مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

رابطه های بی سرانجام چیست ؟

۵٫۰
۰۱

رابطه های بی سرانجام به رابطه هایی اطلاق میشود که به نوعی نا متناسب و یا مطابق عرف نیستند . رابطه های بی سرانجام رابطه هایی هستند که از همان ابتدا قراری برای ازدواج گذاشته نمیشود . رابطه های بی سرانچام رابطه هایی هستند که آن یک نفر استفاده میبرد و دومی غم سر میکند . البته استثناهایی هم وجود دارند . رابطه های بی سرانجام پس ازمدتی خاتمه میابند . مدت آن به توافق ، احساس نیاز و بدست آمدن موقعیت جدید برای یکی از آنها بستگی دارد . رابطه های بی سرانجام هم هستند که هردو از جدایی ناراحت و غم آلود میشوند . رابطه های بی سرانجام هم ممکن است شد که برای هردو نفراستفاده و بهره داشته بعد از جدایی هم غم زیادی برای آنها پی نداشته است . اکنون هم به بررسی این موارد مینشینیم .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


نیاز های عاطفی

رابطه های بی سرانجام معمولا از جانب کسانی پیشنهاد میشود که احساس نیاز میکنند . نیاز به جنس مخالف ، نیاز به گریز از هسته اولیه خانواده وافرادی هم هستند که بدنل کسانی هستند که از موقعیت و پول آنها استفاده و بهره ببرند .بهترین راه برای اینکه مورد سو استفاده قرار نگیریم اینست که یک روانشناس یا مشاور مشورت کنیم . مرکز مشاوره آویژه بهترین راه برای انتخاب ست را مشاوره خانواده میداند . این روش صرف وقت کمتر شناخت پیدا میکنیم . راهنمایی میشویم و دست به انتخاب میزنیم . اینگونه آشناییها بسته به هدف از آشنایی یکی سود و دیگری ضرر میکند . یکی از زوجها میداند که ابتدا اگر بخواهد از کسی استفاده کند طرف مقابل به او سودی نخواهد رساند . او نقش یک عاشق را زی میکند دل او را بدست آورد و بعد به اهدافش برسد .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


علائم رابطه های بی سرانجام

علائم رابطه های بی سرانجام ابتدا بی اعتمادی به یکدیگر است . این ارتطات چون یکی از آنها مطمئن است که این رابطه دائمی نیست هیچگاه اعتماد نخواهد کرد . این روابط معمولا هدفدار هستند . و هدف فقط سو استفاده است . ممکن است سواستفاده مالی ، عاطفی و یا جنسی شد . از دیگر علائم رابطه های بی سرانجام سر به مهر نگاه داشتن مشخصات افراد خانواده و یا محل سکونت و حتی محل کار است . حال ممکن است هردو طرف برای ازدواج هم رابطه داشته شند اما تفاوت آنها به طرز فاحشی نمود داشته شد . ممکن است از طرف خانواده ها ممنوعیت ازدواج پیدا کنند . مشاوره قبل از ازدواج میتواند کمک خوبی به آنها شد . مشاوره ازدواج و بررسی وضعیت خانواده ها میتوان پی برد این رابطه میتواند به سرانجام برسد یا خیر .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


نشانه های رابطه های بی سرانجام

نشانه های رابطه های بی سرانجام برای هر فرد تجربه ای مشخص است . این رابطه ها سست و بی اساس هستند . از نشانه های رابطه های بی سرانجام بی اطلاعی هسته اول خانواده از این ارتط است . اگر هم اطلاع داشته شند آنها معاشرت ندارند . به نوعی رابطه آنها رسمی نیست نه از نظر قانونی نه از نظر عرف و نه خانوادگی . از دیگر نشانه های رابطه های بی سرانجام نداشتن انسجام بین زوج میشد . آنها برنامه ای برای آینده ندارند و یا اگر دارند از مدت نیست . آرمانها و اهدافشان مشترک نمیشد . از دیگر نشانه های رابطه های بی سرانجام اینست که آنها هم متناسب نیستند . ممکن است از نظر سنی ، خانوادگی ، سطح فرهنگ ، سطح مالی و یا سواد هم سطح نشند به عرتی یک یا چند مورد کفو هم نشند .

انواع رابطه های بی سرانجام

انواع رابطه های بی سرانجام میتواند ازدواج موقت شد . میتواند دوستی های کوچه خیانی شد ، میتواند دوستی های اینترنتی و مجازی شد . از انواع رابطه های بی سرانجام میتوان به ارتط زنان شوهر دار پسران مجرد یا مردان مهل اشاره کرد . ازدواج موقت که ازنامش پیداست ازدواجی است که به مدت معلوم دو نفر هم معاشرت میکنند . دوستی های کوچه خیانی هم رابطه هایی است که بدون شناخت و بیرون از خانواده شکل میگیرند . از انواع رابطه های بی سرانجام که احساسات و روح طرفین زیچه قرار میگیرد رابطه دنیای مجازی است . این روابط منشی دکتر خود را به جای پزشک جا میزند . راننده خود را به جای جر . بهیار پرسر و پرسر رزیدنت میشود . نه اینکه یکی از این مشاغل پست شند و دیگری برتر اما بدی آن به اینست که واقعی نیستند .

وجود انواع سیستمهای ارتطی دنیای مجازی که هزینه زیادی هم نمیخواهد حرفها گل می اندازند . ابتدا هردو عاشقانه و بیقرار هم ارتط دارند اما پس از چندی دانه به دانه حرفهای کذب از جایی سر بر می آورند . توجیه کردنها و وغهای بعدی برای توجیه وغ اول شروع میشوند . البته ز هم استثناهایی وجود دارند . اما خیلی از این روابط به ظاهر عاطفی منجر به اخاذی ، ریختن آبرو وحیثیت و غم واندوه میشوند . پسر بیست و اندی ساله که خود را عاشق تمام عیار زنی لای چهل سال وانمود میکند . مردی که گذاشتن عکس دختر بر روی پروفایلش طرف مقابل را تخلیه اطلاعاتی میکند و ازتمام رازها و مسائل خانوادگی او مطلع میشود . وکسانی که خود را خیر معرفی کرده و دادن یک شماره کارت از طرف مقابل سو استفاده مالی میکند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


تفاوت عشق واقعی رابطه های بی سرانجام

تفاوت عشق واقعی رابطه های بی سرانجام اینست که یک رابطه عشق واقعی حتی اگر خاتمه پیدا کند ایجاد عقده نمیکند . یک شکست شیرین خواهد بود . اما زمانی که یک دختر یا پسر احساس میکنند زیچه شده اند بسیار ناراحت کننده است ثیرات بد روحی بر روی افراد خواهد گذاشت . تفاوت عشق واقعی رابطه های بی سرانجام اینست که امکان وصال زیاد است . عشق به انسان انرژی میبخشد حال آنکه رابطه های بی سرانجام انرژی را میگیرند . بهتر است برای عشق واقعی نیز مشاوره خانواده بگیریم اگر منجر به ازدواج شد یک ازدواج موفق شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


سوالات متداول

نشانه های یک رابطه اشته چیست ؟

همگون نبودن زوج . مخالفت شدید خانواده های طرفین . نداشتن موقعیت مناسب برای هم بودن . عدم اعتماد و اطمینان به هم . استفاده از راههای کم هزینه و رایگان برای ارتط . تقاضای پول یا سوییچ ماشین و خواست ایجاد یک موقعیت خوب .

نشانه های رابطه عاطفی سالم چیست ؟

آنها یکدیگر را دوست دارند . از هم شناخت دارند . حدودی خانواده ها از این رابطه مطلع هستند . قصد ازدواج دارند . برای آینده شان آرزوها و آرمانهای مشترک دارند . وجود خود آنها را دوست دارند نه موقعیتشان را . منتظر اولین فرصت برای آغاز زندگی مشترک هستند ممکن است این انتظار چندین سال هم طول بکشد .

نشانه های اصلی برای پایان یک رابطه کدام است ؟

سردی رابطه ، سردی کلام ، سردی دیدار و سردی معاشرت . نا امیدی برنامه ای مشترک . نداشتن رویا و فانتزی های مشترک . سر گمی ارتط ، ابراز نا خرسندی از وضعیت موجود و یا رفر و موقعیت طرف مقابل .

عواقب نا خوشایند رابطه های بی سرانجام چیست ؟

اولین ثیر بد آن شکست هردو یا یکی از آنها است . ه رفتن لحظات عمر ، آسیب رسیدن به اعتماد به نفس ، احتمال بروز بیماری های روحی – روانی ، اتلاف وقت و صدمه دیدن اعتر رفر زناشویی و خانوادگی . انگ خوردن جامعه .

چگونه از رابطه های بی سرانجام پیشگیری کنیم ؟

بهترین راه پیشگیری مشاوره است . شناخت به کمک یک روانشناس . تحقیق ، قبل از رابطه دقت و تیزهوشی ، احساساتی عمل نکردن و مشورت کارشناسان کارامد ، مورد رابطه های مجازی پاسخ ندادن به هر کلام و سلام .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه ازدواج سفید به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ۱۰ Things You MUST Know About Relationships

رابطه های بی سرانجام چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۹:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)