مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

روانشناسی کودک چیست ؟

۵٫۰
۰۱

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک یعنی شناخت مراحل رشد کودک . روانشناسی کودک یعنی شناخت نیازها ارتط رشد . روانشناسی کودک یعنی کنترل رشد هماهنگ سن او . والدین اولین وظیفه ای که دارند اینست که ببینند رشد کودک سن او مطابقت دارد یا خیر . از نظر گفری ، هوش ، ک از مسائل اطراف و توانایی انجام کارهایش سن او هماهنگ است یا خیر . هر صورت یعنی بیشی یا کاستی ید به کلینیک های روان مانی مراجعه شود . کودکی که زودتر از موعد دندان می آورد یا سینه خیز میکند احتمال دارد پیش فعال شد . کودکی که دیرتر حرف میزند و دیرتر ارتط برقرار میکند احتمال ناتوانی ذهنی دارد . به هر حال پیشگیری و مان به موقع کمک زیادی به زگشت میکند . هر چق کودک بزرگتر میشود نیاز بیشتری به آموزش و مهارت ها پیدا میکند .

روانشناسی کودک به ما کمک میکند بدانیم هر سن کودک ما ید توانایی چه کارهایی را داشته شد . شناخت ما از مراحل رشد جسمی ذهنی عاطفی گفری و مهارت ها مجموعه ای از روانشناسی کودک را تشکیل میدهد . روان شناسی کودک به ما کمک میکند بدانیم فرزند ما ارتط همسالانش چه جایگاهی قرار دارد . روانشناسی کودک به تحلیل رفرهای کودک هر مرحله رشد میپردازد . والدینی که به تربیت کودک خود اهمیت میدهند حتما ید به مشاوره کودک و مشاوره خانواده مت بورزند . این والدین خانه خود قهرمان یا یک فرد کارماتیزم پرورش نمیدهند . آنها مطمئن هستند حد توان خود حداکثر تلاش خود را برای پیشرفت فرزندشان کرده اند . هر کودک توان و استعداد خاص خود به دنیا می آید . اگر ما حد توان و استعداد کودکمان تلاش کرده شیم یعنی والدین خوب و موفقی بوده ایم .


بیشتر بخوانید:روانشناسی نقاشی کودکان چیست ؟


نکات روانشناسی کودک

نکات روانشناسی کودک ما را به مسائلی توجه میدهد که ید بدانیم . سنین زیر شش سالگی ید تعداد لغات کودک افزایش یابد . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک اینست که ید بتواند از کسانی مانند شخصیت های کارتونی ، معلم ودوسن تقلید کند . او معمولا این سنین فقط به خود و خواسته های خود فکر میکند . اگر حق کسی لطف میکند برای توجه و جلب اعتماد دیگران است . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک مرموز شدن یا حرف زدن ایما و اشاره است . او برای حرف های خود سمبل انتخاب میکند و از شما میخواهد به این سمبل ها توجه کنید مثلا برای آب خواستن شما قرارداد میبندد . « اگر دستم را لا بردم یعنی آب میخواهم . اگر پایین آوردم یعنی نمیخواهم » والدین این رفرها را نید سرسری بگیرند .

والدین ید وارد زی کودکانه ای شوند که نظر کودک بسیار مهم است به این رفرها فکر های پیش عملیاتی میگویند . یکی دیگر از نکات روانشناسی کودک حفظ غرور کودک مقابل اعضای خانواده ، دوسن و حتی پیش خود شماست . هیچگاه کارهای او را مسخره نکنید . وقتی خشمگین یا عصنی هستید او شوق برای مطرح کردن چیزی به طرف شما میدود سرش داد نزنید . این حرکت ممکن است برای همیشه او را مقابل شما خاموش کند . دیگر از جرقه های فکریش برای شما نخواهد گفت . شما غریبگی خواهد کرد . حتی ممکن است دچار لکنت یا سرخوردگی اجتماعی شود . سن زیر شش سالگی از دوران بسیار حساسی است که هر حرکت ، کوهی و یا برعکس توجه ممکن است آخر عمر همراهش شد . یک رفر مثبت عث دلخوشی و یک رفر نا خوشایند ممکن است عث پشیمانی شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره کودکان چه نکاتی را ید نظر بگیریم ؟


روانشناسی کودک دبسنی

روانشناسی کودک دبسنی بع روانشناسی فردی و اجتماعی کودک است . روانشناسی کودک دبسنی به بررسی تفاوت رفر کودک بیرون منزل میپردازد . روانشناسی کودک دبسنی از روی رفر کودک دبسن به چگونگی رشد او پی میبرد . کودکی که دبسن نمیتواند از حق خود دفاع کند و مقابل زورگویی دیگران خاموش است . او آینده به دیگران ج خواهد داد . جامعه آزار خواهد دید . این کودک خانه بیشتر بلوف میزند و مسائلش را خانواده میان نمی گذارد . کودک را ممکن است به کارهایی وادار کنند که خود تمایل به انجام آنها ندارد . او معمولا خانه زورگواست و رفرپر هیجانی دارد . به همین ترتیب رفرها مانند یک پیشگو آینده کودک را پیش بینی میکنند . همین رفرهاست که مشخص میشود یک کودک خانه و جامعه چگونه برخورد شده است .

توانایی تقابل کودک برابر این رفرها چیست ؟ ثیرات محیطی و فردی او چه اندازه بوده است ؟


بیشتر بخوانید:روانشناسی کودکان دبسنی چگونه است ؟


روانشناسی کودک پیش دبسنی

روانشناسی کودک پیش دبسنی میتوان گفت یکی از دوره های حساس روانشناسی کودک است . کودک از دامان خانواده به اجتماع وارد میشود . روانشناسی کودک پیش دبسنی کودک بسیار متفاوت است اما مسلم است که رفر کودک پیش دبسنی مثر از کودکی پیش از پیش دبسنی است . دوران بسیار حساس که زحمات والدین این زمان متجلی میشود . کودکی که وارد اجتماع میشود ممکن است بطور کلی رفری متفاوت داشته شد . خانه زیگوش اما مقطع پیش دبسنی آرام و یا لعکس شد . کودکی خانه کوچکترین رفرش مورد توجه بوده اکنون بین دانش آموزان گم و ناشناخته است . از طرفی دور شدن از والدین و محیط خانواده واکنش هایی پی دارد . روانشناسی کودک پیش دبسنی از این رفرها نشات میگیرد . کودک توجه به میزان پذیرش شناخته و روانکاوی میشود .

عوامل زیادی مانوس شدن کودک محیط خارج از خانه دارد . میزان توجهی که خانواده به کودک میشده است . دیگر مقدار سرگرمی هایی که خانه داشته است . چه حد این کودک به ما وابستگی داشته است . آیا هر ازگاهی ما او را اقوامی مانند ما بزرگ ها و یا پرسر کودک تنها میگذاشته است ؟ چق اجتماعی ر آمده است ؟ ویا چق خانه نگرانی دارد ؟ آیا محیط خانه برای او مانند یک سلول تک نفره و پر از خشم و تنبیه است ؟ به هر حال روحیات کودک رفلکس های خارج از خانه مشخص میشود .


بیشتر بخوانید:روانشناسی زی کودک


تعریف روانشناسی کودک

تعریف روانشناسی کودک میتوان گفت : روانشناسی کودک زیرشاخه روانشناسی رشد است . تعریف روانشناسی کودک واقع دیاگرام رشد و تغییرات روانی کودک از تولد بزرگسالی است . علم روانشناسی مطالعه رفرها است . اینکه مقابل یک کنش کودک چه واکنشی بروز میدهد . واکنشها بر اثر چندین عامل تفاوت میکنند . عوامل محیطی ، ژنتیکی و وراثت رفری . وراثت رفری عوامل ژنتیکی تفاوت دارد که کمتر روانشناسی به آن پرداخته است . مانند وسواس که یکی دو نسل دیده شده است . اگر ژنتیکی شد دی رشته های دی آن ای و ار ان ای ژنومهای خاصی دیده شود . مانند سی یا بیماری هموفیلی که ژنتیکی است و ژنومهای آن بر روی کروموزون ها مینشینند . آما وراثت رفری زیر مجموعه تربیت و الگوی رفری میشود . این رفر بر اثر تکرا یک کنش توسط والدین صورت میگیرد . مثلا وسواس داشتن به آب .

کودک از وقتی ما خود را شناخته نسبت به آب وسواس داشته است . مابزرگ او نیز نسبت به آب وسواس داشته این وسواس داشتن نسبت به آب وجود او نهادینه شده و به صورت یک ور ذهن او جا گرفته است . محققان تحقیقات میدانی یک کودک مبتلا به وسواس را میبینند و مورد اقلا دو نسل تحقیق میکنند . نتیجه این تحقیق یک فرضیه احتمالی میشود که به اینصورت بیان میشود . احتمال دارد وسواس یک بیماری ژنتیکی شد . مورد روانشناسی کودک نیز چنین است برخی رفرها از طریق الگو گرفتن از دونسل فرد سوم نهادینه میشود . تشخیص ژن و یا انتقال رفر وراثتی به عهده متخصصان و محققان میشد که بهتر است توسط خانواده ها پیش داوری نشود . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و فرزندانن شعف و شادی آرزومند است .


بیشتر بخوانید:خصوصیات روانشناسی فرزند آخر خانواده


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره روانشناسی کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Child Psychology and Development

روانشناسی کودک چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۷:۳۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)