مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

راهکارهای ازدواج موفق

۵٫۰
۰۱

راهکارهای ازدواج موفق همچون پلی است برای عبور از یک پرتگاه که اگر به ستی از آن عبور کنید قطعا به یک ازدواج موفق دست خواهید یافت . برای انتخاب ست راهکارهای ازدواج موفق بهتر است ابتدا به خودن نگاهی بیاندازید . همانطور که می دانید برای یک جهانبینی ست ابتدا ید یک خودشناسی ست داشته شید . شخصیت ونین را به چالش بکشید و خواسته ها و معیارهای ازدواج را برای خودن مشخص کنید . بعد از مشخص کردن ملاک های ازدواجن مشخص کنید هدفن از ازدواج چیست و ازدواج انتظار چه تغییری زندگین دارید . همین چند کار ساده به بسیاری از راهکارهای ازدواج موفق دست پیدا کرده اید . اگر پیدا کردن هریک از موارد راهکارهای ازدواج موفق به مشکل برخوردید به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنید .

راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی

راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نیز تعریف شده است . روانشناسان نظر گرفتن چارچوب های تخصصی مثل میزان اختلاف سنی ، شخصیت های فردی ، موقعیت مالی و اجتماعی و … و تست های ازدواج و جلسات مشاوره خانواده نسبت به ملاک های شخصی هر فرد می توانند یک ازدواج موفق را برای افراد رقم بزنند .ازجمله راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی نگاه افراد به فلسفه ازدواج است اینکه خواسته های یک زوج از ازدواج ، مشترک شد می تواند ثیرمفیدی را بر روی زندگی مشترک بگذارد .

همچنین اعتقادات و اهمیت دین نیز جامعه و فرهنگ ما برای ازدواج امری مهم تلقی می شود . از جمله راهکارهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی بد نیست به بلوغ فکری و بلوغ جنسی نیز اشاره کنیم یکی از شروط مهم برای ازدواج این است که هردو طرفین به یک ثت عقلی و کی رسیده شند توان اداره یک زندگی و مقابله مشکلات را داشته شند .

راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام

راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام بسیار ساده و بیشتر برای ترویج ازدواج آسان است . دین اسلام ازدواج را کامل کننده نیمی از دین انسان تشبیه کرده است و ازدواج را امری مهم برای سعادت انسان تلقی می کند و از همین رو تمام راهکارهای دین به صورتی شکل گرفته که فردی که قصد ازدواج دارد به راحتی برای این امر مقدس اقدام نماید . نتیجه راهکارهای ازدواج موفق از نظر اسلام سعی ترویج جوانان به ازدواج آسان دارد و بسیار ذکر شده که هیچگاه برای ازدواج نگران مسائل مالی نشید و به رزاقیت خداوند اعتماد داشته شید .

توجه به راهکارهای دین اسلام برای ازدواج موفق بهتر است جوانان به دنل مقایسه زندگی خود دیگران نشند و اهداف مشخص خود را داشته شند و زندگی مشترک سعی کنند قناعت آرامش را میهمان سفره زندگیشان کنند . دین اسلام الگو قرار دادن زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) و علی (ع) می توان بهترین راهکارهای یک ازدواج موفق را بدست آورد و از آن زندگی مشترک شخصی استفاده نمود .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


راهکارهای ازدواج موفق برای دختران

راهکارهای ازدواج موفق برای دختران از جمله نگرانی های ماان می شد . توجه به تغییر روند زندگی دهه های اخیر و تغییر نحوه ازدواج های سنتی اغلب والدین ، نگران نحوه انتخاب همسر فرزند خود ازجمله دخترشان هستند . گذشته دخالت مستقیم خانواده ازدواج فرزند فرد مورد نظر ابتدا مورد یید خانواده قرار می گرفت نتیجه خانواده احساس آرامش بیشتری می کرد . اما امروزه که نحوه ازدواج ها دچار تغییراتی شده که خانواده ها دخالت کمتری انتخاب همسر فرزندشان دارند بهتر است برای تشخیص صلاحیت خواستگار به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند .

همچنین جلسات خواستگاری ، دیدارهای دوران نامزدی برای شناخت بیشتر از یکدیگر و آشنایی از جزئیات رفری یکدیگر بسیار مفید است البته بهتر است سعی کنید این دوران دچار وابستکی های عاطفی نشوید بتوانید عقل و منطق تصمیم بگیرید .

راهکارهای ازدواج موفق برای پسران

راهکارهای ازدواج موفق برای پسران نیز از اهمیت لایی برخوردار است . انتخاب معیارهای ازدواج مهم ترین امر خودشناسی است که پیش تر به آن اشاره کردیم . فرهنگ ما که پسران برای خواست ازدواج پیش قدم می شوند لازم است که وحله اول خودشناسی کاملی داشته شند سپس معیارهای منطقی ستی داشته شند انتخاب همسر دچار مشکل نشوند . نکته حائز اهمیت انتخاب پسران این است که ظاهر بین نشند و ملاک های خود را صرفا بر اساس زییی و یا مادیات طراحی نکنند . اهمیت دادن به اصالت خانوادگی و شخصیت فردی و اعتقادات مذهبی اهداف مشترک زندگی بسیار مهم تر از زییی های ظاهری است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From …

راهکارهای ازدواج موفق

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۱:۴۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)