مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

عوامل ازدواج ناموفق

۵٫۰
۰۱

دلایل ازدواج ناموفق

دلایل ازدواج ناموفق اجرا نکردن عواملی است که منجر به ازدواج موفق میشود . یکی از مهمترین دلایل ازدواج ناموفق میتواند عدم شناخت است . از دیگر دلایل ازدواج ناموفق احساساتی عمل کردن بدون تفکر و تعقل است . یکی دیگر از دلایل ازدواج ناموفق مشورت نکردن و دیگری مشورت کردن است . مشورت نکردن افراد کارامد و تجربه و مشورت کردن کسانی که صلاحیت مشاوره ندارند . از دلایل ازدواج ناموفق میتوان به هدفهایی غیر از تشکیل زندگی اشاره کرد . عده ای صرفا به خاطر موقعیت ، ثروت و یا کسب چیزهایی غیر از عشق و محبت خانواده ازدواج میکنند . پر واضح است بعد از مدتی اهداف آنها معلوم شده و زندگی جعلی که ساخته اند فرو میپاشد . نرسیدن به سن بلوغ فکری و جنسی هم میتواند دلیل عدم موفقیت ازدواج شد .

از دیگر دلایل ازدواج ناموفق بلند پروازی یا تواضع بیش از حد است . بلند پروازی برای اینکه اعتقاد دارند میتوان کسانی که اختلاف طبقاتی فاحش دارند زندگی کرد ( کسی قت اقتصادی لا ) . و تواضع حالت برعکس یعنی شخصی قت اقتصادی لا کسی ازدواج کند که توان مالی پایین دارد . دیگر دلیل میتواند نقش ناجی زی کردن برای طرف مقابل شد . یعنی هدف از ازدواج این شد که شخصی را از فساد ، فقر و یا موقعیتی که دارد نجات بدهند . این حالت گذشت ، محبت و ایثار یکطرفه است و بعد از مدتی منجر به جدایی میشود . برخی برای فرار از موقعیتی که دارند ازدواج میکنند که اینهم میتواند یکی دیگر از دلایل ازدواج های ناموفق شد .یک دلیل پنهان نگه داشتن برخی مسائل از همسر میشد . صداقت پیوند را مستحکم میکند .

عوامل ازدواج ناموفق

عوامل ازدواج ناموفق میتواند خانواده شد . همسان نبودن خانواده ها ازنظر اقتصادی ، فرهنگی و تحصیلات . از دیگر عوامل ازدواج ناموفق میتوان به کفو نبودن زن و شوهر اشاره کرد . از عوامل ازدواج ناموفق میتوان به قت اقتصادی اشاره کرد . از عوامل ازدواج های ناموفق میتوان به عدم مدیریت نام برد . مشکلات روحی –روانی هم از دیگر عوامل ازدواج ناموفق است . نقص یا زییی ظاهری هم میتواند یکی از عوامل عدم موفقیت ازدواج شد . نداشتن روابط عمومی خوب ، اخلاق مناسب و نیکو هم از دیگر عوامل ازدواج ناموفق است . اختلاف سنی زیاد نیز میتواند از عوامل ازدواج ناموفق شد . برخی نیز به خاطر فرار از شکست عاطفی که داشته اند شخصی را به عنوان جایگزین میپذیرند . این شخص ممکن است برای ازدواج شد و عجولانه و بدون تفکر شد که عامل شکست زندگی میشود .

یکی دیگر از عوامل ازدواج های ناموفق برملا کردن رازهای قبل از ازدواج که دیگر زندگی ثیری ندارند میشد . دیگری میتواند بزرگتر بودن زن از مرد شد . ازدواج مردی که تشکیل خانواده داده و میخواهد همسر دوم داشته شد . ازدواج پسر مجرد زنی که قبلا ازدواج کرده است . اشته گرفتن صمیمیت توهین کردن به همسر . برخی برای صمیمیت بیشتر از کلمات توهین آمیز استفاده میکنند که این عث پرده ی زندگی شده و منجر به اختلاف میشود . به رخ کشیدن عیوب همسر حال یا به شوخی یا جدی عث بروز گیری زندگی میشود . توجه نکردن به یکی از وجوه زندگی . عدم مشارکت یکی از دو طرف امور مشترک زندگی . اعتیاد به مواد مخ هم که واضح است از عوامل رز ناموفق بودن ازدواج است .

نشانه های ازدواج ناموفق

نشانه های ازدواج ناموفق واضح و زیاد است . نداشتن نشاط و شادی همسران . از دیگر نشانه های ازدواج ناموفق شرکت نکردن مهمانی های خانوادگی است . از رزترین نشانه های ازدواج ناموفق عدم سازش بین همسران میشد . یکی دیگر از نشانه ها عدم رضایت یکی از همسران از وضعیت کلی زندگی است . کم شدن روابط جنسی و زناشویی بدون دلیل هم از دیگر نشانه های ازدواج ناموفق است . بیحوصلگی و ابراز خستگی بیش از حد از دیگر نشانه ها است . مبتلا شدن به بیماریهای روح – روانی هم یکی دیگر از نشانه ها است . سردی روابط زندگی و کمتر صحبت کردن یکدیگر نیز از نشانه های ازدواج ناموفق است . انجام ندادن وظایف زناشویی و امور مربوط به خانواده نیز از دیگر نشانه های ازدواج ناموفق است . پرخاشگری و حتی فحاشی از نشانه های ازدواج ناموفق میشد .

تجربه های ازدواج ناموفق

تجربه های ازدواج ناموفق نشان میدهد که بهترین عامل موفقیت ابتدا شناخت کامل دو طرف است . ازدواج عجولانه عث پشیمانی است . تجربه های ازدواج ناموفق نشان داده اند که احساست شدید همیشه مانع تفکر شده است . احساسات زود گذر هستند و بیشتر موارد عث میشوند ست نبینیم ، ست نشنویم و ست فکر نکنیم . بدون مشاوره ازدواج کردن میتواند پس از ازدواج مشکلات زیادی به همراه داشته شد . مشاوره ازدواج به ما کمک میکند از همسر خود شناخت پیدا کنیم . شناخت ست منجر به انتخاب ست میشود . مشاوره قبل ازازدواج به ما کمک میکند از روحیات و ون یکدیگر آگاه شویم . بدون روانشناسی نمیتوان پی برد که دست به انتخاب ستی زده ایم یا خیر . تجربه های ازدواج ناموفق راه را برای رسیدن به موفقیت هموار میکند .

مشاوره خانواده دستی پر از تجربه رهنمون زوجها برای رسیدن به ازدواج های موفق است . دو چیز راهنمای خوبی برای رسیدن به ازدواج موفق هستند . شنیدن تجربه های تلخ و س گرفتن از آنها . البته از راه ست و آسیب شناسی نه حدس و گمانهای شخصی و نتیجه گیری اشته . دوم استفاده از تجربیات دیگران . کسانی که به موفقیت و خوشبختی رسیده اند چه مسیرهایی را طی کرده اند .

ازدواج ناموفق از دیدگاه مشاوره خانواده

ازدواج ناموفق از دیدگاه مشاور خانواده به ازدواجی گفته میشود که زوج آن احساس خوشایندی نداشته شند . ازدواج های ناموفق از دیدگاه مشاوره خانواده ازدواجی است که آن انگیزه ها کمرنگ میشود و رسیدن به اهداف تحت الشعاع اختلافات میگردد .

مرکز مشاوره آویژه برای همه ازدواج موفقی را آرزومند است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Top 10 Reasons Marriages Fail

نویسنده: زهره حبیبی نوده

سوالات متداول

ازدواج های ناموفق چه ثیری بر روی اعتماد به نفس دارد ؟

پیروزی عث لا رفتن اعتماد به نفس و مسلما شکست برروی اعتماد به نفس ثیر منفی میگذارد مگر کسانی که از شکست پلکانی برای لا رفتن میسازند که معمولا اینچنین افراد دقت و ایت تصمیم میگیرند مخصوصا مورد ازدواج حتما مشاوره میکنند .

عوامل ثیر گذار بر ازدواج ناموفق چیست ؟

کنترل نداشتن بر خلق و خو ، بر احساسات ، بر غرایز و خواسته های افراطی که وضعیت خانواده نا سازگار است . چشم وهمچشمی ، حسادت و رقابت نا بجا . عدم مدیریت صحیح و ن خود و افراد خانواده . یکسان نبودن خواسته ها واهداف خانواده هم .

دلایل متداول برای ازدواج ناموفق چیست ؟

تصمیمیهای عجولانه ، عدم مشاوره قبل از ازدواج وخانواده ، گیر احساسات شدن ، عدم همسانی بین هسته پیشین خانواده و خانواده زه پدید آمده ، هم فرهنگ و همسان نبودن خانواده ها از نظر اقتصادی ، عدم شناخت کافی از همسر آینده واعتماد بیجا .

چگونه از ازدواج ناموفق جلوگیری کنیم ؟

مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره خانواده و روانشناسی خانواده و ازدواج راه رسیدن به یک ازدواج موفق برای همه روشن میشود . دانستن یدها و نید و تطبیق بین خود ، همسر واین عوامل میتواند موفقیت ما ثیر گذار بوده و ما را به خوشبختی برساند .

طلاق بهتر است یا ماندن یک ازدواج ناموفق ؟

بستگی به علت ناموفق بودن ازدواج دارد اگر این دلیل قابل اغماض است بهتر است به زندگی ادامه دهیم و مشاوره آنرا اصلاح کنیم . اما اگر مشاجرات و اهتلافات بقی زیاد است که به روح و جسم افراد خانواده آسیب میرساند بهتر است بعد از یک مشاوره طلاق از ادامه زندگی خودداری کنیم .

عوامل ازدواج ناموفق

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۳:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)