مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟

۵٫۰
۰۱

عشق قبل از ازدواج موضوعی پر از حاشیه ، پر از بحث ، پر از ید ها و شاید ها است . کارشناسان مشاوره خانواده تحقیقات گسترده ای انجام داده اند به نتیجه ای قابل اعتماد برسند که عشق قبل از ازدواج بهتر است یا عشق بعد از ازدواج . اگر شما به عنوان فردی که آمادگی ازدواج را دارد نمی دانید که ید به دنل عشق قبل از ازدواج شید یا عشق بعد از ازدواج می توانید به کمک مشاوره ازدواج و تحلیل کامل مسئله عشق ازدواج موفق ، این دو راهی را برای خود برطرف کنید و تصمیمی قاطعانه بگیرید .

عشق قبل از ازدواج

پیش از هر چیزی شما ید تعریف ستی را از عشق داشته شید و آن را هر احساس گذرا و متزلزلی اشته نگیرید چرا که بسیاری از موارد فرد احساس پر حرارت و سریع الوقوع خود را عشق میپندارد حالی که عشق به مرور به وجود خواهد آمد . پس از این مرحله می توانید به ستی عشق قبل از ازدواج را تحلیل و قضاوت کنید .

بر اساس نظریه یکی از روان شناسان آمریکایی به نام رابرت استرنبرگ هرگاه سه مولفه صمیمیت ، تعهد و کشش جنسی را خود احساس کردید میتوانید این ادعا را داشته شید که احتمالاً عاشق شده اید . طبیع این سه مولفه ید به میزان قابل قبولی شما وجود داشته شد . عشق قبل از ازدواج همان چیزی است که اکثر جوان های امروزی به دنل آن هستند اما ید بدانید که عشق قبل از ازدواج تضمین کننده خوشبختی نمی شد و تنها یکی از عوامل تأثیرگذار بر خوشبختی است .

دوام عشق قبل از ازدواج

دوام عشق قبل از ازدواج به عوامل متعددی بستگی دارد . اینکه چه اندازه توانسته ایم طرف مقابل را بشناسیم و یا اینکه چه اندازه مهارت لازم را برای حفظ کیفیت زندگی مشترک داریم از این عوامل میشند . مطالبی که اینجا مطرح میشوند هرگز برای نهی عشق قبل از ازدواج نمیشد و هدف این نیست که دوام عشق قبل از ازدواج زیر سوال برده شود . نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از ما شیفتگی یا هر احساسی را عشق اشته میگیریم . شیفتگی همان دوست داشتن کورکورانه بی چون و چرا است که فرد قا به دیدن نقاط ضعف و ویژگی های منفی طرف مقابل نمیشد . طبیعی است که وقتی این احساس به اشته عشق تلقی شود دوام عشق بعد از ازدواج چندان نمیشد .

عشق قبل از ازدواج صورتی دوام خواهد داشت که منطق و شناخت نیز انتخاب آن دخیل شد غیر این صورت پس از شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات احساسی پایه های این عشق هر شناخت سست و سست تر خواهد شد . برای داشتن ازدواج موفق و دوام عشق قبل از ازدواج میتوان به کمکمشاوره قبل از ازدواج ، حقیقی بودن یا نبودن و ستی عشق خود را سنجید .

خصوصیات عشق قبل از ازدواج

خصوصیات عشق قبل از ازدواج همیشه بد نیستند و نمیتوان گفت که این احساس هیچ زب مثبتی ندارد . اما اگر این احساس فردی که به بلوغ فردی ( شخصیتی ، فکری ، روحی روانی ، احساسی ) نرسیده است شکل بگیرد قطعا جنبه منفی خصوصیات عشق قبل از ازدواج از جنبه مثبت آن بیشتر خواهد بود . قابل انکار نیست که یکی از ارکان مهم خوشبختی وجود عشق و محبت بین زوج است اما اگر این احساس حالت شیفتگی داشته شد و به اصطلاح تبی تند شد قرار گرفتن متن زندگی مشترک و پیش آمدن موقعیت های مختلف ، اگر طرف مقابل آنچه که ما مورد او تصور کرده ایم مغایرت داشته شد قطعا از بین خواهد رفت .

پس از خصوصیات عشق قبل از ازدواج این است که اکثر آن ها این عشق پیش از شناخت طرف مقابل شکل میگیرد . اما مواردی نیز وجود دارد افراد لغ پس از شناخت نسبی به یکدیگر علاقه مند شده اند و رفری منطقی رابطه را مسیر ست هدایت کرده اند و توانسته اند این عشق را ازدواج به کمال برسانند .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


نقش عشق قبل از ازدواج

نقش عشق قبل از ازدواج به گونه ای است که هم میتواند عث سعادت فرد شد و به یک ازدواج موفق منتهی شود و هم میتواند شقاوت فرد را به دنل داشته شد . اینکه نقش عشق قبل از ازدواج بر زندگی شما کدام یک از این دو مورد شد به خود شما بستگی دارد . عشق و علاقه هرگز مسئله ای نکوهیده نبوده اند اما اگر عشق را به ستی برای خود هجی نکنیم و انتخاب طرف مقابل یچه عقل خود را ببندیم قطعا سرانجام خوشی نخواهد داشت .

احساس های افراطی که هیچ منطقی پشت آن ها نشد نمیتواند عشق حقیقی شد و کمال انسان را به دنل داشته شد . پس لازمه عشق واقعی شناخت است . از طرفی ید بپذیرید که عشق تنها مولفه خوشبختی نمیشد و کنار عشق چیز های مهم دیگری نیز ید وجود داشته شد . تناسب فرهنگی ، خانوادگی ، شخصیتی ، ظاهری ، تحصیلی ، مالی و . . . مواردی هستند که ید کنار عشق و علاقه وجود داشته شند این عشق تداوم داشته شد .

اهمیت عشق قبل از ازدواج

اهمیت عشق قبل از ازدواج داشتن ازدواجی موفق و یک زندگی شاد به اندازه ای نمیشد که فقط به دلیل وجود علاقه قبل از ازدواج ، ازدواج کنید و یا موقعیت های معقول ازدواج خود را انتظار عشق قبل از ازدواج از دست بدهید . واقع عشق و علاقه برای شروع زندگی مشترک لازم است اما کافی نمیشد . طبیعی است که عشق مدت زمان کوهی به وجود نمی آید و عشقی که یک نگاه شد شیفتگی و سراب است پس اینکه انتظار داشته شیم همان ملاقات اول عاشق شویم اشته است اما ید ببینیم که طرف مقابل پنسیل این را دارد که بر اساس معیار هایمان ما را به خود علاقه مند کند یا نه .

اهمیت عشق قبل از ازدواج زمانی قابل توجه است که دیدی ز و منطقی طرف مقابل خود را انتخاب کرده شیم و تمام نقاط ضعف و قوت او را به ستی شناخته شیم . اگر زندگی خود را بی شناخت یا بی ملاحضه دیگر ملاک های انتخاب همسر تنها بر اساس عشق قبل از ازدواج شروع کرده شیم مدتی پس از ابتدای ازدواج کاستی ها خود را نشان خواهند داد و عث میشوند به ستی انتخاب خود شک کنیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


سوالات متداول

عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟

پاسخ این سوال به طور قطع نمیتواند فقط یکی از دو حالت فوق شد بلکه هم میتواند خوب شد و هم بد . خوب بودن یا بد بودن عشق قبل از ازدواج به میزان حقیقی بودن و منطقی بودن آن بستگی دارد .

عاشقی قبل از ازدواج بهتر است یا بعد از ازدواج ؟

طبق آنچه که بر اساس پژوهش ها به عمل آمده است میتوان گفت که عشق پس از ازدواج حقیقی تر است و دوام بیشتری خواهد داشت چرا که شرایط واقعی زندگی مشترک و شناخت به وجود آمده است .

نقش عشق قبل از ازدواج موفقیت زندگی مشترک چیست ؟

قطعا وجود عشق و علاقه کنار سایر ملاک های ازدواج موفق میتواند نتیجه فوق العاده ای داشته شد اما عشق قبل از ازدواج هرگز نتوانسته است به تنهایی خوشبختی را به ارمغان بیاورد .

انتخاب عاشقانه بهتر است یا عاقلانه ؟

ید گفت که تعادل هر زمینه ای لازم است و مورد انتخاب همسر نیز همینطور ، انتخابی که فقط عاقلانه یا فقط عاشقانه شد نمیتواند سعادتمندی را به دنل داشته شد پس انتخاب همسر آینده ید عاقلانه عاشق شد و شناخت ، لازمه یک عشق عاقلانه است .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Which is true love, love before marriage or love after

عشق قبل از ازدواج یا عشق بعد از ازدواج ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۰:۰۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)