مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

۵٫۰
۰۱

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی بیماری های شناخته شده ای هستند . علاوه بر این بیماریها مانند بیماری های روحی – روانی ، ب لاسمی ماژورو سی به چند سنوم اشاره میکنیم . بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی شامل : سقط جنین ، معلولیت و نقص ایمنی هستند . تمام این بیماریها ناشی از ازدواج فامیلی میشند . از دیگر بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی میتوان به بیماری های عفونی اشاره کرد . یکی دیگر از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سقط جنین و مرده زایی است . که اگر این بیماریها چند مرحله تکرار شوند نهایت به تولد نوزاد معلول منتهی خواهد شد . یکی از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سنوم داون میشد . این بیماری بسیار خطرناک است که بخشهای بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت .

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی سنوم های دیگر هستند . سنوم کلاین فلتر ، سنوم فنیل کتونوریا ، سنوم نونان همه اثر ازدواج فامیلی بوجود می آیند . فلج مغزی نیز بر اثر ازدواج فامیلی نوزادان دیده میشود . چاره چیست ؟ اگر هر زوجی خود را برای داشتن ازدواج موفق ترغیب به مشاوره قبل از ازدواج کند مسلما اطلاعات بهتری یافت خواهد کرد . مرکز مشاوره آویژه سعی بر این دارد که فرهنگ مشاوره را خانواده ها ارتقا دهد . شما برای رسیدن به کسی که معیارهای ازدواج شما تطبیق داشته شد حتما ید مشاوره نمایید . حتی بعد از ازدواج برای اثر گذاشتن بر روی خانواده مشاوره ازدواج ضروری است . عامل بعدی که قبل ازازدواج ضروری است مشاوره ژنتیک میشد . این مشاوره شما کمتر نگران فرزندان برای ابتلا به بیماریهای توارثی و ژنتیکی خواهید بود .

بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را لاسمی مینور آغاز میکنیم . اگر پ و ما هردو به بیماری مینور مبتلا شند که نیاز به مراقبت ندارند فرزندشان قطعا ب لاسمی ماژور خواهد بود . بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را سنوم کلاین فلتر ادامه میدهیم . این سنوم کودک پسر یک نسخه اضافی کروموزوم ایکس بدنیا می آید . و امابررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی به سنوم ترنر برمیخوریم . این سنوم برای زنان است . زنان بطور طبیعی دارای جفت کروموزوم جنسی ایکس هستند این سنوم زن یک کروموزوم ایکس کم دارد . سنوم بعدی فنیل کتونوریا است که اثر کمبود یک آنزیم کبد بوجود می آید . سنوم نونان هم عث میشود اعضای بدن رشد طبیعی نداشته شد و رشد قسمتهای مختلف بدن اختلال مواجه میشود .

بررسی بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی را بیماری های روحی – روانی ادامه میدهیم . بیماری های روحی – روانی کمتر منشا ژنی دارند . اما توارث آنها دخیل هستند . کمبود یا اضافه داشتن تعدادی از امینو اسید ها عث بروز برخی اختلالات رفری و مغزی میشوند . این نقصان به فرزندان منتقل میشود . اگر دو نفر هردو این اختلال را داشته شند ولی بیماری آنها نمود نداشته شد فرزندان شدید میشود و احتمال بروز بیماری های شدیدی میرود . ازجمله شیزوفرنی ، اسکیزوفرنی ، اوتیسم و افسردگی .

خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی

خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی بسیار زیاد است . یکی از خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی به دنیا آمدن کودک معلول است . احتمال به دنیا آمدن این کودکان ازدواجهای فامیلی سه برابر ازدواجهای غیر خویشاوندی است . البته ازدواجهای نسبی . نکته مهم اینجاست که این معلولیت احتمال دارد نسلهای بعدی یعنی نوه و نتیجه تکرار شود . چهار صد از مرگ و میر نوزادان مربوط به ازدواجهای فامیلی است حتی ازدواجهای فامیلی دور . یکی دیگر از خطرات بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی ابتلا کودکان به سنوم داون است . این کودکان به جای ارث بردن دو نسخه از کروموزوم ، سه نسخه توارثی دارند . این بیماری سبب اختلال رشد نوزاد دارد . عث اختلال یادگیری ، افزایش ابتلا به ناراحتیهای قلبی ، اختلال شنوایی و بینایی میشود . این بیماری به تریزومی ۲۱ نیز مشهور است .

انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی

انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی بر دو نوع جسمی و روحی تقسیم میشود . انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی جسمی بردو نوع ژنتیکی و مازادی تقسیم میشود . انواع بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی روحی نیز بر دو نوع وراثتی و محیطی تقسیم میشود که هرکدام جای خود نیاز به بررسی و توضیح دارند . بیماریهای ژنتیکی را که به تفصیل گفتیم . اما بیماری های مازادی بیماری مربوط به ژن نمیشد و جهش ژن مشاهده نمیشود . اما اختلالاتی مانند کم کاری تیروئید بر سلامت کودکان اثر میگذارد . بیماریهای ما زادی ممکن است دیابت ، سرخجه و کم کاری تیروئید دامنگیر فرزندان شود . بیماری مازادی به معنای انتقال از ما به فرزند نیست .

بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان

بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان را بخشهای گذشته نام بردیم . اکنون به نمود آنها فرزندان میپردازیم . بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی برای فرزندان سنوم کلاین فلتر است . این سنوم پسر بچه یک نسخه اضافی کروموزوم ایکس متولد میشود که سبب ثیر منفی بر بیضه ها و هورمون های جنسی تستوسترون میشود . سینه برجسته ، کم بودن موهای زائد ، کوچک بودن آلت مردانه و کم ترشح شدن اسپرمها میشد . سنوم ترنر برعکس سنوم قبل برای زنان میشد . علائم ثانویه زنان کم است سینه صاف و بدون برجستگی ، اختلال ترشح هورمونهای زنانه و بدنل آن عدم قاعدگی و رداری میشد . این زنان یک کروموزوم ایکس کمتر دارند و تک کروموزومی هستند .

بیماری فنیل کتونوریا به دلیل نبودن نوعی آنزیم کبد نوزاد ایجاد میشود که نوزاد شیرو مواد پروتئینی را نمیتواند هضم کند و حالت تهوع پیدا میکند . سنوم نونان اختلال رشد جسمی کودکان میشود . علائم آن قامت کوه ، نقص قلبی و عقب ماندگی ذهنی است .

سوالات متداول

مشکلات ژنتیکی کدام ازدواج ها بیشتر است ؟

ازدواجهای فامیلی نزدیک ، ازدواجهای فامیلی که همخونی دارند و ازدواجهای فامیلی که از نظر ژنتیکی به هم نزدیکتر هستند و یا شبیه تر هستند . ازدواجهایی که اجداد بیماری داشته اند و اکنون دو نفر اجداد مشترک هم ازدواج میکنند احتمال بروز بیماری دو برابر میشود .

بیماریهای حاصل ازازدواج فامیلی چیست؟

مهمترین آنها لاسمی است که اثر ازدواج فامیلی بوجود می آید . دو لاسمی مینور هم ازدواج میکنند فرزندشان لاسمی ماژور میشود . بیماری خطرناکی که آخر عمر نیاز به مراقبتهای ویژه پزشکی دارد .

انواع بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی ؟

بیماریهای تک ژنی ، بیماریهای چند عاملی که یکی از عوامل ان ژن است یعنی چند عامل عث بروز بیماری میشود که یک عامل آن دی ان ای میشد . بیماریهای کروموزومی که یک یا جفت کروموزوم جهش ایجاد شده است که عث اختلال یکی از بخشهای بدن بوجود می آید .

بیماریهای رایج ازدواج فامیلی چیست ؟

معلولیت ، شبکوری مازادی ، نقص ایمنی ، انواع سنوم ها ، لاسمی ، سقط جنین ، فلج مغزی و بیماری های عفونی از جمله بیماری های رایج ازدواج فامیلی هستند . یکی دیگر از بیماریهای رایج مرده بدنیا آمدن مکرر نوزادان است که اگر نوزادان بعدی زنده بمانند قطعا معلول خواهند بود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج فامیلی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Marrying close relatives offers genetic risks and benefits for

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۸:۰۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)