مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

وقتی مجردی بهتر است یا متاهلی؟

5 / 5 ( 1 vote )

وقتی مجردی بهتر است یا مهلی؟

تفاوت مجردی و مهلی

وقتی مجردی بهتر است که از تمام لحظات زندگی ن استفاده کنید. قطعا دوران تجرد دورانی است که آزادی و راحتی شما بیشتر است. هر کاری بخواهید انجام می دهید و هر چه بخواهید می خورید یا دوسنن به سفر های مجردی بروید بی آنکه بخواهید به کسی پاسخ دهید. البته برای بعضی مجرد ها داسن اینگونه نیست. آن ها معمولا ید به والدینشان پاسخ میدهند. اما نظر بسیاری از روانشناسان این است که وقتی مجردی بهتر است عقده ای دلت نشد. اما آزادی های بیش از حد بعضی مجردها عث شده که زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرند و نامزدشان به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می کنند، مشاور به آن ها میگوید که دست نگه دارند زیرا هنوز برای تشکیل خانواده آماده نیستند.

این افراد دوست دارند که همچنان آزاد شند. این افراد قطعا اگر رفر خود دقت نکنند بعد از ازدواجشان ید هر روز مقابل دفتر مشاوره زناشویی و زندگی مشترک شند و از مشکلاتشان بگویند. حتی بعضی موارد دیگر امیدی به ادامه زندگی نیست چون زن و شوهر دوست دارند به دوران مجردی خود برگردند. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای ازدواج به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید و قبل از آن برای شروع زندگی مهلی آماده شوید.

وقتی مجردی بهتر است یا مهلی

سوال اینجاست که وقتی مجردی بهتر است یا مهلی؟ عده ای میگویند دوران تجرد بهتر از دوران مهلی است. اما عده نظرشان متفاوت است. ناگفته نماند این موضوع بستگی به شرایط دوران تجرد یا هل دارد. مثلا برای بعضی افراد که شرایط زندگی بهتری دارند دوران مجردی بهتری دارند و برای برخی دیگر هم ازدواج کلید حل مشکلاتشان است. به همین دلیل پاسخ به این سوال که وقتی مجردی بهتر است یا مهلی کاملا نسبتی است و نمی توان پاسخ ستی به آن داد. علاوه بر این اکثر ما آدم ها هیچ گاه از شرایط خود راضی نیستیم و همیشه افسوس گذشته را می خوریم. پس ید پای د و دل همه نشست و حرف های همه را گوش کرد و توجه به روحیات خود به نتیجه رسید.

کل می توان گفت زندگی شما کاملا وابسته به انتخاب های شماست. اگر انتخاب ستی داشته شید قطعا پیامدهای خوبی انتظارن خواهد بود و اگر انتخابن از روی منطق و عقل نشد و احساسی تصمیم بگیرید قطعا چالش های پیش رو براین سخت تر است.

شکل دنیا وقتی مجردی

شکل دنیا وقتی مجردی کاملا دنیای هل متفاوت است. مثلا اگر از یکی بپرسی دوران مجردی دنیای مهلی مقایسه کن یه دفتر صد برگ پر می شد. چون دوران مجردی دقیقا خیلی کارها رو ید کنار بزارن و خیلی از رفرهایشان رو ید تغییر بدهند یا خیلی چیزها رو نید بخورند یا خیلی جاها را نید بروند. حالا این تغییرات برای بعضی ها مثبت و برای بعضی ها منفی است. مواردی بوده که یک مجرد بعد از ازدواج کارشان به مشاوره خانواده کشیده شده است. چون نمیخواستند قبول کنند که از دوران مجردی بیرون آمده و حالا به یک فرد مسئول و متعهد تبدیل شده اند.

اگر شکل دنیای مجردی را به دایره تشبیه کنیم، دوران مهلی می تواند شبیه یک شش ضلعی شد. یعنی شما ید از چند جهت آمادگی داشته شید. چه به لحاظ جسمانی و چه به لحاظ روحی و روانی ید به آن مرحله از زندگی برسید که اولا یک نفر عقاید و نظرات مختلف زیر یک سقف آخر عمر زندگی کنید. ثانیا ید به لحاظ جسمانی آنق قوی شید که بتوانید فرزندان ستی تربیت کنید. ثالثا راه رو روش مدیریت مالی و مدیریت شخصی را بدانید و بتوانید همه را سر جای هم نگه دارید. این میان مشکلات و موانع سر راه زندگی را به آن اضافه کنید. این ست نیست که شما را از ازدواج بترسانیم اما توصیه ما این است خود ندیده اید که مسئول شید ازدواج نکنید.

تفاوت زندگی مجردی مهلی

تفاوت زندگی مجردی مهلی زیاد است اما این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره میکنیم.

آزادی:

معمولا مجرد ها نسبت به افراد مهل بعضی جهات آزادتر هستند. چه روابط اجتماعی و چه موارد شخصی آزادی عمل بیشتری دارند اما مهل ها معمولا از آزادی واستقلال کمتری برخوردارند. همسر و فرزندان به نوعی سد راه آن ها هستند. به گفته روان شناسان مجردها نسبت به مهل ها استرس کمتری دارند. استرس کار، مخارج خانه، زندگی، فشار های روحی مجرد ها بسیار کمتر از مهل هاست.

مجردها نسبت به افراد مهل دوسن بیشتری دارند:

از دیگر تفاوت های زندگی مجردی و مهلی این است که مجردها دوسن بیشتری نسبت به افراد مهل دارند و به نوعی یک دوست خوب می تواند سنگ صبور و مشاوره خانواده و همدل و هم پایه آن ها شد دیگر آن فرد منزوی و تنها نشد. اما زندگی مهلی اینگونه نیست و تمام فکر و ذکر فرد به رتق و فتق امورات خانه پرداخته می شود و دیگر فرصتی برای دوست یابی ندارند.

تجربه زندگی مجردی

تجربه زندگی مجردی آنق به ذائقه بعضی ها خوش می آید که گاهی اصلا به فکرشان نمی رسد ازدواج کنند. از طرفی برای برخی آنق تلخ می شود که گاهی تنها راه خلاص شدن خود را ازدواج می دانند. اگر جوانان مورد تجربه زندگی مجردی سوال شود لاتفاق نظری نسبی دارند. یعنی هیچ کس مطلقا خوشبخت نیست. زندگی مجردی به این راحتی نیست و هل هم سختی های خودش را دارد. به همین دلیل قبل از ازدواج بهتر است از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید او ببیند آیا آماده ازدواج هستید یا خیر…

سبک زندگی مجردی

سبک زندگی مجردی نیز مانند سبک های دیگر، به برداشت شما از زندگی و علاقمندی های شما، شیوه رفری، ارزش ها و خانواده مربوط می شود. فرهنگ ایرانی معمولا سبک زندگی مجردی مخصوصا برای دختران پذیرفته نبوده و به نوعی مورد سرزنش و نکوهش قرار می گرفته اما مدتی است به دلیل مشکلا اقتصادی و تغییر سبک زندگی رونق پیدا کرده است. این زمینه ید مسئولان و دولت مردان شرایط ازداج را مهیا کنند جوانان برای استقلال به ازدواج روی بیاورند و کمتر به این سبک از زندگی گرایش پیدا کنند.

سوالات متداول

من مدتی است که به همراه دوسنم خانه مجردی داریم. مام اصرار دارد که من ازدواج کنم ولی من علاقه ای به ازدواج ندارم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

اول اینکه بهتر است دیدگاهن را نسبت به زندگی مشترک تغییر دهید. مدتی تمرین کنید. اگر واقعا نتوانستید این سبک از زندگی را تحمل کنید بهتر است زمانی که آمادگی کامل پیدا نکرده اید ازدواج نکنید.

به نظر شما زندگی مجردی بهتره یا مهلی؟ من دختری ۳۰ ساله هستم که موقعیت های خیلی عالی نداشتم. به نظرتون مجرد بمونم بهتره؟

این سوال خیلی کلی است. این مورد کاملا به شرایط شما بستگی داره، اگر قصد و موقعیتتون مناسب هست حتما ازدواج کنید.

چطور زمان مجردی به آرامش برسیم؟

تو این شرایط معمولا ازدواج خوب سخته. از اون طرف نیاز داریم کنار یکی به آرامش برسیم. اگه موقعیت ازدواج نداری سعی کن فکرتو گیر کار کنی یا حتی به مسافرت بری و برنامه های فوق العاده داشته شی.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Is it better to be single or married? Let’s find out )

وقتی مجردی بهتر است یا مهلی؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۹:۲۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)