مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

تشکر از همسر- چگونه از همسرم تشکر کنم؟

5 / 5 ( 1 vote )

تشکر از همسر چرا مهم است؟

تشکر از همسر و قدانی از او مهم ترین و ثیر گذارترین راه رسیدن به خوشبختی و سعادت و آرامش محیط خانواده است. انسان ها معمولا برای رسیدن به خوشبختی تمام تلاش خود را می کنند. اما بعضی از آن ها راه رسیدن به آن را نمی دانند و فکر می کنند برای داشتن آرامش خانوادگی ید هزینه های زیادی را بپردازند غافل از اینکه می توان چند کلمه مدت ها همسرشان را عاشق و دلداده خود کنند. بسیاری از موارد وقتی زوجین به مشاوره ازدواج مراجعه می کنند متوجه می شوند که کلید مشکلات پیش آمده این است که فکر می کنند که تمام کارهایی که همسرشان برایشان انجام می دهد وظیفه بوده و به نوعی از هم طلبکار هستند. زمانی که مشاوره زناشویی علت را به آن ها می گوید زه می فهمند بله ریشه مشکلشان یه تشکر ساده بوده است.

تشکر از همسر آنق مهم است که عث رشد معنوی، اخلاقی و رفری زوجین می شود. حتی مواردی که طرف مقابل کارش را ناقص انجام می دهد تشکر از همسر می تواند عث شود دفعات بعدی این کار را کامل تر و بی نقص تر کند. علاوه بر این سپاسگذاری شما ثیر مستقیمی روحیه او خواهد گذاشت. علاوه برآن تشکر و قدانی از همسرن عث می شود اعتماد به نفسش هر روز بیشتر شده و احساس کند ارزشمند است. فکر می کنید چرا بعضی خانواده حتی داشتن مشکلات زیاد کنار هم آرام هستند و احساس خوشبختی می کنند مقابل بعضی خانواده ها حتی داشتن امکانات زیاد هم هنوز احساس خوشبختی نمی کنند و کارشان به مشاوره خانواده نیز می کشد؟ عشق و سپاسگذاری کلید حل مشکلات است.

اهمیت تشکر از همسر

بسیاری از کارشناسان مورد اهمیت تشکر از همسر کید می کنند. بر طبق تحقیقات انجام شده، قدان بودن شما زندگی رابطه مستقیمی لا بردن روحیه و توان همسرن برای ادامه زندگی شما دارد. مسفانه بسیاری از زوجینی چیزی مورد اهمیت تشکر از همسر نمی دانند. مثلا مردان خود می گویند وظیفه مدیریت خانه است و یا مرد موظف است به امورات مالی همسر و فرزندان رسیدگی کند. این جملاتی است که به مراتب شنیده می شود مخصوصا اختلاف و دعواهای مکرر گفته می شود. اهمیت تشکر از همسر این موارد خلاصه می شود:

  • لارفتن استحکام و پایداری بنیان خانواده
  • لا رفتن سلامت روان همسر و فرزندان
  • آرامش محیط خانه
  • تغییر دید و نگاه همسر نسبت به اجتماع و افراد دیگر

این موضوع عث می شود همیشه قدان دیگر شید و لطف دیگران را به پای وظیفه شان نگذاریم. معمولا افرادی که از کلمات سپاسگذاری مانند متشکرم استفاده می کند خانواده و اجتماع از جایگاه لایی برخوردار است. وقتی از دیگران قدانی می کنیم اطرافیانمان اطمینان بیشتر و انگیزه بهتری کنار ما هستند.

افرادی که همیشه از دیگران تشکر می کنند معمولا نسبت به دیگران انرژی مثبت بیشتری دارند و کمتر افسردگی می گیرند. این افراد معمولا خشم خود را بهتر کنترل می کنند و سلامت روان دارند.


بیشتر بخوانید: نکات مهم مشاوره روانشناسی برای زندگی چیست؟


نحوه تشکر از همسر

نحوه تشکر از همسر بسیار ساده است و کافی است همسرن و زحماتش را ببینید. بیشتر زوجین فکر می کنند که به اندازه کافی از همسرشان سپاسگذار هستند اما واقعیت اینگونه نیست. نمی توانید تصور کنید که گفتن یا شنیدن عرت های مثل ” عزیزم برای همه چیز ازت متشکرم” ، ” متشکرم که زحمت بچه ها رو می کشی”، متشکرم که زحمت همه ما گردن توست”، ” متشکرم که به فکر منی و برای من غذا ست می کنی”، ” متشکرم که صبوری می کنی”

نکات مهم نحوه تشکر از همسر این است که به موقع و جای مناسب شد. مثلا وقتی همسرن از خستگی بعد از کار شکایت می کند می توانید شانه هایش را ماساژ بدهید و به او بگویید متشکرم. به خاطر این همه زحمت که برای من می کشی، آن زمان است که اکسیر عشق مانند اکسیژن رگ های همسرن جریان پیدا می کند. بعضی موارد اگر همسرن از بی مسئولیتی شما ناراحت هستند و جر و بحث و مشاجره می کنند. این کار را امتحان کنید و ثیرش را ببینید. قطعا مراجعه به مشاوره زناشویی نیز می توانید راجب ترفند های تشکر از همسر بیشتر آشنایی پیدا کنید.

راه های قدانی از همسر

از جمله راه های قدانی از همسر این است که از کلمات محبت آمیز استفاده کنید. قبل از آن بهتر است که از همسرن تعریف کنید و از کارهای خوب او لیستی تهیه کنید. حتی کوچکترین جزئیات را به خاطر داشته شید. زمانی که همسرن ورش نیم شود میتوانید یک شاخه گل از او قدانی کنید. مورد آقایان، چون نسبت به خانم ها ون ریز تر هستند نمی توانند احساساتشان را به شما بگویند و به شدت به شما و احساسن نیازمند هستند. خانم ها می توانند تشکر و قدانی از شوهر، کاری کنند که انگیزه آن ها برای انجام کار و تلاش دوره بیشتر شود. بهترین راه قدانی از زنان نیز آغوش شوهرانشان است. آن ها را آغوش بگیرید و همان لحظه بگویید که زحمات آن ها را می بینید و از آن ها سپاسگذارید.

متن های خوب سپاسگذاری از همسر

از متن های سپاسگذاری از همسر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همسر عزیزم تو تنها کسی هستی که قلب مرا تسخیر کردی، ممنون که مرهمی برای زخم های منی، همیشه کنارم بمون.
  • همین که هستی و همراهمی، لحظات تلخ زندگی را برایم مانند عسل شیرین کرده. از تو ممنونم که عشق رو به من هدیه دادی.
  • همسر خوبم، دوست مهرن و قابل اعتماد و دلسوز من، دوستت دارم و هر لحظه برای بودنت تشکر میکنم.
  • همسرم تو پاسخ تمام سوالات منی و راه حل تمام مشکلاتمی. تو مان د های منی، به خاطر همه چیز ازت ممنونم.
  • دیگر متن های خوب سپاسگذاری از همسر عرت است از:
  • همسر مهرنم، عشق تو به من، تلاش و مرزه کردنت، بهانه ای برای زندگی من است. عاشقانه کنارم بمان.
  • همسر عزیزم هر روز بیش از پیش عاشقت می شوم، تو پا به پای من سخت ترین شرایط کنارم بودی و هستی، لطفت را جبران می کنم.

فواید قدانی از همسر

فواید قدانیاز همسر زندگی مشترک را می توان یک کلمه خلاصه کرد” خوشبختی” اما بهتر است مورد جزئیات آن بیشتر بدانید. فواید قدانی از همسر عرت است از:

  • خوشحال کردن شریک زندگی
  • پایداری بنیان خانواده و بیشتر شدن مهر و محبت
  • ارضای نیاز ونی شریک زندگی
  • راحت بودن همسرن شما ( بسیاری از موارد همسرن به دلیل بی حوصلگی شما، خیلی مسائل را از شما پنهان می کنند، قدانی و سپاسگذاری شما عث می شود به قول معروف روی همسرن را به شما ز کرده و شما راحت تر صحبت کند)
  • صمیمیت و دلگرمی ن بیشتر می شود.
  • وابستگی و علاقه همسرن به شما بیشتر شده و مهرن تر شما رفر میکند.

سوالات متداول

همسرم توجه به شرایط مالی خوب، برام هدیه نمی خره.. به نظر این موضوع رو چطور براش مطرح کنم؟

بهتره این مورد براش مثال بیارین. مثلا همسرم دوستم برای این کار رو کرده واین هدیه رو براش خریده. بهش بگین از گرفتن هدیه خوشحال می شید.

همسرم بعد از تشکر از من دوست داره مدام منم ازش تشکر کنم. آخه کاری نمی کنه که ازش تشکر کنم.

خوب شما هم تشکر کنید و بگید اگه اینجوری بودی خیلی بهتر و بیشتر ازت قدانی میکرد.

شوهرم فکر می کنه کارای خونه و بچه داری کاری ندارده و فقط کار خودش کاره، لطفا راهنماییم کنید چطور هاش رفر کنم؟

مسفانه بعضی آقایون این طرز فکر رو دارن که معمولا هم ارثی هست.خوب شما پیش قدم بشین، ازش تشکر کنید. ببیند اول اون هم از شما تشکر می کنه. اگه تشکر نکرد بهش بگید که نیاز دارید که ازتون قدانی بشه. اگر به یه مشاوره خانواده هم مراجعه کنید عالی می شه.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Thank you note to spouse examples )

تشکر از همسر- چگونه از همسرم تشکر کنم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۰:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)