مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

ویژگی های زنان و مردانی که آمادگی ازدواج دارند ؟

۵٫۰
۰۱

آمادگی ازدواج

آمادگی ازدواج همان مسئله بسیار مهمی است که حد و مرز و ملاک های آن برای بسیاری از افراد ناشناخته است . نداشتن تعریف ستی از آمادگی ازدواج و یا ذهنیت اشته این مورد عث شده است که برخی افراد بدون داشتن آمادگی واقعی برای ازدواج این مورد اقدام کنند . عدم آمادگی ازدواج به صورت واقعی این افراد عث میشود که پس از گذشت دوران مهیج و بکر اوایل ازدواج ، این افراد دچار خود گیری ، پشیمانی ، افسردگی و اختلاف شوند زیرا روبرو شدن جدیت ها ، بحران‌ ها و چالش‌ های زندگی مشترک به این نتیجه میرسند که هنوز آمادگی ازدواج را ندارند این مرحله میتوان به کمک مشاوره ازدواج میزان آمادگی ازدواج را خود ارتقا داد بتوان خود را زندگی مشترک تطبیق دهیم .

اما ست تر آن است که شرکت کلاس های مشاوره قبل از ازدواج ، کارشناس مشاوره خانواده تشخیص دهد که آیا آمادگی ازدواج به صورت همه جانبه ما وجود دارد یا خیر .


بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج تلفنی


نشانه های آمادگی ازدواج برای زنان

نشانه های آمادگی ازدواج برای زنان ابعاد مختلف قابل بررسی است . می توان گفت که اولین مورد از نشانه های آمادگی ازدواج برای زنان رسیدن به بلوغ جنسی و جسمی می شد چرا که صورت عدم بلوغ جنسی ازدواج می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به جسم و روان فرد وارد کند . پس می توان گفت حداقل لازمه این آمادگی این است که فرد توانایی جسمی و جنسی را برای مسائلی مانند روابط زناشویی و روری داشته شد . از دیگر نشانه های آمادگی ازدواج برای زنان رسیدن به بلوغ فکری ، شخصیتی و احساسی است .

فرد ید دیدی واقع گرایانه بتواند چیستی زندگی مشترک را ک کند و علم بر جوانب مختلف ازدواج ، میل به آن را خود احساس کند . موارد مختلفی برای نشانه های آمادگی ازدواج برای زنان وجود دارد که برخی از آن ها شامل میل به ما شدن ، تصور شریک زندگی خود ، جدی گرفتن ملاک های انتخاب همسر ، نگاهی هدفمند تر بر روابط خود ، تلاش برای تعالی همه جانبه خود ، کمرنگ شدن علاقه به تنهایی ، احساس خلاء یک همراه همیشگی و … می شد .


بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج آنلاین


نشانه های آمادگی ازدواج برای مردان

نشانه های آمادگی ازدواج برای مردان مواردی نشانه های آمادگی ازدواج برای زنان مشترک می شد و موارد دیگر به صورت تخصصی است . نشانه های آمادگی ازدواج برای مردان به دلیل تفاوت های فطری نسبت به زنان دیرتر خود را نشان می‌دهد البته این مورد استثناهایی نیز ممکن است وجود داشته شد . برای مثال مسئولیت پذیری مردان دیرتر از زنان ایجاد می شود و همین طور علاقه به تشکیل خانواده و یا پ شدن نیز مردان دیرتر شکل می گیرد .

از نشانه‌ های آمادگی ازدواج برای مردان به موارد زیر می توان اشاره کرد . میل به مستقل شدن از خانواده ، تلاش برای استقلال مالی و داشتن کسب و کار مشخص ، توجه بیشتر به پس انداز و سرمایه گذاری ، دلزده شدن از روابط بی پایه و اساس و موقت ، دقت بیشتر انتخاب افراد برای ارتط ، آنالیز افراد برای داشتن معیار های همسر مناسب ، فکر کردن جدی تر و عمیق تر مورد ویژگی های همسر ایده آل ، کنار آمدن گذشته شخصی ، احساس آمادگی پذیرش یک همراه همیشگی و … .


بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی ازدواج


آمادگی ازدواج از لحاظ روحی _ روانی

آمادگی ازدواج از لحاظ روحی _ روانی به شرایطی گفته می‌شود که فرد به بلوغ و ثت احساسی و فکری رسیده شد . بلوغ احساسی و فکری به این معنا می شد که فرد که به مرحله ای از خودشناسی رسیده شد که بتواند تشخیص دهد چه مسائلی او را عمیقا خوشحال میکنند و چه مسائلی او را به هم میریزند . فردی که به رشد احساسی روانی لازم رسیده شد تعریف واضحی از ایده آل های خود دارد و می داند که به دنل چگونه فردی است .

آمادگی احساسی روانی یعنی فرد بتواند شخصی را برای تمام عمر به عنوان همسر کنار خود بپذیرد . یعنی زمانی که میل به همسر ، پ و ما شدن تمام مسئولیت های آن بر میل به تنهایی غالب شد . آمادگی ازدواج از لحاظ روحی _ روانی یعنی فرد به ازدواج به عنوان یک عهد و پیمان جاودانه و ارزشمند نگاه کند و احساس به ازدواج ، تشیکل خانواده و همسر عمیق ترین نیاز احساسی او شد . یعنی زمانی که فرد احساسات و روابط سطحی و گذرا را پاسخگوی خلاء عاطفی خود نداند و به دنل رابطه و احساسی عمیق تر و پایدار تری مانند ازدواج شد .


بیشتر بخوانید:آیا ازدواج دائم دوام و امنیت بیشتری دارد ؟


معیار های اصلی آمادگی ازدواج

معیار های اصلی آمادگی ازدواج همانطور که گفته شد از جنبه جنسی جسمی ، روحی روانی احساسی ، عاطفی و … قابل بررسی است . این معیارها ممکن است افراد مختلف به دلیل تفاوت شرایط زندگی ، شرایط آموزشی ، تربیتی و … زمان های مختلفی ایجاد شوند . یعنی رسیدن به بلوغ هرگز برای همه یک سن خاص اتفاق نمی‌افتد . از طرفی گاهی تشخیص آمادگی و عدم آمادگی ازدواج برای خود فرد نیز سخت میشد و فرد دچار شک و تردید می شود .

مشاوره ازدواج میتواند معیار های اصلی آمادگی ازدواج را برای ما مشخص کند و تشخیص دهد آیا این معیارها ما شکل گرفته اند یا خیر . ازدواج موفق گرو مسائل خاصی مانند آمادگی برای ازدواج ، شناخت کافی قبل از ازدواج ، تناسب و توازن بین زوج و … می شد . از این رو برای اینکه بتوانیم به این آمادگی دست پیدا کنیم و مسیر ازدواج را به ستی طی کنیم بهره‌ مندی از مشاوره از خانواده بسیار لازم است چرا که کارشناسان روانشناسی ازدواج دانش و تجربه کافی خصوص تمام مراحل ازدواج را دارند و می توانند بهترین مسیرها و راهکارها را برای انتخابی ست به ما معرفی کنند .


بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران


سوالات متداول

نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج چیست ؟

تصور آینده کنار شریک زندگی خود ، جدی گرفتن موقعیت های ازدواج ، تغییر نگرش واقع گرایانه نسبت به زندگی مشترک به جای نگرش فانتزی و خیال پردازی ، تجدید نظر و دقت اولویت بندی معیار های انتخاب همسر و … از این نشانه ها میشند .

نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج چیست ؟

تلاش برای به دست آوردن استقلال و توان مالی کافی ، تلاش برای برقراری رابطه هدفمند ، احساس نیاز به داشتن خانواده مستقل ، داشتن احساس مثبت نسبت به وضعیت دوسن مهل ، رسیدن به ثت اولویت بندی معیار های انتخاب همسر ، علاقه به تجربه پ شدن ، فاصله گرفتن از بی برنامه گی و برنامه ریزی برای آینده و … از شانه‌ های آمادگی مردان برای ازدواج می شد .

آمادگی روحی برای ازدواج چگونه است ؟

این آمادگی به صورت یک بلوغ احساسات و عواطف فرد شکل میگیرد . یعنی فرد احساس میکند که احساسات ، افکار ، دیدگاه ، عقاید ، معیار ها و علایق او مورد ازدواج به یک تعادل و ثت خاص رسیده اند که میشود به آن ها اعتماد کرد .

پیش از ازدواج ید چه آمادگی هایی کسب کنیم ؟

آمادگی برای پذیرش مسئولیت ها ، آمادگی برای مستقل شدن از خانواده ، آمادگی برای تجربه های بکر ، آمادگی برای مدیریت چال ها و بحران ها … .

نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج چیست ؟

میل به تنهایی ، رغبت نداشتن به داشتن فرزند ، ترس از مسئولیت پذیری ، تردید اولویت بندی معیار ها ، نوسانات و عدم تعادل احساسات و … .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What are the qualities of women that men look for in …

ویژگی های زنان و مردانی که آمادگی ازدواج دارند ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۶:۰۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)