مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

با مرد بی خیال و خونسرد چگونه باید رفتار کرد؟

5 / 5 ( 1 امتیاز )

مرد بی خیال و بی مسئولیت، قطعا مورد خوبی برای ازدواج نیست، مگر اینکه بی خیالی او مان شود. خیلی از ماها بعضی جاها خونسردی را بی خیالی اشته می گیریم. ست است که مردان خونسرد، بی خیال هستند اما لفظ خونسرد را به کسی می گویند که شرایط بحرانی ، آرامش خود را حفظ می کند و به دیگران هم روحیه می دهد که بهترین کار را انجام دهند و دست و پای خود را گم نکنند.

بیشتر بخوانید:

سنوم قلب شکسته چیست؟

مشاوره خیانت های زناشویی

چگونه به همسرم توجه کنم

اما مرد بی خیال ، مردی بی مسئولیت است که برای دیگران و احساسات آن ها ارزشی قائل نمی شود. نسبت به اتفاقات اطراف بی تفاوت است و اصلا برایش مهم نیست سر دیگران چه می آید و تنها خودش برایش مهم است. خیلی از خانم ها به خاطر این رفر همسرشان شاکی هستند و به قول خودشان مدام حرص می خورند. این نوع مردها اکثر موارد مرد زندگی نیستند و شما نمی توانید به آن ها تکیه کنید. اما سوال اینجاست که آیا بی خیالی مردان قابل اصلاح است؟ آیا می توان به زندگی این مرد امیدوار بود؟ و اینکه آیا روزی می رسد که دست از بی خیالی خود بر دارد و مانند مردان دیگر مسئولیت پذیر شود؟ مشاوره خانواده آویژه پاسخ سوالات شما را میدهیم.

۱۳ نشانه مرد بی خیال چیست؟

۱٫ بی مسئولیتی مالی و مین نکردن نیازهای اقتصادی خانواده و تن پرور بودن
۲٫ نداشتن هدف زندگی
۳٫ بی انگیزگی کار و فعالیت های روزانه،کرخت و سست بودن و تمایل آن ها به خوابیدن طول روز
۴٫ ناپختگی و لوس بودن
۵٫ عدم رسیدن به بلوغ شخصیتی و وابسته بودن به خانواده
۶٫ نداشتن ایده برای داشتن یک زندگی بهتر آینده
۷٫ ضعف عاطفی، عدم توجه به نیازهای عاطفی زن و محبت نکردن به خانواده
۸٫ بی مسئولیتی های جنسی و برآورده نکردن نیازهای جنسی زن
۹٫ بی مسئولیتی جایگاه پ خانواده ، عدم رسیدگی به مشکلات فرزندان و مین نکردن نیازهای عاطفی و مالی آن ها
۱۰٫ خونسرد بودن بیش از حد
۱۱٫ الگو برداری از بی خیالی دیگران
۱۲٫ تنبلی و خواب آلودگی
۱۳٫ افسردگی های شدید ناشی از خونسردی بیش از حد مرد

راه های برخورد مناسب مرد بی خیال چیست؟

مرد بی خیال و خونسرد، دسن خود زندگی اش را از هم می پاشد. زیرا همسرانشان به تیج از زندگی دلسرد می شوند و بیشتر از هر زن دیگری به طلاق فکر می کنند. اضطراب و افسردگی زندگی مرد بی خیال و خونسرد بیشتر است. وضعیت سلامت روان فرزندان این زندگی خطر است و نمی توان انتظار داشت که این خانواده سرانجام داشته شد.

بعضی از کارها را به عهده همسرن بگذارید

اشتهی که بعضی از خانم ها زندگی زناشویی خود میکنند، این است که همه مسئولیت های زندگی را بر دوش خود می کشند. اگر از آن ها هم بپرسی چرا این کار را می کنی، می گویند به کار همسرم اطمینان ندارم و فکر می کنم که اشته می کند. صورتی که خودن دست خودن مرد را تنبل و بی مسئولیت ر می آورید. اگر روزی نتوانید وظایف او را انجام دهید، او هیچ واکنشی نشان نمی دهد و برایش اهمیتی ندارد که شما چه می کنید. آقایون علاوه بر مسئولیت های بیرون از خانه، قل همسر و فرزندان هم مسئولیت هایی دارند که کاملا ید به آن آگاه شند.

نقش هاین را جابجا نکنید

معمولا خانم ها برای حفظ آبرو، به سرعت وارد عمل می شوند و وظیفه مرد را به عهده می گیرند. پذیرش نقش مرد بی مسئولیت، هیچگاه نشانه حمایت از او نیست. این کار جز بد عادت کردن او، فایده دیگری ندارد. همان طور که شما به عنوان زن وظایفی دارید، او نیز به عنوان مرد ید وظیفه خود را انجام بدهد. او صحبت کنید. او را از عواقب بی مسئولیتی آگاه کنید. اگر فکر میکنید که همسرن اصلاح نشد از خانواده اش کمک بگیرید.

مرد ید پای اشتهش یستد

مرد بی قید معمولا اشتهات خود را گردن نمی گیرد و همه چیز را گردن دیگران می اندازد. ید به او یاد دهید که عواقب کارهایش به عهده خودش است. اگر انجام کاری کوهی کرد یا آن کار را ست انجام نداد، شما آن را ست نکنید و اجازه دهید خودش این کار را بکند. غیر اینصورت به رفر خود ادامه خواهد داد.

از مهارت هایش تعریف کنید

معمولا مردان بیشتر از زنان نیاز به تقدیر و تشکر دارند. آن ها دوست دارند قل کاری که انجام میدهند بی تفاوت نشید. اگر نسبت به آن ها بی تفاوت شید، آن ها هم به قول معروف بیخیال می شوند. سعی کنید از توانایی و مهارت آن ها تعریف کنید بداند همه چیز را می بینید و قدان زحمات او هستید. مرد بی قید و سهل انگار اغلب نادیده گرفته شده و مدام سرکوب می شده است. اگر دلیل بی خیالیش این شد، به راحتی تغییر خواهد کرد.

آیا صحبت کردن او مشکل را حل می کند؟

خیلی از خانم ها اذعان می کنند که مرد بی قید و بیخیال اصلاح نمی شود. اما ما به عنوان مشاور به شما می گوییم که اینطور نیست. بی خیالی مرد هم مان می شود. به شرطی که بتوانید راه برخورد صحیح او را پیدا کنید. مرد سهل انگار همیشه همسرش را ناراحت می کند. زنان اغلب موارد واکنش خوبی نشان نمی دهند و داد و فریاد و سرکوفت زدن و بهانه جویی، اعتراض خودشان را اعلام می کنند.

مردان هم نسبت به این واکنش، واکنش بدتری نشان می دهند و سر لج و لجزی هم که شده بیخیال تر می شوند. حالی که راه دومی وجود دارد. اگر شما نیاز ها خود را زن محبت آمیز به اوبگویید و انتظارات خودن را از او مشخص کنید، قطعا او نیز وظایفش را بهتر می شناسد و حد امکان سعی می کند کاری کند که شما را خوشحال کند. پس نوع برخورد شما این مورد بسیار مهم است.

اجازه ندهید از کسی کمک مالی بگیرد

مرد بی خیال و سهل انگار معمولا توقعش از دیگران بسیار لاست و فقط می خواهد مشکلش حل شود. بعد از حل آن هیچ گونه مسئولیتی قل کمکی که گرفته به عهده نمی گیرد. به همین دلیل به هیچ وجه اجازه ندهید از کسی قرض بگیرد. چون مجبورید قرض او را شما بدهید. مخصوصا اگر آبرو و حرف دیگران براین مهم است، مدتی سختی بکشید اما وان اشته دیگران را پس ندهید.

تمام پولن را به همسرن ندهید

دیده شده که بعضی از خانمهای شاغل، تمام دستمزد خود را به همسرشان می دهند مخارج خانه به او کمک کنند. این عالی است که شما نگران همسرن هستید. زندگی مشترک همه چیز مشترک است و نمی توانید جدا از هم شید. این زندگی ید کمک زن و مرد می چرخد. اما اینکه تمام حقوق خود را اختیار مرد می گذارید کار ستی نیست. شما هم نیازها و مخارجی دارید. مرد ید عادت کند که هزینه های شما جدا از مخارج خانه است. این شرایط هم دست شما هم جیب خودن است و هم همسرن را بد عادت نمی کنید، چرا که این شرایط، مرد دیگر به دنل پیشرفت بیشتر نیست و به همان حقوق خودش و شما راضی است.

لجزی را کنار بگذارید

مرد بی خیال لجزی نکنید. لجزی این مردان کاری از پیش نخواهید برد. به جای سرکوفت زدن و بی مسئولیتی کردن سعی کنید نقاط ضعف و قوت او را شناسایی کنید و از همان راه وارد شوید. مثلا از او تعریف کنید. از او تشکر کنیدو بگویید به خاطر تو مشکلمان حل شد. ما به تو تکیه کردیم و دوست داریم حامی و پشتینمان شی. غرور را کنار بگذارید. خانواده شرایط پر تنش نمی تواند ادامه دهد.

آن ها جر و بحث نکنید

مرد بی خیال و خونسرد به دنل آرامش است و دوست ندارد بیش از حد پاپیچ او شید. چون به حرف های شما اهمیتی نمی دهد و شما انرژی خود را بیخود مصرف می کنند. آن ها توقع زیاد جنسی از همسرشان ندارند و قانونشان این است” من به تو کار ندارم، پس توام کاری به من نداشته ش”… رفر این مرد حدودی بهتر از مردان زودجوش و خشن است. گام اول اینکه بیش از حد پاپیچ آن ها نشوید و احترام آن ها را حفظ کنید. اگر فکر می کنید مسئولیتشان را به ستی انجام نمی دهند شما وظایف آن ها را بر عهده نگیرید و امتناع کنید. مطمئن شید لاخره خودشان متوجه می شوند که یک سری کارها برعهده آنهاست و هر چق هم سخت شد عادت می کنند که آن کار را انجام دهند.

از مشاوره کمک بگیرید

گاهی اوقات مشکل حاد تر و حادتر می شود به طوری که واقعا نمی توانید تحمل کنید. نگذارید کار به آنجا بکشد. همان لحظه ای که حس کردید همسرن بی خیال و بی مسئولیت است اقدام کنید، ولی اگر حس کردید که تمام این راه ها را رفتید ولی نتیجه نگرفتید، ید مشاور صحبت کنید. هر صورت ید به او بگویید که ید قبول کند و جلسات خانواده مانی شرکت کند. قطعا مشاور زناشویی استفاده از راه حل های علمی تر به شما کمک می کند که این مشکل مقابله کنید.

خدمات مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره روابط عاطفی و اجتماعی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: ?(How can I choose to be a positive and carefree person (be calm and happy

مرد بی خیال و خونسرد چگونه ید رفر کرد؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۴:۴۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)