مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

۵٫۰
۰۱

هدف از ازدواج

هدف از ازدواج یا اینکه چرا ازدواج می کنیم را می توانیم از مشاوره ازدواج بپرسیم . جواب کلیشه ای هدف از ازدواج رسیدن به آرامش هست را همه می دانیم . اما پشت این سوال نکته های زیادی پنهان شده است . هر کدام از ما جواب هدف از ازدواج می توانیم هم چند پاسخ داشته شیم هم اینکه سکوت کنیم . چون اصلا به علت ازدواجمان فکر نکرده ایم اینکه هدف از ازدواج فقط رهایی از تنهایی نیست اینکه هدف از ازدواج فقط برآورده کردن نیازهای جنسی نیست یا هدف از ازدواج برآورده کردن نیاز های مالی نیست . شاید مجموعه همه این خواسته ها کنار تعهد داشتن ، تربیت فرزند و تقویت مسئولیت پذیری از اهداف ازدواج شد . اما ید بدانیم مهم تر از هدف ، رسیدن به هدف است که کمک مشاوره ازدواج به آن میرسیم .


بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟


اصلی ترین هدف ازدواج

اصلی ترین هدف ازدواج را شاید تعالی و رشد شخصیت می توان دانست . ازدواج بخاطر افزایش ر مسئولیت که قبل از آن توجهی به آن نداشتیم ممکن است دچار سرگمی شویم . مشاوره فقط مختص قبل از ازدواج نیست . بعد از ازدواج میتوانیم کمک مشاوره خانواده به اصلی ترین هدف ازدواج که داشتن یک ازدواج موفق است دست پیدا کنیم . هر فردی وقتی تصمیم به ازدواج می گیرد ید آمادگی کافی برای ورود به این دنیا را داشته شد . اصلی ترین هدف ازدواج میتواند افزایش قابلیت هایی شد که قبل از ازدواج نادیده میگرفتیم . قبل از ازدواج شاید کوچکترین کاری برای خانواده انجام نمی دادیم اما بعد از ازدواج ناخودآگاه حس مسئولیت پذیری مان افزایش می یابد و این اصلی ترین هدف ازدواج است . بطور کلی اصلی ترین هدف ازدواج داشتن زندگی شاد و موفق است .


بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟


هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی عشق ورزی است . از نظر روانشناسی ازدواج فقط جنبه ارضای نیاز جنسی را ندارد . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی تکامل و به اوج رسیدن همه توانایی ها و نیاز های انسان است . از نظر مشاوران خانواده برای رسیدن به این هدف داشتن اطلاعات کافی و شناخت ست فرد از خود و توانایی هایش قدم اول داشتن ازدواج موفق است . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی فقط پرداختن به خود نیست ازدواج توجه کردن به دیگری و تلاش برای شناخت همسر قدم دوم داشتن یک ازدواج موفق است . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی یکی شدن زن و شوهر تصمیم گیری ها است . توجه به علایق و سلایق هم و پیدا کردن یک راه و هدف مشترک اصلی ترین هدف ازدواج است .


بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج


هدف از ازدواج اسلام

هدف از ازدواج اسلام افزایش جنبه معنوی و سلامت روحی است . اسلام به ازدواج بسیار کید شده است . و گفته شده ازدواج نیمی از دین کامل میشود . اسلام بر انتخاب همسر پاک دامن و همسری که عث آرامش روحی میشود سفارش شده است . هدف از ازدواج اسلام داشتن فرزند و زیاد شدن نسل خوب و سالم است طوریکه از امام صادق نقل شده از معیار های مهم انتخاب همسر توان زایش و فرزند آوریست . هدف از ازدواج اسلام داشتن همسری از جنس خودن است که هم کفو و هم تراز خودن شد . اسلام هم مسئله شهت شخصیتی و فکری مطرح شده است که عث می شود ازدواج موفق و سالمی داشته شید . و نهایت هدف از ازدواج اسلام تشکیل خانواده ، دوست داشتن و دوست داشته شدن است .


بیشتر بخوانید:انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج


انگیزه و هدف از ازدواج

انگیزه و هدف از ازدواج توجه به ویژگی های هر فرد متفاوت است . دوست داشتن و دوست داشته شدن انگیزه و هدف از ازدواج است . مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج به ما رسیدن به این هدف کمک می کند . هدف از ازدواج پیدا کردن فرد لایقی است که ادامه مسیر زندگی همراه ما شد . انگیزه و هدف از ازدواج بزرگتر کردن دایره اجتماعی زندگیمان است . ازدواج ما وارد خانواده جدیدی شده و آداب زه ای آشنا می شویم . بعد از ازدواج برای رسیدن به اهداف مان ید بدنل پیدا کردن شهت ها همسرمان شیم . شهت هایی که از اهمیت زیادی برخوردار شند بتوانیم ازدواج موفقی را برنامه ریزی کنیم . ازدواج زن و مرد ید نسبت به هم مشق و دلسوز شند پایه های یک زندگی سالم را بنا کنند .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


انگیزه های فردی ازدواج

انگیزه و هدف از ازدواج میتواند کاملا شخصی و فردی شد . بعضی افراد شرایطی قرار دارند که احساس تنهایی می کنند افرادی که به هر دلیلی ازخانواده جدا زندگی می کند . از نظر مشاوره ازدواج احساس تنهایی یا دوری از خانواده نید انگیزه ازدواج شد . ازدواج به همان اندازه که شروع یک اتفاق زه هست به همان اندازه هم می تواند شروع دسر شد . این انتخاب نا آگاهانه می تواند پیامدهای جبران ناپذیری داشته شد . فردی که قصد ازدواج دارد ید به لحاظ فردی و شخصیتی به بلوغ کافی رسیده شد . حتی اگر به دلایل شخصی مجبور به ازدواج هستید حداقل یک مشاوره ازدواج خوب مشورت کنید . هم انتخاب ستی داشته شید و هم اینکه مشاور کمک کند خودن را بهتر بشناسید . مشاور می تواند شما را برای ورود به زندگی آماده کند .


بیشتر بخوانید:اهمیت آشنایی قبل از ازدواج چیست ؟


نکات اخلاقی بعد از ازدواج

برای داشتن یک ازدواج موفق و شاد بهتر است بعد از ازدواج نکاتی را رعایت کنیم . دوره نامزدی معمولا سعی می کنیم بهترین ها را برای همسرمان فراهم کنیم .بهترین کادو ، بهترین غافلگیری ، بهترین سفر اما معمولا وقتی زندگی زناشویی را آغاز می کنیم این کارها را فراموش می کنیم . صورتیکه برای حفظ پایداری و طروات یک زندگی همیشه ید دوست داشتن و دلبستگی به زندگی و همسر را یادآوری کنیم . اصلی ترین هدف ازدواج بوجود آمدن صمیمیت بین زن و مرد است . برای حفظ این صمیمیت لازم است همیشه دوست داشتن و عشق ن را به زندگی و همسرن نشان بدهید . رمز داشتن یک ازدواج موفق احترام متقابل به هم است وقتی خانه و اجتماع احترام همسرن برخورد کنید مهمترین قدم برای داشتن یک زندگی پایدار را برداشته اید .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


راه کارهای احترام به همسر

همه ما به عنوان یک انسان اشتهاتی زندگی مان داشته ایم . اما اشته کردن فقط بخشی از مشکل است مطلب مهم پذیرش اشته است . وقتی زندگی زناشویی مرتکب اشته شدیم بهتر است بعد از فهمیدن ، اشته مان را بپذیریم و احترام از همسرمان معذرت خواهی کنیم . اگر قبل از قضاوت همسرمان بت اشتهش ، خودمان را جای او بگذاریم می توانیم شرایط را کمی بهبود ببخشیم . می توانیم کمال خونسردی و حفظ احترام مشکل را ریشه یابی کنیم . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی برقراری ست رابطه و توانایی حل همه مشکلات سایه احترام و عشق است . از نکات دیگر حفظ احترام بین زن و شوهر رازداری است . همسران نید اسرار یکدیگر را نزد سایرین فاش کنند کسی نتواند از این اسرار سوء استفاده کند .


بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟


ید و نید های زندگی زناشویی

از نظر مشاوره خانواده بهتر است برای داشتن یک ازدواج موفق زن و شوهر مواردی را همیشه رعایت کنند . همسران نید هیچ شرایطی به هم وغ بگویند وغ گویی عث سست شدن پایه های زندگی و سلب اعتماد بین همسران می شود. بهتر است گاهی زن و شوهر برای خودشان خلوت کنند اسیر روزمرگی های زندگی زناشویی نشوند . مشاوره ازدواج توصیه می کند برای حفظ نشاط زندگی هر کدام از زوجین به تنهایی برنامه ای برای رفت و آمد دوسن شان داشته شند . حفظ حریم شخصی از نکاتیست که زن و مرد ید توجه زیادی به آن داشته شند . زوجین ید بدانند که مشکلات و اختلاف شان را نید همه جا و برای همه زگو کنند حرمتشان خدشه دار نشود . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی بهبود خلقیات و ویژگی های فردی است .


بیشتر بخوانید:معیارهای انتخاب همسر چیست ؟


توصیه های کوه و کلیدی مشاور ازدواج

اصلی ترین هدف ازدواج داشتن یک زندگی بدون تنش و ناراحتی است . پس برای دوری از تنش نکات زیر را رعایت کنید . همیشه پاسخگوی ابراز محبت همسرن شید . هیچ وقت جمع غرور همسرن را جریحه دار نکنید . از همسرن جمع خانواده ن بدگویی نکنید . اگر نسبت به همسرن احساس منفی پیدا کردید نگذارید حل نشده روی هم تلنر شود . جمع حرفی نزنید که عث خجالت همسرن شود . دلخوری هاین از همسرن را جمع دوسن و خانواده به روی او نیاوردید . از هم جنس های همسرن جمع بی جا تعریف و تمجید نکنید که عث شک و بدبینی همسرن بشود . هدف از ازدواج اسلام حفظ فرد از تمایل به گناه است . پس همسرن را محروم کردن از رابطه آزار ندهید .


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


ازدواج سفید

کشورهای غیر مسلمان همینکه دو نفر تصمیم بگیرند هم زندگی کنند کافی است . زندگی خود را بدون هیچ تشریفاتی ممکن است شروع کنند . این ازدواج که به ازدواج سفید معروف است ممکن است فرزندی هم متولد شود و این فرزند قانونی است . گاهی بعد از تولد چند فرزند و بعد از سال ها زندگی زوج تصمیم میگیرند بصورت ثبت شده و قانونی ازدواج شان را اعلام کنند . اما بعضی مواقع هم دو نفر هم زندگی می کنند اما کوچکترین تعهدی نسبت به هم ندارند و آزادانه شریک جنسی مختلفی دارند که انگیزه و هدف از ازدواج منافات دارد . زیرا ممکن است این نوع ازدواج فرزندی هم بدنیا بیاید که اصلا پ مشخصی نداشته شد و تمام زندگی زن وجود یک فرزند نابود شود . این مطلب هم فرزند آوری که هدف از ازدواج است منافات دارد .


بیشتر بخوانید:مشاوره پیش از ازدواج


توجه به حریم زندگی زناشویی

مشاوره قبل از ازدواج همیشه بر حفظ حریم زناشویی کید میشود . وقتی زوجین یا دختر و پسر دوره نامزدی دچار اختلاف میشوند بهتر است بجای بدگویی و دامن زدن به اختلاف مسئله را بین خودشان حل کند . وقتی پای خانواده ها به میان بیاید شک نکنید که از اصلی ترین هدف ازدواج که حفظ آرامش است دور میشوید . هدف از ازدواج از نظر روانشناسی پیدا کردن قت حل مسئله بصورت دو نفره است . بعضی وقت ها مشکل بین زوجین حل میشود اما خانواده ها آن مسئله را فراموش نمیکنند . از بد گویی کردن پشت سر همسرن پیش خانواده خودداری کنید چون به دیگران اجازه می دهید براحتی حرمت همسرن را از بین ببرند . موضوعات خصوصی که فقط شما جریان آن قرار گرفته اید نزد دیگران افشا نکنید که عث از بین رفتن اعنماد همسرن میشود .

سوالات متداول

هدف از ازدواج چیست ؟

ایجاد یک زندگی همراه تفاهم و شاد است که به رشد شخصیت فرد کمک کند . زندگی که آن احترام و اعتماد وجود داشته شد . هدف از ازدواج تولد فرزندیست که سایه این تفاهم به بهترین شکل تربیت شود .

هدف ازدواج از نظر روانشناسی چیست ؟

هدف از ازدواج پذیرش مسئولیت و پرورش احساس مسئولیت است . از نظر مشاوره خانواده متعهد شدن نسبت به ساختن و مراقبت از یک زندگی اصلی ترین هدف ازدواج است .

هدف ازدواج از نظر اسلام چیست ؟

هدف از ازدواج دادن جواب ست به غریزه جنسی است . ازدواج از نظر اسلام عامل عفت و پاک دامنی و خوش اخلاقیست . هدف ازدواج بوجود آمدن عشق ومحبت ست سایه خانواده است .

اصلی ترین هدف ازدواج چه میتواند شد ؟

اصلی ترین هدف ازدواج پیدا کردن همراه و همسفریست که بیشترین شهت را ما داشته شد . بتوانیم کنار یکدیگر یک هدف و یک مسیر را برای ادامه زندگی و رسیدن به ازدواج موفق برنامه ریزی کنیم .

هدف از ازدواج طول زندگی برای افراد چیست ؟

هدف داشتن همسریست که عث آرامش خاطر ما بشود نه اینکه خودش تبدیل به دغدغه زندگی ما بشود . همسری که کنارش احساس شادی و لذت و رضایت همیشه وجودداشته شد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage Psychology and Therapy: The Science of …

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۴۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)