مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

مشاوره برای ازدواج

۵٫۰
۰۱

مشاوره برای ازدواج

مشاوره برای ازدواج زمانه ای که آن زندگی میکنیم بسیار مهم است . اگر به این نکته فکر و توجه کنیم که ازدواج مانند گذشته دیگر یک امر ساده نیست و پیچیده تر شده است اهمیت مشاوره برای ازدواج را بیشتر ک کنیم . مسفانه هنوز بعضی خانواده‌ها و افراد مشاوره برای ازدواج را لازم نمی دانند یا شاید آن را زیاد جدی نمی گیرند و از سر رفع تکلیف آن را انجام میدهند .

اما افرادی که یاد گرفته اند که دید زتری به مسائل نگاه کنند میدانند که مشاوره برای ازدواج چه حد زیادی میتواند به مثبت پیش رفتن این روند کمک کند و تصمیم گیری به آنها کمک کند . مشاوره برای ازدواج بعضی از کشورهای توسعه یافته به صورت قانونی آمده است . اجری بودن مشاوره برای ازدواج این کشورها میتواند ناشی از اطلاع آنها از سودی است که افراد از آن زندگی خواهند برد .


بیشتر بخوانید:تفاوت سنی مناسب برای ازدواج


مشاوره برای ازدواج موفق

مشاوره برای ازدواج موفق حتما ید توسط فردی انجام شود که این حوزه ماهر است و تجربه علمی و عملی دارد . امروزه مشاوره برای ازدواج موفق بسیار سخت و پیچیده است و میتوان گفت که نیاز به دید بسیار زتری نسبت به گذشته دارد . نیاز به دید زتر نسبت به گذشته مشاوره برای ازدواج موفق به این دلیل حس میشود که نیازها هم پا گذشت زمان تغییر کرده و هر کسی از دید خود به مقوله ازدواج و زندگی زناشویی نگاه میکند . از این رو یک مشاور ید بتواند نیاز تمام افراد و سلیقه های مختلف را ک کند و حداقل به صورت سطحی از آنها اطلاع داشته شد بتواند بوسیله های فکری مختلف را ک کند . مشاوره برای ازدواج موفق مستلزم این است که مشاور بتواند اتفاقات و سلایق روز آشنایی کامل داشته شند و همه دیدگاه ها را به نوعی ک بکنند .


بیشتر بخوانید:برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟


مشاوره برای ازدواج مجدد

مشاوره برای ازدواج مجدد نیز برای کسانی که طالب این امر هستند از واجت است . کسی که یکر تجربه شکست زندگی زناشویی را گذشته و کارنامه خود دارد . اما ازدواج مجدد هر چق که ترس داشته شد میتوان رنگ و نشاط را به زندگی فرد شکست خورده زگرداند . برعکس اگر ازدواج مجدد فرد زهم شکست مواجه شود امکان دارد آسیب جبران ناپذیری به زندگی فرد وارد شود . مشاوره برای ازدواج مجدد که ید توسط فردی صورت گیرد که از هر لحاظ اصلح شد و به لحاظ علمی و تجربی قابلیت و کیفیت لازم را داشته شد میتواند جلوی آسیب های احتمالی را بگیرد . مشاوره برای ازدواج مجدد میتواند فرد را از آسیب‌های زیادی مانند افسردگی و سرخوردگی و … مصون بدارد . همیشه مشاوران میتوانند بهترین راهکارها را این زمینه به افراد بدهند . چون مشکلات و مسائل روز و پیچیده آشناتر از افراد عام هستند .


بیشتر بخوانید:فلسفه ازدواج چیست ؟


مرکز مشاوره برای ازدواج آویژه

مرکز مشاوره برای ازدواج آویژه قطعا از جمله مرکز مشاوره هایی است که زوجین جوان و کم تجربه میتوانند خیال راحت مورد این امر مهم زندگی شان راهنمایی بخواهند . مرکز مشاوره برای ازدواج آویژه انتخاب بهترین مشاوران برای ارائه مشورت مورد ازدواج به جوانان این بستر را فراهم کرده است که دسترسی آسان و هزینه معقول این خدمات را یافت کنند . مشاوران به جوانان کمک میکنند که معیارهای ازدواج خود را به ستی و منطق بسنجند . یکی دیگر از ویژگی های مشاوره قبل از ازدواج این است که به جوانان کمک میکند کمی از فضای احساسی که مختص دوره جوانی است فاصله بگیرند و بتوانند تمام ابعاد ازدواج و زندگی زناشویی را مانند آمادگی برای ازدواج ، بررسی بلوغ خود فرد و گزینه ازدواجش ، بررسی متعادل بودن طبقه فرهنگی و اجتماعی و سایر تناست بین دو خانواده و … را نظر بگیرند .


بیشتر بخوانید:تست روانشناسی ازدواج چیست ؟


مشاوره خوب برای ازدواج

مشاوره خوب برای ازدواج ید چه ویژگی‌هایی داشته شد؟ قطعا مشاوره ازدواج ید یک سری از فاکتور ها و ویژگی ها را دارا شد که بتواند ثیر خود را به طور کامل و مفید بر زندگی افراد و روند ازدواج آنها بگذارد . ادامه به چند ویژگی از ویژگی های مشاوره خوب برای ازدواج اشاره میکنیم :

  • رازداری از اولین ویژگی هایی است که یک مشاور ید داشته شد . افراد ید بتوانند به مشاوری که حرف های خصوصی خود را او میان میگذارند اعتماد کامل داشته شند .
  • طبقه بندی مسائلی که طی جلسات مشاوره نیز اتفاق میافتد ید دستور کار مشاوران قرار بگیرد ابهامی نتیجه ای که از بحث ها حاصل میشود رخ ندهد .
  • ایجاد ارتط عالی بین مشاور و مراجع
  • عدم بر هم خوردن تعادل خود مشاوره زمانی که ید دادن پیشنهادات احساسی و منطقی کنترل و تعادل خود را حفظ کنند .

    بیشتر بخوانید:سن ازدواج پسر و معیارهای آن چیست ؟


مشاوره خیانت

مشاوره خیانت (betrayed counseling) طرفداران و خواهان های زیادی کل دنیا دارد . جامعه خود ما نیز به همین منوال است . به این دلیل خواست برای این موضوع زیاد شده است که اصولا زمانه ای زندگی میکنیم که میل به خیانت هم از طرف زنان و هم از طرف مردان بسیار زیاد شده است و این قضیه تنها به میل داشتن ختم نمیشود و به لحاظ آماری نیز مسفانه شاهد شیوع این آسیب خانمان سوز هستیم .

مشاوره مورد خیانت به بخش ها و اهداف بسیار زیادی تقسیم میشود . برای مثال گاهی افراد نیاز دارند که به نحوی مورد آموزش قرار بگیرند که ماحصل این آموزش موفقیت پیشگیری از خیانت شد . گاهی نیز هدف از مشاوره میتواند این شد که یک فرد خیانت دیده تصمیم گیری خود دچار تردید شود و گمان کند که یک چاله ای گیر افده یا به بن‌بست رسیده است و میتوان از این گیجی و سرگمی رهایی یابد .


بیشتر بخوانید:ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان


کودک

مشاوره (marital counseling) که شامل مشاوره قبل از ازدواج و بعد از ازدواج میشود تنها فعالیت مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی نیست و این نوع مراکز اکثر زمینه های دیگر بسته به سطح و هدف فعالیت میتواند متنوع و متفاوت شد . برای مثال مشاوره کودک را این بخش برای شما شرح میدهیم . کودکان ابتدای راه زندگی قرار گرفته اند و هنوز بسیاری از تجربه ها را از سر نگذراندند .

هم چنین آنها مراحل مختلف رشدی جسمانی و روانی پیش دارند که هر کدام از این مراحل میتوانند حال و آینده او ثیر گذار خواهد بود و این موضوع اهمیت حضور یک متخصص و روانشناس را پروسه رشد کودک را روشن تر میکند . والدین ید توجه زیاد داشته شند که مشکلات و نیازهای روحی و جسمی کودکان زمانه حاضر به صورت پیچیده تر متفاوت تر از کودکان زمان های گذشته است و از این رو خانواده ها ید به صورت علمی و اصولی پیگیر تربیت آنها شند .


بیشتر بخوانید:نحوه ست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی


ثیر همراهی مشاور دوره نوجوانی

پاراگراف قبلی راجع به این توضیحاتی ارائه شد که بحث استفاده از مشاور میتواند سیر رشد کودک بسیار مهم و ثیر گذار شد . حالا بهتر است که به ثیر مشاوره دوره نوجوانی بپردازیم . دوره نوجوانی واقع حساس ترین و تعیین کننده ترین دوره زندگی هر بشری است . دوره ای پر از طوفان های متعدد و پی پی که گاهی نیز مشاهده میشود نوجوان دو یا چند طوفان همزمان روبه رو و گیر میشود .

از شایع ترین این اتفاقات میتوان به بحران هویت دوره نوجوانی ، چالش های بلوغ جنسی که بسیار ساختن شخصیت (personality) آینده فرد ثیر گذار است ، پدیده استقلال یابی که تقری قریب به اتفاق افراد نوجوانی آن را تجربه میکنند اشاره کرد . حالا به نظر شما آیا میتوان این آسیب ها و دوره ها را بدون حضور فردی که از لحاظ علمی و تجربی و منطقی سزاوار ارشاد و راهنمایی شد به سلامت از سر گذراند . حضور یک مشاور (counselor) زبده کنار نوجوانان از مهم ترین پیشنهاداتی است که امروزه به والدین میشود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What is Marriage Counseling? Who’s It For? And How Does

مشاوره برای ازدواج

9099072025


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۶:۳۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)