مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

اهمیت آشنایی برای ازدواج چیست ؟

۵٫۰
۰۱

آشنایی برای ازدواج یکی از مهمترین مسائل خصوص ازدواج و یکی از حساس ترین دوره ها پروسه ازدواج می شد . آشنایی برای ازدواج لازمه و رکن جدایی ناپذیر مورد ازدواج می شد و هرگونه قصور و اشتهی مورد آن میتواند پیامد ها و نیج جبران ناپذیری را داشته شد پس آشنایی برای ازدواج مسئله ای است که ید بسیار آگاهانه و محطانه مورد آن اقدام کرد و توجه به شرایط و جو موجود بهترین راه را برای آن انتخاب کرد . آشنایی برای ازدواج اگر بر اساس اصول و روش های ست شد می تواند ضامن یک انتخاب ست و به تبع آن یک ازدواج موفق شد اما این مسیر ید ها و نید های بسیاری وجود دارد که نیازمند آگاهی و دانش کافی است که بخش قابل توجهی از این آگاهی را می توانیم از طریق مشاوره قبل از ازدواج کسب کنیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ازدواج


اهمیت آشنایی برای ازدواج

اهمیت آشنایی برای ازدواج جایی می شد که می تواند موفقیت یا عدم موفقیت یک ازدواج را تعیین کند .اهمیت آشنایی برای ازدواج به این دلیل می شد که بر اساس علم روانشناسی ، تناسب و توازن همه‌ جانبه بین دو نفر و انعطاف پذیری شخصیت آنان نسبت به یکدیگر ، اصلی ترین عامل موفقیت رابطه آنان می شد و تشخیص این تناسب و تفاهم تنها شناخت حقیقی و اصولی به دست خواهد آمد ، شناختی که واقع‌ گرایانه ، همه جانبه و کافی شد . اهمیت شناخت برای ازدواج توجه به پیچیدگی های رفری و شخصیتی انسان ها و گسترش هنجار های اخلاقی روز به روز پررنگ‌ تر می‌شود .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


ضرورت آشنایی برای ازدواج

ضرورت آشنایی برای ازدواج توجه به آمار لای طلاق و مهمتر از آن رواج طلاق عاطفی بین زوج ها بیش از پیش احساس می شود . همانطور که گفته شد تناسب همه جانبه بین زوج ها میتواند ضامن یک ازدواج موفق شد اما ید این تناسب و هم کفو بودن به تیج و روند یک شناخت اساسی تشخیص داده شود . از این رو ضرورت آشنایی برای ازدواج قابل ک است . تصمیم کورکورانه و عجولانه و قدم گذاشتن زندگی مشترک بدون شناخت کافی عث می شود که هرگز نتوانیم رفر ها و ویژگی هایی که برایمان غیر قابل تحمل هستند را تشخیص دهیم و مطابقت داشتن یا نداشتن فرد معیارهای ازدواج ، پس از زندگی مشترک مشخص خواهد شد که دیگر فرصت تجدید نظر از دست رفته است .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


اشتهات آشنایی برای ازدواج

اشتهات آشنایی برای ازدواج می تواند نیج غیر قابل جبرانی را برای فرد به دنل داشته شد از این رو لازم است که فرد چارچوب و اصول اسنداردی که برای آشنایی پیش از ازدواج تعریف شده اند را رعایت کند .نید فراموش کنیم که آشنایی پیش از ازدواج برای کشف وجوه مشترک و نقاط متقابل زوج می شد و بیشترین توجه ید به سمت شناخت دقیق و حقیقی از طرف مقابل شد نه ایجاد وابستگی عاطفی و ابراز احساسات . از اشتهاتی که دوران آشنایی پیش از ازدواج به طور معمول اتفاق می افتد این است که دو نفر بیشتر گیر مسائل احساسی و عاطفی می شوند که همین عث می شود به ستی نتوانند نقاط ضعف و قوت طرف مقابل را تشخیص دهند و واضح است که وابستگی عاطفی و جنسی قت تصمیم گیری منطقی و مصلحت اندیشی را از فرد سلب خواهند کرد .

حد و مرز آشنایی برای ازدواج

حد و مرز آشنایی برای ازدواج مسئله ای است که ید ها و نید های دوران نامزدی یا آشنایی پیش از ازدواج را برای ما روشن می کند . این دوران به قی حساس میشد که هر رفر و واکنش نابجایی می‌تواند به آن آسیب وارد کند یا عث تصمیمات غیر قابل جبرانی شود پس لازم است حدود و خط قرمز های این دوران شناسایی و رعایت شوند . بر اساس تفاوت های فردی ، فرهنگی ، اجتماعی . . . این حد و مرز ها رابطه های مختلف متفاوت است و ممکن است تشخیص این حدود برای فرد مشکل شد پس نیاز است که برای شناخت این حد و مرز ها و ید و نید ها از کارشناس مشاوره ازدواج کمک بگیریم .

مشاوره قبل از ازدواج می تواند حد و مرز و چارچوبی که ید رابطه را آن پیش ببریم برای ما مشخص کند رعایت این خط قرمز ها و جلوگیری از آسیب های دوران آشنایی پیش از ازدواج بتوانیم به شناخت نسبی لازم از طرف مقابل دست پیدا کنیم .


بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از ازدواج


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۵ Reasons Why Marriage is So Important

اهمیت آشنایی برای ازدواج چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۲:۳۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)