مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

ویژگی های ازدواج خوب

۵٫۰
۰۱

ازدواج خوب

ازدواج خوب یعنی ازدواجی که همیشه آسایش و آرامش همراه داشته شد . برای اینکه ازدواج خوب را تجربه کنیم حتما ید قبل از ازدواج به مشاوره ازدواج مراجعه کنیم . مشاوره خانواده می گوید ازدواج خوب ازدواجی است که بعد از گذر از سال های نخست همچنان عاشقانه قی بماند . ماه ها و سال های اول ازدواج بخاطر لا بودن میزان هیجان اگر مشکلی هم پیش بیاید از آن براحتی می گذریم . اما اگر انتخاب مان تفاوت ها را نادیده گرفته شیم و به پذیرش نرسیده شیم زه شروع مشکلات است . ازدواج اوج و فرود احساس و هیجان است ازدواج موفق ازدواجی است که زمانی هم که فرود هست همچنان رضایت خاطر زوجین فراهم شد . ازدواج خوب ازدواجی است که زوجین هر حال برای حل مشکلات بتوانند هم گفتگو کنند و مهارت حل مسئله را داشته شند .


بیشتر بخوانید:موفقیت ازدواج


ویژگی های ازدواج خوب

ویژگی های ازدواج خوب شامل ویژگی های عمومی و خاص میشود . از ویژگی های عمومی که هر ازدواج موفقی ید داشته شد هم کفو بودن و تناسب تحصیلی و سنی و خانوادگی یا فاصله طبقاتی مناسبی داشتن است . اما بخش دوم از ویژگی های ازدواج خوب ویژگی های مناسب فردی است . بعضی افراد به دنل زندگی کم هیجان هستند پس متناسب آن دست به انتخاب همسر میزنند . بعضی افراد عاشق سفر رفتن یا رفت و آمد هستند پس ید همسری را انتخاب کنند که این شرایط را دوست داشته شد . اگر هر کدام ازین افراد این ویژگی ها را انتخاب نظر بگیرند حتما ازدواج خوب را تجربه خواهند کرد . مشاوره قبل از ازدواج می گویند ازدواج بد ازدواجی است که دو نفر به لحاظ ویژگی های شخصیتی هم تفاوت زیادی داشته شند .


بیشتر بخوانید:ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟


خصوصیات ازدواج خوب

خصوصیات ازدواج خوب توجه به شرایط ازدواج متفاوت است . ازدواج خوب برای هر کسی معنا ومفهوم خاص دارد . اینکه چه شرایطی ازدواج میکنیم و به سمت ازدواج می رویم خصوصیات یک ازدواج را تعیین می کند . مشاوره خانواده میگوید اگر کسی بخاطر فرار از خانه و شرایط موجود خانواده تن به ازدواج می دهد همه ویژگی های ازدواج خوب را بدست نمی آورد . خصوصیات ازدواج خوب برای کسی که از تمکن مالی و مراتب تحصیلی لایی برخوردار است کسی که شرایط متوسط یک زندگی را دارد متفاوت است . وقتی دختر یا پسری دارای تحصیلات عالیه هستند از ویژگی های ازدواج خوب برای آنها اینست که همسری داشته شند که به لحاظ تحصیلی همان مرتبه شد . اما بعضی خانواده ها همینکه پسر یا دختر کار و خانواده خوبی داشته شد ویژگی های ازدواج خوب را دارد .


بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواجی خوب ید داشته شد چیست ؟


بهترین راه کار ازدواج خوب

بهترین راه کار ازدواج خوب کمک گرفتن از مشاوره ازدواج قبل از انتخاب همسر است . این روزها شرایط جامعه به صورت پیچیده ای پیش رفته است . سطح توقع دختر و پسر و خانواده ها لا رفته است و این تفاوت شرایط داشتن یک ازدواج خوب را کمی سخت کرده است . بنابراین بهتر است برای بدست آوردن بهترین راه کار ازدواج خوب دوره آشنایی به مشاوره ازدواج هم مراجعه داشته شیم . مشاور هم می تواند ویژگی های ازدواج خوب را به زوجین یادآوری کند هم خصوصیات ازدواجی خوب را آموزش دهد . ممکن است هر خانواده توجه به فضا و آداب و رسوم ملاک های اولیه ازدواج شکل گرفته شد اما همه این ملاک ها کاملا جز ویژگی های ازدواج خوب نشند . برای بدست آوردن بهترین راه کار ازدواج خوب از عقل ، تجربه و مشورت ید استفاده کرد .


بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟


مشاوره ازدواج خوب

مشاوره ازدواج خوب به آشنا شدن خصوصیات ازدواج خوب کمک می کند . وقتی دختر و پسر ویژگی های ازدواجی خوب آشنا بشوند می توانند انتظار ازدواج موفق را داشته شند . مشاوره ازدواج خوب به خودشناسی و مهارت آموزی آنها کمک می کند . مشاوره خوب به زوجین کمک می کند بتوانند بدست آوردن شناخت کافی براحتی مشکلات سطحی خود را حل کنند . مشاوره ازدواج خوب طی جلسات مشاوره به مراجعین خود این امکان را می دهد که هوشیار و منطقی نسبت به انتخاب خود تصمیم گیری کنند . مشاوره ازدواج خوب نظر خود را به مراجعین تحمیل نمیکند و فقط آن ها را راهنمایی می کند . مشاوره خوب آن ها از خصوصیات ازدواج خوب و از داشتن بهترین راه کار ازدواجی خوب و موفق صحبت میکند و آن ها را به سمت یک ازدواجی خوب هدایت میکند .


بیشتر بخوانید:مهم ترین ملاک های همسر داری موفق چیست ؟


ازدواج از دیدگاه قرآن

قرآن آیاتی به ازدواج مناسب و کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج اشاره کرد . آیه ۲۱ سوره روم اشاره شده که برای شما از جنس خودن جفتی آفریدیم که کنار او آرامش بیابید و میان شما عشق و محبت و مهرنی قرار دارد . این آیه اشاره به صمیمیت ودوستی بین زن و شوهر دارد که عث پیشرفت و داشتن ازدواج موفق می شود . آیه ۳۲سوره نور خداوند به برکتی که زندگی بعد از ازدواج بوجود می آید اشاره دارد و می فرمایند مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید حتی اگر فقیر و تنگ دست شند که خداوند آنها را از فضل خود بی نیاز می کند . آیه های زیادی به ازدواج خوب اشاره شده و حتی رها کید شده اگر کسی شرایط ازدواج ندارد پاکدامنی پیشه کند شرایط ازدواج محیا شود .


بیشتر بخوانید:معیار زنان برای ازدواج


ازدواج از دیدگاه پیامبر

از پیامبر مورد ازدواج خوب روایاتی وجود دارد که مختصری از آن را اشاره می کنم . روایتی پیامبر اسلام می فرمایند که وقتی کسی به خواستگاری دختر شما آمده که از نظر اخلاقی و دینی رضایت شما را جلب می کند به او دختر بدهید . روایتی دیگر می فرمایند زن بخاطر چهار چیز ازدواج می شود مال ، ثروت ، دینداری و اصالت خانوادگی می فرمایند زن را بخاطر دینداری انتخاب کن و علت آن اینست که زن وظیفه تربیت فرزند را بر عهده دارد . زن پرورش دهنده یک نسل است و اگر به لحاظ اخلاقی صلاحیت نداشته شد نمی تواند نسل سالم و ستی را تربیت کند . روایتی دیگر بیان شده که از ازدواج نادان بپرهیزید که این ازدواج عث اندوه می شود . این روایات به بهترین خصوصیات ازدواج خوب اشاره شده است .


بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج


ملاک انتخاب همسر اسلام

اسلام به دینداری ، تقوا و صداقت کید زیادی شده است . دین اسلام بر این کید دارد که شرط داشتن یک ازدواج موفق داشتن صداقت و احترام و صمیمیت است . قرآن به صمیمیت و دوستی بین زن و شوهر توجه زیادی شده است . گفته شده هر چق زن و شوهر بتوانند ارتط دوسنه و خوبی هم داشته شند زندگی موفق و آرام تری خواهند داشت . از نظر مشاوره ازدواج توجه به صداقت زندگی مشترک پایه های زندگی را مستحکم می کند . زندگی که آن صداقت و ستی وجود ندارد اعتماد و احساس امنیت هم آن از بین می رود . خوش خلقی هم از دیگر خصوصیات ازدواج خوب قرآن است ، اخلاق نیک مانع تنش و گیری لفظی بین زن و شوهر میشود و عث شادی و آسایش خانه می شود .


بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج


راه کارهای داشتن ازدواج موفق

بعد از ازدواج هم بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیریم ازدواج خوب را تجربه کنیم . اگر به هر دلیلی دچار اختلاف نظر شدیم بهتر است لحظه آرامش خودمان را حفظ کنیم . یادمان شد وهله اول به خودمان احترام بگذاریم و پرخاش و بی ادبی بحث نکنیم . حرمت و احترام همسرمان را نگه داریم . اگر احساس می کنیم کنترلی روی خودمان نداریم ، محیط تنش زا را ترک کنیم و بحث را شرایط دیگری ادامه دهیم . وقتی دو نفر هم ازدواج می کنند ید تفکر تک نفره را کنار بگذارند و شبیه یک تیم عمل کنند حتی اگر مشکل شان شخصی شد . وقتی زن و شوهر کنار هم به حل مسائل میپردازند احساس تنهایی و افسردگی نمی کنند و این از ویژگی های ازدواج خوب است .


بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟


راه کارهای حفظ احترام همسر

حفظ احترام رابطه بین زن و شوهر همه شرایط مهم است این اولین جمله ایست که مشاوره قبل از ازدواج میشنوید . حفظ احترام بین زن و مرد عث میشود به عنوان پ و ما هم ارزش و جایگاه خودشان را پیش بچه ها از دست ندهند . زن و مرد ید بدانند وقتی اشته می کنند بجای پنهان کاری یا نادیده گرفتن اشته براحتی می توانند یک معذرت خواهی ساده مشکل را حل کنند بدون اینکه ایجاد تنش کنند . اما گاهی یک احمال کاری تنش و دسر خانواده بوجود می آورند . البته گذشت کردن و پذیرش عذرخواهی که از خصوصیات یک ازدواج خوب است آن لحظه عث حفظ آرامش و احترام میشود . اگر می خواهید رابطه همسرن همیشه عالی قی بماند یاد بگیرید گاهی خودن را جای او بگذارید و او را ک کنید .


بیشتر بخوانید:دلیل مقایسه همسر دیگران چیست ؟


نکاتی مورد داشتن رابطه خوب و عالی همسر

بعد از ازدواج و گذشتن روزهای اول ، زندگی کمی کسالت ر می شود . این زمان بهتر است از فنونی که مشاوره ازدواج به شما آموزش داده استفاده کنید . گاهی از همسرن بخواهید غذا ست نکند و او را به رستوران دعوت کنید . برنامه یک مسافرت به جایی که دوست دارد را بریزید . طول روز به او پیام عاشقانه بدهید . اگر همسرن خانه دار است همیشه از او بخاطر کارهایی که منزل انجام می دهد تشکر کنید این کار شما از ویژگی های یک ازدواج خوب است . که عث میشود احساس بیهودگی از او دور شود . از دیگر خصوصیات ازدواج خوب اینست که از شوهرن بخواهید از کارهایی که طی روز انجام می دهد براین صحبت کند این کار احساس مهم بودن به او می دهد .


بیشتر بخوانید:ویژگی های بهترین همسر چیست ؟


فنونی که از مشاوره ازدواج خوب ید بیاموزیم

از علایق و آرزوهای کوچک و بزرگ و همسرن پرس و جو کنید و کارهایی که می توانید برای تحقق آن آرزوها انجام دهید . شنونده خوبی برای همسرن شید ، هنر خوب گوش کردن که از خصوصیات ازدواج خوب است زندگی مشترک عث می شود خیلی از گیری ها و اختلافات بین زن و شوهر براحتی حل شود . وقتی همسرن صحبت می کنید همه حواسن را به او بدهید . برای اینکه به او نشان دهید به حرف هایش توجه می کنید گاهی کلمات او را یید کنید که این کار از ویژگی های ازدواج خوب است . برای داشتن یک ازدواج موفق گاهی لازم است بعد از ازدواج هم به مشاوره خانواده مراجعه کنیم .


بیشتر بخوانید:مهارت ها روانشناسی ازدواج موفق


سوالات متداول

یک ازدواج خوب چه زمانی شکل می گیرد ؟

ازدواج خوب قطعا کنار خانواده شناخت کامل و مشاوره گرفتن از افراد صلاحیت صورت میگیرد . بهترین ازدواج ، ازدواج فردیست که بیشترین شهت را خلق و خو و شخصیت ما داشته شد .

ازدواج خوب چه ویژگی هایی ید داشته شد ؟

از ویژگی های یک ازدواج خوب هم کفو بودن به لحاظ طبقه اجتماعی ، تحصیلات دانشگاهی و تناسب سنی مناسب را می توان نام برد و هم چنین توافق و تعامل کامل خانواده ها هم شکل گیری یک ازدواج موفق مهم است .

توقع افراد از ازدواج خوب چیست ؟

اینکه بعد از ازدواج به آرامش جسمی و روحی کامل برسند . زمانیکه زندگی مشترکشان را آغاز کردند اهدافشان یک مسیر شد بتوانند بدون تنش یک ازدواج موفق را تجربه کنند .

یک ازدواج خوب چه فاکتورهایی ید داشته شد ؟

از ویژگی های ازدواج خوب دوستی و صمیمیت بین زن و شوهر است ، وقتی زن و شوهر هم صمیمی شند همیشه احترام هم رفر می کند و هردو هر شرایطی از هم حمایت می کنند .

راهکارهای ازدواج خوب چیست ؟

کمک گرفتن از مشاوره ازدواج خوب و زمان کافی گذاشتن قبل از ازدواج برای شناخت یکدیگر و همچنین گذشت و کم کردن توقعات و برآورده کردن نیازها و خواسته های یکدیگر حد توان از راه کارهای یک ازدواج خوب است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Characteristics of Successful Marriage

ویژگی های ازدواج خوب

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۵:۵۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)