مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

درمان کودکان بیش فعال و کم توجه

۵٫۰
۰۱

مان کودکان بیش فعال

مان کودکان بیش فعال هنوز بطور قطعی پیدا نشده است . اما برخی روش ها برای بهبود تجربه شده است . قبل از پرداختن به مان کودکان بیش فعال لازم است بدانید که شما یا هیچ فرد دیگری جز افراد متخصص قا به تشخیص بیش فعال بودن کودک نیست . اگر کودک شما نشانه های بیش فعالی را دارد پس از مراجعه به یک مرکز مشاوره ، تشخیص را به عهده متخصصان بگذارید . بحث مان کودکان بیش فعال پس از تشخیص اگر دارویی برایش تجویز میشود حتما ید مصرف شود . پس از آن حتما یک مرکز مشاوره کودک ارتط شید . مان کودکان بیش فعال علاوه بر مان دارویی نیاز به کار مانی نیز دارد . همینطور شما هم ید راه های مان و رفر ست این کودکان آشنا شوید . لازم است تمام افراد خانواده رفر ست به بهبود کودک کمک کنند .

برای مان کودکان بیش فعال مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده ضروری است . انتخاب مرکزمشاوره اختلالات کودک بسیار دقت کنیم . مرکزی را انتخاب کنیم که روانپزشکان متخصص ارتط شد . مرکزی که آخرین اطلاعات مان را داشته شد . مان کودکان بیش فعال نیاز به همفکری و همکاری کودک ، والدین ، افراد خانواده و اولیا مسه دارد . ثیر محیط تشدید رفرها ی کودک بسیار زیاد است . او همه چیز را میفهمد و ک میکند . اما چون به همه چیز بی توجه است برخی فکر میکنند او متوجه برخی رفرهای آنان نیست . مقابل کودک ممکن است به او بخندند یا از او به عنوان بیمار یاد کنند که این رفرها زخورد خوبی روی کودک ندارد . برخی ممکن است فکر کنند والدین تربیت کودک سهل انگاری نموده اند . او مانند یک کودک بی تربیت رفر می کنند .

روش های مان کودکان بیش فعال

روش های مان کودکان بیش فعال سه عنوان مطرح میشوند . مان کودک دارو ، مان گیاهان دارویی و کار مانی . اعتقاد ما براینست اولین راه مان ، ارتقا آگاهی عموم مردم از طریق رسانه ها است . این کودکان ید جامعه از امنیت رفری برخوردار شند . والدین هر چق تلاش کنند که کودک آرامش داشته شد اگر اجتماع برخورد بدی آنها شود تمام آرامش کودک برهم خواهد ریخت . یکی از روش های مان کودکان بیش فعال که مهمترین آنها است دارو مانی است . دکتر پس از گرفتن نوار مغزی و نوروفیدبک و تست های مختلف تشخیص میدهد که کودک بیش فعال است یا نه . نیاز به دارو دارد یا تراپی های مختلف بهبود میابد . به روانپزشک کودک خود اعتماد و به دستورهای عمل کنید . انتخاب روانپزشک متخصص دقت کنید اطمینان به دستوراتش عمل کنید .

یکی دیگر از روش های مان کودکان بیش فعال تراپی و روش روانشناختی است . این روش کارشناسان به کار مانی میپردازند و دستورالعمل هایی هم برای خانواده صا میکنند . هرچق همکاری خانواده کودک بیشتر شد نتیجه بهتری یافت خواهد شد . تراپیست ها برای آرامش کودک تلاش خواهند کرد . پس لازم است او محیطی قرار بگیرد که احساس امنیت کند . حس کند همه او را دوست دارند و مورد توجه است . حس کند همه به خواسته های او احترام میگذارند . و اما یکی دیگر از روش های مان کودکان بیش فعال مان گیاهان دارویی و طب سنتی است . این روش برای کودک داروهای گیاهی تجویز میشود که انرژی گیر هستند . از خوردن مواد انرژی زا ممانعت میشود و به تغذیه کودک توجه خاصی میشود . اما تمام این موارد ید توام انجام شود . طب شیمیایی ، تراپی و طب سنتی .


بیشتر بخوانید:خواب کودک ، اختلال خواب و مان آن


مان کودکان بیش فعال بدون دارو

مان کودک بیش فعال بدون دارو ید به روش روانشناختی انجام شود . این روش برای حفظ آرامش و کسب اعتماد به نفس کودک او مشاوره میشود . سپس مهمترین فاکتور کسب تمرکز است که کودک به کمک روانشناس تمریناتی انجام میدهد . تمرین های مهم روش نور مانی است . این روش کودک قبل از خواب ما یا پ تمرین میکند . اق ریک چراغ قوه روشن کنید و اطراف بر روی اشیایی مانند بلو نور بیاندازید . سپس از کودک بپرسید حالا نوبت چیه ؟ او یکی از وسایل اق خواب را خواهد گفت . اگر نگفت خود شما بگویید . مثلا آژور اگر اشیای شند که کودک دوست دارد بهتر است . این روش به تمرکز کودک کمک میکند . مان کودک بیش فعال بدون دارو به دقت و توجه خاص نیاز دارد .

روش های مان کودک بیش فعال بدون دارو استفاده از حلقه و سیم برق است . حتما شما هم این وسیله را دیده اید . یک سیم که متصل به یک منبع ضعیف برق است بر روی دو پایه نصب شده است . یک فلز حلقه ای که دسته دارد اختیار کودک است . کودک حلقه را از سیم عبور میدهد اگر سیم و حلقه تماس پیدا کنند سیگنال میدهد . کودک هر ر سعی میکند کمتر سیم و حلقه برخورد داشته شند . تمرین بسیار خوبی برای تمرکز است . ولی برخورد والدین نیز مهم است هر ر که سیگنال میدهد اگر ناراحت شوید کودک شما آرامش و تمرکز خود را از دست خواهد داد پس آرامش او را تشویق کنید . تشویق هاین صدای نرم ، پایین و مهرن شد . به او هورا کشیدن هیجان کاذب ندهید .

بهترین مان کودکان بیش فعال

بهترین مان کودکان بیش فعال مان توامان است . مان کودکان بیش فعال بدون دارو فقط صورتی مجاز است که پزشک متخصص تشخیص بدهد کودک نیاز به دارو ندارد . حالیکه اگر کودک نیاز به دارو داشته شد ز هم ید تحت نظر یک روانشناس شد . ضمن اینکه رژیم غذایی مخصوص کودکان بیش فعال داشته شد . یک کودک بهترین داروها را مصرف کند اما خانواده برای او تنش و نگرانی ایجاد کنند بهبود نخواهد یافت . چون این اختلال ارگان های مختلف بدن و ترشحات هورمون های مختلف و امواج دخیل هستند . اگر تحت نظر یک روانپزشک و حتی متخصص مغز و اعصاب نشد بهبود نخواهد یافت . بهترین مان کودکان بیش فعال مان جسمی و روحی است رعایت رژیم غذایی . اگر این کودکان وجود انرژی فراوان مواد انرژی زا نیز مصرف کنند نگفته پیداست که چه اتفاقی برایشان می افتد .

این بخش لازم است یاداوری کنیم این کودکان هوش هستند اما به علت کم توجهی عملکرد خوبی ندارند . خانواده ها ید توجه کنند که به آنها انگ نزنند . آنها تمام رفرهای شما را ک میکنند و می فهمند . برای بهبود کودک زی هایی ترتیب بدهید و از او بخواهید این زی را رهبری کند . از او نظر بخواهید و بگذارید احساس کند که شما او را ک میکنید . این بهترین تمرین برای مشارکت کارهای اجتماعی برای او است . او را دوست بدارید و دوست داشتنن را ابراز کنید . از ظاهر آراسته او تمجید کنید اعتماد به نفسش را بدست آورد . او مهرن شید . دسنش را دست بگیرید و نوازش کنید . آرامش بگیرد . شب قبل از خواب پیشانیش را نوک انگشنن نوازش کنید . او بیش از بقیه به شما نیاز دارد .


بیشتر بخوانید:بهترین روش مان ترس کودکان


مان کودکان بیش فعال دارو

مان کودکان بیش فعال دارو بستگی به علت بوجود آمدن اختلال بیش فعالی دارد . بیش فعالی ممکن است علت وراثتی داشته شد . ممکن است دلیل مسمومیت سربی شد . عوامل دیگری مانند امواج تند یا امواج اهسته این کودکان کمتر است . یا ممکن است اثر از صدمه دیدن قسمت پیش پیشانی شد . و یا قسمت های دیگر مغز چون شبکیه مغزی ، هسته دم دار و محرک ها که عملکرد یا ارگانیسم ستی ندارند و ید مداوا شوند . مان کودکان بیش فعال دارو بسیار موثر است و خانواده ها نید از عوارض آن ترس داشته شند . چون پزشک متخصص علم و آگاهی کامل طبت میکند . به روانپزشک ، پزشک متخصص مغز و اعصاب و روانشناسان کودکمان اعتماد کنیم . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما بهترین ها را آرزو میکند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Treatment for Children with ADHD

مان کودکان بیش فعال و کم توجه

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۳:۳۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)