مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

ملاک های انتخاب همسر برای ازدواج مناسب

5 / 5 ( 3 votes )

ملاک های انتخاب همسر ید به قی هوشمندانه انتخاب شود که برای شخص خشنودی به همراه بیاورد . نتیجه ازدواجی آینده دار را پی داشته شد . واقع معیارهای انتخاب همسر شما به قی اهمیت دارد که میتوان به جرات آن ها را پایه و ستون های ازدواج دانست . افراد شرف ازدواج ید ملاک های خود را قبل از دوره آشنایی و ازدواج برای خودشان نظر گرفته شند . این موقیت حساس دچار وسواس و سر گمی نشوند . اگر دختران و پسران ما ملاک ها و خواسته های خود را از ازدواج ندانند . ممکن است وقتی ناگهان گیر این موضوع میشوند به دلیل سرگمی موقعیت خود را از دست بدهند . از دیگر آسیب های احتمالی عدم آگاهی نسبت به ملاک های انتخاب همسرهنگام ازدواج به گرفتن تصمیم های غیرمنطقی به دلیل غافلگیر شدن شخص اشاره کرد . مشاوره خانواده این حیطه می تواند راهنمای خوبی برای شما شد.

مهمترین ملاک های انتخاب همسر

مهمترین ملاک های انتخاب همسر بیان شده اکثر آموزه های روانشناسی و کب های علمی این زمینه به چند نکته اصلی میپردازد ‌. مهمترین معیارهای انتخاب همسر شاید جوامع و کشورهای مختلف متفاوت شد . اما بعضی از معیارهای انتخاب همسر فرا فرهنگی و فرا قومیتی هستند . مانند ملاک سلامت اخلاقی که هر کشور و جامعه ای از مهمترین ملاک های انتخاب همسر است . اگر فردی که گزینه ازدواج ما است دوران تجرد از لحاظ اخلاقی دچار عدم تعادل و سلامت شد . بی تردید نمیتواند اعتماد مورد انتظار را برای یک زندگی مشترک جذب و کسب کند .

از دیگر معیارهای انتخاب همسر که قابل نادیده گرفته شدن نیست و تمام فرهنگ ها عمومیت دارد . میتوان به بلوغ شخصیتی طرف مقابل ما اشاره کرد . این فاکتور از مسائلی هست که میتواند به عنوان مهمترین معیارهای انتخاب همسر برسی شود . قرار گرفتن جریان مشاوره خانواده و روانشناسی مورد بلوغ فکری شخص مورد نظر قطعا توصیه میشود .

معیارهای انتخاب همسر برای دختران

معیارهای انتخاب همسر برای دختران ید بسیار دقیق و تیز بینی انجام شود . اهمیت این موضوع به دلایل مهمی است:

  • ویژگیهای ذاتی جنس دختران لطیف و حساس است .
  • دختران ماان آینده جامعه هستند .

زمانی که برای برسی معیارهای انتخاب همسر برای دختران سخن میگوییم . بهتر است از نقش مهمی که مشاوره ازدواج میتواند این راه داشته شد نیز یاد کنیم . یک روانشناس زبده اگر کنار ما شد میتواند معیارهای انتخاب همسر برای دختران که حیاتی و حذف نشدنی است را به ما نشان دهد . از طرفی میتواند معیارهای ازدواج و اهداف دختری که به روانشناس مراجعه میکند را کنار مهمترین معیارهای انتخاب همسر بگنجاند . این صورت احتمال کامیابی فرد از ازدواج و زندگی زناشویی آینده لا میرود . ملاک های انتخاب همسر برای دختران مدیریت پان میتواند صورت بگیرد. این زمینه بررسی آنها تجربه کافی که دارند نیز میتواند به روشن سازی گزینه های ازدواج کمک کند .

معیارهای انتخاب همسر برای پسران چیست ؟

معیارهای انتخاب همسر برای پسران میتواند روی آینده آن ها بسیار موثر شد . به گونه ای که یک پسر یک ازدواج موفق میتواند به شکوفایی و کمال برسد . همزمان فرد مفیدی برای جامعه خود نیز شد . برعکس اگر مرد زندگی زناشویی خود شکست بخورد ید منتظر عواقب ناکامی او زندگی مشترک شیم . عواقبی مثل افسردگی ، بدبینی ، دل سردی از زندگی میتواند کمین این قبلیل افراد شد . این مسئله میتواند هم سلامت روانی فرد و هم جامعه را تهدید کند .

برای معیارهای انتخاب همسر برای پسران مییست فاتور ها و شراطی خاصی را نظر گرفت . ید نسبت به سن ، شرایط اجتماعی ، شرایط مالی و خانوادگی پسر و خواسته های او نظر گرفته شود . این صورت میتوان به آینده ازدواجی که پسر انجام خواهد داد امیدوار بود . نقش خانواده و مشاوره ازدواج این میان غیر قابل چشم پوشی و تعیین کننده است .

ملاک های انتخاب همسر از دیدگاه اسلام

معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام را میتوان سراسر قرآن نگریست . داسنهای قرآنی و همچنین سخنان پیشوایان دینی ما نیز منبع موثقی است . میتوانیم معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام را دو دسته اصلی مادی و معنوی برسی کنیم . از لحاظ مادی اسلام کید دارد که مردی که برای خواستگاری از دختر شما اعلام آمادگی میکند . ید بتواند آمدی مناسب داشته شد . به مقداری که بتواند به صورت مداوم احتیاجات و نیازهای روزمره همسر آینده و فرزندانش را مین کند . همچنین به زنان کید میشود که از نظر احساسی و جنسی شوهران خود را تمکین کنند . همچنین از نظر معنوی نیز اسلام سفارشات زیادی میکند . برای مثال به خانواده ها کید میشود که اگر فرد ایمانی به خواستگاری دخترن آمد . اگر از نظر اخلاقی سالم بود و از این وضوع اطمینان حاصل کردید ازدواج آن ها موافقت کنید .

نشانه هایی که گاهی زوجین نادیده میگیرند

گاهی روابط قبل از ازدواج مشاهده میشود که طول رابطه رفرهایی غافلگیر کننده از طرفین سر میزند . مثلا اینکه یکی از طرفین زمان رد و بدل کردن نظرات مورد موضوعی ناگهان از کوره میرود . خشم زیادی از خود نشان میدهد یا رفر پرخاشگرانه ای لا تر از حد انتظار ما از خود بروز میدهد . شاید بخواهید از این اتفاق ها ساده بگذرید . بعضی از افراد خود میگویند عیبی ندارد زندگی ست میشود . ید بگوییم که بسیار اشته میکنید هیچ چیز ست نخواهد شد . رفتن شما به زیر یک سقف قرار نیست معجزه ای رخ بدهد . بهترین راه این است که اگر به این مورد برخوردید . دیدید که طرف مقابل خلوت رفر متفاوتی نسبت بقیه اوقات شما دارد . هرچه زودتر این رفر را والدین خود یا روانشناس طول مشاوره ازدواج میان بگذارید .

پنهان کاری دوران نامزدی

پنهان کاری دوران نامزدی میتواند عث شود یک ازدواج اشته شکل بگیرد . همچنین میتواند عث شود که ما زندگی فردی خود را نیز نابود کنیم . به تعداد دیده شده که طرفین مشکلاتی که دوره نامزدی از طرف مقابل میبینند را بزرگترها مطرح نمیکنند . یا این که خود فکر میکنند اگر بگویم و مثلا ازدواج ما بهم بخورد چه کار کنم ؟ این صورتی است که اصلا فلسفه دوران نامزدی همین است ! که دو طرف بیشتر هم دیگر را بشناسند .

اگر کل بعد از مدتی یکدیگر را مناسب ندیدند . بهتر است قبل از ازدواج و هزینه های سنگین مالی و عاطفی جلوی این رابطه را بگیرند . پس زوجین دقت داشته شند که ما اگر از مسائلی که امکان دارد به زندگی ما آسیب وارد کند . به راحتی نگذریم و عمل عاقلانه ای انجام دهیم . غیر این صورت مقدمات ناکامی خود را به دست خودمان فراهم کرده ایم .

رابطه جنسی قبل از ازدواج

مساله ای پر تکرار که بسیار به عنوان سوال برای روانشناسان مطرح میشود . این است که قبل ازدواج رابطه جنسی داشته شیم یا نه ؟ رابطه جنسی از اصلی ترین دلایل جذب دو جنس مخالف و ازدواج میشد . جاذبه این موضوع به قیست که میتواند آسیب های یک رابطه زناشویی را ترمیم کند . میتواند دلها را به یکدیگر نزدیک کند و از حواشی و بحث های متشنج کننده بکاهد . اما از عواقب رابطه جنسی قبل از ازدواج ید به نکته مهمی اشاره کنیم . اگر رابطه جنسی قبل از ازدواج برای دو طرف عادی شد .دیگر خاصیت های ذکر شده را برای زندگی مشترک دو طرف نخواهد داشت . البته این فازغ از مسائل فرهنگی ، سنتی و مذهبی است . پس قبل از شروع رابطه جنسی قبل از ازدواج خوب راجع به این مورد فکر کنید .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Beautiful Traits to Consider in Choosing a Spouse

ملاک های انتخاب همسر برای ازدواج مناسب

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۰:۰۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)