مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

راه های درمان اضطراب کودکان و نوجوانان

۵٫۰
۰۱

اضطراب کودکان

اضطراب کودکان را میتوان ترس و نگرانی از چیزهایی که شاید واقعا نیاز به نگرانی ندارند تعریف کرد . هنگام اضطراب کودکان ممکن است آنها دچار هیجان شوند . این هیجان واضطراب عث میشود قلب آنها از همیشه تندتر بزند . اضطراب کودکان سبب تعریق میشود . برخی سبب لکنت زن شده و بطور کلی فرمان مغز به اعضا کمی اختلال صورت میگیرد . نتیجه واکنش های ستی مقابل جریانات محیطی نخواهیم داشت . برای ک بهتر اضطراب کودکان به عوامل بوجود آورنده ، مان و راههای مقابله آن میپردازیم . دلایل فیزیکی اضطراب کودکان میتواند عدم ترشح یا کم ترشح شدن هورمون اکسی توسین شد . از دیگر عوامل میتوان از وراثت رفری والدین نام برد . ژنتیک نیز بوجود آمدن اضطراب موثر است . اضطراب داشتن ما هنگام رداری کودک نیز بوجود آورنده اضطراب کودکان میشود .

رفر استرس زای والدین و افراد اطراف کودک میتواند عث بوجود آمدن اضطراب کودکان شود . مثلا برای هر مورد او به تندی رفر کنیم . بعد از هر مهمانی رفر کودک را به شدت مورد مواخذه قرار دهیم . هرگاه دست یا لسهایش کثیف میشود او به تندی برخورد کنیم . همه و همه عث بوجود آمدن اضطراب میشود . ترساندن کودک از آینده : اگر س نخوانی … اگر بچه خوبی نشی … و تمام این اگرهای بی مورد که میتوان لحن بهتر تفهیم کرد . اگر س بخوانی میتوانی به اهدافت برسی … نه او ترس بوجود می آورد نه اضطراب … و یا ترساندن او از پ ، یا برا و خواهر ارشد هم میتواند عامل اضطراب شد . ترسیدن ما از ریکی یا حیوانات ریز طوری که کودک واکنش او را یافت کند عث اضطراب کودکان میشود (جیغ زدن ) .


بیشتر بخوانید:نکات روانشناسی اطفال


زی مانی اضطراب کودکان

زی مانی اضطراب کودکان میتواند برای کاهش استرس مفید شد . بردن کودکان به محیط هایی که بچه ها آن زی میکنند . مانند پارک ها . از دیگر زی مانی اضطراب کودکان میتوان به ورزش کردن اشاره کردن . لگد زدن به توپ ، مشت زدن به کیسه بوکس ، شنا کردن و ژیمیناستیک برای مان اضطراب بسیار مفید است . یک زی مانی اضطراب کودکان هم شن زی است . وقتی کودک به شن های نرم چنگ میزند این چنگ زدن به او آرامش میدهد . شن ها میتواند برای خود خانه ، قصر ، کشتی یا هر چیزی بسازد . زی ما وفرزند بسیار آرامش بخش است به شرط اینکه ما قصد مان زی کند . ما بین زی نید او را تنبیه یا دعوا کند . از پرخاش کردن و رفر عصبی جدا بپرهیزد . لحنی ارام و مهرن کودک زی کرده و نوازشش کند .

زی روانشناسی کودک شما بهتر انجام میشود . شما حین زی میتوانید به تربیت کودک نیز بپردازید . ضمن زی ید به تغذیه کودک نیز توجه داشت . استفاده از غذاهای مفید و دمنوش های گیاهی به آرامش کودک شما کمک میکند . استفاده از چهار گروه اصلی غذا به سلامت او کمک میکند . روح سالم بدن سالم است . استفاده از ویمین های مفید بین غذاها و امگا ۳ میتواند کودک شما را سالم نگه دارد . از ادویه جات محرک همچون فلفل ها یا خردل غذای کودکان استفاده نکنید . ادویه جاتی چون دارچین به مقدار کم از هراس میکاهد . نوشیدن دمنوش های گیاهی چون سنبل طیب یا گل گاوزن از دمنوش های سنتی و مفید برای مان توام اضطراب است . یاداوری میکنم این دمنوش ها جایگزین داروهای پزشک نیستند بلکه کنار آنها میتوان استفاده کرد .


بیشتر بخوانید:روانشناسی زی کودک


مان اضطراب کودکان

مان اضطراب کودکان اگر مضمن شد که نیاز به دارو دارد و به روانپزشک ید مراجعه شود . ضمن استفاده از دارو ید تحت مان روحی و روانی نیز ید قرار بگیرد . مان اضطراب کودکان از چند طریق ولی همزمان میسر است . مراقبت رفری شدید برای وارد نکردن هیجان به کودک . پرهیز از رفرهای استرس زا . برای مان اضطراب کودکان از نقاشی استفاده کنید . نقاشی میتواند به مان اضطراب کودکان کمک کند . اگر برای رنگ آمیزی از آبرنگ استفاده شود بهتر است . زی مانی نقش موثری مان دارد . استفاده از ریکی برای مان اضطراب مفید است . شب او را به جاهای نیمه ریک همراه خود ببرید و حرف های آرامش بخش بزنید و یا داسن های زی برایش بگویید . اورا به تفریح تشویق کنید . دوچرخه سواری ، ورزش ، اسب سواری و شنا .

طبیعت برای بیشتر ناراحتی های روحی مفید است . قدم زدن یک مکان طبیعی که خت ، گل و نهر دارد میتواند به کودک شما آرامشش را زگرداند . بخصوص اگر او را حیوانات و پرندگان بی آزار دوست کنید . از او بخواهید به صدای پرندگان گوش کند . داخل رود برود و از خنکای آب بهره ببرد و سنگ های کف رود را جمع آوری کند . اگر رنگ سنگها متفاوت شد بهتر است . از او بخواهید برای پرندگان کوچه و خیان دانه بپاشد . برای گربه ها بدون تماس آنها غذا بگذارد . داخل آپارتمان خود یک گلدان کوچک بگذارید و از او بخواهید آن دوست شد و پرورشش دهد . به رشد آنها توجه کند . محیط خانه را نشاط کنید و از موسیقی های متنوع و ملایم استفاده کنید . آکواریوم کوچک چند ماهی رنگی را فراموش نکنید .


بیشتر بخوانید:از روانشناسی کودک چیست ؟


اضطراب کودکان مسه

اضطراب کودکان مسه را چند دستورالعمل کاهش دهید . اضطراب کودکان مسه ممکن است به خاطر محیط جدید و دور از والدین بوجود آمده و یا افزایش یابد . روزهای اول مسه همراه او شید و اولیا مسه را به او معرفی کنید . به او بفهمانید که داد زدن و پرخاش اولیا مسه به معنای ستیز دانش آموزان نیست . سهایش را شب به شب او مرور کنید و به او بفهمانید که هدف از مسه رفتن عالی گرفتن نمرات نیست . به او بیاموزید مقابل نیکی دیگران شاد شود و تشکر کند . به او بفهمانید دیگران برابر ما وظیفه ای ندارند متوقع ر نیاید . او را قانع ر بیاورید از دلهره و هراسش کم شود . کودکی که وابسته به کمک دیگران است هر ر که به او کمک نشود دچار دلهره و هراس خواهد شد .

شبها زودتر اورابخوانید صبح نگرانی از خواب برنخیزد . حداقل یک ساعت قبل از رفتن به مسه بیدار شید و بیدارش کنید ارمش به نظافت شخصی و صبحانه اش برسد . برنامه روزانه اورا از شب قبل آماده کنید ویا بدهید خودش آماده کند . مسائل را نظرش بیش از حد بزرگ و غیر قابل حل و یا بخشش جلوه ندهید . به او بیاموزید چگونه همکلاسی هایش دوست شود تنهایی بر هراس او نیافزاید . به او بیاموزید برخی موارد میتواند از چاشتش به دیگران ببخشد . البته نه همیشه که او مانند یک ساده لوح برخورد نشود . به او نه گفتن را بیاموزید و بفهمانید دلیلی ندارد به همه جواب مثبت بدهد . دلیلی ندارد همه اورا بپذیرند . برخی برای پذیرفته شدن از جانب همه از حق خود میگذرند .


بیشتر بخوانید:از روانشناسی کودکان پیش دبسنی چه میدانید ؟


مان دارویی اضطراب کودکان

مان دارویی اضطراب کودکان به هیچ عنوان نید توسط والدین صورت بگیرد . والدین فقط وطیفه رساندن او به یک روانپزشک و اجرای دستورهای او را دارند . خود مانی ممکن است برای کودک عوارض خطرناکی داشته شد . بعد از یک مشاوره خانواده متوجه شدید کودک شما نیاز به دارو دارد او را به یک روانپزشک برسانید . یادن شد مشاوره کودک همزمان مان دارویی لازم است . مان دارویی اضطراب کودکان توسط یک روانپزشک و مان روح و روان توسط یک روانشناس انجام میشود . هر دو نوع مان هم و به موازات هم ید انجام شود نتیجه بهتر ی بگیرید . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و کودکن آرزوی صحت و سلامت دارد .


بیشتر بخوانید:چگونه کودکان بیش فعال رفر کنیم


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره روانشناسی کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Anxiety Medication for Children

راه های مان اضطراب کودکان و نوجوانان

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۷:۴۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)