مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

ازدواج با زن سن بالا و تشکیل خانواده

۵٫۰
۰۱

زن سن لا برای ازدواج چه مزیت ها و معایبی دارد ؟ ازدواج زن سن لا به چه دلایلی ست یا غلط است ؟ نمی توانیم بگوییم ازدواج زن سن لا به طور حتم اشته است . هیچ قانونی این مورد وجود ندارد . اما عرف جامعه کمتر این مدل ازدواج را می پذیرد . برای آقایان ازدواج دختر هم سن خود و یا چند سال کوچکتر توصیه می شود . گروه ازدواج زن سن لا آمار طلاق لا است . از علت های طلاق بین این زوجین تضاد عرف جامعه و مخالفت های خانواده ها می شد‌ . معمولاً فرهنگ جامعه ما ازدواج زن بزرگتر از مرد رد می شود . اکثر این اختلاف ها از سوی خانواده پسر می شد .

یکی از مشکلات ازدواج زن سن لا مسئله بچه دار شدن است . آقایان غریزه پ شدن بسیار کم تر است . این حالی است که خانم ها همیشه میل به ما شدن را خود احساس می کنند . همین مشکل عث می شود زن احساس پختگی و آمادگی ما شدن داشته شد ، اما مرد علاقه و انگیزه پذیرش این مسئولیت را نداشته شد . معمولاً زن ها زودتر از آقایان از لحاظ فیزیکی و ظاهری دچار پیری و فرسودگی می شوند . یک ازدواج موفق این نکته را نیز ید مورد توجه قرار داد . اگر مرحله ازدواج زن بزرگتر از خود هستید بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنید و تمام جوانب این نوع ازدواج را دقت بسنجید .


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


ازدواج زن سن لا

ازدواج زن سن لا سال های اخیر بیشتر به چشم میخورد . آمار این ازدواج از سال گذشته ۲ برابر شده است . روانشناسان برای ازدواج زن سن لا علل مختلفی را مطرح می کنند . یکی از این مسائل کمبود های عاطفی آقایان می شد . مرد ها می خواهند زنی به آنها محبت بورزد و از هر نظری آنها را مورد حمایت قرار دهد . توجه به تغییرات فرهنگی و لا رفتن سن ازدواج ، میل به ازدواج بین جوانان بسیار کمتر شده است . همین عث شده بعضی از آقایان به دنل زن هایی شند که از لحاظ سنی و عقلی به پختگی کامل رسیده شند . زن هایی که مسئولیت تشکیل خانواده و همسرداری را به نحو احسن بپذیرند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج ناموفق


علل مهم طلاق

از طرفی دنیای امروزی شاهد پیشرفت های چشمگیر خانم ها عرصه اجتماع و کار هستیم . بر عکس راحت طلبی و عدم مسئولیت پذیری بین پسرها بیشتر شده است . این امر سبب می‌شود آقایان به دنل زن هایی تحصیل کرده ، شاغل و جا افده شند . به خاطر همین از اختلاف سنی چشم پوشی می کنند . جامعه ما دخالت های خانوادگی و اختلاف بین زوجین و خانواده ها از علل مهم طلاق می شد . از آنجایی که ازدواج این گروه مخالفت خانواده ها همراه است احتمال شکست این نوع ازدواج وجود دارد .

یکی دیگر از علت های ازدواج زن سن لا موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوب بعضی از خانم ها می شد . این وضعیت عث می‌شود پسر ها برای رهایی از دغدغه های اقتصادی بعد از ازدواج زن بزرگتر از خود ازدواج کنند . ازدواج معکوس چون پسر سن کمتری دارد معمولاً دوست دارد از لحاظ اقتصادی ، مدیریت ، برنامه ریزی و دغدغه های زندگی یک حامی داشته شد و مسئولیت کمتری را متحمل شود . برعکس خانم ها به طور ذاتی مدیریت و ریاست زندگی مشترک را دوست دارند . به همین علت شاهد چنین ازدواج هایی هستیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد

ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد معمولاً بین دو سه سال اختلاف سنی ، کمتر مشکل رو به رو می شود . اما گاهی این اختلاف سنی بیشتر از ۵ سال و حتی یک دهه می شد . که معمولاً شاهد آمار لای طلاق این گروه می شیم . گاهی زن های بزرگتر از مرد کمتر احساس احترام ، ابراز محبت و وابستگی به همسر خود را دارند . اما آقایان دوست دارند خانه شخصی مقت ، قابل احترام و دارای جایگاه ویژه شند . همین اختلافات بنیان ازدواج معکوس را سست میکند . ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد طلاق عاطفی هم بسیار اتفاق می افتد . ممکن است زن و مرد هم زندگی کنند ، صاحب فرزند شوند و زندگی موفقی هم داشته شد . اما دچار طلاق عاطفی شوند و عشق و علاقه سابق آنها وجود نداشته شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


مشاوره قبل از ازدواج

گاهی خود زوجین نیز متوجه طلاق عاطفی که بین آنها صورت گرفته نمی شوند . نمی توان گفت ازدواج زن سن لا و بزرگتر از مرد لزوماً به مشکل بر می خورد . چرا که زوج هایی هم وجود دارند که وجود اختلاف سنی کمال آرامش و موفقیت هم زندگی می کنند . میزان موفقیت ازدواج معکوس به شعور عقلی و ک طرفین از ازدواج بستگی دارد . زوج های موفقی که احترام ، عشق و محبت اختلاف سنی را زندگی کم رنگ کرده اند .

مشاوره قبل از ازدواج راه مناسبی برای کسب آگاهی و ایجاد نگرش مثبت می شد . می توانید مشاوره ازدواج از پیامد های مثبت و منفی این نوع ازدواج مطلع شوید .


بیشتر بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج


تشکیل زندگی زن سن لا

تشکیل زندگی زن سن لا ممکن است هر گروه اجتماعی اتفاق بیفتد . این ازدواج مختص قشر خاصی از جامعه نیست . اما ممکن است هر بخشی از جامعه به شکلی و به دلایل خاصی اتفاق بیفتد .‌ عرف جامعه ما کمتر این سبک ازدواج را می پذیرد . فرهنگ ما از قدیم به حال دختر های کم سن تر از پسر را می پسندد . شاید این دیدگاه چندان اشته نشد . از آنجایی که زن ها از لحاظ زیست شناسی زودتر پیر می شوند . این اختلاف سنی بیشتر نمایان می شود . زن ها معمولا بخاطر بچه دار شدن و دلایل مختلف سریع تر از مرد ها از لحاظ فیزیکی و ظاهری فرسوده می شوند . همین عث می شود آقایان بعد از چند سال به سمت خانم های جوان تر کشش پیدا کنند . یا خانم ها دچار افسردگی ، عدم اعتماد به نفس و سرخوردگی مقابل همسر خود شوند ‌ .

تشکیل زندگی زن سن‌ لا میان افراد تحصیل کرده و شاغل بیشتر است‌ . گروه دیگر افرادی هستند که زندگی مشترک خود شکست خورده اند و قصد ازدواج مجدد دارند . برخی دیگر پسران جوانی هستند که به خاطر شرایط اقتصادی نا مناسب خود و موقعیت شغلی دختر تن به این نوع ازدواج می دهند . مواردی نیز به علت عشق و علاقه ازدواج معکوس اتفاق می افتد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


نکات مهم ازدواج زن سن لا

نکات مهم ازدواج زن سن لا ید پیش از هر اقدامی مورد بررسی قرار بگیرند . زوجین ید دیدگاه منطقی و اصولی این راه قدم بگذارند . احساس ازدواج امری ضروری است اما نید عقل و منطق را کنار گذاشت . این قبیل ازدواج ها گاهی شاهد احساسات کور کورانه و هوا و هوس های دوران جوانی هستیم . این بین ازدواج هایی صورت می گیرد که پس از مدت کوهی به پشیمانی مبدل می شوند ‌ .روانشناسان اعتقاد دارند هر اختلاف زیادی خطرناک است . حال این اختلاف ثروت ، زییی ، سن و هر چیز دیگری که شد . از نکات مهم ازدواج زن سن لا مسائل احساسی و شور و نشاط جوانی است .

معمولا زن ها زودتر به بلوغ عقلی و رفری می رسند . از یک سنی به بعد پخته تر و آرامتر از دوران جوانی می شوند . وقتی جایگاه زن و یک ما قرار می گیرند از دنیای مهیج و پر نشاط جوانی فاصله میگیرند . این حالی است که پسر هنوز دنیای ماجراجو و خلق و خوی جوانی خود قرار دارد . این مرحله معمولا زوجین دچار سردی ، بی میلی و عدم رضایت از همدیگر می شوند و دیگر مثل سابق از هم بودن لذت نمی برند و کم کم اختلافات شکل میگیرند .

میزان اختلاف سنی زن و مرد ازدواج

میزان اختلاف سنی زن و مرد ازدواج هیچ قانون خاصی ندارد . اما از لحاظ روانشناسی اختلاف سنی ۳ ۵ سال مناسب است . آن هم شرایطی که زن کوچکتر از مرد شد . از آنجایی که زن ها زودتر به بلوغ عقلی و رفری می رسند ، می توانند مرد های بزرگتر از خودشان نیز رابطه موفقی برقرار کند . جامعه ما هنوز هم ازدواج مرد ها دختر بسیار کم سن تر مسئله عادی است و اتفاق می افتد . اما هنوز مسئله بزرگتر بودن زن از مرد حتی اختلاف سنی ناچیز جا نیفده است .

ازدواج معکوس اختلاف سنی ۲ ۳ سال هم قابل قبول است . اما گاهی ازدواج هایی اختلاف سنی ۵ ۱۰ سال و حتی بیشتر اتفاق می افتد . شاید این مسئله ابتدای زندگی به چشم نیاید . اما هرچه زمان بگذرد این اختلاف خود را بیشتر نشان می دهد . همان طور که می دانید زن ها محدودیت بیشتری برای بچه دار شدن دارند . به همین خاطر گاهی خانم ها نیاز به بچه دار شدن و مسئولیت مای را احساس می کنند . اما مرد فرصت را مناسب نمی داند و آمادگی پ شدن را ندارد . مسئله دیگر سیکل پیری و گذر زمان بر ظاهر و فیزیک زن و مرد است . این روند میان خانم ها سریع تر است . مرد ها بیشتر از زن ها طراوت ، شادابی و جوانی خود را حفظ می کنند و از مدت این اختلاف ظاهری مشکل ساز میشود .


بیشتر بخوانید: موفقیت ازدواج


سوالات متداول

ازدواج زن سن لا چه نکاتی را ید نظر گرفت ؟

ازدواج زن سن لا چه نکاتی را ید نظر گرفت ؟ آیا ملاک ها و معیارهای ازدواج تغییر می کنند ؟ این نوع ازدواج چون و چرا هایی وجود دارد . زوجین ید به طور دقیق از هدف ازدواج خود آگاه شند . ید بدانند آیا ازدواج آنها عقلانی و منطقی است و یا صرفاً بر اساس احساسات است . این ازدواج چه توقعات و انتظاراتی از یکدیگر دارند ؟ آیا خواسته ها و هدف های شما مشترک است ؟ آیا خانواده ها مشکلی این ازدواج ندارند ؟ اگر مخالفتی هست زوجین همچنان بر تصمیم خود مصمم هستند ؟ آیا از انتخاب خود مطمئن هستند و می دانند آینده پشیمان نمیشوند . آیا آمادگی رو برو شدن نگرش های منفی و دیدگاه های مخالف اطرافیان و افراد جامعه به سمت خود را دارند ؟ و ده ها اما و اگر دیگری که ید نظر داشت .

آیا ازدواج زن سن لا مرد کم سن تر از خودش صحیح است ؟

نمی‌ توانیم ادعا داشته شیم که این ازدواج به طور کل اشته است و یا هیچگونه موفقیتی این گروه ازدواج‌ ها وجود ندارد . اما هر ازدواجی که عقلانی و منطقی نشد ، پسر و دختر صرفا از روی احساسات تصمیم بگیرند ، اختلافات چشمگیر و خاصی وجود داشته شد و یا ویژگی هایی داشته شد که از عرف جامعه زیاد از حد دور شد رابطه ستی صورت نمی‌ گیرد . هر اختلافی اگر از حد و اندازه خود خارج شود مشکل ساز خواهد شد .

حال این اختلاف ممکن است هر زمینه ای پیش بیاید . گاهی ازدواج زن بزرگتر میان پسران و دخترانی اتفاق می افتد که از نظر تحصیلات ، فرهنگ ، شخصیت ، ظاهر ، وضعیت مادی و . . . یکدیگر تناسب دارند و اخلاف سنی نیز حد معقول است این گونه موارد اختلاف سنی توجه به نکات مثبت دیگر قابل چشم پوشی است به دلیل تناسب زوج دیگر موارد اثر اختلاف سنی بر کیفیت زندگی کمتر خواهد بود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage, Cohabitation, and Divorce in Later Life

ازدواج زن سن لا و تشکیل خانواده

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۹:۰۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)