مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟

۵٫۰
۰۱

ازدواج های موفق

ازدواج های موفق جامعه پیچیده امروزی که انواع هنجارهای فردی و اجتماعی روبرو است به هیچ عنوان نمی تواند اتفاقی شد . ازدواج های موفق ، خروجی و برآیند عوامل ، اصول و ملاک های ثیرگذار بر ازدواج هستند . ازدواج های موفق تنها به زندگی طولانی مدت زوج زیر یک سقف گفته نمی شود . ازدواج های موفق ازدواج هایی هستند که زندگی مشترک از کیفیت لازم برخوردار شد . یعنی آن نشاط ، صمیمیت ، هیجانات مثبت ، علاقه ، انگیزه و … وجود داشته شد . یک کلام زندگی زوج ید رو به رشد و حال تعالی همه جانبه شد . ازدواج های موفق زوج از همه نظر عث پیشرفت یکدیگر می شوند .


بیشتر بخوانید:اهمیت سن ازدواج موفق


ویژگی های ازدواج‌ های موفق

ویژگی های ازدواج های موفق از نظر روانشناسی ازدواج کاملاً تعریف شده و قابل تشخیص هستند یعنی می توان به ستی ملاک‌ ها و معیار هایی را تعریف کرد که ازدواج موفق مستقیما ثیر گذار هستند . اگر فرد آسنه ازدواج قرار دارد بهتر است برای رفع تردید ها و اطمینان از ستی انتخاب خود به کمک کارشناسان مشاوره خانواده ، چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج را سپری کند به آگاهی لازم از ویژگی‌ های ازدواج‌ های موفق دست پیدا کند . ویژگی‌ های ازدواج‌ های موفق ارکان و اصول حقیقی هستند که تمامی ازدواج‌ ها مشترک می شند .


بیشتر بخوانید:شرایطی که یک ازدواج خوب ید داشته شد چیست ؟


ازدواج های موفق از نظر روانشناسی

ازدواج های موفق از نظر روانشناسی ازدواج هایی هستند که آن زوج از همه نظر یکدیگر تناسب شند . داشتن تناسب فرهنگ ، عقاید ، شخصیت ، تحصیلات ، وضعیت مادی ، ظاهر و … ازدواج موفق بسیار حائز اهمیت است . به طور کل هر مسئله ای نبود تناسب و توازن می تواند مشکل ساز شد حال آنکه مسئله ازدواج تمام جوانب پیچیده آن میان شد . برای تشخیص این تناسب نیاز است که زوجین شناخت نسبی لازم را از یکدیگر داشته شند از این رو ازدواج‌ های موفق از نظر روانشناسی ازدواج هایی هستند که زوج به شناخت قبل از ازدواج به صورت اصولی و حقیقی نسبت به یکدیگر برسند .


بیشتر بخوانید:ویژگی های یک همسر خوب چیست ؟


ازدواج های موفق از دیدگاه اسلام

ازدواج های موفق از دیدگاه اسلام ازدواج هایی هستند که آن معیار های ازدواج ، معیار های حقیقی و ارزشمند هستند . این ازدواج ها توجه بیشتر معطوف ویژگی های معنوی طرف مقابل می شد . ملاک هایی که اسلام برای انتخاب همسر نظر گرفته شده اند شامل مواردی مانند داشتن ایمان و پایبندی به اصول دینی ، حسن خلق ، سلامت جسمی و روحی ، نداشتن سوء رفر و … می شد . اسلام نیز مسئله هم کفو بودن برای داشتن ازدواج موفق مطرح شده است و تناسب و توازن را از ویژگی‌ های ازدواج‌ های موفق می‌داند .


بیشتر بخوانید:ازدواج سالم و پایدار چگونه است ؟


عوامل ازدواج های موفق چیست ؟

عوامل ازدواج های موفق چیست ؟ پاسخ این سوال برای تمام افرادی که دوست دار ازدواج و تشکیل خانواده هستند بسیار مهم است چراکه آمار لای طلاق و آسیب‌ های اجتماعی مانند خیانت و طلاق عاطفی عث شده است که نگرانی‌ هایی مورد ازدواج و انتخاب همسر برای تمام افراد وجود داشته شد . پاسخ مناسب به این سوال نیازمند دانش کافی و تجربه می شد . افراد می‌توانند طی مشاوره ازدواج و بهره مندی از دانش و تجربه کارشناسان مشاوره خانواده پاسخی قابل اعتماد را این مورد یافت کنند .


بیشتر بخوانید:عوامل ازدواج ناموفق


سوالات متداول

راز ازدواج های موفق و شاد چیست ؟

ک صحیح از ازدواج ، شناخت تفاوت های ذاتی زن و مرد ، شناخت و پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک ، ک هدف از ازدواج ، لحاظ کردن معیار های اصولی انتخاب همسر ، شناخت کافی پیش از ازدواج ، کسب مهارت‌ های زندگی مشترک و … از راز های ازدواج موفق می شند .

مهم ترین ملاک ازدواج های موفق ؟

برای اینکه بتوان گفت یک ازدواج موفق است یا خیر ملاک‌ های خاصی وجود . اینکه زوج زندگی مشترک از نظر اقتصادی ، اجتماعی و روحی روانی روندی رو به رشد و تعالی داشته شند و زندگی آن ها رو به پیشرفت شد از ملاک‌ های ازدواج موفق است .

سن مناسب ازدواج های موفق ؟

سن مناسب ازدواج های موفق زمانی است که هم مرد و هم زن به بلوغ فکری ، شخصیتی ، احساسی و جسمی رسیده شند و آمادگی ازدواج را کاملاً خود احساس کنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :Characteristics of Successful Marriage

ویژگی های اصلی ازدواج‌ های موفق چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۱:۴۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)