مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

مهارت ها در روانشناسی ازدواج موفق

۵٫۰
۰۱

روانشناسی ازدواج موفق

روانشناسی ازدواج موفق از دغدغه های مهم این روزهای جوانان و افرادی است که قصد ازدواج یکدیگر دارند . روانشناسی ازدواج موفق میتواند قبل از ازدواج آینده زندگی زناشویی را حد زیادی تضمین کند . زیر به تعدادی از مزایای روانشناسی ازدواج موفق اشاره میکند .

  • روانشناسی ازدواج موفق قبل از ازدواج زوجین را از لحاظ روحی و روانی می سنجد مشخص شود آیا تناسبی برای ازدواج بین آنها وجود دارد ؟
  • روانشناسی ازدواج موفق میتواند اختلافات سطحی دوران نامزدی که هر رابطه ای امری عادی میشد را بررسی و حل و فصل کند .
  • روانشناسی ازدواج موفق سرانجام یافتن داسن ازدواج زوجین کار خود را پایان یافته نمیداند و سالها و زمینه های مختلف به خانواده زه تشکیل شده یاری خواهد رساند .

    بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب ید داشته شد چیست ؟


تست روانشناسی ازدواج موفق

تست روانشناسی ازدواج موفق از جمله ابزارهایی است که روانشناسان جریان مشاوره های خود از آنها استفاده میکنند . تست روانشناسی ازدواج موفق بخش ها و زمینه های آی مختلف روانشناسی از روی که برای مشاوره مراجعه میکنند گرفته میشود . اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این مطلب اشاره کنیم میتوانیم بگوییم که تست روانشناسی ازدواج موفق ویژگی های شخصیتی دوطرف را به نحوی روشن متوجه میشوند . این ویژگی ها میتواند بسیار تصمیم گیری مورد طرف مقابل برای افرادی که میخواهند ازدواج کنند ثیر گذار شد . مثلا نظر بگیرید که تست روانشناسی ازدواج موفق مشخص شود که یکی از طرفین به بیماری روحی یا روانی دچار است که احتمالا خود فرد نیز کنون از وجود آن خبر نداشته است . قطعا میتواند شناسایی این موضوع یا موضوعات مشابه نحوه تصمیم گیری دو طرف تعیین کننده شد .


بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟


سوالات روانشناسی ازدواج موفق

سوالات روانشناسی ازدواج موفق ید به گونه ای شد که هر چق بیشتر بتواند ابهامات رابطه را که از مقتضیات هر رابطه ای است را برطرف کند . سوالات روانشناسی ازدواج موفق ید به قی دقیق پرسیده بشود که بتواند به خوبی به روند ازدواج دو طرف کمک کند . البته این موضوع هم بسیار مهم است که سوالات روانشناسی ازدواج موفق ید توسط یک مشاوره تجربه و زبده انجام بپذیرد . معمولا سوالات مربوط به هر زمینه آی از روانشناسی به صورت اسندارد وجود دارد و توسط روانشناسان گذشته تهیه شده است . بنابراین هر روانشناسی مبتواند به راحتی به این سوالات دسترسی داشته شند و نیاز نیست وقت و انرژی خاصی را این مورد صرف کند . اما از طرفی تمام تمرکز مشاور ید روی این قضیه متمرکز شود که به بهترین نحو از این سوالات استفاده کند .


بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟


مهارت ها روانشناسی ازدواج موفق آویژه

مهارت ها( skills ) روانشناسی ازدواج موفق آویژه بر تمام افرادی که به این مرکز برای مسئله ازدواج خود مراجعه کرده اند ثابت شده است . این مرکز توجه به هر نیاز یا هر موردی برای مشاوره متخصص آن حوزه را به فرد مراجع معرفی میکنند که به صورت حضوری یا آنلاین خدمت مراجعه کنندگان شد . ابن نکته بخاطر این مساله است که بسیار طبیعی میشد که اگر فردی بخواهد چند رشته به صورت همزمان فعالیت داشته شد قطعا نمیتواند کیفیت کامل و خاصی که مد نظر مراجعه کننده است را ارائه کند .

دیگر دلیل اثت مهارت ها روانشناسی ازدواج آویژه این است که مشاوران این مرکز علاوه بر ارائه مشاوره های خوب و کیفیت مهارت خوبی پیگیری مشورت گیرنده دارند . زمانی که جلسه مشاوره به پایان میرسد به این معنی نیست که مراجعه ید رها شود و قطعا مشاور ید جایی که ممکن است پیگیر حال مراجعه شد .


بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق


روانشناسی ازدواج موفق ( successful marriage ) آویژه

ازدواج موفق همانطور که گفته شد قطعا مشاوره ازدواج بهتر و راحت تر بدست می آید و دلایل آن را لا به کمال توضیح دادیم . جوانان میتوانند زمانی که احساس کردند وقت ازدواج آنها فرا رسیده به یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کنند . آنها میتوانند گرفتن مشورت از افرادی که به لحاظ صلاحیت جایگاه مناسبی قرار دارند آینده خود و طرف مورد نظرشان برای ازدواج را تضمین و از آسیب های احتمالی حفظ کنند . روانشناسی ازدواج موفق آویژه همین هدف کنار سایر خدمات این مرکز به افراد نیازمند به مشاوره ارائه میشود . روانشناسی ازدواج موفق آویژه مورد ازدواج زمینه هایی مانند موارد زیر را شامل میشود :

  • عشق و احتمال تصمیم عجولانه
  • بررسی شان اجتماعی ( social leve) دو طرف
  • دخالت والدین دو نفر ازدواج
  • بررسی تناست فرهنگی دو خانواده

    بیشتر بخوانید:معیار زنان برای ازدواج


ثیر مشاوره آینده ازدواج

مورد حساسیت ازدواج لا به ق کافی صحبت کردیم و گفتیم که از جمله مهمترین اتفاقات زندگی هر فرد محسوب میشود . یک ازدواج خوب میتواند خوشبختی افراد را همیشه تضمین کند و یک ازدواج بد که شکست مواجه شود میتواند زندگی افراد را حتی به طور کلی از لحاظ روحی و روانی به هم بزند . مشاوره ازدواج ( Marital counseling ) ید به طور کامل حرفه ای آغاز شود حرفه ای ادامه یابد و حرفه ای به سرانجام برسد . زمانه ای که زندگی میکنیم مقوله ازدواج هم مثل سایر موضوعات پیچیده تر از قبل شده است . این پیچیدگی ها مثل سابق پا میانی بزرگترها و خانواده‌های دوطرف حل نمیشود . برای حل مسئله بیان شده قطعا به کمک کسی نیاز هست که به صورت تخصصی این مورد را بررسی قرار دهد . ادامه به توضیح مفصلی از وظایف مشاوره و مشاور میپردازیم .


بیشتر بخوانید:ازدواج سفید و عواقب آن چیست ؟


دخالت والدین ر زندگی زناشویی زوجین

بعد از ازدواج ظاهرا کار مشاوره تمام میشود . اما واقع همیشه مشاوره میتواند از ابتدای ساختن این خانواده نو پا و سالها کمک کننده و یاری رسان خانواده شد . برای مثال زمانی ممکن است خانواده های دو طرف به دلیل تفاوت سطح و سبک زندگی ( life style ) یکدیگر دچار تناقض و مجادله میشوند . این گیری های متداول مخصوصا جامعه تقری سنتی ما معمولا زوجین را شرایط بسیار بدی قرار میدهد .

از طرفی وظیفه همسری آنها ایجاب میکند که طرف همسر خود برابر همه حواشی به وجود آمده یستند و از طرفی نمیتوانند نسبت به خانواده خود بی تفاوت شند . گاهی این اتفاق به سادگی میتواند منجر به گرفتن تصمیماتی احساسی لحظه شود که حتی زندگی زناشویی آنها را از هم بپاشاند . این برهه ها مشاوره خانواده قطعا میتواند اتخاذ سیاستی مناسب زوجین را از این بحران نجات دهد و زندگی مشترکشان را حفظ کند .


بیشتر بخوانید:فواید ازدواج سن پایین ،گذری به دیدگاه ها


حل کردن بین تعارضات زناشویی بین زوجین جوان

روانشناسی ازدواج موفق همانطور که اشاره شد نقش حمایتی نیز برای افراد بعد از ازدواجشان زی میکند و زندگی زناشویی نو پا و جوان زوجین همراه جوانان کم تجربه پیش میرود اینکه از آسیب های مخصوص این دور امان شند . روانشناسی ازدواج موفق به زوجین کمک میکند که علارقم کم تجربگی بتوانند به مشکلات زندگی فائق بیایند . زمانی که جوانان مسیر حل کردن مشکلات روزمره خود را آنها بیابند ممکن است که به صورت ناخودآگاه بترسند و متحمل هیجانات منفنی بشوند و تحت فشار این ر روانی تصمیماتی بگیرند که به ضرر زندگی فردی و همچنین زناشویشان شد . اما حضور یک مشاور کنارشان میتوانند یک زندگی خوب و ایمن را تجربه میکنند و دائما یک فرد تجربه که بهترین پیشنهادات را برهه های مختلف به آنها میدهد را کنار خود حس میکنند .


بیشتر بخوانید:دلیل مقایسه همسر دیگران چیست ؟


مشاوره آنلاین ( Online ) توسط فضای مجازی

نوعی از مشاوره ( counseling ) زمانه ای که به عصر ارتطات معروف است مشاوره گرفتن از طریق نرم افزارهایی است که مخصوص ارتطات مجازی هستند . گاهی شرایط زندگی بعضی از افراد به گونه ای است که نمیتوانند به صورت حضوری و روال معمول به مشاور مراجعه کنند . این حالت بخاطر گستردگی و آسان بودن دسترسی مشاوره آنلاین میتواند بهترین انتخاب شد برای اینکه فرد مواقع اضطراری تنها نماند و تصمیم اشته احتمالی که از روی فشارهای روانی ممکن است بگیرد به زندگی خود آسیب نزند .


بیشتر بخوانید:محیط های سالم برای دوست یابی


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه ازدواج موفق آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage Psychology and Therapy: The Science of …

مهارت ها روانشناسی ازدواج موفق

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۷:۲۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)