاید خیلی به رابطه زن نشد .نشانه دیگر خیانت این است که زن نسبت به شوهر و زندگیشان یک حالت بی تفاوتی از خود بروز میدهد . حالی که یک زندگی زناشویی سلامت زن نسبت به ظاهر و طن شوهرش حساس و دقیق است .


بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟


عوامل موثر خیانت

خیانت زنان مهل فقط به این دلیل نیست که خیانت آنها فقط از روی هوس و تنوع طلبی جنسی شد . عوامل زیادی این موضوع دخیل هستند . مثلا زمانی که شوهر زن بد رفری میکند ، او را از لحاظ جسمی و روحی آزار میدهد و فضای امنی برای همسرش خانه فراهم نمیکند ، همسرش را به سمت خیانت سوق میدهد . وقتی زنی به زندگی زناشویی خود دلگرم نشد احتمال اینکه به دنل روابط فرا زناشویی برود بسیار محتمل خواهد بود . گاهی اوقات نیز مردان خود ا مین نکردن نیاز جنسی و عاطفی زن زمینه را برای خیانت او فراهم میکنند . قطعا خیانت به هیچ عنوان از سوی هیچ یک از طرفین پذیرفته نیست اما خب نید به سادگی از کنار عوامل به وجود آورنده خیانت چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت . قطعا عدم تمکین از سمت مرد از عوامل اصلی به وجود آمدن خیانت میشد .

مشاوره مورد خیانت شوهر

مشاوره مورد خیانت شوهر تمام خدمات و یاری هایی که به اینجا به آنها اشاره کردیم به زنانی که مشکوک یا مطمئن از خیانت شوهرشان هستند نیز ارائه میشود . اما مسائلی وجود دارد که احتمال وقوع خیانت شوهر به زن را لا میبرد . بهتر است خانم ها این مسائل را حتما نظر بگیرند . دور بودن زن و شوهر از هم به هر دلیلی که شد ، قطعا احتمال خیانت مردان مهل را لا میبرد . خانم ها توجه داشته شند که مردان طاقت کمتری نسبت به زنان بعضی مسائل مانند نیازهای جنسی و عاطفی دارند . بعضی از خانمها به هر دلیلی گاهی سالها نیاز جنسی خود را سرکوب میکنند و این امر نیز موفق هستند . اما مردان به هی گچ وجه اینچنین قت کنترلی را ندارند و ممکن است خیلی زود برابر موقعیت ها تسلیم شوند .

طلاق تنها چاره خیانت

گاهی اوقات خیانت هایی مثل خیانت های جنسی به حدی فجیح و غیر قابل انکار است که فرد خیانت دیده حتی اگر بخواهد نیز نمیتواند او را ببخشد . مثلا فرض کنید که مردی به دلیل اعتیاد یا الکلی بودن ر ها از حالت تعادل خارج شده است و معشوقه خود را خود به خانه آورده و جلوی چشمان همسرش او رابطه جنسی برقرار کرده است . بعد از گذشت مدتی حتی اگر مرد واقعا تغییر کرده شد و دیگر مرتکب کار خلافی نشود نیز زن نمیتواند خاطراتی که دارد زندگی کند . ید به زن حق داد اگر این موارد حاد انتخاب کند که طلاق تنها چاره خیانت شد . اما گاهی مرد ابتدای راه خیانت مثلا زمانی که ارتط به شکل مجازی یا تلفنی دارد از کار خود پشیمان میشود و زن نیز میداند که او ارزش اعتماد کردن را دارد ، پیشنهاد مشاوران بخشش از طرف خانم میشد .

روانشناسی خیانت (psychology of betrayal)

روانشناسی خیانت موضوعاتی که این دسته قرار میگیرند مورد بررسی ریشه ای و اصولی قرار میگیرند . برای مثال اگر بخواهیم که مواردی را که عث بوجود آمدن خیانت میشود را به صورت اجمالی مرور کنیم میتوانیم به نکات زیر اشاره کنیم :

  • عدم تمکین دوطرف مسائل جنسی . یعنی یکی از دو طرف نیاز جنسی طرف مقابل را به خوبی برطرف نمیکند یا کیفت رابطه جنسی زوجین پایین است .
  • مشکلات حل نشده زناشویی و نبود رابطه عاطفی قوی بین زن و شوهر
  • اگر مدت زمان زیادی از طلاق عاطفی زوجین بگذرد نیز احتمال خیانت زوج به یکدیگر لا میرود .
  • مردان صورتی که رابطه زناشویی سر خورده شوند گاهی فقط برای انتقام به خیانت روی میاورند .
  • بعضی افراد به دلیل تنوع طلبی جنسی منیتوانند موقعیت های مختلف خیانت خود را کنترل کنند . این مسئله مشاوره زناشویی به عنوان یک اختلال و مشکل روانی نیز برسی میشود .

عاقبت خیانت به همسر

حکم خیانت مرد به زن قطعا صورت اثت بسیار برای مرد گران تمام میشود . ولی واقع بزرگترین بهایی که مرد ید بپرداز از دست دادن زنی است که شاید ردزی عاشقانه او ازدواج کرده است . عاقبت خیانت به همسر این است که شاید یک زندگی که سالها برای ساختنش زحمت کشیده شده عرض چند روز و بخاطر یک هوس بچگانه از بین برود . گاهی مرد یا زن خیانت دیده به دلیل وجود بچها زندگی میماند و از طلاق صرف نظر میکند . اما این رابطه هیچگاه مانند سابق نخواهد شد . بنا براین چه زنان و چه مردان مهل ید مطالعه و کسب آگاهی مورد این مطالب از به وجود آمدن این اتفاق جلوگیری کنند . زنان و مردانی که رابطه فرازناشویی را تجربه میکنند از مدت دچار عذاب وجدان شدیدی میشوند که گاهی آخر عمر ادامه پیدا میکند .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:۱۳ Steps to Recover From Betrayal

ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۵:۴۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دلایل خیانت مردان متاهل چیست؟

دلایل خیانت مردان مهل چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت مردان مهل (betrayed married man)

خیانت مردان مهل موردی است که امروزه بسیار زیاد جامعه ما به چشم میخورد و نمیتوان آن را کتمان کرد . جدا از بحث آمار و تلاش بیهوده برای اینکه ثابت کنیم خیانت مردان مهل بیشتر است یا زنان ، بهتر است از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم . خیانت مردان مهل به هر دلیلی که شد آسیب های خودش را دارد . آسیبهای ویرانگری که علاوه بر خود فرد همسری که احتمالا گناهی ندارد نیز گیر آن خواهد شد و زندگی عادیش مختل میشود . خیانت مردان مهل بعضی از مواقع نیز به صورت ناخواسته و تحت ثیر شرایطی اتفاق می‌افتد که آنها را به سمت این اتفاق هدایت میکند . ادامه بحث بیشتر و گسترده تر به موضوع خیانت مردان مهل میپردازیم .

دلیل خیانت مردان مهل

دلیل خیانت مردان مهل گاهی میتواند ونی و گاهی ممکن است بیرونی شد . برای مثال بعد از وقوع خیانت و بررسی این موضوع گاهی مشخصص میشود که دلیل خیانت مردان مهل اعتیاد به رابطه جنسی است . این حالت مرد نمیتواند که به رابطه جنسی همسر خود اکتفا کند و به صورت ناخودآگاه دائم به دنل تسخیر زنان متفاوت تر و جدید تر برای ارضای نیاز جنسی خود میگردد . این دلیل جزو دلایل ونی خیانت به همسر محسوب میشود . بعضی مواقع نیز دلیل خیانت مردان مهل از عوامل بیرونی نشأت می‌گیرد . مثلا مردی را تصور کنید که خانواده توسط همسر و فرزندانش جدی گرفته نمیشود . به احتمال قوی این عدم توجه برای مرد نوعی سرخوردگی را به وجود می‌آورد که برای مقابله آن اولین احترام و القای حس بودن توسط یک جنس مخالف مرد به رابطه فرازناشویی روی می آورد .

نشانه های خیانت مردان مهل (the signs of betrayed by married man)

نشانه های خیانت مردان مهل حتما ید توسط خانم ها یاد گرفته شود اینکه مواقع لزوم زنان از غافلگیر شدن مورد این موضوع جلوگیری کنند . دلیل خیانت مردان مهل هر چیزی که شد میتواند زندگی زناشویی زوجین را نابودی کامل تحت ثیر قرار بدهد . بنابراین زنان ید نشانه های خیانت مردان مهل را به هر نحوی شده آموزش ببینند و آن ها را بشناسند بتوانند از خانواده خود محافظت لازم را داشته شند . زنان میتوانند نشانه های خیانت مردان مهل را مطالعات کبهای موجود زار که کم هم نیستند شناسایی کنند . مشاوره خانواده و روانشناسی نیز مرجع دیگری است خانمها این زمینه میتوانند به آن تکیه کنند . شرکت کارگاه های آموزشی و کلاس هایی که این مورد برگزار میشود نیز راهی است که بعضی از نوان آن را انتخاب میکنند .


بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟


خیانت مردان مهل از نظر اسلام

خیانت مردان مهل از نظر اسلام نیز مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته . اسلام این مورد آموزه‌های متفل و بحثهای متنوعی دارد که به موضوع خیانت میپردازد . خیانت مردان مهل از نظر اسلام امری بسیار زننده و گناه آلود است . اسلام به صورت کلی از خیانت به عنوان اتفاقی یاد میکند که بعد کوچک خود خانواده را تحت ثیر آماج منفی قرار میدهد . ابعاد بزرگتر این موضوع میتواند به شکل جامعه اسلامی را تغییر دهد و به نوعی عث افساز گسیختگی خانواده ها و تبلیغ منفی مورد ازدواج به ارمغان می‌آورد . خیانت از نظر اسلام مجازات های گوناگونی را پی دارد و صورت اثت این موضوع حتما زن و مرد خیانتکار برخورد میشود .

اثت خیانت مردان مهل

اثت خیانت مردان مهل زمانی که زنی متوجه میشود یا به به این موضوع شک میکند که به احساسش از طرف همسرش خیانت شدهه است از دغدغه های اصلی اوست . اثت خیانت مردان مهل مرحله اول ید به گونه ای شد که خانواده که مهمترین نهاد جامعه و دارایی زوجین است کوچکترین آسیبی نبیند . مشاوره خیانت از جمله راههایی است که میتوان راه بررسی و قضاوت این مورد به کمک آن محکم تر و مطمئن تر قدم برداشت . یک مشاور سال‌های زیادی را صرف مطالعه راجع به موضوعاتی که مورد آنها به افراد کمک میکند کرده است . بنابراین مورد ابعاد مختلف موضوع مورد نظر شما اطلاعات کافی دارد . استفاده ازاین خدمات ابتدا به شما کمک میکند که مورد مشکل به وجود آمده قضاوت ستی داشته شید و مرحله بعد تصمیم گیری راجع به مشکلن افکار شما منظم و مرتب سازماندهی شود .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


عواملی که میتواند عث بروز خیانت مردان شود

خیانت مرد به زن اتفاقی نیست که به صورت ناگهانی رخ دهد . مثلا اینکه یک رابطه زناشویی امروز همه چیز خوب بوده شد و ناگهان مرد خیانتی را مرتکب شود . خیانت مردان مهل میتواند ابعاد گسترده و وسیعی برسی شود که ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم .

  • دور بودن زن و شوهر از هم به لحاظ جغرافیایی میتواند عث بروز چنین اتفاقی شود .
  • گاهی به دلیل سرد مزاجی و بی میلی زن نشانه خیانت مردان دیده میشود .
  • گاهی بیماری‌های روحی و روانی داشته میتواند از دلایل خیانت مرد به زن شد . مثلا مردی که پی انتقام از ماش که گذشته به پش خیانت می کرده ، به همسر خود خیانت میکند . مان خیانت زناشویی چنیین مواردی ید جلسات روان مانگری برای فرد آغاز شود .
  • مشکلات و مسائل مالی نیز به راحتی میتواند موجت خیانت را فرد فراهم کند .

مشاوره خیانت زناشویی

مشاوره خیانت زناشویی اولین انتخاب آگاهانه و منطقی برای زنی است که به او خیانت شده یا احساس میکند که همسرش نیازهای خود را زن دیگری بر طرف میکند . بعضی از خانمها مخصوصا خانواده های سنتی این مشکل را پ ما خود مطرح میکنند . آنها نیز از روی احساسات بیشتر مواقع اوضاع را بدتر میکنند . اما اگر خانم خیانت دیده مشکل خود را یک مشاور میان بگذارد کاملا میتواند به انتخاب راه ست امیدوار شد . مشاور به شما میگوید که میتوانید خیانت را ببخشید یا طلاق تنها چاره خیانت است . روند مشاوره خیانت زناشویی یک روانشناس و کسی که به صورت تخصصی این زمینه فعالیت میکند به شما اطلاعات مورد نیاز جامعه امروزی از جمله حکم خیانت مرد به زن را برای شما شرح میدهد .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات روانشناسی پیشگیری از خیانت

روانشناسی برای افرادی که قصد ازدواج دارند و می‌خواهند زندگی زناشویی خود را اطلاعات و اشراف بر این موضوع آغاز کنند نیز آموزش ها و برنامه‌ریزی های خیلی زیادی دارد . برای مثال برخی از کارگاه های آموزشی مربوط به مهارت زندگی روانشناسان مورد عواقب خیانت به همسر برای حاضرین توضیحات و توصیه هایی را ارائه میکنند . روانشناسی خیانت تمام دلایل و عوامل زمینه ساز این آسیب بزرگ اجتماعی و خانوادگی بررسی میشود . نتیجه افرادی که قصد ازدواج دارند و به هر دلیلی زمینه های خیانت به همسر را دارند دیگر توجه خود را مورد انجام ندادن این خطا بیشتر و بیشتر میکنند . از طرفی فردی که ابتتدای راه ازدواج میشد میتواند آموزش هایی که میبیند از صد احتمال وقوع این اتفاق بکاهد .

بعد از وقوع خیانت

گاهی به هر دلیلی یک رابطه زناشویی شاهد خیانت هستیم . اینجا برای مثال نظر میگیریم که مرد به زن خیانت کرده است . سوال تکرای خانمها این مواقع از روانشناسان یا بزرگتر ها این است که اکنون که شوهرم زن دیگری به جز من ارتط دارد و من متوجه این قضیه شده ام ، ید خیانت همسرم چه کنم ؟ . زمان بعد از خیانت حفظ تمرکز و آرامش از طرف زن خیانت دیده هر چه ق که سخت شد میتواند به بهترین عکس العمل برابر خیانت مردان منجر شود . خیانت شوهر به زن حتما نید جدایی همراه شد . برخورد مرد ید متناسب عمق خیانت صورت گرفته انجام شود . مثلا اگر مردی به صورت پیامکی زنی ارتط دارد موقعی که رابطه جنسی برقرار میکند شرایط بسیار متفاوتی را برای برخورد ایجاب میکند .

خیانت از نظر اسلام

خیانت مرد به زن از نظر اسلام نیز ابعاد مختلف بررسی شده است . اسلام این مورد و برای پیشگیری از خیانت آموزه‌های زیادی را برای قبل از ازدواج جوانان نظر گرفته است . اگر جوانان طبق آموزشهای اسلام به پیش بروند میتوانند زندگی زناشویی خوب و خوشی را آینده همسر خود تجربه کنند . دین مبین مورد مسائلی مانند رفر شوهر خیانتکار ، برخورد خیانت و راههای کشف خیانت مردان برای زنان نظر گرفته است . بحث مجازات مورد خیانت نیز اسلام ابعاد و جه های مختلفی از تنبیه را نظر گرفته است . مجازات های نظر گرفته شده برای افراد خیانت کار اسلام نسبت به نوع و عمق خیانت آنها متنوع و متفاوت میشد . اسلام رهایی از مسئله خیانت را برابر تداوم زندگی خانواده ها میداند .

مشکلات جنسی (*** problems)

همانطور که گفته شد زندگی زناشویی هرگاه مشکلی پیش می آید به احتمال خیلی قوی هر دو طرف بروز آن مقصر و موثر هستند . مشکلات جنسی و عدم مهارت برقرار کردن یک رابطه جنسی کیفیت میتواند به راحتی زمینه های خیانت را افراد فراهم کند . گاهی افراد لغ شده اند اما فقط از لحاظ سنی شامل این تعریف میشوند . أین مورد گاهی دیده میشود که زن و مرد حتی به سنین میانسالی نیز میرسند وحتی صاحب فرزند نیز میشوند . اما هنوز بعد از گذشت سالها هنوز دارای مهارت مسائل مربوط به رابطه جنسی نیستند و نمیتوانند نیاز خود و همسرش خود را این موضوع مرتفع کنند . این حالت احتمال بروز خیانت رابطه مخصوصا از سمت مرد بسیار زیاد است . بنابراین کسب اطلاعات و مهارت مورد این مسائل از اقداماتی است که حتما به زوجین قبل از ازدواج توصیه میشود .

اعتیاد جنسی (*** addict)

گاهی اوقات خیانت رابطه زناشویی و تمایل مرد به برقراری رابطه فرازناشویی ربطی به مسائل و کیفیت زندگی زن و شوهر ندارد . بعضی از موارد زن ذرندگی به خوبی به مرد محبت میکند . وظایف همسری و مای خون را به خوبی ایفا میکند اما مرد به خیانت روی می آورد . این اتفاق مبتواند به این دلیل شد که مرد به رابطه جنسی اعتیاد دارد و ازین مورد گاهی خود او نیز رنج میبرد . فردی که مبتلا به اعتیاد جنسی میشد ید گاهی دو یا چند برابر مواقع معمولی رابطه جنسی داشته شد . بنابراین نمیتواند برای ارضای نیازهای جنسی خود تنها به زن خود اکتفا کند .

اوضاع میتواند از این بدتر نیز شد . گاهی افراد به رابطه زن های مختلف اعتیاد دارند . مثلا اگر ماه چهار زن مختلف از لحاظ ظاهری رابطه جنسی نداشته شند بیقرار میشوند . این موارد مرد ید به روان مانگر مراجعه کند قبل از اینکه زندگی زناشویی او از هم بپاشد از این اتفاق دیگری به عمل بیاورد .

خیانت فضای مجازی

خیانت موضوعی است که از زمان های بسیار قدیم بین زوجین و خانواده ها وجود داشته و اتفاق می افده است . اما گذر زمان و عوض شدن شرایط به انواع مختلفی از خیانت اضافه شده است . خیانت به صورت مجازی از شایع ترین خیانت هایی است که امروزه شاهد آن هستیم . این نوع خیانت فرد مهل به دلیل آسانی ارتط افراد فضای مجازی میتواند یک رابطه فرازناشویی را جنس مخالف خود آغاز کند . أین دو نفر یکدیگر. حرف میزنند ، گیر زندگی یکدیگر میشوند ، برای هم دلسوزی میکنند و به هم وابسته میشوند . اما گاهی حتی بعد از ماه ها ارتط یکدیگر را فضای واقعی نمی بینند .

سکس اتفاقی (occasional ***)

سکس اتفاقی نیز از جمله مواردی است که هر چه جامعه به سمت فرهنگ غربی و نظام سرمایه‌داری حرکت میکند شایع تر مبشود . این نوع سکس دو طرف نه به یکدیگر حس خاصی دارند و نه ارتطی بین آنها است . فقط چون آن لحظه احساس نیاز جنسی میکنند و حس خوبی از یکدیگر میگیرند این اتفاق را رقم میزنند . این اتفاقات معمولا مهمانی های شنه که اکثرا افراد شرایط متعادل نیستند رخ میدهد . گاهی نیز افراد صاحب همسر و خانواده هستند و این اتفاق را به وجود می‌آورند . قطعا این مورد جزو خیانت به همسر محسوب می‌شود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ۸ reasons why men betray their wives

دلایل خیانت مردان مهل چیست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۶:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟

دلیل خیانت زنان مهل چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت زنان مهل(betrayed of married woman)

خیانت زنان مهل مساله و آسیبی است که چندین سال گذشته ی به یک مشکل بزد جامعه ما تبدیل شده است . خیانت زنان مهل میتواند بسیار مخرب شد و صدمات جبران ناپذیری را به خانواده و نتیجه جامعه تحمیل کند . آسیب هایی که به واسطه خیانت زنان مهل به خانواده وارد میکند فقط بعد فردی نیست . این اتفاق ناشایست قطعا ثیرات مخربی را خود فرد ، همسر خیانت دیده و فرزندان خواهد گذاشت . خیانت زنان مهل میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد ولی مسئله مهم این است که ما چگونه اطلاعاتی به دست بیاوریم که از خیانت زنان مهل جلوگیری کنیم . مرحله بعد ید بدانیم که این اتفاق میتواند برای هر زنی هر خانواده ای رخ دهد . بنابراین ید بهترین راه برخورد خیانت زنان مهل را نیز کشف کرد مواقع لزوم از غافلگیری جلوگیری کرد .

علت خیانت زنان مهل

علت خیانت زنان مهل را میتوان ابعاد مختلف یافت و بررسی کرد . اما چیزی که روشن است این نکته است که علت خیانت زنان مهل همیشه به خود اشخاص مربوط نمیشود و اینگونه نیست که ما بگوییم همیشه مشکل از خود زنان است اگر به خیانت دست میزنند . علت خیانت زنان مهل بعضی اوقات به فرهنگی که آن رشد کرده آند ز میگردد و گاهی نیز شرایطی که همسر زندگی مشترک به وجود می‌آورند مبتواند به عنوان علت خیانت زنان مهل شناخته شود . مثلا زنی که از شوهر خود خیانت میبیند یا نیازهای عاطفی احساسی ومالی او زندگی زناشویی زناشویی مین نمیشود قطعا به احتمال زیاد معرض این اتفاق خطر ناک قرار دارد و گاهی نمیتواند جلوی بروز این اتفاق را بگیرد .

نشانه های خیانت زنان (the signs of women’s betrayal)

نشانه های خیانت زنان را میتوان استفاده از راههای مختلفی شناخت . قطعا از نظر روانشناسی شناختن و آگاهی از نشانه های خیانت زنان میتواند پیشگیری از این موضوع کمک شایانی به افراد بکند . ادامه به برخی از نشانه های خیانت زنان اشاره میکنیم :

  • زنی که خیانت میکند دیگر مانند قبل از خیانت دلگرم به زندگی زناشویی نیست و اشتیاق به زندگی او کم میشود
  • بروز حالتهای پریشانی و بی قرار شدن زمان هایی که زن خانه میشد . بهانه گیری های بیهوده اغلب این موارد دیده میشود .
  • عدم قبول مسئولیت زندگی و فرزندان مثل گذشته .
  • کاهش میل به همبستر شدن همسر صورتی که مشکل جسمی جنسی و روحی کار نشد .
  • بی تفاوتی نسبت به شوهر نیز میتواند از جمله مهمترین نشانه هایی شد که زن توجه و احساش را رابطه نفر سوم ارضا میکند .
  • نکته مهم دیگر أین است که حتما شک و تردید خود را یک روانشناس حاذق میان بگذارید او نسب به تجربه و مهارتش مورد حدس های شما قضاوت کنند .

دلیل خیانت زنان مهل

دلیل خیانت زنان مهل نیز مسئله ای است که حتما ید مورد آن اطلاعات کسب کرد بتوان از بروز مشکل این زمینه جلو گیری کرد . همیشه دلیل خیانت زنان مهل زمینه مشاوره خیانت جزو بحثهای همیشگی و پر تکرار بوده و هست . از جمله شایع ترین دلایل این اتفاق میتوان به این موارد اشاره کرد :

  • بس توجهی شوهر نسبت به زن میتواند به راحتی مقدمات خیانت را فراهم کند .
  • گاهی کمبود عاطفی میتواند زن را بسیار راحت بشکند و از او یک موجود بی دفاع بسازد که ممکن است به هر نگاه محبتب دلش بلرزد .
  • عدم موضوعات و علایق مشترک زندگی زناشویی نیز از دلایل مهم بروز این اتفاق میشد .
  • سرد بودن یا عدم تفاهم کافی زمینه رابطه جنسی از جمله مهمترین دلایل خیانت زنان مهل است که ادامه به آن میپردازیم .
  • خیانت دیدن از همس نیز چنان فشار روانی را به زن تحمیل میکند که شاید علارقم میل طنی دست به خیانت بزند .

    بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


مشاوره خیانت زنان مهل

مشاوره خیانت زنان مهل قطعا میتواند بهبود شرایط زندگی زناشویی زوجین ثیر مثبتی داشته شد . رگیری از مشاوره خانواده و روانشناسی لحظات مختلف زندگی به این جهت مفید است که میتواند کااستی ها و کمبودهای ما را مواردی که بی تجربه یا کم تجربه هستیم جبران کند . مشاوره خانواده هم پیشگیری از بروز مسائل و مشکلات بین زن و شوهر وهم مان و ترمیم آسیب های وارد شده ناشی از این مشکلات برای مراجعان خود پیشنهادات عاقلانه و منطقی و عین حال موثر ارائه میکند .

مشاوره خیانت زنان مهل نیز آموزش هایی را برای مردان نظر میگیرد که از بروز خیانت زناشویی رابطه خود و همسرشان جلوگیری کند . همچنین مورد مسائلی مثل نحوه برخورد زن خیانتکار ، اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ، مهریه صورت خیانت زن به شوهر ، راههای اثت خیانت زن و …آموزه هایی را نظر میگیرد .

صورت مشاهده نشانه های خیانت زنان

صورتی که یک رابطه خیانت زن به شوهر بروز پیدا میکند و یا احتمال خیانت زن شوهردار مشاهده میشود سریعا ید برای جلوگیری و مان آن از سمت مرد اقدام شود . آقایان حتما این نکته را نظر داشته شند که تلاش کنند جه اول میتوانند مشکلات به وجود آمده بین خود و همسرشان را به صورت مستقل حل کنند . بیشتر موارد دیده میشود که آقا مسائل مختلف زندگی خود را مثل شک به این که همسرش به او وفادار نیست را اقوام و خانواده خود مطرح میکند.

ست است که او این کار را برای نجات زندگی زناشویی خود انجام میدهد و ممکن است که تنها افراد مورد اطمینان را خانواده خود تصور کند ، ولی اکثر مواقع این عکس العمل اوضاع را بدتر میکند . بنابراین صورت اتفاقی مثل خیانت به همسر و رفر زن خیانتکار بهترین گزینه مشاوره یک روانشناس است .

مشاوره مورد خیانت شوهر

همانطور که لا به این موضوع اشاره شد ، گاهی زمان بررسی نشانه های خیانت زنان و مواردی که گزارشاتی مبنی بر خیانت به شوهر بدست میرسد ریشه مشکل عدم تعهد مرد به رابطه زناشویی یافت مبشود . یعنی گاهی خیانت زنان مهل به این دلیل اتفاق می‌افتد که مرد ابتدا به رابطه و پیوند زناشویی خود وفادار نبوده و سپس زن به خاطر انتقامجویی دست به خیانت زده است . بنابراین همیشه این فکر ست نیست که زنی که خیانت میکند دچار عدم سلامت اخلاقی است . مورد مثالی که زده شد میتوانیم پیشنهاد کنیم که خانمها از مشاوره مورد خیانت شوهر استفاده لازم را بکنند . بک روانشناس و مشاور کاربلد میتواند حفظ آرامش و گرفتن تصمیم ست این مواقع بسیار موثر و مفید شد .

نظر اسلام ره خیانت

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام از جمله بدترین و کثیف ترین اتفاقات جامعه اسلامی است . زنی که دوران مهی مردی غیر از همسر خودش رابطه جنسی یا هر رابطه ای خارج از عرف برقرار کند به خیانت متهم میشود . زمانی که دونفر فرد مهل حالی که دارای همسر هستند یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند و همبستر شوند به اصطلاح مرتکب زنای محصنه شده اند و صورت اثت مجازاتی برابر فرمان های دین مبین برای آنها نظر گرفته خواهد شد .

حکم خیانت زن شوهردار و مرد مهل معمولا این موارد سنگسار است که به دست مجری قانون اعمال میشود . البته اسلام آموزه و سفارتی نیز برای جلوگیری از این اتفاق دارد . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم را به مدت طولانی صلاح نمی داند . این که زن و مرد را توصیه به تکنیک هایی مجاب میکند که به هر لحاظ به یکدیگر نزدیک شوند .

روانشناسی زنان خیانتکار

روانشناسی زنان خیانتکار به ما توصیه و گوش زد میکند که قبل از قضاوت مورد خیانت یک زن ابتدا دقیقا ید به دلایل و ریشه های عمل انجام شده توسط او پرداخته شود . أین برداشت که اکثر زنان و مردان از خود دارند که من هیچگاه حتی بدترین شرایط این نوع خیانت را مرتکب نمشوم بسیار اشته و غلط است . بعد از بررسی دقیق و کامل و روشن شدن دلایل بروز أین اتفاق ما می‌توانیم به نحوه بهتری این مورد فکر و تصمیم‌گیری کنیم . برای مثال نظر گرفتن دلیل و عمق خیانت تصمیم بگیریم که طلاق تنها چاره خیانت است یا میتوان امید وار بود که زن جهت زگشت به زندگی سالم از صلاحیت برخوردار است . همه خیانت ها لزوما نید به طلاق و جدایی ختم شود . گاهی نیز برای جلوگیری از فروپاشی خانواده و مین نیازهای فرزندان ید از خودگذشتگی پیشه کرد .

خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز جنسی (*** need)

همانطور که لا اشاره کردیم خیلی از موارد این خود مردها هستند که موجت خیانت را فراهم میاورند . مردها نیز مانند زنان تعداد زیادی از وظایف را برای انجام دادن به عنوان همسر دارند . اگر بعضی از این نیازها برآورده نشود سیستم روحی و روانی زن اختلال به وجود می‌آید . یکی از این وظایف دقت وتلاش مافی برای برآورده شدن ذهنی و جسمی زن زمینه روابط جنسی میشد . اگر مرد به هر دلیلی نیاز جنسی زن را سرکوب کند ، نادیده بگیرد و یا هر بهانه ای ارضای آن را به تعویق بیندازد ، رابطه خود به خود رو به سردی میگذارد . صورتی که نیاز جنسی زن برآورده نشود ممکن است او به سمت افسردگی متمایل شود و برای أین که خود را خالی کند به بهانه های مختلف به سمت اولین ابراز احساساتی که به سمتش روانه میشود پاسخ مثبت بدهد .

خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز عاطفی (emotional needs)

بعضی از مواقع نیز بروز خیانت و وارد شدن به رابطه فرازناشویی ازسمت زن به دلیل کمبودهایی است که از نر عاطفی رابطه به وجود می‌آید . اگر رابطه عاطفی بین زن و مرد یک زندگی زناشویی گرم نشد همه ابعاد زندگی فردی و جمعی دو طرف ثیر گذار خواهد بود . زمانی که زن که سراسر مهر و عاطفه است یه قی رابطه زناشویی خود را سر میبیند که کششی ببین خخود و همسرش نمی بیند احتمال خیانت لا میرود .

این خیانت دیر یا زود اتفاق می‌افتد . دبر یا زود اتفاق افدن خیانت به این بستگی دارد که زن چق بتواند این خلأ را نادیده بگیرد و یا اینکه چق بخواهد برای ست شدن اوضاع صبر پیشه کند . زن اولین صدا و کلماتی که گوشش را نوازش کند آرامشی را تجربه میکند که شاید سالها به دنل آن تلاش کرده است و خیلی زود شیفته و دلخته نفر سوم رابطه میشود .

مشکلات مالی (financial problems)

مشکلات مالی و اقتصادی همیشه گرین گیر بشر بوده و هست . مشکلات و موانع اقتصادی ابعاد زندگی انسان بسته به فرهنگ و سبک زندگی او ثیر میگذارد . خیانت رابطه زناشویی نیزاز ابعاد دناک این مسئله میشد . زنی که همسرش تنگنای اقتصادی و مالی قرار دارد مسفانه گاهی به دلیل خستگی از شرایط موجود تلاق خیانت اسیر و گرفر میشود . گاهی این خیانت به این صورت انجام میشود که زن ظاهرا زندگی زناشویی خود را حفظ میکند . مثلا به فرزندان و شوهر خود خدمات مربوط به مای و فرزندی را ارائه میکند . همزمان زن وارد رابطه مردی میشود که از نظر مالی لاتر از خودش و شوهرش شد بتواند نیازهایش را به خوبی بر طرف کند . قطعا رابطه جنسی نیز این نوع خیانت اتفاق می افتد به احتمال زیاد کار زن و شوهر به طلاق می انجامد .

خودارضایی (self_satisfied)

خودارضایی نیز از دیگر عوامل جدایی زن و مرد مرحله اول و به وجود آورنده زمینه طلاق جنسی و نتیجه خیانت بین زوجین میشد . زن یا مردی که خود ارضایی میکند و به نوعی به این موضوع اعتیاد دارد قطعا به مرور زمان کششی به سمت همسر خود نخواهد دید . سرد شدن رابطه جنسی میتواند برای یک زندگی زناشویی حکم نابودکننده را داشته شد . زنی که شوهرش از نظر جنسی به خود ارضایی کم لا است قطعا بی توجهی جنسی از سمت همسرش رو به رو میشود . این موضوع کم کم له ززن فشار جنسی ، جسمی و روحی زیادی تحمیل میکند .

این حالت زن پی ارضای نیاز طبیعی و فطری خود رابطه اولین کسی که به خوبی این زمینه مهارت داشته شد و بتواند اورا ارضا کند غرق خواهد شد . بنابراین از واجت قبل از ازدواج این است که اگر به موضوع خود ارضایی دچار هستیم خودمان را مان کنیم و بعد وارد رابطه زناشویی شویم .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ?Why is betrayal of married women

دلیل خیانت زنان مهل چیست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۹:۱۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دلیل خیانت زنان متاهل چیست؟

دلیل خیانت زنان مهل چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت زنان مهل(betrayed of married woman)

خیانت زنان مهل مساله و آسیبی است که چندین سال گذشته ی به یک مشکل بزد جامعه ما تبدیل شده است . خیانت زنان مهل میتواند بسیار مخرب شد و صدمات جبران ناپذیری را به خانواده و نتیجه جامعه تحمیل کند . آسیب هایی که به واسطه خیانت زنان مهل به خانواده وارد میکند فقط بعد فردی نیست . این اتفاق ناشایست قطعا ثیرات مخربی را خود فرد ، همسر خیانت دیده و فرزندان خواهد گذاشت . خیانت زنان مهل میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد ولی مسئله مهم این است که ما چگونه اطلاعاتی به دست بیاوریم که از خیانت زنان مهل جلوگیری کنیم . مرحله بعد ید بدانیم که این اتفاق میتواند برای هر زنی هر خانواده ای رخ دهد . بنابراین ید بهترین راه برخورد خیانت زنان مهل را نیز کشف کرد مواقع لزوم از غافلگیری جلوگیری کرد .

علت خیانت زنان مهل

علت خیانت زنان مهل را میتوان ابعاد مختلف یافت و بررسی کرد . اما چیزی که روشن است این نکته است که علت خیانت زنان مهل همیشه به خود اشخاص مربوط نمیشود و اینگونه نیست که ما بگوییم همیشه مشکل از خود زنان است اگر به خیانت دست میزنند . علت خیانت زنان مهل بعضی اوقات به فرهنگی که آن رشد کرده آند ز میگردد و گاهی نیز شرایطی که همسر زندگی مشترک به وجود می‌آورند مبتواند به عنوان علت خیانت زنان مهل شناخته شود . مثلا زنی که از شوهر خود خیانت میبیند یا نیازهای عاطفی احساسی ومالی او زندگی زناشویی زناشویی مین نمیشود قطعا به احتمال زیاد معرض این اتفاق خطر ناک قرار دارد و گاهی نمیتواند جلوی بروز این اتفاق را بگیرد .

نشانه های خیانت زنان (the signs of women’s betrayal)

نشانه های خیانت زنان را میتوان استفاده از راههای مختلفی شناخت . قطعا از نظر روانشناسی شناختن و آگاهی از نشانه های خیانت زنان میتواند پیشگیری از این موضوع کمک شایانی به افراد بکند . ادامه به برخی از نشانه های خیانت زنان اشاره میکنیم :

  • زنی که خیانت میکند دیگر مانند قبل از خیانت دلگرم به زندگی زناشویی نیست و اشتیاق به زندگی او کم میشود
  • بروز حالتهای پریشانی و بی قرار شدن زمان هایی که زن خانه میشد . بهانه گیری های بیهوده اغلب این موارد دیده میشود .
  • عدم قبول مسئولیت زندگی و فرزندان مثل گذشته .
  • کاهش میل به همبستر شدن همسر صورتی که مشکل جسمی جنسی و روحی کار نشد .
  • بی تفاوتی نسبت به شوهر نیز میتواند از جمله مهمترین نشانه هایی شد که زن توجه و احساش را رابطه نفر سوم ارضا میکند .
  • نکته مهم دیگر أین است که حتما شک و تردید خود را یک روانشناس حاذق میان بگذارید او نسب به تجربه و مهارتش مورد حدس های شما قضاوت کنند .

دلیل خیانت زنان مهل

دلیل خیانت زنان مهل نیز مسئله ای است که حتما ید مورد آن اطلاعات کسب کرد بتوان از بروز مشکل این زمینه جلو گیری کرد . همیشه دلیل خیانت زنان مهل زمینه مشاوره خیانت جزو بحثهای همیشگی و پر تکرار بوده و هست . از جمله شایع ترین دلایل این اتفاق میتوان به این موارد اشاره کرد :

  • بس توجهی شوهر نسبت به زن میتواند به راحتی مقدمات خیانت را فراهم کند .
  • گاهی کمبود عاطفی میتواند زن را بسیار راحت بشکند و از او یک موجود بی دفاع بسازد که ممکن است به هر نگاه محبتب دلش بلرزد .
  • عدم موضوعات و علایق مشترک زندگی زناشویی نیز از دلایل مهم بروز این اتفاق میشد .
  • سرد بودن یا عدم تفاهم کافی زمینه رابطه جنسی از جمله مهمترین دلایل خیانت زنان مهل است که ادامه به آن میپردازیم .
  • خیانت دیدن از همس نیز چنان فشار روانی را به زن تحمیل میکند که شاید علارقم میل طنی دست به خیانت بزند .

    بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


مشاوره خیانت زنان مهل

مشاوره خیانت زنان مهل قطعا میتواند بهبود شرایط زندگی زناشویی زوجین ثیر مثبتی داشته شد . رگیری از مشاوره خانواده و روانشناسی لحظات مختلف زندگی به این جهت مفید است که میتواند کااستی ها و کمبودهای ما را مواردی که بی تجربه یا کم تجربه هستیم جبران کند . مشاوره خانواده هم پیشگیری از بروز مسائل و مشکلات بین زن و شوهر وهم مان و ترمیم آسیب های وارد شده ناشی از این مشکلات برای مراجعان خود پیشنهادات عاقلانه و منطقی و عین حال موثر ارائه میکند .

مشاوره خیانت زنان مهل نیز آموزش هایی را برای مردان نظر میگیرد که از بروز خیانت زناشویی رابطه خود و همسرشان جلوگیری کند . همچنین مورد مسائلی مثل نحوه برخورد زن خیانتکار ، اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ، مهریه صورت خیانت زن به شوهر ، راههای اثت خیانت زن و …آموزه هایی را نظر میگیرد .

صورت مشاهده نشانه های خیانت زنان

صورتی که یک رابطه خیانت زن به شوهر بروز پیدا میکند و یا احتمال خیانت زن شوهردار مشاهده میشود سریعا ید برای جلوگیری و مان آن از سمت مرد اقدام شود . آقایان حتما این نکته را نظر داشته شند که تلاش کنند جه اول میتوانند مشکلات به وجود آمده بین خود و همسرشان را به صورت مستقل حل کنند . بیشتر موارد دیده میشود که آقا مسائل مختلف زندگی خود را مثل شک به این که همسرش به او وفادار نیست را اقوام و خانواده خود مطرح میکند.

ست است که او این کار را برای نجات زندگی زناشویی خود انجام میدهد و ممکن است که تنها افراد مورد اطمینان را خانواده خود تصور کند ، ولی اکثر مواقع این عکس العمل اوضاع را بدتر میکند . بنابراین صورت اتفاقی مثل خیانت به همسر و رفر زن خیانتکار بهترین گزینه مشاوره یک روانشناس است .

مشاوره مورد خیانت شوهر

همانطور که لا به این موضوع اشاره شد ، گاهی زمان بررسی نشانه های خیانت زنان و مواردی که گزارشاتی مبنی بر خیانت به شوهر بدست میرسد ریشه مشکل عدم تعهد مرد به رابطه زناشویی یافت مبشود . یعنی گاهی خیانت زنان مهل به این دلیل اتفاق می‌افتد که مرد ابتدا به رابطه و پیوند زناشویی خود وفادار نبوده و سپس زن به خاطر انتقامجویی دست به خیانت زده است . بنابراین همیشه این فکر ست نیست که زنی که خیانت میکند دچار عدم سلامت اخلاقی است . مورد مثالی که زده شد میتوانیم پیشنهاد کنیم که خانمها از مشاوره مورد خیانت شوهر استفاده لازم را بکنند . بک روانشناس و مشاور کاربلد میتواند حفظ آرامش و گرفتن تصمیم ست این مواقع بسیار موثر و مفید شد .

نظر اسلام ره خیانت

خیانت زن به شوهر از نظر اسلام از جمله بدترین و کثیف ترین اتفاقات جامعه اسلامی است . زنی که دوران مهی مردی غیر از همسر خودش رابطه جنسی یا هر رابطه ای خارج از عرف برقرار کند به خیانت متهم میشود . زمانی که دونفر فرد مهل حالی که دارای همسر هستند یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند و همبستر شوند به اصطلاح مرتکب زنای محصنه شده اند و صورت اثت مجازاتی برابر فرمان های دین مبین برای آنها نظر گرفته خواهد شد .

حکم خیانت زن شوهردار و مرد مهل معمولا این موارد سنگسار است که به دست مجری قانون اعمال میشود . البته اسلام آموزه و سفارتی نیز برای جلوگیری از این اتفاق دارد . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم را به مدت طولانی صلاح نمی داند . این که زن و مرد را توصیه به تکنیک هایی مجاب میکند که به هر لحاظ به یکدیگر نزدیک شوند .

روانشناسی زنان خیانتکار

روانشناسی زنان خیانتکار به ما توصیه و گوش زد میکند که قبل از قضاوت مورد خیانت یک زن ابتدا دقیقا ید به دلایل و ریشه های عمل انجام شده توسط او پرداخته شود . أین برداشت که اکثر زنان و مردان از خود دارند که من هیچگاه حتی بدترین شرایط این نوع خیانت را مرتکب نمشوم بسیار اشته و غلط است . بعد از بررسی دقیق و کامل و روشن شدن دلایل بروز أین اتفاق ما می‌توانیم به نحوه بهتری این مورد فکر و تصمیم‌گیری کنیم . برای مثال نظر گرفتن دلیل و عمق خیانت تصمیم بگیریم که طلاق تنها چاره خیانت است یا میتوان امید وار بود که زن جهت زگشت به زندگی سالم از صلاحیت برخوردار است . همه خیانت ها لزوما نید به طلاق و جدایی ختم شود . گاهی نیز برای جلوگیری از فروپاشی خانواده و مین نیازهای فرزندان ید از خودگذشتگی پیشه کرد .

خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز جنسی (*** need)

همانطور که لا اشاره کردیم خیلی از موارد این خود مردها هستند که موجت خیانت را فراهم میاورند . مردها نیز مانند زنان تعداد زیادی از وظایف را برای انجام دادن به عنوان همسر دارند . اگر بعضی از این نیازها برآورده نشود سیستم روحی و روانی زن اختلال به وجود می‌آید . یکی از این وظایف دقت وتلاش مافی برای برآورده شدن ذهنی و جسمی زن زمینه روابط جنسی میشد . اگر مرد به هر دلیلی نیاز جنسی زن را سرکوب کند ، نادیده بگیرد و یا هر بهانه ای ارضای آن را به تعویق بیندازد ، رابطه خود به خود رو به سردی میگذارد . صورتی که نیاز جنسی زن برآورده نشود ممکن است او به سمت افسردگی متمایل شود و برای أین که خود را خالی کند به بهانه های مختلف به سمت اولین ابراز احساساتی که به سمتش روانه میشود پاسخ مثبت بدهد .

خیانت به دلیل عدم ارضای نیاز عاطفی (emotional needs)

بعضی از مواقع نیز بروز خیانت و وارد شدن به رابطه فرازناشویی ازسمت زن به دلیل کمبودهایی است که از نر عاطفی رابطه به وجود می‌آید . اگر رابطه عاطفی بین زن و مرد یک زندگی زناشویی گرم نشد همه ابعاد زندگی فردی و جمعی دو طرف ثیر گذار خواهد بود . زمانی که زن که سراسر مهر و عاطفه است یه قی رابطه زناشویی خود را سر میبیند که کششی ببین خخود و همسرش نمی بیند احتمال خیانت لا میرود .

این خیانت دیر یا زود اتفاق می‌افتد . دبر یا زود اتفاق افدن خیانت به این بستگی دارد که زن چق بتواند این خلأ را نادیده بگیرد و یا اینکه چق بخواهد برای ست شدن اوضاع صبر پیشه کند . زن اولین صدا و کلماتی که گوشش را نوازش کند آرامشی را تجربه میکند که شاید سالها به دنل آن تلاش کرده است و خیلی زود شیفته و دلخته نفر سوم رابطه میشود .

مشکلات مالی (financial problems)

مشکلات مالی و اقتصادی همیشه گرین گیر بشر بوده و هست . مشکلات و موانع اقتصادی ابعاد زندگی انسان بسته به فرهنگ و سبک زندگی او ثیر میگذارد . خیانت رابطه زناشویی نیزاز ابعاد دناک این مسئله میشد . زنی که همسرش تنگنای اقتصادی و مالی قرار دارد مسفانه گاهی به دلیل خستگی از شرایط موجود تلاق خیانت اسیر و گرفر میشود . گاهی این خیانت به این صورت انجام میشود که زن ظاهرا زندگی زناشویی خود را حفظ میکند . مثلا به فرزندان و شوهر خود خدمات مربوط به مای و فرزندی را ارائه میکند . همزمان زن وارد رابطه مردی میشود که از نظر مالی لاتر از خودش و شوهرش شد بتواند نیازهایش را به خوبی بر طرف کند . قطعا رابطه جنسی نیز این نوع خیانت اتفاق می افتد به احتمال زیاد کار زن و شوهر به طلاق می انجامد .

خودارضایی (self_satisfied)

خودارضایی نیز از دیگر عوامل جدایی زن و مرد مرحله اول و به وجود آورنده زمینه طلاق جنسی و نتیجه خیانت بین زوجین میشد . زن یا مردی که خود ارضایی میکند و به نوعی به این موضوع اعتیاد دارد قطعا به مرور زمان کششی به سمت همسر خود نخواهد دید . سرد شدن رابطه جنسی میتواند برای یک زندگی زناشویی حکم نابودکننده را داشته شد . زنی که شوهرش از نظر جنسی به خود ارضایی کم لا است قطعا بی توجهی جنسی از سمت همسرش رو به رو میشود . این موضوع کم کم له ززن فشار جنسی ، جسمی و روحی زیادی تحمیل میکند .

این حالت زن پی ارضای نیاز طبیعی و فطری خود رابطه اولین کسی که به خوبی این زمینه مهارت داشته شد و بتواند اورا ارضا کند غرق خواهد شد . بنابراین از واجت قبل از ازدواج این است که اگر به موضوع خود ارضایی دچار هستیم خودمان را مان کنیم و بعد وارد رابطه زناشویی شویم .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ?Why is betrayal of married women

دلیل خیانت زنان مهل چیست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۱:۱۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

دلایل خیانت مردان متاهل چیست؟

دلایل خیانت مردان مهل چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت مردان مهل (betrayed married man)

خیانت مردان مهل موردی است که امروزه بسیار زیاد جامعه ما به چشم میخورد و نمیتوان آن را کتمان کرد . جدا از بحث آمار و تلاش بیهوده برای اینکه ثابت کنیم خیانت مردان مهل بیشتر است یا زنان ، بهتر است از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم . خیانت مردان مهل به هر دلیلی که شد آسیب های خودش را دارد . آسیبهای ویرانگری که علاوه بر خود فرد همسری که احتمالا گناهی ندارد نیز گیر آن خواهد شد و زندگی عادیش مختل میشود . خیانت مردان مهل بعضی از مواقع نیز به صورت ناخواسته و تحت ثیر شرایطی اتفاق می‌افتد که آنها را به سمت این اتفاق هدایت میکند . ادامه بحث بیشتر و گسترده تر به موضوع خیانت مردان مهل میپردازیم .

دلیل خیانت مردان مهل

دلیل خیانت مردان مهل گاهی میتواند ونی و گاهی ممکن است بیرونی شد . برای مثال بعد از وقوع خیانت و بررسی این موضوع گاهی مشخصص میشود که دلیل خیانت مردان مهل اعتیاد به رابطه جنسی است . این حالت مرد نمیتواند که به رابطه جنسی همسر خود اکتفا کند و به صورت ناخودآگاه دائم به دنل تسخیر زنان متفاوت تر و جدید تر برای ارضای نیاز جنسی خود میگردد . این دلیل جزو دلایل ونی خیانت به همسر محسوب میشود . بعضی مواقع نیز دلیل خیانت مردان مهل از عوامل بیرونی نشأت می‌گیرد . مثلا مردی را تصور کنید که خانواده توسط همسر و فرزندانش جدی گرفته نمیشود . به احتمال قوی این عدم توجه برای مرد نوعی سرخوردگی را به وجود می‌آورد که برای مقابله آن اولین احترام و القای حس بودن توسط یک جنس مخالف مرد به رابطه فرازناشویی روی می آورد .

نشانه های خیانت مردان مهل (the signs of betrayed by married man)

نشانه های خیانت مردان مهل حتما ید توسط خانم ها یاد گرفته شود اینکه مواقع لزوم زنان از غافلگیر شدن مورد این موضوع جلوگیری کنند . دلیل خیانت مردان مهل هر چیزی که شد میتواند زندگی زناشویی زوجین را نابودی کامل تحت ثیر قرار بدهد . بنابراین زنان ید نشانه های خیانت مردان مهل را به هر نحوی شده آموزش ببینند و آن ها را بشناسند بتوانند از خانواده خود محافظت لازم را داشته شند . زنان میتوانند نشانه های خیانت مردان مهل را مطالعات کبهای موجود زار که کم هم نیستند شناسایی کنند . مشاوره خانواده و روانشناسی نیز مرجع دیگری است خانمها این زمینه میتوانند به آن تکیه کنند . شرکت کارگاه های آموزشی و کلاس هایی که این مورد برگزار میشود نیز راهی است که بعضی از نوان آن را انتخاب میکنند .


بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟


خیانت مردان مهل از نظر اسلام

خیانت مردان مهل از نظر اسلام نیز مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته . اسلام این مورد آموزه‌های متفل و بحثهای متنوعی دارد که به موضوع خیانت میپردازد . خیانت مردان مهل از نظر اسلام امری بسیار زننده و گناه آلود است . اسلام به صورت کلی از خیانت به عنوان اتفاقی یاد میکند که بعد کوچک خود خانواده را تحت ثیر آماج منفی قرار میدهد . ابعاد بزرگتر این موضوع میتواند به شکل جامعه اسلامی را تغییر دهد و به نوعی عث افساز گسیختگی خانواده ها و تبلیغ منفی مورد ازدواج به ارمغان می‌آورد . خیانت از نظر اسلام مجازات های گوناگونی را پی دارد و صورت اثت این موضوع حتما زن و مرد خیانتکار برخورد میشود .

اثت خیانت مردان مهل

اثت خیانت مردان مهل زمانی که زنی متوجه میشود یا به به این موضوع شک میکند که به احساسش از طرف همسرش خیانت شدهه است از دغدغه های اصلی اوست . اثت خیانت مردان مهل مرحله اول ید به گونه ای شد که خانواده که مهمترین نهاد جامعه و دارایی زوجین است کوچکترین آسیبی نبیند . مشاوره خیانت از جمله راههایی است که میتوان راه بررسی و قضاوت این مورد به کمک آن محکم تر و مطمئن تر قدم برداشت . یک مشاور سال‌های زیادی را صرف مطالعه راجع به موضوعاتی که مورد آنها به افراد کمک میکند کرده است . بنابراین مورد ابعاد مختلف موضوع مورد نظر شما اطلاعات کافی دارد . استفاده ازاین خدمات ابتدا به شما کمک میکند که مورد مشکل به وجود آمده قضاوت ستی داشته شید و مرحله بعد تصمیم گیری راجع به مشکلن افکار شما منظم و مرتب سازماندهی شود .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


عواملی که میتواند عث بروز خیانت مردان شود

خیانت مرد به زن اتفاقی نیست که به صورت ناگهانی رخ دهد . مثلا اینکه یک رابطه زناشویی امروز همه چیز خوب بوده شد و ناگهان مرد خیانتی را مرتکب شود . خیانت مردان مهل میتواند ابعاد گسترده و وسیعی برسی شود که ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم .

  • دور بودن زن و شوهر از هم به لحاظ جغرافیایی میتواند عث بروز چنین اتفاقی شود .
  • گاهی به دلیل سرد مزاجی و بی میلی زن نشانه خیانت مردان دیده میشود .
  • گاهی بیماری‌های روحی و روانی داشته میتواند از دلایل خیانت مرد به زن شد . مثلا مردی که پی انتقام از ماش که گذشته به پش خیانت می کرده ، به همسر خود خیانت میکند . مان خیانت زناشویی چنیین مواردی ید جلسات روان مانگری برای فرد آغاز شود .
  • مشکلات و مسائل مالی نیز به راحتی میتواند موجت خیانت را فرد فراهم کند .

مشاوره خیانت زناشویی

مشاوره خیانت زناشویی اولین انتخاب آگاهانه و منطقی برای زنی است که به او خیانت شده یا احساس میکند که همسرش نیازهای خود را زن دیگری بر طرف میکند . بعضی از خانمها مخصوصا خانواده های سنتی این مشکل را پ ما خود مطرح میکنند . آنها نیز از روی احساسات بیشتر مواقع اوضاع را بدتر میکنند . اما اگر خانم خیانت دیده مشکل خود را یک مشاور میان بگذارد کاملا میتواند به انتخاب راه ست امیدوار شد . مشاور به شما میگوید که میتوانید خیانت را ببخشید یا طلاق تنها چاره خیانت است . روند مشاوره خیانت زناشویی یک روانشناس و کسی که به صورت تخصصی این زمینه فعالیت میکند به شما اطلاعات مورد نیاز جامعه امروزی از جمله حکم خیانت مرد به زن را برای شما شرح میدهد .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات روانشناسی پیشگیری از خیانت

روانشناسی برای افرادی که قصد ازدواج دارند و می‌خواهند زندگی زناشویی خود را اطلاعات و اشراف بر این موضوع آغاز کنند نیز آموزش ها و برنامه‌ریزی های خیلی زیادی دارد . برای مثال برخی از کارگاه های آموزشی مربوط به مهارت زندگی روانشناسان مورد عواقب خیانت به همسر برای حاضرین توضیحات و توصیه هایی را ارائه میکنند . روانشناسی خیانت تمام دلایل و عوامل زمینه ساز این آسیب بزرگ اجتماعی و خانوادگی بررسی میشود . نتیجه افرادی که قصد ازدواج دارند و به هر دلیلی زمینه های خیانت به همسر را دارند دیگر توجه خود را مورد انجام ندادن این خطا بیشتر و بیشتر میکنند . از طرفی فردی که ابتتدای راه ازدواج میشد میتواند آموزش هایی که میبیند از صد احتمال وقوع این اتفاق بکاهد .

بعد از وقوع خیانت

گاهی به هر دلیلی یک رابطه زناشویی شاهد خیانت هستیم . اینجا برای مثال نظر میگیریم که مرد به زن خیانت کرده است . سوال تکرای خانمها این مواقع از روانشناسان یا بزرگتر ها این است که اکنون که شوهرم زن دیگری به جز من ارتط دارد و من متوجه این قضیه شده ام ، ید خیانت همسرم چه کنم ؟ . زمان بعد از خیانت حفظ تمرکز و آرامش از طرف زن خیانت دیده هر چه ق که سخت شد میتواند به بهترین عکس العمل برابر خیانت مردان منجر شود . خیانت شوهر به زن حتما نید جدایی همراه شد . برخورد مرد ید متناسب عمق خیانت صورت گرفته انجام شود . مثلا اگر مردی به صورت پیامکی زنی ارتط دارد موقعی که رابطه جنسی برقرار میکند شرایط بسیار متفاوتی را برای برخورد ایجاب میکند .

خیانت از نظر اسلام

خیانت مرد به زن از نظر اسلام نیز ابعاد مختلف بررسی شده است . اسلام این مورد و برای پیشگیری از خیانت آموزه‌های زیادی را برای قبل از ازدواج جوانان نظر گرفته است . اگر جوانان طبق آموزشهای اسلام به پیش بروند میتوانند زندگی زناشویی خوب و خوشی را آینده همسر خود تجربه کنند . دین مبین مورد مسائلی مانند رفر شوهر خیانتکار ، برخورد خیانت و راههای کشف خیانت مردان برای زنان نظر گرفته است . بحث مجازات مورد خیانت نیز اسلام ابعاد و جه های مختلفی از تنبیه را نظر گرفته است . مجازات های نظر گرفته شده برای افراد خیانت کار اسلام نسبت به نوع و عمق خیانت آنها متنوع و متفاوت میشد . اسلام رهایی از مسئله خیانت را برابر تداوم زندگی خانواده ها میداند .

مشکلات جنسی (*** problems)

همانطور که گفته شد زندگی زناشویی هرگاه مشکلی پیش می آید به احتمال خیلی قوی هر دو طرف بروز آن مقصر و موثر هستند . مشکلات جنسی و عدم مهارت برقرار کردن یک رابطه جنسی کیفیت میتواند به راحتی زمینه های خیانت را افراد فراهم کند . گاهی افراد لغ شده اند اما فقط از لحاظ سنی شامل این تعریف میشوند . أین مورد گاهی دیده میشود که زن و مرد حتی به سنین میانسالی نیز میرسند وحتی صاحب فرزند نیز میشوند . اما هنوز بعد از گذشت سالها هنوز دارای مهارت مسائل مربوط به رابطه جنسی نیستند و نمیتوانند نیاز خود و همسرش خود را این موضوع مرتفع کنند . این حالت احتمال بروز خیانت رابطه مخصوصا از سمت مرد بسیار زیاد است . بنابراین کسب اطلاعات و مهارت مورد این مسائل از اقداماتی است که حتما به زوجین قبل از ازدواج توصیه میشود .

اعتیاد جنسی (*** addict)

گاهی اوقات خیانت رابطه زناشویی و تمایل مرد به برقراری رابطه فرازناشویی ربطی به مسائل و کیفیت زندگی زن و شوهر ندارد . بعضی از موارد زن ذرندگی به خوبی به مرد محبت میکند . وظایف همسری و مای خون را به خوبی ایفا میکند اما مرد به خیانت روی می آورد . این اتفاق مبتواند به این دلیل شد که مرد به رابطه جنسی اعتیاد دارد و ازین مورد گاهی خود او نیز رنج میبرد . فردی که مبتلا به اعتیاد جنسی میشد ید گاهی دو یا چند برابر مواقع معمولی رابطه جنسی داشته شد . بنابراین نمیتواند برای ارضای نیازهای جنسی خود تنها به زن خود اکتفا کند .

اوضاع میتواند از این بدتر نیز شد . گاهی افراد به رابطه زن های مختلف اعتیاد دارند . مثلا اگر ماه چهار زن مختلف از لحاظ ظاهری رابطه جنسی نداشته شند بیقرار میشوند . این موارد مرد ید به روان مانگر مراجعه کند قبل از اینکه زندگی زناشویی او از هم بپاشد از این اتفاق دیگری به عمل بیاورد .

خیانت فضای مجازی

خیانت موضوعی است که از زمان های بسیار قدیم بین زوجین و خانواده ها وجود داشته و اتفاق می افده است . اما گذر زمان و عوض شدن شرایط به انواع مختلفی از خیانت اضافه شده است . خیانت به صورت مجازی از شایع ترین خیانت هایی است که امروزه شاهد آن هستیم . این نوع خیانت فرد مهل به دلیل آسانی ارتط افراد فضای مجازی میتواند یک رابطه فرازناشویی را جنس مخالف خود آغاز کند . أین دو نفر یکدیگر. حرف میزنند ، گیر زندگی یکدیگر میشوند ، برای هم دلسوزی میکنند و به هم وابسته میشوند . اما گاهی حتی بعد از ماه ها ارتط یکدیگر را فضای واقعی نمی بینند .

سکس اتفاقی (occasional ***)

سکس اتفاقی نیز از جمله مواردی است که هر چه جامعه به سمت فرهنگ غربی و نظام سرمایه‌داری حرکت میکند شایع تر مبشود . این نوع سکس دو طرف نه به یکدیگر حس خاصی دارند و نه ارتطی بین آنها است . فقط چون آن لحظه احساس نیاز جنسی میکنند و حس خوبی از یکدیگر میگیرند این اتفاق را رقم میزنند . این اتفاقات معمولا مهمانی های شنه که اکثرا افراد شرایط متعادل نیستند رخ میدهد . گاهی نیز افراد صاحب همسر و خانواده هستند و این اتفاق را به وجود می‌آورند . قطعا این مورد جزو خیانت به همسر محسوب می‌شود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ۸ reasons why men betray their wives

دلایل خیانت مردان مهل چیست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۱:۲۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)