مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

عذر خواهی از همسر- چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

5 / 5 ( 1 vote )

مهارت عذر خواهی از همسر چیست؟

عذرخواهی از همسر واقع نوعی هنر همسر داری است. اینکه غرور خود را به خاطر همسرت زیر پا بگذاری و قبول کنی که اشته کرده ای، نشان می دهد که که فرد شجاعی هستی. مسلما برای تمام زن و شوهر ها پیش آمده هم دعوا کنند یا بر سر موضوعی اختلاف داشته شند یا حتی همدیگر را برنجانند. این زوجین زمانیکه به مشاوره ازدواج مراجعه می کنند مشاور متوجه می شود که کار یک عذر خواهی ساده حل و فصل می شد و به خاطر لبجازی دو طرف کار به اینجا کشیده است.

عذرخواهی از همسر واقع یکی از مهم ترین مهارت های ضروری ازدواج است. چه بسا بهتر است مورد این مهارت بیشتر بدانید و تمرین کنید. البته توصیه ما به شما این است که از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید. او شما را راهنمایی می کند که چگونه و چه شرایطی از همسرن عذرخواهی کنید. قطعا راه و روش و موقعیت عذرخواهی را به شما یادآوری خواهد کرد. ولی این موضوع را بدانید که الزاما تنها شما مقصر نیستید. قطعا همه ما شرایط مختلف اشتهاتی می کنیم فقط کافی است که آن بپذیریم و از آن س بگیریم و قول بدهیم برای همسر و فرزندمان نقش بهتری داشته شیم. مشاوره خانواده می تواند راه گشای مشکل شما شد و شما را از این بن بست نجات دهد. اما کار اصلی دست خود شماست. کافی است ترفند آن را بدانید.

راه های عذرخواهی از همسر چیست؟

را های عذرخواهی از همسر را می توان سه چیز خلاصه کرد:

  • قبول اشته
  • کنار گذاشتن غرور
  • آغوش گرفتن همسر

مرحله اول : شناخت اشته

قبول اشته از مهم ترین راه های عذرخواهی از همسر این است که قبول کنیم اشته کردیم. اگر از او ناراحتی و لج و لجزی یا فشار دیگران عذرخواهی کنید قطعا همسرن نمی تواند شما را ببخشد. این موضوع از نوع نگاهن مشخص است. البته شاید شما اشته نکردید این صورت اگر همسرن عذرخواهی نکرد چه کنید؟ اگر شما عاقل تر و منطقی تر شید می بخشید و خودن موضوع صحبت را ز میکنید و هدیه یا شاخه گلی نشان می دهید جنبه شما چق لاتر از او بوده و هست.

مرحله دوم: کنار گذاشتن غرور

بعد از اینکه به اشتهن پی بردید دو دو چهار بکنید. غرور و لجزی کار را سخت تر می کند. مخصوصا اگر همسرن را دوست دارید اجازه دهید متوجه شود که چق دوستش دارید. غرور برخی از زوجین عث می شود که نتوانند حرف هایشان را رو رو بزنند و سعی می کنند یک پیام سر و ته قضیه را هم بیاورند. ثیر عذرخواهی رو رو بسیار بیشتر از دادن پیغام و پسغام است.

مرحله سوم: آغوش گرفتن همسر

بله ست است. این گزینه معجره می کند متواضعانه همسرن را آغوش بگیرید. تماس جسمی، آغوش شما فراموش کردن اختلافات و دعوا به به شما کمک بزرگی خواهد کرد. این موضوع عث می شود همسرن برای ادامه زندگی به شما دلگرم شود و این اختلافات را کنار بگذارد. این شرایط یک هدیه کوچک می تواند به شما بیان پشیمانی ن کمک بزرگی کند.

زمان مناسب برای عذرخواهی از همسر چه زمانی است؟

شاید خود بپرسید زمان مناسب عذرخواهی از همسر چه زمانی است. بسیاری از ما نمی دانیم چه زمانی از همسرمان عذرخواهی کنیم. مواردی که علت دعواهای آن را می دانیم بهتر است بعد از مدتی مثلا ۱ ساعت از همسرن عذرخواهی کنید ولی گاهی اوقات از رفر و اخلاق همسرن می فهمید که شما بد است یا شما بفری و بداخلاقی می کند یا رفر زننده ای شما دارد . این شرایط بهتر است همان لحظه او صحبت کنید و علت را جویا شوید. اگر از شما و رفرن ناراحت است او را آرام کنید و به او اطمینان دهید که دوست نداشتید او را ناراحت کنید. این حالت زمان مناسب عذرخواهی از همسر دوست بعد از ناراحتی و عصنیت اوست.

اما چگونه متوجه شویم که اشته از شما بوده است؟ شما قطعا همسر خود را می شناسید و مورد جزئیات زندگی او صحت کرده اید که او چه چیزی دوست دارد و چه چیزی دوست ندارد. یا چه رفری را می پسندید. اگر کاری کرده اید که خلاف چیزهای بوده که همسرن دوست داشته متوجه اشکال کار خواهید شد.

اگر عذرخواهی شما هم شکل حل نشد توصیه می کنیم به شماوره خانواده مراجعه کرده و علت را ریشه یابی کنید.

دلجویی از همسر چگونه است؟

دلجویی از همسر معمولا بعد از کلمات عذرخواهی، جواب می دهد. مثلا اگر اختلافی پیدا کرده اید و نیاز به عذرخواهی بود می توانید از اظهار ندامت و پشیمانی از همسرن دلجویی کنید. به این صورت که به او بگویید منظوری از این کار نداشته اید و او را بیش از هر کسی دوست دارید و دوست ندارید که او را آزرده کنید.

دلجویی از مردان چگونه است؟ برای دلجویی از مردان ید از کلماتی استفاده کنید که اعتماد به نفس آن ها لا ببرد. مثلا ” من می دونم تو بهتر و قویترین مرد دنیایی”، ” من ق محبت تو رو نمی دونم، منو ببخش” ” مرسی که به فکر زندگی هستی” ، ” می دونم صلاح من رو می خواهی من کاملا کت می کنم”

دلجویی از زنان

خانم ها معمولا از گوش عاشق می شوند و حس شنیداری لایی دارند. مردان می توانند علاوه بر عذرخواهی می توانند حرف های عاشقانه بزنند. جملاتی مثل ” من عاشقتم عزیزم” ” تو خوشگل ترین دختر دنیایی” ” تو همیشه تو قلبمی حتی تو بدترین شرایط” برای خانم ها بسیار موثر است.

اشتهات دلجویی از همسر چیست؟

این بین اشتهات دلجویی از همسر نیز عث بدتر شدن اوضاع می شود. به همین دلیل توصیه می شود اگر علت اختلا شما بر سر مساله ای بسیار جدی است قبل از تصمیم به انجام کاری مشاوره ازدواج صحبت کنید طبق شرایط و زندگی ن، به شما راهکار بدهد.

  • اگر قصد معذرت خواهی دارید بعد از عذرخواهی از کلمات مثل ” من اشته کردم اما مقصر خودت بودی” یا ” به خاطر بچه ها ازت معذرت خواستم نه به خاطر خودت”استفاده نکنید.
  • هیچ گاه از واسطه نخواهید از طرف شما از همسرن عذرخواهی کند. معمولا افراد مغرور نمی توانند رو رو از همسرشان عذرخواهی کنند و همیشه نیاز دارند یکی را واسطه خود قرار دهند.
  • از پیام دادن یا زنگ زدن هنگام عذرخواهی بپرهیزید. عذرخواهی های حضوری بسیار موثر هستند.
  • از لغات اما و اگر قبل و بعد از عذرخواهی استفاده نکنید و بیش از حد ره موضوع دعوا صحبت نکنید.
  • دلیل و عذر و بهانه را کمتر کنید و جوری رفر کنید که همسرن دوبهر به گذشته برنگردد زیرا مجبورید این شرایط را از اول بررسی کنید..
  • سعی کنید ازای عذرخواهی کاری از همسرن برای او شرط نگذارید.

روش های آشتی همسر چیست؟

آشتی همسر پیچیدگی های خاص خود را دارد. اینکه چه راهی را برای آشتی همسرن پیش بگیرید بسته به شرایط روانی و اخلاق همسرن متفاوت است. برای آشتی همسر تنها کاری که می کنید این است که ید صبر کنید از جو دعوا بیرون بیایید. این شرایط اصلا دعوا را کش ندهید و حتی اگر هم او قصد داشت دعوا را کش دهد سکوت کنید. سکوت شما عث می شود که خود به خود از کرده خودش پشیمان شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که همسرن زیاد قهر میکند ید به شما بگوییم کار سختی پیش دارید. شاید خودن بگویید که اهل منت کشی نیستید و نمی توانید مدام عذرخواهی کنید. اما این را بدانید علاوه بر اینکه ید مهارت آشتی همسر را بیاموزید بلکه کاری نکنید که مجبور شید مدام عذرخواهی کنید. بی شک نوع رفر و اخلاق شما و همچنین نحوه برخورد شما چالش های زندگی، سیستم زندگی ن بسیار مهم است. می توانید این مهارت ها را کمک مشاورع قبل از ازدواج لا ببرید و فکر همه جا را بکنید.

سوالات متداول

من همسرم مدام من قهر می کند و حتی زمانی که از او عذرخواهی می کنم نیز قبول نمی کند. مرا راهنمایی کنید

سعی کنید او را عصنی نکنید و علت آن را ریشه یابی کنید. اگر مقصر همسرن بود و تلاش های شما نیز نتیجه نداد سعی کنید خانواده ن را برای حل اختلاف واسطه کنید. اگر کارساز نبود حتما او به مشاور مراجعه کنید.

همسرم قبول نمی کند که اشته کرده و مدام ید به خاطر کاری که نکردم عذرخواهی کنیم. راه حل شما چیست؟

اگر اشتهش را گفتگو و مذاکره نپذیرفت آنوقت مشکل شما نیستید، مشکل خود اوست. این شرایط همسرن نیاز به مشاوره دارد. احتمالا بهانه گیر است و به دنل بهانه می گردد به نحوی خودش را خالی کند.

یک سال و نیمه که ازدواج کردم خسته شدم از بس پا پیش گذاشتم. همسرم هیچ وقت برای آشتی پا پیش نمی زاره… به نظر شما چیکار کنم اونم بفهمه که اشته کرده؟

همسرتون هم ید از غرورش بزنه. بهترین راه اینه که هاش صحبت کنید و فضای آروم خواسته هاتون رو به دور از تنش و عصنیت بخواید. اگه قبول نکرد و همه راه هارو رفتید، بهتره که حتما به مشاوره مراجعه کنید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (The Best Way to Properly Apologize to Your Spouse – …)

عذر خواهی از همسر- چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۶:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)