مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد ؟

۵٫۰
۰۱

روابط قبل از ازدواج

روابط قبل از ازدواج وقتی بیان میشود نا خودآگاه روابط بین فردی ذهن متجلی میشود . روابط قبل از ازدواج را به چند گونه میتوان بررسی کرد . روابط دختر و پسر اجتماع و روابط آنها خانواده . روابط عاطفی و جنسی که نوعی از روابط بین فردی میشد . روابط قبل از ازدواج یک دختر و پسر خانواده نیز برای ازدواج حائز اهمیت است . خانواده ای که اساس و بنیان آن برمبنای احترام متقابل بنا شده است مطمئنا کنترل بر رفر و خلق و خو نهادینه گشته است . ازدواج افراد اینگونه خانواده ها معمولا نیج خوبی بر دارد . افراد اینگونه خانواده ها ابراز احساسات عاطفی ، خشم و غیره عجول نیستند . آنها تمرین کرده اند بروز احساسات منت به خرج دهند . اینگونه افراد کمتر عذر خواهی میکنند چون کمتر بی مها حرف میزنند .

روابط قبل از ازدواج را وقتی از حیث اجتماعی بررسی میکنیم ثیر روابط خانوادگی را به وضوح میبینیم . روابط اجتماعی همانگونه که خانواده ممارست شده اجتماع نیز رفر میشود . خانواده های خشک که احترام بر اساس ترس و خشم نهادینه شده معمولا فرار از دیسیپلین و قانون مندی مشاهده میشود . پسران از نوجوانی رفیقان خود به کشیدن سیگار و غیره وقتشان را بیرون از خانه میگذرانند . دختران نیز به نوعی دیگر به دنل گزینه های عاطفی هستند . این گزینه ها ید بی بند و ری آنها را یید و یا تکمیل کند . روابط قبل از ازدواج شامل روابط اجتماعی محل کار ، دانشگاه ها و آموزشگاه ها نیز میشود . این اماکن بهتر میتوان بر روی روابط بین فردی یک نفر مطالعه نمود . این بحث روابط قبل از ازدواج بخشی دیگر نیز شما خواهیم بود .


بیشتر بخوانید:مشاوره برای ازدواج


مشاوره روابط قبل از ازدواج

مشاوره روابط قبل از ازدواج نیز بخش های مختلفی سرو کار دارد . مشاوره روابط قبل از ازدواج بین فردی یا همان جنسی و عاطفی مشاوره روابط قبل از ازدواج اجتماعی . پایه و اساس روابط زندگی خانوادگی گذاشته میشود . حتی روابط بین فردی و عاطفی و حتی جنسی از خانواده نشات میگیرد . نوع محدودیت ها ، چگونگی محدودیت ها و نوع برخورد و بینش آنها نسبت به روابط ثیر گذار است . خانواده ای که به روابط جنسی فرزندشان به چشم یک نیاز نگاه میکنند مسلما میدانند چگونه برخوردی نوجوان لغ خود داشته شند . خانواده ای که به بلوغ و مسائل جنسی به چشم بو مینگرند او را از مسیر طبیعی منحرف میکنند . دوران گذر از بلوغ خانواده ها نیاز به مشاوره دارند . برای برخورد این نیاز طبیعی طرز برخورد بسیار مهم است . آگاهی از حد و حدودها . نوع برخورد و میدان دادن به جوان .

محدودیت های روابط دختر و پسر

مشاوره روابط قبل از ازدواج روابط بین فردی محدودیت ها را تعیین میکند . جامعه ما برای پسران محدودیت های کمتری تعریف میشود . علت اهمیت بکارت فرهنگ ماست . واقع وجود یا عدم بکارت میزان نجابت دختر ایرانی را تعیین میکند . یک دختر وجود نیاز شدید قبل از ازدواج اجازه رابطه جنسی را ندارد ولی یک پسر اجازه دارد . چند دلیل عث ماندگاری این سنت شده است . اول دلیل خود زنان هستند . خانه ای که یک دختر و پسر زندگی میکند تفاوت تربیتی و رفری بین دختر و پسر مشهود است . دلیل دوم اهمیت بکارت جامعه ما است . دلیل سوم ردار شدن زن است . یک رابطه جنسی بین پسر و دختر ، پسر به راحتی پس از یک رابطه به زندگی خود ادامه میدهد . دختری که قبل از ازدواج رابطه جنسی دارد نگران انگ خوردن ، بکارت و رداری است .


بیشتر بخوانید:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چیست ؟


ثیر روابط قبل از ازدواج

ثیر روابط قبل از ازدواج را برخی مثبت و برخی منفی میدانند . اولین ثیر روابط قبل از ازدواج اینست که وقتی وارد زندگی میشوند تجربه جنسی دارند . وقتی وارد زندگی میشوند نیازها ، روحیات و عملکرد جنس مخالف خود آشنا هستند . دلیل دیگر اینست که صرفا به خاطر نیاز جنسی ازدواج نمیکنند و این مسئله عث میشود نگرش گسترده تر دست به انتخاب بزنند . ثیر روابط قبل از ازدواج که به صورت منفی نمایان میشود : فرهنگ جامعه ما روابط قبل ازازدواج را نمیپذیرد . پسری که نیاز جنسی خود رابرطرف کرده میخواهد دختری ازدواج کند که رابطه جنسی نداشته است . مورد دختر نیز صدق میکند . دختری که رابطه جنسی نداشته و یا داشته دوست دارد پسری ازدواج کند که رابطه نداشته است . رابطه قبل از ازدواج ایجاد بددلی و تعصب میکند .

برخی روابط دلبستگی و حتی وابستگی بوجود می آید ولی این یک رابطه گذراست و دائمی نیست . سخنان و تدل احساسات یک پارتنر جنسی بسیار لطیف تر و رمانتیک تر از همسر است . این موضوع عث نارضایتی از همسر میشود . یک رابطه ترس از دست دادن پارتنر به مراتب قوی تر از همسر است . همه میدانند همسر دائمی است اما یک همبستر او را هر آن ممکن است ترک کند . و لاخره همبستری شیرین تر از زناشویی است مانند خوردن یواشکی یک خوراکی خوشمزه از یخچال . تمامی این دلایل است که روابط قبل از ازدواج ثیر منفی بر زندگی زناشویی میگذارد .


بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟


روانشناسی روابط قبل از ازدواج

روانشناسی روابط قبل از ازدواج مورد اشخاص مختلف متفاوت است . همانگونه که از عنوان برمی آید . روانشناسی یعنی شناخت روحیات و فرهنگ و ورهای هر شخص نسبت به روابط قبل از ازدواج . برخی جوامع روابط قبل از ازدواج مذموم و ناپسند است بخصوص برای دختر . برخی فرهنگ ها مانند ایران بینابین است . اما برخی فرهنگ ها عادی و حتی خوب است . روانشناسی روابط قبل از ازدواج نیز برهمین مبنا صورت میگیرد . جامعه ای که برای جوان پیدا کردن همخانه یا همبستر مناسب برای رفع نیاز افتخار محسوب میشود روانی آرام دارد . احساس گناه نمیکند . دلبسته و وابسته نمیشود . نگرش جامعه به او مثبت است . مسلما او روانی آسوده دارد هنگام پایان رابطه نیز احساس شکست نمیکند . او ازاول میدانست که این رابطه دائمی نیست . نگاهش به پارتنر خود نگاهی منفی نیست .

جوامع دیگر کاملا برعکس است او به پارتنر جنسی خود نگرشی شدیدا منفی دارد . پس از جدایی احساس شکست و تنهایی میکند . سرخورده میشود . هر دو طرف احساس گناه میکنند . دلبستگی ها و عادت هایشان نمیتوانند کنار بیایند . نگرش جامعه نسبت به آنها منفی است . و از همه بدتر نسبت به همخانه یا همبستر خود نگاه گنهکارانه ای دارند هریک از نظر دیگری انسان سالم و پاکی نیست . حال این دیدگاه و نکات منفی این جامعه حتی اگر رابطه برای ازدواج شد بهتر نیست محدود شود ؟ زهم بستگی به نگرش خانواده ها دارد . خوشبخنه ایران مراسم زییی به عنوان نامزدی هست . مراسم نامزدی تمام عهد و پیمان ها نوشته شده و به امضا طرفین میرسد . حکم قانونی این نوشته کمتر از عقد دائم نیست . اگرنامزدی به هم بخورد هیچکس به آنها نگرشی منفی ندارد .


بیشتر بخوانید:انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج


روابط قبل از ازدواج

روابط قبل از ازدواج اگر اطلاع خانواده ها و به منظور ازدواج شد یک تجربه شیرین است . روابط قبل از ازدواج دختر و پسر کاملا هم آشنا میشوند . از سلایق و علایق هم مطلع میشوند . خواسته هایشان را هم میان گذاشته و به تقویت اشتراکات و کمرنگ کردن منفک ها میپردازند . اما هر چیزی را زندگی نید قطعی دانست و احتمالات را نیز ید نظر گرفت . بهتر است روابط جنسی حد را رعایت کنیم . روابط مان به گونه ای نشد که به کسی آسیب وارد شود . مشاوره قبل از ازدواج میزان این روابط را برایمان روشن میکند .

برای اینکه ازدواج موفق داشته شیم بهتر است عاقلانه بیاندیشیم و صبوری اقدام کنیم . یادمان شد فرهنگ ما یکی از معیارهای ازدواج نجابت و پاکی طرفین است . مشاوره ازدواج حتما به شما پیشنهاد خواهد شد محدودیت های سنتی را فراموش نکنید . صدمه ای ازجانب این رابطه به شما وارد نشود . مرکز مشاوره آویژه برای همه جوانان عاقبتی خوش آرزو دارد .


بیشتر بخوانید:معیارهای انتخاب همسر چیست ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :۱۷ Signs You’re In An Unhappy Marriage

روابط قبل از ازدواج چگونه ید شد ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۴:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)