مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

بهترین شیوه انتقاد از همسر چیست؟

5 / 5 ( 2 votes )

راه ست انتقاد از همسر چیست؟

انتقاد از همسر میتواند از مهمترین مهارت هایی شد که هر فرد مهلی ید زندگی مشترک از آن برخوردار شد. همه زندگی های زناشویی و همه جوامع بشری موقعیت ها و شرایطی پیش می‌آید که آن زنان و مردان مورد موضوعی خاص از عملکرد و رفر همسر خود ناراضی شند و نسب به او اعتقاد داشته شند . اما به راستی انتقاد از همسر چگونه ید صورت بگیرد که هم اثربخشی لازم را داشته شد و هم اینکه به تعادل روانی زندگی مشترک آسیبی وارد نکند؟ این متن به پاسخ این سوال میپردازیم . مشاوره زناشویی راه های زیادی را به زوجین پیشنهاد میکند که بتوانند ست و مفید و موثر انتقادهای خود را همسرانشان مطرح کنند. ادامه توضیحات بیشتری راجع به نحوه انتقاد کردن زندگی مشترک را ارائه میکنیم.

بهترین شیوه انقاد از همسر کدام است ؟

شیوه انتقاد از همسر میتواند بسته به شرایط یا ویژگیهای او متفاوت شد. مورد شیوه انتقاد از همسر نکاتی قابل توجه است که ادامه به برخی از آنها میپردازیم:

  • مشاوره خانواده بر این نکته کید میشود که انتقاد از همسر حتما ید حریم خصوصی زندگی زوجین اتفاق بیفتد . انتقاد کردن از همسر جمع اغلب اوقات عث به وجود آمدن اغتشاش بین زن و مرد میشود.
  • زوجین حتما ید مورد موضوع مورد انتقاد اطمینان حاصل کنند و مورد موضوعی که راجع به آن شک دارند زمان اطمینان حرفی به میان نیاورند.
  • نحوه انتقاد کردن همسران از یکدیگر ید ملایمت و عطوفت همراه شد. حرف زدن پرخاشگری اصولا هر شرایطی را بدتر میکند.
  • مشاوره ازدواج هم به زوجین کم تجربه آموخته میشود که انتقاد از همسر ید پایه و اساس واقعی و منطقی داشته شد بتواند به ق کافی موثر واقع شود.
  • گاهی زوجین انتقاد را کمک یک واسطه به همسرشان منتقل میکنند. اما اکثر موارد انتقاد ید بدون واسطه صورت بپذیرد.

چگونگی انتقاد از همسر !

چگونگی انتقاد از همسر را بهتر است از این زاویه بررسی کنیم که انتقاد از شریک زندگی یک مهارت است که اگر صحیح و به موقع صورت بگیرد میتواند نقش سازنده ای را زندگی داشته شد. این موضوع حالت عکس نیز ممکن است اتفاق بیفتد. زوجین حتما ید به چگونگی انتقاد از همسر توجه داشته شند که نید انتخاب زمان انتقاد اشته کنند. برای مثال برخی از زوجین انتقادات از همسر را به صورت دعوا و پرخاشگری مطرح میکنند که این کار هم عث شدت گرفتن دعوا بین افراد میشود و هم اینکه انتقاد مورد نظر بررسی نمیشود و ناگفته قی میماند.

بهترین نحوه بیان دلخوری چیست؟

بهترین نحوه بیان دلخوری زندگی زناشویی نحوه ای از بیان خواسته ها و ناراحتی هاست که عث سوءتفاهم رابطه زن و مرد نشود. به مثالی اشاره میکنیم که نحوه صحیح بیان مشکل را به طور ملموس تر توصیف کنیم. فرض کنید که زن از عدم استقلال شخصیتی و مدیریت مرد زندگی ناراضی است و میخواهد این مطلب را به شوهرش انتقال دهد. زن نید لحن تحقیر مرد حرف بزند و شوهر این حس را از همسرش یافت کند که؛ همسرم به من اعتماد و اعتقادی ندارد.

زنان نید از جملاتی مثل: (( تو هیچ استقلالی از خود نداری و همه به خودشان اجازه میدهند که برای تو تصمیم بگیرند)) استفاده کنند. حالا به بهترین نحوه بیان دلخوری دقت کنید. ((عزیزم به نظر من تو خیلی مدیریت زندگی و تصمیمات به موقع و ست گرفتن توانایی داری اما به نظرت بهتر نیست کمی بیشتر روی این موضوع متمرکز شوی نتیجه بهتری بگیریم؟ اگر احساس میکنی من هم میتوانم به تو کمک کنم فقط کافی است که به من بگویی)). اگر جملات را یکدیگر مقایسه کنید خواهید دید که ثیر کلمات چق زیاد است.

اعتراض به همسر چگونه ید شد؟

اعتراض به همسر گاهی تنها راه قی مانده برای افراد روند حفظ زندگی زناشویی از آسیب های مختلف است . اما آیا اعتراض به همسر میتواند برای بهبود شرایط کارساز شد؟ پاسخ این است که بله قطعا این کار گاهی میتواند مناسب ترین راه برای خارج شدن زندگی مشترک از شرایط نامطلوب شد. اما زوجین ید دقت داشته شند که اعتراض به همسر نید به نحوی شد که به نوعی دعوا و گیری تبدیل شود و دوطرفف را آزرده کند. برای مثال میشود به حالتی اشاره کرد که مرد یک اشته را رفر و تصمیمات خود راسی مدیریت خانواده دائما تکرار میکند و هر چه زن تلاش میکند و سعی راهنمایی مرد و بهتر شدن اوضاع دارد تغییری حاصل نمی شود. این شرایط حتما زن ید مراتب اعتراض خود را به مرد ابراز و اعلام کند.

همسر انتقاد ناپذیر چه مشخصاتی دارد؟

همسر انتقاد ناپذیر لجزی و غرور خود نهایت به زندگی مشترک آسیب وارد میکند و این انتقاد ناپذیری کوه مدت و بلند مدت عوارض خود را زندگی زناشویی نشان میدهد. اما همسر انتقاد ناپذیر به فردی که بحث و گفتگو دلایل خود برای رفر و کردارش را توضیح میدهد گفته نمیشود. فردی که انتقاد ناپذیر است دارای مشخصاتی است مثل:

  • دائم خود را آگاه و دانا میداند دیگران را خیر
  • حاضر نیست به حرف همسرش حتی فکر کند
  • نیج خوب را به خود نسبت میدهد و نیج بد را به دیگران

چگونه از همسر خود به ستی انتقاد کنیم؟

این سوال بسیاری از نوانی است که به جلسات مشاوره خانواده مراجعه می کنند. اغلب آنها از این موضوع شاکی هستند که شوهرم انتقادپذیر نیست. او به ناراحتی های ما اهمیتی نمی دهد و اغلب به دنل پاسخ این سوال هستند که چگونه ناراحتی خود را به همسرمان بگوییم. نحوه اعتراض به همسر چیست؟ چگونه به همسرم بگویم از او ناراحتم؟ چگونه این ناراحتی را به همسرم نشان دهم؟ آیا نامه اعتراضم را به همسرم نشان دهم یا اینکه او رورو صحبت کنم؟ انتقاد از شوهر می تواند شامل موضوعات مختلفی شود مانند موضوعات جنسی، موضوعات مالی، چگونگی تربیت فرزندان و …که مشاوره زناشویی و زندگی مشترک پاسخ های آنها را خواهید یافت.

اما ید بدانیم انتقاد از همسر ید طوری شد که عث دلخوری بیشتر و تنش خانواده نشود. ید بگوییم که انتقاد از همسر زندگی زناشویی، به نوبه خود رفر مخربی نیست و حتی می تواند تعامل ست زوجین را بهبود ببخشد زیرا یک انتقاد سازنده می تواند پیامی را که زوجین بهم می رسانند به نحوه ستی هدایت کند و حس سلامتی رابطه آنها را تضمین کند. اما مسفانه ید بگوییم که اغلب افراد هنگامی که از آنها انتقاد می کنید زیاد استقل نمی کنند. نتیجه ید بدانید همسر شما نیز از این قائده مستثنی نیست.

نحوه ست انتقاد از همسر

نحوه ست انتقاد از همسر شامل مهارت های زندگی می شود که نوان ید آنها را رعایت کنند.

  • بهتر است هنگامی که می خواهید از همسرن انتقاد کنید به جای زیر سوال بردن رفر همسرن ابتدای بحث خواسته ها، امیال و نیازهای خود را مطرح کنید.
  • هنگام انتقاد از شوهر بهتر است دلخوری های خود را مکتوب کنید و به ریشه های رفرهای همسرن قل خودن بیشتر فکر کنید.
  • زمانی که می خواهید از همسرن انتقاد کنید سعی کنید خود را جای او بگذارید و حتی مواقعی به او بگویید من زمانی که خود را جای تو می گذارم، فکر میکنم تو به این مساله اینگونه فکر می کنی؛ این زمان ک متقابل شما بیشتر خواهد شد.
  • ابتدای بحث انتقاد از همسر ید به صورت واضح به همسرن بگویید که هدف ن از انتقاد از رفرهای او، صرفا حل مشکل است و قصد رنجش او را ندارید و نهایت می خواهید به تفاهم بیشتری دست پیدا کنید.
  • هنگام انتقاد از شوهرن طوری رفر نکنید که او عمدا قصد رنجش شما را دارد. بهتر است بگویید که اگر او شناخت بیشتری از نیازهای شما داشته شد قطعا این مشکلات پیش نمی آمد و علت این مشکلات می تواند یک سوءتفاهم ساده شد.

چگونگی انتقاد از همسر

چگونگی انتقاد از همسر سوالی است که خیلی از نوان به دنل پاسخ آن می گردند؛ علی الخصوص زمانی که آنها نمی توانند انگیزه تغییر رفر همسرشان را به وجود بیاورند و به بیانی از این بت مانده می شوند. هنگامی که می خواهید از همسرن انتقاد کنید سعی کنید کارهای مثبتی که او انجام داده را برایش زگو کنید و به او بگویید چق این رفرها نظر شما مهم است. اینگونه صحبت کردن عث می شود فضای بین شما بسیار صمیمی تر شود. یک فضای مثبت عاطفی قطعا انتقاد کردن سوءتفاهم کمتری به ر می آورد و شما می توانید بهتر پیام خود را به شوهرن انتقال دهید. به یاد داشته شید هنگامی که می خواهید از یک رفر همسرن انتقاد کنید، به هیچ وجه پیام ن را به صورت کنایه بیان نکنید. سعی کنید سخنان شما واضح، شفاف و مهرنانه شد.

روش های غلط انتقاد از همسر

روش های غلط انتقاد از همسر می تواند طیف گسترده ای را شامل شود که ما این مقاله سعی می کنید تعدادی از آنها را برای شما زگو کنیم. حتی المقدور از انجام آنها پرهیز کنید. روش های غلط انتقاد از همسر شامل موارد زیر است:

  • دلخوری خود از همسرن را دیگران مطرح کنید.
  • هنگام صحبت او، همسرن تحقیر و مورد تمسخر قرار دهید.
  • هنگام انتقاد از همسرن، او را دیگران مقایسه کرده و رفرهای آنها را به رخ همسرن بکشید.
  • هنگام انتقاد از همسرن یکدندگی و لجاجت کنید.
  • طوری همسرن صحبت کنید، گویی که دارید از او زگویی می کنید.
  • لحن بیان شما هنگام مطرح کردن انتقادن، سرشار از تندی، خصومت و یکدندگی شد.

چگونه ناراحتی خود را به همسرمان بگوییم؟

یکی از پرسش های مکرر خانم ها مشاوره روانشناسی اینه که میگن ما میاییم از شوهرمون انتقاد کنیم و اشتهش رو بهش بگیم یا لج میکنه یا دعوا راه می اندازه یا کار غلطش رو توجیه میکنه یا اصلا منکر رفرش میشه!! و من نمیدونم ید چه کار کنم؟ و برخی زوجین هم میگویند سکوت میکنیم و میسوزیم و میسازیم که این خود عث میشه از مدت احساس افسردگی و پوچی و بی انگیزگی اونا رو فرابگیره پس چه ید کرد؟

جواب ید گفت: برهیچ کسی پوشیده نیست که زندگی که اون انتقاد نشه همانند آب سالمی است که اگه یکجا راکد بمونه میگنده پس ید انتقاد کرد ولی نحوه انتقاد کردن رو بلد شد.

نحوه ست انتقاد از همسر چیست؟

نحوه ست انقاد از همسر شناخت مردان نهفته است.

ابتدا چندویژگی مردان رومیگم و توجه به این ویژگیها، چناهکار رو مرورمیکنیم:

  • اولین ویژگی مردان کسب احساس اقتدار است پس هرچیزی این احساس رو کم کنه هاش مقابله میکنند.
  • دومین ویژگی مردان پناه بردن به غار تنهایی مشکلات و اختلافات است.
  • سومین ویژگی مردان کسب سریع اطلاعات و آگاهی و راه حل از گفتگو کردن است.
  • چهارمین ویژگی مردها اینه که اونا یک لحظه بر روی یک مساله تمرکز میکنند

خوب حالا توجه به این چند ویژگی که گفتم راهکارهای زیر رو نگاه کنید.

راه های انتقاد از همسر:

راه های انتقاد از همسر چیست؟

  • هرگز موقع انتقاد کردن شوهرتونو مقایسه نکنید و اسم فرد خاصی رو نیاریدمثلا نگید داداشم یا داداشت یا دوستت بلکه اونو فقط خودش مقایسه کنید مثلا عزیزم دیروز که نشستی و به حرفام گوش دادی خیلی کیف کردم و بهت افتخار کردم (هم اقتدار و هم اطلاعات میدید)
  • اگر بتوانید به جای انتقاد کردن از شوهرتون به او پیشنهاد بدیداثربخش تر خواهد بود مثلا به جای اینکه بگیم چرا من رو تفریح نمیبری به او بگیم وقتی منو تفریح میبری حالم خوب میشه و یا به جای اینکه بگید چرا دیر اومدی خونه؟و حالا کجا بودی؟ میتونید بگید خیلی ترسیدم و نگرانت شدم اتفاق خاصی افده بود که دیر اومدی؟ (دارید هم اطلاعات میدی و هم اقتدار)
  • برای انتقادکردن وقت شناس شید مثلا وقتی شوهرتون تو غار تنهایی هست انتقاد نکنید چون اون از این وضعیت داره لذت میبره و شما حرف زدنتون هرچند هم صحیح و ست و منطقی شه دارید حس کیف رو از او میگیرید مثلا وقتی از سرکار اومد خونه یا دیر اومد خونه یه مدت بهش وقت بدید خودشو زیابی کنه (غار تنهایی)
  • خانم عزیز بر عکس خودتون که وقتی یک مرد بخواهد از شما انتقاد کنه ید کلی مقدمه چینی کنه پذیرشش براتون راحت بشه حین انتقاد کردن از مرد خیلی براش توضیح و تفسیر ندید چون مردان حوصله نشستن و حرف گوش دادن ندارند پس خلاصه برو سر اصل مطلب (کسب سریع اطلاعات)

نحوه ست انتقاد از همسر

  • انتقاد از شوهر ید مکان مناسب مثلا جاهایی که شلوغه و کسی شما رو نمیشناسه و همراه یک چیز لذت بخش شه انجام بشه مثلا پارک و جنگل که اون موسیقی صدای آب و یا خوردن تنقلات هست انجام بشه.
  • برخی خانم ها حین انتقاد کردن داد و فریاد و جیغ میزنند سوال من اینه مگر همسر شما ناشنواست من میدونم شما حداقل داد زدن خودتون رو یه لحظه تخلیه میکنید ولی میدونید دیگه حرفتون اثر نخواد داشت و متقابلا اونم فریاد بلند تری بر سر شما میزنه و چون تن صدای مردان کلفت است هرگز نمیتونی بلند تر از او حرف بزنی و نتیجه رو به گریه و زاری میاری!!!(کاهش اقتدار دادن به مرد).
  • از انتقاد کردن حین دعوا ،عصنیت و مشاجره زناشویی بپرهیزید چون دعوا احساس بر دو طرف غالبه هیچ حرف منطقی پذیرفته نمیشه و حتی اثر معکوس خواهد داشت(حس کاهش اقتدار و عدم تمرکز بر روی چند مساله).
  • هیچ وقت از مردتون انتظار نداشته شید که اگر انتقادی کردید سریع بر روی او اثر بگذاره بلکه به او فرصت فکر کردن بدید اجازه بدید مطالب شما رو تجزیه وتحلیل کنه اجازه بدید حس کنه انگار خودش داره به نتیجه میرسه نه اینکه شما به نتیجه رسوندیدش (اقتدار دادن و تمرکز بر یک مساله)

همراهان عزیز یادتون شه یک انتقاد خوب ید از همه تکنیک های لا استفاده کرد نه اینکه فقط یکی رو انجام بدید مطمئن شیوی شوهرتون اثر خواهد گذاشت.

سوالات متداول

چگونه خواسته های خود را به همسرمان بگوییم؟

انتقاد ازهمسر ید مکان مناسب مثلا جاهایی که شلوغه و کسی شما رو نمیشناسه و همراه یک چیز لذت بخش شه انجام بشه مثلا پارک و جنگل که اون موسیقی صدای آب و یا خوردن تنقلات هست انجام بشه.

نحوه ست انتقاد از همسر چیست؟

نحوه ست انقاد از همسر شناخت مردان نهفته است.چندویژگی مردان رومیگم و توجه به این ویژگیها، چناهکار رو مرورمیکنیم:اولین ویژگی مردان کسب احساس.اقتدار است پس هرچیزی این احساس رو کم کنه هاش مقابله میکنند.دومین ویژگی مردان پناه بردن به غار تنهایی مشکلات و اختلافات است.سومین ویژگی مردان کسب سریع اطلاعات و آگاهی و راه حل از گفتگو کردن است.چهارمین ویژگی مردها اینه که اونا یک لحظه بر روی یک مساله تمرکز میکنند.

بدترین شیوه انتقاد از همسر چیست؟

هنگام انتقاد از همسرن، او را به هیچ وجه تحقیر و مورد تمسخر قرار ندهید.هنگام انتقاد از همسرن، او را دیگران مقایسه نکنیدو رفرهای آنها را به رخ همسرن نکشید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: How Couples Can Use Criticism Constructively

بهترین شیوه انتقاد از همسر چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۶:۵۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)