مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

روش های تربیت کودک ۲ ساله و ۳ساله

4.2 / 5 ( 4 votes )

تربیت کودک ۲ ساله امری بسیار ضروری می شد که شکل گیری شخصیت کودک آینده ثیر بسزایی دارد اما اگر والدین خود احساس اعتماد به نفس برای پ یا ما بودن را دارا نشند این نشان دهنده این نکته است که خود والدینشان از رابطه خوبی برخوردار نبوده اند و این نکته میتواند آینده فرزندان را نیز به مخاطره بیندازد .

تربیت کودکان ۲ ساله برای والدین دشوار است چرا که از مقاطع حساس تربیت کودک است . کودکان این محدوده سنی اغب قابل پیش بینی نیستند و گاهی رفرهایی ضد و نقیض از خود بروز میدهند . این سن کودک از محدوده نوزادی خارج شده و یک قدم یه قالب انسانی خود نزدیک میشود و قالب یک انسان از لحاظ تفکر و خواسته قرار می‌گیرد و این خود از دشواری های تربیت کودکان ۲ ساله می شد . زمینه تربیت فرزند، مشاوره خانواده می تواند بسیار راهگشای والدین محترم شد.

تربیت کودک ۲ ساله ۳ ساله

تربیت کودک ۲ ساله ۳ ساله مستلزم این است که پ و ما استفاده از مراکز مشاوره خانواده و مشاوره کودک که سراسر جهان بر پا هستند راهکار های موثری برای تربیت فرزند خود بیاموزند این مراکز شامل متخصصان و تحصیل کردگان این زمینه هستند و نقش کلیدی و اساسی تربیت فرزندان دارند . قبل از این دوره کودک توانایی های لازم برای برقراری ارتط جهان اطراف را حدود بسیار کمی آموخته و داراست اما پس از این دوره کودک از توانایی های تکامل یافته تری برخوردار­است مثلا او می­تواند افراد زیادی را بشناسد ، تمرکزش بیشتر شده و حس علاقه را بیشتر ک میکند ازین رو نسبت به والدین و اشیا اطرافش احساس تعلق خاطر می یابد پس رفر پ و ما بر شخصیت او تأثیر بسزایی دارد و از تربیت کودکان ۲ ساله و یا کوچکتر به مراتب نیازمند توجه بیشتری است .

زی و تربیت کودک ۲ ساله

زی و تربیت کودکان ۲ ساله راهکارها و روش های بسیار زیادی دارد که عث تغییر شخصیت کودک این محدوده سنی میشود و موارد زیادی را براحتی برای کودک قابل پذیرش میکند و میتوان از موارد زیر این راس استفاده بسیار کرد :

  • زی های موزیکال شعر
  • زی های آموزشی
  • زی های تخیلی و فکری
  • زی های نمایشی
  • زی های عروسکی
  • کبخوانی
  • زی نام آوا ها (برای تقویت هوش شنوایی)

و غیره …

تربیت کودکان ۲ ساله ۳ ساله از اموری است که همواره مورد توجه محث روانشناسی کودک قرار میگیرد زیرا کودک این دوران مفهوم زی و خلاقیت و سرگرمی را بیش از پیش ک میکند و توانایی یادگیری زی و سرگرمی بسیار زیادی دارد .

تمام متون روانشناسی تربیت کودک ۲ ساله بر روش هایی مانند زی برای ایجاد هوش و خلاقیت کودک این محدوه سنی کید بسیار شده است . کودکان این سن بسیار انعطاف پذیر اند و قت یادگیری بسیار لایی دارند و هر شعر نکته یا داسن را می توانند به خاطر بسپارند و صد البته زی کردن آنها بسیار آسان است . میتوان موارد بسیار زیادی از جمله یاد­دهی انجام کارهای شخصی روزمره مثل بستن کفش ، پوشیدن شلوار ، یا حتی مهارت های شخصی مثل یادگیری عشق و محبت و احترام به حیوانات را انواع زی به کودکان آموزش داد اینها مهمترین نکات مبحث زی و تربیت کودکان ۲ ساله هستند .

بهانه گیری و تربیت کودک ۲ ساله

بهانه گیری و تربیت کودکان ۲ ساله امریست که ید آن را تمامی موارد گفته شده مورد توجه قرار داد زیرا کودک بهانه گیر معمولا والدین خود را مورد ارزیابی قرار میدهد و شخص احساسی تر را معرض بهانه گیری برای رسیدن به خواسته اش قرار میدهد و بدون نظر گرفتن محدودیت های والدین خود هر ر از همین روش ها استفاده کرده و والدین را مضیقه قرار میدهد .

یک راهکار برای بهانه گیری و تربیت کودکان ۲ ساله استفاده از روش بی توجهی است ، به این معنا که هنگام بهانه گیری شما مثلا حواس و توجهن را تماما صرف تصاویر یک کب مصور کنید و وانمود کنید صدای کودک را نمی شنوید ، ناخودآگاه کودک برای دیدن کب کنجکاو شده و تصاویر کب برایش جالب تر بنظر میرسد و خواسته خود را فراموش کرده یا از خواسته خود صرف نظر میکند . همانطور که محث تربیت کودکان ۲ ساله ۳ ساله و زی و تربیت کودک ۲ ساله به آن اشاره شد کودک این سن از هوش و یادگیری بسیار لایی برخوردار است ، او می تواند تمام عکس العمل های والدین خود را مانند یک رادیو ضبط کند و آنها را انعکاس دهد ازین رو پاسخ صحیح به بهانه گیری های او نیازمند مشاوره کودک و مطالعه این زمینه می شد .

گریه کردن

کودکان بطور کلی این محدوده سنی استفاده از بهانه گیری یا گریه کردن به خواسته های خود دست می یابند ازین رو برخورد مناسب و استفاده ست و بجا از کلمه ” نه ” میتواند حدود اخلاقی و قانونی شما را به کودک آموزش دهد . کودکان ۲ ساله هوش بسیار فعالی دارند پس ید حواسن را نسبت به واکنش های خود جمع کنید چرا که واکنش شما برای او ملاک و معیار است و شما تعیین کننده ی قانون و شکل دهنده بستره شخصیت او هستید ازین روست که مشاوره کودک ثیر بسزایی بر تعیین ست این قانون ها دارد و چه بسیار کسانی که بدون مطاله و یا مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی استفاده از دانسته های محدود و ناقص خود زیان های جبران ناشدنی فردی خانوادگی و اجتماعی بسیاری را عث شدند .

بهترین روش تربیت کودکان ۲ ساله

بهترین روش تربیت کودکان ۲ ساله علاوه بر نکات ذکر شده لا و مطالعه داشتن و استفاده از کب های آموزشی و دارا بودن بستره ی سالم خانوادگی مستلزم مواردی چون مشاوره خانواده می شد ید پذیرفت که شرایط کنونی جوامع تربیت فرزند امری بسیار مشکل و هزینه بردار است اما علم به این نکته که اشخاص تربیت ناصحیح و بدون شخصیت مقبول جامعه چه صدمات جبران ناپذیری به بستره اجتماع وارد میکنند و دانستن اینکه کودک میتواند تفاوت چشمگیری بسیار موفق تر هوش تر و سالم تر شد این امر اندکی برای خانواده اهمیت تر خواهد بود و ابعاد مالی و زمانی آنرا پذیرفتنی تر خواهد کرد .

توجه به مطالب گفته شده ید بدانیم بهترین روش تربیت کودکان ۲ ساله میتواند مواردی چون ؛ داشتن استقلال ، خلاقیت ، پرهیز از پرخاشگری ، زی کردن ، توانایی نه گفتن ، احساس امنیت داشتن ، عشق ورزیدن و امثال اینها همراه شد . اما ید این نکته را نظر گرفت که کودکان سن ۲ سالگی از ثت شخصیتی نسب کمی برخوردارند و رفرهای ضد و نقیضی از آنها سر میزند پس تحریک پذیر، حساس و نکته سنج ، بهانه گیر و لجز و گاها سرسخت هستند و پرخاشگری میکنند اما نید پرخاشگری کودک را پرخاش پاسخ داد استفاده از تنبیه های فیزیکی و پرخاشگری میتواند اثرات بسیار جبران ناپذیری بر تربیت فرزندان شما داشته شد .

گذاری مثبت تربیت کودک

برای اثر گذاری مثبت تربیت کودکان ۲ ساله ۳ ساله ید رابطه والدین کودک نزدیک تر و محبت تر شد به تیج کودک مفهوم عشق خانواده آشنا شده و ک شرایط را بیاموزد ، والدین را بعنوان افرادی محدودیت های اجتماعی مالی و خانوادگی بشناسد و آنها احساس همدی داشته شد و خود را مقابل پ و ما خود مسئول بداند . بطور کل والدین ید بدانند که همدل بودن قانونمند بودن سواد و مطالعه بودن ، صبور بودن ، داشتن آرامش و حوصله برای تربیت کودکان ۲ ساله ، اموری واجب هستند که رسیدن به این هدف بدون وجود این شرایط بسیار سخت و حتی ناممکن است و عدم وجود این موارد گاها کودک را ناهنجاری های اخلاقی جبران ناپذیری همراه میکند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Child-care environment and dietary intake of 2- and 3-year-old children

روش های تربیت کودک ۲ ساله و ۳ساله

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۱:۱۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)