مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟

۵٫۰
۰۱

نکات مهم قبل از ازدواج

نکات مهم قبل از ازدواج از جنبه های مختلفی قابل بررسی است . برخی از نکات مهم قبل از ازدواج تنها متوجه خود فرد هستند و میتوان گفت که مسائلی شخصی می شند . اما پاره ای دیگر از نکات مهم قبل از ازدواج به مسائل بین فرد و کسی که به عنوان همسر او قرار است شد بر میگردد . خودشناسی یکی از نکات مهم قبل از ازدواج است که ابتدای امر جنبه شخصی دارد اما به مرور و روند آشنایی قبل از ازدواج از حالت شخصی خارج و ثیر مستقیمی بر دو طرف می گذارد .

نکات مهم قبل از ازدواج برای عده ای از افراد دامنه کوچکی دارند و تنها به پیدا کردن شخص متناسب معیار های خود ختم میشود اما برای افرادی که دید جدی تری به ازدواج دارند نکات مهم قبل از ازدواج بسیار جامع تر و ریز بینانه تر هستند . نکات مهم قبل از ازدواج میتواند از طریق مشاوره قبل از ازدواج برای ما یاد آوری و به ستی اولویت بندی شوند از این رو راهنمایی یک کارشناس مشاوره خانواده گوشزد کردن نکات مهم قبل از ازدواج بسیار کمک کننده خواهد بود .


بیشتر بخوانید:مشاوره پیش از ازدواج


نکات مهم قبل از ازدواج دختران

نکات مهم قبل از ازدواج دختران بسیار متنوع و متعدد میشند . یکی از نکات مهم قبل از ازدواج دختران این است که مشخص شود آیا فرد آمادگی لازم برای ازدواج را دارد یا خیر . اما این آمادگی از چه نظر میشد ؟ یک کلام میتوان گفت که بلوغ لازمه ازدواج است و نکته ای که ید بسیار به آن دقت شود بلوغ جسمی و جنسی ، بلوغ شخصیتی ، بلوغ فکری ، روحی روانی ، احساسی و … میشد .

از دیگر نکات مهم قبل از ازدواج دختران این است که بتوانند معیار های اساسی انتخاب همسر را تشخیص دهند و به ستی بتوانند دوران پیش از شروع زندگی مشترک را مدیریت کنند چراکه دوران قبل از ازدواج چه به صورت رابطه دوستی چه دوران نامزدی و عقد بسیار حساس و سرشار از نکات کلیدی و ید ها و نید ها است . این نکات هستند که منجر به یک انتخاب ست و نهایت یک ازدواج موفق خواهند شد . نکات مهم قبل از ازدواج دختران هم به آمادگی همه جانبه فرد مربوط است و هم به نحوه انتخاب و مدیریت رابطه و از آن جایی که به طور کل رفر زن رابطه بسیار ثیر گذارتر است توجه به نکات قبل از ازدواج میتواند بسیار سرنوشت ساز شد .


بیشتر بخوانید:سوالات مشاوره قبل از ازدواج


نکات مهم قبل از ازدواج پسران

نکات مهم قبل از ازدواج پسران زمینه‌ هایی مانند خودشناسی و رعایت اصول شناخت قبل از ازدواج دختران مشترک می شد . پسران نیز مانند دختران ید حد و مرز های رابطه قبل از ازدواج را بشناسند و رعایت کنند و همچنین به مرحله ای از ثت شخصیتی و بلوغ رسیده شند که مصلحت خود را تشخیص دهند و بتوانند معیار های انتخاب همسر را به ستی اولویت بندی کنند . یکی از نکات مهم قبل از ازدواج پسران همانطور که گفته شد مسئله بلوغ می شد ، تمامی پسرانی که پیش از شکل گیری بلوغ نسبی لازم ازدواج می کنند پس از گذشت مدتی از ابتدای زندگی مشترک دچار نوعی یاس و پشیمانی می شوند که همین مسئله زمینه مشکلات بعدی را فراهم می کند .

پس ک ست بلوغ و تشخیص آن نکته بسیار مهمی می شد . از دیگر نکات مهم قبل از ازدواج پسران استقلال می شد . این مسئله شامل استقلال شخصیتی و مالی است . وابستگی شخصیتی بیش از اندازه به خانواده و نداشتن استقلال مالی عث میشوند که فرد نتواند یک خانواده را به ستی مدیریت کند .


بیشتر بخوانید:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چیست ؟


نکات مهم قبل از ازدواج جوانان

نکات مهم قبل از ازدواج جوانان موضوعی است که ر ها توسط کارشناسان مشاوره خانواده مورد بررسی قرار گرفته است مشخص شود چه فاکتور ها و نکاتی هستند که قبل از ازدواج می توانند احتمال ازدواج موفق را افزایش دهند . تحولات فرهنگی ، تغییر سبک زندگی ، پیچیدگی‌ های شخصیتی انسان ها و کل دنیای من امروزی کنار نکات مثبت خود پیامد ها و اثرات منفی نیز داشته است که مسفانه بیشتر این پیامد ها و آسیب‌ ها متوجه بنیان خانواده هستند .

به همین دلیل آمار طلاق و هنجار هایی مانند خیانت و طلاق عاطفی روز به روز حال افزایش است . از این رو انتظار می‌رود که توجه هر چه بیشتر به نکات مهم قبل از ازدواج جوانان ، بتوان احتمال ازدواج موفق را افزایش داد . مشاوره ازدواج می تواند این نکات را به صورت همه جانبه برای زوج شفاف سازی کند و آنچه که زوج مورد نکات قبل از ازدواج ید یاد بگیرند ، تشخیص دهند و رعایت کنند به آن ها آموزش خواهد داد .


بیشتر بخوانید:اهمیت آشنایی قبل از ازدواج چیست ؟


نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟

نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟ پاسخ دادن به این سوال از دیدگاه افراد معمولی قطعاً بر اساس سلایق ، علایق و تجارب شخصی خواهد بود . معمولاً افراد معمولی که مطالعه یا دانش خاصی حوزه خانواده و ازدواج ندارند به این قبیل سوالات بر اساس تجربه شخصی خود پاسخ می دهند . به طور حتم پاسخ این افراد نکاتی قابل توجه و ست وجود دارد اما مسئله این است که نمی توان این پاسخ را جامع نظر گرفت و به تمام زندگی های مشترک تعمیم داد .

اما افرادی قالب روانشناس خانواده یا کارشناس و مشاور ازدواج وجود دارند که می توانند صریح ، جامع ، دقیق ، اصولی و علمی به این سوال پاسخ دهند که نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟ پس می توان بهره بردن از مشاوره قبل از ازدواج ، به تمام سوالات مربوط به این نکات مهم پاسخ داد . پاسخ کارشناسی که دانش کافی و سال ها تجربه زمینه ازدواج دارد به طور حتم قابل اطمینان تر خواهد بود و می تواند به ستی ما را مورد مسائل قبل از ازدواج هدایت کند .


بیشتر بخوانید:مهمترین سوالات ازدواج چیست ؟


سوالات متداول

نکات مهم قبل از ازدواج موفق چیست ؟

آگاهی از اصول شناخت قبل از ازدواج ، تشخیص معیار های ارزشمند انتخاب همسر ، رعایت حد و مرز رابطه دوران نامزدی یا عقد ، کسب آگاهی از واقعیت زندگی مشترک و مسئولیت های آن ، رسیدن به بلوغ و خودشناسی کافی برای ثت تصمیم گیری و … از نکات مهم قبل از ازدواج موفق است .

دانستنی های قبل از ازدواج چیست ؟

آگاهی از وظایف زن و مرد زندگی مشترک ، شناخت کافی از رابطه زناشویی ، یادگیری مهارت زندگی و … از این دانستنی ها هستند .

چه صحبت هایی قبل از ازدواج ید انجام شود ؟

زوج ید قبل از ازدواج و دوران شناخت پیش از ازدواج مورد تمام مسائل مهم و ثیر گذار مانند ، عقاید ، حساسیت ها ، توقعات و انتظارات ، خط قرمز ها ، مسائلی مانند اشتغال ، ادامه تحصیل ، فرزند ، برنامه های شخصی برای آینده و … به طور شفاف و بی پرده صحبت کنند چارچوب کلی رابطه مشخص شود .

آگاهی قبل از ازدواج ؟

آگاهی قبل از ازدواج ید همه جانبه شد یعنی فرد ید به تمام جوانب مختلف زندگی مشترک از قبیل تقسیم وظایف ، محدودیت ها ، مسائل و مهارت های رابطه زناشویی و … آگاهی داشته شد و علم بر این مسائل نسبت به ازدواج راغب شد .

مواردی که قبل از ازدواج ید توافق شود ؟

مواردی مانند ادامه تحصیل و اشتغال دو طرف ، محل زندگی و مسائل مربوط به مهاجرت ، زمان بچه دارن شدن و تعداد فرزند ، مسائل مربوط به ارتطات اجتماعی و حد و مرز آن و … ید به توافق زوج برسند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : ۱۰ Things Every Couple Should Do Before Getting Married …

نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۵:۵۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)