مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

مهمترین مسائل قبل از ازدواج چیست ؟

۵٫۰
۰۱

مسائل قبل از ازدواج

مسائل قبل از ازدواج ید ها و نید هایی را روشن میکند که پیش نیاز یک ازدواج موفق هستند . مسائل قبل از ازدواج موضوعات متعددی را شامل می شود ، مواردی مانند ک ازدواج و زندگی مشترک ، آمادگی همه جانبه برای شروع زندگی مشترک ، چالش های پیش از ازدواج ، چگونگی مدیریت رابطه قبل از شروع زندگی مشترک ، شناخت قبل از ازدواج و … . از مسائل قبل ازدواج هستند که هر کدام فرد نیازمند آگاهی و راهنمایی می شد . مسائل قبل از ازدواج را هرگز نمی توان از یک جنبه مورد بررسی قرار داد چرا که ازدواج پیچیده ترین و عمیق ترین نوع رابطه بین انسانی می شد و مسائل قبل از ازدواج به راحتی می‌توانند بر کیفیت و آینده ازدواج ثیر بگذارند .


بیشتر بخوانید:اهمیت آشنایی قبل از ازدواج چیست ؟


روانشناسی مسائل قبل از ازدواج

روانشناسی مسائل قبل از ازدواج خدمت افراد است نکاتی را به آنان متذکر شود که بتوانند مسیر ستی را انتخاب کنند که به ازدواج موفق ختم شود . روانشناسی مسائل قبل از ازدواج تمام جوانب و حواشی قبل از ازدواج را حالت اسندارد خود بررسی می کند و به افراد آموزش خواهد داد که چگونه به اسندارد های مد نظر نزدیک‌ تر شوند . روانشناسی مسائل قبل از ازدواج تمامی موضوعاتی که روند ازدواج وجود دارند را به چالش کشیده است مشخص شود چه مسائلی قبل از ازدواج بر کیفیت رابطه ، پیشرفت و موفقیت آن آینده ثیر گذار هستند . روانشناسی مسائل قبل از ازدواج می توانید میزان ثیر معیار های ازدواج خود را بسنجید و به ترتیب اهمیت آن ها را اولویت بندی کنید که این امر عث می‌شود به تصمیم و انتخاب خود اطمینان بیشتری را داشته شیم .


بیشتر بخوانید:نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟


مهمترین مسائل قبل از ازدواج

مهمترین مسائل قبل از ازدواج دسته بندی های متفاوتی دارند برخی جنبه مادی دارند و برخی دیگر به موارد اجتماعی ، احساسی ، روانشناختی بر میگردند . بدون شک پایداری یک ازدواج و کیفیت آن نتیجه مکمل و متناسب بودن زوج یکدیگر است یعنی هر اندازه زوج از نظر مادی ، فرهنگی ، تحصیلی ، شخصیتی ، ظاهری و … هم تناسب بیشتری داشته شند احتمال ازدواج موفق بیشتر خواهد بود . پس می توان گفت تناسب و تفاهم از مهمترین مسائل قبل از ازدواج است که ید به کمک مشاوره قبل از ازدواج زوج تشخیص داده شود . این تناسب شامل تمام مواردی است که زندگی مشترک اهمیت پیدا خواهند کرد و ثیر گذار خواهند بود .


بیشتر بخوانید:سوالات مشاوره قبل از ازدواج


مسائل قبل از ازدواج همسر

مسائل قبل از ازدواج همسر به تمام مواردی گفته میشود که دو نفر را قالب یک زوج به یکدیگر مرتبط میکند . شناخت و ک این مسائل بسیار مهم است چرا که این مسائل تعیین میکنند که زوج چه اندازه میتوانند پنسیل سازگاری یکدیگر را داشته شند . شناخت پیش از ازدواج میتواند همراه مشاوره ازدواج کمک کنند به ستی مسائل قبل از ازدواج همسر برای ما روشن شود . ممکن است فرد شناخت کافی از این مسائل نداشته شد و بسیاری از مسائل مهم پیش از ازدواج از دید او دور بماند و زندگی مشترک مشکل رو به رو شود . اما میتوان مشاوره قبل از ازدواج مسائل مهم و ثیر گذار را مشخص کرد و میزان سازگاری زوج را برای حل این مسائل تخمین زد .


بیشتر بخوانید:مشاوره پیش از ازدواج


مدیریت مسائل قبل از ازدواج

مدیریت مسائل قبل از ازدواج کمک خواهند کرد که فرد به ستی معیار های ازدواج خود را طرف مقابل تشخیص دهد . مدیریت مسائل قبل از ازدواج ید به گونه ای شد که تمام مسائلی که برای هر دو نفر حائز اهمیت هستند مشخص شوند . برخی از زوج ها به دلیل ناتوانی مدیریت مسائل قبل از ازدواج نتوانسته اند که بهره لازم را از دوران شناخت خود ببرند و گاها رفر ها و تصمیمات نابجا عث شده اند که یا رابطه از مسیر ست خود منحرف شود یا رابطه شخصی که تناسب لازم را او ندارند به اشته ادامه پیدا کند . که هر دو حالت فرد پیامد های منفی را یافت خواهد کرد که بر زندگی و آینده او ثیر جدی خواهند گذاشت . چگونگی مدیریت این مسائل به راحتی از طریق مشاوره قبل از ازدواج قابل آموزش خواهد بود و اکتسابی می شد .


بیشتر بخوانید:روابط قبل از ازدواج چگونه ید شد ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۱۰ Important Subjects to Discuss Before Getting Married …

مهمترین مسائل قبل از ازدواج چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۱:۴۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مزایای مشاوره خوب برای زندگی بهتر

۵٫۰
۰۱

مشاوره خوب یعنی به شور آمدن . مشاوره یعنی قبول کنیم که ما همه چیز را نمیدانیم . مشاوره خوب یعنی من ممکن است دچار احساسات شوم و صلاح و مصلحت خودم را فراموش کنم . مشاوره یعنی میدانم همه آنها که امروز پشیمان هستند روزی که تصمیم میگرفتند فکر میکردند بهترین تصمیم را گرفتنه اند . مشاوره خوب یعنی کسانی هستند که میتوانم به آنها اعتماد کنم . مشاوره یعنی من مشورت کردن تصمیم خودم تزلزل نشان نخواهم داد . مشاوره خوب یعنی من آنق عاقل هستم که از علم و تجربه دیگران به نفع خودم استفاده کنم . مشاوره یعنی آخرین برگ برنده من برای یک تصمیم ست . مشاوره خوب عنی عمر انسانها کوه است از هر لحظه ید برای پیشرفت استفاده کرد . مشاوره یعنی ما فرصت آزمون و خطا نداریم . مشاوره یعنی من وقتی را که برای شکست خوردن است جهت موفقیتهایم اسشتفاده میکنم .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


مشاوره خوب

کسی که مشاوره میکند واقع برای خود و وقتش احترام قائل است . او میخواهد اعتر کسب کند . کسی که زیاد اشته میکند اعتر خود را جمع فامیل و دوسن بی ارزش میکند . کسی که تصمیمهای ست میگیرد محبوبتر و قابل اعتمادتر است . همه از دوستی و معاشرت او لذت میبرند و برایش احترام قائل میشوند . کسی که کمتر شکست میخورد اعتماد به نفس و عزت نفسش لا میرود . صورتی بشاش و روحیه ای شاد دارد . او انسانی موفق و رو به جلو است . فرصتهای کمتر به جات لاتری میرسد . او به دنل اهداف خود میرود و اهدافش به او خیلی نزدیک هستند . او خودشیفته نیست ولی برای خود احترام قائل است و احترام دیگران را نیز جلب میکند . او کسی است که تمام کارهایش مشورت میکند . او اعتقاد دارد مشورت سود آوراست .


بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده تلفنی


انواع مشاوره خوب

انواع مشاوره خوب برای گرفتن تصمیم انواع کارها وجود دارد که هریک جای خود مناسب است . انواع مشاوره خوب را از دو جهت بررسی میکنیم . انواع مشاوره میتواند از حیث مشاور شد . یعنی چه کسانی میتوان مشاوره انجام داد . از انواع مشاوره خوب میتوان به مشاوره گیس سفید یا ریش سفید اشاره کرد . زمان گذشته مراکز مشاوره وجود نداشتند و به دلیل ساده بودن اجتماعات مشکلات نیز ساده تر بود . مشاوره نیز آنزمان گیس سفید یا ریش سفید میشد . گیس سفید یا ریش سفید به مرد یا زنی اطلاق میشد که مورد اعتماد تمام فامیل بود او دلسوزی برای همه تصمیم میگرفت و معمولا تصمیمی که او میگرفت اجرا میشد . یکی دیگر از انواع مشاوره مشورت معتمد محل بود . معتمد محل مورد احترام تمام اهالی بود و همه او را به نیکی میشناختند .

یکی دیگر از انواع مشاوره خوب مشورت بزرگان دین بود معمولا پیش نماز یا امام جماعت کارها مشورت میشد و حرفش نیز قابل اجرا بود . یکی دیگر از انواع مشاوره خوب مشورت ما یا پ است که دلسوز فرزندشان هستند و برای او نیکی و سود آوری آرزو دارند . البته برخی موارد چون آنها از منافع دیگران برای سود فرزندشان چشمپوشی میکنند مشاوره قابل اعتمادی برای همه نیست . مراجعه به ماکز مشاوره نیز از اهم مشورت گرفتنها است مجالی مناسب مفصل به این مقوله خواهیم پرداخت . حال انواع مشاوره را از حیثی دیگر نام میبریم . مشاوره ازدواج ، مشاوره اقتصادی ، مشاوره دعاوی ، مشاوره زناشویی و مشاوره خانوادگی . مشاوره های دیگری چون مشاوره علاقه مندیها ی تحصیلی ، مشاوره کسب وکار ،مشاوره کودک و نوجوان . و حتی مشاوره برای انحرافات جنسی .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


مشاوره خوب آنلاین

مشاوره خوب آنلاین توسعه فن آوری الکترونیک به کمک کسانی آمده است که قا به حضور مراکز مشاوره نیستند . برخی ممکن است به دلیل معلولیت نتوانند مشاوره حضوری بگیرند . برخی همسری متعصب دارند . برخی نمیخواهند به هر دلیلی کسی متوجه مشاوره گرفتن آنها شد . این عزیزان مشاوره آنلاین میگیرند . مشاوره خوب آنلاین برای کسانی که محل کار هستند و ساعت استراحت خود را میخواهند برای مشاوره استفاده کنند مفید است . کسانی که طاقت گرمای بسن و یا سرمای زمسن را ندارند مشاوره آنلاین میگیرند . کسانی که توانایی جسمی و یا حوصله روحی ندارند از مشاوره آنلاین بهره میگیرند . دنیای الکترونیک و اینترنت بسیاری از کارها را آسان نموده است . ازجمله مشاوره گرفتن را . یک تصمیم گیری آنی ممکن است فرصت صرف وقت برای رفت و آمد به مراکز مشاوره را نداشته شید یک مشاوره آنلاین میتوانید تصمیم ست بگیرید .

برخی مشاوره ها ممکن است نخواهید هویت شما فاش شود مشاوره خوب آنلاین انتخاب شما خواهد بود . مشاوره خوب آنلاین میتواند یک مشاوره عینی شد . کمک اینترنت مشاور را به محیط خانه ، کار و یا تفریح خود ببرید . مورد یک بیمار یا کهنسال مشکل رفری و تصمیم گیری دارید مشاوره آنلاین به شما کمک خواهد کرد . مورد برخی رفرهای کودکن مشاوره آنلاین میتوانید از ارتط تصویری استفاده کنید و برای مشکل خود چاره ای بجویید . مشاوره آنلاین راهیست برای یک مشاوره عینی ، صرفه جویی وقت و صرفه جویی هزینه هزینه رفت وآمد و غیره . شما میخواهید برای اقوام ویا دوسن خود خارج از کشور و یا یک شهر دیگر مشاوره بگیرید . به مشاور خود اعتماد دارید پس بهترین راه یک مشاوره آنلاین است .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس


مشاوره خوب تلفنی آویژه

مشاوره خوب تلفنی آویژه هم یکی دیگر از مشاوره هایی است که به شما پیشنهاد میکنیم . مشاوره تلفنی آویژه زمینه های مختلف به شما مشاوره میدهد . مشاوره تلفنی آویژه راهکار مناسبی برای شما عزیزان است . برای شما که از راه دور میخواهید مرکز مورد اعتمادن مشورت کنید . برای شما که به دلیل مراقبت از یک سالمند نمیتوانید از منزل خارج شوید . مشاوره تلفنی آویژه برای کسانی است که ساعت کاریشان شنه روزی است . این عزیزیان به جای استفاده از مرخصی برای مشاوره میتوانند برای استراحت وتفریح استفاده کنند . مشاوره تلفنی آویژه برای کسانی است نمیتوانند همراه خانواده مراکز مشاوره حضور پیدا کنند . هنگام نیاز یک تماس تلفنی همراه افراد خانواده که لازم است مشاوره حضور داشته شند مشورت میگیرند . مشاوره خوب تلفنی آویژه میتواند شما را امور مهم زندگی و تصمیم گیریهاین راهنمایی کند .

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی آویژه میتواند برای سالمندان عزیزی که توانایی حضور مراکز مشاوره را ندارند مفید شد . سالمندان عزیز دسترس داشتن شماره تلفن مرکز مشاوره روانشنسی تلفنی آویژه میتوانند مشکلات خود را مشاوران میان بگذارند . این سالمندان عزیز ممکن است برخی موارد نیز مشکلات اطرافیان را ک نکنند و این عث ایجاد توقع آنها شود . یا حس نا کارآمدی آنها را کسل و بیحوصله کند که این روحیه سبب میشود دیگران نیز ثیر منفی بگذارند . مشاوران دلسوز این مرکز آنها را به مغتنم بودن وجودشان برای جوانترها آگاه میکنند . همینطور آنها را مطلع میکنند هرچق برخوردهایشان همراه انرژی وشاد شد همصحبتی آنان لذتبخشتر میشود . انتخاب رنگ لس نیز روحیه این عزیزان ثیر بسزایی دارد . مشاوران مرکز مشاوره آویژه پیشنهاد میکنند رنگهای شاد برای لس سالمندان انتخاب کنید .

مشاوره ازدواج تلفنی آویژه

مشاوره ازدواج تلفنی آویژه برای زوجهای جوانی است که قصد ازدواج دارند . مرکز مشاوره ازدواج تلفنی آویژه قصد داشتن ازدواجهای موفق راه اندازی شده و خدمت خانواده های عزیز میشد . مرکز مشاوره ازدواج تلفنی آویژه برای زوجهای جوانی است که چندی از ازدواجشان نمیگذرد و نیاز به مشاوره دارند . دختران و پسرانی که قبل از ازدواج مشورت میگیرند کمتر دچار گزند و یا پشیمانی میشوند . آنها بهره گرفتن از جدیدترین علوم مشاوره توانسته اند برای خود و همسرشان اطمینان و امنیت کسب کنند . آنها صد لایی از ستی دست به انتخاب زده اند اینست که وقتی مشکلی پیش می آید هرگز دچار شک نمیشوند . کسانی که بدون مشورت انتخاب کرده و یا انتخاب شده اند بروز کوچکترین مشکل شک میکنند . نکند این همسر مناسب من نیست ؟ یا نکند من همسر مناسبی برای او نیستم .

اما وقتی مشورت ازدواج میکنیم بروز مشکل به دنل راه حل هستیم نه اینکه به شک بیفتیم . مواقعی نیز پیش می آید که به بن بست میرسیم آنجا از خود میپرسیم ما که مشاوره انجام دادیم پس چرا اینطور شد ؟ عوامل زیادی یک مشاوره اشته دست دارند . اول اینکه بدانیم چه کسی مشاوره میکنیم . نقش مشاور مشاوره بسیار حساس و مهم است . دوم به کدام مرکز مراجعه میکنیم ؟ آیا مرکز مشاوره مورد یید است ؟ آیا طرف قرارداد سازمان یا نهادی هست ؟ بله طرف قرار داد بودن یک مرکز مشاوره خوب حکایت از معتبر بودن آن مرکز دارد مانند مرکز مشاروه ازدواج تلفنی آویژه . سوم اینکه مشاوره صداقت بوده ایم ؟ برخی اوقات ما مشاوره واقعیات را از مشاور کتمان میکنیم که نتیجه آن یک مشاوره ناست است . این مشاوره نتیجه خوبی نخواهد داشت .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج


مشاوره خوب و زندگی

یکی از اصول انتخاب ست مشاوره خوب و ست است . یکی از اصول تصمیم گیری ست نیز یک مشاروه خوب است . وقتی ما میخواهیم ازدواج کنیم مشاوره قبل از ازدواج انجام میدهیم . یک مشاور خوب هر دو نفر صحبت میکند علاوه بر روانشناسی روانکاوی کرده و علایق و سلیقه آنها آشنا میشود . غلاوه بر علایق به رفرهای آنها و ظرفیت آنها پی میبرد . بعد از انجام تستهای مختلف و مصاحبه های زیاد لاخره معلوم میشود که این دو زوج خوبی برای هم هستند یا خیر ؟ مشخص میشود آیا آنها مکملهای خوبی هستند ؟ آیا میتوانند تکمیل کننده نقایص هم شند ؟ یادمان شد دو نفر که مثل هم شند برای ازدواج مناسب هم نیستند یا اگر هم هستند شبیه هم بودن کافی نیست . هرکس نواقص و کمالاتی دارد اگر دو نفر بتوانند نواقص همدیگر رابپوشانند وتکمیل کننده هم شند میتوانند زوج خوبی شند .

همسرکسی است که برکمالات شریک زندگیش بیافزاید . همسر یعنی داشتن جنبه و ظرفیت برای معایب شریک زندگی . مشاوره ازدواج بررسی این نکات و فاکتورهای دیگر رهنمون زوجهای جوان خواهد بود . به شرط اینکه هردو نفر مشاور صداقت حرف بزنند . حرفهایشان راست و از ته دل شد . هردو بخواهند که ببینند مناسب هم هستند یا خیر . اگر فاکتورهای یک مشاوره خوب رعایت شود مسلما ازدواج موفق خواهند داشت غیر اینصورت هم به خود و هم به همسر خود آسیب میرسانند . مشاوره ازدواج خود نیز دامنه وسیعی دارد . مشاوره عشق ، مشاوره همشان بودن ،مشاوره خانواده و مشاوره های دیگر که برای یک ازدواج موفق لازم است . برخی از زوجها کاملا مناسب هم هستند ولی هدفها از ازدواج ممکن است مشکل برانگیز شد . برخی اوقات ناهمگون بودن سنها ممکن است دونفررا برای ازدواج نامناسب کند .

چه کسانی و چه مواقعی مشورت نکنیم ؟

دختران جوان قبل ازازدواج معمولا خانواده خود مشورت میکنند مسلما خانواده بخصوص پ و ما بدخواه فرزندانشان نیستند . برخی اوقات نیز والدین زیاده خواهی برای فرزندشان آنها را از رفتن به راه سرنوشتشان ز میدارد . پس مشورت والدین لازم اما کافی نیست . برای انتخاب ست علاوه بر والدین مشورت کارشناسان نیز لازم است . برخی دوسن صمیمی خود مشورت میکنند . غافل از اینکه برای آن دوست ممکن است اثر رقابت یا حسادت ممکن است راهنمای خوبی نشند . برخی مواقع نیز دو دوست انق زندگی هم مثل هم بوده اند که الان هم میخواهند هم یک زمان ازدواج کنند . حالیکه ممکن است برای هرکدام مواقع خاص موقعیت ازدواج پیش بیاید .

اینگونه مواقع مشورت زیاد ست و بجانخواهد بود . اینست که بهتر است به جای مشورت هرکس فقط کارشناسان مشورت کنیم . دلایلی که نید هرکسی حتی خانواده جه یک مشورت کنیم واضح است . مثلا اختلاف بین همسران پ و ما هریک به اشته وبدون اینکه بخواهند جانب داری فرزند خود را میکنند . چون آنها نمیتوانند قضاوت بهتری داشته شند چون جانبداری از فرزند ذان وکنه هرانسان است .

اینگونه مواقع طرفداری بیجا عث قوت اشته زندگی فرزندمان میشویم . این قضاوت ما عث تداوم اشته فرزندمان میشود . فرزندان او که بزرگ شوند مثل والدین قضاوت نخواهند کرد . نتیجه ایامی که او به فرزندانش نیاز دارد آنها به پ یا ماشان به چشم انسانی خود خواه نگاه خواهند کرد . آنها پ یا ماشان همسو نخواهند بود . والدین قضاوت بد خود ، یک مشورت نا بجا بین او و فرزندانش فاصله افکنده اند . ولی مشورت مشاورین مراکز مشاوره خوب این عواقب را نخواهد داشت .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خوب برای زندگی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۴ Ways Everyone Can Benefit From Therapy

نویسنده: زهره حبیبی نوده

مزایای مشاوره خوب برای زندگی بهتر

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۷:۳۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

تست مشاوره قبل از ازدواج

۵٫۰
۰۱

تست مشاوره قبل از ازدواج سوالات خاص خودش را مطرح میکند . این تست یک سوال مطرح شده و چند گزینه داده میشود . شما یکی از گزینه هارا انتخاب میکنید و پایان این جوابها کنار هم رم بندی شده و نتیجه به شما اعلام میشود . اگر دقت کرده شید مشاوره یک سوال مطرح میشود و شما کوه و یا به تفصیل پاسخ میدهید . اما تست مشاوره قبل از ازدواج شما گزینه دارید . چون این گزینه ها بنا به علم روانشناسی تبیین شده است . تست مشاوره قبل از ازدواج بعد از سالها تحقیق و مطالعه و آزمون تدوین شده است . نتیجه این تست ها را حتما یک روانشناس و یا یک مشاور ید براین تفسیر کند . مرکز مشاوره آویژه تستهای مختلف برای شما آماده شده و توسط کارشناسان مجرب تفسیر میشود . نتیجه گرفتن از این تستها میتوانید بدون دغدغه ازدواج کنید.

تست مشاوره قبل از ازدواج

تست مشاوره قبل از ازدواج ظرافت تهیه شده از ابعاد مختلف شما و یا همسرن سنجیده شوید . حتی پاسخها نیز روشهای علمی تهیه شده است . وقتی پاسخها کنار هم چیده میشوند مجموعه ای از حالات روحی و رفری شما مشخص میشود . این تشخیص مشاوران و روانشناسان خصوصیات شما را تفسیر و بررسی میکنند . ز هم یادآوری میکنیم تفسیر و تشخیص تست مشاوره قبل از ازدواج فقط از سوی کارشناسان قابل بررسی است . شما ممکن است به صورت آنلاین از طریق سایتهایی که برای تبلیغ تست گذاشته اند خودن را آزمایش کنید . اما وقتیمشاوره خانواده یا کارشناسی کنار خود ندارید برداشتهای شما ممکن است خطا و حتی خطرناک شند . سایتهای روانشناسی برای اینکه تعداد زدید کننده بیشتری داشته شند تست مشاوره قبل از ازدواج گذاشته اند . اما بهتر است خودن مراقب شید خودتفسیری به خود آسیب نرسانید .


بیشتر بخوانید: ویژگی های ازدواج خوب


سوالات تست مشاوره قبل از ازدواج

سوالات تست مشاوره قبل از ازدواج مربوط به عشق ، سازگاری است . سوالات تست مشاوره قبل از ازدواج مربوط به زناشویی ، هوش عاطفی وسازگاری جنسی است . سوالات از این قبیل مسائل که برای زندگی لازم است میشد . شما را تعدادی از سوالات تست مشاوره قبل از ازدواج آشنا میکنیم . به طور مثال سوالات عشق استرنبرگ : عشقم مرا خیلی حمایت میکند(از نظر عاطفی ) . این یک تست است سپس پاسخهای متفاوتی پیش روی شمااست مانند :بله کاملا (۹) زیاد(۸) آری (۷) از متوسط کمی لاتر (۶) متوسط(۵) کمی (۴) شاید کمی (۳) نه (۲) اصلا (۱) شما بعد از مطالعه تست و پاسخها یکی را انتخاب میکنید . هرچق دقت بیشتری پاسخ دهید نتیجه بهتری یافت خواهید کرد . نتیجه بهتر به معنای نتیجه ایست که به واقعیت نزدیکتر است . بهتر به معنای نتیجه دلخواه شما نیست .

زمانی که شما به سوالات تست مشاوره قبل از ازدواج شک پاسخ میدهید ممکن است دوگانگی بوجود بیاید . از این لحاظ میگوییم وجود مشاور و روانشناس نه تنها لازم بلکه واجب است . برای اینکه یک روانشناس تناقض پاسخها را میابد و ک میکند کدام پاسخ صحیح و کدام تردید است . او میداند کدام پاسخ خصوصیات و روحیات شما جور میآید ، کدام پاسخ از روی تردید و کدام پاسخ اصلا ست نیست . یک مشاور وقتی پاسخهای غیر واقعی روبرو میشود چند سوال دیگر خودش مطرح کرده و به پاسخ صحیح میرسد . اعتماد شما به مشاوران و روانشناسان برگیرنده اعتماد شما به آینده و همسر آینده ن خواهد بود . وقتی شما اطمینان ازدواج میکنید زندگی کمتر مردد میشوید . کم نیستند کسانی که سالها بعد ازازدواج هنوز شک دارند همسرشان مورد اعتماداست یا خیر .

تست های مشاوره قبل از ازدواج

تست های مشاوره قبل از ازدواج شامل تست روانشناسی کیفیت زندگی ،تست شوخ طبعی و تست هوش هیجانی است . از دیگر تستهای مشاوره قبل از ازدواج میتوان به تست هوش اجتماعی و تست بلوغ عاطفی اشاره کرد . تست های مشاوره قبل از ازدواج زیاد هستند که هر کدام نشانگر کیفیت نوع و بخشی از زندگی میشد . قبل از همه این تستها بهتر است تست همسریابی را انجام دهید . این تست شما میتوانید از صفات پنجگانه شخصیتی خود مطلع شوید و بدانید همسر دلخواه شما ید دارای چه صفاتی شد . بعد از آن تست تعارضات زناشویی از حس شما و تمایلات جنسی شما و یا طرف مقابل شماحکایت دارد .شما این تست میتوانید میزان عاطفه و تمایلات جنسین خود را بسنجید . و این سنجش همسری انتخاب کنید که به به نیازهای شما بتواند بخوبی پاسخ دهد .

شاید این مسائل براین ساده و حتی خنده دار به نظر بیاید اما بسیار از زندگی ها به خاطر همین عوامل از هم پاشیده اند . کسی که میخواهد نیازهایش چارچوب خانواده مین شود ید به این فاکتورها بیشتر دقت کند . بسیاری از خانواده ها ظاهر خوشبخت ، خوشحال و خندان هستند . شاید خیلیها به این خانواده غبطه بخورند . اما نیازهای عاطفی و یا جنسی آنها توسط همسرشان مین نمیشود . این خانواده دیر یا زود حتی اگر ازهم پاشیده نشود آسیب خواهد دید . بعضی اوقات این آسیبها جبران ناپذیر میشوند و تمام اعضای خانواده از آن ضربه میبینند . یک زناشویی خوب به تمام افراد خانواده آرامش میبخشد . این خانواده ما خندان و پ صبور و آرام است . پس تستهایی که میزان بهرهمندی عاطفی و جنسی را مشخص میکند جزو ضروریات قبل ازازدواج است .

تست مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

تست مشاوره قبل از ازدواج آنلاین سوالات تخصصی هستند که شما میتوانید از آنها استفاده کنید . تست مشاوره قبل از ازدواج آنلاین آماده استفاده است . از جمله این تستها میتوان به تست شخصیت شناسی اشاره کرد . هر کس برخورد کنشهای پیرامون خود واکنشهای متفاوتی روبرو میشود . مثلا شما یک غ به یک مهمانی دعوت شده اید . یک سگ نا آشنا از انتهای غ به سمت مهمانها میدود . هر یک از مهمانها رفر خاص خود را بروز میدهند . برخی شدیدا میترسند . این میان یکی جیغ میزند . دیگری ممکن است مات بماند و توان هیچ حرکتی را نداشته شد . یکی دیگر پا به فرار میگذارد . یکی پشت دیگری پنهان میشود . یکی دور سرش میچرخد . همه اینها واکنش کسانی است که ترسیده اند . آنها ترسشان رانمیتوانند پنهان نمیکنند .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


عده ای دیگر میترسند اما عکس العمل پنهانتری دارند . آرام به طرفی میروند که بتوانند پنهان شوند . عده ای دیگر از زیاد بودن تعداد مهمانها استفاده میکنند و پناه میگیرند . تعدادی هم ممکن است شند که به دنل یک خوراکی که برای سگ دلچسب است میرود اورا مهار کند . وافراد خاص وجود اینکه احساس خطر میکنند تلاش میکنند کودکان و نوان و سالخوردگان را از آسیب دیدن دور کنند . حال بنا به شخصیت هرکس ید دید کدام یک برای ازدواج او بهتر است . شاید بگویید هرکس همرفر خود ید ازدواج کند . پاسخ منفی است . ان گروه که پشت دیگری پنهان شدند اگر هم ازدواج کنند هیچیک نمیتواند برای دیگری مناسب شد . این افراد ید کسی ازدواج کند که هنگام خطر برای او مامن شد . چاره اندیش شد . اینجاست که حضور مشاورضروریست .

کاربرد تست مشاوره قبل از ازدواج

کاربرد تست مشاوره قبل از ازدواج مشخص است . این تستها شما میتوانید به ظرفیتها و گروههای شخصیتی و رفری که به آنها تعلق دارید پی ببرید . سپس گروه بندیهای روانشناسی بفهمید زندگی به یک همراه نیاز دارید ؟ به یک فرد صرفا اطاعت پذیر ؟ به یک نفر که بتواند زندگی شما را مدیریت کند ؟ یک نفر که چاله های عاطفی و یا جنسی شمارا پر کند ؟ یا یک مکمل . کاربرد تست مشاوره قبل از ازدواج به شما انتخاب انگیزه میدهد . مشاوره قبل از ادواج به دنل کسی خواهید بود که او کامل و خوشبخت شوید . مشاوره ازدواج شمارا بسوی افقهای خوشرنگ زندگی رهنمون میشود . دانستنمعیارهای ازدواج خود و همسر آینده ن انتخابن هدفدارتر خواهد شد . مرکز مشاوره آویژه برای شما یک ازدواج موفق و دلخواه آرزومند است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Pre-Marriage Counseling Quiz

تست مشاوره قبل از ازدواج

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۵:۲۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

۵٫۰
۰۱

هدف از ازدواج

هدف از ازدواج یا اینکه چرا ازدواج می کنیم را می توانیم از مشاوره ازدواج بپرسیم . جواب کلیشه ای هدف از ازدواج رسیدن به آرامش هست را همه می دانیم . اما پشت این سوال نکته های زیادی پنهان شده است . هر کدام از ما جواب هدف از ازدواج می توانیم هم چند پاسخ داشته شیم هم اینکه سکوت کنیم . چون اصلا به علت ازدواجمان فکر نکرده ایم اینکه هدف از ازدواج فقط رهایی از تنهایی نیست اینکه هدف از ازدواج فقط برآورده کردن نیازهای جنسی نیست یا هدف از ازدواج برآورده کردن نیاز های مالی نیست . شاید مجموعه همه این خواسته ها کنار تعهد داشتن ، تربیت فرزند و تقویت مسئولیت پذیری از اهداف ازدواج شد . اما ید بدانیم مهم تر از هدف ، رسیدن به هدف است که کمک مشاوره ازدواج به آن میرسیم .


بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟


اصلی ترین هدف ازدواج

اصلی ترین هدف ازدواج را شاید تعالی و رشد شخصیت می توان دانست . ازدواج بخاطر افزایش ر مسئولیت که قبل از آن توجهی به آن نداشتیم ممکن است دچار سرگمی شویم . مشاوره فقط مختص قبل از ازدواج نیست . بعد از ازدواج میتوانیم کمک مشاوره خانواده به اصلی ترین هدف ازدواج که داشتن یک ازدواج موفق است دست پیدا کنیم . هر فردی وقتی تصمیم به ازدواج می گیرد ید آمادگی کافی برای ورود به این دنیا را داشته شد . اصلی ترین هدف ازدواج میتواند افزایش قابلیت هایی شد که قبل از ازدواج نادیده میگرفتیم . قبل از ازدواج شاید کوچکترین کاری برای خانواده انجام نمی دادیم اما بعد از ازدواج ناخودآگاه حس مسئولیت پذیری مان افزایش می یابد و این اصلی ترین هدف ازدواج است . بطور کلی اصلی ترین هدف ازدواج داشتن زندگی شاد و موفق است .


بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟


هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی عشق ورزی است . از نظر روانشناسی ازدواج فقط جنبه ارضای نیاز جنسی را ندارد . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی تکامل و به اوج رسیدن همه توانایی ها و نیاز های انسان است . از نظر مشاوران خانواده برای رسیدن به این هدف داشتن اطلاعات کافی و شناخت ست فرد از خود و توانایی هایش قدم اول داشتن ازدواج موفق است . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی فقط پرداختن به خود نیست ازدواج توجه کردن به دیگری و تلاش برای شناخت همسر قدم دوم داشتن یک ازدواج موفق است . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی یکی شدن زن و شوهر تصمیم گیری ها است . توجه به علایق و سلایق هم و پیدا کردن یک راه و هدف مشترک اصلی ترین هدف ازدواج است .


بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج


هدف از ازدواج اسلام

هدف از ازدواج اسلام افزایش جنبه معنوی و سلامت روحی است . اسلام به ازدواج بسیار کید شده است . و گفته شده ازدواج نیمی از دین کامل میشود . اسلام بر انتخاب همسر پاک دامن و همسری که عث آرامش روحی میشود سفارش شده است . هدف از ازدواج اسلام داشتن فرزند و زیاد شدن نسل خوب و سالم است طوریکه از امام صادق نقل شده از معیار های مهم انتخاب همسر توان زایش و فرزند آوریست . هدف از ازدواج اسلام داشتن همسری از جنس خودن است که هم کفو و هم تراز خودن شد . اسلام هم مسئله شهت شخصیتی و فکری مطرح شده است که عث می شود ازدواج موفق و سالمی داشته شید . و نهایت هدف از ازدواج اسلام تشکیل خانواده ، دوست داشتن و دوست داشته شدن است .


بیشتر بخوانید:انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج


انگیزه و هدف از ازدواج

انگیزه و هدف از ازدواج توجه به ویژگی های هر فرد متفاوت است . دوست داشتن و دوست داشته شدن انگیزه و هدف از ازدواج است . مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج به ما رسیدن به این هدف کمک می کند . هدف از ازدواج پیدا کردن فرد لایقی است که ادامه مسیر زندگی همراه ما شد . انگیزه و هدف از ازدواج بزرگتر کردن دایره اجتماعی زندگیمان است . ازدواج ما وارد خانواده جدیدی شده و آداب زه ای آشنا می شویم . بعد از ازدواج برای رسیدن به اهداف مان ید بدنل پیدا کردن شهت ها همسرمان شیم . شهت هایی که از اهمیت زیادی برخوردار شند بتوانیم ازدواج موفقی را برنامه ریزی کنیم . ازدواج زن و مرد ید نسبت به هم مشق و دلسوز شند پایه های یک زندگی سالم را بنا کنند .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


انگیزه های فردی ازدواج

انگیزه و هدف از ازدواج میتواند کاملا شخصی و فردی شد . بعضی افراد شرایطی قرار دارند که احساس تنهایی می کنند افرادی که به هر دلیلی ازخانواده جدا زندگی می کند . از نظر مشاوره ازدواج احساس تنهایی یا دوری از خانواده نید انگیزه ازدواج شد . ازدواج به همان اندازه که شروع یک اتفاق زه هست به همان اندازه هم می تواند شروع دسر شد . این انتخاب نا آگاهانه می تواند پیامدهای جبران ناپذیری داشته شد . فردی که قصد ازدواج دارد ید به لحاظ فردی و شخصیتی به بلوغ کافی رسیده شد . حتی اگر به دلایل شخصی مجبور به ازدواج هستید حداقل یک مشاوره ازدواج خوب مشورت کنید . هم انتخاب ستی داشته شید و هم اینکه مشاور کمک کند خودن را بهتر بشناسید . مشاور می تواند شما را برای ورود به زندگی آماده کند .


بیشتر بخوانید:اهمیت آشنایی قبل از ازدواج چیست ؟


نکات اخلاقی بعد از ازدواج

برای داشتن یک ازدواج موفق و شاد بهتر است بعد از ازدواج نکاتی را رعایت کنیم . دوره نامزدی معمولا سعی می کنیم بهترین ها را برای همسرمان فراهم کنیم .بهترین کادو ، بهترین غافلگیری ، بهترین سفر اما معمولا وقتی زندگی زناشویی را آغاز می کنیم این کارها را فراموش می کنیم . صورتیکه برای حفظ پایداری و طروات یک زندگی همیشه ید دوست داشتن و دلبستگی به زندگی و همسر را یادآوری کنیم . اصلی ترین هدف ازدواج بوجود آمدن صمیمیت بین زن و مرد است . برای حفظ این صمیمیت لازم است همیشه دوست داشتن و عشق ن را به زندگی و همسرن نشان بدهید . رمز داشتن یک ازدواج موفق احترام متقابل به هم است وقتی خانه و اجتماع احترام همسرن برخورد کنید مهمترین قدم برای داشتن یک زندگی پایدار را برداشته اید .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


راه کارهای احترام به همسر

همه ما به عنوان یک انسان اشتهاتی زندگی مان داشته ایم . اما اشته کردن فقط بخشی از مشکل است مطلب مهم پذیرش اشته است . وقتی زندگی زناشویی مرتکب اشته شدیم بهتر است بعد از فهمیدن ، اشته مان را بپذیریم و احترام از همسرمان معذرت خواهی کنیم . اگر قبل از قضاوت همسرمان بت اشتهش ، خودمان را جای او بگذاریم می توانیم شرایط را کمی بهبود ببخشیم . می توانیم کمال خونسردی و حفظ احترام مشکل را ریشه یابی کنیم . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی برقراری ست رابطه و توانایی حل همه مشکلات سایه احترام و عشق است . از نکات دیگر حفظ احترام بین زن و شوهر رازداری است . همسران نید اسرار یکدیگر را نزد سایرین فاش کنند کسی نتواند از این اسرار سوء استفاده کند .


بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟


ید و نید های زندگی زناشویی

از نظر مشاوره خانواده بهتر است برای داشتن یک ازدواج موفق زن و شوهر مواردی را همیشه رعایت کنند . همسران نید هیچ شرایطی به هم وغ بگویند وغ گویی عث سست شدن پایه های زندگی و سلب اعتماد بین همسران می شود. بهتر است گاهی زن و شوهر برای خودشان خلوت کنند اسیر روزمرگی های زندگی زناشویی نشوند . مشاوره ازدواج توصیه می کند برای حفظ نشاط زندگی هر کدام از زوجین به تنهایی برنامه ای برای رفت و آمد دوسن شان داشته شند . حفظ حریم شخصی از نکاتیست که زن و مرد ید توجه زیادی به آن داشته شند . زوجین ید بدانند که مشکلات و اختلاف شان را نید همه جا و برای همه زگو کنند حرمتشان خدشه دار نشود . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی بهبود خلقیات و ویژگی های فردی است .


بیشتر بخوانید:معیارهای انتخاب همسر چیست ؟


توصیه های کوه و کلیدی مشاور ازدواج

اصلی ترین هدف ازدواج داشتن یک زندگی بدون تنش و ناراحتی است . پس برای دوری از تنش نکات زیر را رعایت کنید . همیشه پاسخگوی ابراز محبت همسرن شید . هیچ وقت جمع غرور همسرن را جریحه دار نکنید . از همسرن جمع خانواده ن بدگویی نکنید . اگر نسبت به همسرن احساس منفی پیدا کردید نگذارید حل نشده روی هم تلنر شود . جمع حرفی نزنید که عث خجالت همسرن شود . دلخوری هاین از همسرن را جمع دوسن و خانواده به روی او نیاوردید . از هم جنس های همسرن جمع بی جا تعریف و تمجید نکنید که عث شک و بدبینی همسرن بشود . هدف از ازدواج اسلام حفظ فرد از تمایل به گناه است . پس همسرن را محروم کردن از رابطه آزار ندهید .


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


ازدواج سفید

کشورهای غیر مسلمان همینکه دو نفر تصمیم بگیرند هم زندگی کنند کافی است . زندگی خود را بدون هیچ تشریفاتی ممکن است شروع کنند . این ازدواج که به ازدواج سفید معروف است ممکن است فرزندی هم متولد شود و این فرزند قانونی است . گاهی بعد از تولد چند فرزند و بعد از سال ها زندگی زوج تصمیم میگیرند بصورت ثبت شده و قانونی ازدواج شان را اعلام کنند . اما بعضی مواقع هم دو نفر هم زندگی می کنند اما کوچکترین تعهدی نسبت به هم ندارند و آزادانه شریک جنسی مختلفی دارند که انگیزه و هدف از ازدواج منافات دارد . زیرا ممکن است این نوع ازدواج فرزندی هم بدنیا بیاید که اصلا پ مشخصی نداشته شد و تمام زندگی زن وجود یک فرزند نابود شود . این مطلب هم فرزند آوری که هدف از ازدواج است منافات دارد .


بیشتر بخوانید:مشاوره پیش از ازدواج


توجه به حریم زندگی زناشویی

مشاوره قبل از ازدواج همیشه بر حفظ حریم زناشویی کید میشود . وقتی زوجین یا دختر و پسر دوره نامزدی دچار اختلاف میشوند بهتر است بجای بدگویی و دامن زدن به اختلاف مسئله را بین خودشان حل کند . وقتی پای خانواده ها به میان بیاید شک نکنید که از اصلی ترین هدف ازدواج که حفظ آرامش است دور میشوید . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی پیدا کردن قت حل مسئله بصورت دو نفره است . بعضی وقت ها مشکل بین زوجین حل میشود اما خانواده ها آن مسئله را فراموش نمیکنند . از بد گویی کردن پشت سر همسرن پیش خانواده خودداری کنید چون به دیگران اجازه می دهید براحتی حرمت همسرن را از بین ببرند . موضوعات خصوصی که فقط شما جریان آن قرار گرفته اید نزد دیگران افشا نکنید که عث از بین رفتن اعنماد همسرن میشود .

سوالات متداول

هدف از ازدواج چیست ؟

ایجاد یک زندگی همراه تفاهم و شاد است که به رشد شخصیت فرد کمک کند . زندگی که آن احترام و اعتماد وجود داشته شد . هدف از ازدواج تولد فرزندیست که سایه این تفاهم به بهترین شکل تربیت شود .

هدف ازدواج از نظر روانشناسی چیست ؟

هدف از ازدواج پذیرش مسئولیت و پرورش احساس مسئولیت است . از نظر مشاوره خانواده متعهد شدن نسبت به ساختن و مراقبت از یک زندگی اصلی ترین هدف ازدواج است .

هدف ازدواج از نظر اسلام چیست ؟

هدف از ازدواج دادن جواب ست به غریزه جنسی است . ازدواج از نظر اسلام عامل عفت و پاک دامنی و خوش اخلاقیست . هدف ازدواج بوجود آمدن عشق ومحبت ست سایه خانواده است .

اصلی ترین هدف ازدواج چه میتواند شد ؟

اصلی ترین هدف ازدواج پیدا کردن همراه و همسفریست که بیشترین شهت را ما داشته شد . بتوانیم کنار یکدیگر یک هدف و یک مسیر را برای ادامه زندگی و رسیدن به ازدواج موفق برنامه ریزی کنیم .

هدف از ازدواج طول زندگی برای افراد چیست ؟

هدف داشتن همسریست که عث آرامش خاطر ما بشود نه اینکه خودش تبدیل به دغدغه زندگی ما بشود . همسری که کنارش احساس شادی و لذت و رضایت همیشه وجودداشته شد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage Psychology and Therapy: The Science of …

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۴۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

ویژگی های بهترین همسر چیست ؟

۵٫۰
۰۱

بهترین همسر

بهترین همسر از نظر افراد مختلف متفاوت است . برای بعضی ظاهر افراد اهمیت زیادی دارد . برای بعضی شرایط مالی ملاک انتخاب است . اما از نظر مشاوره خانواده بهترین همسر کسی است که دارای خلق خوش و پسندیده شد . بهترین همسر از نظر مشاوره ازدواج همسر همراه و صبور است کسی که سختی ها کنار فرد شد همسرش احساس تنهایی نکند . هر چق هم که دختر و پسر خانواده همراه و پشتینی داشته شند اما کسی که هنگام سختی و مشکلات عث دلگرمی میشود همسر خوب است . بهترین همسر همسری است که دارای حس مسئولیت پذیری شد همسری که نسبت به خانواده احساس مسئولیت نداشته شد همیشه عث دلخوری و ناراحتی خانواده خود می شود . بهترین همسر کسی است که کنار نگرانی ها و مشغله های کاری که دارد هدفش داشتن یک ازدواج موفق شد .


بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟


بهترین همسر برای ازدواج

بهترین همسر برای ازدواج کسی هست که هم کفو همسرش شد . هم کفو بودن یعنی از لحاظ طبقه اجتماعی نزدیک بهم شند . هم کفو بودن یعنی از لحاظ فرهنگی و تربیتی همدیگر را ک کنند . بهترین همسر برای ازدواج از نظر مشاوره خانواده همسری است که از نظر تحصیلی و سنی شرایط مناسبی فرد قرار داشته شد . بهترین همسر همسری است که متواضع شد ، همسری که دچار کبر و غرور شد همیشه حال خود بزرگ بینی است و همسر خود را می آزارد . مشاوره قبل از ازدواج بیان می شود که بهترین همسر برای ازدواج همسری است که نجیب و اصالت شد زیرا همسر نجیب همیشه به فکر خانه و خانواده خود است . تدین و دینداری از ویژگی های عالی و پسندیده بهترین همسر است . امانت داری و رازداری از خصوصیات دیگر بهترین همسر است .


بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج


خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج

خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج زن و مرد متفاوت است . بعضی ویژگی های مشترک زن و مرد وجود دارد که بوجود آوردن یک ازدواج موفق موثر است اما بعضی خصوصیات ویژه زن و مرد است . از خصوصیات بهترین همسر از نظر زن ها داشتن همسری است که کوچکترین تلنگر عصنی نشود . زن ها مردی را دوست دارند که بسیار دست و دلز شد و کنار آن به فکر پس انداز و آتیه خانواده هم شد . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج ازدیدگاه یک زن مردی است که نگاهش هیچ شرایطی بدنل زن های دیگر نشد . بهترین همسر از نظر یک مشاوره ازدواج مردی است که همیشه برای همسرش احترام قائل شد و او را از همه تصمیماتش مطلع کند . از مهمترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج اینست که مرد اهل مواد مخ و شراب نشد .


بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج


شناخت بهترین همسر برای ازدواج

شناخت بهترین همسر برای ازدواج این روزها کمی پیچیده شده است . اما همه پیچیدگی ها کمک مشاوره خانواده می توانیم ازدواج موفقی داشته شیم . برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج ید یکسری فاکتورها را نظر بگیریم . وقتی به طور واضح خواسته هایمان را بدانیم و بدون اینکه احساسمان را دخیل کنیم همه واقعیت یک فرد را بسنجیم حتما به شناخت خوب و کاملی می رسیم . برای شناخت بهتر ید حتما مدت زمانی را برای آشنایی نظر بگیریم و آن مدت زیر نظر خانواده ها رفت و آمد کنیم حتی نسبت به خانواده ها هم شناخت پیدا کنیم . آداب و رسوم هر خانواده برای مراسم ازدواج می تواند از حاشیه های مشکل ساز هر ازدواج شد . بدست آوردن شناخت کافی میتوانیم قدم اول را بخوبی و کمال آرامش برداریم .


بیشتر بخوانید:مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟


اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج

اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج از دیدگاه مردها متفاوت است . بهترین همسر همسری است که همه شرایط آرامش خانه را حفظ کند و خانه را برای حضور همسرش تمیز و آرام نگه دارد . از خصوصیات بهترین همسر برای مردها زنی است که کم خرج و مقتصد شد . از مهمترین ویژگی یک زن برای آقایان همسری است که به لحاظ جنسی نیازهای او را بر آورده کند . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج از دید یک مشاور ازدواج داشتن زن خوش زن است که هیچ گاه زنش همسرش را نیازارد . بهترین همسر از نگاه یک مرد همسری است که خانه همیشه آراسته و مرتب شد و فقط خود را برای همسرش آرایش کند . از اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج داشتن زنیست که برای زندگی و داشتن ازدواج موفق برنامه ریزی کند .


بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب ید داشته شد چیست ؟


خصوصیت خوب شوهر از دیدگاه اسلام

اسلام برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج یک ویژگی هایی نظر دارد . مهمترین معیار اسلام انتخاب شوهر خوب تقوای مرد است که حتی توصیه شده مرد از زن تقوا تر شد . تقوای مرد به معنای پرهیز از هر ناپاکی است وقتی مرد به عنوان ستون خانواده کارهایش خلوص نیت داشته شد نتیجه عمل او خانواده اثر میگذارد . از ویژگی های دیگر مرد اینست که دارای تمکن مالی شد و از مال و اموالش برای آسایش خانواده استفاده کند . دیندار بودن از ویژگی های دیگر مرد است که اسلام به آن کید دارد زیرا مرد دیندار نسبت به اصول خانواده پایبند است و از خیانت دوری میکند . اسلام بر خلق خوش مرد کید شده است زیرا مرد بد اخلاق زن را به ستوه می آورد و عث می شود زن نسبت به زندگی سرد شود .


بیشتر بخوانید:معیار زنان برای ازدواج


خصوصیت خوب زن از دیدگاه اسلام

اسلام برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج خصوصیاتی نظر گرفته است . از نظر اسلام بهترین همسر برای ازدواج مرد زنیست که بخوبی عشق خود را ابراز کند و این کار مهارت داشته شد . این ابراز عشق عث می شود همسرش بدنل عشق خارج از خانه نشد . دین اسلام سفارش شده برای استحکام پایه های یک زندگی زن نسبت به مرد صادق شد راستگویی عث می شود مرد هم هیچ وقت به همسرش وغ نگوید . اسلام بر عفت و پاک دامنی زن کید شده است زیرا زن مسئول تربیت فرزندان است . از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج اسلام اصالت خانوادگی است زنی که خانواده متدین و شریف بزرگ شده شد همیشه نسبت به خانه و همسر خود متعهد است . و اسلام بر تقوا و دینداری زن هم کید شده است .


بیشتر بخوانید:مهارت ها روانشناسی ازدواج موفق


دوره آشنایی برای انتخاب بهترین همسر مورد چه نکاتی صحبت کنیم ؟

مشاوره ازدواج عقیده دارد که دوره آشنایی بهتر است مورد جزء کل مسائل روز دنیا صحبت کنید . گاهی بحث مورد یک مسئله ای که جامعه اتفاق افده می تواند شناخت خوبی به دختر و پسر بدهد . دختر و پسر گاهی فکر میکنند که اهمیتی ندارد مورد اعتقادات مان هم توافق نداریم اما این موضوع به مرور مشکل ساز خواهد شد . صحبت کردن مورد چگونگی خرج کردن پول زندگی جز مسائلی است که حتما قبل از ازدواج ید موردش توافق کرد . معمولا دختر و پسر می خواهند خود را خوب جلوه بدهند صورتی که از نظر مشاوره خانواده ید عیب هاین را کمی بیشتر هم نشان دهید . پس برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج از مشاور کمک بگیرید .


بیشتر بخوانید:ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟


برای داشتن ازدواج موفق شهت داشتن بهتر است یا مکمل بودن ؟

برای داشتن یک ازدواج موفق و برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج بهتر است دختر و پسر شبیه هم شند . گذشته خانواده ها معتقد بودند که خصوصیات دختر و پسر بهتر است مکمل هم شد ازدواج موفق را تجربه کنند . اما این روزها زوج های جوان بوجود آمدن کوچکترین مشکل دچار مشکلات عمیقی می شوند . برای همین توصیه می شود زمان آشنایی مورد همه مسائل صحبت کنند و به توافق برسند . مشاوره ازدواج معتقد است که زوجین به لحاظ ویژگی های خلقی و شخصیتی شبیه هم شند طرز تفکر و شیوه های حل مسئله هم آنها یکسان شد . مراجعه به مشاوره خانواده متوجه میشویم که بهتر است اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج شبیه خصوصیات اخلاقی خودمان شد که نسبت به آن آگاهی داریم .


بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟


توجه به ویژگی های ظاهری چق داشتن ازدواج موفق موثر است ؟

ممکن است ابتدا کلینیک مشاوره ازدواج بیشتر به ملاک های اصلی توجه کنیم . توجه به مسائل اعتقادی ، تمکن مالی ، طبقه اجتماعی ، آداب رسوم خانواده ها جز الویت های اولیه یک ازدواج موفق است . اما مشاوره خانواده معتقد است نداشتن تناسب ظاهری سن و قد و میزان زییی به مرور مشکل ساز خواهد شد . از قدیم می گویند زییی بعد از مدتی عادی می شود اما زشتی هیچ وقت عادی نمی شود . وقتی میزان زییی چهره و قد دو نفر هم تناسب نداشته شد بعد از مدتی این عدم تناسب مشکل ساز می شود . طبق عرف بهتر است دختر از پسر کوچکتر شد . همینطور فاصله سنی بین ۳ ۷ سال رعایت شود و این مسئله جز خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج است .


بیشتر بخوانید:موفقیت ازدواج


توصیه مشاوران برای داشتن ازدواج موفق

مشاوره ازدواج معتقد است برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج جدولی تهیه کنید . اگر این جدول ردیف ترجیهاتن شبیه هم بود میتوانید مطمئن شوید انتخاب ستی کردید . مشاوره خانواده می گوید وقتی دو نفر تفاهم ندارند یعنی نمیتوانند توافق کنند چطور مشکلی که پیش آمده را مدیریت کنند حتما ید به مشاور مراجعه کند بتوانند بهترین همسر را انتخاب کنند . ممکن است هر کدام از آنها از دید خودشان راهشان ست شد اما این دو راه هیچ وقت بهم نمیرسند چون تناسب فکری بین این دو نفر وجود ندارد . وقتی پیش از ازدواج متوجه الویت های همدیگر بشوند میتوانند پیش بینی کنند آیا ازدواج موفقی خواهند داشت یا نه . بهتر است دوره آشنایی از مشاوره ازدواج کمک بگیرند هنگام انتخاب ، مشاور کمک کند از روی احساس و شب زده عمل نکنیم .


بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق


نکات طلایی شناخت بهترین همسر

برای شناخت بهترین همسر برای ازدواج کید می شود به مشاوره قبل از ازدواج بروید . از خواسته های خود لیست تهیه کنید . لیست اصلی ترین خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج را بنویسید . از مشاور خانواده بخواهید راه های شناخت بهترین همسر برای ازدواج را آموزش دهد . حتما پیش از ازدواج به همراه خانواده همسرن به مسافرت بروید ، سفر شناخت ستی از همسر آینده به شما میدهد . جمع های مختلف شرکت کنید ، حضور اجتماع عث میشود به ویژگی های زیادی دوره آشنایی پی ببرید .


بیشتر بخوانید:محیط های سالم برای دوست یابی


سوالات متداول

ویژگی های بهترین همسر چیست ؟

از خصوصیات بهترین همسر برای ازدواج می توان به صداقت و راستی ، خوش اخلاقی ، دست و دلزی ، عفیف و پاک دامن بودن ، امین و امانت دار بودن ، شریف و عاقل بودن و هوش و دانا بودن اشاره کرد .

چگونه میتوانیم بهترین همسر را انتخاب کنیم ؟

انتخاب بهترین همسر برای ازدواج کمک یک مشاور مجرب و استفاده از تجربه بزرگترها امکان پذیر است . کنار مشاور خود فرد هم ید بداند از همسرش چه می خواهد این صورت میتواند بهترین انتخاب را داشته شد .

انتخاب بهترین همسر به چه نکاتی ید توجه کنیم ؟

برای انتخاب بهترین همسر برای ازدواج ید همه مسائل ظاهری و طنی را نظر گرفت . تناسب سن ، قد و زییی ظاهری حتی توجه به علایق و تفریحات و داشتن شهت این زمینه ها هم می تواند جز ملاک های ازدواج شد .

عامل اصلی شناخت بهترین همسر چیست ؟

برای بدست آوردن بهترین شناخت بعد از دوره آشنایی قبل از گرفتن تصمیم نهایی بهتر است یک مشاور ازدواج صحبت کنیم . مشاوره خانواده استفاده از تست های مختلف می تواند شناخت کامل تری از دو طرف بدست آورد .

تناسب افراد از نظر شخصیتی انتخاب بهترین همسر چیست ؟

تناسب شخصیت یعنی همسویی علایق و اهداف . وقتی دو نفر به لحاظ تیپ شخصیتی شبیه هم هستند یعنی خصوصیات اخلاقی مشترک زیاد دارند و این تناسب شناخت بهتری را ایجاد میکند و زودتر سر همه مسائل به توافق می رسند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۳۲ Qualities of a Good Husband

ویژگی های بهترین همسر چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۳:۳۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

ویژگی های ازدواج خوب

۵٫۰
۰۱

ازدواج خوب

ازدواج خوب یعنی ازدواجی که همیشه آسایش و آرامش همراه داشته شد . برای اینکه ازدواج خوب را تجربه کنیم حتما ید قبل از ازدواج به مشاوره ازدواج مراجعه کنیم . مشاوره خانواده می گوید ازدواج خوب ازدواجی است که بعد از گذر از سال های نخست همچنان عاشقانه قی بماند . ماه ها و سال های اول ازدواج بخاطر لا بودن میزان هیجان اگر مشکلی هم پیش بیاید از آن براحتی می گذریم . اما اگر انتخاب مان تفاوت ها را نادیده گرفته شیم و به پذیرش نرسیده شیم زه شروع مشکلات است . ازدواج اوج و فرود احساس و هیجان است ازدواج موفق ازدواجی است که زمانی هم که فرود هست همچنان رضایت خاطر زوجین فراهم شد . ازدواج خوب ازدواجی است که زوجین هر حال برای حل مشکلات بتوانند هم گفتگو کنند و مهارت حل مسئله را داشته شند .


بیشتر بخوانید:موفقیت ازدواج


ویژگی های ازدواج خوب

ویژگی های ازدواج خوب شامل ویژگی های عمومی و خاص میشود . از ویژگی های عمومی که هر ازدواج موفقی ید داشته شد هم کفو بودن و تناسب تحصیلی و سنی و خانوادگی یا فاصله طبقاتی مناسبی داشتن است . اما بخش دوم از ویژگی های ازدواج خوب ویژگی های مناسب فردی است . بعضی افراد به دنل زندگی کم هیجان هستند پس متناسب آن دست به انتخاب همسر میزنند . بعضی افراد عاشق سفر رفتن یا رفت و آمد هستند پس ید همسری را انتخاب کنند که این شرایط را دوست داشته شد . اگر هر کدام ازین افراد این ویژگی ها را انتخاب نظر بگیرند حتما ازدواج خوب را تجربه خواهند کرد . مشاوره قبل از ازدواج می گویند ازدواج بد ازدواجی است که دو نفر به لحاظ ویژگی های شخصیتی هم تفاوت زیادی داشته شند .


بیشتر بخوانید:ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟


خصوصیات ازدواج خوب

خصوصیات ازدواج خوب توجه به شرایط ازدواج متفاوت است . ازدواج خوب برای هر کسی معنا ومفهوم خاص دارد . اینکه چه شرایطی ازدواج میکنیم و به سمت ازدواج می رویم خصوصیات یک ازدواج را تعیین می کند . مشاوره خانواده میگوید اگر کسی بخاطر فرار از خانه و شرایط موجود خانواده تن به ازدواج می دهد همه ویژگی های ازدواج خوب را بدست نمی آورد . خصوصیات ازدواج خوب برای کسی که از تمکن مالی و مراتب تحصیلی لایی برخوردار است کسی که شرایط متوسط یک زندگی را دارد متفاوت است . وقتی دختر یا پسری دارای تحصیلات عالیه هستند از ویژگی های ازدواج خوب برای آنها اینست که همسری داشته شند که به لحاظ تحصیلی همان مرتبه شد . اما بعضی خانواده ها همینکه پسر یا دختر کار و خانواده خوبی داشته شد ویژگی های ازدواج خوب را دارد .


بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواجی خوب ید داشته شد چیست ؟


بهترین راه کار ازدواج خوب

بهترین راه کار ازدواج خوب کمک گرفتن از مشاوره ازدواج قبل از انتخاب همسر است . این روزها شرایط جامعه به صورت پیچیده ای پیش رفته است . سطح توقع دختر و پسر و خانواده ها لا رفته است و این تفاوت شرایط داشتن یک ازدواج خوب را کمی سخت کرده است . بنابراین بهتر است برای بدست آوردن بهترین راه کار ازدواج خوب دوره آشنایی به مشاوره ازدواج هم مراجعه داشته شیم . مشاور هم می تواند ویژگی های ازدواج خوب را به زوجین یادآوری کند هم خصوصیات ازدواجی خوب را آموزش دهد . ممکن است هر خانواده توجه به فضا و آداب و رسوم ملاک های اولیه ازدواج شکل گرفته شد اما همه این ملاک ها کاملا جز ویژگی های ازدواج خوب نشند . برای بدست آوردن بهترین راه کار ازدواج خوب از عقل ، تجربه و مشورت ید استفاده کرد .


بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟


مشاوره ازدواج خوب

مشاوره ازدواج خوب به آشنا شدن خصوصیات ازدواج خوب کمک می کند . وقتی دختر و پسر ویژگی های ازدواجی خوب آشنا بشوند می توانند انتظار ازدواج موفق را داشته شند . مشاوره ازدواج خوب به خودشناسی و مهارت آموزی آنها کمک می کند . مشاوره خوب به زوجین کمک می کند بتوانند بدست آوردن شناخت کافی براحتی مشکلات سطحی خود را حل کنند . مشاوره ازدواج خوب طی جلسات مشاوره به مراجعین خود این امکان را می دهد که هوشیار و منطقی نسبت به انتخاب خود تصمیم گیری کنند . مشاوره ازدواج خوب نظر خود را به مراجعین تحمیل نمیکند و فقط آن ها را راهنمایی می کند . مشاوره خوب آن ها از خصوصیات ازدواج خوب و از داشتن بهترین راه کار ازدواجی خوب و موفق صحبت میکند و آن ها را به سمت یک ازدواجی خوب هدایت میکند .


بیشتر بخوانید:مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟


ازدواج از دیدگاه قرآن

قرآن آیاتی به ازدواج مناسب و کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج اشاره کرد . آیه ۲۱ سوره روم اشاره شده که برای شما از جنس خودن جفتی آفریدیم که کنار او آرامش بیابید و میان شما عشق و محبت و مهرنی قرار دارد . این آیه اشاره به صمیمیت ودوستی بین زن و شوهر دارد که عث پیشرفت و داشتن ازدواج موفق می شود . آیه ۳۲سوره نور خداوند به برکتی که زندگی بعد از ازدواج بوجود می آید اشاره دارد و می فرمایند مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید حتی اگر فقیر و تنگ دست شند که خداوند آنها را از فضل خود بی نیاز می کند . آیه های زیادی به ازدواج خوب اشاره شده و حتی رها کید شده اگر کسی شرایط ازدواج ندارد پاکدامنی پیشه کند شرایط ازدواج محیا شود .


بیشتر بخوانید:معیار زنان برای ازدواج


ازدواج از دیدگاه پیامبر

از پیامبر مورد ازدواج خوب روایاتی وجود دارد که مختصری از آن را اشاره می کنم . روایتی پیامبر اسلام می فرمایند که وقتی کسی به خواستگاری دختر شما آمده که از نظر اخلاقی و دینی رضایت شما را جلب می کند به او دختر بدهید . روایتی دیگر می فرمایند زن بخاطر چهار چیز ازدواج می شود مال ، ثروت ، دینداری و اصالت خانوادگی می فرمایند زن را بخاطر دینداری انتخاب کن و علت آن اینست که زن وظیفه تربیت فرزند را بر عهده دارد . زن پرورش دهنده یک نسل است و اگر به لحاظ اخلاقی صلاحیت نداشته شد نمی تواند نسل سالم و ستی را تربیت کند . روایتی دیگر بیان شده که از ازدواج نادان بپرهیزید که این ازدواج عث اندوه می شود . این روایات به بهترین خصوصیات ازدواج خوب اشاره شده است .


بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج


ملاک انتخاب همسر اسلام

اسلام به دینداری ، تقوا و صداقت کید زیادی شده است . دین اسلام بر این کید دارد که شرط داشتن یک ازدواج موفق داشتن صداقت و احترام و صمیمیت است . قرآن به صمیمیت و دوستی بین زن و شوهر توجه زیادی شده است . گفته شده هر چق زن و شوهر بتوانند ارتط دوسنه و خوبی هم داشته شند زندگی موفق و آرام تری خواهند داشت . از نظر مشاوره ازدواج توجه به صداقت زندگی مشترک پایه های زندگی را مستحکم می کند . زندگی که آن صداقت و ستی وجود ندارد اعتماد و احساس امنیت هم آن از بین می رود . خوش خلقی هم از دیگر خصوصیات ازدواج خوب قرآن است ، اخلاق نیک مانع تنش و گیری لفظی بین زن و شوهر میشود و عث شادی و آسایش خانه می شود .


بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج


راه کارهای داشتن ازدواج موفق

بعد از ازدواج هم بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیریم ازدواج خوب را تجربه کنیم . اگر به هر دلیلی دچار اختلاف نظر شدیم بهتر است لحظه آرامش خودمان را حفظ کنیم . یادمان شد وهله اول به خودمان احترام بگذاریم و پرخاش و بی ادبی بحث نکنیم . حرمت و احترام همسرمان را نگه داریم . اگر احساس می کنیم کنترلی روی خودمان نداریم ، محیط تنش زا را ترک کنیم و بحث را شرایط دیگری ادامه دهیم . وقتی دو نفر هم ازدواج می کنند ید تفکر تک نفره را کنار بگذارند و شبیه یک تیم عمل کنند حتی اگر مشکل شان شخصی شد . وقتی زن و شوهر کنار هم به حل مسائل میپردازند احساس تنهایی و افسردگی نمی کنند و این از ویژگی های ازدواج خوب است .


بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟


راه کارهای حفظ احترام همسر

حفظ احترام رابطه بین زن و شوهر همه شرایط مهم است این اولین جمله ایست که مشاوره قبل از ازدواج میشنوید . حفظ احترام بین زن و مرد عث میشود به عنوان پ و ما هم ارزش و جایگاه خودشان را پیش بچه ها از دست ندهند . زن و مرد ید بدانند وقتی اشته می کنند بجای پنهان کاری یا نادیده گرفتن اشته براحتی می توانند یک معذرت خواهی ساده مشکل را حل کنند بدون اینکه ایجاد تنش کنند . اما گاهی یک احمال کاری تنش و دسر خانواده بوجود می آورند . البته گذشت کردن و پذیرش عذرخواهی که از خصوصیات یک ازدواج خوب است آن لحظه عث حفظ آرامش و احترام میشود . اگر می خواهید رابطه همسرن همیشه عالی قی بماند یاد بگیرید گاهی خودن را جای او بگذارید و او را ک کنید .


بیشتر بخوانید:دلیل مقایسه همسر دیگران چیست ؟


نکاتی مورد داشتن رابطه خوب و عالی همسر

بعد از ازدواج و گذشتن روزهای اول ، زندگی کمی کسالت ر می شود . این زمان بهتر است از فنونی که مشاوره ازدواج به شما آموزش داده استفاده کنید . گاهی از همسرن بخواهید غذا ست نکند و او را به رستوران دعوت کنید . برنامه یک مسافرت به جایی که دوست دارد را بریزید . طول روز به او پیام عاشقانه بدهید . اگر همسرن خانه دار است همیشه از او بخاطر کارهایی که منزل انجام می دهد تشکر کنید این کار شما از ویژگی های یک ازدواج خوب است . که عث میشود احساس بیهودگی از او دور شود . از دیگر خصوصیات ازدواج خوب اینست که از شوهرن بخواهید از کارهایی که طی روز انجام می دهد براین صحبت کند این کار احساس مهم بودن به او می دهد .


بیشتر بخوانید:ویژگی های بهترین همسر چیست ؟


فنونی که از مشاوره ازدواج خوب ید بیاموزیم

از علایق و آرزوهای کوچک و بزرگ و همسرن پرس و جو کنید و کارهایی که می توانید برای تحقق آن آرزوها انجام دهید . شنونده خوبی برای همسرن شید ، هنر خوب گوش کردن که از خصوصیات ازدواج خوب است زندگی مشترک عث می شود خیلی از گیری ها و اختلافات بین زن و شوهر براحتی حل شود . وقتی همسرن صحبت می کنید همه حواسن را به او بدهید . برای اینکه به او نشان دهید به حرف هایش توجه می کنید گاهی کلمات او را یید کنید که این کار از ویژگی های ازدواج خوب است . برای داشتن یک ازدواج موفق گاهی لازم است بعد از ازدواج هم به مشاوره خانواده مراجعه کنیم .


بیشتر بخوانید:مهارت ها روانشناسی ازدواج موفق


سوالات متداول

یک ازدواج خوب چه زمانی شکل می گیرد ؟

ازدواج خوب قطعا کنار خانواده شناخت کامل و مشاوره گرفتن از افراد صلاحیت صورت میگیرد . بهترین ازدواج ، ازدواج فردیست که بیشترین شهت را خلق و خو و شخصیت ما داشته شد .

ازدواج خوب چه ویژگی هایی ید داشته شد ؟

از ویژگی های یک ازدواج خوب هم کفو بودن به لحاظ طبقه اجتماعی ، تحصیلات دانشگاهی و تناسب سنی مناسب را می توان نام برد و هم چنین توافق و تعامل کامل خانواده ها هم شکل گیری یک ازدواج موفق مهم است .

توقع افراد از ازدواج خوب چیست ؟

اینکه بعد از ازدواج به آرامش جسمی و روحی کامل برسند . زمانیکه زندگی مشترکشان را آغاز کردند اهدافشان یک مسیر شد بتوانند بدون تنش یک ازدواج موفق را تجربه کنند .

یک ازدواج خوب چه فاکتورهایی ید داشته شد ؟

از ویژگی های ازدواج خوب دوستی و صمیمیت بین زن و شوهر است ، وقتی زن و شوهر هم صمیمی شند همیشه احترام هم رفر می کند و هردو هر شرایطی از هم حمایت می کنند .

راهکارهای ازدواج خوب چیست ؟

کمک گرفتن از مشاوره ازدواج خوب و زمان کافی گذاشتن قبل از ازدواج برای شناخت یکدیگر و همچنین گذشت و کم کردن توقعات و برآورده کردن نیازها و خواسته های یکدیگر حد توان از راه کارهای یک ازدواج خوب است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Characteristics of Successful Marriage

ویژگی های ازدواج خوب

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۵:۵۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

راه های درمان اضطراب کودکان و نوجوانان

۵٫۰
۰۱

اضطراب کودکان

اضطراب کودکان را میتوان ترس و نگرانی از چیزهایی که شاید واقعا نیاز به نگرانی ندارند تعریف کرد . هنگام اضطراب کودکان ممکن است آنها دچار هیجان شوند . این هیجان واضطراب عث میشود قلب آنها از همیشه تندتر بزند . اضطراب کودکان سبب تعریق میشود . برخی سبب لکنت زن شده و بطور کلی فرمان مغز به اعضا کمی اختلال صورت میگیرد . نتیجه واکنش های ستی مقابل جریانات محیطی نخواهیم داشت . برای ک بهتر اضطراب کودکان به عوامل بوجود آورنده ، مان و راههای مقابله آن میپردازیم . دلایل فیزیکی اضطراب کودکان میتواند عدم ترشح یا کم ترشح شدن هورمون اکسی توسین شد . از دیگر عوامل میتوان از وراثت رفری والدین نام برد . ژنتیک نیز بوجود آمدن اضطراب موثر است . اضطراب داشتن ما هنگام رداری کودک نیز بوجود آورنده اضطراب کودکان میشود .

رفر استرس زای والدین و افراد اطراف کودک میتواند عث بوجود آمدن اضطراب کودکان شود . مثلا برای هر مورد او به تندی رفر کنیم . بعد از هر مهمانی رفر کودک را به شدت مورد مواخذه قرار دهیم . هرگاه دست یا لسهایش کثیف میشود او به تندی برخورد کنیم . همه و همه عث بوجود آمدن اضطراب میشود . ترساندن کودک از آینده : اگر س نخوانی … اگر بچه خوبی نشی … و تمام این اگرهای بی مورد که میتوان لحن بهتر تفهیم کرد . اگر س بخوانی میتوانی به اهدافت برسی … نه او ترس بوجود می آورد نه اضطراب … و یا ترساندن او از پ ، یا برا و خواهر ارشد هم میتواند عامل اضطراب شد . ترسیدن ما از ریکی یا حیوانات ریز طوری که کودک واکنش او را یافت کند عث اضطراب کودکان میشود (جیغ زدن ) .


بیشتر بخوانید:نکات روانشناسی اطفال


زی مانی اضطراب کودکان

زی مانی اضطراب کودکان میتواند برای کاهش استرس مفید شد . بردن کودکان به محیط هایی که بچه ها آن زی میکنند . مانند پارک ها . از دیگر زی مانی اضطراب کودکان میتوان به ورزش کردن اشاره کردن . لگد زدن به توپ ، مشت زدن به کیسه بوکس ، شنا کردن و ژیمیناستیک برای مان اضطراب بسیار مفید است . یک زی مانی اضطراب کودکان هم شن زی است . وقتی کودک به شن های نرم چنگ میزند این چنگ زدن به او آرامش میدهد . شن ها میتواند برای خود خانه ، قصر ، کشتی یا هر چیزی بسازد . زی ما وفرزند بسیار آرامش بخش است به شرط اینکه ما قصد مان زی کند . ما بین زی نید او را تنبیه یا دعوا کند . از پرخاش کردن و رفر عصبی جدا بپرهیزد . لحنی ارام و مهرن کودک زی کرده و نوازشش کند .

زی روانشناسی کودک شما بهتر انجام میشود . شما حین زی میتوانید به تربیت کودک نیز بپردازید . ضمن زی ید به تغذیه کودک نیز توجه داشت . استفاده از غذاهای مفید و دمنوش های گیاهی به آرامش کودک شما کمک میکند . استفاده از چهار گروه اصلی غذا به سلامت او کمک میکند . روح سالم بدن سالم است . استفاده از ویمین های مفید بین غذاها و امگا ۳ میتواند کودک شما را سالم نگه دارد . از ادویه جات محرک همچون فلفل ها یا خردل غذای کودکان استفاده نکنید . ادویه جاتی چون دارچین به مقدار کم از هراس میکاهد . نوشیدن دمنوش های گیاهی چون سنبل طیب یا گل گاوزن از دمنوش های سنتی و مفید برای مان توام اضطراب است . یاداوری میکنم این دمنوش ها جایگزین داروهای پزشک نیستند بلکه کنار آنها میتوان استفاده کرد .


بیشتر بخوانید:روانشناسی زی کودک


مان اضطراب کودکان

مان اضطراب کودکان اگر مضمن شد که نیاز به دارو دارد و به روانپزشک ید مراجعه شود . ضمن استفاده از دارو ید تحت مان روحی و روانی نیز ید قرار بگیرد . مان اضطراب کودکان از چند طریق ولی همزمان میسر است . مراقبت رفری شدید برای وارد نکردن هیجان به کودک . پرهیز از رفرهای استرس زا . برای مان اضطراب کودکان از نقاشی استفاده کنید . نقاشی میتواند به مان اضطراب کودکان کمک کند . اگر برای رنگ آمیزی از آبرنگ استفاده شود بهتر است . زی مانی نقش موثری مان دارد . استفاده از ریکی برای مان اضطراب مفید است . شب او را به جاهای نیمه ریک همراه خود ببرید و حرف های آرامش بخش بزنید و یا داسن های زی برایش بگویید . اورا به تفریح تشویق کنید . دوچرخه سواری ، ورزش ، اسب سواری و شنا .

طبیعت برای بیشتر ناراحتی های روحی مفید است . قدم زدن یک مکان طبیعی که خت ، گل و نهر دارد میتواند به کودک شما آرامشش را زگرداند . بخصوص اگر او را حیوانات و پرندگان بی آزار دوست کنید . از او بخواهید به صدای پرندگان گوش کند . داخل رود برود و از خنکای آب بهره ببرد و سنگ های کف رود را جمع آوری کند . اگر رنگ سنگها متفاوت شد بهتر است . از او بخواهید برای پرندگان کوچه و خیان دانه بپاشد . برای گربه ها بدون تماس آنها غذا بگذارد . داخل آپارتمان خود یک گلدان کوچک بگذارید و از او بخواهید آن دوست شد و پرورشش دهد . به رشد آنها توجه کند . محیط خانه را نشاط کنید و از موسیقی های متنوع و ملایم استفاده کنید . آکواریوم کوچک چند ماهی رنگی را فراموش نکنید .


بیشتر بخوانید:از روانشناسی کودک چیست ؟


اضطراب کودکان مسه

اضطراب کودکان مسه را چند دستورالعمل کاهش دهید . اضطراب کودکان مسه ممکن است به خاطر محیط جدید و دور از والدین بوجود آمده و یا افزایش یابد . روزهای اول مسه همراه او شید و اولیا مسه را به او معرفی کنید . به او بفهمانید که داد زدن و پرخاش اولیا مسه به معنای ستیز دانش آموزان نیست . سهایش را شب به شب او مرور کنید و به او بفهمانید که هدف از مسه رفتن عالی گرفتن نمرات نیست . به او بیاموزید مقابل نیکی دیگران شاد شود و تشکر کند . به او بفهمانید دیگران برابر ما وظیفه ای ندارند متوقع ر نیاید . او را قانع ر بیاورید از دلهره و هراسش کم شود . کودکی که وابسته به کمک دیگران است هر ر که به او کمک نشود دچار دلهره و هراس خواهد شد .

شبها زودتر اورابخوانید صبح نگرانی از خواب برنخیزد . حداقل یک ساعت قبل از رفتن به مسه بیدار شید و بیدارش کنید ارمش به نظافت شخصی و صبحانه اش برسد . برنامه روزانه اورا از شب قبل آماده کنید ویا بدهید خودش آماده کند . مسائل را نظرش بیش از حد بزرگ و غیر قابل حل و یا بخشش جلوه ندهید . به او بیاموزید چگونه همکلاسی هایش دوست شود تنهایی بر هراس او نیافزاید . به او بیاموزید برخی موارد میتواند از چاشتش به دیگران ببخشد . البته نه همیشه که او مانند یک ساده لوح برخورد نشود . به او نه گفتن را بیاموزید و بفهمانید دلیلی ندارد به همه جواب مثبت بدهد . دلیلی ندارد همه اورا بپذیرند . برخی برای پذیرفته شدن از جانب همه از حق خود میگذرند .


بیشتر بخوانید:از روانشناسی کودکان پیش دبسنی چه میدانید ؟


مان دارویی اضطراب کودکان

مان دارویی اضطراب کودکان به هیچ عنوان نید توسط والدین صورت بگیرد . والدین فقط وطیفه رساندن او به یک روانپزشک و اجرای دستورهای او را دارند . خود مانی ممکن است برای کودک عوارض خطرناکی داشته شد . بعد از یک مشاوره خانواده متوجه شدید کودک شما نیاز به دارو دارد او را به یک روانپزشک برسانید . یادن شد مشاوره کودک همزمان مان دارویی لازم است . مان دارویی اضطراب کودکان توسط یک روانپزشک و مان روح و روان توسط یک روانشناس انجام میشود . هر دو نوع مان هم و به موازات هم ید انجام شود نتیجه بهتر ی بگیرید . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و کودکن آرزوی صحت و سلامت دارد .


بیشتر بخوانید:چگونه کودکان بیش فعال رفر کنیم


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره روانشناسی کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Anxiety Medication for Children

راه های مان اضطراب کودکان و نوجوانان

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۷:۴۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

درمان کودکان بیش فعال و کم توجه

۵٫۰
۰۱

مان کودکان بیش فعال

مان کودکان بیش فعال هنوز بطور قطعی پیدا نشده است . اما برخی روش ها برای بهبود تجربه شده است . قبل از پرداختن به مان کودکان بیش فعال لازم است بدانید که شما یا هیچ فرد دیگری جز افراد متخصص قا به تشخیص بیش فعال بودن کودک نیست . اگر کودک شما نشانه های بیش فعالی را دارد پس از مراجعه به یک مرکز مشاوره ، تشخیص را به عهده متخصصان بگذارید . بحث مان کودکان بیش فعال پس از تشخیص اگر دارویی برایش تجویز میشود حتما ید مصرف شود . پس از آن حتما یک مرکز مشاوره کودک ارتط شید . مان کودکان بیش فعال علاوه بر مان دارویی نیاز به کار مانی نیز دارد . همینطور شما هم ید راه های مان و رفر ست این کودکان آشنا شوید . لازم است تمام افراد خانواده رفر ست به بهبود کودک کمک کنند .

برای مان کودکان بیش فعال مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده ضروری است . انتخاب مرکزمشاوره اختلالات کودک بسیار دقت کنیم . مرکزی را انتخاب کنیم که روانپزشکان متخصص ارتط شد . مرکزی که آخرین اطلاعات مان را داشته شد . مان کودکان بیش فعال نیاز به همفکری و همکاری کودک ، والدین ، افراد خانواده و اولیا مسه دارد . ثیر محیط تشدید رفرها ی کودک بسیار زیاد است . او همه چیز را میفهمد و ک میکند . اما چون به همه چیز بی توجه است برخی فکر میکنند او متوجه برخی رفرهای آنان نیست . مقابل کودک ممکن است به او بخندند یا از او به عنوان بیمار یاد کنند که این رفرها زخورد خوبی روی کودک ندارد . برخی ممکن است فکر کنند والدین تربیت کودک سهل انگاری نموده اند . او مانند یک کودک بی تربیت رفر می کنند .

روش های مان کودکان بیش فعال

روش های مان کودکان بیش فعال سه عنوان مطرح میشوند . مان کودک دارو ، مان گیاهان دارویی و کار مانی . اعتقاد ما براینست اولین راه مان ، ارتقا آگاهی عموم مردم از طریق رسانه ها است . این کودکان ید جامعه از امنیت رفری برخوردار شند . والدین هر چق تلاش کنند که کودک آرامش داشته شد اگر اجتماع برخورد بدی آنها شود تمام آرامش کودک برهم خواهد ریخت . یکی از روش های مان کودکان بیش فعال که مهمترین آنها است دارو مانی است . دکتر پس از گرفتن نوار مغزی و نوروفیدبک و تست های مختلف تشخیص میدهد که کودک بیش فعال است یا نه . نیاز به دارو دارد یا تراپی های مختلف بهبود میابد . به روانپزشک کودک خود اعتماد و به دستورهای عمل کنید . انتخاب روانپزشک متخصص دقت کنید اطمینان به دستوراتش عمل کنید .

یکی دیگر از روش های مان کودکان بیش فعال تراپی و روش روانشناختی است . این روش کارشناسان به کار مانی میپردازند و دستورالعمل هایی هم برای خانواده صا میکنند . هرچق همکاری خانواده کودک بیشتر شد نتیجه بهتری یافت خواهد شد . تراپیست ها برای آرامش کودک تلاش خواهند کرد . پس لازم است او محیطی قرار بگیرد که احساس امنیت کند . حس کند همه او را دوست دارند و مورد توجه است . حس کند همه به خواسته های او احترام میگذارند . و اما یکی دیگر از روش های مان کودکان بیش فعال مان گیاهان دارویی و طب سنتی است . این روش برای کودک داروهای گیاهی تجویز میشود که انرژی گیر هستند . از خوردن مواد انرژی زا ممانعت میشود و به تغذیه کودک توجه خاصی میشود . اما تمام این موارد ید توام انجام شود . طب شیمیایی ، تراپی و طب سنتی .


بیشتر بخوانید:خواب کودک ، اختلال خواب و مان آن


مان کودکان بیش فعال بدون دارو

مان کودک بیش فعال بدون دارو ید به روش روانشناختی انجام شود . این روش برای حفظ آرامش و کسب اعتماد به نفس کودک او مشاوره میشود . سپس مهمترین فاکتور کسب تمرکز است که کودک به کمک روانشناس تمریناتی انجام میدهد . تمرین های مهم روش نور مانی است . این روش کودک قبل از خواب ما یا پ تمرین میکند . اق ریک چراغ قوه روشن کنید و اطراف بر روی اشیایی مانند بلو نور بیاندازید . سپس از کودک بپرسید حالا نوبت چیه ؟ او یکی از وسایل اق خواب را خواهد گفت . اگر نگفت خود شما بگویید . مثلا آژور اگر اشیای شند که کودک دوست دارد بهتر است . این روش به تمرکز کودک کمک میکند . مان کودک بیش فعال بدون دارو به دقت و توجه خاص نیاز دارد .

روش های مان کودک بیش فعال بدون دارو استفاده از حلقه و سیم برق است . حتما شما هم این وسیله را دیده اید . یک سیم که متصل به یک منبع ضعیف برق است بر روی دو پایه نصب شده است . یک فلز حلقه ای که دسته دارد اختیار کودک است . کودک حلقه را از سیم عبور میدهد اگر سیم و حلقه تماس پیدا کنند سیگنال میدهد . کودک هر ر سعی میکند کمتر سیم و حلقه برخورد داشته شند . تمرین بسیار خوبی برای تمرکز است . ولی برخورد والدین نیز مهم است هر ر که سیگنال میدهد اگر ناراحت شوید کودک شما آرامش و تمرکز خود را از دست خواهد داد پس آرامش او را تشویق کنید . تشویق هاین صدای نرم ، پایین و مهرن شد . به او هورا کشیدن هیجان کاذب ندهید .

بهترین مان کودکان بیش فعال

بهترین مان کودکان بیش فعال مان توامان است . مان کودکان بیش فعال بدون دارو فقط صورتی مجاز است که پزشک متخصص تشخیص بدهد کودک نیاز به دارو ندارد . حالیکه اگر کودک نیاز به دارو داشته شد ز هم ید تحت نظر یک روانشناس شد . ضمن اینکه رژیم غذایی مخصوص کودکان بیش فعال داشته شد . یک کودک بهترین داروها را مصرف کند اما خانواده برای او تنش و نگرانی ایجاد کنند بهبود نخواهد یافت . چون این اختلال ارگان های مختلف بدن و ترشحات هورمون های مختلف و امواج دخیل هستند . اگر تحت نظر یک روانپزشک و حتی متخصص مغز و اعصاب نشد بهبود نخواهد یافت . بهترین مان کودکان بیش فعال مان جسمی و روحی است رعایت رژیم غذایی . اگر این کودکان وجود انرژی فراوان مواد انرژی زا نیز مصرف کنند نگفته پیداست که چه اتفاقی برایشان می افتد .

این بخش لازم است یاداوری کنیم این کودکان هوش هستند اما به علت کم توجهی عملکرد خوبی ندارند . خانواده ها ید توجه کنند که به آنها انگ نزنند . آنها تمام رفرهای شما را ک میکنند و می فهمند . برای بهبود کودک زی هایی ترتیب بدهید و از او بخواهید این زی را رهبری کند . از او نظر بخواهید و بگذارید احساس کند که شما او را ک میکنید . این بهترین تمرین برای مشارکت کارهای اجتماعی برای او است . او را دوست بدارید و دوست داشتنن را ابراز کنید . از ظاهر آراسته او تمجید کنید اعتماد به نفسش را بدست آورد . او مهرن شید . دسنش را دست بگیرید و نوازش کنید . آرامش بگیرد . شب قبل از خواب پیشانیش را نوک انگشنن نوازش کنید . او بیش از بقیه به شما نیاز دارد .


بیشتر بخوانید:بهترین روش مان ترس کودکان


مان کودکان بیش فعال دارو

مان کودکان بیش فعال دارو بستگی به علت بوجود آمدن اختلال بیش فعالی دارد . بیش فعالی ممکن است علت وراثتی داشته شد . ممکن است دلیل مسمومیت سربی شد . عوامل دیگری مانند امواج تند یا امواج اهسته این کودکان کمتر است . یا ممکن است اثر از صدمه دیدن قسمت پیش پیشانی شد . و یا قسمت های دیگر مغز چون شبکیه مغزی ، هسته دم دار و محرک ها که عملکرد یا ارگانیسم ستی ندارند و ید مداوا شوند . مان کودکان بیش فعال دارو بسیار موثر است و خانواده ها نید از عوارض آن ترس داشته شند . چون پزشک متخصص علم و آگاهی کامل طبت میکند . به روانپزشک ، پزشک متخصص مغز و اعصاب و روانشناسان کودکمان اعتماد کنیم . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما بهترین ها را آرزو میکند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Treatment for Children with ADHD

مان کودکان بیش فعال و کم توجه

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۳:۳۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

روانشناسی کودک چیست ؟

۵٫۰
۰۱

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک یعنی شناخت مراحل رشد کودک . روانشناسی کودک یعنی شناخت نیازها ارتط رشد . روانشناسی کودک یعنی کنترل رشد هماهنگ سن او . والدین اولین وظیفه ای که دارند اینست که ببینند رشد کودک سن او مطابقت دارد یا خیر . از نظر گفری ، هوش ، ک از مسائل اطراف و توانایی انجام کارهایش سن او هماهنگ است یا خیر . هر صورت یعنی بیشی یا کاستی ید به کلینیک های روان مانی مراجعه شود . کودکی که زودتر از موعد دندان می آورد یا سینه خیز میکند احتمال دارد پیش فعال شد . کودکی که دیرتر حرف میزند و دیرتر ارتط برقرار میکند احتمال ناتوانی ذهنی دارد . به هر حال پیشگیری و مان به موقع کمک زیادی به زگشت میکند . هر چق کودک بزرگتر میشود نیاز بیشتری به آموزش و مهارت ها پیدا میکند .

روانشناسی کودک به ما کمک میکند بدانیم هر سن کودک ما ید توانایی چه کارهایی را داشته شد . شناخت ما از مراحل رشد جسمی ذهنی عاطفی گفری و مهارت ها مجموعه ای از روانشناسی کودک را تشکیل میدهد . روان شناسی کودک به ما کمک میکند بدانیم فرزند ما ارتط همسالانش چه جایگاهی قرار دارد . روانشناسی کودک به تحلیل رفرهای کودک هر مرحله رشد میپردازد . والدینی که به تربیت کودک خود اهمیت میدهند حتما ید به مشاوره کودک و مشاوره خانواده مت بورزند . این والدین خانه خود قهرمان یا یک فرد کارماتیزم پرورش نمیدهند . آنها مطمئن هستند حد توان خود حداکثر تلاش خود را برای پیشرفت فرزندشان کرده اند . هر کودک توان و استعداد خاص خود به دنیا می آید . اگر ما حد توان و استعداد کودکمان تلاش کرده شیم یعنی والدین خوب و موفقی بوده ایم .


بیشتر بخوانید:روانشناسی نقاشی کودکان چیست ؟


نکات روانشناسی کودک

نکات روانشناسی کودک ما را به مسائلی توجه میدهد که ید بدانیم . سنین زیر شش سالگی ید تعداد لغات کودک افزایش یابد . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک اینست که ید بتواند از کسانی مانند شخصیت های کارتونی ، معلم ودوسن تقلید کند . او معمولا این سنین فقط به خود و خواسته های خود فکر میکند . اگر حق کسی لطف میکند برای توجه و جلب اعتماد دیگران است . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک مرموز شدن یا حرف زدن ایما و اشاره است . او برای حرف های خود سمبل انتخاب میکند و از شما میخواهد به این سمبل ها توجه کنید مثلا برای آب خواستن شما قرارداد میبندد . « اگر دستم را لا بردم یعنی آب میخواهم . اگر پایین آوردم یعنی نمیخواهم » والدین این رفرها را نید سرسری بگیرند .

والدین ید وارد زی کودکانه ای شوند که نظر کودک بسیار مهم است به این رفرها فکر های پیش عملیاتی میگویند . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک حفظ غرور کودک مقابل اعضای خانواده ، دوسن و حتی پیش خود شماست . هیچگاه کارهای او را مسخره نکنید . وقتی خشمگین یا عصنی هستید او شوق برای مطرح کردن چیزی به طرف شما میدود سرش داد نزنید . این حرکت ممکن است برای همیشه او را مقابل شما خاموش کند . دیگر از جرقه های فکریش برای شما نخواهد گفت . شما غریبگی خواهد کرد . حتی ممکن است دچار لکنت یا سرخوردگی اجتماعی شود . سن زیر شش سالگی از دوران بسیار حساسی است که هر حرکت ، کوهی و یا برعکس توجه ممکن است آخر عمر همراهش شد . یک رفر مثبت عث دلخوشی و یک رفر نا خوشایند ممکن است عث پشیمانی شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره کودکان چه نکاتی را ید نظر بگیریم ؟


روانشناسی کودک دبسنی

روانشناسی کودک دبسنی بع روانشناسی فردی و اجتماعی کودک است . روانشناسی کودک دبسنی به بررسی تفاوت رفر کودک بیرون منزل میپردازد . روانشناسی کودک دبسنی از روی رفر کودک دبسن به چگونگی رشد او پی میبرد . کودکی که دبسن نمیتواند از حق خود دفاع کند و مقابل زورگویی دیگران خاموش است . او آینده به دیگران ج خواهد داد . جامعه آزار خواهد دید . این کودک خانه بیشتر بلوف میزند و مسائلش را خانواده میان نمی گذارد . کودک را ممکن است به کارهایی وادار کنند که خود تمایل به انجام آنها ندارد . او معمولا خانه زورگواست و رفرپر هیجانی دارد . به همین ترتیب رفرها مانند یک پیشگو آینده کودک را پیش بینی میکنند . همین رفرهاست که مشخص میشود یک کودک خانه و جامعه چگونه برخورد شده است .

توانایی تقابل کودک برابر این رفرها چیست ؟ ثیرات محیطی و فردی او چه اندازه بوده است ؟


بیشتر بخوانید:روانشناسی کودکان دبسنی چگونه است ؟


روانشناسی کودک پیش دبسنی

روانشناسی کودک پیش دبسنی میتوان گفت یکی از دوره های حساس روانشناسی کودک است . کودک از دامان خانواده به اجتماع وارد میشود . روانشناسی کودک پیش دبسنی کودک بسیار متفاوت است اما مسلم است که رفر کودک پیش دبسنی مثر از کودکی پیش از پیش دبسنی است . دوران بسیار حساس که زحمات والدین این زمان متجلی میشود . کودکی که وارد اجتماع میشود ممکن است بطور کلی رفری متفاوت داشته شد . خانه زیگوش اما مقطع پیش دبسنی آرام و یا لعکس شد . کودکی خانه کوچکترین رفرش مورد توجه بوده اکنون بین دانش آموزان گم و ناشناخته است . از طرفی دور شدن از والدین و محیط خانواده واکنش هایی پی دارد . روانشناسی کودک پیش دبسنی از این رفرها نشات میگیرد . کودک توجه به میزان پذیرش شناخته و روانکاوی میشود .

عوامل زیادی مانوس شدن کودک محیط خارج از خانه دارد . میزان توجهی که خانواده به کودک میشده است . دیگر مقدار سرگرمی هایی که خانه داشته است . چه حد این کودک به ما وابستگی داشته است . آیا هر ازگاهی ما او را اقوامی مانند ما بزرگ ها و یا پرسر کودک تنها میگذاشته است ؟ چق اجتماعی ر آمده است ؟ ویا چق خانه نگرانی دارد ؟ آیا محیط خانه برای او مانند یک سلول تک نفره و پر از خشم و تنبیه است ؟ به هر حال روحیات کودک رفلکس های خارج از خانه مشخص میشود .


بیشتر بخوانید:روانشناسی زی کودک


تعریف روانشناسی کودک

تعریف روانشناسی کودک میتوان گفت : روانشناسی کودک زیرشاخه روانشناسی رشد است . تعریف روانشناسی کودک واقع دیاگرام رشد و تغییرات روانی کودک از تولد بزرگسالی است . علم روانشناسی مطالعه رفرها است . اینکه مقابل یک کنش کودک چه واکنشی بروز میدهد . واکنشها بر اثر چندین عامل تفاوت میکنند . عوامل محیطی ، ژنتیکی و وراثت رفری . وراثت رفری عوامل ژنتیکی تفاوت دارد که کمتر روانشناسی به آن پرداخته است . مانند وسواس که یکی دو نسل دیده شده است . اگر ژنتیکی شد دی رشته های دی آن ای و ار ان ای ژنومهای خاصی دیده شود . مانند سی یا بیماری هموفیلی که ژنتیکی است و ژنومهای آن بر روی کروموزون ها مینشینند . آما وراثت رفری زیر مجموعه تربیت و الگوی رفری میشود . این رفر بر اثر تکرا یک کنش توسط والدین صورت میگیرد . مثلا وسواس داشتن به آب .

کودک از وقتی ما خود را شناخته نسبت به آب وسواس داشته است . مابزرگ او نیز نسبت به آب وسواس داشته این وسواس داشتن نسبت به آب وجود او نهادینه شده و به صورت یک ور ذهن او جا گرفته است . محققان تحقیقات میدانی یک کودک مبتلا به وسواس را میبینند و مورد اقلا دو نسل تحقیق میکنند . نتیجه این تحقیق یک فرضیه احتمالی میشود که به اینصورت بیان میشود . احتمال دارد وسواس یک بیماری ژنتیکی شد . مورد روانشناسی کودک نیز چنین است برخی رفرها از طریق الگو گرفتن از دونسل فرد سوم نهادینه میشود . تشخیص ژن و یا انتقال رفر وراثتی به عهده متخصصان و محققان میشد که بهتر است توسط خانواده ها پیش داوری نشود . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و فرزندانن شعف و شادی آرزومند است .


بیشتر بخوانید:خصوصیات روانشناسی فرزند آخر خانواده


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره روانشناسی کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Child Psychology and Development

روانشناسی کودک چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۷:۳۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین نحوه رفتار با کودک چیست ؟

۵٫۰
۰۱

رفر کودک

رفر کودک بسیار حساس و آینده ساز است . اهمیت رفر کودک از مراحل قبل از تولد یعنی حاملگی و بعد از آن یعنی نوزادی اغاز میشود . رفر کودک مستلزم دانستن و آگاهی روحیات کودک است . کسی میتواند رفر ستی کودک داشته شد که وارد دنیای کودک شود . حس او همراه شود و کودکی هایش کودکی کند . « گر سرو کارت کودک فد پس زن کودکی ید گشاد » . رفر کودک لازمه اش داشتن حوصله و علاقه مندی است . مهمترین رفر مورد بحث رفر والدین و پس از آن پرسر کودک است . کسانی که از کودک مراقبت میکنند خود ید از نظر روح و جسمی سالم شند کودک سالمی پرورش دهند . رفر کودک فقط یک مقوله نمیگنجد . مهمترین عامل موثر رشد کودک چند زه هستند که به آنها میپردازیم .

مهمترین عوامل محیطی و وراثت است . این دو عامل رشد و سلامت کودک ثیر دارند . شما وقتی میتوانید رفر کودک را بدانید که این عوامل را کودکن بررسی کنید . بدانید کودک شما این عوامل ثیر مثبت داشته یا منفی . روحیات کودکن را آسیب شناسی کنید سپس به مداوا ، ترمیم یا تشویق بپردازید . رفر کودک مقوله بسیار مهمی است که کمک مشاوران آسان میشود . مرکز روانشناسی کودک آویژه همراه کودک شماست . این مرکز داشتن کای مجرب آماده است شما همراه شد . برای تربیت ، برای پرورش و رشد مناسب روحی و جسمی کودک شما مشاوره بدهد . هدف ما داشتن جامعه ای سالم است . کودکان پایه ریزان جامعه آینده ما هستند . کودکان نیاز دارند مربیان و والدین آنها سالم و شاد شند . رفر کودک از حیث تربیت بسیار مهم است .


بیشتر بخوانید: مورد شیوه های تربیت کودک بیشتر دقت کنید


رفر کودک لجز

رفر کودک لجز ید بسیار دقیق شد . لجزی یکی ازموارد بحث برانگیز و چالشی روانشناسی است . لجزی عرت است از بروز رفرهای تکانه ای کودک برابر عدم توازن رفری اطرافیان . این بحث ید ببینید رفر شما و یا غیر به کدام عامل استقلال کودکن ضربه واردکرده است . کودکی لجزی میکند که به حیطه قت و مالکیت او تجاوز شده شد . یک کودک برای خود مالکیت هایی تعریف میکند . هنگامی که مالکیت خود را خطر میبیند شروع به لجزی میکند . رفر کودک لجز ید حتما از روی آگاهی شد تشدید نشود . بحث رفر کودک لجز شما ید حیطه مالکیت و تعریف استقلال او را یابید . هر کودک برای استقلال خود تعریف مشخصی دارد . برخی نقاشی هایشان به آنها حس مالکیت خوبی میدهد . برخی دیگر قل اسب زی هایشان حس مالکیت دارند . برخی حوزه مالکیت شان محبت والدین میشد .

به هرحال شما به عنوان مربی کودک ید بدانید کودک شما نسبت به اطرافش چه حسی دارد . ید حوزه قت او را تشخیص دهید . به طور کلی بحث رفر کودک لجز مدارا کردن پیشنهاد میشود . اگر قبول کنیم که او لجزی اعتراض خود را نسبت به رفر ما بیان میکند بهتر خواهیم دانست چه ید کرد . وقتی شما کوچکترین کارهای شخصی فرزندن دخالت میکنید واقع استقلال او را خدشه دار میکنید . او ممکن است لجزی و یا خود فرو رفتن رفر تکانه ای خود را آغاز کند . هر کدام از این رفلکس ها رفر خاصی را میطلبد . مشاوران آگاه شما را این زمینه یاری میکنند . کودک لجز مدارا کنیم . توجه زیاد به لجزی به او میدان برای لجزی های بیشتر ندهیم . برای رفر ست مشاوره رفر کودک را مطالعه کنید .


بیشتر بخوانید:تربیت کودکان لجز و نحوه رفر آنها


مشاوره رفر کودک

مشاوره رفر کودک و بخصوص کودک لجز بسیار کارساز و پیش برنده است . بسیاری از ما مقابل لجزی کودک تنبیه را انتخاب میکنیم . اما مشاوره رفر کودک روش مدارا کردن را پیشنهاد میکند . این روش بهتر است به کودک خود نوازش کردن و مهرنی آرامش دهیم . سپس او صحبت کرده و مورد کنش ناستش که نهای به لجزی منجر شده توضیح دهیم . مثلا اگر او گریه چیزی میخواهد به او بفهمانیم که راه بدست آوردن گریه کردن نیست . یا اگر مثلا نمیخوابد به او بفهمانیم که نخوابیدن عث بیماری او میشود . مهمتر از همه مشاوره رفر کودک میگوید ید علت را یافت . دلیل انتخاب فرزند شما چیست ؟ چرا او شما یا خود لجزی میکند . او میخواهد جلب توجه کند ؟ آیا توجه به او غفلت کرده اید ؟

آیا شما زیادی مهرن هستید و به فرزند دیگران ظاهر بیشتر توجه میکنید ؟ آیا او مقابل دیگران اختیار لوازم شخصی مانند لس ، اسب زی ، دفتر و کب و وسایل داخل اقش را دارد ؟ یانه ؟ ورود یک مهمان تمام اختیارات از او سلب شده و به فرزند مهمان واگذار میشود ؟ این حالت او میخواهد از مالکیت و اختیارات خود دفاع کند . و منجر به لجزی میشود . آیا شما به استقلال او احترام میگذارید ؟ یا انتخابها به جای او تصمیم میگیرید ؟ آیا او اختیار دارد رنگ لسش را خود انتخاب کند ؟ مورد مدل موها و بشقاب غذا یش چطور ؟ دوسن اورا شما انتخاب میکنید یا خود او ؟ تمام اینها جزو حوزه استقلال او هستندکه شما فقط حق راهنمایی و نظارت دورادور دارید . بگذارید او انتخاب کند و شما راهنمایی کنید .


بیشتر بخوانید:مشاوره تربیت فرزند و مشکلات مشاوره کودکان


رفر کودک پرخاشگر

رفر کودک پرخاشگر نیز نیاز به ریشه یابی دارد . برای رفر کودک پرخاشگر ابتدا ید دلیل پرخاشگری مشخص شود . آیا او الگوی رفری نامناسبی خانه دارد ؟ آیا شما برای اینکه اطرافیانن از شما اطاعت کنند مدام داد میزنید ؟ آیا بی حوصله هستید و دوست دارید فوری دستورات شما اجرا شود ؟ یا پ خانواده اینگونه رفری دارد ؟ دوران رداری از آرامش برخوردار بودید یا دچار هیجان و یا اضطراب بودید ؟ رفر پرسر کودک او چگونه است ؟ یا مربی مهد کودک او ؟ به خاطر داشته شید کودکانی که پرسر یا مربی مهمد شان پرخاشگر است علاوه بر الگو گرفتن از رفرهای آنها دچار فوبیا نیز میشوند . ترس از محیط ، ترس از اطرافیان و ترس از جامعه که منجر به سرخوردگی میشود اینگونه کودک نمیتوانند حق خود را احقاق کنند .

اعتماد به نفس کودکانی که مورد پرخاشگری واقع میشوند پایین است و برای بدست آوردن وادار به ج دادن میشوند . آنها حتی اگر مورد بی حرمتی شوند به جای دفاع کردن از حقشان سکوت را انتخاب میکنند . پس انتخاب مربی و پرسر کودک دقت کنید . نوازش کردن شب قبل از خواب به کودک آرامش میدهد . توجه کردن به خواسته های آنها رفر پرخاشگرانه را کمتر میکند . دادن اطمینان خاطر به کودک پرخاشگر مهم است . گفتن جملاتی مانند « من تورو خیلی دوست دارم . دوست دارم همه چیز برات فراهم کنم ولی بعضی وقت ها امکانش نیست و این موارد تو ید تحمل کنی » به او اطمینان خاطر میدهد و ظرفیت تحملش را تقویت میکند .


بیشتر بخوانید:مشاوره تربیت کودک لجز بسیار ضروری است


رفر کودک نافرمان

رفر کودک نا فرمان جایزه دادن به نتیجه خوبی میرسد . مثلا وقتی کودک نا فرمان اطاعت نمیکند خشمن را بروز ندهید . ولی وقتی اطاعت میکند به او جایزه بدهید . این روش برای کودکان لجز نیز موثر است . کودک خود دوست شید . برایش قصه تعریف کنید ، او را بخندانید . او راز داشته شید . گنج هایی پنهان کنید و کمک کنید آن گنج ها را بیابد . این یک روش عالی است برای اینکه محبت او و اعتمادش را جلب کنید . رفر کودک نافرمان نیز حوصله و صبر می طلبد . شما تحمل به مقصود که همان تربیت ست کودک است میرسید .

تربیت کودک سایه اطلاع صحیح از ون کودک امکان پذیر است . روانشناسی کودک بحثی است دامنه وسیع . یک والدین دلسوز همیشه مانند چکاب کردن بدن از مشاوره خانواده و مشاوره کودک غافل نمی شوند . مرکز مشاوره خانواده و کودک آویژه برای شما کودکانی سالم و پر انرژی آرزومند است .


بیشتر بخوانید:روش تربیت کودک از نظر روانشناسی


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه تربیت کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What is Level 1 Safeguarding Training?

بهترین نحوه رفر کودک چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۹:۴۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)