مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

بهترین روش درمان ترس در کودکان

۵٫۰
۰۱

ترس کودکان

ترس کودکان ذاتی وغریزی نیست بلکه ما او ترس بوجود می آوریم . داد زدن ما هنگامی که جانور ریزی مانند سوسک را میبیند . ترس او از ریکی . یا ترساندن به عمد کودکان از چیزهایی مانند لولو و از این قبیل . واقع ما بی توجهی و راحت کردن خودمان برخی کارها برای کودک فوبیا میسازیم . نگرانی ما از اینکه او از پله ها بیوفتد « نرو اون لا لولو هست . بچه دزد میبرت » . یا صحبت ها که گل می اندازد بزرگترها هیجان از مفیزیک یا ماورالطبیعه حرف میزنند و برای هیجان بیشتر اصواتی هم فضا میپیچد که گاهی جیغ زدن نیز همراه است . یادشان می آید کودکی هم خانه هست میگویند برو تو اق خودت . که همه به روشنی میدانیم آن کودک کنجکاوتر شده و دقت بیشتر ولی یواشکی گوش میکند .

ترس کودکان ممکن است ریشه روانشناختی هم داشته شند . پ یا مای که مدام تهدید میکنند مامانت نمیشم . ت نمیشم . اذیت کنی میذارم میرم . تمام این تهدیدها روان کودک احساس امنیت را کمرنگ میکند . او همیشه نگران ازدست دادن یکی از والدین است . این کودکان معمولا رو انداز را لای سر میکشند . به والدین وابستگی شدید و غیر معمول میشوند . عامل دیگر بوجود آمدن ترس کودکان پرخاشگری است . رفر عصبی مهمترین عامل ایجاد ترس کودکان است . ترس کودکان ممکن است اثر یک اتفاق پیش بیاید . مانند غرق شدن و نجات پیدا کردن . ترس کودکان ممکن است اثر یک تصادف بوجود بیاید . به هرحال ترس کودکان بوجود خواهد آمد اما وقتی خطرناک است که این ترس مانع فعالیت های معمول کودک شود .

مان ترس کودکان

مان ترس کودکان به عامل بوجود آمدن ترس مربوط میشود . برای مان ترس کودکان مورد ترس از حشرات و حیوانات اول ید ترس ما مرتفع شود . وقتی ما را وحشت زده و حال رفلکس های شدید عصبی میبیند او هم میترسد . برای نترسیدن کودک شما نیاز به زمان دارد . به او وقت بدهید آرامش خود را ز یابد . از ترسیدن یا نترسیدن زیاد حرف نزنید . حرف زدن عث یادآوری این تکانه عصبی میشود . وقتی چندین ر کودک ببیند حشره موذی یک اسپری کشته شده و توسط جاروبرقی تمیز میشود به مرور ترسش کم خواهد شد . نکته ای که ید نظر گرفت اینست که هنگامی که مت به کشتن سوسک یا ساس میکنید کودک را اول یک بلندی مانند مبل بگذارید . هنگام دویدن حشره اثر جان دادن بسوی کودک ندود و عث ترس بیشتر نشود .

مان ترس کودکان برای یا یا فوبیای آب . او را به کنار یا ببرید و آرام ساحل او زی کنید و راه و رسم راه رفتن و شنا کردن را به او بیاموزید کم کم ترسش از بین خواهد رفت . به چند نکته مان ترس کودکان توجه کنید . از ترسیدن او یک مشکل نسازید و انرا بزرگ جلوه ندهید . کودک نید فکر کند یک بیماری حاد و بزرگ دارد و معیوب است . همیشه آرام و مطمئن عمل کنید . اگر فرزند شما از ریکی میترسد همراه خود او را به محل ریکی ببرید دسنش را دست خود بگیرید و لحظه ای آنجا بنشینید و به او اطمینان بدهید که هیچ چیز ترسناکی وجود ندارد . به محض اینکه دیدید میترسد آرامش محیط را ترک کنید . اصلا نیازی نیست به او جایزه بدهید یا زیادی مورد نترسیدن حرف بزنید .

ترس کودکان دبسنی

ترس کودکان دبسنی ریشه وابستگی به والدین دارد . و یا حرف هایی که راجع به مسه شنیده . برخی برای تربیت کودک او را از مدیران و معلم ها میترسانند . « اینکارو بکنی معلم دعوات میکنه » . او ذهن خود از دبسن محیطی میسازد معلم و مدیران بد اخلاق که مدام کمین تنبیه کودکان هستند . وجود اینکه او دوره پیش دبسنی را پشت سر گذاشته ولی ز هم گمان او دبسن محیطی جدیدتر است . او مورد محیط جدید اطلاعات کمی دارد و ید به او آگاهی داد . ترس کودکان دبسنی ممکن است ریشه برخی رفرها داشته شد . مثلا کودک خود را زی نداند . یا احساس کند که پا به پای کودکان دیگر نمیتواند بیاموزد . پ وماانی که مدام از کودک خود توقع نمرات خیلی لا دارند عث این ترس میشوند .

ترس کودکان دبسنی میتواند عدم اعتماد به نفس نیز شد . کودکی که نمیتواند از خود برابر برخی کودکان دفاع کند از مسه خواهد ترسید . این کودک نیاز به مشاوره اختلالات کودک دارد . کودکی که منزل به او زورگویی میشود از دبسن میترسد . این زورگویی توسط والدین و یا خواهر و برا بزرگتر ممکن است انجام شود . کودکی که مدام خانه شاهد مشاجره بین پ و ما است . کودکی که ظاهر مرتب و آراسته ای ندارد .


بیشتر بخوانید:خواب کودک ، اختلال خواب و مان آن


مان ترس کودکان دبسنی

مان ترس کودکان دبسنی وقتی ترس کودک ریشه خجالتی بودن بیش از اندازه کودک دارد . اول خجالتی بودن اوید مان شود . مشاوره خانواده میتواند به راه های مان این رفر کمک کند . به این کودک ید اعتماد به نفس بخشید . او را توانایی های خودش سنجید و تشویق کرد . به او آموخت که همیشه نید بهترین و برترین بود . بلکه به اندازه توانایی خود سعی کرد . به او بگوییم که هر کسی زییی ها و توانایی های خاص خود بوجود آمده است . از او بخواهیم خودش را دیگران مقایسه نکند . هر کس جایگاه خود و توانایی های خود سنجیده میشود . مشاوره کودک انجام دهیم مشاور او را این نکات آشنا کند .

از مدیران و معلمان مانند یک دوست یاد کنیم . به او بفهمانیم که آنها سعادت و خوشنامی شاگردان مدارس را میخواهند . هنگام تربیت به او بگوییم اگر س هایت را بخوانی معلم بیشتر دوستت دارد . برای مان ترس کودکان دبسنی ید نکاتی را به کودک بفهمانیم . اینکه ممکن است اشتهاتی رفر اولیا مسه پیش بیاید که او نید ناراحت شود . والدین هر از چند گاهی به مسه سر بزنند و کودک و اولیا مسه را دبسن ملاقات کنند . اولیا مسه راجع به ترس کودک صحبت کنند رعایت شود . هیچگاه ترس کودک را به سخره نگرفته و به او نخندید . این کار او را از شما و میکند و عث میشود شما را امین رازهای خود نداند . ضمن اینکه اعتماد به نفس کودک را پایین آورده و ترسش دیرتر خوب میشود .

مان ترس کودکان پیش دبسنی

مان ترس کودکان پیش دبسنی وقتی عامل آن وابستگی به والدین است چند راه دارد . این راه ها همه به جدا شدن مقطعی والدین از کودک بستگی دارد . برای مان اینگونه ترس ها از مابزرگ یا عمه و یا خاله کمک بگیرید . چند روزی از یکی از آنها بخواهید به منزل شما بیایند . برای اقلا نیم ساعت بگذارید کودک پیش آنها بماند و از او دور شوید . سپس این تمرین را منزل آنها انجام دهید . به این ترتیب وابستگی کودک به شما کمتر خواهد شد . تمرین را کسی غیر از اقوام مانند پرسر یا همسایه ای که به او اطمینان دارید انجام دهید . سعی کنید غیبت شما از یک ساعت بیشتر نشود . وگرنه این تمرین به جای برطرف کردن ترس ایجاد رعب و عدم اطمینان کودک بوجود می آورد .

این روش مان ید مراقب کودک تماس شید . به محض بی بی کودک خود رابه او برسانید دچار رعب و وحشت نشود . برای مان ترس کودکان پیش دبسنی مشاوره ضروری است . چون اولین محیط اجتماعی است که کودک تجربه میکند لازم است خاطرات خوبی داشته شد . مرکز مشاوره کودک آویژه برای شما و کودکن بهترین ها را آرزو میکند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلالات کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :How to Cope with an Anxious Child

بهترین روش مان ترس کودکان

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۴:۵۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)