مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟

۵٫۰
۰۱

همسر خوب

همسر خوب چگونه فردی است ؟ یک شخص ید چه خصوصیاتی داشته شد یک همسر خوب تلقی شود ؟ آیا برای همسر خوب بودن ملاک ها و ید و نید های خاصی وجود دارد ؟ و اینکه چگونه می توانیم تشخیص دهیم که مخاطب ما یک همسر خوب است یا خیر ؟ و ده ها سوال مختلف دیگر که تمامی افراد سن ازدواج آن ها رو برو می شوند . هر یک از این سوال ها زندگی مهلی نقش ویژه ای دارند . که لازم است هر شخصی خود آگاهی کامل جستجوی پرسش های خاص خود شد . همسر خوب بودن منحصر به فرد است . یعنی هر شخصی برای مخاطب خود ویژگی ها و ملاک های خاصی نظر دارد . ممکن است شخصی که نظر شما یک همسر خوب محسوب شود ، نظر دیگری چنین فردی نشد .


بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج


مقایسه کردن همسر دیگران

نکته قابل توجه این است که یکی از مخرب ترین و اشته ترین کارها رابطه همسر و یا انتخاب آن مقایسه کردن است . مسئله ای که شاید بسیاری از افراد عواقب زیان آور آن را رابطه زناشویی خود ندانند ، اینکه بخواهیم همسر و شریک زندگی‌ خود را دیگران مقایسه کنیم و او را سرزنش کرده و یا موفقیت ها ، توانایی ها و یا حتی اخلاق و ظاهر دیگران را به او دیکته کنیم و به دیگران برتری ببخشیم از این جهت یک همسر خوب هیچ گاه طن زندگی خود و همسرش را ظاهر زندگی دیگران مقایسه نمی کند .

اما می توان گفت : به طور کلی خوب بودن و دارا بودن صفات خوب نقاط مشترکی است که بین افرادی که همسر خوب شناخته می شوند به طور تقریبی وجود دارد . کافی است این ویژگی‌ ها را شناخته و علم و آگاهی انتخاب شریک زندگی خود قدم بردارید . چرا که انتخاب همسر خوب کلیدی ترین و مهم ترین نکته یک زندگی‌ مهلی می شد . قطعا اگر انتخاب شریک زندگی دقت و آگاهی کافی را داشته شیم صد عدم موفقیت زندگی مشترک را پایین خواهیم آورد . انتخاب یک همسر خوب امری است که نیازمند کلاس های مشاوره خانواده برای یک تصمیم عاقلانه و فکر و منطق می شد بتوانیم شانس یک ازدواج موفق را بیشتر کنیم .


بیشتر بخوانید:دلیل مقایسه همسر دیگران چیست ؟


ویژگی های یک همسر خوب

ویژگی‌ های یک‌ همسر خوب خصوصیات متعددی است که ممکن است هر یک از این ویژگی ها نظر افراد مختلف مهم یا بی اهمیت محسوب شود . به طور کلی می توان گفت ویژگی های یک همسر خوب بین عموم افراد مشترک می شد . اینجا به پاره ای از ویژگی های یک همسر خوب می پردازیم . از دیدگاه اسلام یکی از مهمترین ویژگی های یک همسر خوب داشتن ایمان و تقوا می شد . روایات متعددی از پیامبر اکرم ( ص ) و امامان بزرگوار وجود دارد که خصوص انتخاب همسر به پاکی ایمان و تقوا اشاره کرده اند ‌.

یکی دیگر از ویژگی های یک همسر خوب داشتن خانواده اصیل و شرافتمند می شد . منظور از خانواده اصیل صرفا خانواده ثروتمند و دارای موقعیت اجتماعی نیست . چرا که هیچ یک از این دو تضمینی برای خوشبختی و یا سلامت اخلاقی یک خانواده نمی شد . چه بسا افرادی که خانواده‌ای وضع اقتصادی ضعیف و کمبود های خاص بزرگ شده اند اما بین اجتماع به عنوان یک خانواده نجیب ، متدین و شرافت شناخته شده‌اند .

از دیگر ویژگی های یک همسر خوب انتخاب فردی عاقل ، آگاه و تدبر می شد . چرا که زندگی هنجارها و پستی و بلندی های بسیاری وجود دارد که برای پیمودن این راه وجود همسری آگاه و هوش و ذکاوت که بتواند مدیریت و قت زندگی خود و افراد خانواده را موفقیت به پیش براند بسیار ضروری است . شخصی که بتواند نیازها ، مشکلات و کم و کاستی های زندگی خانواده خود را تشخیص دهد و برای مین آنها بهترین راه را انتخاب کند .

هم کفو بودن شریک زندگی

یکی دیگر از ویژگی های یک همسر خوب انتخاب فردی هم سطح و هم شان خود و خانواده می شد . منظور از انتخاب یک همسر که شما و سطح خانوادگی هم کفو شد این نیست که شما شانس و یا حق انتخاب همسری از خانواده هایی سطح اجتماعی و وضع اقتصادی لاتر و یا پایین تر از خانواده خود را ندارید . بلکه منظور از انتخاب همسر حد و سطح زندگی خود به حداقل رساندن تفاوت ها و اختلافات فردی و خانوادگی می ‌شد .

برابری زن و مرد

نکته دیگر اینکه امکان برابری کامل بین زن و مرد و خانواده های زوجین پایین می شد . اما می توان نکات مشترک را پیدا کنیم . یکی دیگر از ویژگی‌ های یک همسر خوب داشتن سلامت جسمی و روحی می شد که اهمیت این ویژگی‌ زندگی‌ مشترک به شدت قابل وضوح می شد . لذا بهتر است پیش از هر اقدامی مسیر زندگی از سلامت جسمی چه از لحاظ فیزیکی و یا اعتیاد به هر گونه مواد مخی و سلامت اخلاقی و رفر و شخصیت مخاطب آگاهی کافی را پیدا کنیم .


بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج


ازدواج یک همسر خوب

ازدواج یک همسر خوب چه ثیری رشد ، تعالی و سازندگی زندگی و شخصیت افراد دارد ؟ هر فردی زندگی آرزوی ازدواج یک همسر خوب را دارد کسی بتواند خاسته ها ، علایق و ایده آل های او را برآورده کند . ازدواج یک همسر خوب مایه آرامش ، خوشبختی و سعادت زندگی برای زوجین می شد . ازدواج یک همسر خوب می‌تواند از لحاظ روحی بهترین انگیزه و اعتماد به نفس زندگی شد ازدواج یک همسر خوب ید شناخت ، آگاهی و بصیرت کافی انجام شود . این صورت است که شاهد رشد و لندگی و موفقیت زندگی خود خواهیم بود ‌.

ما نمی گوییم که ازدواج شناخت قطع به یقین به خوشبختی ختم خواهد شد اما اعتقاد داریم که احتمال شکست زندگی مشترک را کم می کند . ازدواج یک همسر خوب آرزوی هر پسر و دختری است که سن و یا موقعیت ازدواج قرار دارند . این زمینه بهتر است خود سرانه و صرفا از روی احساس و یا حتی منطق به تنهایی تصمیم گرفته نشود . انتخابی مناسب است که منطق و احساس به نوبه خود دخیل شند و کنار این دو مشورت و راهنمایی والدین ، افراد تجربه و حتی مشاوره قبل از ازدواج می تواند کمک شایانی را امر ازدواج اختیار شما قرار دهد .


بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟


همسر خوب یعنی

همسر خوب یعنی چگونه همسری ؟ شاید همه افراد برای یکر هم که شده این سوال را از خود و یا دیگران پرسیده شند . و قطعا جواب های مختلفی یافت کرده اند . طبیعی است که هر شخصی توجه به علایق ، خواسته ها ، تمایلات روحی و جسمی ، آرزوها و برنامه های زندگی خود ملاک های متفاوتی داشته شد . اگر بخواهیم بگوییم همسر خوب یعنی چگونه شخصی ید کلیات و جزئیات را نیز نظر بگیریم برای یک‌ همسر خوب صفات پایه ای وجود دارد و کنار آن جزئیاتی است که برای هر شخصی به شکل متفاوتی می شد .

به طور مثال همسر خوب یعنی فردی که بتواند بستر آرامش را برای شریک زندگی خود فراهم کند ، به خواسته ها و نیاز های روحی جسمی و جنسی طرف مقابل توجه کند ، هر شرایطی سعی حفظ بنیان خانواده و مدیریت آن را داشته شد ، مسئولیت پذیر شد و بتواند مشکلات و بحران های زندگی وظایفش را بپذیرد و انجام آن ها سعی خود را به کار گیرد . بتواند علاوه بر نقش یک همسر شرایط مختلف و روزهای تلخ و شیرین زندگی مانند یک دوست شریک زندگی خود را حمایت کند و یاور ، همراه و پشتین او شد .

یک همسر خوب یعنی فردی که بین کار ، خانواده ، همسر و سایر امور یک زندگی مشترک تعادل را بر قرار کند . شخصی ‌که حد توان خود برای مین رفاه ، آرامش و نیازهای مختلف زندگی مشترک تلاش می کند . البته طبیعی است که گاهی نمی توان توقع داشت یک فرد تمام خصوصیات و صفات خوب را داشته شد و یا اینکه تمامی خواسته و نیاز ها بر طرف کند . چرا که هر انسانی ممکن است کاستی هایی داشته شد .

نقش مکمل

اینجا است که نقش مکمل ید پی جبران و تکمیل این کمبود ها قدم بردارد . همسر خوب کسی است که اهداف و آرزهای مشترکی شما داشته شد و برای محقق شدن برنامه ها و آرزو های زندگی خود و همسرش تلاش کند ، برای شریک زندگی خود احترام قائل است و او را مورد حمایت ، محبت و عشق و علاقه قرار می دهد ، بین تمام روزمرگی ها و دغدغه هایش شما را منبع آرامش خود می داند و اوقات فراغت و استراحت را کنار شما سپری می کند .

امور زندگی خودسرانه تصمیم نمیگیرد و پیش از اقدام شما مشورت میکند ، شما را از میزان حقوق ، مخارج زندگی و پس انداز مطلع میکند و سهیم میداند . به شما اعتماد دارد و مدام سعی زخواست و یا کنترل کردن اوضاع ، رفر و امور را ندارد . وفادار است و حضور و یا عدم حضور شما کنار او ارتطی به این موضوع ندارد و همچنان وفاداری به شما ثابت قدم است . و بسیاری دیگر از ویژگی های اخلاقی و رفری دیگر که برای هر شخصی به گونه ای اهمیت دارند .


بیشتر بخوانید:چرا ید به سالگرد ازدواج اهمیت بدهیم ؟


خصوصیات یک همسر خوب

خصوصیات یک همسر خوب چیست ؟ و چگونه می توانیم آن ها را تشخیص دهیم ؟ همانطور که گفته شد معیارها و علایق متفاوت است اما صفات خوب امر مشهودی است و هر انسانی به این ویژگی ها تمایل دارد . برای مثال از دیدگاه اسلام اولین ملاک یک همسر خوب ایمان و تقوا است حال این ویژگی ممکن است برای برخی افراد اولویت قرار داشته شد و برای برخی دیگر خیر . این بخش می خواهیم جزئیات انتخاب یک همسر خوب را بیان کنیم .

برای مثال از خصوصیات یک همسر خوب این است که بتواند و بخواهد که شما را خوشحال کند . حال ممکن است این کار را ساده ترین شکل ممکن انجام دهد و لبخند را به شما هدیه کند و یا اینکه برای شما برنامه های مفرحی را تدارک ببیند . شما را همانطور که هستید می پذیرد و از همراهی و اگر می خواهد ضعف ها و اشتهات شما را رفع کند این کار را کمال عشق دوستی و مودت انجام می دهد .

از دیگر خصوصیات یک همسر خوب برقراری تعادل و روابط خوب بین خانواده و همسرش می شد . یک همسر خوب ید بتواند محبت توجه و وظایف خود را به گونه ای بین خانواده و شریک زندگیش تقسیم کند که هیچکدام خلاء ، عدم توجه و بی محبتی را این زمینه احساس نکنند و کمال دوستی و آرامش روابط خوبی را همدیگر برقرار کنند .

خصوصیات رفری یک همسر خوب

هیچ گاه شما را نه تنها میان جمع بلکه خلوت دو نفره نیز تحقیر نمی کند و به شما توهین و بی حرمتی نمی کند . شما را کسی مقایسه نمی کند و برای او بهترین همسر هستید . از وقت گذرانی ، تفریح و مهمانی رفتن شما حس خوبی دارد و همراهی کردن شما برایش لذت بخش است . شما را جریان امور و روزمرگی هایش قرار می دهد و برایش هم صحبت خوبی هستید . از خصوصیات یک همسر خوب این است که شریک زندگی خود را اولویت قرار می دهد و شرایط مختلف توجه و همراهیش را فراموش نمیکند .

یک بیان ساده همسر خوب کسی است که بتواند رضایت ، خشنودی ، آرامش و سعادت زندگی را حد توان خود فراهم کند . اگر زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مشترک شناخت و آگاهی کافی را ندارید بهتر است از راهنمایی والدین و یا مشاوره ازدواج استفاده کنید و سپس برای مهمترین بخش از زندگی خود قدم بردارید .


بیشتر بخوانید:چه چیزهایی مورد شب اول ازدواج ید بدانیم ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسیخدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Dating Resolutions: 7 Characteristics of an Ideal Partner – …

ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۸:۲۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای انتخاب همسر چیست ؟

۵٫۰
۰۱

انتخاب همسر

انتخاب همسر یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی است که طول زندگی برای هر انسانی پیش خواهد آمد . برای افرادی که زندگی خود قصد تشکیل خانواده را دارند انتخاب همسر می تواند سرنوشت ساز ترین انتخاب طول زندگی شد چرا که سعادت و شقاوت انسان گرو تشکیل یک خانواده موفق است کنار خانواده بتوانند مسیر رشد و تعالی را به ستی طی کنند .

مسلم است که خانواده اصلی ترین و موثرترین بنیان تربیت ، رشد و شکوفایی انسان می شد بنیانی که داشتن اصول و ارزشهای مشخص ، اصیل و حقیقی کمک می کند که انسان مسیر کمال و سعادت را پیش بگیرد از این رو انتخاب همسر بدون شک اصلی ترین مقدمه تشکیل چنین بنیانی است . انتخاب همسر همیشه علامت سوال های خاص خود همراه بوده است که ص این سوال ها معیارهایی که برای انتخاب همسر مطرح هستند قرار دارد .

انتخاب همسر هر فرهنگ و جامعه‌ ای و هر خانواده و فردی بر اساس ارزش ها ، علایق ، اهداف ، اعتقادات و شخصیت فرد ممکن است بر اساس معیارهای خاصی شد . اما به طور کل انسان به صورت ذاتی کمال طلب می شد و پی کسب بهترین ها است پس می توان گفت معیار های مشخص و برتری برای انتخاب همسر به صورت عمومی بین انسان ها وجود دارد که ممکن است توجه به تفاوت های فرهنگی و دیگر توافق گفته شد اولویت‌ بندی این معیارها انتخاب همسر از فردی به فرد دیگر متفاوت شد .


بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج


حساس ترین و مهم ترین انتخاب

انتخاب شریک زندگی حساس ترین و شاید بزرگترین انتخابی است که انسان طول زندگی خواهد گرفت پس نیاز است که برای آن وقت و دقت کافی را صرف کند چراکه هرگونه قصور و کم توجهی مورد انتخاب همسر میتواند زندگی آینده ما را به راحتی تحت ثیر خود قرار دهد و حداقل پیامد آن نداشتن یک زندگی توام آرامش و رو به رشد خواهد بود .

پس انتخاب همسر مسئله ای است که نیازمند مشاوره قبل از ازدواج می شد چرا که کارشناسان مشاوره خانواده تکیه بر علم و دانش و تجربه خود می توانند ما را انتخابی ست راهنمایی کند . مشاوره قبل از ازدواج می تواند تشخیص وجوه مشترک و تفاوت ها و تناسب ها بین دو فرد که قصد تشکیل زندگی مشترک یکدیگر را دارند حدود قابل توجهی موفقیت و یا عدم موفقیت ازدواج آنان را پیش بینی کند هرچند که آینده قابل پیش‌ بینی نمی شد اما بر اساس اصول علم روانشناسی و نکاتی که پایداری و عدم پایداری رابطه بین دو فرد دخیل هستند ، یک مشاوره خانواده می تواند دیدی جامع و علمی و کارشناسی به رابطه بین دو فرد احتمال ازدواج موفق یا ناموفق آنان را پیش‌بینی کند پس انتخاب همسر بطور حتم نیازمند مشاوره ازدواج میشد .


بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟


معیارهای انتخاب همسر

معیارهای انتخاب همسر مسئله ای است که می تواند از جنبه ها و دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد . عوامل مختلفی معیارهای انتخاب همسر ثیر گذار هستند ، همانطور که گفتیم فرهنگ های مختلف جوامع و خانواده های مختلف عث می شود که تفاوت های فردی بخصوصی به وجود بیاید ، این تفاوت ها شامل تفاوت اعتقادات مذهبی ، تفاوت ورها ، تفاوت اندیشه ها ، طرز فکر ها ، دیدگاه ها ، ارزش ها ، علایق ، اهداف ، خط قرمزها ، نیازها و … می شد .

تمامی این تفاوت ها عث می شوند که معیارهای انتخاب همسر از فردی به فرد دیگر اولویت بندی متفاوتی داشته شد این حالی است که تعداد زیادی از معیارهای انتخاب همسر بین افراد مختلف مشترک می شد و بیشتر اولویت بندی آن ها متفاوت است .


بیشتر بخوانید:ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان


دیدگاه های انتخاب همسر

همانطور که گفتیم معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه های مختلف می تواند مورد بحث قرار گیرد به طور مثال معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام ، معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی و … همینطور معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه پسران و یا معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه دختران و حتی می توان معیارهای انتخاب همسر را از دیدگاه خانواده ها و والدین بررسی کرد .

نکته ای که وجود دارد این است که معیارهای انتخاب همسر حتی یک فرد زه های سنی متفاوت دچار تغییر و تحول می شود و این تغییر و تحول نشأت گرفته از تکامل و بلوغ فردی می شد که عث می شود حالت معمول رشد و بلوغ ذهنی انسان معیارهای انتخاب همسر برای او از معیارهای سطحی و مادی و پوشالی به معیارهای حقیقی و ارزشمند و معنوی تبدیل شود . پس هرگز نمی توان معیار های افراد مختلف را یکدیگر مقایسه کرد و یا به یکدیگر تحمیل کرد و اگر قرار شد قضاوتی مورد معیارهای انتخاب همسر صورت بگیرد فقط میتوان معیار های حال حاضر یک فرد را معیارهای مورد نظر او گذشته مقایسه کرد و ستی یا ناستی تغییر و تحول ایجاد شده را مورد بررسی قرار داد .


بیشتر بخوانید:نحوه ست انتخاب شریک زندگی برای یک عمر زندگی


انتخاب همسر از دیدگاه اسلام

انتخاب همسر از دیدگاه اسلام بر اساس معیارهای حقیقی و ارزشمند می شد . انتخاب همسر از دیدگاه اسلام چه برای پسران و چه برای دختران به صورت جامع و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است و احادیث و آیات و روایات متعددی به جوانب مختلفی مورد ازدواج و انتخاب همسر صریحا اشاره شده است . انتخاب همسر از دیدگاه اسلام می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات و روشن کننده بسیاری از گمراهی هایی شد که ذهن افراد مورد انتخاب همسر وجود دارد و می‌توان پیروی از کب خدا و سخن ائمه و بزرگان از سرگمی ها و تردید ها مورد انتخاب همسر شایسته نجات یافت چرا که انتخاب همسر از دیدگاه اسلام توجه به معیارها و اصولی تعریف شده است که اصلی ترین و مهم‌ ترین معیارها و ملاک هایی هستند که می توانند سعادتمندی یک زندگی مشترک را تضمین کنند .

انتخاب همسر از دیدگاه اسلام همانطور که گفته شد بر اساس معیارهای روشن و حقیقی می شد که برخی از آنها شامل موارد زیر می شد . ایمان و دینداری ، ایمان و دینداری اولین و مهمترین معیاری است که انتخاب همسر از دیدگاه اسلام به آن اشاره شده است چرا که همسو بودن اعتقادات و ور های دینی و مذهبی زمینه تفاهم و سازگاری را زوج فراهم می کند و همینطور ایمان و دینداری و پایبند بودن به اصول دینی فرد را از بسیاری از انحرافات اخلاقی دور نگه میدارد و خود این امر عث میشود که زندگی مشترک از بسیاری از هنجار ها و ناملایمات امان شد .


بیشتر بخوانید:برای گزینش همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟


اصالت خانوادگی

اصالت خانوادگی دومین موردی است که اسلام برای انتخاب همسر به آن اشاره شده است و وصلت خانواده های اصیل و پایبند به ارزش‌های اخلاقی و دور از فساد را یکی از عوامل سعادتمندی ازدواج دانسته است . سومین مورد اخلاق نیکو و جذابیت اخلاقی و رفری می شد که شامل آراستگی ظاهری ، خوش برخوردی ، رعایت اصول معاشرت دیگران ، چگونگی رفر همسر و فرزند ، توانایی ابراز محبت به همسر و … می شد .

دارا بودن عقل و هوش و خرد برای مدیریت زندگی مشترک و حل مسائل و مشکلات و نحوه برخورد ست موقعیت های مختلف می شد . داشتن شغل آبرومند آمد حلال و کفایت مالی برای مین نیاز های زندگی مشترک نیز از مواردی است که اسلام به آن اشاره شده است و پایان داشتن تناسب ظاهری و تناسب سنی دیدگاه اسلام برای ویظگی های همسر مطرح شده است . همانطور که مشاهده میکنید معیارها و ملاک های اسلام برای ازدواج جامع و همه جانبه می شند و هیچ مورد مهمی فروگذار نشده است . پس می توان گفت بر اساس معیارهای مطرح شده از دیدگاه اسلام و اولویت‌ بندی آن می توان انتخابی مطمئن را داشت .


بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟


ملاک های انتخاب همسر برای پسران

ملاک های انتخاب همسر برای پسران نیز توجه به تفاوت های فردی و محیطی ممکن است دچار تفاوت‌ های شد اما از طرف دیگر توجه به فطرت مشترک انسان ها ملاک های انتخاب همسر برای پسران بسیاری از موارد مشابه و مشترک می‌شد . اما همانطور که گفتیم بلوغ شخصیتی فرد ممکن است اولیت بندی این ملاک ها و نوع آن ها دچار تغییراتی شود .

بدون شک برترین و بهترین خاصه وجود یک دختر نجابت حیا و عفت او می شد وجود این ویژگی ها شخصیت یک زن او را از بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و رفری که می تواند کانون ارزشمند خانواده را مختل کند مصون خواهد کرد . شخصیت متعادل اخلاق نیکو و همینطور داشتن مهارت های زنانه برای حفظ آرامش و ایجاد شور و علاقه زندگی از ملاک های انتخاب همسر برای پسران می شد ، توانایی مدیریت منزل ، ایجاد آرامش جمع خانواده ، توانایی تربیت فرزندان ، توانایی امور خانه داری ، حفظ طراوت و شادابی ظاهری و آراستگی زنانه و همینطور و همین طور مهارت و توانایی جنسی و جسمی برای داشتن روابط زناشویی کیفیت از جمله این مهارت ها می شد .


بیشتر بخوانید:آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟


زییی ظاهری به عنوان ملاک و معیار

همان طور که می دانید زن ستون و حافظ کنون خانواده و عامل سرزندگی ، پویایی ، رشد و لندگی اعضای خانواده می شد ، از این رو وجود صفات فوق به عنوان معیار پسران برای انتخاب همسر قابل ک است . زییی ظاهری یکی دیگر از معیارهای مورد توجه پسران میشد که برای برخی اولویت و برای برخی دیگر دسته ملاک های ثانویه قرار می گیرد . به طور کل ملاک های فوق و سایر املاک های دیگر مانند تحصیلات ، اشتغال ، اعتقادات دینی ، تناسب فرهنگی ، اصالت خانوادگی و … ملاک های انتخاب همسر برای پسران می شد اما ترتیب اولویت بندی آن افراد مختلف متفاوت است و ممکن است مورد یا مواردی توجه به شخصیت و موقعیت فرد برای او مهم نشد یا اهمیت کمتری داشته شد .


بیشتر بخوانید:خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج


ملاک های انتخاب همسر برای دختران

ملاک های انتخاب همسر برای دختران مواردی ملاک های پسران مشتراک می شد و بنابر تفاوت های ذاتی که بین پسر و دختر وجود دارد ملاک های انتخاب همسر برای دختران بعضی از موارد تخصصی می شود . از طرف دیگر ست مانند پسران این ملاک ها توجه به تفاوت های فرهنگی و فردی و همانطور که گفته شد بر اساس ارزش ها ، اعتقادات ، اهداف و علایق از فردی به فرد دیگر دستخوش تغییراتی می‌شود و ممکن است یک ملاک برای شخصی اولویت شد حال آنکه همان ملاک فردی دیگر هیچ اهمیتی نداشته شد .

اما از آن جایی که غریزه و ذات ما انسان ها کمال طلب و برتری خواه است و تمامی ما خواهان وجود ویژگی های معنوی و مادی مثبت مورد همسر خود هستیم پس مورد دخترام می توان گفت که متعهد بودن و مسئولیت پذیری ، داشتن استقلال شخصیتی ، بلوغ روحی روانی ، ثت اخلاقی ، خوش خلقی ، پایبند بودن به ارزش هایی که حافظ کانون خانواده هستند ، شخصیت اجتماعی مثبت و … از جمله موارد و ملاک های غیر مادی می شد که به صورت مشترک به عنوان ملاک های انتخاب همسر برای دختران وجود دارد .


بیشتر بخوانید:آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام


تمکن مالی به عنوان ملاک و معیار

مسئله مهم دیگری که به عنوان ملاک های انتخاب همسر برای دختران مطرح است مسئله اشتغال و تمکن مالی می‌شد ، توجه به اینکه مسئولیت مین مخارج زندگی و نیاز های فرزند و همسر زندگی پسر می شد از این رو اهمیت وضعیت مادی و اشتغال پسران برای دختران قابل توجیه می شد همچنین تحصیلات و جذابیت ظاهری از موارد قابل ذکر مورد معیارهای انتخاب دختران می شد که مجموع تمامی ملاک ها توجه به تفاوت های فردی اولویت بندی می شوند که ممکن است این میان تفاوت هایی وجود داشته شد .

به طور مثال برای فردی که خود شاغل است و یا وضعیت مالی مطلوبی دارد میزان آمد طرف مقابل اهمیتی نداشته شد اما برای فردی دیگر وضعیت مادی اولویت شد توجه به مطالب فوق شناخت دقیق و صادقانه و صریح از خواسته ها و توقعات یکدیگر پیش از ازدواج کمک می کند تصمیم گرفته شده منطقی تر و آگاهانه تر شد . طبیعً احتمال ازدواج موفق زوج هایی که پیش از ازدواج شناخت لازم از ایده آل ها و توقعات یکدیگر پیدا کرده اند بیشتر خواهد بود .


بیشتر بخوانید:خصوصیات یک مرد ایده آل برای ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسیخدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Criteria for Choosing a Spouse

معیارهای انتخاب همسر چیست ؟

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۴:۱۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج

۵٫۰
۰۱

روانشناسی ازدواج

روانشناسی ازدواج دانش و علمی است که تمامی جوانب و مسائل مربوط به ازدواج را مورد بررسی قرار می‌دهد . اگر بخواهیم به ریخچه روانشناسی ازدواج اشاره کنیم ید گفت که تقری از سال ۱۹۳۰ بررسی علمی و پژوهشی ازدواج و عوامل ثیرگذار موفقیت و عدم موفقیت آن و همینطور عواملی که بر سطح کیفیت ازدواج هستند ثیر گذار هستند شروع شد . پژوهش ها و تحقیق های حوزه روانشناسی ازدواج تقری دو دهه بعد یعنی ۱۹۵۰ رسمیت بیشتری پیدا کرد .

اولین تحقیقی که حوزه روانشناسی ازدواج به صورت رسمی انتشار پیدا کرد مربوط به ترمن و همکارانش بود این تحقیق ‏سعی شد که تفاوت های بین یک ازدواج موفق و یک ازدواج ناموفق را مشخص کنند و عوامل ثیرگذار آن را بررسی کنند . ررادی آنجلس یکی از افرادی می شد که فعالیت های گسترده و تحقیقات و پژوهش های فراوانی را خصوص روانشناسی ازدواج انجام داده است کب‌ ها و مقالاتی نیز این ره به چاپ رسانده و سمینار های متعددی را موضوع روانشناسی ازدواج تشکیل داده است به طور کل تحقیقات و پژوهش هایی که خصوص روانشناسی ازدواج صورت گرفته است مسائل روانشناسی ازدواج را به دو دسته کلی تقسیم کرده اند .

انواع دسته ها :

دسته اول به مسائل و عوامل مهم و ثیر گذار پیش از ازدواج اشاره می‌کند یعنی مسائلی که تصمیم گیری برای ازدواج ید به آن توجه داشته شیم بتوانیم تصمیم ستی بگیریم . دسته دومی که روانشناسی ازدواج به آن پرداخته می شود مسائل مربوط به زمان ازدواج و پس از آن و شرایط و عوامل ثیر گذار بر پایداری رابطه و سطح کیفیت آن می شد .

روانشناسی ازدواج مرحله تصمیم گیری برای ازدواج سعی کرده است پاسخ مناسبی برای یک سری سوال خاص طبق تحقیقات و پژوهش ها پیدا کند و آنان را قالب مشاوره قبل از ازدواج ارائه دهد افراد بتوانند آگاهانه تر تصمیم بگیرند مانند اینکه ، چگونه می توانیم فردی مناسب را به عنوان همسر پیدا کنیم ؟ انتخاب همسر چه ملاک هایی اهمیت دارند و اولویت بندی آنها چگونه است ؟ چگونه می توان فهمید دو نفر یکدیگر تناسب شخصیتی دارند ؟ انتخاب همسر ملاک های مادی بیشتر اهمیت دارند یا ملاک های معنوی و شخصیتی ؟ و … مشاوره ازدواج بر پایه روانشناسی ازدواج سعی می کند که دو اصل تناسب و اولویت‌ بندی را ارائه دهد .

یعنی هرچه زوج عوامل مختلف شخصیتی ، اقتصادی ، تحصیلی ، فرهنگی خانوادگی و … یکدیگر تناسب شند ازدواج موفق تری را تشکیل می دهند و همینطور از آنجایی که هیچ انسانی صد صد معیارهای ما تناسب ندارد ، فرد ید معیارها و ملاک های مد نظر خود را بر اساس اهمیت اولویت بندی کند . روانشناسی ازدواج آموزش این دو اصل مشاوره ازدواج سعی میکند که زوجین را به سمت انتخابی ست هدایت کند .


بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟


اهمیت روانشناسی ازدواج

اهمیت روانشناسی ازدواج توسعه اجتماعی فرهنگی جوامع و تحولاتی که روز به روز سرعت حال ایجاد شدن هستند بیشتر می شود . اهمیت روانشناسی ازدواج تحقیقات و پژوهش هایی که حوزه آسیب شناسی های اجتماعی صورت می‌گیرد کاملا قابل ک می شد چرا که خانواده به عنوان اصلی ترین و مهمترین نهاد و بنیان اجتماعی ضامن سلامت و تعالی جامعه می شد از این رو اهمیت روانشناسی ازدواج برای تشکیل خانواده هایی موفق و سعادتمند که آن ، زن و مرد و فرزندان بتوانند افرادی پویا ، رو به رشد ، ثیر گذار و موفق شند توجیه پذیر است .

اهمیت روانشناسی ازدواج طلاق ها

همچنین آمار رو به رشد طلاق و ازدواج های ناموفق ، افزایش آسیب پذیری خانواده ها و هنجار های اخلاقی موجود جامع که طبیع خانواده بر آن مثر است ، اهمیت روانشناسی ازدواج را دو چندان می کند چرا که هر آسیبی بر پیکره کانون خانواده نه تنها افراد آن خانواده را آسیب‌ های متعدد اخلاقی و روانی مواجه می کند بلکه سلامت اجتماعی را نیز تهدید خواهد کرد .

پس اهمیت روانشناسی ازدواج به این دلیل می شد که سال ها تحقیق و پژوهش خصوص ازدواج و عوامل تعیین کننده موفقیت و عدم موفقیت آن را قالب مشاوره خانواده و ازدواج به مراجعین ارائه دهند ارتقای سطح آگاهی افراد از نکات کلیدی و مهم ازدواج ، مسیر ازدواج موفق را برای افراد جامعه را روشن تر کند .

شاید برای برخی از افراد اهمیت روانشناسی ازدواج چندان قابل ک نشد اما برای بیان اهمیت روانشناسی ازدواج می توان گفت که دلیل بسیاری از ازدواج های ناموفق این است که افراد نتوانسته اند ملاک های اصلی و ثیر گذار ازدواج موفق را تشخیص دهند و اولویت بندی کنند و یا نتوانسته اند میزان تناسب خود طرف مقابل را بسنجند ، اهمیت روانشناسی ازدواج این است که تعیین شاخص های مهم و سنجش همه جانبه زوج میتواند موفقیت یا عدم موفقیت ازدواج آنان را پیش بینی کند .


بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج


تست روانشناسی ازدواج

تست روانشناسی ازدواج چیست ؟ آیا به حال مورد آن چیزی شنیده اید ؟ یا آن برخورد داشته اید ؟ آیا پیش فرضی از سوالات تست روانشناسی ازدواج ذهن خود دارید … ؟ مسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کافی این زمینه ، بسیاری از افراد از محتوا و کاربرد تست روانشناسی ازدواج اطلاع چندانی ندارد . تست روانشناسی ازدواج مجموعه ای از سوالات محتوای متفاوت و جنبه های مختلف می شد ، تست‌هایی که گاهی شخصیت و خودشناسی فرد را به چالش می کشند و گاهی پی یافتن تناسب و وجوه مشترک میان زوج هستند .


بیشتر بخوانید:تست روان شناسی ازدواج چیست ؟


انواع تست روانشناسی ازدواج

تست روانشناسی ازدواج انواع مختلفی دارد که تست های معتبر نتیجه تلاش و پژوهش روانشناسان ازدواج می شد که مراکز مشاوره خانواده قالب مشاوره ازدواج ارائه میشوند . به طور کامل تست روانشناسی ازدواج به صورت پکیج هایی مشاوره قبل از ازدواج عرضه میشوند که آن چند سری سوال مختلف وجود دارد . همانطور که گفتیم برخی از این سوالات به سنجش شخصیت فرد می پردازد چرا که خودشناسی گامی موثر انتخاب همسر می شد و ابعاد مختلف شخصیتی انسان مشخص نشود هرگز نمیتوان گفت که چه فردی میتواند مکمل و مسب او شد .

دسته دیگر از سوالات تست ازدواج به دیدگاه زوج مورد جوانب مختلف ازدواج و زندگی مشترک توجه دارد بر اساس مقایسه دیدگاه ها میزان تناسب و سازگاری زوج برای ازدواج مشخص شود . تست روانشناسی ازدواج را می‌توانید به صورت آنلاین سایت های مشاوره خانواده مشاهده کنید سوالات و محتوای آن آشنایی پیدا کنید . شاید خود فکر کنید که مراوده طرف مقابل برای شناخت کافی می شد اما تست روانشناسی ازدواج سوالاتی چالش‌ برانگیز و همه جانبه مطرح می شود که لایه های پنهان حائز اهمیت تصمیم گیری برای ازدواج آن روشن می شود .

سوالاتی که شاید از نظر شما اهمیتی نداشته شد یا به ذهن شما نرسیده شد از طرف مقابل بپرسید اما ادامه مسیر اهمیت و ثیر آن ها مشخص می شود . تست روانشناسی ازدواج کمک میکند که شما دیدی ز تر و شناختی اصولی تر بر پایه علم روانشناسی ازدواج بتوانید میزان تفاهم و تناسب خود را طرف مقابل بسنجید و موفقیت یا عدم موفقیت ازدواج خود را پیش بینی کنید .


بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج


محث روانشناسی ازدواج

محث روانشناسی ازدواج بسیار گسترده و متنوع می شد . محث روانشناسی ازدواج گاها به تفاوت بین ازدواج موفق و ازدواج ناموفق پرداخته میشود و گاهی علت و عوامل تأثیرگذار ازدواج موفق و ازدواج ناموفق مورد بررسی قرار می‌گیرد . به طور کل محث روانشناسی ازدواج همانطور که گفته شد به دو دسته کلی تفکیک می شود یک سری از این محث به مسائل قبل از شروع زندگی مشترک یعنی دوران تصمیم گیری برای ازدواج می پردازد و سری دیگر به دوران ازدواج و زندگی مشترک می پردازد .

معیار های ازدواج برای دختران ، معیار های ازدواج برای پسران ، سن مناسب ازدواج ، چگونگی تشخیص فرد مناسب برای ازدواج ، ید ها و نید های دوران نامزدی ، شروع زندگی مشترک و مشکلات آن ، چگونگی رفر همسر ، مهارت های زندگی مشترک ، ریشه یابی اختلافات و مشکلات زندگی مشترک ، تعیین عوامل ثیر گذار بر کیفیت زندگی مشترک ، روابط زناشویی و مسائل مربوط به آن ، طلاق عاطفی و بررسی عوامل ایجاد کننده و جلوگیری از آن ، چگونگی رفر هنجار های اخلاقی همسر مانند ( بد اخلاقی ، بد دهنی ، شکاک بودن … ) ، راه های ایجاد صمیمیت زندگی مشترک و حفظ علاقه و طراوت زندگی مشترک ، زمان مناسب برای فرزند دار شدن ، تربیت صحیح فرزند و … همگی از مواردی هستند که به صورت جامع و دقیق محث روانشناسی ازدواج به آن پرداخته میشود .

علم روانشناسی ازدواج

پس میتوان گفت که روانشناسی ازدواج علمی است که هیچ موضوع و مسئله ای را مورد ازدواج چه پیش از آن و چه پس از آن را بی اهمیت نظر نگرفته است و هر آنچه که راسی سعادت یا شقاوت یک ازدواج ثیر گذار است را به صورت علمی و اصولی مورد بررسی قرار داده است پس میتوان تکیه بر روانشناسی ازدواج هر زمینه ای بهترین تصمیم را انتخاب کرد و مسیر ست را پیش گرفت .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


سوالات روانشناسی ازدواج

سوالات روانشناسی ازدواج زمینه های مختلف و به جنبه های متفاوتی تقسیم میشوند . همانطور که گفتیم برخی از سوالات روانشناسی ازدواج به خود فرد بر می گردند و سری دیگر مربوط به ازدواج و رابطه بین زوج میشد . این سوالات توسط روانشناسان و مشاوران مختلفی طراحی شده اند از این رو تنوع سوالات لا می شد و مراکز مشاوره خانواده معتبر ، مجموعه کاملی از این سوالات اسندارد اختیار افراد قرار میگیرد و پس از پاسخ گویی ، پاسخ ها توسط کارشناس تحلیل و بررسی میشوند و تشخیص داده میشود که آیا مراجعه کنندگان زوج مناسبی برای یکدیگر میشند یا خیر .

برخی از افراد هستند که چنین ادعا میکنند که هرگز تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند یک سری از سوالات روانشناسی ازدواج بر اساس سوالات مطرح شده مشخص میشود که آیا تمایل به ازدواج واقعا فرد وجود ندارد یا صرفا یک تظاهر میشد .

سوالاتی نیز برای سنجش تفاهم بین دو نفر مطرح هستند که بله و خیر ید به آن ها پاسخ داد مانند ، ما اعتقادات یکدیگر را محترم میدانیم ، ما دوست داریم وقت آزاد خود را هم سپری کنیم ، ما به احساسات یکدیگر توجه کافی را داریم ، ما به ستی به یکدیگر گوش میدهیم و … همانطور که مشاهده کردیده سوالات روانشناسی ازدواج بسیار متنوع و از جنبه های مختلفی میشند ، نکته ای که وجود دارد این است که پاسخ گویی صادقانه به این سوالات بسیار مهم میشد و کمک میکند که مشاوره ازدواج بتواند تشخیص دهد که آیا زوج تناسب روانی شخصیتی و … لازم را برای داشتن ازدواج موفق دارند یا خیر .


بیشتر بخوانید:ازدواج اختلاف سنی زیاد


انواع سوالات روانشناسی ازدواج

برای مثال سوالاتی مانند ، آیا به حال وجود فرد جنس مخالفی عث دگرگونی حال شما شده است ؟ آیا حضور کنار دوسن مهل عث حسادت یا غبطه شما میشود ؟ آیا دیدن کودکان عث میشود دوست داشته شید پ و ما شوید و … ؟ تعهد به رشد و پنسیل تغییر طرف مقابل بسیار مهم است سوالاتی که این خصوص وجود دارند سوالاتی این چنینی هستند ، آیا نقاط ضعف خود را میشناسید و برنامه ای برای بهبود آن ها دارید ؟

از روابط گذشته خود چه س هایی گرفته اید و رابطه فعلی شما چه ثیری دارند ؟ آیا احساس میکنید برای ارتقاء آگاهی و دانش نیازمند برنامه خاصی هستید و … ؟ توانایی ابراز احساسات و محبت طرف مقابل نیز بسیار مهم است این خصوص سوالات زیر مطرح است . نسبت به کسانی که راحت احساس خود را بروز میدهند چه نظر یا احساسی دارید ؟ گفتن ” دوستت دارم ” به کسانی که دوستشان دارید برای شما راحت است ؟ واکنش شما به ابراز احساسات دیگران نسب به خودن چه چیزی است ؟ صحبت کردن مورد چه احساسی را دوست دارید و مورد چه حسی برای شما سخت است … ؟


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسیخدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Laws of Attraction: How Do We Select a Life Partner? | …

انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۲:۱۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مرکز مشاوره خانواده آنلاین آویژه

۵٫۰
۰۱

مرکز مشاوره خانواده

مرکز مشاوره خانواده پاسخگوی بسیاری از مشکلات و مسائل خانواده است . آن زمان مرکز مشاوره خانواده نبود . پیشرفت علم و تمدن مشکلات بشر بیشتر شده و زندگی ها از تنیدگی های بیشتری برخوردار شده است . تربیت فرزندان گذشته بسیار متفاوت است . گذشته خانواده ها بر مبنای سلسله مراتب و اطاعت پذیری کوچکترها بنا شده بود . حال این کوچکتر خودش ممکن بود دارای فرزند و یا نوه بوده ولی هر سنی ید از بزرگتر اطاعت امر میکرد . این نوع زندگی تربیت کودکان و نوجوانان را برای خانواده آسانتر میکرد . آنزمان به جای مرکز مشاوره خانواده ریش سفیدان مشاوره میدادند . همه کار میکردند و نوان خانه به رتق و فتق امور منزل میپرداخت . و بزرگترین فرد خانه پول ها را جمع میکرد و برای کوچکترها خانه و زندگی فراهم میکرد . آن زمان اختلاف کمتر بوداما دل ها ناکام میماندند .

آن زمان هر کس برای رسیدن به رفاه و استقلال نسبی روی خواسته های خود سرپوش میگذاشت . پیر که میشدند افسوس میگفتند : « زمانی که دندان داشتیم نان نداشتیم ، حالا که نان داریم دندان نداریم » یعنی به آرزو ها و خواسته های دلمان نرسیدیم . اکنون زندگی ها بر مبنای خواسته ها است . هر کس میخواهد جوان است جوانی کند و هر کاری را به موقع انجام دهد . مرکز مشاوره خانواده حد جوانی کردن را میگوید . مرکز مشاوره خانواده از مشکلات دوران پیری میگوید . مرکز مشاوره خانواده از صلاح و مصلحت خانواده ها میگوید . مرکز مشاوره خانواده حد اعتدال را می پسندد . مرکز مشاوره خانواده میگوید فرصت زیادی نداریم مانند مورچه ها فقط انر کنیم . مرکز مشاوره خانواده شما را سختی های فرتوتی آشنا میکند . مرکز مشاوره خانواده شما را به استفاده به موقع از فرصت ها میخواند .


بیشتر بخوانید:مشاوره خانواده خوب روانشناسی آویژه


بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی

بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی مرکزی است که امین راز های سر به مهر خانواده ها شد . بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی مرکزی است که پیش داوری نکند . تمام حرف ها را شنیده و بعد نظرش را به طرف مقابل بگوید . بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی مرکزی است که اگر لازم شد همه افراد خانواده دیدار داشته شد . بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی مرکزی است که مراجعین برخورد خوب و مناسبی داشته شد .

احترام مراجعین را حفظ کند . بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی روانشناسان مجرب کار میکند . بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی بهترین روانپزشکان ارتط است . بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی به روز است . از آخرین مقالات بهره میبرد . بهترین مرکز مشاوره خانواده جهانی است . مراکز دنیا ارتط است و از مجله ها و مقالات آنها برای ارتقا دانش مشاورانش بهره میبرد . بهترین مرکز مشاوره خانواده تلفنی علم به اینکه ممکن است مراجع او بیمار شد بر رفر مشاورانش مدیریت میکند و مشاورانش بر رفر خود کنترل دارند . بهترین مرکز مشاوره خانواده هر زمینه مشاور دارد .

مشاوران تخصص دارند و شنیدن حرف های مراجعان میتوانند آنها را به بهترین روش مشاوره بدهند . این مراکز مشاوران و روانپزشکان هر از گاهی به شور می نشینند . آنها موارد خاص هم مشورت میکنند بهترین روش مان را انتخاب کنند . یک مرکز خوب برای راهنمایی مراجعین همه پرسنل مطالعه و تحقیق میکنند . وورک شاپهای مختلف شرکت میکنند و کنفرانس های مختلف حضور پیدا میکنند . این مرکز هیچکس از خطوط تلفن استفاده شخصی نمیکند به مراجعین بی احترامی نشود . خط های تلفن این مرکز خدمت مراجعین است . خط تلفن های موجود به اندازه است و مراجعین وقتشان برای آزاد شدن تلفن ه نمیرود .


بیشتر بخوانید:مشاوره خانواده تلفنی رایگان


مرکز مشاوره خانواده حضوری

مرکز مشاوره خانواده حضوری نیز ید از خصوصیات مرکز مشاوره تلفنی برخوردار شد . یعنی راز دار شد . بتواند اعتماد مراجعین را جلب کند . مرکز مشاوره خانواده حضوری نیز ید به روز و مجهز به آخرین فن آوری اطلاعات مانند اینترنت شد . مرکز مشاوره خانواده حضوری برای مراجعین دسترس شد . یعنی به ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی نزدیک شد . مرکز مشاوره خانواده حضوری به خیان های اصلی نزدیک بوده و دسترس شد .

حتی الامکان خیان های یک طرفه قرار نگرفته شد . مرکز مشاوره خانواده حضوری ید مجهز به پارکینگ شد . مرکز مشاوره خانواده حضوری فضای زیاد و مناسب داشته شد مراجعین تنگنای فضا قرار نگیرند . صندلی های کافی برای نشستن مراجعین از ملزومات یک مرکز حضوری است . مرکز مشاوره خانواده حضوری ید تمیز و مرتب شد . حق مراجعان از نظر نوبت زیر پا گذاشته نشود . مرکز مشاوره خانواده حضوری ید مجهز به سرویس بهداشتی شد . این مراکز قابل دسترس همگان شند . مرکز مشاوره خانواده حضوری ید طبق اسندارد های جهانی عمل کند .

این مراکز معمولا یک یا دو سازمان یا نهاد قرارداد کاری دارند که نشان دهنده مورد اعتماد بودن سازمان ها و نهاد ها است . مرکز مشاوره خانواده ید سایت داشته شد و سایت مراجعین نحوه عملکرد آن آشنا شوند . سایت ید به روز رسانی شود . این سایت ید آخرین خبر های دنیای روانشناسی و روانپزشکی ج شود . البته تمام این امکانت لازم است ولی یک مرکز بدون داشتن این امکانات هم قا به فعالیت هست . و به قول معروف کیفیت ارجحیت دارد بر کمیت . ممکن است یک مرکز به تمام امکانات تجهیز شد اما مشاوره خوب و ستی ندهد . این مرکز حتی اگر تبلیغ مراجعان زیادی جلب کند نهایت به اهداف خود نرسیده است .


بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره رایگان خانواده


مزایای مرکز مشاوره خانواده

مزایای مرکز مشاوره خانواده بسیار زیاد است . گذشته که مشکلات مانند امروز پیچیده نبود کار مشاوره نیز ساده تر بود . مرکز مشاوره همان خانه های قدیمی بود پ بزرگ ها و مابزگ ها . خان عمو و خان دایی هم که نقش خاص خود را داشتند . این مراکز سنتی و خانگی کوچکتر ها فقط اطاعت امر میکردند . این اطاعت امر مسلما جوانتر ها اجازه ابراز نظر نداشتند . ابراز نظر و یا مخالفت یک جوان حکم بی احترامی به رای ریش سفیدان را داشت .

بنابراین جوانان هیچگاه به میل خود زندگی شان پیش نمیرفت . یکی از مزایای مرکز مشاوره خانواده اینست که هرکسی میتواند بیان امیال و خواسته ها بر مشاوره ثیر مثبت بگذارد . یعنی یک مشاور خواسته ها و تمایلات دو طرف را میشنود و توجه به روحیات و خواسته های آنها مشاوره میدهد . پیشنهادها و نظرهای مشاوران جهت خواسته ها ، علاقه ها و روش زندگی زوج هاست . یک جوان حق دارد به میل خود زندگیش را بسازد نه مصلحت بزرگتر ها . البته انعطاف پذیری زندگی جهت مصلحت بسیار خوب است . ولی صرف بودن نظر بزرگتر ها زندگی جوانان را مشکل میکند .

از مزایای مرکز مشاوره خانواده همین که زندگی سنتی و مصلحتی زندگی من و دلخواسته تلفیق پیدا میکند . این تلفیق جهت رسیدن جوانان به اهداف و خوسته ها تقویت میشود . مشاوران اعتقاد دارند جوانان ید سن شان هماهنگ عمل کنند . برخی کارها فقط سن خاص خود دلچسب است . یکی دیگر از مزایای مرکز مشاوره خانواده اینست که این مراکز به مراجعین علم و آگاهی میدهند ولی تصمیم گیری به عهده خود آنها است . و نهایت خود مراجعین هستند که توجه به خواسته ها و آگاهی هایی که یافت کرده اند تصمیم میگیرند .


بیشتر بخوانید:مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده آویژه


مرکز مشاوره خانواده آویژه

مرکز مشاوره خانواده آویژه نیز داشتن کای مجرب و تحصیل کرده سعی دارد رضایت مراجعان خود را جلب کند . مرکز مشاوره خانواده آویژه داشتن امکانات کافی برای مراجعان نظر دارد ز هم ارتقا کمیت و کیفیت برای مراجعان محترم بهترین مرکز مشاوره شد . این مرکز بستن قرارداد های مختلف سازمان های دولتی به اعتر خود می افزاید . یکی از مزیت های این مرکز نیز دارا بودن سایت است . سایت را بروز رسانی مینماید و شما میتوانید از نحوه عملکرد این مرکز سایت مطلع شوید . مرکز مشاوره خانواده آویژه دسترس بودن آسان به مراجعان خود اطمینان میبخشد که برای رفاه حال آنها اهمیت قائل است . این مرکز ارتط اینترنتی که دنیای روانشناسی دارد میتواند جهانی بودن ادعا داشته شد . شما میتوانید از طریق این مرکز جریان آخرین مقالات و همایش های جهان قرار بگیرید .

ترجمه آثار و تحقیق از طریق کب های و مقالات مختلف نشان از علمی بودن کار این مرکز میشد . شما مرکز مشاوره خانواده آویژه هم از طریق تلفنی میتوانید ارتط شید و مشاوره بگیرید . و یا از طریق اینترنت این مرکز ارتط شید و بهترین مشاوره را یافت کنید . همینطور به صورت حضوری مشاوره بگیرید و برای خود و خانواده لحظات خوبی را فراهم کنید . شرکت جلسات خانوادگی نیز یکی دیگر از مزایای این مرکز میشد . برگزاری همایش های مختلف و ورک شاپ نیز از دیگر فعالیت های این مرکزاست . مشاوران و روانشناسان برای عملکرد بهتر تدل نظر میکنند بهترین و به روز ترین روش را برای مداوا برگزینند . صورتیکه نیاز شد ارجاع بیمار به روانپزشک کوه ترین را مداوا را برای بیمار ز میکنند . مرکز مشاوره خانواده آویژه به جامعه ای سالم و آرمانی می اندیشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده آنلاین


تناسب سن و خواسته ها ازدواج

برخی خانواده ها چون خودشان جوانی از برخی خواسته های خود به نفع اقتصاد خانه چشم پوشی کرده اند اعتقاد دارند جوانان امروزی نیز ید امیال و خواسته هایشان را کمرنگ و حتی حذف کنند . حالیکه نظریه روانشناسان به گونه ای دیگر است . یک جوان اگر سن جوانی از پوشیدن لس های زی خود داری نماید ممکن است سنین لا عقده های مختلف مواجه شود . سرکوب امیال مانند آتش زیر خاکستر است که اگربه موقع خاموش نشود زمانی نا مناسب شعله ور گردد . مثلا یک مرد یا زن فرتوت را میبینید که علی رغم ناتوانی جسمی سعی دارد دوچرخه سواری کند . این سرزندگی نیست بلکه زگشایی عقده هاست . این سن او ممکن است دچار شکستگی استخوان شود . او انجام کاری که آن توانایی ندارد سبب بروز اتفاقات خطرناکی میشود . حتی ممکن است دچار افسردگی شود .

او دقیقا جوانی بوده است که سن مناسب وجود علاقه شدید به دوچرخه سواری نتوانسته این کار را انجام دهد . او احتمالا والدینی نداشته که به خواسته های او اهمیت بدهند . شاید هم شرایط اقتصادیش به گونه ای بوده که خود از خواسته اش چشم پوشی کرده است . هر صورت او متناسب سن خود به خواسته هایش اهمیت نداده است . این خواسته تبدیل به عقده های ونی شده و این عقده ها سبب میشود رفرش سن سجلی او متناسب نشد . همین رفر را میتوان برای ورزش های نا متناسب سن مثال زد سن فرتوتی یادگیری ژیمیناستیک . و یا پوشیدن لس های جلف رنگ های زننده سن کهنسالی . البته ما مخالف پوشیدن رنگ های بسیار تیره برای سنین لا هستیم . یک مابزرگ و پبزرگ حق دارد پوشیدن لس هایی رنگ شاد روحیه خود و خانواده را شاد نگه دارد .


بیشتر بخوانید:کانال مشاوره روانشناسی خانواده


مشاوره و تناسب رفرها

مشاوره برای همه به یک گونه نیست . مثلا برای دو دوست فرهنگ و خواسته های مختلف نمیتوان یک مشاوره را انتخاب کرده و به آن عمل کنند . شاید شنیده شید که عده ای به مشاوره میروند و مشاور برای آنها یک راهکار پیشنهاد میکند آنها هم همین راهکار را برای دیگری پیشنهاد میدهند . حالیکه یک مشاور از جهات گوناگونی مسئله را بررسی میکند . شما یک زن ثروتمند هستید . پسری نیت بدست آوردن ثروت شما به شما نزدیک میشود . حال مشاوره ازدواج ممکن است مشاور شما را به این نکته آگاه کند که شما به نتیجه خوبی برسید . شما ممکن است آگاهی مشاور به این ازدواج تن ندهید . شما اگر ازدواج کردید مراقب ازدست دادن پول هاین خواهید بود زیرا میدانید پول نداشته شید همسرن را نیز از دست خواهید داد .

یک مشاور خانواده به شخص دیگر ممکن است طوری آگاهی دهد که او به گونه دیگر عمل کند . مثلا همسر او عاشقانه او را دوست دارد و بین ثروت و او همسرش را انتخاب میکند . آیا مشاوره این دو یکسان خواهد بود ؟ مشاوره خانواده و روانشناسی دو جوان داریم که هر دو شدیدا پرخاشگر هستند . یکی بیمار است و بر رفر خود کنترل ندارد و دیگری برای اخاذی از خانواده پرخاشگری میکند . به نظر شما اگر این دو به مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده مراجعه کنند چه نتیجه ای میگیرند ؟ راهنمایی مشاوران و روانشناسان برای این دو جوان یکسان خواهد بود ؟ قطعا جواب شما منفی است . روانشناسی یعنی شناخت هریک از افراد ویژگی های منحصر به فرد خود . پس هرگونه مشاوره و مان را به عهده کارشناسان بگذاریم عث انحراف مسیر مان و تصمیم گیری ست نشویم .


بیشتر بخوانید:روانشناسی خانواده موفق چیست ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Family Relationships Online: Home

مرکز مشاوره خانواده آنلاین آویژه

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۹:۵۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین سن برای ازدواج

۵٫۰
۰۱

بهترین سن برای ازدواج

بهترین سن برای ازدواج چه سنی است ؟ آیا برای همه افراد یک سن مشخص و دقیق برای ازدواج مناسب است ؟ یعنی ازدواج سن هایی غیر از آنچه که گفته شده است به نتیجه مناسبی نمی رسد ؟ این مقاله می خواهیم به دنل پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج بگردیم و ببینیم چه چیزی عث می شود که این سن مناسب شناخته شود و چه چیزی موجب می شود این سن را مناسب بدانند. پس ما همراه شید این معما را حل کنیم .

زندگی هر فرد چند انتخاب مهم وجود دارد که سرنوشت او را تغییر می دهد ، گاه عث ترقی و خوشبختی می شود گاهی هم او را به پایین ترین نقطه می رساند .

یکی از این انتخاب های مهم ، انتخاب رشته دانشگاهی است که تماما زندگی شما را بر می گیرد و حتی روی افرادی که شما معاشرت پیدا می کنند نیز ثیر می گذارد . پس از عبور از این انتخاب به مهم ترین مسئله و چالش زندگین یعنی انتخاب همسر آینده و ازدواج برمی خورید . به حال به اهمیت این انتخاب فکر کرده اید ؟

حتما اطرافن کسانی را دیده اید که قبل از ازدواج زندگی معمولی و چه بسا بی انگیزه ای داشته اند اما پس از ازدواج به دلیل داشتن همسری که تمام مراحل زندگی کنار آن ها است چق انگیزه شده اند و به چه موفقیت هایی دست پیدا کرده اند .

و یا برعکس افراد شاد و انگیزه ای که بعد از ازدواج دچار افسردگی می شوند و تمام انگیزه هایشان را از دست می دهند . پس اهمیت یک یار و همدم مناسب را دست کم نگیرید . حال نکته این است که بدانید چه چیزی موجب این همه تغییر می شود ؟

عامل مهم پیدایش زندگی آرام

یکی از مهم ترین عوامل یک زندگی آرام و مناسب پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج است . بهترین سن برای ازدواج هر فرد منحصر به خودش است اما توجه به تحقیقات ، روانشناسان میانگین سنی را نظر گرفته اند که تقری برای همه افراد صدق می کند . این تحقیقات نشان می دهد که مناسب ترین اختلاف سنی بین دختر و پسر حدودا ۵ سال است و این اختلاف می تواند حداقل ۴ سال و حداکثر ۷ سال نیز شد . اما برخی افراد ممکن است هوش تر شند و یا زودتر به این بلوغ عقلی برسند نتیجه می توانند زود تر ازدواج کنند .

بهترین سن برای ازدواج وابسطه به عوامل زیادی است که از جمله آن می توان به بلوغ فکری و بلوغ جنسی و بلوغ عاطفی افراد اشاره کرد که نتیجه همه این بلوغ ها فرد را به یک انسان لغ تبدیل می کند که آگاهی کامل می تواند ره همسر آینده و ازدواجش تصمیم بگیرد . برای پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج لازم است هر فرد را توجه به شرایط زندگی و شرایط عقلی خودش بسنجیم ، برای اینکه این سنجش ست صورت بگیرد می توانیم از مشاوره ازدواج کمک بگیریم .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان

بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان برای دختران بین ۲۲ ۲۵ و برای پسران ۲۷ ۲۹ سالگی است .

البته این سن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان توجه به شرایط اقتصادی که حال حاضر بر جامعه حاکم است نظر گرفته شده است چرا که نظر گرفتن شرایط اقتصادی و دیگر عوامل به این نتیجه رسیده اند .

نظر گرفتن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان همواره به این صورت است که سن دختر از پسر کم تر است زیرا تحقیقات ثابت کرده دختران سنین پایین تری به بلوغ عقلی می رسند نتیجه این اختلاف سنی بین دختر و پسر افکار و طرز تفکر هردو به یکدیگر نزدیک تر می شود .

پس ید به شما اطمینان دهیم که آنچه که به عنوان بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان ذکر کرده اند کاملا علمی و ثابت شده است اما نظر داشته شید همیشه استثنا وجود دارند .


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام

بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام هم مشخص شده است . همانطور که می دانید دین اسلام بسیار به ازدواج سفارش شده است اندازه ای که پیامبر (ص) فرموده اند : کسی که ازدواج می کند نیمی از دینش را کامل کرده است .

دین اسلام به ازدواج سفارش شده است و ازدواج را از سنی که دختر و پسر به بلوغ جنسی می رسند مناسب دانسته اما اینکه شرط ازدواج افراد فقط برطرف کردن نیاز جنسی شد را غلط می داند و بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام را زمانی می داند که فرد به بلوغ فکری نیز رسیده شد و عاطفه و مهر نیز بتواند انتخاب صحیحی داشته شد .

خداوندی که انسان ها را آفریده است و از نیاز های ما خبر است امکان ندارد به ازدواج و این نیاز فطری و غریزی انسان ها بی توجه بوده شد نتیجه قرآن بسیار رابطه ازدواج صحبت کرده است .

البته قرآن سوره نسا بیشتر به حداقل سن ازدواج اشاره نموده است که دختر و پسر به بلوغ جنسی رسیده اند اما به طور کامل محدودیت سنی قرار نداده و به ازدواج ملاک های ساده بسیار سفارش کرده است .
بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام بیشتر سنین پایین است زیرا دین اسلام معتقد است هرچه سن فرد لاتر می رود هم ملاک هایش سخت گیرانه تر می شود هم ممکن است دچار طغیان های جنسی شود بنابر این ازدواج را عقل و منطق و ملاک های ساده تر را سفارش می کند جایی گفته می شود فرشتگان هنگامی که فرد مجردی قدم بر زمین می گذارد او را نفرین می کنند .


بیشتر بخوانید:موافقان و مخالفان ازدواج سنین نوجوانی


بهترین سن برای ازدواج خانم ها

بهترین سن برای ازدواج خانم ها طی سالیان متغیر بوده است . اما کلیتی از نظر کارشناسان بهترین سن ازدواج برای خانم ها نظر گرفته شده است از سن ۲۳ ۲۶ سالگی است .

البته تغییر این میانگین سنی گاهی تغییر می کند زیرا سال های اخیر بر خلاف گذشته ازدواج سنین لا مرسوم شده است و تفکرات عامه مردم نسبت به سن ازدواج تغییر کرده است .

گذشته های دور که ازدواج سنین پایین تر مرسوم بود خانواده ها تصمیم گیرنده ازدواج دختران بودند و رسیدن به سن حداقل بلوغ جنسی و فکری را مناسب برای ازدواج می دانستند که این امر امروزه یک طرز فکر غلط تلقی می شود .

امروزه دختران این سرزمین بلوغ کامل عقلی انتخاب های خود را تعیین می کنند و بیشتر خود را انتخاب همسر موظف می دانند و خانواده ها تنها این انتخاب یاری دهنده هستند و دخالت مستقیمی این انتخاب ندارند .


بیشتر بخوانید:آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟


بهترین سن برای ازدواج پسران

بهترین سن برای ازدواج پسران نیز توسط کارشناسان و مشاوران نیز مشخص شده است و همواره سعی شده سنی را نظر بگیرند که پسر هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اجتماعی و فکری فرصت مناسبی را داشته شد به جایگاه مناسبی برسد .

بهترین سن برای ازدواج پسران بین سنین ۲۶ ۲۸ سالگی تلقی می شود زیرا سنین نظر گرفته شده پسران معمولا هم به خدمت سرزی رفته اند هم از لحاظ اقتصادی برنامه آینده خود را چیده اند و قطعا از لحاظ عقلی و فکری می توانند انتخاب مناسب و عاقلانه ای را داشته شند این سن معمولا پسران نگاه ها و افکار زودگذر برای انتخاب همسر آینده را کنار گذاشته اند و منطق ست و ماندگار ملاک هایی را که از همسر خود انتظار دارند را مشخص می کنند .

اما نکته ای که این روز ها ید بیشتر و بیشتر به آن توجه داشته شیم این است که حتما قبل از ازدواج چند جلسه به مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده مراجعه کنیم ما را این انتخاب مهم ما را یاری کنند .


بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Best Age to Get Married: What Math Tells Us | Time

بهترین سن برای ازدواج

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۸:۵۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

شرایطی که یک ازدواج خوب باید داشته باشد چیست ؟

۵٫۰
۰۱

ازدواج

ازدواج را میتوان پدیده‌ای معرفی کرد که سرشار از احساسات متفاوت مانند ترس ، هیجان ، کنجکاوی ، علاقه تردید و … است . شاید دهه های پیش ازدواج ها هرگز به پیچیدگی و سختی الان نبود و تنها به روش سنتی شکل می گرفت که آمار موفقیت نیز آن بسیار بیشتر بود . اما دگرگونی های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و پیچیدگی های زندگی نسب من امروزی شرایطی را ایجاد کرده است که ازدواج به یک مقوله پیچیده جوانب و حواشی بسیار تبدیل شود که نتوان مسئله ازدواج را به سادگی گذشته مطرح و مورد آن تصمیم گرفت .

کیدها و حساسیت هایی که مورد ازدواج مطرح است به دلیل آمار لای طلاق جامعه میشد . آماری که هشدار می دهد بررسی مسئله ازدواج ها نیازمند توجه بیشتر به همه لایه ها و جوانب مختلف آن است قابل انکار نیست که روز به روز انسان ها و شخصیت آنها حال پیچیده شدن می شد پیچیدگی هایی که شناخت آنها را مشکل روبرو می کند و چنین به نظر می آید که پیش تر رفتن دنیای من امروزی به لایه های شخصیتی انسان ها افزوده می شود و همین امر تناسب بین انسان ها را سخت تر کرده است .

کنار این مسئله ، گسترش روابط اجتماعی و دنیای الکترونیک ، دیدگاه مردم به زندگی مشترک ، اهداف و خواسته های افراد مورد همسر و ازدواج ها بسیار تغییر کرده است چنان که هر روز شاهد کاهش آمار ازدواج و افزایش سن ازدواج هستیم .

پاسخ به سوالات :

هرگاه سخن از ازدواج به میان می آید هزاران سوال ذهن افراد نقش می بندد که هرکدام به جنبه خاصی از ازدواج اشاره دارد . برخی از این سوالات شامل موارد زیر هستند . هدف از ازدواجهای امروزی چیست ؟ بهترین زمان ازدواجی موفق چه زمانی است ؟ بهترین شرایط برای ازدواج ها چیست ؟ مهمترین معیارها ازدواج چه هستند ؟ چه چیزهایی می توانند ضامن ازدواجی موفق شند ؟ چگونه فرد مناسب خود را برای ازدواجی موفق پیدا کنیم و … .

اینها سوالاتی هستند که ذهن ما را مورد ازدواج حتما به خود گیر خواهند کرد شاید به برخی از آنها بتوان به سادگی پاسخ داد اما قطعاً سوالاتی هستند که پاسخ آنها نمی تواند ساده و ابتدایی شد سوالاتی که نیازمند دانش کافی ، مهارت و تجربه این ره هستند ، برای مثال تناسب بین شخصیت افراد که آیا می توانند کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز و تعالی داشته شند یا خیر . تشخیص این مسئله گاه از قت تشخیص فرد خارج و دچار نوعی گمراهی میشود .

این جا میتوان به اهمیت مشاوره قبل از ازدواجی پی برد . کارشناسان و روانشناسانی که خصوص مشاوره خانواده ، ازدواج ها و روابط اجتماعی فعالیت می‌کنند بر اثر کسب دانش و سال ها تجربه این زمینه و بر اساس اصول علم روانشناسی خصوص انسان ازدواج ها و روابط بین انسانی می توانند تشخیص فاکتورهای اصلی شخصیت افراد و سنجش این فاکتورها و معیارها تشخیص دهند که آیا سازگاری لازم و کافی می تواند بین دو تیپ شخصیتی شکل بگیرد یا خیر . از این رو می‌توان قبل از تصمیم گیری شرکت جلسات مشاوره ازدواجها به نتیجه بهتری دست پیدا کرد .


بیشتر بخوانید:دغدغه های ازدواجهای جوانان چیست ؟


شرایط ازدواج

شرایط ازدواج یکی از جنبه های مورد بحث زمینه ازدواجها میشد که شامل جنبه های اجتماعی ، اقتصادی و شخصیتی خاص خود میشود . شرایط ازدواج مورد دختران پسران تفاوت‌ های خاص خود را دارد اما مواردی نیز دارای نقاط مشترک هستند همینطور شرایط ازدواجی از فردی به فرد دیگر متفاوت است . شرایط ازدواج را میتوان از جنبه دیدگاه فرد برای انتخاب همسر و یا شرایط خود فرد برای اقدام به ازدواج بررسی کرد .

شرایط ازدواج را هرگز نمی‌توان برای شخصی دیکته کرد و نمی‌توان گفت شخص داشتن موارد خاصی می تواند مورد ازدواج اقدام کند . همانگونه که شاهد هستیم برخی داشتن شرایط به ظاهر ایده‌ آل موفق به ازدواج نشده اند حال آنکه فردی شرایطی نه چندان مطلوب توانسته است تشکیل خانواده دهد . از این رو شرایط ازدواج برای یک فرد می تواند ساده و قابل وصول و برای دیگری سخت و پیچیده شد اما به طور کل مورد ازدواجها یک سری شرایط و ایده آل ها و ملاک ، به صورت پیش فرض برای تشکیل یک ازدواجی موفق وجود دارد .


بیشتر بخوانید:معیار زنان برای همسر آینده


انواع شرایط ازدواج

برخی از این شرایط به ویژگی های فردی شخص بر می‌گردد و برخی دیگر به شرایط اجتماعی و مادی او مربوط است . از مهم‌ترین شرایط ازدواجها که هم مورد پسران و هم مورد دختران صدق می کند و می توان گفت اولویت هستند می توان به بلوغ فرد اشاره کرد . این بلوغ شامل بلوغ جنسی ، فکری و بلوغ اجتماعی می شد ، یعنی فرد ید کاملا از نظر روحی روانی و شخصیتی پذیرای زندگی مشترک شد ، بتواند مسئولیت‌ زندگی مشترک را به ستی بپذیرد ، مهارت زندگی را خود احساس کند ، علاقه و تمایل به خانواده و تشکیل زندگی مشترک را داشته شد ، ک ستی از چیستی زندگی مشترک و تعهدات آن داشته شد و بتواند کنار زندگی مشترک نقش اجتماعی خود را جامعه به ستی ایفا کند .

بدون شک زمانی که فرد بلوغ لازم را موارد گفته شده پیدا نکند شرایط ازدواجها را نخواهد داشت . از شرایط ازدواج می توان به جنبه مادی آن اشاره کرد . منظور از جنبه مادی صرفا پول و آمد نمی شد . از شرایط ازدواج مادی که امروزه توقعات افراد مطرح است می توان به داشتن زییی ظاهری ، موقعیت اجتماعی ، موقعیت شغلی ، تحصیلات ، آمد و مورد پسران خدمت سرزی اشاره کرد .

موارد گفته شده از جمله شرایط ازدواج می شد که به طور معمول مورد انتظار هستند . اما مواردی نیز شرایط ازدواجها نسبی و سلیقه میشود یعنی ممکن است تحصیلات و یا میزان آمد برای طرف مقابل شرایط ازدواج مطرح نشد و کید او بر تناسب شخصیتی و فرهنگی شد و بر عکس … .


بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟


ازدواجهای اینترنتی

ازدواج اینترنتی یکی از شیوه های ازدواج است که گسترش دنیای مجازی ، روز به روز شاهد افزایش آن هستیم ازدواجهای اینترنتی کنار خود مزایای و معایبی را خود به همراه دارد . مسفانه بیشتر افراد ازدواجهای اینترنتی را آشنایی اینترنتی اشته می گیرند .

هرگز نمی توان منکر شد که ازدواجهای اینترنتی دامنه آشنایی فرد افرادی که همسو اهداف و مسیر زندگی او هستند را بیشتر می کند مانند افرادی که انجمن های نویسندگی مجازی هستند و یکدیگر آشنا می‌شوند و یا برای مثال زمانی که دو پزشک یک سایت یا انجمن علمی آشنا می شوند . به طور معمول مشکلی که مورد ازدواج اینترنتی وجود دارد این است که افراد سعی نمی‌کنند که رابطه خود را به سمت دنیای واقعی سوق دهند و آن را مسیر ست هدایت کنند چارچوب ست به شناخت لازم از طرف مقابل دست پیدا کنند .

نکته :

نکته حائز اهمیتی که مورد ازدواجهای اینترنتی و به طور کلی آشنایی هایی که فضای مجازی صورت می گیرد وجود دارد این است که بسیاری از افراد ، شخصیت و موقعیت آنها انتزاعی می شد و به دنل این می‌تواند مواردی مانند سوء استفاده ، کلاهبرداری و اخاذی ، آزار و اذیت جنسی و روحی شکل بگیرد . ازدواجهای اینترنتی می تواند توجه به توسعه جهانی ، یکی از شیوه‌ های موفق ازدواجی شد به شرطی که رعایت اصول و تحت شرایط صحیح کنترل و هدایت شود .

یعنی فرد پس از آشنایی فضای مجازی طرف مقابل ، زمانی که احساس کرد او تناسب است و ملاک های اولیه یکدیگر را دارند ، رابطه را به سمت رابطه واقعی دنیای حقیقی سوق دهد و منطق آن را پیش ببرد .


بیشتر بخوانید:تهدید ها و فرصت های ازدواجهای اینترنتی چیست ؟


ازدواج سنتی

ازدواجهای سنتی اصیل ترین ، معمول ترین و معقول ترین شکل و شیوه ازدواجها جامعه ما بوده است که هنوز هم توجه به من شدن زندگی ها و توسعه جهانی طرفداران خود را دارد . ازدواجهای سنتی همواره نکات مثبت خود را از گذشته کنون به همراه داشته است . ازدواجهای سنتی معمولا فرد هرگز به قصد سرگرمی و یا برقراری ازدواج ها و رابطه موقت پیش قدم نمی شود و چون ازدواجهای سنتی نقش اصلی ازدواج و مقدمه آن بر عهده خانواده ها می شد ، رابطه مسیری منطقی و رعایت اصول پیش می رود .

اعتقاد برخی بر این است که توجه به تحولات فرهنگی ، اجتماعی و تغییر سبک زندگی دیگر نمی‌توان به ازدواجهای سنتی تکیه کرد . ید گفت که ازدواجهای سنتی طول زمان انعطاف خود را ثابت کرده است یعنی می توان قالب ازدواجهای سنتی و اصول و پایه‌ های ارزشمند آن به اقتضای تحولات فرهنگی و نیاز های موجود ، انعطاف لازم را مورد آن به خرج داد . به این معنا که مقدمه ازدواجهای سنتی ایجاد فرصت آشنایی کافی به صورت دوران نامزدی یا حتی خارج از فضای نامزدی تحت رضایت خانواده ها دو طرف ارتط بیشتری را برا کسب شناخت لازم از یکدیگر برقرار کند به نتیجه مورد نظر مورد داشتن تفاهم یکدیگر برسند .


بیشتر بخوانید:فواید ازدواجها سن پایین ،گذری به دیدگاه ها


بهترین شکل ازدواج

پس می توان گفت که اگر خانواده ها پروسه ازدواجهای سنتی انعطاف لازم را به خرج دهند و فرصت آشنایی و شناخت را به دختر و پسر بدهند ، هنوز هم ازدواجهای سنتی بهترین و اصولی ترین شکل ازدواجها می شد و می توان گفت تنها نکته منفی که مورد ازدواجهای سنتی وجود دارد این است که برخی از خانواده ها فرصت آشنایی را به زوج نمی‌دهند و بلافاصله رابطه را رسمی میکند که این امر عث می‌شود دختر و پسر بدون شناخت و بدون ایجاد علاقه اولیه لازم ، گیر یک رابطه جدی شوند که ممکن است پس از آن مشکلاتی مانند عدم تفاهم و علاقه بروز کند مسئله ای که مورد ازدواج های سنتی ضرورت دارد مشاوره قبل از هر ازدواجی میشد ، کارشناس متخصص زمینه مشاوره خانواده میتواند راهنمایی زوج مسیر ست آن را به سمت ازدواجی موفق هدایت کند .


بیشتر بخوانید:ازدواجهای سالم و پایدار چگونه است ؟


سایت ازدواج

سایت ازدواج یکی از فعالیت‌ هایی است که زمینه ازدواجهای اینترنتی صورت گرفته است به این صورت که افراد ثبت نام این سایت ها و ارائه بیوگرافی مختصری از خود داوطلب آشنایی یکدیگر می شوند . نکته مهمی که مورد سایت ازدواج ها وجود دارد این است که اکثریت این سایت ها مجوز قانونی فعالیت ندارند و سایت ها نامعتبر و به دور از قوانین و اصول لازم هدایت می‌شوند به همین دلیل بیشتر شخصیت ها سایت ازدواجهای انتزاعی و به قصد سرگرمی میشد .

همچنین برخی از آشنایی ها سایت ازدواج به مواردی مانند تجاوز جنسی ، کلاهبرداری ، اخاذی تهدید و … ختم می شود چرا که همانطور که گفته شد اکثریت این سایت‌ ها مجوز لازم را ندارند و هدف مدیران این سایت ها تنها کسب آمد می شد و اهمیتی به فعالیت کاربران نمی‌دهند . به گفته رئیس مرکز پلیس ف تنها سایتی که به صورت رسمی و قانونی این مورد حال فعالیت می شد و فعالیت آن مورد یید مقامات مربوطه قرار گرفته است و از فیلتر های مشخص عبور کرده است سایت ازدواج سامانه ملی همسان گزینی می شد و تنها فعالیت ها و قوانین این سایت توانسته است تأییدیه لازم را کسب کند .


بیشتر بخوانید:محیط های سالم برای دوست یابی


هدف از ازدواج موقت

تحقیقی که مورد افراد دارای عضویت سایت ازدواج صورت گرفته است به گفته اکثریت آنها بیشتر آشنایی ها به قصد سرگرمی و برقراری ازدواج موقت میشد و همینطور آن حجم بسیاری از اطلاعاتی که فرد از خود معرفی می کند وغ می شد و حتی بسیاری از موارد از اسم مستعار استفاده می‌کنند و برخی افراد داشتن چندین اکانت این سایت‌ ها پی فریب دیگران و کلاهبرداری می شند .

اما نمی توان منکر شد ازدواج موفق به خصوص سایت معتبری مانند همسان گزینی نیز صورت گرفته است . ازدواج هایی که آن شخصیت افراد کاملاً واقعی بوده و بنا به دلایلی نتوانسته اند فرد مناسب خود را دنیای واقعی آشنا شوند و هدایت آشنایی اینترنتی خود مسیر ست به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده اند .


بیشتر بخوانید:ازدواجهای سفید و عواقب آن چیست ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۸ Essentials for a Healthy Marriage – Becoming Minimalist

شرایطی که یک ازدواج خوب ید داشته شد چیست ؟

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۶:۵۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بزرگتر بودن زن از مرد در ازدواج

۵٫۰
۰۱

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج امروزه جز ازدواج های نامتعارفی است که حال افزایش است . این روند افزایشی به دلایل متعددی صورت می گیرد که ید به تحلیل آنها بپردازیم ست یا غلط بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج را بسنجیم . جامعه امروز به دلیل روابطی که بین دختر و پسر مکان هایی مانند دانشگاه صورت گرفته طبیعی است که این گفت و گو ها و این دیدارها که ممکن است برخی موارد دختر از پسر نیز بزرگتر شد رابطه ای عاطفی به وجود بیاید نتیجه عشق و علاقه از سن و سال پیشی خواهد گرفت و معمولا وجود مخالفت های خانواده های هر دو طرف ، این ازدواج ها صورت خواهد گرفت .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج گاهی واقعا برخلاف دیدگاه جامعه به هیچ عنوان بد نیست و حتی تحقیقات نشان داده بسیاری موارد پایدار هستند و به طلاق ختم نمی شوند .

نظر بگیرید یک ازدواج که زن و مرد تمام موارد هم تفاهم دارند و برای یکدیگر زوج های مناسبی هستند و تنها مشکل آنها اختلاف سنی بین آنها است آیا منطقی است که به دلیل مشکلی که تنها یک عدد است و صرفا آسیب دیگری نمی رساند از این ازدواج دوری کنند ؟ اینگونه موارد اشته بزرگ این است که از خواسته خود دست بکشند و به وصال یکدیگر نرسند زیرا این کار حتما برایشان چیزی جز پشیمانی و افسوس ندارد . زمانی که دختر و پسر اطمینان داشته شند که از لحاظ بلوغ فکری یک سطح هستند و این تفاوت سن آنق نشد که به روابطشان آسیب برساند بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج مانعی ایجاد نمی کند .


بیشتر بخوانید:ازدواج اختلاف سنی زیاد


بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج گذشته

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج سال های گذشته اتفاقی بسیار عجیب بود و حتی تقری جز ازدواج های نامتعارف نا بود و تقری به دلیل نحوه زندگی و فرهنگ خانواده ها همیشه ور همه جا افده بود که مرد ید از لحاظ سن بزرگ تر ، از نظر قدی ترجیحا بلند تر شد به عرتی مردانگی اش ظاهر نسبت به همسرش آشکار شد اما این طرز تفکر به مرور زمان و رفته رفته دچار تغییراتی شد اینکه امروزه شاهد شرایط جدید بسیاری هستیم از جمله بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج ، یا کار کردن زن خارج از خانه که امروزه آنق تکرار شده که کار زنان بیرون نیز کاملا عادی تلقی می شود .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج همیشه آسیب تلقی نمی شود و از نظر روانشناسان زیادی اگر این اختلاف سنی کم تر از سه سال شد مانعی ندارد .


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از جمله نگرانی هایی است که والدین آنها مخصوصا والدین پسر دارند . یکی از عمده ترین حالت هایی که اینگونه ازدواج های نا موفق اتفاق می افتد زمانی است که اختلاف سنی بین دختر و پسر بیش از سه سال می شد این حالت به اصطلاح گفته می شود که پسر به دنل ما می گردد نه همسر ، نتیجه همین احساس گاهی موجب می شود زن از این روند .

زندگی خسته شود و به دنل یک پشتوانه بگردد نه کسی که خود به او وابسته است و تیکه کرده است . از جمله مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این است که اگر دختر به این موضوع حساس شد یا توسط گفته های اطرافیان حساس شده شد هر مسئله و اختلاف کوچکی زندگی را به بزرگ تر بودن خود از همسرش تعمیم می دهد . به طور مثال گاهی همسر ترجیح می دهد کارهایی از جمله خرید برای منزل و یا برخی کار های اداری را به دلیل مشغله های دیگر خود به همسرش بسپارد اما ممکن است برداشت همسر از این کار این شد که چون من از او بزرگتر هستم او همه وظایف را بر دوش من گذاشته صورتی که این اتفاق ممکن است برای هر زوجی کاملا معمولی بنظر برسد .


بیشتر بخوانید:آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام


زمان های بروز مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج ممکن است زمان های مختلفی خود را نشان دهد ، یکی از این زمان ها هنگامی است که چند سال از زندگی مشترک این زوج گذشته شد و به زمانی رسیده شند که اختلاف سن خود را نشان بدهد این اتفاق زمانی آشکار می شود که زن دیگر شور و شوق گذشته را ندارد و ممکن است پا به دوره میانسالی گذاشته شد اما مرد که کوچک تر است همچنان سرحال است و از همسر خود انتظار همان اندازه شور و اشتیاق را دارد و این می تواند شروع مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج شد .


بیشتر بخوانید:آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟


بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی اندازه ای که تفاوت نسلی نشد و اختلاف سن حدودا دو سه سال شد مانعی ایجاد نمی کند مخصوصا زمانی که مولفه های دیگری مثل تحصیلات لا ، داشتن یک شغل مناسب ، خانواده ی خوب و … وجود داشته شد .

نکته ی حائز اهمیت بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی این است که این تفاوت سنی نید به اندازه ای شد که زن احساس ما بودن داشته شد نه همسر بودن . اینگونه ازدواج ها اغلب زن گذشته رابطه ای ناموفق داشته و برای همین ترجیح می دهد رابطه ی جدید سکان زندگی را خودش بدست بگیرد و به دلیل ضعفی که این تفاوت سنی خود احساس می کند و همیشه صدای سرزنش کننده ی ونی اش این را زمزمه می کند که ممکن است همسرت از این ازدواج پشیمان شود و یک زن همسن خودش را ترجیح بدهد نتیجه همواره سعی می کند همسر خود را راضی نگه دارد و همه ی کاستی های زندگی سازگار شد . و این شاید یکی از دلایلی شد که این ازدواج ها کم تر منجر به طلاق می شوند .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی همواره آسیب شناخته می شود و این اتفاق را بیشتر به دلیل تغییرات جامعه تلقی می کنند .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج شامل موارد زیر می شود :

  1. اغلب مرد هایی که وارد رابطه ای می شوند که زن از خودشان بزرگ تر است مسولیت پذیر نیستند و ر زندگی بیشتر روی دوش زن قرار می گیرد .
  2. گاهی این روابط زن که قبلا یک رابطه نا موفق داشته است برای جبران شکست قبلی و ایجاد یک رابطه بی دسر ؛ و مرد به دلیل موقعیت مالی زن و آگاهی از تمام شرایط زن به این ازدواج راضی می شوند و اینگونه ازدواج ها واقع یک قرار داد نانوشته بین زن و مرد وجود دارد و هریک ازای سودی شخصی به این زندگی راضی هستند و هردو به دلایل یکدیگر آگاه هستند .
  3. یکی دیگر از عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این است که اغلب خانواده ها این ازدواج موافق نیستند و همین نارضایتی ممکن است آینده مشکل ساز شود و تکرار حرف هایی مثل شما به د هم نمی خورید اون مثل مارته یا برعکس اون شبیه پسرته ممکن است بر زندگی شخصی و رفر زن و مرد هم ثیر بگذارد زیرا به طور ناخود آگاه ذهن شما حرف هایی که شنیده اید گیر می شود و این گیری ذهنی نیز بر رفر شما بی ثیر نیست .

    بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج


توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این مقاله لازم به ذکر است . مهم ترین توصیه این است که اگر شما حال حاضر این موقعیت قرار دارید بهترین راه این است که تمام شرایط ن را برای یک مشاوره خانواده و یا مشاوره قبل از ازدواج زگو کنید و طی جلسات مشاوره ازدواج آگاهی مشاورن از رفر شما و همسر مورد نظرن به این موضوع دست پیدا کنید که آیا این ازدواج منطقی است .

توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج را جدی بگیرید انتخاب ستی برای زندگین داشته شید .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Is it ok for a man to marry a woman 12 years older than him …

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۴:۲۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

۵٫۰
۰۱

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج یکی از سوالات متداول جوانان قبل از ازدواج است . این اختلاف سنی نمی تواند به شکل یک قانون شد و همه افراد داشتن بهترین اختلاف سنی برای ازدواج خوشبخت تلقی نمی شوند اما رعایت آن می تواند یکی از دلایل خوشبختی افراد شد .

معمولا هنگامی که می شنویم یکی از اطرافیان شرف ازدواج فردی است که ما او را نمی شناسیم یکی از سوالاتی که احتمالا از او می پرسیم این است که چند سال اختلاف سنی دارید ؟ و اغلب به طور عادی اختلاف بین ۲ ۷ سال برایمان معمول به نظر می رسد اما اگر چیزی از ده سال به لا یا بر عکس کوچک تر از سن خود او را بشنویم اینکه برایش آرزوی خوشبختی می کنیم اما به خوشبختی اش به طرز مشکوکی نگاه می کنیم . این ور به طور معمول منطقی است زیرا همین اختلاف سنی زیاد یا کم ثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر زندگی افراد می گذارد که به مرور زندگی مشترک آشکار می شود .

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج از سال ها قبل به شکلی مرسوم بوده است که سن پسر از سن دختر بیشتر می شد این اتفاق به این دلیل است که بلوغ فکری دختران به طور ثابت شده نسبت به بلوغ فکری پسران زودتر رخ می دهد نتیجه این اختلاف سنی می توان اختلاف بلوغ فکری بین دختر و پسر را از بین برد زندگی مشترک راحت تر متوجه خواسته های یکدیگر شوند . البته ید نظر بگیریم که بسیاری از پسرها هم زمان دختران همسن شان به همان اندازه از بلوغ فکری دست پیدا می کنند و نتیجه ترجیح می دهند همسر آینده شان همسن خودشان شد .


بیشتر بخوانید:ازدواج اختلاف سنی زیاد


اختلاف سنی مناسب

اختلاف سنی مناسب موجب می شود شور و نشاط هر دو فرد زندگی به یک اندازه شد و تمام مراحل زندگی کنار و همراه یکدیگر شند و حتی موجب می شود هر دو به یک سو برای آینده نگاه کنند و خواسته ها و آرزو های نزدیک به هم را داشته شند و هر دو انرژی برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش کنند . داشتن بهترین اختلاف سنی برای ازدواج موجب می شود هر دو کم تر نیاز به توضیح افکارشان به یکدیگر شوند و به جای آن بیشتر به دنل عملی کردن آن ها شند . پس آگاهی از بهترین اختلاف سنی برای ازدواج امر مهمی است که نید از آن غافل شویم .

فرض کنید اختلاف سنی یک زوج بیش از ده سال شد به طور معمول چند سال ابتدای زندگی همه چیز خوب پیش می رود اما سالیان بعد مرد کم حرف می شود و وقتی زن از او علت را جویا می شود احتمالا انتها صحبت به اینجا می رسد که تو متوجه منظور من نیستی ، که ید بگویم به احتمال زیاد هم همینطور است و این تقصیر هیچکدام نیست زیرا آن لحظه هرکدام از زاویه دید سن و سال خود و جهان بینی همان سن به ماجرا واکنش نشان می دهند نتیجه منطقی است اگر مورد یک موضوع یکسان به نیج متفاوتی برسند و این یکی از کوچک ترین مشکلات زندگی است که دارای بهترین اختلاف سنی برای ازدواج نیستند .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج

بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر برخی روانشناسان متفاوت است . اما میانگین بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج بین ۳ ۶ سال می شد . البته توصیه می شود قبل از ازدواج فردی که به عنوان شریک زندگی آیندن انتخاب کرده اید به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نمایید مشاور آگاهی خود یابد که آیا اختلاف سنی شما و همسرن مناسب است و افکارن چه اندازه به یکدیگر شهت دارد این کار موجب می شود شما قبل از ازدواج همسرن را بهتر بشناسید و شناخت بیشتری زندگی مشترکن را آغاز نمایید .

نکته حائز اهمیتی که به کمک مشاور قبل از ازدواج ومشاور خانواده می توانید رابطه بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از آن آگاه شوید این است که آیا سطح فکری همسر آیندن کاملا مطابق سن او است یا خیر . واقع گاهی ممکن است مشاور طی جلسات مشاوره یابد که همسر شما هنوز به بلوغ فکری رده سنی خودش نرسیده شد یا برعکس یابد که او بسیار بیشتر از رده سنی اش آگاه است نتیجه راهنمایی از یک مشاور آگاه و متخصص می توانید انتخاب بهتری داشته شید .

همانطور که گفتیم داشتن بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج نشان دهنده خوشبختی نیست اما می تواند ضامن آرامش یک زندگی مشترک موفق نیز شد .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی

بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی نیز مشخص شده است . بسیاری از روانشناسان معتقدند که بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی از ۴ ۷ سال می شد . روانشناسان انجام تحقیقات بسیار برروی رفرهای انسانی و نسبت بلوغ فکری دختران به پسران به این نیج دست یافته اند که بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی چند سال است .

به طور مثال هنگامی که قبل از ازدواج به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنید ، مشاور پرسیدن تعدادی پرسش نامه از شما و همسرن و طرح چالش هایی برای هردوی شما به نیجی دست پیدا می کند که می یابد شما و همسرن چه زمینه هایی به هم شبیه هستید و چه مواردی دارای اختلاف نظر هستید و این اختلاف نظر بین شما و همسرن چه اندازه ممکن است برای زندگی آینده شما خطرناک شد . بنابراین وجود مشاوران قبل از ازدواج ، بین شما و همسرن هیچ نقطه ریک و مبهمی قی نخواهد ماند .

همانطور که می دانید روانشناسان آگاهی بر رفرهای انسانی و تفاوت های اخلاقی زن و مرد می توانند بهترین راهنما برای این امر شند نتیجه بهتر است به گفته آنها عمل کنیم بهترین نتیجه را بدست بیاوریم .


بیشتر بخوانید:آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام


بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران نیز معمولا به این صورت است که پسر از دختر بزرگ تر است . همانطور که گفتیم این اتفاق به این دلیل است که بلوغ فکری دختران زود تر از پسران است . البته یکی دیگر از نکاتی که انتخاب بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران موثر است این است که معمولا اداره خانواده به عهده مرد است نتیجه بهتر است دارای تجربه بیشتری نسبت به زن شد اداره زندگی و مواجه مشکلات توانمندتر شد . همچنین مرد به دلیل حس مردانگی ذا دوست دارد حس قت داشته شد و ترجیح می دهد همسرش به او وابسته شد و حس امنیت را از همسرش بخواهد نتیجه همسری که از خودش کوچک تر شد را انتخاب می کند .


بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟


بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران معمولا زمانی است که دختر از همسر کوچک تر شد یا همسن همسرش شد .

طبیعت زن ایجاب می کند که به کسی تکیه کند ، او دوست دارد مواقع سختی پشتوانه ای محکم داشته شد حس امنیت و آرامش به جنگ مشکلات زندگی برود معمولا ذات او ترجیح می دهد کسی را انتخاب کند که از لحاظ سنی از خودش بزرگ تر شد زیرا این حس را به او می دهد که او بیشترمی داند نتیجه می تواند از تجربیاتش استفاده کند .

اما نکته قابل ذکر این است که نمی توان یک اختلاف سنی مشخص را برای همه مناسب دانست و بهترین انتخاب این است که شما و همسرن توجه به شرایط عقلی ، اجتماعی ، خانوادگی و … سنجیده شوید .پس این را نظر بگیرید که آگاهی از بهترین اختلاف سنی خوب است اما همیشگی و برای همه نیست .

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران را می توان از طریق مشاوره خانواده مشخص نمود همه جوانب به ستی سنجیده شود و بهترین انتخاب صورت بگیرد .


بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What Is the Ideal Age Difference for a Happy Marriage? | …

مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۵:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

۵٫۰
۰۱

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج یکی از سوالات متداول جوانان قبل از ازدواج است . این اختلاف سنی نمی تواند به شکل یک قانون شد و همه افراد داشتن بهترین اختلاف سنی برای ازدواج خوشبخت تلقی نمی شوند اما رعایت آن می تواند یکی از دلایل خوشبختی افراد شد .

معمولا هنگامی که می شنویم یکی از اطرافیان شرف ازدواج فردی است که ما او را نمی شناسیم یکی از سوالاتی که احتمالا از او می پرسیم این است که چند سال اختلاف سنی دارید ؟ و اغلب به طور عادی اختلاف بین ۲ ۷ سال برایمان معمول به نظر می رسد اما اگر چیزی از ده سال به لا یا بر عکس کوچک تر از سن خود او را بشنویم اینکه برایش آرزوی خوشبختی می کنیم اما به خوشبختی اش به طرز مشکوکی نگاه می کنیم . این ور به طور معمول منطقی است زیرا همین اختلاف سنی زیاد یا کم ثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر زندگی افراد می گذارد که به مرور زندگی مشترک آشکار می شود .

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج از سال ها قبل به شکلی مرسوم بوده است که سن پسر از سن دختر بیشتر می شد این اتفاق به این دلیل است که بلوغ فکری دختران به طور ثابت شده نسبت به بلوغ فکری پسران زودتر رخ می دهد نتیجه این اختلاف سنی می توان اختلاف بلوغ فکری بین دختر و پسر را از بین برد زندگی مشترک راحت تر متوجه خواسته های یکدیگر شوند . البته ید نظر بگیریم که بسیاری از پسرها هم زمان دختران همسن شان به همان اندازه از بلوغ فکری دست پیدا می کنند و نتیجه ترجیح می دهند همسر آینده شان همسن خودشان شد .


بیشتر بخوانید:ازدواج اختلاف سنی زیاد


اختلاف سنی مناسب

اختلاف سنی مناسب موجب می شود شور و نشاط هر دو فرد زندگی به یک اندازه شد و تمام مراحل زندگی کنار و همراه یکدیگر شند و حتی موجب می شود هر دو به یک سو برای آینده نگاه کنند و خواسته ها و آرزو های نزدیک به هم را داشته شند و هر دو انرژی برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش کنند . داشتن بهترین اختلاف سنی برای ازدواج موجب می شود هر دو کم تر نیاز به توضیح افکارشان به یکدیگر شوند و به جای آن بیشتر به دنل عملی کردن آن ها شند . پس آگاهی از بهترین اختلاف سنی برای ازدواج امر مهمی است که نید از آن غافل شویم .

فرض کنید اختلاف سنی یک زوج بیش از ده سال شد به طور معمول چند سال ابتدای زندگی همه چیز خوب پیش می رود اما سالیان بعد مرد کم حرف می شود و وقتی زن از او علت را جویا می شود احتمالا انتها صحبت به اینجا می رسد که تو متوجه منظور من نیستی ، که ید بگویم به احتمال زیاد هم همینطور است و این تقصیر هیچکدام نیست زیرا آن لحظه هرکدام از زاویه دید سن و سال خود و جهان بینی همان سن به ماجرا واکنش نشان می دهند نتیجه منطقی است اگر مورد یک موضوع یکسان به نیج متفاوتی برسند و این یکی از کوچک ترین مشکلات زندگی است که دارای بهترین اختلاف سنی برای ازدواج نیستند .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج

بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر برخی روانشناسان متفاوت است . اما میانگین بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج بین ۳ ۶ سال می شد . البته توصیه می شود قبل از ازدواج فردی که به عنوان شریک زندگی آیندن انتخاب کرده اید به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نمایید مشاور آگاهی خود یابد که آیا اختلاف سنی شما و همسرن مناسب است و افکارن چه اندازه به یکدیگر شهت دارد این کار موجب می شود شما قبل از ازدواج همسرن را بهتر بشناسید و شناخت بیشتری زندگی مشترکن را آغاز نمایید .

نکته حائز اهمیتی که به کمک مشاور قبل از ازدواج ومشاور خانواده می توانید رابطه بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از آن آگاه شوید این است که آیا سطح فکری همسر آیندن کاملا مطابق سن او است یا خیر . واقع گاهی ممکن است مشاور طی جلسات مشاوره یابد که همسر شما هنوز به بلوغ فکری رده سنی خودش نرسیده شد یا برعکس یابد که او بسیار بیشتر از رده سنی اش آگاه است نتیجه راهنمایی از یک مشاور آگاه و متخصص می توانید انتخاب بهتری داشته شید .

همانطور که گفتیم داشتن بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج نشان دهنده خوشبختی نیست اما می تواند ضامن آرامش یک زندگی مشترک موفق نیز شد .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی

بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی نیز مشخص شده است . بسیاری از روانشناسان معتقدند که بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی از ۴ ۷ سال می شد . روانشناسان انجام تحقیقات بسیار برروی رفرهای انسانی و نسبت بلوغ فکری دختران به پسران به این نیج دست یافته اند که بهترین اختلاف سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی چند سال است .

به طور مثال هنگامی که قبل از ازدواج به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنید ، مشاور پرسیدن تعدادی پرسش نامه از شما و همسرن و طرح چالش هایی برای هردوی شما به نیجی دست پیدا می کند که می یابد شما و همسرن چه زمینه هایی به هم شبیه هستید و چه مواردی دارای اختلاف نظر هستید و این اختلاف نظر بین شما و همسرن چه اندازه ممکن است برای زندگی آینده شما خطرناک شد . بنابراین وجود مشاوران قبل از ازدواج ، بین شما و همسرن هیچ نقطه ریک و مبهمی قی نخواهد ماند .

همانطور که می دانید روانشناسان آگاهی بر رفرهای انسانی و تفاوت های اخلاقی زن و مرد می توانند بهترین راهنما برای این امر شند نتیجه بهتر است به گفته آنها عمل کنیم بهترین نتیجه را بدست بیاوریم .


بیشتر بخوانید:آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام


بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران نیز معمولا به این صورت است که پسر از دختر بزرگ تر است . همانطور که گفتیم این اتفاق به این دلیل است که بلوغ فکری دختران زود تر از پسران است . البته یکی دیگر از نکاتی که انتخاب بهترین اختلاف سنی برای ازدواج پسران موثر است این است که معمولا اداره خانواده به عهده مرد است نتیجه بهتر است دارای تجربه بیشتری نسبت به زن شد اداره زندگی و مواجه مشکلات توانمندتر شد . همچنین مرد به دلیل حس مردانگی ذا دوست دارد حس قت داشته شد و ترجیح می دهد همسرش به او وابسته شد و حس امنیت را از همسرش بخواهد نتیجه همسری که از خودش کوچک تر شد را انتخاب می کند .


بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟


بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران معمولا زمانی است که دختر از همسر کوچک تر شد یا همسن همسرش شد .

طبیعت زن ایجاب می کند که به کسی تکیه کند ، او دوست دارد مواقع سختی پشتوانه ای محکم داشته شد حس امنیت و آرامش به جنگ مشکلات زندگی برود معمولا ذات او ترجیح می دهد کسی را انتخاب کند که از لحاظ سنی از خودش بزرگ تر شد زیرا این حس را به او می دهد که او بیشترمی داند نتیجه می تواند از تجربیاتش استفاده کند .

اما نکته قابل ذکر این است که نمی توان یک اختلاف سنی مشخص را برای همه مناسب دانست و بهترین انتخاب این است که شما و همسرن توجه به شرایط عقلی ، اجتماعی ، خانوادگی و … سنجیده شوید .پس این را نظر بگیرید که آگاهی از بهترین اختلاف سنی خوب است اما همیشگی و برای همه نیست .

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج دختران را می توان از طریق مشاوره خانواده مشخص نمود همه جوانب به ستی سنجیده شود و بهترین انتخاب صورت بگیرد .


بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What Is the Ideal Age Difference for a Happy Marriage? | …

مناسب ترین و بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۵:۵۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بزرگتر بودن زن از مرد در ازدواج

۵٫۰
۰۱

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج امروزه جز ازدواج های نامتعارفی است که حال افزایش است . این روند افزایشی به دلایل متعددی صورت می گیرد که ید به تحلیل آنها بپردازیم ست یا غلط بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج را بسنجیم . جامعه امروز به دلیل روابطی که بین دختر و پسر مکان هایی مانند دانشگاه صورت گرفته طبیعی است که این گفت و گو ها و این دیدارها که ممکن است برخی موارد دختر از پسر نیز بزرگتر شد رابطه ای عاطفی به وجود بیاید نتیجه عشق و علاقه از سن و سال پیشی خواهد گرفت و معمولا وجود مخالفت های خانواده های هر دو طرف ، این ازدواج ها صورت خواهد گرفت .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج گاهی واقعا برخلاف دیدگاه جامعه به هیچ عنوان بد نیست و حتی تحقیقات نشان داده بسیاری موارد پایدار هستند و به طلاق ختم نمی شوند .

نظر بگیرید یک ازدواج که زن و مرد تمام موارد هم تفاهم دارند و برای یکدیگر زوج های مناسبی هستند و تنها مشکل آنها اختلاف سنی بین آنها است آیا منطقی است که به دلیل مشکلی که تنها یک عدد است و صرفا آسیب دیگری نمی رساند از این ازدواج دوری کنند ؟ اینگونه موارد اشته بزرگ این است که از خواسته خود دست بکشند و به وصال یکدیگر نرسند زیرا این کار حتما برایشان چیزی جز پشیمانی و افسوس ندارد . زمانی که دختر و پسر اطمینان داشته شند که از لحاظ بلوغ فکری یک سطح هستند و این تفاوت سن آنق نشد که به روابطشان آسیب برساند بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج مانعی ایجاد نمی کند .


بیشتر بخوانید:ازدواج اختلاف سنی زیاد


بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج گذشته

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج سال های گذشته اتفاقی بسیار عجیب بود و حتی تقری جز ازدواج های نامتعارف نا بود و تقری به دلیل نحوه زندگی و فرهنگ خانواده ها همیشه ور همه جا افده بود که مرد ید از لحاظ سن بزرگ تر ، از نظر قدی ترجیحا بلند تر شد به عرتی مردانگی اش ظاهر نسبت به همسرش آشکار شد اما این طرز تفکر به مرور زمان و رفته رفته دچار تغییراتی شد اینکه امروزه شاهد شرایط جدید بسیاری هستیم از جمله بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج ، یا کار کردن زن خارج از خانه که امروزه آنق تکرار شده که کار زنان بیرون نیز کاملا عادی تلقی می شود .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج همیشه آسیب تلقی نمی شود و از نظر روانشناسان زیادی اگر این اختلاف سنی کم تر از سه سال شد مانعی ندارد .


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از جمله نگرانی هایی است که والدین آنها مخصوصا والدین پسر دارند . یکی از عمده ترین حالت هایی که اینگونه ازدواج های نا موفق اتفاق می افتد زمانی است که اختلاف سنی بین دختر و پسر بیش از سه سال می شد این حالت به اصطلاح گفته می شود که پسر به دنل ما می گردد نه همسر ، نتیجه همین احساس گاهی موجب می شود زن از این روند .

زندگی خسته شود و به دنل یک پشتوانه بگردد نه کسی که خود به او وابسته است و تیکه کرده است . از جمله مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این است که اگر دختر به این موضوع حساس شد یا توسط گفته های اطرافیان حساس شده شد هر مسئله و اختلاف کوچکی زندگی را به بزرگ تر بودن خود از همسرش تعمیم می دهد . به طور مثال گاهی همسر ترجیح می دهد کارهایی از جمله خرید برای منزل و یا برخی کار های اداری را به دلیل مشغله های دیگر خود به همسرش بسپارد اما ممکن است برداشت همسر از این کار این شد که چون من از او بزرگتر هستم او همه وظایف را بر دوش من گذاشته صورتی که این اتفاق ممکن است برای هر زوجی کاملا معمولی بنظر برسد .


بیشتر بخوانید:آسیب شناسی ازدواج دیر هنگام


زمان های بروز مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج ممکن است زمان های مختلفی خود را نشان دهد ، یکی از این زمان ها هنگامی است که چند سال از زندگی مشترک این زوج گذشته شد و به زمانی رسیده شند که اختلاف سن خود را نشان بدهد این اتفاق زمانی آشکار می شود که زن دیگر شور و شوق گذشته را ندارد و ممکن است پا به دوره میانسالی گذاشته شد اما مرد که کوچک تر است همچنان سرحال است و از همسر خود انتظار همان اندازه شور و اشتیاق را دارد و این می تواند شروع مشکلات بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج شد .


بیشتر بخوانید:آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟


بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی اندازه ای که تفاوت نسلی نشد و اختلاف سن حدودا دو سه سال شد مانعی ایجاد نمی کند مخصوصا زمانی که مولفه های دیگری مثل تحصیلات لا ، داشتن یک شغل مناسب ، خانواده ی خوب و … وجود داشته شد .

نکته ی حائز اهمیت بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی این است که این تفاوت سنی نید به اندازه ای شد که زن احساس ما بودن داشته شد نه همسر بودن . اینگونه ازدواج ها اغلب زن گذشته رابطه ای ناموفق داشته و برای همین ترجیح می دهد رابطه ی جدید سکان زندگی را خودش بدست بگیرد و به دلیل ضعفی که این تفاوت سنی خود احساس می کند و همیشه صدای سرزنش کننده ی ونی اش این را زمزمه می کند که ممکن است همسرت از این ازدواج پشیمان شود و یک زن همسن خودش را ترجیح بدهد نتیجه همواره سعی می کند همسر خود را راضی نگه دارد و همه ی کاستی های زندگی سازگار شد . و این شاید یکی از دلایلی شد که این ازدواج ها کم تر منجر به طلاق می شوند .

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج از نظر روانشناسی همواره آسیب شناخته می شود و این اتفاق را بیشتر به دلیل تغییرات جامعه تلقی می کنند .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج شامل موارد زیر می شود :

  1. اغلب مرد هایی که وارد رابطه ای می شوند که زن از خودشان بزرگ تر است مسولیت پذیر نیستند و ر زندگی بیشتر روی دوش زن قرار می گیرد .
  2. گاهی این روابط زن که قبلا یک رابطه نا موفق داشته است برای جبران شکست قبلی و ایجاد یک رابطه بی دسر ؛ و مرد به دلیل موقعیت مالی زن و آگاهی از تمام شرایط زن به این ازدواج راضی می شوند و اینگونه ازدواج ها واقع یک قرار داد نانوشته بین زن و مرد وجود دارد و هریک ازای سودی شخصی به این زندگی راضی هستند و هردو به دلایل یکدیگر آگاه هستند .
  3. یکی دیگر از عواقب بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این است که اغلب خانواده ها این ازدواج موافق نیستند و همین نارضایتی ممکن است آینده مشکل ساز شود و تکرار حرف هایی مثل شما به د هم نمی خورید اون مثل مارته یا برعکس اون شبیه پسرته ممکن است بر زندگی شخصی و رفر زن و مرد هم ثیر بگذارد زیرا به طور ناخود آگاه ذهن شما حرف هایی که شنیده اید گیر می شود و این گیری ذهنی نیز بر رفر شما بی ثیر نیست .

    بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج


توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج این مقاله لازم به ذکر است . مهم ترین توصیه این است که اگر شما حال حاضر این موقعیت قرار دارید بهترین راه این است که تمام شرایط ن را برای یک مشاوره خانواده و یا مشاوره قبل از ازدواج زگو کنید و طی جلسات مشاوره ازدواج آگاهی مشاورن از رفر شما و همسر مورد نظرن به این موضوع دست پیدا کنید که آیا این ازدواج منطقی است .

توصیه هایی برای بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج را جدی بگیرید انتخاب ستی برای زندگین داشته شید .


بیشتر بخوانید:معایب و محاسن ازدواج مرد سن لا


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Is it ok for a man to marry a woman 12 years older than him …

بزرگتر بودن زن از مرد ازدواج

9099072025


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۸:۳۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)