مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

اصلی ترین روش های کاهش لجبازی کودکان چیست؟

۵٫۰
۰۱

لجزی کودکان از جمله دغدغه های همیشگی والدین و فعالان حوزه روانشناسی کودک سرار جهان و همه فرهنگ ها است . لجزی کودکان میتواند دلایل زیادی داشته شد و هم ممکن است به دلیل اختلالات روانی شد و یا ممکن است لجزی کودک ما به دلیل زخورد تربیتی شد که ما اعمال کردیم . لجزی کودک از جمله مواردی است که حتما ید توسط والدین مورد توجه قرار بگیرد . زیرا میتواند آینده کودک را تحت ثیر قرار بدهد و تعاملات اجتماعی کودک که بسیار ارتطات اجتماعی آینده او نقش کلیدی زی کند . مشاوره تربیت کودک عنوان میشود که لجزی کودک اگر به دلیل عدم پیش گرفتن رفرهای تربیتی صحیح از سمت پان و ماان شد نیز میتواند خطرناک شد و فرد نهادینه شود . ادامه بیشتر راجع به لجزی کودکو علت آن صحبت میکنیم .

علت لجزی کودکان

علت لجزی کودکان از دید صاحب نظران حوزه مشاوره کودک میتواند رفر های اتخاذ شده نامناسب والدین برابر فرزندان شد . بسیار مشاهده میشود که امرو نهی های بی مورد و ید و نید های خیلی زیاد یکی از مواردی است که میتواند علت لجزی کودکان شد . کودک این رفر را از حدود دو سه سالگی تجزیه و تحلیل که طول دوره رشد می آموزد و متوجه میشود .مورد دیگری که میتواند به عنوان علت لجزی کودکان از نظر متخصصان مشاوره خانواده شناخته شود این است که کودک بدون اینکه آگاهی کاملی از مقوله و موضوع لجزی داشته شد لجزی افراد و اطرافیان خود را محک میزند . علت لجزی کودکان را اگر بخواهیم دقیق متوجه شویم اقدام خوب و به موقع از آن جلوگیری کنیم فقط ید روند مشاوره کودک به آن پی ببریم .

مان لجزی کودکان

مان لجزی کودکان را همانطور که ذکر شد ید روند آموزه های روانشناسی کودک آموخت . ما اینجا به چند نکته که مان لجزی کودکان موثر میشد اشاره خواهیم کرد .

  • از بحث مورد موضوع مورد لجزی کودک به منظور متقاعدکردن او مورد اینکه حق شماست قطعا ید دوری کنید چون کمک به مان لجزی کودکان نتیجه عکس میدهد .
  • حتما یادن شد که گوش شنوایی برای فرزند خود شید و به راستی و حقیق به حرف های او گوش کنید چون کودکان به خوبی صداقت شما را تشخیص می‌دهند .
  • حتما یادن شد که حد ممکن اصلا عصنی نشوید عصبی شدن و برخورد تند شما کودک به عنوان اصلی ترین مرجع قت و آرامش او کودک شما را کاملا هم میریزد و موجب بد تر شدن اوضاع خواهد شد .

سن لجزی کودکان

سن لجزی کودکان معمولا بعد از ۲سالگی آنها مشاهده میشود و خانواده ها میتوان تغییرات را این زمینه حس کنند . سن لجزی کودکان معمولا دوران اوج خود را حدود ۳ ۵سالگی به خود اختصاص میدهد . علاوه بر سنی که برای لجزی کودکان نظر گرفته میشود نوع عکس العمل پو ما نیز بسیار مهم و ثیر گذار است . تصور کنید پو مای که دیدن لجزی کودک خود او به شدت و خشن رفر میکنند قطعا عث بیشتر شدن این رفر کودک میشوند والدینی که آرامش و خونسردی لجزی فرزندشان را مدیریت میکنند . به والدین پیشنهاد میشود که صورت عدم توانایی کنترل این مسئله حتما از مشاوره اختلال کودکان بهره ببرند بتوانند یک برنامه مفید و مدون و مرتب را نسبت به شخصیت کودک خود دستور کار قرار بدهند .

برخورد لجزی کودکان

برخورد لجزی کودک ید بسیار دقت و توجه اتفاق بیفتند . کودکانی که سن لجزی هستند همانطور که ذکر شد حال محک زدن اطرافیان خود هستند . یعنی ممکن است تعریف کودک از پ و ما و کل بزرگترهای خود را همین دوره تثبیت کند و برای همیشه ذهن خود حفظ کند . بخاطر همین جلسات مربوط به مشاوره تربیت کودک به پ و ما ها دائما تذکر داده میشود که هنگام برخورد کودک لجز آرامش خود را حفظ کنند و از کوره نروند . اتفاقاتی که سنین ۲ ۶سالگی برای کودک می افتد ، به طور حتم ساختن شخصیت personal)) کودک نقش خواهد داشت بنابراین والدین برای اینکه فرزندی اعتماد به نفس لا داشته شند ید برخورد لجزی کودکان از خود آنها نیز برای حل این مشکل کمک بگیرند نتیجه بهتری حاصل شود .

لجزی کودکان ذاتی نیست

شاید وقتی از خیلی از والدین parents) ) که بپرسیم بگویند لجزی یک فرآیند ذاتی فرزندشان است که این تفکر کاملا اشته است . همانطور که گفته شد بروز نشانه های لجزی کودکان از یک سنی آغاز میشود و صورتی که تدابیر اشته کودک نهادینه نشود یک سن بخصوص پایان میابد . همین نکته نشان میدهد که یک فرد نمیتواند به صورت اتوماتیک وار و ذاتی رفرهای مخصوص لجزی را پیش بگیرد .

خیلی از موارد از جمله موارد مربوط به شرایط جسمانی و فیزیولوژیکی مانند کم کاری یا پر کاری تیروئید محیطی که کودک بیشترین وقت را آن میگذراند و فرهنگی آن بزرگ میشود بروز رفرهایی که شامل لجزی است نقش دارد . گاهی اوقات نیز پو مام لجزی کودک خود را یک امر مهم تلقی نمی کنند و احساس نگرانی بت دیدن این رفرها از خود بروز نمیدهند . اما به والدین پیشنهاد میشود صورت بروز این مورد حتما به متخصص مراجعه کنند .

عوامل استرس زا

یکی دیگر از مواردی که حتما ید بررسی کودکان لجزی که به صورت افراطی این رفر را بروز نمیدهند مورد توجه قرار گیرد محیط روانی است که کودک آن زندگی میکند . زندگی که کودک از لحاظ روانی احساس امنیت و آرامش نداشته شد تعادلی هم زندگی عادی و روزمره خود نخواهد داشت . خیلی از پان و ماان تصور غلطی از ک کودک دارند و معتقدند کودکان خردسال کی از گیری ها و بحث های آنان ندارد . به همین دلیل تمام اموری که زندگی زناشویی خصوصی ید به آنها پرداخته شود را حضور کودک انجام میدهند . برای مثال میتوان به بحث و جدل های شدید یا برقراری رابطه جنسی حضور کودک خردسال اشاره کرد . اما تمامی این اتفاقات استرس های زیادی را برای کودک به وجود می آورد که یکی از خروجی های آن میتواند همین مقوله لجزی کودکان شد .

ویژگی‌های مشترک همه کودکان لجز

بعد از بررسی زوایای مختلف لجزی کودکان میخواهیم به بررسی ویژگیهای مشترک کودکانی که لجزی را از خود بروز میدهند بپردازیم :

  • کودکان لجز اخطارهایی که به نفع آنها ها نشد را نادیده میگیرند
  • کودکان لجز سرسختی منحصر به فردی دارند که هیچ گاه کاری را که نخواهند انجام نمیدهند حتی اگر تحت فشار برای انجام آن کار قرار بگیرند .
  • کودکان لجز صبر و قرار و شکییی ندارند و دائما کارهای خود عجله میکنند .
  • کودکانی که لجز هستند برای خود قوانین منحصر به فردی دارند که جای ممکن زندگی خود اجرا میکنند و به أین قوانین مقید هستند . حتی والدین و بزرگترها نیز نمیتوانند به صورت کامل آنها را از قوانین و سبکی که انتخاب کرده اند دور کنند .
  • کودکان لجز به صورت واضح و پررنگ میتوان عشق و علاقه را به رئیس بودن مشاهده کرد . آنان همواره به دنل مرجع قت بودن هستند .

    سوالات متداول

    چه سنی کود کان بیشتر لجز میشوند ؟

    لجزی کودکان معمولا حدود دو سالگی آغاز میشود و حدودا پنج سالگی نمایان خواهد بود

    چه عواملی لجزی کودکان موثر هستند ؟

    رفر والدین به عنوان عکس العمل برابر لجزی کودکان بسیار ثیر گذار خواهد بود .

    بین یک کودک لجز یک کودک زیگوش چیست؟

    کودک زیگوش صرفا انرژی کودکی خود را تخیله مبکند اما کودک لجز والدین خود به نوعی سنیز میپردازد.

    خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

    هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

    این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

    منبع: Ten Ways To Deal With A Stubborn Child

اصلی ترین روش های کاهش لجزی کودکان چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۹:۳۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)