مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

برای شناخت قبل از ازدواج چه توصیه هایی میشود ؟

۵٫۰
۰۱

شناخت قبل از ازدواج چه پیامد هایی دارد ؟ طی چه مدت و به چه شکلی ید این ارتط برقرار شود ؟ آیا شناخت قبل از ازدواج برای شروع یک زندگی لازم است ؟ و سوال های دیگری که شاید بسیاری از ما ذهن داشته شیم . شناخت قبل از ازدواج ید به گونه ای شد که نهایت دختر و پسر از ویژگی‌ های اخلاقی و رفری هم شناخت پیدا کنند . طرز فکر و عقاید یکدیگر آشنا شوند و ملاک ها و معیار های همدیگر را برای ازدواج بفهمند . به عرتی شناخت قبل از ازدواج صورتی مفید است ، که بتواند اطلاعات و آگاهی لازم را مورد مخاطبمان به ما بدهد .

شناخت قبل از ازدواج و چگونگی برقراری این ارتط یک مهارت است . ممکن است افراد بسیاری نتوانند آن را به شکل ست انجام دهند و مرحله ای که برای زمینه سازی یک ازدواج موفق بسیار مهم است ، توانایی کافی را نداشته شند . اگر این زمینه آگاهی ندارید بهتر است به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید و استفاده از راهنمایی ها و اطلاعات متخصصین و کارشناسان زمینه مشاوره ازدواج بهترین تصمیم را بگیرید .

راه های شناخت قبل از ازدواج

راه های شناخت قبل از ازدواج ممکن است به شکل های مختلفی انجام شود . نحوه آشنایی افراد محدودیتی وجود ندارد . چرا که راه‌ های آشنایی ممکن است طی یک اتفاق ساده و یا شکل های پیچیده ای پیش بیاید . اما راه های شناخت قبل از ازدواج بهتر است چهار چوب و اصول خاص خود انجام شود . از آنجایی که معمولاً افراد دوران دوستی و آشنایی پیش از ازدواج سعی می‌ کنند وجهه خوبی از خود نشان دهند . ممکن است بعضی از ویژگی های منفی پنهان بماند . لذا از راه های شناخت قبل از ازدواج مواردی از قبیل رفت و آمد بیشتر ، که این رفت و آمد بهتر است اطلاع خانواده ها و محیط های مناسب انجام شود ، دیدار های خانوادگی و یا تماس های تلفنی بین والدین آشنایی و شناخت خانواده ها را فراهم می کند .

آشنایی محیط کار و دوسن می تواند شناخت بعضی از ویژگی های افراد کمک کند . تحقیق از اقوام و یا آشنایان ، البته بهتر است این تحقیق از افراد خیر خواه و مناسب صورت بگیرد . یکی از مهمترین راه های شناخت قبل از ازدواج مراجعه به مشاوره خانواده و بهره گیری از راهکار ها و تکنیک های اصولی و تخصصی افراد مجرب این زمینه می شد .

نکات مهم شناخت قبل از ازدواج

نکات مهم شناخت قبل از ازدواج شامل مسائلی می شوند که لازم است همه جوانان زمینه ازدواج خود مورد استفاده قرار بدهند . از آنجایی که ازدواج‌ یکی‌ از مهترین مراحل زندگی هر شخصی است . پس بهتر است‌ قبل از رسمی شدن و شروع زندگی مشترک شناخت کافی بین دختر ، پسر و خانواده ها به وجود بیاید .

از نکات مهم شناخت قبل از ازدواج آشنایی اخلاق و رفر ، اطمینان از سلامتی جسمانی و روانی ، طرز فکر و عقاید ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، وضعیت اقتصادی و اشتغال می شد . آشنایی علایق ، خواسته ها ، انتظارات طرف مقابل ، بیان معیار ها و ملاک ها ، میان گذاشتن شرایط مهم مانند وضعیت اشتغال و آمد . وضعیت مسکن و محل سکونت بعد از ازدواج ، شرایط ادامه تحصیل ، پوشش و برخی دیگر از مسائل نمونه هایی از نکات مهم شناخت قبل از ازدواج هستند . البته ممکن است هر فردی توجه به ملاک ها و معیار هایش نکات و شرایط خاصی را نظر داشته شد .

سوالات شناخت قبل از ازدواج

سوالات شناخت قبل از ازدواج ید مورد چه مسائلی و به چه شکل مطرح شوند ؟ این سوالات ید کدام جلسه ها و توسط چه کسی پرسیده شوند ؟ بیان این سوالات بهتر است کدام مواد را خانواده‌ ها و کدام موارد را دختر یا پسر مطرح کنند ؟ شاید همه ما آگاهی کامل زمینه سوالات شناخت قبل از ازدواج و یا چگونگی مطرح کردن آن ها را نداشته شیم . اینجا به برخی از این سوالات اشاره خواهیم کرد . بهتر است پیش از هر چیزی هدف از ازدواج و تشکیل خانواده برای دختر و پسر مشخص شود . اینکه طرفین به چه دلیلی تصمیم به ازدواج گرفته اند ؟

یا اینکه دلیل انتخاب شما چه بوده بسیار مهم است . سوالات دیگری مانند اهداف و برنامه های آینده ، نگرش و طرز فکر مورد زندگی مشترک ، برنامه های کاری و تحصیلی ، تقسیم بندی مسئولیت ها و وظایف ، چگونگی برقراری روابط اجتماعی و معاشرت خانواده ها و آشنایان ، حتی بیان مسئله بچه دار شدن و زمان آن نیز مهم است . مسائلی مانند اینکه به چه چیزهایی علاقه دارید ؟ چه رفر هایی را می پسندید ؟ از چه کارهایی خوشن نمی آید ؟ چه برنامه ها و تفریحاتی دوست دارید ؟ و برخی سوال های دیگر که ممکن است هر کدام به نحوی زندگی مشترک مهم شند .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج

جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج ید چند جلسه و به چه شکلی برگزار شود ؟ بهتر است این جلسات چه سوالاتی و توسط چه کسانی مطرح شوند ؟ آیا حضور خانواده های الزامی است ؟ از آنجایی که شناخت یک فرد و یا خانواده او چیزی نیست که طی یک یا دو جلسه به دست بیاید ، از طرفی افراد هم سعی می کنند این جلسات از هر لحاظی خود را بهتر نشان دهند . پس ممکن است برخی از زوایا ی شخصیتی و رفری پنهان بماند .

اما بهتر است جلسات آشنایی برای شناخت قبل از ازدواج والدین و یا افراد بزرگتر و تجربه خانواده نیز حضور داشته شند . بیان پرسش های زیرکانه و پرسیدن سوال هایی از جوانب مختلف دختر ، پسر و یا خانواده‌ ها را بسنجند . سوالاتی که خانواده ها مطرح می کنند معمولاً مورد وضعیت اشتغال ، سطح تحصیلات ، نوع کار و امد ، وضعیت مسکن و سلامت جسمانی و روانی می شد .

مشاوره خانواده

لذا دختر و پسر لازم دارند که چند جلسه به طور خصوصی همدیگر مورد مسائل ریز تر و محرمانه تر صحبت کنند . حال این جلسات می تواند خانه و جدا از اعضای خانواده شد .یا دیدار بیرون از خانه که بهتر است این جلسات مکان های عمومی بین دختر و پسر شد . که دختر و پسر بتوانند راحت تر و دقت بیشتری سوالات ، شرایط ، ملاک ها و معیار های خود را بیان کنند و زمینه‌ ساز یک ازدواج موفق شدند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


سوالات متداول

چگونه قبل از ازدواج شناخت پیدا کنیم ؟

شناخت قبل از ازدواج می تواند از طریق رفت و آمد خانوادگی ، دیدار دختر و پسر ، رفتن به محیط کار همدیگر و یا انجام تحقیقات محلی به دست بیاید .

روش کسب شناخت قبل از ازدواج چگونه است ؟

این زمینه کمک خانواده ها و افراد تجربه می‌توانید جلسات مختلف آشنایی و پرسیدن سوالات کلیدی و مهم زمینه ازدواج شناخت نسبی را پیدا کنید .

بهترین راهنمای شناخت قبل از ازدواج چیست؟

می‌تواند توسط خانواده ها و یا تحقیقات اصولی از محل زندگی محیط کار و آشنایان شد . دوران نامزدی نیز یکی از بهترین راه های شناخت فرد مقابل است .

مدت زمان شناخت قبل از ازدواج چق است ؟

اگر این شناخت زمان نامزدی شد ، هرچه دوران نامزدی بیشتر طول بکشد دختر و پسر می توانند بهتر همدیگر را بشناسند . البته نید بیش از حد معمول طول بکشد .

اهمیت جلسات آشنایی قبل از ازدواج چیست؟

این جلسات آنق مهم هستند که اگر به شکل ست و اصولی خود پیش بروند می‌توانند زمینه‌ ساز یک ازدواج موفق شوند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


خدمات مرکز

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: What to know before getting married: Advice from a couples

برای شناخت قبل از ازدواج چه توصیه هایی میشود ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۵:۰۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)