مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

۵٫۰
۰۱

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

سوالات مشاوره قبل از ازدواج برای شناخت دو نفر است که میخواهند هم زندگی کنند . این سوالات ید دسته بندی شوند و به ترتیب اهمیت و الویت از زوج های آینده پرسیده شود . مهمترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج مربوط مدت آشنایی دو نفر است . آیا زه هم آشنا شده و از هم شناختی ندارند ؟ یا مدت حداقل شش ماه هم ارتط بوده و حدی هم آشنا شده اند ؟ از دیگر سوالات مشاوره قبل از ازدواج که مرحله بعد پرسیده میشود از کیفیت این ارتط است . آیا این مدت به راحتی هم ارتط بوده اید و تعاملات یکدیگر را از نزدیک مشاهده و لمس کرده اید ؟ این سوال برای اینست که برخی ارتطات حضور والدین و به صورت فرمال میشد . اینگونه روابط زوج رفرهای اصلی خود را به ستی بروز نمیدهند . پس شناخت به ستی انجام نمیشود .

نمونه سوالات مشاوره قبل از ازدواج

از دیگر سوالات مشاوره قبل از ازدواج اینست که آیا هردوی شما روابط سالم قبل از ازدواج موافق هستید ؟ آیا به این روابط به چشم یک بو مینگرید ؟ ممکن است یکی از شما بعد از ازدواج از این روابط عنوان یک نقطه ضعف برای همسرن یاد کنید؟ همسر شما رابطه سالمی شخص دیگری داشته ولی برای ازدواج به توافق نرسیده اند برخورد شما چگونه خواهد بود ؟ یکی دیگر از سوالات مشاوره قبل از ازدواج مورد رضایت زوج از ارتطشان است .

آیا شما از ارتطی که داشتید راضی هستید ؟ از رفراو خود رضایت کامل دارید ؟ از سوالات مشاوره قبل از ازدواج اینست که اگر سوالی برای شما پیش بیاید به راحتی میتوانید از او بپرسید ؟ راجع به خودش ، خانواده ، وضعیت روحی و … این سوالات را مشاوراز شما میپرسد . سوالاتی که لازم است شما بپرسید این سوالات تفاوت دارد .


بیشتر بخوانید:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چیست ؟


اهمیت سوالات مشاوره قبل از ازدواج

اهمیت سوالات مشاوره قبل از ازدواج اینست که مشاور بداند این دو نفر برای ازدواج هم مناسب هستند یا خیر . دو نفر وحله اول که تصمیم میگیرند هم ازدواج کنند مطمئنا احساس خوبی نسبت به هم دارند . پس آمار لای طلاق برای چیست ؟ دادگاه های خانواده زوج هایی را میبینیم برای طلاق نشسته اند . فکر میکنید چه مهریه هایی دارند ؟ هزار سکه طلا … تمام دارو ندارم … شاید اگر پذیرفته میشد برخی اعضای وجودشان را مانند خونشان … قلبشان و غیره مهر همسرشان میکردند . برعکس دخترانی که خانه ، ویلا ، ماشین و یا تمام ثروت شان را به نام همسرشان کرده اند . آنها الان حالیکه برای طلاق آمده اند پشیمانند . اهمیت سوالات مشاوره قبل از ازدواج برای همین است . دختر و یا پسری که قلبی پاک به هم عشق میورزند ، عشقشان عقلانی است یا احساسی ؟

اهمیت سوالات مشاوره قبل از ازدواج برای اینست که ببینیم عشق دختر و پسر مصلحتی است یا واقعی ؟ اگر واقعیست آیا عقاید ، رفر و روحیات این دو نفر هم هماهنگ و مناسب است ؟ آیا این عشق دوام و بقا خواهد داشت یا عشقی فواره ایست که اوج به سرازیری کشیده خواهد شد ؟ برخی اوقات دوام و بقای عشق های مصلحتی خیلی بیشتر از عشق های فواره ایست و کمتر شکست مواجه میشود . طرفین به خاطر منافعی که نصیب شان میشود بهتر هم رفر میکنند و نیازهای هم را برطرف میکنند . اهمیت سوالات مشاوره قبل از ازدواج برای همین است .


بیشتر بخوانید:انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ازدواج


مهمترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج

مهمترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج بستگی به هدف طرفین از ازدواج دارد . تمام سوالات قبل از ازدواج مهم هستند اما مهمترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج مربوط به پذیرفته شدن زوج از جانب دیگریست . مهمترین سوالات مشاوره قبل از ازدواج میتواند این سوال شد . ازهم صحبتی یکدیگر لذت میبرید ؟ زمانی که هم هستید احساس بی حوصلگی میکنید ؟ یا بر عکس کسل و خسته نمیشوید ؟ هنگام خداحافظی خوشحالید یا دوست داشتید بیشتر کنار هم شید ؟

و از این قبیل سوالات که نشان دهنده پذیرفتن هم و از وجود هم حظ بردن است . وقتی دو نفر همدیگر را دوست دارند یعنی رفشان برای هم دلنشین و قابل قبول است . کافی نیست ولی لازم است . دو نفر که از حرف های هم ، رفر هم ، شوخی ها و زیگوشی های هم لذت میبرند کمتر ازهم دلخور میشوند . این مرحله آنها میتوانند دوسن بسیار خوبی برای هم شند .

فاکتورهای ازدواج

برای ازدواج فاکتورهای زیادی هست که ید رعایت شود . دو نفر که میخواهند هم ازدواج کنند علاوه بر اینکه ید دوسن خوبی برای هم شند خصوصیات دیگری نیز ید داشته شند . حال ید ببینیم آیا این دو به راحتی میتوانند حرف دلشان را به هم بگویند ؟ یا یک نفر مدام اطاعت میکند و دیگری ریاست ؟ البته اگر این رابطه مطلوب هر دو شد رعایت برخی مسائل ز هم میتواند دیر پا شد . به شرط اینکه رییس مواردی هم مطیعش را از نظر روحی و عاطفی اغنا کند . تمام این ها را مشاوران و اگر لازم شد روانشناسان و مانگران تشخیص میدهند . سوالات مشاوره قبل از ازدواج بسیار زیاد است . از نظر روحی ، اجتماعی ، خصوصیات فردی ، روابط عمومی و خصوصی و روابط جنسی و عاطفی . و همه سوالات جای خود مهم هستند .


بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟


سوالات مشاوره قبل از ازدواج موفق

سوالات مشاوره قبل از ازدواج موفق بستگی دارد که تعریف هرکس ازازدواج موفق چه شد . هرکس برداشت خاص خودش را از زندگی و خوشبختی دارد . سوالاتی که برای هر گروه مطرح میشود تفاوت دارد . اما کل ازدواج موفق به ازدواجی گفته میشود که دو نفر عقاید و برداشت های یکسان از زندگی مکمل های خوبی برای هم شند . پس معیارهای ازدواجموفق نظر هرکس متفاوت است . مشاوران نظر گرفتن خواسته ها و امیال و آرزوهای هرکس منطبق اهدافشان زندگی سوالات متفاوتی را مطرح میکنند . لازمه آن شناخت روانشناسانه مشاور از هر دو طرف میشد . قبل از مشورت برای یک ازدواج موفق ید مشاوره ازدواج صورت بگیرد . مشاوره قبل از ازدواج مشاور یا روانشناس به خصوصیات و خواسته های فردی شما دست پیدا میکند . این شناخت میتواند به شما یک مشاوره خوب بدهد .

سوالات مشاوره قبل از ازدواج موفق وسیعتر از مشاوره های دیگر است . البته تمام این موفقیت ها بستگی به خود شما دارد . اگر قبل از هر تصمیمی به یک مشاور مراجعه کنید بهتر است . او به شما خواهد گفت پی همسری شید که ویژگی های شما مطابقت داشته شد . برخی بعد از اینکه همسرشان را انتخاب میکنند و احتمالا به او دلبسته شده اند به مشاور مراجعه میکنند . آنها میخواهند که ازدواج موفقی هم داشته شند . البته هیچ چیز غیر ممکن نیست . بستگی به شرایط و انعطاف پذیری طرفین دارد .


بیشتر بخوانید:نحوه ست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی


سوالات مشاوره قبل از ازدواج از دختر

سوالات مشاوره قبل از ازدواج از دختر مشخص است . اولین سوالی که از آنها میشود آیا قبلا شخص دیگری رابطه داشتید یا خیر ؟ اگر داشته اید علت جداشدن شما چیست ؟ آیا از رابطه همسر آینده ن حرف زده اید ؟ آیا اورا دوست داشتید ؟ اگر جواب شما مثبت است آیا کاندیدای جدید ازدواج ن را هم همانق دوست دارید ؟ آیا انتخاب ایشان او را فراموشش کرده اید ؟ سوالات مشاوره قبل از ازدواج از دختر برای دخترانی که کنون رابطه نداشته اند متفاوت است . مانند این سوالات . حس شما نسبت به اقایی که قرار است همسر شما شود چیست ؟ او را دوست دارید ؟ چهره و اسیل او برای شما مطلوب است ؟ یا اسیل برای شما از اهمیت زیادی برخوردار نیست ؟ زندگی مشترک چه چیز برای شما الویت دارد و مهم است ؟

معیار شما برای انتخاب همسر چیست ؟ این آقا به نظر شما چه حد به معیار های شما نزدیک است ؟ آیا به دنل نیمه گمشده هستید ؟ او بخش های خالی ذهن و روح شما را پر میکند ؟ از دیدن او شاد میشوید ؟ نسبت به او حس خاصی دارید ؟ اگر هم ازدواج کنید میتوانید به راحتی به او بگویید دوستت دارم ؟ و سوالات بسیار زیاد دیگر


بیشتر بخوانید:خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Prenatal genetic counseling

سوالات مشاوره قبل از ازدواج

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۲:۲۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)