مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

دلیل خیانت در روابط زناشویی چیست؟

دلیل خیانت روابط زناشویی چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

دلیل خیانت

دلیل خیانت روابط زناشویی میتواند طیف گسترده ای از اتفاقات و شرایط را شامل شود که پرداختن همه ابعاد آن این زمان و حجم کم نمی گنجد . ولی برای بررسی دلیل خیانت اتفاق افده برخی از روابط زناشویی و زندگی های مشترک اکثر به نکات و فاکتورهایی مربوط میشود که بسته به فرهنگ یا نقاط جغرافیایی شایع هستند . ما میتوانیم دلیل خیانت را گاهی فرهنگ و نوع زندگی ها جستجو کنیم ود واقع تعریف از خیانت زندگی مشترک را مورد کندوکاو قرار دهیم . دلیل خیانت گاهی به دلیل کمبود های موجود زندگی زناشویی اتفاق می افتد .مثلا ممکن است عدم ارضای نیاز جنسی دلیل خیانت یک زندگی زناشویی شناخته شود .گاهی نیز عدم توانایی زوجین برقرار کردن ارتط کلامی یا عاطفی زمینه ساز و دلیل خیانت احتمالی زندگی مشترک خواهد بود .


بیشتر بخوانید:ضرورت مشاوره خیانت چیست؟


دلیل خیانت مردان به همسرانشان

دلیل خیانت مردان به همسرانشان میتواند از مردی به مرد دیگر متفاوت و متغییر شد . اما از جمله شایع ترین دلیل خیانت مردان به همسرانشان همانطور که گفته شد جه اول به مسئله رابطه جنسی و سرخوردگی این مورد و مرحله بعد به عدم دلگرمی به زندگی بنا به دلایل مختلف مربوط میشود . گاهی مردانی را مشاهده میکنیم که بسیار از لحاظ اجتماعی موفق و از لحاظ اخلاقی سالم هستند .

جالب است که این افراد به قی سالم زندگی کرده اند و گذشته و کارنامه پاکی دارند که همسرانشان نیز خیانت آنها را ور نمیکنند . پس این ور که فرد خیانتکار حتما از لحاظ اخلاقی مشکل دارد کاملا اشته است . دلیل خیانت مردان به همسرانشان گاهی اوقات به مواردی برمیگردد مانند اینکه زن و شوهر از لحاظ فکری از یک دیگر دور هستند . سبک زندگی و فرهنگ متفاوت نیز میتواند دلیل خیانت مردان به همسرانشان شد .


بیشتر بخوانید:دلایل خیانت مردان مهل


دلیل خیانت زن به شوهر

دلیل خیانت زن به شوهر را میتوان از لحاظ اولویت متفاوت یافت . خانمها بیشتر از مسائل جسمی و جنسی گیر مسائلی هستند که مربوط عاطفه و احساسات میشود . دلیل خیانت زن به شوهر بسیاری از موارد این است که زن از لحاظ عاطفی ارضا نمیشود و به دنل برطرف کردن این نیاز روابط فرازناشویی میرود . وقتی رابطه عاطفی بین زن و شوهر سرد شد احتمال وقوع خیانت از سمت هر دو طرف بسیار زیاد خواهد بود . فاکتور دیگری که میتوان از آن به عنوان دلیل خیانت زن به شوهر نام برد میتواند مسئله مالی و عدم توانایی مرد مین نیازهای مالی و پولی خانواده میشد . گاهی خانم ها از زیر فشار مالی بودن خسته میشوند . گاهی اوقات ضعف مالی سلامت جسمی و روحی فرزندان خانواده را به مرز نابودی می کشاند . این حالت زمان هایی میرسد که زن به دور از چشم شوهر تن فروشی میکند .


بیشتر بخوانید:دلایل خیانت زنان مهل


دلیل خیانت زن و مرد

دلیل خیانت زن و مرد میتواند بسیار متنوع و گوناگون شد و به نسبت فرهنگ و سبک زندگی زوجین متغییر شد . دانستن و اشراف داشتن به این موضوع و آشنایی دلیل خیانت زن و مرد میتواند زندگی زناشویی را نسبت به این آسیب که گاهی زندگی افراد را نابود میکند بیمه کند . خیلی از زوجین به دلیل زیاد شدن و شیوع این آسیب جامعه دائما گیر و نگران این موضوع مورد زندگی زناشویی خودشان هستند . تنها راه پیشگیری این مورد را میتوان آموزش ره ابن مبحث یافت . زن و شوهر ها مخصوصا زوجین جوان تر و کم تجربه تر ید حتما علم و آگاهی خود این زمینه لا ببرند قا شند از این مسئله پیشگیری کنند . این مورد میتوان به زوجین عزیز استفاده از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی را برای رسیدن به أین هدف پیشنهاد کردند .


بیشتر بخوانید:عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟


مهمترین دلیل خیانت

مهمترین دلیل خیانت چیست ؟ هرکسی ممکن است که جواب متفاوتی به این سوال بدهد . همانطور که قبل به آن اشاره شد ، دلایل متفاوتی از افراد برای خیانت ابراز شود . این تفاوت عقیده میتواند ناشی از تفاوت تجربه ها و جهان بینی افراد شد . اما اگر بخواهیم به صورت کلی و عمومی مهمترین دلیل خیانت را بررسی کنیم ، میتوانیم به موارد زیر به صورت فهرست وار اشاره کنیم .

  • خیانت به دلیل مشکلات و فشار مالی
  • خیانت به دلیل مشکلات و سردی روابط جنسی
  • خیانت به دلیل طلاق عاطفی
  • خیانت به دلیل مشکلات و بیماری‌های روانی

    بیشتر بخوانید:علت خیانت مردان چیست؟


چرا تعداد خیانت رو به شیوع است؟

لا به موارد زیادی پرداختیم مثل اینکه دلیل خیانت چیست ؟ دلیل خیانت را مواردی جستجو کردیم که گاهی فقط فرد خیانتکار را به عنوان مقصر شناختیم . گاهی نیز فرد خیانت دیده خود اصلی ترین دلیل خیانت معرفی شد . مثلا مردی را نظر بگیرید که خواسته های جنسی همسرش را محترم نمیشمارد و به قی این نیاز به همسرش فشار میآورد که مجبور میشود که احتیاجات خود را یک رابطه فرازناشویی مین کند . ادامه به طور مفصل به این دلیل خیانت بیشتر به تفضیل میپردازیم . اما این که چرا این پدیده جامعه ما شایع شده است را ید سپا از جستجوی دلیل خیانت بررسی کرد . از جمله فاکتورهای ثیر گذار این ره میتوان به تبلیغات رسانه‌ای ، تنوع طلبی نسل حاضر که افزایش چشمگیری نسبت به نسل قبلی داشته است ، زیاد شدن حس ناکامی زندگی و…اشاره کرد .


بیشتر بخوانید:عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟


مردان خیانتکار

دلیل خیانت مردان به همسرانشان میتواند به دلایل زیادی مربوط شد و اتفاقات و دامنه گسترده آی را بر بگیرد . از نظر روانشناسی خیانت احتمالا دلیل خیانتمردان جه اول میتواند عدم کامیابی رابطه جنسی شد . گاهی اتفاقاتی زندگی زناشویی رقم میخورد که شریف ترین مردان نیز ناگهان خود را دام خیانت میبینند .

دلیل خیانت مردان به همسرانشان اولویت بعدی میتواند به این مساله اختصاص یابد که مرد حس مرد بودن خود رابطه زناشویی اش را سرکوب شده میابد . این میتواند به راحتی دلیل خیانت مردان به همسرانشان شد . وقتی که زن امام فضای ابراز وجود را زندگی از مرد میگیرد ، مرد عملا فقط به حساب نکی متحرک برای این زندگی تبدیل میشود . این حالت مرد به احتمال فراوان اولین و کوچکترین ابراز محبت و فرصتی برای ز کردن أین عقده پایش به سمت خیانت میلغزد .


بیشتر بخوانید:نشانه های خیانت مردان به زنان چیست ؟


ازدواج اشته

قسمت قبل مورد دلیل خیانت مردان به همسرانشان صحبت کردیم و به دلایل عمده این مساله اشاره شد . اما یکی از اصلی ترین مواردی که میتوان آن را ریشه این اتفاقات ناگوار دانست ازدواجی است که از اول به اشته صورت گرفته است . دلیل خیانت زن به شوهر مثلا میتواند این شد که از ابتدای رابطه زناشویی و از اول ازدواج زن هیچ میلی به شوهر خود ندارد .

این فقط بررسی دلیل خیانت زن به شوهر محاسبه نمیشود و یک ازدواج اشته که مثلا فقط بر پایه روابط خانوادگی یا کاری صورت گرفته است میتواند مرد را نیز به سمت خیانت سوق دهد . مسفانه هنوز هم خانواده هایی جامعه سنتی ما پیدا میشوند که شاید فقط به صورت ظاهری نظر دختر و پسر را زمینه ازداجشان را جویا شود . بنابراین خود خانواده ها نیز میتوانند دلیل خیانت زن به شوهر یا لعکس را فراهم کنند .


بیشتر بخوانید:نشانه های خیانت زناشویی چیست ؟


مشکلات مالی

دلیل خیانت زن و مرد گاهی میتواند این شد که مشکلات اقتصادی به قی به افراد فشار می‌آورد که ممکن است کانون. خانواده را از بن بپاشد . معمولا خانواده هایی که از لحاظ مالی متوسط به پایین هستند و یکی از زوجین مخصوصا مرد دچار بیکاری است این مورد مشاهده میشود . زن بهترین حالت قید تفریح و خوشی و غذای خوب و خانه و هر معیار دیگری را بخاطر وفاداری ممکن است بزند و همراه همسرش تمام مشکلاتش زندگی کند .

اما زمانی که ببنید زندگی فرزندان خطر است موضوع فرق میکند . بسیاری از موارد مشابه شرایط توصیف شده مشاهده میشود که زن مردی که وضع مالی خوبی دارد وارد رابطه میشود و نیاز جنسی او مالی خودش را برطرف میکند به بچها آسیب نرسد . بنابراین همیشه مشکلات مالی به عنوان دلیل خیانت زن و مرد مطرح بوده و هست .


بیشتر بخوانید:نشانه های بی میلی زن به مرد چیست ؟


مشکلات جنسی بین زوجین

هیچگاه نمیتوان از مشکلات به و جود آمده بین زن و شوهر که ریشه رابطه جنسی آنها دارد مسائل مربوط به خیانت عبور کرد . چه بخواهیم و چه نخواهیم یکی از اصلی ترین دلایل ازدواج ارضای نیاز جنسی به صورت هدفمند و سالم برای هر دو طرف میشد . شاید بتوان گفت مهمترین دلیل خیانت ازدواج مخصوصا زمانه ای که زندگی میکنیم عدم مدیریت این مسئله شد . موردی که ما به عنوان مهمترین دلیل خیانت از آن نام میبریم فقط مربوط به جامعه خود ما نیست . بلکه تمام جوامع حتی جپامعی که پیشرفته و کتمدن نیز هستند این مشکل یکی از مشکلات اصلی به شمار میرود . گاهی همین آزادی انتخاب مورد مسائل جنسی میتواند زمینه ساز آسیب شد . گاهی هم مشکل خیانت به دلیل بیماری‌های روحی و انحرافات اخلاقی روی میدهد .


بیشتر بخوانید:نشانه های خیانت زنان به شوهر چیست؟


اعتیاد به رابطه جنسی

خانمها و آقایانی که محتمل خیانت رابطه جنسی خود شده اند ، یا تضور و شک مورد این موضوع به ذهن آنها خطور کرده است حتما متوجه این موضوع نیز شند که گاهی فرد خیانتکار نه برای بداخلاقی یا لاالی گری و گاهی فقط به دلیل مشکل جسمی یا روانی این اتفاق را رقم میزند . بعضی از رفرهای جنسی زمره بیماری‌های طبی طبقه بندی میشود و راسی این تعریف برایشان مان نیز تعریف شده است .

بنابراین به افراد توصیه میشود که قبل از ازدواج حتما بررسی‌هایی که از جمله وظایف مشاوره خانواده است به این موارد بپردازند بتوانند از این آسیب امان شند . حالا نظر میگیریم که ازدواج اتفاق افده و شما متوجه أین مشکل شده اید . حالا ید بتوانید صورت امکان راسی مان طرف مقابل بکوشید و به این صورت زندگی زناشویی و عاطفی خود را از انحطاط نجات دهید .


بیشتر بخوانید:ره نشانه های بی میلی مرد به زن


مشاوره خیانت

خیانت زن به شوهر ، خیانت زن شوهردار و کل خیانت به همسر حوزه تخصصی مشاوره خیانت بررسی میشود و افراد نیازمند راهنمایی ید متخصصان این حوزه مسائل خود را میان بگذارند نتیجه مطلوب حاصل شود . زن خیانتکار یا مرد خیانتکار دارای علائم رفرهای خود هستند که صورت آموزش قابل شناسایی هستند . شناخت نشانه های خیانت زنان و این که رفرهای مشابه آنها افراد معرض خیانت را به اشته نیندازند فقط کمک روانشناس متخصص این حوزه ممکن است .

خیانت زنان مهل یا کل خیانت به شوهر کنار نشانه ها علت هایی هم دارد که مرد ید رعایت نکاتی از وقوع این اتفاق جلوگیری کند . البته زمینه مشاوره مورد خیانت شوهر هم به هیچ وجه نید از توجه به دور بماند نکاتی که دارای راهکارهای زیادی برای جلوگیری و البته ترمیم آسیب های ناشی از این مسئله میشد .


بیشتر بخوانید: مورد روانشناسی خیانت بیشتر بدانید


راههای پیشگیری از وقوع خیانت از نظر اسلام

همانطور که اشاره شد راههایی برای پیشگیری از این اتفاق وجود دارد که دو طرف ید مسیر آن نکاتی را رعایت کنند که فضا برای این اتفاق ایجاد نشود . مثلا خیانت زن به شوهر از نظر اسلام مساوی از هم پاشیدن بنیان خانواده و نتیجه جامعه میشد . به همین دلیل است که به نکات زیادی این مورد پرداخته شده . نکاتی مثل مشاوره خیانت زن ، دور بودن زن و شوهر از هم ، مهریه صورت خیانت زن به مرد ، مشاوره خیانت همسر ،حکم خیانت زن شوهردار ازجمله نکاتی هستند که دین مبین به آنها پرداخته شده است .


بیشتر بخوانید:بهترین راه برخورد خیانت به شوهر چیست ؟


کمک های مشاور زمینه خیانت

آخر به برخی از مواردی که مشاوره به آن پرداخته میشود اشاره میکنیم :

  • روانشناسی زنان خیانتکار و همچنین مردان خیانت کار این حوزه بررسی میشود .
  • گاهی مشاور به ما کمک میکند که مورد مسئله خودمان بفهمیم طلاق تنها چاره خیانت است یا نه ؟
  • مشاوره خیانت زناشویی نیز زمره همین خدمت ارائه میشود
  • اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم یا از شک به شوهر خود به یقین برسیم نیز مربوط به همین حوزه است .
  • از دیگر آموزش هایی که میتوانیم از این منبع یافت کنیم نحوه برخورد زن خیانتکار یا مردی که وارد رابطه فرازناشویی شده است میشد .

    بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی خیانت


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Betrayal: It’s Not Just About Infidelity | Psychology Today

دلیل خیانت روابط زناشویی چیست؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۹:۰۸ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)