مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

بهترین سن برای ازدواج

۵٫۰
۰۱

بهترین سن برای ازدواج

بهترین سن برای ازدواج چه سنی است ؟ آیا برای همه افراد یک سن مشخص و دقیق برای ازدواج مناسب است ؟ یعنی ازدواج سن هایی غیر از آنچه که گفته شده است به نتیجه مناسبی نمی رسد ؟ این مقاله می خواهیم به دنل پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج بگردیم و ببینیم چه چیزی عث می شود که این سن مناسب شناخته شود و چه چیزی موجب می شود این سن را مناسب بدانند. پس ما همراه شید این معما را حل کنیم .

زندگی هر فرد چند انتخاب مهم وجود دارد که سرنوشت او را تغییر می دهد ، گاه عث ترقی و خوشبختی می شود گاهی هم او را به پایین ترین نقطه می رساند .

یکی از این انتخاب های مهم ، انتخاب رشته دانشگاهی است که تماما زندگی شما را بر می گیرد و حتی روی افرادی که شما معاشرت پیدا می کنند نیز ثیر می گذارد . پس از عبور از این انتخاب به مهم ترین مسئله و چالش زندگین یعنی انتخاب همسر آینده و ازدواج برمی خورید . به حال به اهمیت این انتخاب فکر کرده اید ؟

حتما اطرافن کسانی را دیده اید که قبل از ازدواج زندگی معمولی و چه بسا بی انگیزه ای داشته اند اما پس از ازدواج به دلیل داشتن همسری که تمام مراحل زندگی کنار آن ها است چق انگیزه شده اند و به چه موفقیت هایی دست پیدا کرده اند .

و یا برعکس افراد شاد و انگیزه ای که بعد از ازدواج دچار افسردگی می شوند و تمام انگیزه هایشان را از دست می دهند . پس اهمیت یک یار و همدم مناسب را دست کم نگیرید . حال نکته این است که بدانید چه چیزی موجب این همه تغییر می شود ؟

عامل مهم پیدایش زندگی آرام

یکی از مهم ترین عوامل یک زندگی آرام و مناسب پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج است . بهترین سن برای ازدواج هر فرد منحصر به خودش است اما توجه به تحقیقات ، روانشناسان میانگین سنی را نظر گرفته اند که تقری برای همه افراد صدق می کند . این تحقیقات نشان می دهد که مناسب ترین اختلاف سنی بین دختر و پسر حدودا ۵ سال است و این اختلاف می تواند حداقل ۴ سال و حداکثر ۷ سال نیز شد . اما برخی افراد ممکن است هوش تر شند و یا زودتر به این بلوغ عقلی برسند نتیجه می توانند زود تر ازدواج کنند .

بهترین سن برای ازدواج وابسطه به عوامل زیادی است که از جمله آن می توان به بلوغ فکری و بلوغ جنسی و بلوغ عاطفی افراد اشاره کرد که نتیجه همه این بلوغ ها فرد را به یک انسان لغ تبدیل می کند که آگاهی کامل می تواند ره همسر آینده و ازدواجش تصمیم بگیرد . برای پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج لازم است هر فرد را توجه به شرایط زندگی و شرایط عقلی خودش بسنجیم ، برای اینکه این سنجش ست صورت بگیرد می توانیم از مشاوره ازدواج کمک بگیریم .


بیشتر بخوانید:بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان

بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان برای دختران بین ۲۲ ۲۵ و برای پسران ۲۷ ۲۹ سالگی است .

البته این سن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان توجه به شرایط اقتصادی که حال حاضر بر جامعه حاکم است نظر گرفته شده است چرا که نظر گرفتن شرایط اقتصادی و دیگر عوامل به این نتیجه رسیده اند .

نظر گرفتن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان همواره به این صورت است که سن دختر از پسر کم تر است زیرا تحقیقات ثابت کرده دختران سنین پایین تری به بلوغ عقلی می رسند نتیجه این اختلاف سنی بین دختر و پسر افکار و طرز تفکر هردو به یکدیگر نزدیک تر می شود .

پس ید به شما اطمینان دهیم که آنچه که به عنوان بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان ذکر کرده اند کاملا علمی و ثابت شده است اما نظر داشته شید همیشه استثنا وجود دارند .


بیشتر بخوانید:بهترین زمان ازدواج چه سنی است ؟


بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام

بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام هم مشخص شده است . همانطور که می دانید دین اسلام بسیار به ازدواج سفارش شده است اندازه ای که پیامبر (ص) فرموده اند : کسی که ازدواج می کند نیمی از دینش را کامل کرده است .

دین اسلام به ازدواج سفارش شده است و ازدواج را از سنی که دختر و پسر به بلوغ جنسی می رسند مناسب دانسته اما اینکه شرط ازدواج افراد فقط برطرف کردن نیاز جنسی شد را غلط می داند و بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام را زمانی می داند که فرد به بلوغ فکری نیز رسیده شد و عاطفه و مهر نیز بتواند انتخاب صحیحی داشته شد .

خداوندی که انسان ها را آفریده است و از نیاز های ما خبر است امکان ندارد به ازدواج و این نیاز فطری و غریزی انسان ها بی توجه بوده شد نتیجه قرآن بسیار رابطه ازدواج صحبت کرده است .

البته قرآن سوره نسا بیشتر به حداقل سن ازدواج اشاره نموده است که دختر و پسر به بلوغ جنسی رسیده اند اما به طور کامل محدودیت سنی قرار نداده و به ازدواج ملاک های ساده بسیار سفارش کرده است .
بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام بیشتر سنین پایین است زیرا دین اسلام معتقد است هرچه سن فرد لاتر می رود هم ملاک هایش سخت گیرانه تر می شود هم ممکن است دچار طغیان های جنسی شود بنابر این ازدواج را عقل و منطق و ملاک های ساده تر را سفارش می کند جایی گفته می شود فرشتگان هنگامی که فرد مجردی قدم بر زمین می گذارد او را نفرین می کنند .


بیشتر بخوانید:موافقان و مخالفان ازدواج سنین نوجوانی


بهترین سن برای ازدواج خانم ها

بهترین سن برای ازدواج خانم ها طی سالیان متغیر بوده است . اما کلیتی از نظر کارشناسان بهترین سن ازدواج برای خانم ها نظر گرفته شده است از سن ۲۳ ۲۶ سالگی است .

البته تغییر این میانگین سنی گاهی تغییر می کند زیرا سال های اخیر بر خلاف گذشته ازدواج سنین لا مرسوم شده است و تفکرات عامه مردم نسبت به سن ازدواج تغییر کرده است .

گذشته های دور که ازدواج سنین پایین تر مرسوم بود خانواده ها تصمیم گیرنده ازدواج دختران بودند و رسیدن به سن حداقل بلوغ جنسی و فکری را مناسب برای ازدواج می دانستند که این امر امروزه یک طرز فکر غلط تلقی می شود .

امروزه دختران این سرزمین بلوغ کامل عقلی انتخاب های خود را تعیین می کنند و بیشتر خود را انتخاب همسر موظف می دانند و خانواده ها تنها این انتخاب یاری دهنده هستند و دخالت مستقیمی این انتخاب ندارند .


بیشتر بخوانید:آسیب های ازدواج زود هنگام جوانان چیست ؟


بهترین سن برای ازدواج پسران

بهترین سن برای ازدواج پسران نیز توسط کارشناسان و مشاوران نیز مشخص شده است و همواره سعی شده سنی را نظر بگیرند که پسر هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اجتماعی و فکری فرصت مناسبی را داشته شد به جایگاه مناسبی برسد .

بهترین سن برای ازدواج پسران بین سنین ۲۶ ۲۸ سالگی تلقی می شود زیرا سنین نظر گرفته شده پسران معمولا هم به خدمت سرزی رفته اند هم از لحاظ اقتصادی برنامه آینده خود را چیده اند و قطعا از لحاظ عقلی و فکری می توانند انتخاب مناسب و عاقلانه ای را داشته شند این سن معمولا پسران نگاه ها و افکار زودگذر برای انتخاب همسر آینده را کنار گذاشته اند و منطق ست و ماندگار ملاک هایی را که از همسر خود انتظار دارند را مشخص می کنند .

اما نکته ای که این روز ها ید بیشتر و بیشتر به آن توجه داشته شیم این است که حتما قبل از ازدواج چند جلسه به مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده مراجعه کنیم ما را این انتخاب مهم ما را یاری کنند .


بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Best Age to Get Married: What Math Tells Us | Time

بهترین سن برای ازدواج

9099072025


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۳:۵۰ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)