مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

معایب ازدواج دانشجویی را باید جدی بگیریم

4.7 / 5 ( 3 votes )

معایب ازدواج دانشجویی ید همان ق که به خوبی های این ازدواج کید میشود جدی گرفته شود . از جمله معایب ازدواج دانشجویی که بیشترین مشکلات را به وجود می آورد میشود به موارد زیر اشاره کرد . مشاوره خانواده می تواند این حیطه شما را راهنمایی کند.

  • عدم تجربه کافی به دلیل شرایط سنی پایین که زوجین را گاهی به بن بست میرساند .
  • احساس تکراری بودن برای یکدیگر به دلیل داشتن رابطه طولانی مدت دوران دانشگاه و همکلاسی بودن .
  • سست بودن پایه های مالی زندگی دانشجویی به دلیل نداشتن شغل ثابت .
  • تعارض و تفاوت فرهنگ های مختلف . ممکن است دختر و پسری از دو فرهنگ متفاوت تصمیم به ازدواج یکدیگر بگیرند . این تفاوت ها میتواند عث بروز مشکل شود و برای رابطه زوجین خطرناک شد .
  • ندیدن عیوب ازدواج دانشجویی به دلیل احساسات نا پخته که نتیجه غرق شدن رابطه عاطفی است .

مهمترین معایب ازدواج دانشجویی

مهمترین معایب ازدواج دانشجویی را زوجین ید حتما نظر بگیرند یک ازدواج آگاهانه داشته شند . شاید یک از مهمترین معایب ازدواج های دانشجویی که مسفانه خیلی از زوجین گیر آن میشوند عشق های کور و غیر منطقی شد . عشقی که تمام منطق و عقل را از دو طرف می رید . رها شنیدیم که مثلا دختر یا پسر میگویند : این فرد انتخاب تنها ترین انتخاب من است . یا او ازدواج میکنم یا کلا ازدواج نخواهم کرد . از این رو این عشق های بی منطق را از مهمترین عیوب ازدواج دانشجویی میدانیم که میتواند هم به خود فرد و هم به اطرافیان صدمات جبران ناپذیری وارد کند . این احساسات کور و البته اکثرا گذرا دانشگاه بسیار زیاد دیده میشود . جوانان و دانشجوهای عزیز حتما بدانند و مطمئن شند که آتش این عشق ها معمولا خیلی زود خاموش خواهد شد .

شناخت مزایا و معایب ازدواج دانشجویی

شناخت مزایا و معایب ازدواج دانشجویی برای تصمیم گیری مورد ازدواج محیط دانشگاه ضروری است . هر نوع ازدواجی معایب و مزایای مختص خودش را دارد . ازدواج دانشجویی نیز به همین منوال است . ازدواج دوران تحصیل قطعا شیرینی و لذت های زیادی از قبیل انگیزه دو چندان برای ادامه تحصیل را پی خواهد داشت . اما این نکات مثبت نید ما را از شناخت مزایا و معایب ازدواج های دانشجویی غافل کند . جوانان میتوانند از راه های مختلفی از جمله کب های آموزشی این زمینه و یا استفاده از مشاوره خانواده و روانشناسی این شناخت و اطلاعات را بدست بیاورند . این اطلاعات قطعا نقش تعیین کننده ای فرجام ازدواج آنها و کیفیت زندگی زناشویی زوجین خواهد داشت . بنابراین شناخت مزایا و معایب ازدواج های دانشجویی از اصل های غیر قابل گذشت برسی مساله ازدواج است .

معایب ازدواج دانشجویی از نظر روانشناسی

عیوب ازدواج دانشجویی از نظر روانشناسی را میتوان ابعاد مختلفی برسی کرد که برخی از آنها زیر آمده است .

  1. احساس سرخوردگی آینده به دلیل اینکه فرد ممکن است خود بگوید که شاید اگر همسرم ازدواج نمیکردم موقعیت بهتر یا پیشرفت بیشتری میداشتم .
  2. به وجود آمدن مشکلاتی که ریشه عدم بلوغ ابعاد مختلف دارد . ازدواج دانشجویی معمولا زوجین میانگین سنی پایین دارند که تصمیمات خام و ویران کننده ای میتواند داشته شد .
  3. یکی از معایب ازدواج های دانشجویی از نظر روانشناسی احتمال به وجود آمدن اختلالات روحی این نوع ازدواج است . زوجی که کمی قبل تر فقط دانشجو بودند اکنون ناگهان خود را زیر ر سنگین مسئولیت همسر بودن میبینند . این فشار روانی گاهی برای افراد به قی زیاد است که معرض بسیاری از بیماری های روانی نظیر افسردگی قرار خواهند گرفت .

مشاوره برای عیوب ازدواج دانشجویی

مشاوره برای معایب ازدواج دانشجویی حتما ید برنامه های زوجینی که قصد ازدواج محیط های آموزشی را دارند قرار بگیرد . یک روانشناس زبده جریان مشاوره برای معایب ازدواج های دانشجویی میتواند به خوبی زوجین را ویژگی های خوب و بد ازدواج دانشجویی آشنا کند . یک روانشناس سالهای زیادی را صرف مطالعه و کسب تجربه این زمینه کرده است . بنابراین زوجین میتوانند مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی بر همه ابعادی که گاهی دید رس خودشان نیز نیست مسلط شوند . افراد دیگری که میتوانند زمینه مشاوره معایب ازدواج های دانشجویی به شما کمک کنند میتوانند کسانی شند که خود تجربه ازدواج دانشجویی را داشته شند . آنها از حال و هوای اکنون زوج های شرف ازدواج دانشجویی به خوبی مطلع هستند چون این دوران را پشت سر گذاشتند و ره آینده نیز میتوانند به شما مشاوره بدهند .

قت مدیریت زندگی

از مهمترین معایب ازدواج دانشجویی میتوان به نبود پختگی لازم برای مدیریت مشکلات زندگی اشاره کرد . این عدم پختگی ازدواج های دانشجویی بیشتر مربوط به سن کم زوجین این نوع ازدواج است . از جمله معایب ازدواج های دانشجویی که زیاد به چشم میخورد فقدان مدیریت و تصمیمات لازم برای حل تعارض ها و اختلافات میشد . برای مثال به دلیل اختلاف نظرهایی که ابتدای ازدواج هر زوج هر سبک ازدواجی طبیعی است پسر سرگمی قرار میگیرد . چون نمیتواند تعادل را رابطه بین همسرش و خانواده خود برقرار کند . برسی و شناخت معایب ازدواج های دانشجویی قطعا ید به چگونگی مدیریت زندگی زناشویی و آموزش آن به جوانان کم تجربه دقت و کید کرد . عیوب ازدواج دانشجویی نید عث منصرف شدن شما از ازدواج شود . بلکه تنها آموزش و انتخاب صحیح میتوانیم ازدواجی موفق و پویا داشته شیم و خوشبختی را لمس کنیم .

چگونه فرد مناسب را دانشگاه انتخاب کنیم

از مهمترین معایب ازدواج دانشجویی میتوان به افراط رابطه و عدم تعادل آن اشاره کرد که سطور لا کمی به آن پرداختیم . این زمان احتمال وجود رابطه بین همکلاسی ها بسیار محتمل است و یک امر عادی تلقی میشود . اما از معایب ازدواج های دانشجویی و آسیب های اعتماد بی جا به افراد میتوان موارد زیر را نظر گرفت .

  • شکست های عشقی حاصل از رابطه های نافرجام که ثیر مستقیم بر سلامت روان دارد .
  • انحرافات اخلاقی نظیر اعتیاد که خیلی دانشگاه ها مشاهده میشود .
  • روابط جنسی نامشروع که گاهی به رداری های ناخواسته منجر میشود که آبروی افراد را نشانه میرود .
  • عقب افدن و جدا ماندن از س و مطالعه که عث مشروط شدن های پی پی و نهایت اخراج از دانشگاه میشود که ناکامی بزرگی را میتواند پی داشته شد .

طوفان های هیجانی

وقتی دو طرف حال شناخت یکدیگر هستند و حال برسی شرایط برای ازدواجی موفق میشند ، حتما و بدون شک ید به زوجین پیشنهاد کنیم که کنترل احساس خود را ضمن رابطه فردی که به آن علاقمند هستند را از دست ندهند .یک زوج جوان نمیتواند همه معایب ازدواج های دانشجویی را به صورت کامل ببینند . برسی عیوب ازدواج دانشجویی ید توسط یک فرد آگاه که به رابطه نظارت دارد صورت بگیرد . مواقعی شاید خیلی از معیار های خوب ازدواج یک فرد وجود داشته شد . اما اگر فرد مورد نظر ما به دلیل یک مشکل حل نشدنی و تهدید کننده مناسب این ازدواج نبود ید رابطه را کمال احترام پایان داد . اما مسفانه اغلب افراد دچار گیری یک طوفان عاطفی میشوند که از عواقب این گیریها لا سخن گفتیم . این انتخاب های غیر منطقی مسفانه اغلب محکوم به شکست هستند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Getting Married in College: The Pros and Cons

معایب ازدواج دانشجویی را ید جدی بگیریم

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۸:۵۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)