مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

۵٫۰
۰۱

سوالات مشاوره قبل از طلاق ید شامل چه محثی شد ؟ این پرسش و پاسخ ها چه میزان روند طلاق ثیر گذار هستند ؟ پروسه طلاق می بینیم که بیشتر زوج هایی که به مرحله جدایی رسیده اند پیش از ازدواج و انتخاب همسر ، بدون مشاوره ازدواج و شناخت از معیار های ازدواج موفق وارد زندگی مشترک شده اند . به همین خاطر است که مشاوره پیش از طلاق می تواند شفاف سازی ، ایجاد نگرش اصولی و مثبت زندگی مشترک ، ایجاد سازگاری و کاهش تفاوت ها و اختلاف نظرها حدودی از روند افزایش آمار طلاق جلوگیری کند .

معمولاً افراد شرف طلاق از اوضاع روحی نابسامانی برخوردار هستند . لذا شرایط مورد سوال قرار دادن خود و طرف مقابل را ندارند . ثیر سوالات مشاوره قبل از طلاق بر روند کار چیست ؟ سوالات مشاوره طلاق ید ست و منطقی ، کلیدی و مثمر ثمر شند . این بخش می خواهیم به برخی از سوالات مشاوره قبل از طلاق اشاره کنیم .

رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق

رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق شامل مواردی است که ذکر خواهیم کرد . آیا مشکلات و نگرانی های خود را به ستی فهمیده اید ؟ آیا مورد وظایف و نقش هایی که از همسر خود انتظار دارید همدیگر بحث کرده اید ؟ از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از طلاق این است که آیا راه های نجات زندگی‌ مشترکن را امتحان کرده اید ؟ مطمئن هستید که بدون همسرن زندگی شاد و موفق تری خواهید داشت ؟ و مهمتر از همه آیا هنوز هم به همسرن علاقه دارید و یا تمام احساس و محبت بین شما از بین رفته است . و موارد دیگری از رایج ترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج که ادامه ذکر خواهیم کرد .

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی خصوص پاره‌ ای از مسائل ضروری است که قبل از طلاق توافقی توسط مشاوره پرسیده می شود . که زوجین ید به آنها پاسخ دهند . به طور مثال سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی شامل سوالاتی از این قبیل است . آیا زن و مرد هر دو میل و خواسته قلبی خود اقدام به طلاق نموده اند و این امر هیچ گونه اجر و تهدیدی صورت نگرفته و هر دو رضایت کامل دادگاه حضور پیدا کرده اند . از دیگر سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی این است که آیا طرفین طلاق از شرایط و ضوابط طلاق توافقی به طور کامل آگاهی دارند و مورد مسائلی مانند حضانت فرزندان ، نفقه ، مهریه و موارد دیگر به توافق رسیده اند ؟ و برخی شرایط و سوالات دیگر که ید مطرح شود .

جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق

جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق ید به گونه ای شد که صورت امکان زوجین را از جدایی منصرف کند . مشاوران طلاق ید بدانند معیارهای ازدواج زوجین چه چیزهایی بوده و اکنون کدام یک از این خواسته ها برآورده نشده است . ید بفهمند که مهم ترین دلیل طلاق زن و مرد چیست ؟ و یا این که نقطه مشترکی که بتواند مانع از جدایی زوجین شود وجود دارد ؟ این جلسات ید به گونه ای برگزار شوند که زن و مرد به طور کامل از عواقب ، مشکلات و پیامدهای مثبت و منفی طلاق مطلع شوند .
مورد زوج هایی که صاحب فرزند هستند زن و مرد ید از بیشترین لطمه روحی و عاطفی و تنش های منفی برای فرزندان خود آگاه شند .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

جلسات و سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی هدف روشن سازی ، تجزیه و تحلیل مشکلات ، ایجاد سازگاری و پیشگیری از افزایش آمار طلاق تشکیل می شود . این جلسات مشاوره خانواده یا همان مشاوره طلاق ید ارائه سوالات تکنیکی و اصولی زمینه طلاق و مشکلات قبل و بعد از آن آگاهی لازم و ک نسبی را اختیار زوجین قرار دهد . برای مثال مطرح می شود که آیا هر دو زوج از مشکلات و مسائل بعد از طلاق آگاهی دارند ؟ برای برخورد مشکلات اجتماعی و مختلف پس از طلاق آمادگی دارند ؟ آیا هر دو به این نتیجه رسیده اند که طلاق بهترین راه برای آن ها است ؟ آیا مرد و زن هر دو مورد تمام شروط طلاق به توافق رسیده اند ؟

خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ۹ Divorce Counseling Questions to Ask Before Parting Ways

سوالات مشاوره قبل از طلاق توافقی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۲:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)